Dat is goed nieuwsquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:40 schreef lady-wrb het volgende:
mijn kat heeft nooit een tweede bloedonderzoek gehad. je zag gewoon dat ze met fortekor weer opkrabbelde. ook merk je dat ze minder gaat drinken en minder gaat plassen.
we zijn nu anderhalf jaar na de diagnose en ze is er nog steeds
Hij is 7 maart pas 11 geworden, dus hij moet nog even meequote:Op zaterdag 15 april 2006 09:52 schreef lady-wrb het volgende:
hoe oud is je kat?
hmm mijn collega hier had het daar ook al overquote:Op vrijdag 28 april 2006 07:01 schreef lady-wrb het volgende:
van fortekor heb je twee variaties: een gewone (en volgens mij heb je die nu) en eentje die poes lekker schijnt te vinden (de smakelijke versie)
mijn kat heeft de smakelijke versie een tijdlang gebruikt en die ging inderdaad zonder problemen naar binnen want ze at hem zo uit mijn hand.
kijk even in de bijsluiter om zeker te zijn welke je hebt of vraag anders je dierenarts er even naar.
met veel drinken gaan de gifstoffen ook uit het lichaam, dus als je eerst de antibioticakuur af wil maken lijkt het me geen probleem om wat later met fortekor te beginnen.
Nou, geheel vrijwillig gaat het niet maar ze loopt in ieder geval niet meer weg wanneer ik haar haar pilletje ga geven. Azraël krijgt een half tabletje Fortekor 5 per dag die ik, terwijl ze naast me zit, in haar bekje doe en doorspoel met een beetje water uit een injectiespuit. Dat is voor de kat prettiger dan het gewrijf over de keel. Daarna krijgt ze een paar Clinic diet snacks. Die vindt ze zo lekker dat ze het pilletje direct weer vergeten is.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:17 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
hmm mijn collega hier had het daar ook al over
dat peos ze vrijwillig op at enzo
lijkt me toch wel handiger als ze het zo vaak moeten hebben
Met de extra beker water spoel je de nieren van de kat al. Is het nierfalen echter accuut is er meer water nodig. Ik heb mijn poes een zeer fijn laatste half jaar van haar leven kunnen geven door haar om de dag via een infuusje een enorme bult water onder haar huid mee te geven. Dat water werd dan in de loop van de dag opgenomen waardoor de nieren de gehele dag werden "gespoelt". (je moet alleen wat vaker de kattebak verschonen want dat water moet er natuurlijk ook weer uit).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:42 schreef lady-wrb het volgende:
nierspoelen? kan dat dan? is dat net zoiets als dialise bij mensen?
dat van die vacht kan ik ook heel goed zien en daar reageerde ik dan op met extra water geven.
op het ogenblik krijgt ze gewoon standaard extra water.
quote:Op zondag 10 februari 2008 19:17 schreef lady-wrb het volgende:
doerak is vorig jaar 8 oktober overleden helaas.
ze is uiteindelijk ruim 20 jaar oud geworden en heeft na de diagnose nog 3 jaar geleefd.
al hebben we ondertussen weer twee ontdeugende kattenpubermeisjes in huis, doerak wordt nog steeds gemist. maar we zijn blij dat we zo lang plezier van haar gehad hebben.
ik was zo bang dat ik het niet zou opmerken als doerak er genoeg van had. maar ik heb wel degelijk gezien dat doerak het op een gegeven moment genoeg vond en dat ze niet meer wilde.quote:pebblez, waaraan merkte je dat je kat het genoeg vond?
ik ben zo bang dat ik dat moment niet zal herkennen en maar door zal blijven proberen.
heeft ze ook medicatie? (bijv. fortekor)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:57 schreef teigan het volgende:
even een kleine tvp, dan kan ik hem later teruglezen.
onze poes van 3,5 heeft in september de diagnose gekregen, na al vanaf juli vaak ziek te zijn geweest. Op nierdieet doet ze het wel ok, maar we merken wel dat het steeds een stapje achteruit is jammergenoeg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |