quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:50 schreef Boekel het volgende:Goedenmorgen,
Een vriend van me heeft een olympus Camedia C-500 zoom, en toen de batterijen op bleken te zijn tijdens het bekijken van foto's, is z'n geheugenkaart corrupt geraakt.
Ik heb (nog) geen lezer voor dit kaartje, maar weet iemand of deze kaartjes net als compact flash met een harde schijf-reparatieprogramma te redden zijn?
Is het trouwens 'normaal' dat je zo makkelijk je kaartje corrupt kan laten worden?
Ik heb het één keer gehad (met een CF-kaart trouwens), en ben met het kaartje naar de fotozaak om de hoek gegaan. Die konden hem nog wel uitlezen, en hielpen me met een backup én een nieuwe kaart (deze was net een week oud).
Met xD kaarten ben ik het nog niet tegen gekomen. Wel eenmaal dat ik hem via de camera niet meer uit kon lezen, maar wel via een losse cardreader. Daarna heb ik de kaart opnieuw geformatteerd (in de camera) en kon ik er weer probleemloos mee werken.
Er zijn twee soorten cardreaders in de handel: een USB-stick-achtig ding en een echte cardreader (DPC-R1), beiden van Fujifilm. Met beiden heb ik goede ervarngen
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters