abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:57:50 #1
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34641744

Dinosaur Jr. was een rockband die in de jaren tachtig vernieuwend was op het gebied van stuwende indierock, een voorloper was van de grunge, maar bovenal nooit het etiket van cultband wist te overstijgen.

Dinosaur Jr. werd in 1983 opgericht door J Mascis en Lou Barlow nadat hun vorige band, Deep Wound, uit elkaar was gegaan. Samen met tijdgenoten als Husker Du, Big Black, Sonic Youth en later de Pixies en Screaming Trees zorgden deze groepen ervoor dat de muzikale erfenis van legendes als The Germs, The Minutemen, Black Flag, Wire, Mission of Burma niet verloren ging.

Dinosaur Jr. was eigenlijk in essentie alleen J. Mascis. Mascis was de golf van pure noise opgetrokken door de wall of sound van zijn gitaar, het neuzelige, breekbare stemmetje en het brein achter de krachtige songs. Steeds ondersteund door kwaliteitspersoneel als bijvoorbeeld Indie icoon Lou Barlow en drummer Murph.

De groep viel in latere jaren meer en meer op het herkenbare concept van enkele goede singles per plaat en voor de rest een stevige brok onhapbare muziek. Dit had waarschijnlijk evenveel te maken met het vertrek van de andere groepsleden, moegetergd door Mascis (J. speelde op de laatste platen ongeveer alle instrumenten zelf), als met de opkomst van nieuwe, meer hongerige wolven en het feit dat bands nu eenmaal ooit door de feiten worden ingehaald. Eind de jaren 90 blies Dinosaur Jr. dan ook zijn laatste kaarsje uit en daarmee verdween alweer een rocklegende.

Vorig jaar kwamen de voormalige kemphanen echter weer bij elkaar voor een reünie. Of het relevant of enkel entertainend was, daar zijn de meningen over verdeeld. Dat Dinosaur Jr. van grote invloed is geweest voor een hele generatie aan bands lijkt echter meer dan duidelijk.

Discografie:
* Dinosaur (1985)
* You're living all over me (1987)
* Bug (1988)
* Green mind (1991)
* Where you been (1993)
* Jayloumurph (live, 1993)
* Without a sound (1994)
* Hand it over (1997)

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 31-01-2006 11:04:07 ]
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:03:04 #2
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34641849
geweldige band!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 11:07:36 #3
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34641942
Alone vind ik een mooi nummer. Maar het is af en toe wel heel erg Neil Young jatwerk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:08:46 #4
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_34641966
Ik volg Dinosaur Jr en J Mascis al jaren: vind het nog steeds te gek, maar plaat na plaat na plaat was er op een bepaald moment toch nieuws onder de zon (tot we uiteindelijk met Hand It Over een variatie in instrumentatie zagen). Zag J met the Fog (met Mike Watt op bas) jaren geleden in de Melkweg (was qua volume het hardste concert waar ik ooit geweest was, het hoort erbij en je weet dat het gaat gebeuren maar toch vond ik het af en toe een beetje... tja... killing voor de muziek.) en vorig jaar nog naar de reunie in Paradiso geweest: ik vond het wel aardig, maar kreeg toch het akelige ´vergane glorie´ gevoel, helaas.....

MAAR: geweldige band, absoluut!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:55:29 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34653456
Ik was ook bij het Paradiso concert afgelopen jaar en ik deel dat gevoel totaal niet met je. Heb je ze in de jaren '90 ook nog wel eens live gezien, schaap? Dat zou het een en ander kunnen verklaren namelijk.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 januari 2006 @ 21:21:46 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_34660885
Zag ze begin jaren 90 in Paradiso.Zelden een beter concert gezien.

Bug en You're living all over me staan in mijn top tien all time. 2 ware klassiekers. En Freak scene is één van de beste singels ooit. Meer kan ik er niet van maken. Legendarische band.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:05:43 #7
135509 schaap001
pi_34679191
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:55 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik was ook bij het Paradiso concert afgelopen jaar en ik deel dat gevoel totaal niet met je. Heb je ze in de jaren '90 ook nog wel eens live gezien, schaap? Dat zou het een en ander kunnen verklaren namelijk.
Nee, ik heb ze in de jaren '90 nooit live gezien. Ik vond Paradiso geen spetterend optreden: ik kreeg een beetje het gevoel dat de nummers er plichtsmatig doorheen werden gejast. Er was tussen de bandleden onderling weinig interactie waardoor ik het gevoel kreeg van weinig spelplezier. Maar goed: dat hoort misschien gewoon bij de live-act Dinosaur Jr, ik heb wat dat betreft inderdaad geen vergelijk. Alleen die Melkweg show van J een paar jaar eerder: het kan misschien schelen dat Mike Watt toen bas speelde en dat vind ik wel een buhnepersoonlijkheid. Ze hebben er in ieder geval wel het juiste materiaal voor om een dampende set neer te zetten.

Ik moet er wel even bijzeggen dat ik sowieso mijn bedenkingen heb bij reunie-tournees, ook al ga ik er vaak graag naar toe om een band alsnog en/of een keertje te zien.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:07:34 #8
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34685223
Ik vond het toch een goed concert hoor, met zelfs enkele hele sterke momenten. Knap dat er onder de takkeherrie toch nog genoeg nuances te horen waren. Ik denk dat de kille houding tegenover het publiek en het plichtsmatige er altijd al is geweest bij die band. Net als bij de Pixies, die raggen ook alleen maar door zonder ook maar op te kijken. Lou zat trouwens een week voor het concert nog op de praatstoel in de Ekko, maar tijdens het Dinosaur Jr. concert zei hij ook nauwelijks wat. Ik zit daar eigenlijk nooit zo mee.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:17:39 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34687480
Hier was al een topic over.
Toch een goed topic natuurlijk, legendarische band.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:03:11 #10
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34786735
quote:
Dinosaur Jr. Touring, Recording New Material

Caroline Bermudez reports:
Few stranger things have happened than Dinosaur Jr. reuniting and touring. Like President Bush getting reelected or that snake in Florida that combusted after attempting to swallow an alligator whole.

Last year, the notoriously embattled duo of J. Mascis and Lou Barlow performed together under the Dinosaur Jr. name for the first time in 15 years. Incredibly enough, they're still together. And recording new material! Riding the success of last year's reissues of their first three albums (Dinosaur, You're Living All Over Me, and Bug), the band recently revealed that they are currently ensconced in Mascis' home studio, hard at work on a new record. Woo!

The band has also announced even more tour dates, which will take them to Japan, Australia and New Zealand, and back across America in February, March, and April. It all winds up in England, for the Dinosaur Jr.-curated date of the All Tomorrow's Parties' festival. If you didn't see them over the summer, you'll have a prime opportunity to catch the narcotic wonder that is J. Mascis.

In other Dinosaur Jr. news, the band will release its first DVD this summer. Filmed at New York's Irving Plaza this past December and at other shows on that same tour, the DVD features backstage footage from the reunion tour, one-on-one interviews with band members, and a full set of performances.

As previously reported, Witch, Mascis' new stoner rock band with members of freak-folk collective Feathers, will release their debut album on Tee Pee records on March 7. They have two shows scheduled in support of the record so far, one during SXSW and one at Brooklyn's Northsix, on March 23.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:34:20 #11
135509 schaap001
pi_34787391
Voor de geïnteresseerden:

Je hebt op de site www.freesofree.net -na je te registreren- toegang tot werkelijk honderden mp3 en flac bootlegs (ja, ook Paradiso 2005) van Dinosaur Jr (± 1980 - 2005), J Mascis, J + The Fog, Sebadoh etc. Geluidskwaliteit is niet altijd even super, maar goed: wel leuk om een concert uit te zoeken waar je bij was, bijvoorbeeld.

Bij het registreren zie je overigens de volgende tekst, voor wat het waard is:

FreeSoFree.net is the source for Dinosaur Jr related live multimedia files.
Log in for this website is required to try to harness the massive amount of bandwidth this website generates. ...Keeping the files and the bandwidth for the fans.

This website, freesofree.net/freesofree.com has Official approval from Dinosaur Jr. Dinosaur Jr, Madison House Inc, and J himself allows operation of this website.

Note: You must supply a valid email address when you register, as the system will be emailing you an Account Activation Email at the time of your sign-up. You will need to click the link in the Activation Email in order to complete your signup here. Providing a fake email address will get you nowhere.
pi_34909120
Dinosaur Jr... om wat leuke live en achtergrondbeelden van J mascis te zien:

Sonic Youth, Nirvana, Dinosaur Jr - 1991 The Year punk broke (.avi)

-> zoeken bij je betreffende prog. op: videos -> Sonic Youth dan vind je m wel
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:20:46 #13
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34912562
Ik heb door jullie enthousiasme eergister een cd van ze gekocht, ik ben benieuwd
Bernie en ik zijn tof.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 februari 2006 @ 20:32:49 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_34913039
Nou laat het maar eens weten dan Welke CD trouwens ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34914005
You're living all over me vind ik echt fantastisch, Bug heb ik nooit echt in kunnen komen misschiem moet ik 'm nog is een kans geven. Concert in Paradiso vorig jaar was oorverdovend.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34914016
'Where you been' is wel een goede, redelijk toegankelijke cd om mee te beginnen. En dan 'Bug' ofzo... krijg je een wat beter totaalbeeld van zn oeuvre download anders eens 'Freak scene' van laatsgenoemde cd...
pi_34914052
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef getikte_rik het volgende:
'Where you been' is wel een goede, redelijk toegankelijke cd om mee te beginnen. En dan 'Bug' ofzo... krijg je een wat beter totaalbeeld van zn oeuvre download anders eens 'Freak scene' van laatsgenoemde cd...
Neejoh gewoon met het beste beginnen, You're living all over me.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 februari 2006 @ 20:57:49 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_34914090
Ik kan het alleen maar beamen. Maar Bug moet je nioet links laten liggen

donderdag 9 februari 2006 @ 21:04:53 #19
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34914413
deuze cd
Bernie en ik zijn tof.
pi_34914441
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:57 schreef tong80 het volgende:
Ik kan het alleen maar beamen. Maar Bug moet je nioet links laten liggen

weet je wat, ik zet 'm vanavond op.
pi_34914722
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:04 schreef mordradead het volgende:
deuze cd
[afbeelding]
ow ken ik niet... volg m al een tijdje niet meer fanatiek, meer sentimenten enzo

en in principe moet je natuurlijk ALLES van Dinosaur hebben... maar bij de musthaves, ja daar hoort "You're living all over me" ook zeker tussen. Veel eerder dan "Without a sound" die je overal in de bakken nog tegenkomt. Goh, ik moet effe wennen dat hier echt Dinosaur Jr. kenners zijn... dacht dat ze uitgestorven waren. Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:31:51 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34915566
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:04 schreef mordradead het volgende:
deuze cd
[afbeelding]
Ah, okee. Aparte instapplaat, maar ben benieuwd hoe je 'm gaat vinden.
pi_34955617
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:11 schreef getikte_rik het volgende:

Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
wel een zwart tourshirt van ik denk '90. met een vage alien voorop

btw: J. Mascis in een nieuwe band (als drummer....?): http://jmascis.com/content/view/35/2/
pi_34955729
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:11 schreef getikte_rik het volgende:
. Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
deze?: http://www.bandmerch.com/java2/BandMerch/dinosaurjr/?content=/BandMerch2/Display/ProductDisplay/Templates/css4_ProductPage.jsp&Group=127&product=1348
pi_34969195
quote:
ja, die! ik heb alleen de 'without a sound'-T-shirt-lijn... gewoon gekocht in de loods van Large Merhandising zelf... de enige Dinosaur-t-shirts die er toen te verkrijgen waren...., bij mijn weten....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:35:07 #26
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_34974277
oeioeieoei...Where you been das voor mij echt zo"n foute puber plaat...op je zolderkamertje moeilijke boekren bij kaarlicht lezen en DinosaurJr als achtergrond muziek. Durf die plaat nauwelijks meer te draaien.
= there is a light that never goes out =
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 18:35:44 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_34974299

Is een klassieker man.Tijdloos.

pi_34975276
Ik vind Out There een geniaal mooi liedje, maar de andere liedjes die ik ken (Freak Scene & Get Me) zijn heel anders, veel meer grunge... zijn jullie het daar mee eens? Zo ja, hebben ze meer liedjes zoals Out There?
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:17:07 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_34975523
Freak scene is uit hun latere periode.Ik vind het geweldig maar iets te clean en mist het obscure van Out there b.v.

pi_34975563
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:
Freak scene is uit hun latere periode.Ik vind het geweldig maar iets te clean en mist het obscure van Out there b.v.

dus ik moet een van hun eerste platen hebben?
pi_34975652
als je Out there goed vind, moet je gewoon heel 'where you been' aanschaffen (daar staat ook 'get me' op) En 'liedjes'... das niet echt een benaming voor het vette gitaargeweld op ontelbare sporen. Album: 'Without a sound', de opvolger ervan is ook zo vet aangezet, maar behalve het toegankelijke doch briljante Feel the pain' vind ik dit een wat meer druilerige eentonige plaat. Wat J Mascis verder met de Fog gedaan heeft is wat wisselvalliger imho... Juist hun eerdere werk is ook meesterlijk, geen track zo vaak gedraaid als freak scene!! die song (van album 'bug', heeft alles!
pi_34975688
freak scene is way back terug in vergelijking met out there!! Ken uw klassiekers!!!
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:23:41 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_34975739
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef getikte_rik het volgende:
freak scene is way back terug in vergelijking met out there!! Ken uw klassiekers!!!
Dat weet ik maar Out there klink meer naar hun vroegere werk.

pi_34976042
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar Out there klink meer naar hun vroegere werk.

vind je?

zonder de geschiedenisleraar uit te willen hangen, en te lam om mn collectie erbij te halen onderscheid ik een aantal periodes:

debuut/titelloos: Dinosaur (klinkt zeeeeeer lo-fi!)
Dan globaal de periode Youre living all over me, Bug, Fossils etc. (beetje grunge avant la lettre, als je dat zo mag noemen, waaronder songs als Freak scene

In bovenstaande periode is de invloed van bassist lou barlow nog goed hoorbaar

daarna kwam Green Mind uit, wat gladder, gepolijster
en vervolgens ondermeer platen als Where you been, Without a sound. Dat is echt het vette bombastische gitaargebeuren a la Out there, Get me etc... Niet bepaald lo-fi, ...zanger J Mascis nam hier vaak alle instrumenten voor zijn rekening, en schroomde niet om 3 gitaarpartijen tegelijk te laten klinken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:39:47 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_34976203
Green Mind vond ik al minder. Te gepolijst voor Dinosaur.

Bug en You're living.... is voor mij Dinosaur. Hun debuut was wel erg Lo-Fi.

pi_34976675
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:39 schreef tong80 het volgende:
Green Mind vond ik al minder. Te gepolijst voor Dinosaur.

Bug en You're living.... is voor mij Dinosaur. Hun debuut was wel erg Lo-Fi.

klopt, al heb ik Green mind evenwel grijs gedraaid. Ik heb t oeuvre van Dinosaur Jr bijna geheel in omgekeerde volgorde gekocht. Bijna, want ik begon dus met Where you been, een goede instap overigens en daarna werd ik zo'n fan dat als J Mascis een hele cd had volgeboerd m ook had gekocht. 'Hand it over' was ik zowaar vergeten, de laatste echte Dinosaur Jr.-plaat. 'Take a run at the sun' stond daar bij mij oook op, als onderdeel van die ene film. 'Hand it over' is stukken beter dan without a sound, dus Googoodoll, als je 'out there' n goed nummer vind, 'Hand it over' ook aanschaffe!!!
pi_34980618
On Fire van Sebadoh vind ik een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Met Dinosaur Jr. ben ik wat minder bekend, maar Lou Barlow is zonder twijfel een groot muzikaal talent
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 21:52:43 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_34981115
Hij zou niet door de voorronde van Idols komen

pi_34992485
Precies, vandaar dat het een groot muzikaal talent is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34993366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:38 schreef methodmich het volgende:
Precies, vandaar dat het een groot muzikaal talent is.
'Ocean' (van Harmacy) heeft Barlow nog aan J Mascis opgedragen, trouwens... Beetje cynische tekst, waar Mascis ook geen seconde wakker van gelegen heeft, wat Barlow alleen maar meer irriteerde Maar nu tolereren ze elkaar weer en gingen ze weer samen on tour of zoiets?
pi_34995630
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:

Latere periode? Het album "Bug" is uit 1988, dat noem ik niet hun latere periode. Overigens is "Youre living all over me" (1987) een indie-klassieker van het eerste uur. Erg invloedrijk album met briljant gitaarspel. Ik kan het iedereen aanraden die nieuw is met de muziek van Dinosaur Jr.

"Where you been" is trouwens ook een erg puike plaat. Vooral het eerste nummer "Out there"
Dat gitaarspel.....
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 12 februari 2006 @ 14:37:19 #42
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34998579
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:13 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

'Ocean' (van Harmacy) heeft Barlow nog aan J Mascis opgedragen, trouwens... Beetje cynische tekst, waar Mascis ook geen seconde wakker van gelegen heeft, wat Barlow alleen maar meer irriteerde Maar nu tolereren ze elkaar weer en gingen ze weer samen on tour of zoiets?
Je bedoeld die tour van vorig jaar?
pi_34999573
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:37 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Je bedoeld die tour van vorig jaar?
had ze toch wat fanatieker moeten volgen...
  maandag 20 februari 2006 @ 19:45:39 #44
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35299343
quote:
Dinosaur Jr.'s Murph Talks Reunion, Recording

Matthew Solarski and Amy Phillips report:
Years ago, when college rock heroes Dinosaur Jr. went the way of the, uh, Passenger Pigeon, virtually no one expected they'd ever hear from the monolithic trio again. Flash forward to 2006: you're all wrong.

Not only are J Mascis, Lou Barlow, and the lovable Murph back on the live circuit as Dinosaur Jr., them boys is cookin' up some news tunes right now at Mascis's Massachusetts pad.

Pitchfork caught up with Murph recently, who revealed that he and his bandmates "have some frameworks and outlines [for songs] going". The primary focus for these lumbering giants right now is preparation for their world tour, announced a couple weeks back, but Murph kindly told us that the cogs are slowly coming into place at last for new Dinosaur Jr. material.

"We're playing together," said Murph. "We're at J's, just kind of hanging out, getting ready, jamming around...we're keeping our summer pretty open, so we're going to try to work on [new] stuff then."

He went on: "We're trying, but I can't really say it's concrete enough that we have this many songs and there's going to be a release date now. You have to remember that we haven't worked in this capacity in fifteen years or more, so it takes a little time to kind of gel and see how things go. It's not as easy as just like, 'Oh, let's get in there and bang out another record.'"

Fans shouldn't count on hearing these fledgling tunes on Dino's spring tour, however: "I don't know if we're ready for that. That might be a train wreck if we tried to pull that out."

Rapport's the word 'round J's place these days. "It's been pretty cool [with] Lou and his wife and the baby. We're actually staying at J's a little while this week which is pretty unprecedented...it was definitely a big family vibe. We all went out to dinner a couple of times and it was really cool."

The prehistoric power-trio are also putting together a DVD, documenting several of last fall's reunion gigs, which Murph hopes will arrive in late summer. Moreover, Dinosaur Jr. were chosen to curate a day of this May's All Tomorrow's Parties extravaganza, tapping Broken Social Scene, Mission of Burma, and Dead Meadow, among others. "J has been really keen on that," says Murph.
pi_35312924
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]
dus toch, van wanneer is deze bron precies?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:09:08 #46
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35318065
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:10 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

dus toch, van wanneer is deze bron precies?
Pitchfork, eind vorige week geloof ik.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:50:59 #47
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36401603
24 mei Tivoli!
pi_36406836
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:50 schreef DaisyDuke het volgende:
24 mei Tivoli!
  maandag 27 maart 2006 @ 18:24:04 #49
47781 Jorikjet
pi_36411384
vet! ga ik heen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_36418427
Ben vorig jaar naar concert in Paradiso geweest, kan iedereen die naar Tivoli gaat aanraden om oordoppen mee te nemen (als je tenminste vanplan bent een beetje vooraan te gaan staan). Het was oorverdovend hard, drie dagen later nog een piep in m'n oor.
  maandag 27 maart 2006 @ 22:02:04 #51
47781 Jorikjet
pi_36418554
is het wel de moeite waard? ze spelen niet in de orginele bezetting namelijk
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 maart 2006 @ 22:03:22 #52
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36418590
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:02 schreef Jorikjet het volgende:
is het wel de moeite waard? ze spelen niet in de orginele bezetting namelijk
Is dat zo?
  maandag 27 maart 2006 @ 22:04:14 #53
47781 Jorikjet
pi_36418615
zei een vriend van me
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 maart 2006 @ 22:06:29 #54
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36418691
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:04 schreef Jorikjet het volgende:
zei een vriend van me
Zou natuurlijk kunnen, al heb ik dat nog nergens terug kunnen lezen. De tour van vorig jaar was wel gewoon met de J./Lou/Murph line-up.
  maandag 27 maart 2006 @ 22:14:31 #55
47781 Jorikjet
pi_36418965
hm eens horen hoe hij er dan bij komt...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 10 april 2006 @ 17:13:33 #56
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36827795
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:06 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen, al heb ik dat nog nergens terug kunnen lezen. De tour van vorig jaar was wel gewoon met de J./Lou/Murph line-up.
Definitief met bezetting J/Lou/Murph.
pi_36828163
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:13 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Definitief met bezetting J/Lou/Murph.
nostalgie is ook iet meer wat het geweest is,

maar toch...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:54:59 #58
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38139767
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:50 schreef DaisyDuke het volgende:
24 mei Tivoli!
Morgen dus! Ben benieuwd.
pi_38196247
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:54 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Morgen dus! Ben benieuwd.
En? En? En?
Hoe was onze knorrige J? Ik heb m pas 2 keer mogen aanschouwen; lowlands '97; dat was supervet en luid en een aantal jaar terug in 013, samen met die gasten van de Stooges. Daar was het een beetje karige show, Mascis met grijs haar, grote uilenbril en weinig geinspireerd. Toch blijft het een held. Gisteren was ik verhinderd door een ernstige kwetsuur, al had ik toch al geen kaartje
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:52:11 #60
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38200945
Karig was het gisteren ook. Een enorm ongeinspireerde geluidsbrei waar alles wat ook maar enigszins op een song leek in verdween. Jammer.
pi_38201738
jammer dan ja, die gasten moesten eens weten welk jeugdsentiment ze soms naar de kloten kunnen helpen, ipv gewoon effe anderhalf uur te vlammen.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 16:46:20 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_38202763
Ach vroeger was het ook alles of niks. Heb ze ooit in Paradiso gezien toen hadden ze duidelijk te lang in een coffeeshop gezeten, terwijl ze op Lowlands idd briljant waren.

pi_38203122
Tja Op een of andere manier hebben ze in Vlaanderen duidelijk ook een paar topconcerten gegeven, want daar genieten ze nog altijd een veel grotere status dan hier te lande. Mascis is helaas niet alleen in zijn teksten een destructieve asshole kheb m eigenlijk alleen in de periode 93-98 fanatiek gevolgd
pi_38207076
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:46 schreef tong80 het volgende:
Ach vroeger was het ook alles of niks. Heb ze ooit in Paradiso gezien toen hadden ze duidelijk te lang in een coffeeshop gezeten, terwijl ze op Lowlands idd briljant waren.

Wanneer stonden ze op Lowlands
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 19:01:45 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_38207111
Jaartje of tien geleden.

pi_38207618
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:25 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

lowlands '97; dat was supervet en luid
toen dus.

om mezelf maar te quoten
ze overstemden ook de andere optredens in de andere tenten.
en terecht.
pi_38208131
Aha, ze spelen dus over het algemeen hard? Want op lowlands was het niet de eerste keer dat ze zo hard speelde
pi_38310854
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:18 schreef getikte_rik het volgende:
jammer dan ja, die gasten moesten eens weten welk jeugdsentiment ze soms naar de kloten kunnen helpen, ipv gewoon effe anderhalf uur te vlammen.
daarom hou ik het ook bij een optreden in de Effenaar ergens in 1990.

Volume is geen substituut voor inspiratie
  maandag 29 mei 2006 @ 14:17:08 #69
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_38332790
Ik zie dat het maar goed is dat ik geen kaartje had.... binnenkort maar weer eens keihard You're Living All Over Me draaien, ofzo.
  maandag 29 mei 2006 @ 15:15:26 #70
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_38333510
Poledo is zo'n beetje het duisterste en weirdste nummer dat ik ooit gehoord heb.
Ik heb met dat nummer zelfs een keer een Pink Floyd fan zover gekregen om naar dinosaur JR te luisteren.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_41794161
Net in Schotland de nieuwe cd gekocht van de acoustische sessie van JM bij CBGB (uit 1993):

Lekker plaatje, lekker lo-fi, maar toch wel weer genieten.

Track list:
1 Thumb
2 So What Else is New
3 Keeblin'
4 Not You Again
5 Quest
6 On The Run
7 Flying Cloud
8 Every Mother's Son
9 Not The Same
10 Throw Down
11 Get Me
12 Repulsion
  donderdag 14 september 2006 @ 10:12:21 #72
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41794432
Aha, cool! Eens opzoeken.
pi_49041602
Nieuw album van Dinosaur Jr. (in originele bezetting) nu op luisterpaal. Tot nu toe klinkt het allemaal best okee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_49043745
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:20 schreef nozem het volgende:
Nieuw album van Dinosaur Jr. (in originele bezetting) nu op luisterpaal. Tot nu toe klinkt het allemaal best okee.
oe, dank u!
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 mei 2007 @ 21:50:38 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_49047535
Bedankt voor de tip

pi_49048831
ook dank ja, ik had er al wat van gehoord, en was ook blij verrast toen dit topic weer plots wat hoger gerankt was effe luisteren...
pi_49062487
klinkt erg hetzelfde. Alhoewel het ophalerige rifje van ' Pick me up' weer heel fris klinkt. Maar in zijn algemeenheid helaas wel erg belegen.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:40:07 #78
205067 Bobstra
To funk or not to funk!
pi_59781736
Ik was bij het concert dat ze 22 augustus 2007 gaven in Vera te Groningen echt bloody hard, zelfs met oordoppen in had ik na het concert last van piepende oren
Beste concert dat ik ever heb gezien!
"There's an invisible man, living in the sky, watches everything you do, every minute of every day"
pi_59783031
Ik heb daar zo'n spijt van dat ik daar niet heen ben geweest. Ook op Lowlands heb ik ze gemist voor Tool (Wat ook wel heel gaaf was)

Overigens moet ik zeggen dat ik niet echt bekend ben met het eerdere werk, ik vind Hand It Over, Green Mind en Beyond heel erg tof. Toch zal ik maar eens wat begin werk opzoeken, ik ben heel benieuwd.
pi_59985714
vrijdag a.s. in de Melkweg trouwens
pi_59988510
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hmmm laat ik dan misschien heel toevallig in a'dam zijn. hoop dat de melkweg wel wat meer los komt dan in de effenaar vorige zomer. dat was een beetje tam allemaal
  Trouwste user 2022 woensdag 9 juli 2008 @ 21:31:23 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_60005916
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zag ze ooit in Pardiso met de Nozems in het voorprogramma.

Vroeg aan de Nozems hoe zijn ze in de kleedkamer.

Nog erger dan je zou verwachten. Er komkt geen stom woord uit.

Maar natuurlijk wel briljante muziek

pi_60009612
Ik heb 2 kaartjes gekocht maar ik kan niet

Het zijn e-tickets, wil iemand ze hebben?
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2008 @ 00:19:43 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_60009992
Amsterdam kan ik alleen als ik auto vervoer heb helaas.

Zou graag gaan

pi_66332777
Dinosaur Jr. heeft een nieuw onderkomen. De label Jagjaguwar kondigde dit vandaag aan, bekend van bands als Bon Iver en Okkervil River. Ze zijn nog steeds met zijn drieën en het nieuwe album schijnt al zo goed als af te zijn.

Paradiso boek maar, ik hoop mijn helden nu eindelijk eens te kunnen zien.
pi_66455731
http://www.pitchforkmedia(...)can-tour-free-single

Amerikaanse toer is aangekondigd, het album is zo goed als af en er wordt nu ook een single uitgebracht genaamd "I Don't Wanna Go There".

Ook hebben de mannen van Pitchfork een kleine docu in elkaar gezet in het huis-studio van J Mascis. Daar hoor je stukjes in van het nieuwe album en wat interviews met de mannen. Hier te bekijken: http://pitchfork.tv/in-the-studio/dinosaur-jr
pi_69123288
Ik ben aan het kijken en luisteren naar
Dinosaur Jr.
The Neighborhood Theatre
Charlotte, NC USA
April 29, 2009
(dimeadozen.org , ongetwijfeld ook te vinden op het onvolprezen en door J. Mascis ondersteunde freesofree.net )

Dinosaur Jr. goddemn rule. Ondanks grijze haren, brillen en kale koppen blijft het muziek met de middelvinger omhoog
pi_69126945
Ik ben blij dat ik ze ga zien op Pukkelpop
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_69641791
27 augustus in Paradiso!
pi_69644848
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:55 schreef Duim het volgende:
27 augustus in Paradiso!
ik ben blij dat ik ze ga zien in Paradiso dan

ik ga m'n oordopjes alvast zoeken
pi_69646935
Episch! Eindelijk.
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juni 2009 @ 01:49:49 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_69654996
quote:
27 augustus in Paradiso!
Ik zag ze daar 15 jaar geleden al met mijn vrienden van The Nozems in het voorprogramma

pi_69680653
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 01:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zag ze daar 15 jaar geleden al met mijn vrienden van The Nozems in het voorprogramma

Tja, 15 jaar geleden was ik 4.
pi_69707998
Farm is dik gelekt inmiddels. Ik wacht nog even geduldig.
pi_69708228
quote:
27 augustus in Paradiso!
En staat inmiddels niet meer op de site van Paradiso. Ze zullen ook wel op Lowlands komen, dat is nog geen week er voor
  Trouwste user 2022 donderdag 4 juni 2009 @ 19:23:10 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_69711690
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Duim het volgende:

[..]

Tja, 15 jaar geleden was ik 4.
Dan heb je een goeie smaak als jong broekie

vrijdag 5 juni 2009 @ 13:47:31 #97
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69737746
Baal nog steeds dat ik een dag te laat was met het kopen van kaartjes voor Vera vorig jaar. Of was dat alweer twee jaar terug.
pi_69742274
quote:
27 augustus in Paradiso!
Nee! Precies als ik op vakantie ben . Ik moet Pearl Jam daarom ook al missen
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_69742376
Deze band was ik zowat vergeten. Hoe kan dat nou? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2009 @ 19:50:38 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_69750082
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef ralfseltje het volgende:
Baal nog steeds dat ik een dag te laat was met het kopen van kaartjes voor Vera vorig jaar. Of was dat alweer twee jaar terug.
VERA. Beste programeur van Nederland.

Al 25 jaar de beste tent van het land.

pi_69750400
Idd. . Vera. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:57:29 #103
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69752787
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Amen. Kom je er wel eens?
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juni 2009 @ 21:19:06 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_69753613
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:57 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Amen. Kom je er wel eens?
Ik woon 200 kilometer zuidelijker.

Ben er begin jaren 90 met de Nozems geweest die toen de band was in de Keiweek.

Ben al 20 jaar geaboneerd op het VERA-krantje. Ze zijn altijd als eerste met leuke nieuwe bands. En Trash that beat is voor mij de maatstaf

vrijdag 5 juni 2009 @ 21:24:48 #105
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69753837
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik woon 200 kilometer zuidelijker.

Ben er begin jaren 90 met de Nozems geweest die toen de band was in de Keiweek.

Ben al 20 jaar geaboneerd op het VERA-krantje. Ze zijn altijd als eerste met leuke nieuwe bands. En Trash that beat is voor mij de maatstaf

Geinig om te lezen, ik breng oa het verakrantje rond in Groningen Maar Gories en Oblivians kun je toch niet overslaan, is de reis wel waard dacht ik.
pi_69758656
Nieuwe video, waaronder een Muprh die op de ballen valt en Mascis over de grond rolt: http://pitchfork.com/tv/#(...)r-over-it-jagjaguwar

Dinosaur Jr staat weer op de website, zelfde datum. Morgen dus al in vvk!
pi_69761185
Ze staan 26 augustus ook in Watt te Rotterdam
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:19:08 #108
255078 Luc12
don van vliet
pi_69763486
Ik vind dat deze ouwe bokken wel heel erg hard gehyped worden. Dat hebben ze toch niet meer nodig dacht ik zo.
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:20:47 #109
255078 Luc12
don van vliet
pi_69763507
Fuck wat is die clip episch!
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:11:10 #110
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_69764259
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar tijdens de vorige Nederlandse tour werd Vera toch overgeslagen. Toen alleen in de Melkweg en Doornroosje.
pi_69766556
Verdomme wat is de nieuwe plaat goed. Er staat werkelijk geen slecht nummer op, ik sta perplex zowat. Tot in de diepe nacht zitten luisteren en voor het eerst krijg ik weer dat You're Living All Over Me gevoel.

J heeft zich ook eindelijk toegegeven aan zijn soleerwerk. Het is al aanwezig sinds de eerste plaat, maar nu heb ik echt het idee dat die er geen einde aan wil brengen. Het einde van I Don't Wanna Go There is hier getuige van, voor het album werden we geteased op een kleine 4 minuten versie maar op plaat staat een explosieve 8 minuten variant met meer soleerwerk dan je ooit hebt gehoord van ze.

Ik kan mij ook moeilijk indenken hoe deze plaat een teleurstelling kan vormen voor mensen. Als de plaat je niet ligt ben je niet veel van een Dinosaur Jr. fan, want deze plaat vertegenwoordigt ze op een heel fijne manier. Weliswaar zonder de hardere stukken die we in het begin kenden, maar in plaats daarvan laten deze mannen zien hoe je na bijna 30 jaar bestaan op een volwassen manier platen uitbrengt. Zonder al dat pretentieuze, maar rechtdoorzee Dinorock.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:51:30 #112
255078 Luc12
don van vliet
pi_69766647
Ben ik niet helemaal met je eens Baran. Ik vind het wel een gewéldige plaat, maar toch wel heel ver weg van You're Living All Over Me. Die 20 jaar zijn toch lastig te overbruggen.

Deze plaat is bluesier, en de solo's zijn inderdaad dikker dan ooit. Sowieso is dit de best geproduceerde Dinosaur Jr. plaat ooit, die gitaren vliegen het WTC zo omver. Er staan echt kankerharde nummers op, maar ik vind 60 minuten toch wat aan de lange kant. Normaal ben ik er niet vies van, maar ik denk dat Dinosaur Jr. het best werkt na zo'n 45 minuten. 2 à 3 nummertjes minder had ik niet erg gevonden, maar het is zeker een laat meesterwerkje van deze uitermate sympathieke band.
kalm doch hysterisch.
pi_69770309
deze had ik trouwens nog nooit gezien. Dinosaur Jr. op een hardrockfestival, met aangepaste setlist

zaterdag 6 juni 2009 @ 16:45:22 #114
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_69772328
Zonder twijfel de beste Dinosaur Jr. sinds Bug. Natuurlijk geen You're Living All Over Me (of Bug), maar toch, pakken beter dan Beyond (en die vond ik al zeer aardig). I Don't Wanna Go There is magisch. Alleen had-ie misschien wat ingekort moeten worden inderdaad.
pi_69772474
even lichtelijk offtopic: wie J. Mascis / Dinosaur Jr. leuk vindt, en nog nooit van Bevis Frond gehoord heeft, moet daar maar eens naar zoeken
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:27:13 #116
255078 Luc12
don van vliet
pi_69773410
Ja en ook even Deep Wound checken, dat was de band waar J en Lou in zaten voor Dinosaur Jr. J op drum en Lou op gitaar, ze hebben een enorm strakke self-titled EP uitgebracht en een Discography plaat.
kalm doch hysterisch.
pi_69773420
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze had ik trouwens nog nooit gezien. Dinosaur Jr. op een hardrockfestival, met aangepaste setlist

Mountain Man Wat een saai publiek ook, en het zijn metalheads die er staan nota bene. Schande!

Ik heb vandaag twee kaartjes gekocht, een voor Watt en een voor Paradiso. Gaat mooi worden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 juni 2009 @ 18:56:27 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_69775781
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
even lichtelijk offtopic: wie J. Mascis / Dinosaur Jr. leuk vindt, en nog nooit van Bevis Frond gehoord heeft, moet daar maar eens naar zoeken

Eén van de mooiste nummers ooit.

Trouwste user 2022 zaterdag 6 juni 2009 @ 19:00:00 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_69775874
pi_70896236

[ Bericht 52% gewijzigd door belsen op 12-07-2009 13:24:51 (Goed bedoeld, maar nee.) ]
  zondag 12 juli 2009 @ 13:55:53 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70899649
Hey, ik heb in dit topic Farm nog helemaal niet bejubeld.

Meesterlijke plaat!
pi_70899819
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:55 schreef pfaf het volgende:
Hey, ik heb in dit topic Farm nog helemaal niet bejubeld.

Meesterlijke plaat!
foei: CD: Dinosaur Jr. - Farm
pi_70899884
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
mag ik dan wel vermelden wie met mij herinneringen op wil halen in beeld en geluid aan het concert van Dinosaur Jr. in de Effenaar 29 augustus 2001 mnaar even een PM moet sturen?
pi_70935749
http://media.pias.com/dinosaurjrfarmcd/

Door een fout tijdens het masteren klinken sommige cd's nogal slecht....Gelukkig kan je hem gratis omruilen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_70937287
Ze klinken niet 'slecht', maar luid. Ik las dat de oorspronkelijke master een paar decibel luider staat dan normaal, dus dat klein beetje volumeverschil is alleen verholpen.
pi_71832447
ik heb nog steeds geen kaartje en ook nog niemand die mee wilt. dat zuigt echt

wel kan ik nog kiezen of ik naar Watt of Paradiso ga, want ik woon vlak bij Rotterdam en werk in Amsterdam
pi_71838335
Gewoon naar beiden.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:16:04 #128
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71844894
ik ga ze zien in leffinge, op een festivalletje.

Eindelijk nog eens een echt goed album dit jaar. Zoeen die een week lang niet uit je discman verdwijnt.
pi_71852192
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:05 schreef super-muffin het volgende:
ik heb nog steeds geen kaartje en ook nog niemand die mee wilt. dat zuigt echt

wel kan ik nog kiezen of ik naar Watt of Paradiso ga, want ik woon vlak bij Rotterdam en werk in Amsterdam
Nou ga gewoon alleen. Ik heb ook nog geen kaartje gekocht maar ik ga wel.
pi_71917402
op een accoestische gitaar.....

Ik vind het zo verdomde jammer dat niet Mike Watt en zijn band in het voorprogramma voor de europese tour spelen, maar één of andere dertien-in-een-dozijn-allesiskutkutkutkutkutkut-band met een voorliefde voor echo.
Zal wel iets met de platenmaatschappij te maken hebben, vermoed ik.
Afijn, misschien is het live wel helemaal geweldig

donderdag 20 augustus 2009 @ 07:39:29 #131
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72030168
ga toch naar paradiso !!!!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_72031764
Gisteren Dinosaur Jr gezien in Oxford. Voorprogramma was typisch 13 in een dozijn voorprogramma (Dead Confederate dus) en de zanger heeft een ontzettende zeikstem. Dinosaur was geweldig. En hard. En Lou Barlow is een geweldige bassist. Ze deden zelfs aan verzoekjes Songtitels kan ik me niet meer zo goed herinneren maar ze speelden een stuk of 4 nummers van het nieuwe album en voor de rest was het ouder. Geslaagde avond ook met dank aan oordoppen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:16:00 #133
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72034088
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:38 schreef bartrid het volgende:
Gisteren Dinosaur Jr gezien in Oxford. Voorprogramma was typisch 13 in een dozijn voorprogramma (Dead Confederate dus) en de zanger heeft een ontzettende zeikstem. Dinosaur was geweldig. En hard. En Lou Barlow is een geweldige bassist. Ze deden zelfs aan verzoekjes Songtitels kan ik me niet meer zo goed herinneren maar ze speelden een stuk of 4 nummers van het nieuwe album en voor de rest was het ouder. Geslaagde avond ook met dank aan oordoppen.
oordoppen... de gouden tip thanks
  Trouwste user 2022 donderdag 20 augustus 2009 @ 21:27:17 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_72054742
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:39 schreef slaveloos het volgende:
ga toch naar paradiso !!!!
Ik heb ze al ooit gezien in Paradiso met The Nozems in het voorprogramma

vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:22:02 #135
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72066393
cool, zeker wel een tijd je geleden
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:24:33 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_72072450
Begin jaren negentig

pi_72085282
Loose (of waren het Alabama Kids, wie kent ze niet?) en Bob Mould in het voorprogramma. 1991.
Morgen de alpine oordoppen ophalen, vorige keer heb ik drie dagen alleen 'piep' of 'ruis' gehoord

Mijn allereerste concert was trouwens de wraak van brabant met The Nozems als winnaars
Heart of Gold
pi_72085327
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:38 schreef bartrid het volgende:
verzoekjes is wel eng toegankelijk enzo

Dead Confederate speelt in Paradiso trouwens later in de kleine zaal. Heeft Dinosaur Jr. in de grote zaal dan een ander voorprogramma, of spelen die dode zuiderlingen twee keer?
pi_72085353
Ik heb er trouwens al zin in
pi_72085355
Kwartet
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:29:34 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_72085626
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Mijn allereerste concert was trouwens de wraak van brabant met The Nozems als winnaars
Heart of Gold

pi_72090308
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb ze al ooit gezien in Paradiso met The Nozems in het voorprogramma

Hoelang ga je dat nog zeggen! Het is nog niet uitverkocht in Amsterdam, dus hup kaartje kopen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:07:04 #143
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
  Trouwste user 2022 woensdag 26 augustus 2009 @ 15:15:56 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_72172558
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef emokid het volgende:

[..]

Hoelang ga je dat nog zeggen! Het is nog niet uitverkocht in Amsterdam, dus hup kaartje kopen.
Als het in Den Bosch of Utrecht was geweest was ik gegaan. Amsterdam is voor mij niet te doen met de trein. Al een paar keer halverwegen een concert naar huis gegaan vanwegen de laatste trein. Dat doe ik niet meer.

woensdag 26 augustus 2009 @ 15:28:09 #145
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72172896
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Als het in Den Bosch of Utrecht was geweest was ik gegaan. Amsterdam is voor mij niet te doen met de trein. Al een paar keer halverwegen een concert naar huis gegaan vanwegen de laatste trein. Dat doe ik niet meer.

Ik moet ook met de trein, uit Groningen.
pi_72172940
Ik ga vanavond met de trein richting Rotterdam vanuit Hengelo (overijssel), dat is ruim 140 minuten alleen op de heenweg. Morgen weer naar de Paradiso, dat is gelukkig net geen 120 minuten voor mij.

Het is het allemaal waard, we hebben het niet over de minste band. Ikga weg nu, zal deze nacht wel een korte impressie plaatsen.
pi_72188617
Erg grappig. We dachten voor het concert even een hapje te eten in het Watt cafe (wat trouwens helemaal geen slechte keuken heeft, heel zeker niet voor de prijs). En wie zat daar aan zijn hamburger? J. Mascis. Met klein kind op schoot (zijn kind?). God wat een verschil met J. Mascis op podium. Weg nurkse norsheid. Gewoon een prettige open uitstraling, en een tevreden glimlach. Lou Barlow is trouwens in het eggie een klein kereltje, en Murph heeft het niet alleen op het podium naar zijn zin. Erg leuk de artiesten in het eetcafe te komen, in een ontspannen sfeer.

Het voorprogramma hebben we gemist (maar of we daar veel aan gemist hebben)? Dinosaur Jr. was weer eens knap hard. Te hard naar mijn mening, als ze het aantal decibel nou eens wat zouden beperken, zou er denk ik meer detail in de muziek te horen zijn. Nu was het bij tijd en wijle een brei.

De interactie met publiek is minimaal (hello, thanks, bye, o we have a balcony), de setlist is een meter lang en niet omdat ze zoveel nummers spelen, maar omdat J. zijn bril op het podium niet opheeft
Het is raar te zien hoe J. links zijn ding aan het doen is, en Lou en Murph samen een feestje bouwen op rechts. Vooral Murph is indrukwekkend, strak, inzet, en hij houdt het geluid bij elkaar. Ik begrijp wel waarom het zoveel beter is dan vier jaar geleden. Vond het trouwens jammer dat Lou maar 1 nummer mocht zingen.

Verder alle DIno klassiekers voorbij horen komen (o.a. The Wagon, Freakscene etc, een soort van best off met mix van oud en nieuw.), alle gitaarpartijen snoeihard en retestrak, niet zoveel gefreak volgens mij. Duidelijk verschil tussen oude nummers (langgerekter, uitgesponnen, galm). De nieuwe nummers rocken als een tierelier. Echt hey ho, let's go Stoomwals.

Opvallend: J. zet nummer in, Lou verkloot nummer en stemt bas, Murph stopt, maar J. speelt gewoon verder onder het motto jouw probleem, haal me maar in. Ik weet niet of het zo goed zit met de sfeer in de band, mij zou het helemaal niet verbazen als het weer J. Mascis solo gaat worden. Kortom: gaat dat zien, nu het nog kan. In Paradiso dus.

O, vergeet niet een paars Dinosaur Jr. koe t-shirt te kopen Ze zijn tijdloos
  Trouwste user 2022 donderdag 27 augustus 2009 @ 00:08:41 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_72188722
Geweldig om te lezen Dinosaur-sr

Kippnvel gehad bij de oude nummers ?

pi_72189065
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:08 schreef tong80 het volgende:
Geweldig om te lezen Dinosaur-sr

Kippnvel gehad bij de oude nummers ?

wel bij bijvoorbeeld freakscene en slugdefest (wat een heerlijke rag riff toch ook). Wat was ook alweer de toegift (titel vergeten, een lange solo) Maar ik moet zeggen dat de nieuwe nummers me ook erg aanspreken. Een andere benadering, maar demn wat klinken ze compact.

Maar zo mooi en hypontiserend als in 1991 wordt het nooit meer. Toen was ik na 1 nummer in tranche.
Maar ik vind het wel leuk ze weer gezien te hebben

En misschien ga ik ze morgen nog een keer bekijken. Gewoon omdat het kan
tong80 te verleiden met een lift naar waar zijn huis ook alweer woont?
Den Bosch en omstreken zit tegenwoordig toch ook op nachtnet, en anders strand je op Hoog Catherijne in de all night kroeg aan de zijde van het Beatrixtheater?
  Trouwste user 2022 donderdag 27 augustus 2009 @ 01:12:52 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_72190112

Mooi Dinosaur.

Maar jij en ik weten dat Freak scene mooi is maar de albums ervoor de ware meesterwerken waren.

pi_72190829
Machtig goed opgetreden van deze heren. Dinosaur Sr vult het allemaal al in voor me dus hoef niet uitgebreid te gaan doen. De setlist heb ik half kunnen onthouden maar weet in ieder geval dat het lange nummer uit de toegift I Don't Wanna Go There is van de nieuwe plaat. Ontzettend genoten en ik was mijn oordoppen vergeten dus hoor nu nog steeds een piep. Heb het een beetje onderschat maar dat gaat vanavond in Amsterdam wel goedkomen.

Kracked met Sludgefeast erna was wellicht het meest briljante moment van de avond. Twee ijzersterke nummers van de tweede plaat, mijn dag kon gewoon niet meer stuk!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:25:10 #152
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72198430
Oei, kun je helemaal niet gaan? Desnoods ga je in een hoekje even toekijken.

Overigens vond ik de "pits" gisteren tenenkrommend. Het ging nergens over, geforceerd en het enige wat ik zag was een stel bacardikoppen die al vanaf het begin een out of place indruk gaven. Hopelijk hebben we vanavond fatsoenlijke mensen.

Ik hoop dat ze vanavond Mountain Man doen. Dat nummer is briljant op alle fronten

[ Bericht 40% gewijzigd door emokid op 27-08-2009 13:38:30 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:00:46 #154
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72199572
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef emokid het volgende:

Overigens vond ik de "pits" gisteren tenenkrommend. Het ging nergens over, geforceerd en het enige wat ik zag was een stel bacardikoppen die al vanaf het begin een out of place indruk gaven. Hopelijk hebben we vanavond fatsoenlijke mensen.

Ik hoop dat ze vanavond Mountain Man doen. Dat nummer is briljant op alle fronten
Nee ik blijf thuis. Moet vrijdag en zaterdag de hele nacht werken. Het is niet anders. Wel balen, had ze in Vera ook al op een stomme manier gemist.
Als troost heeft iemand wel Wolfmother kaartjes voor me gehaald, ook leuk
pi_72207309
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef emokid het volgende:

ah daar ook al pits. Dat viel mij vorige week ook al op. Allemaal niet ouder dan een jaar of 16 Verder ben ik het helemaal eens met Dinosaur Sr trouwens..
pi_72219009
geen pits vanavond in Paradiso Grappig, matig enthousiast publiekvond ik (behalve de ge-wel-di-ge man die nagenoeg het hele concert met zijn handen ten hemel pal voor J. stond uit z'n plaat te gaan, hulde. Aan Dinosaur Jr. kon het niet liggen, want die hadden er duidelijk aanzienlijk meer zin in dan in Den Haag. Zelfs een gitaarwissel tijdens een nummer kreeg J. niet van slag (en dat is wel eens anders geweest ). Ze hadden zelfs meer tekst dan 'hello' 'thanks annex dank you wel' en 'bye', ook al verstond ik nog steeds niet wat ze zeiden . Maar daar gaat het ook niet om. Op de weg terug van Watt naar R'dam CS liep een groepje te discussieren over dat het jammer was dat de zang niet zo duidelijk was enzo, maar die begrijpen m.i. de essentie van Dinosaur Jr. niet helemaal Als je teksten gaat verstaan, feedbackt de gitaar kennelijk niet hard genoeg

Het geluid was m.i. drie klassen beter dan in Watt., geloof dat het ook iets minder decibel waren, het was in ieder geval stukken transparanter, waardoor de bas zowaar onderscheidbaar was, en er een stuk meer detail in J.'s gitaarspel zat. Kwam ik ze trouwens in Den Haag in het eetcafe tegen, nu liep ze buiten tegen het lijf.

J. had er een stuk meer zin in, evenals Lou, en aan Murph zal het nooit liggen (terecht speelt de man in het midden van de band, demn wat een energie). 'Over it' doet het live erg goed (heerlijk hoe J. de openingsriff speelt), die blijft erin God, wat rockt dat nummer, en wordt het strak gespeeld.

Toegift erg lekker, met Kracked en Sludgefest. Dikke middelvinger omhoog.
Freakscene hakte er ook aardig in, ik geloof trouwens dat ik vanavond de oude nummers beter vond dan de nieuwe (uitgezonderd 'over it' wat denk ik nu al een klassieker is)

Ik was met iemand die nooit naar concerten gaat, zelden muziek luistert (laat staan krijsende gitaarnoise, ik had hem dan ook lichtelijk onder valse voorwendselen meegelokt ), maar zelfs die vond het erg leuk Ik had in ieder geval van begin tot eind ook een grijns op m'n gezicht.

Ik voel me net een groepie Waar treden ze morgen op?

PS: ik denk dat binnenkort wel opnamen van dit concert circuleren via de gebruikelijke kanalen. Wij zaten op het tweede balkon, en over de railing van het eerste balkon lag een stiekume microfoon en volgens mij zag ik ook een dat-recorder

PS: ze mogen trouwens mobieltjes wel eens verbieden bij concerten. Vind het echt zo achterlijk iedereen met zo'n mobiel voor z'n fok. Of fijn verveeld SMS'sen.

Nog een PS: wel een leuk gemeleerd publiek trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-08-2009 00:38:54 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:58:19 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_72219474
Leuk om te lezen.

Hopen dat we er iets van terug kunnen zien.

pi_72220239
Legendarisch goed, ik ging vanaf het eerste nummer al goed uit mijn dak en heb niet eens naar het publiek gekeken. Ik stond naast die man voor J die inderdaad briljant bezig was de volle 90 minuten lang. De setlist sloot goed aan op die van gisteren, ik ben blij dat ik Little Fury Things heb gehoord maar vooral dat het niet dezelfde setlist was.

Precies zoals ik een Dinosaur Jr gig mij had voorgesteld, dit concert vliegt moeiteloos in mijn top 3 allertijden!
pi_72220365
Heb ze mogen aanschouwen op Pukkelpop.
Ik had er het hele festival zin in, niet omdat ik de albums uit den treure ken (alleen You're living all over me is mij enigsinds bekend) maar omdat een vriend van me lyrish was over het Lowlands 2007 optreden, terwijl ik me stond te vervelen bij Tool.
Toen het moment daar was dacht ik heerlijk in het gras te kunnen liggen en genieten van de muziek, echter, na 1 nummer was ik al opgestaan. Wat klonk dit gaaf zeg.
Naarmate het concert voortduurde steeds verder naar voren gekropen, ik was in de ban van de muziek.
Ik kende nagenoeg niks van de setlist, verstond geen zak van de zang, maar die solo's... wat een heerlijkheid.
Nu heb ik alle albums binnen en ze allemaal al een aantal keer beluisterd, het blijft goed!
Vanaf nu ben ik officieel Dinosaur Jr. fan.

(overigens niet het luidste concert wat ik heb gezien op Pukkelpop 09, die eer was voorbehouden aan My bloody valentine).
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:41:42 #160
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72222320
wat een geluid.. 3 man is echt genoeg! (o ja en een paar versterkers ) beginnen met the lung, ongelooflijk. Bijna uitsluitend die nieuwe plaat en Youre living all over me, en alleen maar de uptempo nummers. Wat een enrgie en vooral wat een geluid, heerlijk.
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:50:40 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_72235235
Ik krijg echt kippenvel als ik jullie posts lees

pi_72266446
Nog steeds aan het nagenieten.

Ik hoor nog telkens de openingsriff van ' Over it'. Is dat erg?

