Met de extra beker water spoel je de nieren van de kat al. Is het nierfalen echter accuut is er meer water nodig. Ik heb mijn poes een zeer fijn laatste half jaar van haar leven kunnen geven door haar om de dag via een infuusje een enorme bult water onder haar huid mee te geven. Dat water werd dan in de loop van de dag opgenomen waardoor de nieren de gehele dag werden "gespoelt". (je moet alleen wat vaker de kattebak verschonen want dat water moet er natuurlijk ook weer uit).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:42 schreef lady-wrb het volgende:
nierspoelen? kan dat dan? is dat net zoiets als dialise bij mensen?
dat van die vacht kan ik ook heel goed zien en daar reageerde ik dan op met extra water geven.
op het ogenblik krijgt ze gewoon standaard extra water.

quote:Op zondag 10 februari 2008 19:17 schreef lady-wrb het volgende:
doerak is vorig jaar 8 oktober overleden helaas.
ze is uiteindelijk ruim 20 jaar oud geworden en heeft na de diagnose nog 3 jaar geleefd.
al hebben we ondertussen weer twee ontdeugende kattenpubermeisjes in huis, doerak wordt nog steeds gemist. maar we zijn blij dat we zo lang plezier van haar gehad hebben.

ik was zo bang dat ik het niet zou opmerken als doerak er genoeg van had. maar ik heb wel degelijk gezien dat doerak het op een gegeven moment genoeg vond en dat ze niet meer wilde.quote:pebblez, waaraan merkte je dat je kat het genoeg vond?
ik ben zo bang dat ik dat moment niet zal herkennen en maar door zal blijven proberen.

heeft ze ook medicatie? (bijv. fortekor)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:57 schreef teigan het volgende:
even een kleine tvp, dan kan ik hem later teruglezen.
onze poes van 3,5 heeft in september de diagnose gekregen, na al vanaf juli vaak ziek te zijn geweest. Op nierdieet doet ze het wel ok, maar we merken wel dat het steeds een stapje achteruit is jammergenoeg

Heeft ze een echo gehad om erfelijke aandoeningen zoals PKD (cystenieren) of CIN (schrompelnieren) te diagnosticeren ? Met een diagnose zal een behandeling beter af te stemmen zijn lijkt mij.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:18 schreef teigan het volgende:
nee, ze heeft geen medicatie gekregen.
wat is het precieze verschil tussen acuut en chronisch?
Ze is vanaf juli tot augustus ongeveer elke vier weken flink ziek geweest, en na antibiotica en vocht toedienen ging het dan weer even goed...
het nestje waar ze uitkomt is ook al grotendeels overleden door nierproblemen voor zover ik na het kunnen zoeken, dus de dierenarts dacht aan iets aangeborens..

Felix doet het nog steeds prima op zijn nierdieet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:15 schreef Cat22 het volgende:
Tot slot: heeft iemand nog zelfmaaktips voor leuke tussendoor traktaties die ze samen kunnen eten?

Hoe lang heeft ie nog geleefd?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
een van de katten bij mij vroeger thuis, als kind, was door nierproblemen helemaal uitgedroogd. ze wilde niks meer eten en zocht alvast een plekje op om te rusten voor eeuwig.
de kat was van mijn zusje en zij heeft toen bij de apotheek zo'n druppelaar gekocht (flesje met druppeltuitje) voor 20 cent, nu 3 euro, ofzo.
ze heeft het lieve beestje gevoed, met fijngeprakt brood, wat vitaminen en veel water.
overleefd.

zolang een kat moet leven. 18 jaar.quote:

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |