geen pits vanavond in Paradiso

Grappig, matig enthousiast publiekvond ik (behalve de ge-wel-di-ge man die nagenoeg het hele concert met zijn handen ten hemel pal voor J. stond uit z'n plaat te gaan, hulde. Aan Dinosaur Jr. kon het niet liggen, want die hadden er duidelijk aanzienlijk meer zin in dan in Den Haag. Zelfs een gitaarwissel tijdens een nummer kreeg J. niet van slag (en dat is wel eens anders geweest

). Ze hadden zelfs meer tekst dan 'hello' 'thanks annex dank you wel' en 'bye', ook al verstond ik nog steeds niet wat ze zeiden

. Maar daar gaat het ook niet om. Op de weg terug van Watt naar R'dam CS liep een groepje te discussieren over dat het jammer was dat de zang niet zo duidelijk was enzo, maar die begrijpen m.i. de essentie van Dinosaur Jr. niet helemaal

Als je teksten gaat verstaan, feedbackt de gitaar kennelijk niet hard genoeg

Het geluid was m.i. drie klassen beter dan in Watt., geloof dat het ook iets minder decibel waren, het was in ieder geval stukken transparanter, waardoor de bas zowaar onderscheidbaar was, en er een stuk meer detail in J.'s gitaarspel zat. Kwam ik ze trouwens in Den Haag in het eetcafe tegen, nu liep ze buiten tegen het lijf.

J. had er een stuk meer zin in, evenals Lou, en aan Murph zal het nooit liggen (terecht speelt de man in het midden van de band, demn wat een energie). 'Over it' doet het live erg goed (heerlijk hoe J. de openingsriff speelt), die blijft erin

God, wat rockt dat nummer, en wordt het strak gespeeld.
Toegift erg lekker, met Kracked en Sludgefest. Dikke middelvinger omhoog.

Freakscene hakte er ook aardig in, ik geloof trouwens dat ik vanavond de oude nummers beter vond dan de nieuwe (uitgezonderd 'over it' wat denk ik nu al een klassieker is)
Ik was met iemand die nooit naar concerten gaat, zelden muziek luistert (laat staan krijsende gitaarnoise, ik had hem dan ook lichtelijk onder valse voorwendselen meegelokt

), maar zelfs die vond het erg leuk

Ik had in ieder geval van begin tot eind ook een grijns op m'n gezicht.
Ik voel me net een groepie

Waar treden ze morgen op?

PS: ik denk dat binnenkort wel opnamen van dit concert circuleren via de gebruikelijke kanalen. Wij zaten op het tweede balkon, en over de railing van het eerste balkon lag een stiekume microfoon en volgens mij zag ik ook een dat-recorder

PS: ze mogen trouwens mobieltjes wel eens verbieden bij concerten. Vind het echt zo achterlijk iedereen met zo'n mobiel voor z'n fok. Of fijn verveeld SMS'sen.
Nog een PS: wel een leuk gemeleerd publiek trouwens
[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-08-2009 00:38:54 ]