abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34665729
quote:
Cartoons kunnen Denen 11.000 jobs kosten
di 31/01/06 - In Denemarken wordt gevreesd voor een verlies van meer dan 11.000 arbeidsplaatsen als als gevolg van een blijvende handels- en klantenboycot in de moslimlanden. Die kwam op gang na de publicatie van twaalf spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten in september vorig jaar.
In een analyse van de Jyske Bank over de boycot door de Arabische wereld luidt het dat vooral de export van levensmiddelen en landbouwproducten voor geruime tijd in gevaar zijn.

Als de boycot een jaar duurt, betekent dat alleen al voor die periode een inkomstenverlies van 320 miljoen euro en het verdwijnen van 4.000 arbeidsplaatsen.

De waarde van de Deense totale export naar de betrokken landen becijferde de bank op 1,1 miljard euro. Dat komt overeen met 1,1 procent van alle uitvoer en 11.200 arbeidsplaatsen.

Deense firma sluit de deuren
De Deense levensmiddelengroep Arla heeft gisteren al een grote zuivelfabriek in de Saudische hoofdstad Riyad met 800 werknemers wegens de groeiende boycot voor onbepaalde tijd gesloten.
(foto Belga) De Deense premier Anders Fogh Rasmussen (foto) verklaarde na de excuses van Jyllands-Posten dat er nu hoop bestaat dat vooraanstaanden in de moslimwereld de dreigende boycot helpen afwenden.

De ministers van Binnenlandse Zaken van de Arabische landen hebben in Tunis echter in een officieel communiqué aan de Deense overheid gevraagd dat de auteurs van de spotprenten streng gestaft worden.
Bomalarm
In Denemarken is er bomalarm geweest bij twee kantoren van de krant, die spotprenten van de profeet Mohammed had geplubliceerd.

Eerder had de hoofdredacteur van de krant zijn excuses aangeboden.
De politie doorzocht de lokalen maar vond geen springtuigen
Bron
http://news.google.nl/news?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG%2CGGLG%3A2005-24%2CGGLG%3Anl&tab=wn&q=Denemarken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34665812
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:26 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor een boycot van de Palestijnen, liever dat dan dat we ze platgooien.
begrijpelijk
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:30:41 #3
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34665850
Mujahideen Army Calls Upon Fighters to Attack Denmark and Norway
The Mujahideen Army in Iraq--a prominent Sunni insurgent group--has released a new communique threatening to attack Denmark and Norway over a series of recent cartoons ridiculing the Prophet Mohammed. According to the statement:

“…We, along with the rest of the world, have observed the offensive and harmful blasphemy against the blessed messenger Mohammed. This wrongdoing was perpetrated by several institutions from the promiscuous countries Denmark and Norway who secretly hate Islam and its leaders... Settling for [merely] boycotting these cowards is a position of weakness that is indicative of a feeble nation that does not stand up in defense of its Prophet and the principles that it believes in. They started [the battle] and they should suffer its consequences. We call upon all our brigades in the Mujahideen Army to attack whatever they possibly can in these two countries specifically, and in other countries who repeat what they have done… Let us make our own efforts on top of Allah’s expected revenge—and hopefully, Allah will choose us to be among those who seek revenge for Mohammed in his name, as this in itself is a great honor for a Muslim.”

Wat een emotionele brief.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34665855
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:22 schreef Meki het volgende:

[..]

er bestaan tegenwoordig geen vrijheid van meningsuitingen meer. je gaat toch niet zeggen wat Denemarken heeft gedaan een vrijheid van meningsuiting is he
Zeker dat dat wel vrijheid van meningsuiting is. De betreffende tekenaar mag zeggen wat hij wil en zo hoort het.

Ik vind jou ook vrij radicaal in je standpunten Meki

Je lijkt erge medelijden te hebben met de Denen die, volgens jou, hun banen gaan verliezen maar je helpt er zelf aan mee.
Hypocriet
pi_34665914
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:30 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Zeker dat dat wel vrijheid van meningsuiting is. De betreffende tekenaar mag zeggen wat hij wil en zo hoort het.

Je lijkt erge medelijden te hebben met de Denen die, volgens jou, hun banen gaan verliezen maar je helpt er zelf aan mee.
Hypocriet
meki mag niet zeggen wat hij wil en tekenaar wel?
pi_34665950
quote:

[..]

klopt, maar waar ligt de grens?
dat vraag ik me nog steeds af.
pi_34665956
quote:

[..]

Hypocriet
Hoezo Het is Denemarken de schuld hun willen alleen provoceren

Je hebt grenzen je mag geen mensen beledigen en je mag helemaal geen miljard mensen beledigen
ik ben niet radicaal ? in welke opzicht ben ik radicaal
pi_34665960
Draai het om.. Meki maar wel zeggen wat hij wil maar de tekenaar niet?
eeeh
pi_34665962
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef SlimShady het volgende:

[..]

klopt, maar waar ligt de grens?
dat vraag ik me nog steeds af.
als ex moslim weet jij dat toch wel?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:33:52 #10
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34665971
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:31 schreef Ludwig het volgende:
Ach joh! Niemand kon echt wat geven om die Palestijnen, totdat het ineens de stok werd waarmee ze de Joden konden slaan.

Laat die Palestijnen er maar buiten, het gaat om de geestelijk leiders in het Midden-Oosten. Die moeten we gewoon zien weg te krijgen, opdat de onderdanen inzien wat een ongelofelijke kudde schapen ze zijn.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34665972
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

meki mag niet zeggen wat hij wil en tekenaar wel?
Waar hoor je mij zeggen dat hij niet mag zeggen wat hij wil? Hij mag zeggen wat hij wil. Uiteraard!
pi_34665979
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef DaveHarris het volgende:
Draai het om.. Meki maar wel zeggen wat hij wil maar de tekenaar niet?
of beiden wel of beiden niet.
pi_34665985
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als ex moslim weet jij dat toch wel?
Ex moslims zijn verstandige mensen
eeeh
pi_34665988
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Ludwig het volgende:

[..]
dan moeten de domme leiders in Denemarken ook weg
pi_34665997
Ik ben geen liefhebber van spotprentjes die onnodig mensen kwetsen, maar de wijze waarop moslims en (ook gematigde) moslimlanden hierop reageren is buiten alle proporties en behoorlijk gestoord. Wij kennen in het beschaafde Westen vrijheid van meningsuiting en dat hebben zij, goedschiks of kwaadschiks, te respecteren. De krant had ook nooit excuses moeten aanbieden. Ik hoop dat het Westen er alles aan zal doen om dergelijke mensen en hun idiote gedachtegoed hier, met alle mogelijke middelen, weg te houden.

Met hun idiote en ziekelijke houding en reacties verpesten bepaalde moslims en moslimlanden het voor goedwillende moslims. Blijkbaar beseffen zij niet dat het (of beter gezegd vele) vlammetje weleens tot een voor hun vernietigend vuur kan aanwakkeren door hun toedoen, waarna zij door het vuur verteerd zullen worden. Zij bewerkstelligen hun eigen totale ondergang. Er zijjn bepaalde grenzen aan verdraagzaamheid. Ook in het Westen.
pi_34666000
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Waar hoor je mij zeggen dat hij niet mag zeggen wat hij wil? Hij mag zeggen wat hij wil. Uiteraard!
nee niet dat ik het van jou hoorde, maar dat vraag kwam bij me op toen je zei dat zijn punten radicaal waren
pi_34666003
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

of beiden wel of beiden niet.
Beiden wel jah. Dus niet pleiten voor een boycot en dan Meki de vrije hand geven, is niet zo consequent..
eeeh
pi_34666051
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben geen liefhebber van spotprentjes die onnodig mensen kwetsen, maar de wijze waarop moslims en (ook gematigde) moslimlanden hierop reageren is buiten alle proporties en behoorlijk gestoord. Wij kennen in het beschaafde Westen vrijheid van meningsuiting en dat hebben zij, goedschiks of kwaadschiks, te respecteren. De krant had ook nooit excuses moeten aanbieden. Ik hoop dat het Westen er alles aan zal doen om dergelijke mensen en hun idiote gedachtegoed hier, met alle mogelijke middelen, weg te houden.

Met hun idiote en ziekelijke houding en reacties verpesten bepaalde moslims en moslimlanden het voor goedwillende moslims. Blijkbaar beseffen zij niet dat het (of beter gezegd vele) vlammetje weleens tot een voor hun vernietigend vuur kan aanwakkeren door hun toedoen, waarna zij door het vuur verteerd zullen worden. Zij bewerkstelligen hun eigen totale ondergang. Er zijjn bepaalde grenzen aan verdraagzaamheid. Ook in het Westen.
het is juist terecht dat sommige landen de provocatie in Denemarken aan de kaak stellen.

je kan het ook anders zien Denemarken verpest het voor Europa
pi_34666069
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Beiden wel jah. Dus niet pleiten voor een boycot en dan Meki de vrije hand geven, is niet zo consequent..
Mohammed is net zo een taboe als de holocaust, je mag er wel over praten, maar niets ongepasts toch ( westers holocaust / Islamitisch visie)
pi_34666073
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Je hebt grenzen je mag geen mensen beledigen en je mag helemaal geen miljard mensen beledigen
Hun kan geen onderwerp zijn , zij willen alleen provoceren.

Maar goed OT: voor de 100e keer het is een spotprent, waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Wat is jouw beredenering daar achter? Dat hij 1 miljard mensen beledigt? Wat een bullscheit zeg. Voor alle keren dat wij ongelovige varkens danwel Christenhonden worden genoemd is toch ook geen ware internationale rel ontstaan? Ik ga daar niet serieus op in, ik neem mensen die dat zeggen niet serieus. Laat ze lekker onzin uitkramen, ze doen hun best maar.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:37:14 #21
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666084
quote:

[..]

Dat je je hierdoor laat beledigen zegt gewoon al genoeg. Te fucking triest voor woorden!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34666099
Allah zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou horen wat zijn zogenaamde volgelingen allemaal uitspoken op aarde.
Unox, the worst operating system.
pi_34666108
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Hun kan geen onderwerp zijn , zij willen alleen provoceren.

Maar goed OT: voor de 100e keer het is een spotprent, waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Wat is jouw beredenering daar achter? Dat hij 1 miljard mensen beledigt? Wat een bullscheit zeg. Voor alle keren dat wij ongelovige varkens danwel Christenhonden worden genoemd is toch ook geen ware internationale rel ontstaan? Ik ga daar niet serieus op in, ik neem mensen die dat zeggen niet serieus. Laat ze lekker onzin uitkramen, ze doen hun best maar.
jullie zien dat als een spotprent
ik zie het als een belediging en provocatie richting miljard mensen
Moslims hechten zich aan het geloof vast en houden van het geloof laat de mensen dat doen
pi_34666135
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

het is juist terecht dat sommige landen de provocatie in Denemarken aan de kaak stellen.

Wat een onzin zeg.

Provocatie aan de kaak stellen, grapjas. Jij kijkt door een roze bril. Oproepen tot geweld en boycotten enzovoorts, lekker aan de kaak stellen.
De beste mensen hebben geen schijntje zelfspot en dat komt nu tot uiting.
pi_34666137
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:37 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Dat je je hierdoor laat beledigen zegt gewoon al genoeg. Te fucking triest voor woorden!
ik voel me niet beledigd . ik vind het erg raar dat Denemarken de verantwoordelijken niet straft wegens provocatie
pi_34666155
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:

[..]

ik voel me niet beledigd . ik vind het erg raar dat Denemarken de verantwoordelijken niet straft wegens provocatie
is niet strafbaar
pi_34666178
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting

Gelukkig leven we hier niet naar de wetten van de moslimlanden waar dit zeker zal gebeuren! Misschien moet je daar eens gaan rondkijken , daar vind je vast wel wat steun voor je argumenten.
pi_34666197
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed is net zo een taboe als de holocaust, je mag er wel over praten, maar niets ongepasts toch ( westers holocaust / Islamitisch visie)
Van mij mag je over de holocaust zeggen wat je wilt, ik weet alleen niet wat de wet daarover zegt. Maar waarom zou je jezelf daar druk over maken, wil je dingen over de holocaust willen zeggen dan? Dat er negatieve dingen over de stichter van een religie gezegd worden is als vanzelf sprekend, over de afslachting van miljoenen Joden ligt toch iets minder voor de hand.
eeeh
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:41:17 #29
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666228
quote:

[..]

Net zeg je nog dat er een miljard mensen zijn beledigd!!! Wat is het nou??
En als vindt dat we de Moslims gewoon moeten laten, waarom doen ze dat dan andersom ook niet? Waarom moet Iran nou weer een conventie over de holocaust geven? Is dat dan geen provocatie?
pi_34666231
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:39 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting

Gelukkig leven we hier niet naar de wetten van de moslimlanden waar dit zeker zal gebeuren! Misschien moet je daar eens gaan rondkijken , daar vind je vast wel wat steun voor je argumenten.
dus je mag zeggen dat de profeet een terrorist is ?
en dat mag je over joden etc. zeggen want dat is toch vrijheid
dat wist ik niet ik dacht dat we elkaar moesten respecteren
pi_34666250
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Van mij mag je over de holocaust zeggen wat je wilt, ik weet alleen niet wat de wet daarover zegt. Maar waarom zou je jezelf daar druk over maken, wil je dingen over de holocaust willen zeggen dan? Dat er negatieve dingen over de stichter van een religie gezegd worden is als vanzelf sprekend, over de afslachting van miljoenen Joden ligt toch iets minder voor de hand.
Spotten met holocaust of ontkennen is allemaal strafbaar, beperking van vrijheid van meningsuiting.
pi_34666251
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:41 schreef Ludwig het volgende:

[..]

En als vindt dat we de Moslims gewoon moeten laten, waarom doen ze dat dan andersom ook niet? Waarom moet Iran nou weer een conventie over de holocaust geven? Is dat dan geen provocatie?
jawel dat zien jullie wel als een provocatie maar dit niet he
pi_34666266
quote:

[..]

Ik vind het erg raar dat Allah al die oplichters die zich moslims noemen gewoon laat leven. Ik had het niet gepikt, als God zijnde hoor, dat mijn eigen "volgelingen" me zo te schande zouden maken.
pi_34666273
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:41 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ja ze moeten ze straffen!!!! Want provocatie kan niet!! Mag niet! MOet je niet toelaten!
[sarcasme modus uit]
pi_34666289
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:42 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik vind het erg raar dat Allah al die oplichters die zich moslims noemen gewoon laat leven. Ik had het niet gepikt, als God zijnde hoor, dat mijn eigen "volgelingen" me zo te schande zouden maken.
ik vind het raar dat je hier dat nog zegt waarom niet in stormfront daarpas je wel bij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:43:20 #36
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666295
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Kritiek is geen blijk van respect? Volgens mij is het pas een teken van derespect als je een land gaat boycotten om wille van een paar prentjes. Zie ik de Denen niet doen....
pi_34666303
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:42 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

naar wie verwijs je dan als "oplichter"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:43:42 #38
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34666312
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef rutger05 het volgende:

Ik sta bekend als een 'gematigd'* moslim. Echter, er zijn drie dingen waar je nooit en te nimmer mag aankomen.

1) Allah
2) De heilige Koran
3) De nobele profeet Mohammed
Toen wijlen Theo van Gogh Allah beledigde sloegen alle stoppen bij Mohammed B door, en waste hij het varken zoals hij dat zag. De rest van het verhaal kennen we.

Toen Amerikanen de Koran in de plee smeten, sloeg bij veel moslims de woede om tot demonstraties.

Nu is de situatie dat Deense pupulisten moedwillig de confrontatie opzochten met de ummah. Een antwoord kon dus niet uitblijven.

*gematigd is relatief. In de Islam bestaan slechts moslims.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34666324
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

-Ja mag je zeggen
-Mag je volgens de wet niet zeggen, wat mij betreft zeg je het
-Respect, daar heb je het weer. Dan zou ook de vrijheid van meningsuiting gerespecteerd moeten worden.

Ik ga het voor de 3e keer proberen:

Als jij zo meeleeft met die 11000 mensen die hun baan gaan verliezen, volgens jou, waarom werk je daar dan zelf aan mee?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:45:11 #40
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666355
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

ik vind het raar dat je hier dat nog zegt waarom niet in stormfront daarpas je wel bij
Meki, dat kon je in de jaren tachtig misschien nog zeggen, maar dat is nu echt passé hoor. Tegenwoordig proberen we hier gewoon een normale discussie te voeren.
pi_34666369
quote:

[..]

Dus alle Denen staan achter de cartoon ? Alle Denen zijn verantwoordelijk voor het?

Maar als moslims iets in Nederland doen of in een ander land iets schokkend dan is het de mening van hun en niet van alle moslims

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34666370
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:44 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

-Ja mag je zeggen
-Mag je volgens de wet niet zeggen, wat mij betreft zeg je het
-Respect, daar heb je het weer. Dan zou ook de vrijheid van meningsuiting gerespecteerd moeten worden.

Ik ga het voor de 3e keer proberen:

Als jij zo meeleeft met die 11000 mensen die hun baan gaan verliezen, volgens jou, waarom werk je daar dan zelf aan mee?
ik werk er niet mee er zijn geen producten van Denemarken

dit is geen vrijheid van mening anders was de holocaust ontkennen ook een vrijheid van meningsuiting .
pi_34666393
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

www.marokkanen.nl iets voor jou dan misschien?

Beetje stomme opmerking (met een stomme reactie van mij erop dus).
pi_34666434
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:45 schreef Roi het volgende:

[..]

Dus alle Denen staan achter de cartoon ? Alle Denen zijn verantwoordelijk voor het?

Maar als moslims iets in Nederland doen of in een ander land iets schokkend dan is het de mening van hun en niet van alle moslims

[afbeelding]
de meeste moslims die er niet mee te maken hebben worden dus wel naar aangekeken he
pi_34666451
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

dit is geen vrijheid van mening anders was de holocaust ontkennen ook een vrijheid van meningsuiting .
Je zei net nog dat je een boycot steunt.

Dit is wel vrijheid van meningsuiting. De wet heeft het ontkennen van de holocaust verboden echter, een beperking op die vrijheid.

Ik blijf verbaasd over de vergelijking die jij blifjt trekken tussen Holocaust en een spotprentje.

offtopic: Meki ben jij overigens moslim?
pi_34666456
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

naar wie verwijs je dan als "oplichter"
Laaielichters die zich moslim noemen en ondertussen keihard tegen de woorden van hun profeten ingaan. Ik vind smaad en liegen en jezelf beter voordoen dan je bent een grotere zonde dan provocatie, om van doodsverwensingen en bedreigingen aan het adres van mensen die volkomen onschuldig zijn nog maar te zwijgen.
pi_34666458
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:45 schreef Roi het volgende:

[..]

Dus alle Denen staan achter de cartoon ?

