't gaat hard... moeten nu al voor het derde paar gaan. Ze krijgen niet eens de tijd om te verslijtenquote:
Was lief bedoeld...quote:
nee, vlak na de geboorte hebben ze zijn zesdevingertje verwijderd, aan beide handjes.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef Belana het volgende:
arme jordy...
Gaan dan zijn vingertjes van elkaar af githa? Was dat niet ook al gedaan toen ie heel klein was? (sorry, ik heb niet altijd meegelezen in baby topic)
Ow jaquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef Githa het volgende:
[..]
nee, vlak na de geboorte hebben ze zijn zesdevingertje verwijderd, aan beide handjes.
Nu is het idd het scheiden van de vingers, aan één handje, het andere doen ze daarna pas en omdat hij toch onder narcose is zetten ze zijn oortje ook gelijk recht.
Dat is jammer, dan was je keuze toch wat makkelijker geweest. Als je je er echt niet prettig bij voelt en je echt denkt dat je kind niet veilig is, zou ik haar zelf niet zo gauw meer brengen. Is er geen andere speelgelegenheid in de buurt, zoals een spelotheek met speelochtend of zo? Kan ze toch spelen met andere kinderenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:02 schreef senesta het volgende:
maar ik zit er best wel mee in mijn maag, er zijn hier in de buurt ook geen andere speelzalen, die qua afstand haalbaar zijn.
Ik vertel samara ook heel wat keren dat ze niets in haar mondje moet doen, en natuurlijk moet ze dat leren maar liever niet zo, het is wel een aardig risico dat je dan neemt met zulke kleine kindertjes.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:49 schreef Jonnetje het volgende:
Over dat Ministeck en kralen dat hebben ze bij Wilyan op de PSZ ook wel. De kralen zijn welliswaar wel van flink formaat maar die zouden ze bijvoorbeeld óók in hun mond kunnen stoppen.
Maar hier hebben ze dus absoluut weer geen hamertje-tik. Ook word er niet geknutseld met prikpennen en scharen enzo.
Ergens denk ik ook wel dat een kind op deze leeftijd eigenlijk ook (moet leren dat hij/zij) niet meer alles in zijn of haar mond mag steken. Ik weet heus ook wel dat er uitzonderingen zijn, en dat niet elk kind gelijk is. Maar vandaar misschien ook de houding van de leidsters?
Hoe is verder de omgeving op de PSZ? Zijn er glijbanen of klimtoestellen waar kinderen (z)onder toezicht op spelen (ik denk ff aan het schooltje waar Bo van Jessie toen op zat)
Zijn er ook ochtenden dat ouders mee mogen draaien? (Hier hangt een compleet schema en word er van de ouders van alle kindjes verwacht dat ze één keer in de zoveel tijd mee draaien)
Dát heb ik ook nergens gezegd en ik heb ook gezegd dat het ene kind het ander niet is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:21 schreef Belana het volgende:
kijkdaar komt de aap uit de mouw. De 1 zal het meer doen dan de ander idd, maar over het algemeen zullen toch veel 2 jarigen nog dingen in hun mond stoppen en het argument dat ze erbij zijn gaat echt niet op met zoveel kinderen. Ik heb met 1 kind al moeite om dat altijd in de gatetn te houden
Ja van stof. Je kan ze wel schoonmaken met een washandje met babyshampo en water.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:48 schreef senesta het volgende:
Zijn de gezichtjes ook van stof?
Maar Jolie speelt er ook gewoon mee, word het popje dan niet snel vies? en hoe maak je ze dan schoon?
Hebbie ook voor en na foto's?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:31 schreef moussy het volgende:
Nou hij is er uit hoor, om 13:45 hoorde ik drienkuh? van boven komen. Inmiddels is ie ook al geknipt, een klein stukje maar, maar zn haar krult weer tot aan zn oren
Je ziet er zo weinig van met die krullenquote:
Niet tegen Isa zeggen hoor, maar dat wil ie vast welquote:Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef Jonnetje het volgende:
Ow Cas........
Ik vind je nu helemaal om op te vreten hoor!![]()
![]()
![]()
(wil je trouwen met mijn homo-achtige zoon (incl. roze handdoekie) met kakker krullen kapsel?)
Ligt het aan mij of lijkt ie ook meteen wat ouder zonder de pluisjes?
Dat weet ik ook, maar ik stond meer verbaasd van de visquote:Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef Luchtbel het volgende:
Wat doet mais erin?
En Marietje is harstikke knap! Superleuk![]()
ah, jij hebt een handige ventquote:Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef texelonia het volgende:
Met m'n telefoonVervolgens heeft Micha met een of ander programmaatje het omgezet naar wav-bestand, anders kon ik het alleen met de Nokia-software afspelen.
Of smeerleverworstquote:Op zondag 5 februari 2006 20:27 schreef Stiekemurd het volgende:
Dus nu maar smeerkaas smeren....
we zouden vandaag ook een onderbroekendag doen.. Samen mooi ondergoed uitgezocht (jip&janneke boxer), de stapel pyamabroeken en extra onderbroekjes ag klaar, emmer met dweil stond klaar..quote:Op maandag 6 februari 2006 22:46 schreef Leah het volgende:
Hee! Goed zo! Klinkt als een beginnetje hoor! In deze fase heb ik Freek zijn luier afgedaan (en twee dagen gedweild, en een week de deur niet uitgedurfd).
Als ik het zo lees zou ik er op ingaan ET.
Ben ik erg aso als ik zeg dat je even goed foto's moet bestuderen die daar zijn gemaakt en die bij je brief doen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:11 schreef senesta het volgende:
Hallo, hier even een update van mij.
Ik heb opgebeld naar de overkoepelende organisatie waar de psz van Samara toebehoord, ik moet haar schriftelijk afmelden en ik heb twee maanden opzegtermijn.
Ik heb net zitten kijken in boekje met het pedagogisch beleid van deze peuterspeelzaal, daar staat onder meer in dat ze als pedagosisch hoofddoel hebben dat ze het kind een veilige en vertrouwde omgeving bieden, zowel materieel als immaterieel.
Zou ik dan niet kunnen stellen dat als ze kinderen van nog geen 2,5 met speelgoed laten spelen wat niet voor hun leeftijdsgroep geschikt is, en onbeheerde onveilige stopcontacten binnen het speellokaal hebben , dat zij in gebreke blijven?
Of is dit te ver gezocht?
Maar ergens is dat vreemd toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:02 schreef YPPY het volgende:
senesta, er zijn wel regels voor peuterspeelzalen. Daar staan bijvoorbeeld ook de stopcontacten in vermeld. Omdat het nu om een verlengsnoer gaat die er tijdens de controle vast niet lag, zullen ze niet afgekeurd zijn, maar losse draden mogen toch al niet. Op speelgoed wordt (bij onze peuterspeelzaal) niet gecontroleerd.
Is het niet Noddy?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:49 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand trouwens iets op tv dat 'Donny' (volgens Jolie heet) ze was aan het zappen en werd enthousiast maar het was 'al op' Ik heb geen idee wat het was en ook niet welke zender want die tekenfilms zitten allemaal achter elkaar hier. Help
De geur is idd niet te hardenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:42 schreef moussy het volgende:
Anitra en andere, ik ging pas opknappen toen ik aan de vifit met LGG dinges ging.Daarvoor liet ik boeren die naar rotte eieren rokenen de rest zien en ruiken jullie wel bij je eigen kinderen
Da's uitgebreidquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:03 schreef snoopy het volgende:
minibaby's tot ongeveer 8 maanden
baby's tot ongeveer 17 maanden
dreumessen tot weet ik eigenlijk niet
peuters weet ik ook niet
peuters plus (worden voorbereid op de basisschool)
Leuk dat het oefenen goed ging met Isa!
de link naar deze site heeft al een ergens hier gestaan BE. Ze hebben echt leuke dingen!quote:
Ja hè? Dat werd net ingevoerd toen Morris daar kwam en ik ben er wel tevreden over.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:04 schreef Sjeen het volgende:
Da's uitgebreidBij ons kennen ze alleen horizontale groepen (0-2,2-4) en verticale groepen (0-4)
LGG zat trouwens wel in de nutramigenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:54 schreef poemojn het volgende:
Wat een leuke set Snoopy!
Anitra, misschien kun je bij de apotheek de LGG of een variant daarvan krijgen zonder de Vifit? Ik dacht dat er wel meer van die dingen zijn (net als ABC Dophilus), misschien helpt 't.
Liam mag van mij pas 's middags tv kijkenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:03 schreef Lois het volgende:
Noddy is erg leuk!
[afbeelding]
Elke dag op Nickelodeon om 5.45 () en 11.35 uur.
Hier is Iris helemaal in de ban van "de Zoostraat" 's morgens bij KRO kindertijd. Ze wil nu dat we ook een giraf kopen die voor haar slaapkamerraam gaat staan.![]()
Ik heb de film sinds kort weerquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:27 schreef Lishe het volgende:
Ík ben Dunderklumpen, laat je bipsje bumpen!'. Hihi!
Dat is nou precies zoals het hier ook gaat he.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:35 schreef Karin het volgende:
Bram heeft al 1 x 5 stickers gehad voor het op het potje plassen en dus een kadootje gekregen. Nu ligt er weer wat klaar op de kast, hij kan het zien liggen, het trekt enorm maar uit zichzelf op het potje gaat dus mooi niet door. Als ik hem in zijn blote kont laat lopen plast hij wel keurig op het potje (vandaar die 5 stickers) maar de hele dag in zijn blote kont vind ik ook zo koud op het momentEn dan gewoon in zijn blote kont op het koude laminaat gaan spelen. En wij zijn ook veel te uithuizig, even spelen bij Eva en Iris, even boodschapje doen hier of koffie doen daar. Veel te gezellig allemaal. Eigenlijk moet ik gewoon een paar dagen inplannen dat wij niet de deur uithoeven en hem gewoon in zijn blote kont/onderbroekje laten lopen en dan denk ik dat het wel goed gaat. Binnenkort maar eens proberen.
Psies, dat gebeurt hier dus ook. Ik heb nu heel tuttig ondergoed voor de mevrouw gehaald en nu (=vandaag) wil ze opeens wel op het potje plassen als ze het onderbroekje alleen aanheeft, maar zodra ik een luierbroekje om haar billetjes trek, taalt ze niet meer naar het potje. En dat terwijl ze zelf zowel onderbroek als luierbroekje uit en aan kan trekken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Dat is nou precies zoals het hier ook gaat he.
In de blote kont gaat alles prima en zijn er vrijwel geen ongelukjes maar zo gauw er iets om dat achterwerk zit is het gebeurd. Schijnbaar kun je dan niet meer je plas aan voelen komen ofzo![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:31 schreef LadyS het volgende:
Hier ken ik de DVD van Kabouter Plop en Kwispel uit mijn hoofdAmber ook, dan doet ze gewoon geluidjes en bewegingen die er aan zitten te komen
![]()
Maria, wat schattigDat soort "verwarringen" gebeuren hier ook wel veel
Anitra, had jij nog foto's van Amber die je zou mailen?
is goedquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:33 schreef Anitra het volgende:
[..]
nog geen tijd voor gehad omdat Djulian zo ziek was, vanavond of morgen zal ik eens ff achter de pc kruipen om ze te verzenden.
Kwispel is inderdaad het hondjequote:Op donderdag 9 februari 2006 17:56 schreef Jonnetje het volgende:
Heb ff gezocht..
Is het toevallig Plop en Kwispel?
[edit] Ha ha ha... Ik had ook al gezocht dus..
Wel leuk liedje trouwens! Dat is volgens mij Jelle van Spring (die waar het Nederlandse Topstars een rip-off van is).
quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:45 schreef Jonnetje het volgende:
Ik weet ook niet wat Kwispel is?
Over dat Lekturama.....<- * klik * ->
![]()
Dat is zo leuk en liefquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:38 schreef Sugar het volgende:
Maria doet zulke leuke dingen nu. En ze begrijpt zoveel! En ook zoveel leuk verkeerd. (zie kinderpraatjestopic ook)
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:53 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat is zo leuk en lief![]()
![]()
Jolie vanavond door in het donker bij de bushalte aan het wachten. Twee armen de lucht in, oogjes tot spleetjes geknepen, meedeinend. 'Wat doe je Jolie?' 'Tansen' 'Oh zomaar? Of hoor jij muziek?' 'Nee voele' 'Voel jij de muziek?' 'Nee' en terwijl ze verder wiebelt 'de wind'
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |