abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35147006
Goedenmorgen,

Een vriend van me heeft een olympus Camedia C-500 zoom, en toen de batterijen op bleken te zijn tijdens het bekijken van foto's, is z'n geheugenkaart corrupt geraakt.

Ik heb (nog) geen lezer voor dit kaartje, maar weet iemand of deze kaartjes net als compact flash met een harde schijf-reparatieprogramma te redden zijn?

Is het trouwens 'normaal' dat je zo makkelijk je kaartje corrupt kan laten worden?
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:13:51 #2
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35147742
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:50 schreef Boekel het volgende:
Goedenmorgen,

Een vriend van me heeft een olympus Camedia C-500 zoom, en toen de batterijen op bleken te zijn tijdens het bekijken van foto's, is z'n geheugenkaart corrupt geraakt.

Ik heb (nog) geen lezer voor dit kaartje, maar weet iemand of deze kaartjes net als compact flash met een harde schijf-reparatieprogramma te redden zijn?

Is het trouwens 'normaal' dat je zo makkelijk je kaartje corrupt kan laten worden?
Ik heb het één keer gehad (met een CF-kaart trouwens), en ben met het kaartje naar de fotozaak om de hoek gegaan. Die konden hem nog wel uitlezen, en hielpen me met een backup én een nieuwe kaart (deze was net een week oud).

Met xD kaarten ben ik het nog niet tegen gekomen. Wel eenmaal dat ik hem via de camera niet meer uit kon lezen, maar wel via een losse cardreader. Daarna heb ik de kaart opnieuw geformatteerd (in de camera) en kon ik er weer probleemloos mee werken.
Er zijn twee soorten cardreaders in de handel: een USB-stick-achtig ding en een echte cardreader (DPC-R1), beiden van Fujifilm. Met beiden heb ik goede ervarngen
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35148633
ik zou het eerst proberen uit te lezen met een card reader, het komt vaker voor (tenminste, bij mij) dat de camera de data niet meer kan lezen, maar een cardreader wel...
ik gebruik trouwens een ingebouwde card reader in mijn printer (USB dus)
pi_35150121
XD!
kaasboer
pi_35150845
ik ga maar even een kaartlezertje voor hem halen, kan ie zelf ook 'normaal' foto's van z'n kaartje halen ipv met usb naar camera.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:59:36 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35150939
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef Bafnek het volgende:
XD!
Gezondheid. en het is xD
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35151464
In het laatste nummer van Zoom! stond een heel artikel erover. Ik heb het laatst ingescand voor iemand, even kijken of ik het terug kan vinden...

Edit: Ja dus. Ik heb ze hier even neergezet.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_35151730
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef -Marjo- het volgende:
In het laatste nummer van Zoom! stond een heel artikel erover. Ik heb het laatst ingescand voor iemand, even kijken of ik het terug kan vinden...

Edit: Ja dus. Ik heb ze hier even neergezet.
Heej da's leuk, een gratis programma hiervoor.
pi_35151763
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef Boekel het volgende:

[..]

Heej da's leuk, een gratis programma hiervoor.
Yep, en degen voor wie ik het ingescand had heeft zijn foto's ermee terug kunnen halen.
Succes!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')