[afbeelding]
dat laat de premier wel zien aan zijn houding
de premiet neemt geen stappen tegen hun . de Moslims wel
In Marokko worden de joden beschermt en ze leven in vrede naast elkaar
en in een plein in een Marokkaanse stad staat een synagoge en dat staat daar jarenlang en hij staat daar nog steeds dat is nou de samenleving

een samenleving is geen provocatie maar respect hebben voor elkaar
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:48:20 #48
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666463
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting heb je. De strafrechterlijke gevolgen komen daarna. Knoop dat goed in je oren.

Als jij je mening uit, maak je gebruik van die vrijheid. Hoe je dat doet en wat de inhoud is maakt niet uit. De mening die jij ventileert kan daarna door iemand afgekeurd worden. Als iemand dan een aanklacht indient, wordt er pas gekeken of die mening wel zo gepast was.
pi_34666510
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

en in een plein in een Marokkaanse stad staat een synagoge en dat staat daar jarenlang en hij staat daar nog steeds dat is nou de samenleving

verhuis linea recta naar Marokko.. Want daar is het zo respecvol tegenover elkaar..

PROEST.

Respect overigens voor de premier die zijn poot stijfhoort. Zo hoort het in een vrij land, politiek moet zich niet bemoeien met spotprenten in de krant.
pi_34666545
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:47 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Je zei net nog dat je een boycot steunt.

Dit is wel vrijheid van meningsuiting. De wet heeft het ontkennen van de holocaust verboden echter, een beperking op die vrijheid.

Ik blijf verbaasd over de vergelijking die jij blifjt trekken tussen Holocaust en een spotprentje.

offtopic: Meki ben jij overigens moslim?
ik snap niet waarom dit mensen zien als een vrijheid . ik vind net zoals als de holocaust ontkennen.

wat is de aanleiding om profeet Mohammed een terrorist noemen ???
pi_34666575
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

verhuis linea recta naar Marokko.. Want daar is het zo respecvol tegenover elkaar..

PROEST.

Respect overigens voor de premier die zijn poot stijfhoort. Zo hoort het in een vrij land, politiek moet zich niet bemoeien met spotprenten in de krant.
waarom zou ik ik geef een voorbeeld gewoon hoe het hier kan in plaats van elkaar steeds aankijken

Nederland is mijn land waarom zou ik weggaan
pi_34666579
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

ik snap niet waarom dit mensen zien als een vrijheid . ik vind net zoals als de holocaust ontkennen.

Dat moet je aan de cartoonist vragen, dat is toch zijn actie?

Het is een vrijheid, als hij dat wil zeggen doet hij dat.
pi_34666613
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:51 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Dat moet je aan de cartoonist vragen, dat is toch zijn actie?

Het is een vrijheid, als hij dat wil zeggen doet hij dat.
jij vindt dat een vrijheid van meningsuiting ? waarom eigenlijk
het is zeker omdat het om moslims gaat he
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:52:23 #54
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666618
quote:

[..]

En er staan ook moskeeen in Nederland. Point being?

Mag je daarom geen kritiek meer op elkaar hebben? Moet een premier dan maar alles met de mantel der liefde bedekken.

Zoek eerst eens de oorzaak in jezelf als je je hierdoor beledigt voelt. Ben je nog wel trots? Hoe kan zoiets kleins je zo erg raken? Waar ben je mee bezig?
pi_34666623
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:51 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom zou ik ik geef een voorbeeld gewoon hoe het hier kan in plaats van elkaar steeds aankijken

Nederland is mijn land waarom zou ik weggaan
Slecht voorbeeld, Marokko is dan wel enigszins aan het verlichten maar vrijheid? Respect onder elkaar? Ik noem vrouwen.
pi_34666662
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:52 schreef Ludwig het volgende:

[..]

En er staan ook moskeeen in Nederland. Point being?

Mag je daarom geen kritiek meer op elkaar hebben? Moet een premier dan maar alles met de mantel der liefde bedekken.

Zoek eerst eens de oorzaak in jezelf als je je hierdoor beledigt voelt. Ben je nog wel trots? Hoe kan zoiets kleins je zo erg raken? Waar ben je mee bezig?
hier kijken ze zo vijandig naar Moskeeen
in Marokko is dat dus niet
daar staat een kerk en een synagoge en een Moskee naast elkaar en iedereen gaat zijn eigen gang
pi_34666668
quote:
Wat is de aanleiding om een heel de bevolking van een land met de dood en aanslagen te bedreigen en het land te boycotten? Een beetje werkelijkheidszin zou je geen kwaad doen Meki.
pi_34666691
quote:

[..]

Bron (om maar weer even zo flauw te reageren zoals jij altijd doet)

De reactie van de premier was trouwens hartstikke goed, hij is het er niet mee eens maar er is gewoon persvrijheid in Denemarken.
pi_34666695
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Laaielichters die zich moslim noemen en ondertussen keihard tegen de woorden van hun profeten ingaan. Ik vind smaad en liegen en jezelf beter voordoen dan je bent een grotere zonde dan provocatie, om van doodsverwensingen en bedreigingen aan het adres van mensen die volkomen onschuldig zijn nog maar te zwijgen.

Vriendelijk verzoek voor het noemen van eventuele voorbeelden?
pi_34666696
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:

[..]

jij vindt dat een vrijheid van meningsuiting ? waarom eigenlijk
het is zeker omdat het om moslims gaat he
Nee hoor, als het over Jezus gaat val ik er ook niet overheen. Prima, moet die kerel lekker zelf uitmaken hoor. Ja ik vind dat een vrijheid van meningsuiting dus.

Beetje matig dat je je meteen beledigd of in een hoekje gedreven voelt (doelend op: het is zeker omdat het om moslims gaat he)
pi_34666723
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:53 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Wat is de aanleiding om een heel de bevolking van een land met de dood en aanslagen te bedreigen en het land te boycotten? Een beetje werkelijkheidszin zou je geen kwaad doen Meki.
de aanleiding is dat Denemarken weigert iets te doen tegen provocatie-veroorzakers
en wat is de aanleiding van de provocatie-beeld
pi_34666732
quote:

[..]

Ik noem hem geen terrorist ofzo, zie daar het nut niet van in. Maar misschien omdat hij complete Joodsche stammen die destijds in SA leefden en zijn authenticiteit niet wilden erkennen heeft uitgeroeid? Tis maar een idee`tje hoor. Of vertel jij het anders ff
eeeh
pi_34666751
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:54 schreef Roi het volgende:

[..]

Bron (om maar weer even zo flauw te reageren zoals jij altijd doet)

De reactie van de premier was trouwens hartstikke goed, hij is het er niet mee eens maar er is gewoon persvrijheid in Denemarken.
persvrijheid om te provoceren dan heeft de Arabische wereld de vrijheid van boycotten
pi_34666760
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:53 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

wss denken de radicalen, ze zeiden terroristen, dan krijgen ze ook terroristen.
pi_34666785
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:55 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ik noem hem geen terrorist ofzo, zie daar het nut niet van in. Maar misschien omdat hij complete Joodsche stammen die destijds in SA leefden en zijn authenticiteit niet wilden erkennen heeft uitgeroeid? Tis maar een idee`tje hoor. Of vertel jij het anders ff
onzin - dus er is geen aanleiding . gewoon om dit te aanwakkeren neem ik aan
dus gewoon bloed uit de nagels halen bij de moslims
pi_34666786
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vriendelijk verzoek voor het noemen van eventuele voorbeelden?
Jezus is toch ook een profeet voor moslims? Wat had hij te zeggen over als iemand je op de wang slaat? Of is Jezus alleen een profeet als het ze uitkomt?
pi_34666791
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:

[..]

de aanleiding is dat Denemarken weigert iets te doen tegen provocatie-veroorzakers
Snap jij het principe van die zoveel genoemde vrijheid van meningsuiting?

Waarom zou Denemarken iets moeten doen dan volgens jou? En op basis van wat?
pi_34666793
quote:

[..]

persvrijheid om te provoceren dan heeft de Arabische wereld de vrijheid van boycotten
De `Arabische media` provoceerd nooit! Die zijn allemaal zo voorbeeldig. In feite, alle Arabieren, Marokkanen, en moslims zijn perfect; niets op aan te merken.
eeeh
pi_34666831
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

De `Arabische media` provoceerd nooit! Die zijn allemaal zo voorbeeldig. In feite, alle Arabieren, Marokkanen, en moslims zijn perfect; niets op aan te merken.
nee dat doen ze niet en als ze dat doen dan worden ze verboden
( zie wat Donner als laast deed )

maar als iemand dat doet mogen ze hun gang gaan want het is namelijk niet verboden om Moslims als terroristen te bestempelen
pi_34666837
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Censuur van hier tot tokio.
pi_34666844
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:16 schreef Meki het volgende:

[..]

nee vrijheid van beledigen
Ik ben onlangs nog beledigd door 2 Noord-Afrikaantjes op een scooter. Vermoedelijk moslims. Puur verbaal terrorisme zoiets.
Keep on drawing in the free world.
pi_34666845
quote:

[..]

Ik neem aan dat je de bron nog aan het zoeken bent ?
pi_34666859
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:58 schreef Meki het volgende:

[..]

nee dat doen ze niet en als ze dat doen dan worden ze verboden
( zie wat Donner als laast deed )

maar als iemand dat doet mogen ze hun gang gaan want het is namelijk niet verboden om Moslims als terroristen te bestempelen
Draai het ff om, om terroristen als moslims te bestempelen.. Hee, goed punt. Veel terroristen zijn ook moslims
eeeh
pi_34666862
quote:

[..]