(en emokid heeft bij het volgende concert van Dinosaur Jr. een biertje tegoed, en tong80 ga ik gewoon ophalen en thuisbrengen )
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:02:39 #163
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72266771
Ik was met een vriend, volgens hem was zelfs de piep tussen kracked en sludgefest hetzelfde als op de plaat. Ik vond You're living all over me altijd een beetje een momentopname, alsof ze die plaat ook anders hadden kunnen spelen, maar alles was doordacht, ruim 20 jaar later klinken de breakjes overgangen solo's en aantal maten nog hetzelfde.
Live alleen een beetje luider en nog gruiziger
ik geniet nog steeds, wat een band, wat een optreden.
Het viel me ook op dat de nummers van farm en youre living redelijk goed op elkaar aansluiten slaveloos heeft weer hoop een fijne muzikale toekomst, als de gemoederen een beetje bedaard blijven tenminste...
  Trouwste user 2022 zondag 30 augustus 2009 @ 00:22:05 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_72271279
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

(en emokid heeft bij het volgende concert van Dinosaur Jr. een biertje tegoed, en tong80 ga ik gewoon ophalen en thuisbrengen )

pi_72271847
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Haha
pi_72272584
Godver ontdek ik ze net gaan ze zowat heel nederland langs vlak daarvoor.Lekkere timing van mezelf .
Anyway Dinosuar Jr.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:56:54 #167
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_72359317
pi_73058121
Heeft iemand al een bootleg kunnen bemachtigen van de Paradiso show? Freesofree ligt er al een tijdje vanaf... Geniet nog vaak na van het geweldige concert!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_73062841
Is er eigenlijk een bootleg? Nooit over nagedacht. Ik heb wel de setlist als playlist in mijn iTunes, dat is bijna net zo goed.
  donderdag 24 september 2009 @ 12:17:04 #170
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_73065722
heb je die playlist opgeschreven tijdens het concert?
pi_73065805
Min of meer, proberen te onthouden en werd later online aangevuld. Dit was de setlist:
lung
i want you to know
imagination blind
wagon
get me
pieces
plans
fury
over it
feel pain
freak scene
I don't want to go there
//
kracked
sludge
  donderdag 24 september 2009 @ 14:33:36 #172
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_73069555
die ga ik ook maar eens in de player gooien thanks
pi_73071127
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef emokid het volgende:
Is er eigenlijk een bootleg? Nooit over nagedacht. Ik heb wel de setlist als playlist in mijn iTunes, dat is bijna net zo goed.
Op freesofree.net staat altijd een heleboel. Alleen doet 'ie het nu ff niet.
pi_73079507
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef emokid het volgende:
nog niet gezien, maar op het eerste balkon was wel iemand met een DAT recorder aan de slag, en volgens mij lag er een micro over het eerste balkon

Geduld

Ow, en als freesofree.net weer up is, moet je maar eens zoeken naar de perfecte video van Norwegian Wood
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2009 @ 19:50:26 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_73079921
Ik wacht op de you tube

pi_73080007
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:50 schreef tong80 het volgende:
Ik wacht op de you tube

Genieten geblazen
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2009 @ 19:57:38 #177
7889 tong80
Spleenheup
pi_73080159
quote:

Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2009 @ 20:03:28 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_73080341
Heerlijke bak herrie

pi_73088391

Ik herken J., Lou en Murph, maar wie is emokid?
pi_73088496

pi_73088617
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:45 schreef emokid het volgende:
[ afbeelding ]

LOL ^ 2
pi_73088810
Daar sta ik dan weer niet op, haha. Geweldig dat ze die speelden trouwens.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 00:37:19 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_73089498
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
encore

(voor de belgen: bis nummers)

Mag ik als Nederlander genieten ?

Wat een bak met herrie
De drummer

vrijdag 25 september 2009 @ 00:45:18 #186
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73089621
Nice jongens!
pi_73090336
nog eentje dan. Niet in A'dam, maar in Nilfisk, geluid een beetje overstuurd.

J. is burning, en speelt rare tussenrifjes. Wat voor een frivoliteit perminteert ie zich bijvoorbeeld zo rond 1.43?
En waarom hangt zijn haar niet voor zijn gezicht? Vragen, allemaal vragen.

Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:46:41 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_73103783
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:45 schreef emokid het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk

pi_73152085
iedereen even freesofree.net of dimeadozen.org even doorlopen op DINOSAUR JR.
2009-09-16
Manufaktur
Schorndorf,

of een PM sturen natuurlijk

Fucking great
pi_73152406
Klinkt goed.
pi_73152656
deze bootleg draait in huize Dino dus al ongeveer het hele weekend, non stop
pi_73173410
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
iedereen even freesofree.net of dimeadozen.org even doorlopen op DINOSAUR JR.
2009-09-16
Manufaktur
Schorndorf,

of een PM sturen natuurlijk

Fucking great
Bedankt, klinkt prima Forget the swan, klinkt hier ook weer heerlijk zeg!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Radioheader op 28-09-2009 10:10:08 ]
pi_73174245
Na het concert ervoor in de kleine zaal wat mijn oorspronkelijke doel was even naar de grote zaal gelopen. Tis niet elke dag dat je ''even'' naar Dinosaur Jr kan lopen. En het was fijn. Herrie, herrie, iets wat lijkt op zang en nog meer herrie. Geweldig
pi_74441186
http://podcastdownload.np(...)47/npr_113690047.mp3
quote:
When the original lineup of Dinosaur Jr. reunited in 2005, more than 20 years after the band first formed in Amherst, Mass., skeptics figured the group was looking for an excuse to recycle its back catalog. Hear Dinosaur Jr. perform selections from their latest album 'Farm' — along with an assortment of old favorites — in a full concert, recorded live at Washington, D.C.'s 9:30 Club.
Een podcast van een compleet Dino optreden in Washington, aardig voor op de iPod of iets.
pi_74441230
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 00:48 schreef emokid het volgende:
[..]

Een podcast van een compleet Dino optreden in Washington, aardig voor op de iPod of iets.
staan ook als mp3's op www.freesofree.net
beide avonden zelfs

mp3 flac
pi_74441285
quote:
[..]

Bedankt man! NPR heeft vaak wel vette shows, luister het graag in de bus
pi_74441335
Haha, ik kwam het toevallig tegen op mijn iPod zelfs. Wist niet dat ik hem erop had, hij downloadt ze automatisch.
pi_74441470
Er zit telkens een man raar te praten zonder echt iets te zeggen tussen de nummers, een beetje mompelend. Dit kan J toch niet zijn?
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 november 2009 @ 01:28:34 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_74441641
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:36 schreef -Dries- het volgende:
Na het concert ervoor in de kleine zaal wat mijn oorspronkelijke doel was even naar de grote zaal gelopen. Tis niet elke dag dat je ''even'' naar Dinosaur Jr kan lopen. En het was fijn. Herrie, herrie, iets wat lijkt op zang en nog meer herrie. Geweldig
Ik lag al in bed wilde even zeggen dat ik moest pissen maar dat slapen komt er niet van

Trouwste user 2022 vrijdag 6 november 2009 @ 01:48:32 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_74441782
2 uur later ging hij naar bed

vrijdag 6 november 2009 @ 02:21:15 #201
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_74441977
quote:
[..]

Fantastisch!

Wat een helden zijn die drie toch ook.
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 november 2009 @ 02:22:37 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_74441983
Ik heb genoten

pi_74442258
deze kan ik jullie toch niet onthouden

new pick ups sound too loud
sprankelend interview
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 november 2009 @ 06:24:45 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_74442507
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 04:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze kan ik jullie toch niet onthouden

new pick ups sound too loud
sprankelend interview

Geweldig. Who needs spinal Tap Dinosaur ?

pi_74515720
vanavond WDR 3, 0.15-2.45 in Rockpalast een opname van het Reeperbahnfestival in Hamburg, met in deel 1 opnamen van de Editors, Biffy Clyro en Dinosaur Jr.

en ik dacht van het weekend nog, misschien moet ik een keer zo'n dvd opname ding gaan kopen
  Trouwste user 2022 maandag 9 november 2009 @ 00:00:41 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_74529174
  maandag 9 november 2009 @ 00:37:03 #207
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_74529973

Een stuk jeugdsentiment...heb het stof er, dankzij jullie, weer vanaf geblazen....man wat een fantastische plaat. Hoe kon ik dat ooit vergeten ?
= there is a light that never goes out =
  Trouwste user 2022 maandag 9 november 2009 @ 00:39:38 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_74530022
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:37 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]

Een stuk jeugdsentiment...heb het stof er, dankzij jullie, weer vanaf geblazen....man wat een fantastische plaat. Hoe kon ik dat ooit vergeten ?
Your're living all over me en Bug vind ik nog beter.

Trouwste user 2022 maandag 9 november 2009 @ 02:08:21 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_74530910
Ze beginnen

pi_74550107
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Your're living all over me en Bug vind ik nog beter.

ja, maar Where you been is een goede, constante plaat om mee te beginnen weet ik uit ervaring
de rest volgt later vast nog wel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 03:09:05 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_74562295
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:24 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

ja, maar Where you been is een goede, constante plaat om mee te beginnen weet ik uit ervaring
de rest volgt later vast nog wel.
Ja die is iets toegankelijker dan de eerdere albums. Als je al van toegankelijkheid kunt spreken bij Dinosaur.

pi_74728689
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 03:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja die is iets toegankelijker dan de eerdere albums. Als je al van toegankelijkheid kunt spreken bij Dinosaur.

sinds ik J. Mascis in Rotterdam met een kind op schoot zag, rep ik nooit meer over ontoegankelijkheid
  Trouwste user 2022 maandag 16 november 2009 @ 09:10:36 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_74739830

pi_75006727
Tof.
  Trouwste user 2022 woensdag 25 november 2009 @ 23:39:47 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_75007091
Briljant

pi_75297437
J Mascis wil weer graag drummen, en start een nieuwe band op genaamd Sweet Apple.

http://pitchfork.com/news(...)ew-band-sweet-apple/ Onderin het nieuwsitem kun je al een nummer streamen, klinkt goed.
pi_75391886
Maar J drumt al een tijdje in Witch:
http://en.wikipedia.org/wiki/Witch_(band)

En morgen ga ik ze zien in het voorprogramma van Melvins
pi_75418271
Klopt, maar dacht dat J het te druk zou hebben voor Dino om daar fulltime mee bezig te zijn. Is J er ook bij met Melvins?
pi_75432710
Yup J was erbij. Eerst als gitarist bij Porn, daarna als drummer bij Witch. Jammer dat Witch alleen erg standaard stonerrock was en weinig bijzonder, maar J is wel een lekkere strakke drummer.
pi_76208373

wat heeft J. in de platenbakken gevonden?
pi_76209361
Haha leuk filmpje, J is weer erg spraakzaam als vanouds. Bedankt voor het delen.

Geniaal die box van 13th Floor Elevators trouwens.
pi_79109514
In "Been there all the time" verbeeld ik me altijd te horen'can I kick it one more time'

Bij deze dan
pi_99818739
wat, 495 dagen niet meer gepost in dit topic?

Dinosaur Jr. tourde inmiddels door de USA en Europa om hun album 'Bug' in zijn totaliteit te spelen. In de USA vergezeld door OFF! (zie separaat topic) en on stage geinterviewed door Henry Rollins (the horror).

Ik balen, wist van niks, was een paar weken geleden in Stockholm, toen ik een aanplakbiljet zag dat ze daar speelden. Natuurlijk daags nadat ik zou vertrekken :(

Afijn, 'Bug' dus. Waarbij 'Don't' steevast door iemand uit het publiek wordt 'gezongen'

Hier probeert iemand uit Boston over J.Mascis zijn stack uit te komen. :) Tevergeefs :)
Ow, en J. heeft een baardje :D

Why don't you love this topic?
pi_99820341
Ik wilde graag naar de Bug show in Londen.. Dino Jr doen daar 'voorprogramma' van The Flaming Lips die weer The Soft Bulletin spelen..
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 juli 2011 @ 01:14:08 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_99825308
Bug _O_

:P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:32:34 #227
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_99832109
als we nou allemaal bidden voor youre living all over me in de melkweg, zou het dan gaan gebeuren???
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 juli 2011 @ 16:24:52 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_99841178
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:32 schreef slaveloos het volgende:
als we nou allemaal bidden voor youre living all over me in de melkweg, zou het dan gaan gebeuren???
Vrienden van me zaten in Paradiso in hun voorprogramma _O_

pi_99843934
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vrienden van me zaten in Paradiso in hun voorprogramma _O_

Spelen of waren ze alleen "hanging around"? ;)
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 juli 2011 @ 18:12:08 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_99845516
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Spelen of waren ze alleen "hanging around"? ;)
_O_ :D

pi_108280858
Een duidelijk WTF moment.

Er is een officiele J. Mascis doll op de markt.

Wie heeft 'm al? :P /edit/ sorry, 'will ship in April'. Nog een paar maandjes slapen dus....

http://pitchfork.com/news/45173-j-mascis-the-bobblehead-doll/
http://dinosaurjr.spinsho(...)eme=black&wId=127976

pi_113883843
J.'s huiskamer :) Ik vind het zo'n typerend plaatje :) Zoals 'ie zich insluit tussen z'n stacks en z'n tapdanspaneel :)

pi_116799928
Hail to the new album of the J.

http://www.independent.co(...)-on-sky-8135313.html

:)
pi_116800266
ow, en coole sticker :)

pi_116944434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en coole sticker :)

[ afbeelding ]
_O- Geweldig. Binnenkort maar eens luisteren.
pi_118567753
Start Choppin folks

http://www.playthisriff.com/public/511.cfm

Ook J. heeft wel eens dikke vingers, maar hij lijkt relaxter dan ooit :)
  Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 10:01:38 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_118567962
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Start Choppin folks

http://www.playthisriff.com/public/511.cfm

Ook J. heeft wel eens dikke vingers, maar hij lijkt relaxter dan ooit :)
Nog relaxter ? :D

Dan is ie dood man. :D

Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 17:08:51 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_118584143
Voor de user waar ik ik mijn smilie aan te danken heb.

Dinosaur sr. _O_

Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:28 #242
7889 tong80
Spleenheup
pi_118584271
pi_118590006
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nog relaxter ? :D

Dan is ie dood man. :D

I get your point :P

Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 21:38:25 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_118598920
quote:
_O_

:D

pi_118815007
This is a message brought to you by your Dino Jr. promotion team: Play it loud, play it proud.

pi_118815125
och, screw that, hier is de volledige versie, behalve tong80 leescht hier toch niemand meer mee :)

pi_119718577
warning: serious guitar geneuzel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-11-2012 18:10:45 ]
pi_119725124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
warning: serious guitar geneuzel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof. Hij heeft een geweldig board met pedalen :Y
pi_119725581
8 februari trouwens in Paradiso. http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Dinosaur-Jr.-1.htm

Wat vinden jullie van de nieuwe cd?
  zondag 20 januari 2013 @ 21:07:59 #250
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_121819054
KICK!
Kan ik 8 februari nog fokkers in Paradiso vinden? :)
katten zijn lief
pi_122620581
Morgenavond.

Tong zal er toch wel zijn? Al zijn de prijzen niet meer wat ze geweest zijn.
Stay on my arm, you little charmer
pi_122621193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:08 schreef tim. het volgende:
Morgenavond.

Tong zal er toch wel zijn? Al zijn de prijzen niet meer wat ze geweest zijn.
Morgenavond!
pi_122621943
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:18 schreef emokid het volgende:

[..]

Morgenavond!
Ik dacht er nog aan om er een uitroepteken achter te zetten, ik heb er best zin in.

Het verbaast mij hoe geruisloos "I Bet on Sky" is verschenen. Op RYM heeft dat album ook weinig ratings. Ik moet hem nog beluisteren.
pi_122623271
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:31 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik dacht er nog aan om er een uitroepteken achter te zetten, ik heb er best zin in.

Het verbaast mij hoe geruisloos "I Bet on Sky" is verschenen. Op RYM heeft dat album ook weinig ratings. Ik moet hem nog beluisteren.
Ik heb hem nog niet eens gehoord, en ga ze morgen voor de derde keer zien.
pi_122658761
Holy fuck. Het was weer legendarisch. _O_
pi_122684776
Legendarisch zou ik het niet noemen, maar ik heb mijzelf zij hebben mij zeker vermaakt. Leuk ook dat J Mascis meespeelde met het voorprogramma, hij zag er toen fantastisch uit met die muts.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:04:49 #257
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122808105
Nu het topic toch een beetje leeft: wat vinden jullie van 'Without A Sound'? Op het internet / onder critici wordt die plaat niet zo gewaardeerd heb ik de indruk, maar ik vind het toch een pareltje. Oké, het harde en invloedrijke gitaargeweld is weg maar gewoon een collectie geweldige songs met nog steeds fantastisch gitaarwerk. En 'Feel the Pain' is kippenvel tot en met _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_122836754
Ik ken alleen "You're Living All Over Me" en "Bug" (en heb "Farm" in 2009 een paar keer geluisterd)... Ik las dat ze "Feel the Pain" hebben gespeeld in Paradiso, trouwens.

Heb jij ze in België gezien?
pi_122857494
Neen, helaas niet aan toegekomen. Volgende keer sowieso. Hoorde dat er wel wat technische problemen waren in Antwerpen trouwens.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_126410242
quote:
Ik ook, tweede balkon. Gelukkig zie ik ze alweer over 2 weken in Barcelona. Voor de vierde keer. :s)
pi_126412628
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:34 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik ook, tweede balkon. Gelukkig zie ik ze alweer over 2 weken in Barcelona. Voor de vierde keer. :s)
Ik 'win'. Met 20000 kilometer ongeveer :(
pi_126412721
Maar amai, wat ziet ik nu op http://www.dinosaurjr.com/home/

July 7 – SJOCK Festival – Gierle, Belgium

Samen met de New Bomb Turks. :D :D

/edit/ lol, wat moeten die nou in Gierle. Dat kan ik niet laten lopen :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 12-05-2013 23:21:44 ]
pi_126427895
Heeeeeeey (hey baby!) http://www.last.fm/event/(...)+on+5+September+2013

5 september in Effenaar, Eindhoven
pi_126428677
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:00 schreef emokid het volgende:
Heeeeeeey (hey baby!) http://www.last.fm/event/(...)+on+5+September+2013

5 september in Effenaar, Eindhoven
Dat is lang geleden :)

*zoekt alvast oordoppen*
pi_126428938
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is lang geleden :)

*zoekt alvast oordoppen*
Nu sla ik ze waarschijnlijk over op dat festival in een paar weken (kan o.a. Deerhunter dan zien), want hier ga ik hoe dan ook heen.
pi_127658195
Voor mensen die van hi-fi geluidskwaliteit houden geen aanrader, dit hobby project van J. Mascis

Maar ik begrijp denk ik wel waarom ze onlangs na 10 minuten spelen in NYC door de politie wegens geluidsklachten stilgelegd werden. Ik neem aan decibels ;)

Nou vooruit dan, ook eentje met cd kwaliteit :P

Ik ben wel fan :P
pi_127917929
quote:
Featuring J. Mascis, recommended for fans only. This is a pretty long video and I'm right in front of the guitar and you can't hear much else.
:D What is new? :D

zaterdag 29 juni 2013 @ 13:31:30 #269
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_128390441
Krijg nog steeds kippenvel van youre living all over me... net proefondervindelijk vastgesteld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')