abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35791398
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:41 schreef furore het volgende:
Nee, ik bedoel dat ik gehoord heb dat ze dadelijk allemaal in één keer 100 euro omlaag schieten. Als een soort stunt ofzo...
Goeie stunt
  dinsdag 7 maart 2006 @ 01:07:26 #288
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_35797708
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:08 schreef djengizz het volgende:

[..]

Goeie stunt
tenzij je er net een hebt aangeschaft, maarja dat blijf je houden
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35798254
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef mack1975 het volgende:
dag ik heb een probleem met een xD kaart, nu zou ik die gewoon kunnen formateren maar ik moet de foto's hebben die er op staan. als ik de card in een card reader doe krijg ik geen index te zien. WIE kan mij uit de brand helpen of vertellen waar ik terecht kan om de software evt. te laten repareren. ik ben bereid om daar voor te betalen. MAIL TO mack@cable4u.nl
Beter laat dan nooit:

Repareren gegevens XD-kaartje
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 7 maart 2006 @ 08:11:51 #290
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35799740
Als een dergelijke stunt er aan zou komen dan kan je er zeker van zijn dat iemand die niet zeer goed ingevoerd is daar niets van af weet. Het lijkt me dat je dat geheel zelf verzonnen hebt.
Life is what you make it.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:42:13 #291
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35801923
Ho. Let op: ik zag het niet. Maar ik denk het gehoord te hebben. Maar dan vergis ik me vast. Laat maar zitten.
pi_35946030
post verplaatst

[ Bericht 97% gewijzigd door Den_Haag op 11-03-2006 18:50:47 (verkeerde topic) ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:33:33 #293
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35946225
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:27 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ben op zoek naar wat advies. Na een tijdje digitale compact fotografie wil ik binnenkort overstappen naar DSLR.

Wat is een goed instapmodel voor de beginner, qua gebruik en qua kosten? Is het aan te raden om een occasion te kopen of is dat te onbetrouwbaar.

Heb zelf een kort lijstje gemaakt qua modellen, misschien dat jullie er nog meer weten:

Nikon D50
Olympus E-500/E330
Pentax *ist D
Samsung GX-1S (kan van deze geen prijzen vinden)
Canon EOS 30D

Bedankt voor de hulp
Dat is geen vraag voor dit topic. Zie [centraal] Help mij een digitale camera vinden onderaan de pagina.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:41:13 #294
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_35946498
edit: verplaatst naar help mij een digicam te vinden.

[ Bericht 94% gewijzigd door Muk op 11-03-2006 18:48:27 ]
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_35946694
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:33 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat is geen vraag voor dit topic. Zie [centraal] Help mij een digitale camera vinden onderaan de pagina.
Sorry, had dat topic niet gezien. Zal hem daar ook neerzetten
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:36:16 #296
61490 PoseidonVS
Wie ikke???
pi_36034335
In het kort: Kan ik een willekeurige Dsrl(of zelfs mijn edelcompact) gebruiken als lichtmeter voor mijn filmreflex?

Uitgebreider: Ik ga binnenkort met Vliegvrager de studio in voor een shoot, dus met losse flitsers enzo.
Nou is dat voor mij de eerste keer en ik heb niet echt ervaring met het werken met losse flitsers. Kan ik nou voor mijn camera de instellingen overnemen die Vlieg voor zijn Dsrl gebruikt mits we de ISO gelijk houden? Of zou ik misschien zelfs mijn mijn Dimage Z1 wat test shots kunnen maken om te kijken wat de juist belichtings instelling is?

Als ik dan één juist instelling weet kan ik aan de hand daarvan toch ook gewoon de waardes voor andere diafragma instellingen uitreken? Dus bijvoorbeeld 1/250 op f4 is ok ==> dan is 1/500 op f2.8 ook ok.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  FOK!fotograaf dinsdag 14 maart 2006 @ 21:04:23 #297
73911 ultra_ivo
pi_36035464
In principe hoef je maar 1x licht te meten, zeker in een vaste situatie zoals een studio. Vanuit die ene meting kun je alles berekenen. Zelfs de effecten van een andere ISO-waarde.

Bijvoorbeeld
ISO 200 1/125 f8 = ISO 800 1/125 f 16 = ISO 800 1/500 f8
pi_36037368
Photoshop vraag:

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe je in photoshop een bestaande foto van iemand (als frame dus) kunt weghalen en overzetten naar een andere achtergrond? Of anders gewoon ergens anders kunt plaatsen met een blanco achtergrond? Dus je houdt alleen het silhout over wat je weghaalt vanuit de achtergrond. Ik gebruik Adobe PS CS2. (zoiets heet toch imageframe of niet?)
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_36074465
Vraagje, wat zijn nou de 'ideale' instelling om te fotograferen midden in de nacht (zonder flitser )

Heb een aantal foto's rond zonsondergang gemaakt en die waren al behoorlijk onderbelicht, aangezien ik binnenkort 's nachts ook wat foto's wil maken kan ik wel wat advies gebruiken
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_36076713
(ik ga er ff van uit dat je een digitale camera hebt)

Je kan niet zomaar een instelling zeggen die op elke nachtfoto goed is, wel is zeker dat je een statief nodig hebt en een camera waarbij je sluitertijd in kan stellen en je flits uit kan zetten.

Als aan deze critiria zijn voldaan komt de kunst van het fotograferen ---> trial and error. Zet je modus op TV, begin bij een sluitertijd van een halve sec of sec op Iso 200. Als ie onderbelicht is neem je een iets langere sluitertijd, net zo lang totdat jij vindt dat er genoeg licht is ontvangen. Maak op verschillende sluitertijden een foto en zoek thuis daar de beste uit, kijk naar de exif info en probeer te onthouden met welke instellingen de goede foto is gemaakt, na een tijdje kan je het al aardig inschatten

Suc6!!
pi_36076765
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:13 schreef Pr0-n00b het volgende:
Vraagje, wat zijn nou de 'ideale' instelling om te fotograferen midden in de nacht (zonder flitser )

Heb een aantal foto's rond zonsondergang gemaakt en die waren al behoorlijk onderbelicht, aangezien ik binnenkort 's nachts ook wat foto's wil maken kan ik wel wat advies gebruiken
Je lichtmeter weet het in dit soort situaties vaak vrij goed. Een normaal belichte straat in het donker heeft zo'n 3 tot 8 seconden belichting nodig afhankelijk van diafragma en iso waarde. Meestal gebruik ik de standaard waarden die de lichtmeter suggereert. Op de juiste manier licht meten is dan wel van belang aangezien er soms grote contrast verschillen bestaan, bijvoorbeeld tussen een schaduw (praktisch geen licht) en een stoep onder een lantaarnpaal (relatief veel licht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')