Dan bestrijd je ze met de middelen die daar voor zijn, nl woorden, argumenten of desnoods juridische acties. Dreigen met aanslagen is meer iets voor onontwikkelde holbewoners.
pi_34666871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:56 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Snap jij het principe van die zoveel genoemde vrijheid van meningsuiting?

Waarom zou Denemarken iets moeten doen dan volgens jou? En op basis van wat?
op belediging en provocatie
pi_34666887
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:58 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dan bestrijd je ze met de middelen die daar voor zijn, nl woorden, argumenten of desnoods juridische acties. Dreigen met aanslagen is meer iets voor onontwikkelde holbewoners.
nee ze hebben vrijheid van dreigen en boycotten net als Denemarken die provoceert
pi_34666895
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Jezus is toch ook een profeet voor moslims? Wat had hij te zeggen over als iemand je op de wang slaat? Of is Jezus alleen een profeet als het ze uitkomt?
ja Jezus is een profeet van de islam.
mis ik hier iets? Doe jij een beroep op bewering van de Islam?
Of doe jij alleen beroep op de islam als het je uitkomt?
pi_34666901
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:58 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Hetgeen een groot deel van de in het MO wonende mensen natuurlijk ook zijn.

Moeilijk te ontkennen dat men daar een stuk minder ontwikkeld is dan hier.

Ik vind persoonlijk dat geschreeuw om geweld een ontzettend zwaktebod.
pi_34666904
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Jah, en ik voel me geprovoceerd door jouw debiele opstellen.. Oppakken opsluiten en de sleutel weggooien??

Offtopic: ben je ook naar spice platinum aan het kijken Meki? Wordt nu een hete chick keihaard in haar kont geneukt!
eeeh
pi_34666912
Is een geloof wel sterk genoeg als mensen zich zo snel laten provoceren? Of het nou christenen met Jezus of moslims met Mohammed is, tjonge wat hebben ze lange tenen.
En zou God zichzelf nou niet kunnen verdedigen uiteindelijk of heeft Hij werkelijk die zondige mensen nodig?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:01:01 #81
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34666924
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

hier kijken ze zo vijandig naar Moskeeen
in Marokko is dat dus niet
daar staat een kerk en een synagoge en een Moskee naast elkaar en iedereen gaat zijn eigen gang
Omdat daar niet een bovenproportioneel deel van de criminelen Joods is. Kan je van Moslims in Nederland, hoe triest het ook is, niet zeggen.

En kom nou niet aan met het vragen om een bron! Ik heb er tal van onderzoeken over gelezen en die geven perfect weer waarom er op dit moment zo'n anti-Moslim mentaliteit hangt in Nederland. Dit soort conflicten spelen dat nog verder in de kaart. Zo langzamerhand beginnen steeds mensen zich echt dood te ergeren aan die arrogante houding van de Moslims hier en in het Midden-Oosten. Je mag niets over hen zeggen of over hun armzalige geloof, maar zij mogen je wel keihard bij elk wissewasje uitmaken voor racist of de holocaust even ter discussie stellen.

En nu jij weer....
pi_34666927
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:58 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de bron nog aan het zoeken bent ?
Neem Marokko maar aan hoe men met Joden omgaan
laast werd er een jood doodgeschoten in FES daar kreeg de moordenaar de doodstraf
pi_34666946
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Die vrijheid om dat te zeggen heb jij in een vrij land.

Dus volgens jou zou ik jou ook geen klootzak meer mogen noemen als ik dat vind? Omdat dat niet van respect betuigd tegenover jou?
Dus moet ik dat in mij houden en mij voorbeeldig gedragen tegen jou? Omdat ik niet mag beledigen? Rare ideeen.
pi_34666949
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Jah, en ik voel me geprovoceerd door jouw debiele opstellen.. Oppakken opsluiten en de sleutel weggooien??

Offtopic: ben je ook naar spice platinum aan het kijken Meki? Wordt nu een hete chick keihaard in haar kont geneukt!

welke net is dat
pi_34666979
Hehe, prachtig dit. http://www.f3f3.com/rasool.php
pi_34666981
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:01 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Die vrijheid om dat te zeggen heb jij in een vrij land.

Dus volgens jou zou ik jou ook geen klootzak meer mogen noemen als ik dat vind? Omdat dat niet van respect betuigd tegenover jou?
Dus moet ik dat in mij houden en mij voorbeeldig gedragen tegen jou? Omdat ik niet mag beledigen? Rare ideeen.
klootzaak is geen belediging tegen miljard mensen

provocatie ik ga toch ook geen bevolkingsgroep provoceren
pi_34667018
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik snap jou echt niet. Ik blijf mezelf herhalen en dat begint eentonig te worden.

Waarom zou je dat niet mogen zeggen als je dat denkt? Je moet kunnen zeggen wat je denkt. Wat dan ook!!! Dat vind ik vrijheid.
pi_34667041
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is gestoeld op belediging van Jezus, ontkenning en laster and so on. Ik eis actie van jou, rechtvaardige Meki!
eeeh
pi_34667044
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:02 schreef Youssef het volgende:
Hehe, prachtig dit. http://www.f3f3.com/rasool.php
http://www.freewebs.com/avukoagricola/

prachtig dit
pi_34667084
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:04 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Islam is gestoeld op belediging van Jezus, ontkenning en laster and so on.
Je stelling is nergens op berust

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2006 00:05:38 ]
pi_34667101
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:03 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik snap jou echt niet. Ik blijf mezelf herhalen en dat begint eentonig te worden.

Waarom zou je dat niet mogen zeggen als je dat denkt? Je moet kunnen zeggen wat je denkt. Wat dan ook!!! Dat vind ik vrijheid.
ik snap ook niet waarom je dat ziet als een vrijheid van meningsuiting
dit is erg en daarvoor moet de economie ervoor leiden
pi_34667123
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat er een boycot wordt ingesteld door moslims en moslimlanden tegen Deense producten, alhoewel het een zeer overtrokken reactie is. Ik bedoel meer de zeer agressieve en gestoorde houding van veel moslims (alhoewel er ook veel moslims zijn die wel goedwillend zijn) tegen Deense burgers en Westerse burgers in het algemeen. Zij zijn het juist die medemoslims en hun geloof zeer grote schade toebrengen en met wie afgerekend moet worden. Het wordt tijd dat moslims beseffen dat hun geloof wordt misbruikt om bepaalde gestoorde terroristische acties en denkbeelden te verdedigen. Zo zijn er moslims en moslimleiders die het gore lef hebben om bijvoorbeeld 9/11 goed te praten of te verheerlijken. Ik begrijp niet dat er moslims zijn die geloven dat de verantwoordelijken voor deze aanslag in een aangename plek in het hiernamaals komen. Een buitengewoon onaangenaam en heet plekje zal deze lafbekken te deel vallen voor het vermoorden van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen, sommige zelfs medemoslims.

Het is de hoogste tijd voor sterke moslimleiders die het tegen de gestoorde moslims en hun verwrongen denkbeelden opnemen. Laten de goedwillende moslims zelf met deze schurken afrekenen die geen moeite hebben om onschuldig bloed te vergieten voor hun gestoorde gedachtegoed. Niet alleen om rechtvaardigheid maar ook om henzelf en hun geloof te beschermen. Zij zijn namelijk hun echte vijanden.
pi_34667131
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ja Jezus is een profeet van de islam.
mis ik hier iets? Doe jij een beroep op bewering van de Islam?
Of doe jij alleen beroep op de islam als het je uitkomt?
Ik denk niet dat Jezus had gedreigd met zelfmoordaanslagen als er een spotprentje van hem was gemaakt. Jezus is belachelijk gemaakt, vernederd, gemarteld en uiteindelijk vermoord, en wat zei hij? "God, vergeef ze asjeblieft want ze weten niet wat ze doen." Daar kunnen die blinde hypocriete schreeuwlelijkerds waar jij je blijkbaar ook tot rekent nog wat van leren.
pi_34667144
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

OMdat het een vrijheid van meningsuiting is!

Dus volgens jou moet je je meningen voor je houden want stel je eens voor dat je iemand beledigt? Ik kan daar echt niet inkomen.

Economie lijden heeft er weinig mee te maken. Het is meer een principe kwestie.
pi_34667151
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Kun je niet je toetsenbord uit het raam flikkeren of je beperken tot posts in Onzin? Je bedoelt het goed jongen, maar je doet meer kwaad.
pi_34667166
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je stelling is nergens op berust
Deze stelling van jou is nergens op berust
eeeh
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:08:05 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34667181
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:07 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kun je niet je toetsenbord uit het raam flikkeren of je beperken tot posts in Onzin? Je bedoelt het goed jongen, maar je doet meer kwaad.
Meki in ONZ was inderdaad een stuk leuker, dit gaat weer helemaal nergens over.

Weer een topic naar de haaien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34667193
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:06 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Jezus had gedreigd met zelfmoordaanslagen als er een spotprentje van hem was gemaakt. Jezus is belachelijk gemaakt, vernederd, gemarteld en uiteindelijk vermoord, en wat zei hij? "God, vergeef ze asjeblieft want ze weten niet wat ze doen." Daar kunnen die blinde hypocriete schreeuwlelijkerds waar jij je blijkbaar ook tot rekent nog wat van leren.
Jezus is een profeet van de islam daarom ga ik er niet op in, maar lees de bijbel eens voor je 100% zeker weet wat jezus allemaal heft gesproken.
pi_34667225
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Deze stelling van jou is nergens op berust
oke
Jezus is een profeet van de islam een van de belangrijkste
Maria is vrij gesproken van alle laster in de Koran.
xo beter
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:09:40 #100
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_34667235

treffend, van www.tomjanssen.net
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')