quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:49 schreef Jonnetje het volgende:Over dat Ministeck en kralen dat hebben ze bij Wilyan op de PSZ ook wel. De kralen zijn welliswaar wel van flink formaat maar die zouden ze bijvoorbeeld óók in hun mond kunnen stoppen.
Maar hier hebben ze dus absoluut weer geen hamertje-tik. Ook word er
niet geknutseld met prikpennen en scharen enzo.
Ergens denk ik ook wel dat een kind op deze leeftijd eigenlijk ook (moet leren dat hij/zij) niet meer alles in zijn of haar mond mag steken. Ik weet heus ook wel dat er uitzonderingen zijn, en dat niet elk kind gelijk is. Maar vandaar misschien ook de houding van de leidsters?
Hoe is verder de omgeving op de PSZ? Zijn er glijbanen of klimtoestellen waar kinderen (z)onder toezicht op spelen (ik denk ff aan het schooltje waar Bo van Jessie toen op zat)
Zijn er ook ochtenden dat ouders mee mogen draaien? (Hier hangt een compleet schema en word er van de ouders van alle kindjes verwacht dat ze één keer in de zoveel tijd mee draaien)
Ik vertel samara ook heel wat keren dat ze niets in haar mondje moet doen, en natuurlijk moet ze dat leren maar liever niet zo, het is wel een aardig risico dat je dan neemt met zulke kleine kindertjes.
We hebben hier één ochtend dat je mee kan lopen, dat is de eerste keer dat ze heen gaan, hadden ze gewoon little people speelgoed en duplo e.d, daar heb ik wel op gelet, ik weet hoe mijn kind is in dat soort dingen.
Qua speeltoestellen, die heb ik nog niet in de klas gezien, wel een wipkip en buiten speeltoestellen die voor de kleuters zijn bedoeld van de school waarin de psz gevestigd is.
De keer dat ik samara daarbij zag stond er ook een leidster bij.
Ik heb het er net met mijn man nog over gehad, dinsdag ga ik nog even naar het schooltje om te vertellen dat samara niet meer heen gaat, en waarom, kijken wat ze daarop zeggen.
Ben nu aan het kijken of er nog andere speelzaaltjes zijn, ik heb namelijk nog iemand gehoord die haar kind er om deze zelfde reden af wil halen, misschien dat we met zijn tweeen om toerbeurt kunnen rijden naar een andere psz, ik heb maar om de week de auto en dat zou mooi geregeld zijn.