abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34615222
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, vooral koulijers.

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006ijers
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34615570
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34615854
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34615908
quote:
Rel om Mohammed-cartoon escaleert

Uitgegeven: 30 januari 2006 15:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 15:34
KOPENHAGEN - Denemarken heeft maandag een negatief reisadvies afgegeven voor Saudi-Arabië en toeristen gewaarschuwd voorzichtig te zijn in het Midden-Oosten.

Tegelijkertijd bestormden woedende Palestijnen een kantoor van de Europese Unie in de Gazastrook en waarschuwden ze Denen en Noren niet naar de Palestijnse gebieden te komen.

Spotprenten

Aanleiding is de publicatie van een aantal spotprenten van de profeet Mohammed. De spotprenten in de Deense krant Jyllands-Posten werden al in september gepubliceerd, maar leidden pas de laatste week tot hevige protesten in het Midden-Oosten. De Deense regering heeft het recht van de krant om de cartoons te plaatsen verdedigd.

Godslasterlijk

Afbeeldingen van de profeet Mohammed zijn volgens de islam godslasterlijk. Dat de cartoons Mohammed bovendien toonden als terrorist, is vooral in islamitische landen volkomen verkeerd gevallen.

Ambassades

Saudi-Arabië riep vorige week zijn ambassadeur uit Kopenhagen terug. Libië sloot de ambassade helemaal en ook Egypte overweegt dergelijke diplomatieke stappen. Het Deense Rode Kruis heeft enkele werknemers uit het Midden-Oosten teruggetrokken. Veel Saudi's zijn spontaan met een boycotactie van Deense producten begonnen. In de hele Golfregio hebben supermarkten Scandinavische producten uit de schappen genomen.
Om van in je broek te zeiken zeg.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34615954
En dat krijgen de Noren als dank dat ze jarenlang arabieren gastvrij hebben ontvangen, ze worden gelijk over een kam geschoren met de Denen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34616068
.... nog lang niet bekend.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 30 januari 2006 @ 16:14:43 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34616119
Matige OP.
pi_34616171
Duurt lang...
pi_34616189
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef du_ke het volgende:
Duurt lang...
Bijna net zo lang als een sluipende ziekte
pi_34616209
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Matige OP.
in de ban van de mod was een betere he?
pi_34616212
De auto was gister jarig.

Gefeliciteerd
quote:
Op 29 januari 1886 vroeg Karl Benz patent aan voor zijn benzinemotor aangedreven driewieler. Dit oerontwerp voor een auto dient nog steeds als basis voor iedere auto. De motor van de eerste Benz was al watergekoeld en de versnellingsbak was voorzien van een differentieel. Dat het wagentje een top haalde van 15 kilometer per uur met een motor van bijna 1 pk is een record op zich. Geen enkele moderne auto weet zoveel snelheid uit een pk te halen.
De Messias was even terug op aarde .
  maandag 30 januari 2006 @ 16:18:33 #12
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34616245
Zo, goedemiddag
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34616260
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Bijna net zo lang als een sluipende ziekte
Het mag toch geen dik 2 weken meer duren mag ik hopen .
  maandag 30 januari 2006 @ 16:19:30 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34616271
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

in de ban van de mod was een betere he?
Wellicht. Als ik echter de topictitel bedoeld had, had ik wel TT getiept en niet OP.
pi_34616302
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
De auto was gister jarig.

Gefeliciteerd
[..]

De Messias was even terug op aarde .
Minderwaardige 19e eeuwse techniek.
pi_34616309
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wellicht. Als ik echter de topictitel bedoeld had, had ik wel TT getiept en niet OP.
Tering wat ben je scherp vandaag
pi_34616322
quote:

[..]

Ach die lange lappen tekst hebben ook niet echt een toegevoegde waarde.
pi_34616341
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:20 schreef du_ke het volgende:
Minderwaardige 19e eeuwse techniek.
.

Whatever .
pi_34616346
quote:

[..]

ja? lik je reet
  maandag 30 januari 2006 @ 16:22:17 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  maandag 30 januari 2006 @ 16:22:31 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34616373
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:21 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ja? lik je reet
pi_34616444
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:21 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ja? lik je reet
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34616522
Vandalen willen ICE-trein laten ontsporen

Hendig sjiek bij die hogesnelheidstreinen, ontsporen ze nog sneller.
pi_34616595
Hendig sjieke slip .
pi_34616695
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Hendig sjieke slip .
Wat is in hemelsnaam hendig sjiek?
pi_34616735
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

das iets nieuws voor de kids om mee te spelen.
pi_34616781
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:
Schijnt Maastrichts te zijn.

Op Fok populair gemaakt door maikuuul.
pi_34616814
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Schijnt Maastrichts te zijn.

Op Fok populair gemaakt door maikuuul.
Limburg . Daar mag je slechts als toerist komen. En wie is Maikuul?
  maandag 30 januari 2006 @ 16:37:28 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34616866
quote:
Ah ok niets aan gemist dus .
  maandag 30 januari 2006 @ 16:40:24 #31
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34616916
De laatste voor vandaag.
quote:
Geen land wil oefenen tegen Iran

Uitgegeven: 30 januari 2006 14:42
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 14:43
TEHERAN - Geen enkel land wil voetballlen tegen Iran. Roemenië en Oekraïne zegden al afgesproken oefenduels af en nu dreigt Spanje ook af te vallen. Een woordvoerder van de regering ziet een complot. "Het Westen voert een psychologische oorlog tegen ons. Ze wil Iran isoleren", verklaarde hij maandag tegenover het Iraanse persbureau ISNA.

Iran heeft zich geplaatst voor het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. De oefencampagne verloopt stroef na antisemitische uitspraken van president Mahmoud Ahmadinejad en de weigering van het land om zijn nucleaire programma te staken.

De Iraanse bond heeft nog geen enkele tegenstander kunnen vinden voor een vriendschappelijke interland. Er zijn ook nog invitaties gestuurd naar Wit-Rusland, Colombia, Zwitserland en Turkije. Geen van deze landen heeft gereageerd.
http://www.nu.nl/news/665(...)enen_tegen_Iran.html
pi_34616948
quote:
Moroccan judge to interrogate terror suspects in Netherlands
Morocco TIMES 1/27/2006 | 6:02 pm

Moroccan judge in charge of terrorism, Abdelkader Chentouf, is expected next Monday in the Netherlands where he will interrogate Moroccans Samir Azzouz and Ismael Akhnikh, incarcerated for involvement in film-maker Theo Van Gogh murder, Judiciary sources told MAP news agency on Friday.

Chentouf, whose mission is part of a letter rogatory, will investigate the two Moroccans' alleged link to cells related to Abu Boussair, Emir of Al-Qaeda Organisation in Europe and staunch supporter of the Salafist Group for Preaching and Combat.

The cells had for mission to recruit young people to perpetrate terrorist acts in Morocco.

The letter rogatory was okayed by Netherlands authorities in accordance with the reciprocity principle, the same source said.
Met voor en achternaam... Marokko loopt voor!
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616995
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah ok niets aan gemist dus .
inderdaad, iets met sinterklaas kapoentje ofzo
pi_34617121
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Met voor en achternaam... Marokko loopt voor!
Ik vind dit eerder een kwestie van achterlopen. Hoewel in Nederland schijnt privacy ook niet meer te bestaan .
pi_34617264
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:46 schreef du_ke het volgende:
Ik vind dit eerder een kwestie van achterlopen. Hoewel in Nederland schijnt privacy ook niet meer te bestaan .
Stel je niet aan. Net alsof criminelen privacy verdienen. Dan moeten ze maar geen criminelen activiteiten begaan.
pi_34617366
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Net alsof criminelen privacy verdienen. Dan moeten ze maar geen criminelen activiteiten begaan.
Ja hoor voor mij is het nog altijd Mohammed B en Volkert van der G. En kwestie van fatsoen en beschaving.
pi_34617452
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja hoor voor mij is het nog altijd Mohammed B en Volkert van der G. En kwestie van fatsoen en beschaving.
In Nederland is het na een veroordeling toch ook gebruikelijk om de achternaam te vermelden?
pi_34617465
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef du_ke het volgende:
Fatsoen en beschaving in combinatie met dat soort mensen?

Goed bezig .
  maandag 30 januari 2006 @ 16:58:09 #39
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34617485
Laptekst:
quote:
Zonder baard en tulband niet naar Uruzgan

Afghaanse hulpverleners durven door het gebrek aan veiligheid alleen vermomd rond te reizen in Uruzgan. Ze hopen dat Nederlandse militairen daar verandering in komen brengen.

KABUL, 30 JAN. Voordat Yama Yousuf, een Afghaanse hulpverlener, richting Uruzgan afreist, laat hij altijd zijn baard staan. Dan valt hij minder op in de bergachtige provincie, waar alle mannen baarden hebben en tulbanden dragen. Ze zien er, zegt hij, allemaal uit als leden van de Talibaan. „Daarom heb ik eveneens een tulband op mijn hoofd. Anders is het te gevaarlijk. Je weet nooit wie je voor je hebt. In Uruzgan hebben de Talibaan vrij spel.”

Yousuf werkt voor de Afghan Health & Development Services (AHDS), een niet-gouvernementele organisatie (ngo) die sinds 1996 actief is in de provincie Uruzgan. AHDS heeft in totaal 260 mensen in Uruzgan, van wie de meerderheid actief is in dorpen buiten de hoofdstad Tarin Kowt. De ngo geeft onder andere voorlichting over gezondheidszorg en traint er vroedvrouwen. Elke hulpverlener, legt Yousuf uit, wordt door de Talibaan gezien als een handlanger van de overheid en dus van de Amerikanen, ‘de bezetter’. „Voor je het weet heb je een kogel tussen je ogen. Het is daar levensgevaarlijk. Ga daar als buitenlander alsjeblieft niet naar toe”, zegt hij bijna smekend. Maar laat de Nederlandse troepen gewoon komen, zegt Yousuf, een dertiger, in één adem door. „Dat is belangrijk voor de veiligheid. Als ze respect tonen voor de lokale cultuur, zullen de mensen met ze meewerken. Afghanen willen vrede, ook in Uruzgan.”

Inderdaad, Yousuf weet van de discussie in Nederland. Naar verwachting zal de Nederlandse Tweede Kamer zich donderdag uitspreken over deelname van Nederlandse militairen aan de NAVO-stabilisatiemacht ISAF in Uruzgan. Hij begrijpt dat de missie in Nederland omstreden is, mede wegens de veiligheidsrisico’s voor de 1.400 Nederlanders die in Uruzgan veilige omstandigheden zouden moeten creëren voor wederopbouw.

Die risico’s bestaan er onder andere uit dat de provincie wordt geregeerd door twee gouverneurs, zo zeggen de inwoners. De één heet Jan Mohammed, officieel aangesteld door president Karzai, en hij zwaait de scepter in Tarin Kowt. De ander heet Mullah Omar, de leider en oprichter van de Talibaan, die zich vermoedelijk schuilhoudt in de bergen van zijn geboortestreek en zich van daaruit op gezette tijden laat gelden buiten de provinciehoofdstad.

Voordat het Talibaanbewind in 2001 werd weggejaagd door de Amerikanen was het veel veiliger in Uruzgan, zo blijkt uit gesprekken met verschillende hulporganisaties. Hulpverlener Yousuf: „Buiten de stad zijn geen militairen aanwezig. Het landschap is ruig, te onherbergzaam, er zijn geen wegen. Wij kunnen er alleen maar werken omdat de lokale bevolking ons steunt en we gezondheidszorg bieden.” Veiligheid is nooit gegarandeerd. „Wij zijn ook mensen kwijtgeraakt door aanslagen van de Talibaan, toen ze van Kandahar op weg waren naar Uruzgan.”

AHDS is een van de weinige hulporganisaties die zich nog buiten Tarin Kowt durven vertonen. De Afghan Development Association (ADA) is bijvoorbeeld al vijftien jaar aanwezig in Uruzgan, maar werkt sinds 2001 niet meer buiten de stad. „Vóór die tijd werkten we met de mensen in de dorpen aan irrigatieprojecten, we hadden verschillende programma’s. Nu doen we alles vanuit het kantoor in Tarin Kowt. Vroeger moest je op zijn hoogst oppassen voor bandieten, maar nu heersen de Talibaan”, vertelt Mohammed Dawood, hoofd van het kantoor in Kabul.

Uruzgan is altijd een achtergebleven provincie geweest. Het ligt ver weg van de centrale overheid in Kabul en niet langs een handelsroute. Tot voor kort liep er geen enkele goed geasfalteerde weg naar Uruzgan. De inwoners, conservatieve Pashtun, zijn daardoor achteropgeraakt bij veel andere delen van Afghanistan. De Talibaan maken daar handig gebruik van. „Ze maken de bevolking bang, zeggen dat de Amerikanen hun geloof willen verbieden, hun tradities vernietigen”, aldus ontwikkelingswerker Dawood.

De inwoners van Uruzgan zijn voornamelijk arme analfabete boeren, die abrikozen en amandelen verbouwen. In de zeer afgelegen gebieden, waar de overheid zich niet laat zien, verbouwen de kleine boeren ook papaver voor de opiumproductie. Inwoners van de berggebieden zeggen dat Mullah Omar heeft geëist dat de boeren daar opium verbouwen. „Die hebben daar geen problemen mee, want ze verdienen er goed aan”, zegt Dawood, „en met de opiumhandel financieren de Talibaan hun strijd.”

In het tribale Uruzgan domineren vier stammen: de Popolzai, de Achekzai, de Kakal en Noorzai. Jan Mohammed, de gouverneur en voormalig krijgsheer, is een Popolzai, evenals president Karzai. Volgens hulporganisaties heeft de gouverneur de belangrijkste overheidsbaantjes uitgedeeld aan zijn stamgenoten, tot ergernis van de andere stammen. De rivaliteit en onvrede onder de stammen is groot en speelt de Talibaan in de kaart, zegt Dawood. Karzai heeft onder druk van onder andere het Nederlandse kabinet, toegezegd Jan Mohammed te vervangen en heeft hem een senaatszetel aangeboden. De gouverneur weigert tot op heden die te accepteren.

Militairen die in het gebied werken, zullen rekening moeten houden met de gevoelige tribale verhoudingen. „Als ze samenwerken met bepaalde stammen, moeten ze voorkomen dat de andere stammen zich achtergesteld voelen. Anders jagen ze die tegen zich in het harnas. Toon respect en je ontvangt respect. In dat eerste zijn de Amerikanen niet zo goed. Europeanen hebben wat dat betreft een veel beter imago”, zegt Dawood.

Een Amerikaanse krijgsraad heeft afgelopen vrijdag een Amerikaanse militair tot vier maanden cel en degradatie in rang veroordeeld voor de mishandeling van gedetineerden op de legerbasis in Tarin Kowt. Soldaat James Hayes en een collega hebben bij dat incident, afgelopen juli, twee Afghaanse gedetineerden in de borst en schouders gestompt.

Veel stamleden in Uruzgan steunen nog altijd de Talibaan, onder andere door ze onderdak te bieden. Hierdoor kunnen de Talibaan zich vrij bewegen in Uruzgan. „Het staat echter niet vast waar ze zich precies schuilhouden in Uruzgan”, zegt Lattifa Afzali, hoofd van Afghan Bureau for Consultancy, een hulporganisatie die eveneens in de provincie opereert. „Ze komen vaak vanuit het grensgebied met Pakistan, plegen een aanslag en verdwijnen weer. Niemand weet precies waar ze zitten.”
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 30 januari 2006 @ 16:58:31 #40
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34617498
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Goed bezig .
We hebben maar 1 soort mens: de Homo Sapiens.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34617539
Is Windows XP MCE Home edition met extra's of Professional met extra's?

Weet iemand dat toevallig?
  maandag 30 januari 2006 @ 17:00:58 #42
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34617585

Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:01:14 #43
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34617597
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

Volgens mij home edition.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34617626
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

quote:
Deze Windows-versie voor home theater pc's is eigenlijk niet meer dan een Windows XP Professional-installatie met een extra grafische schil voor het mediagebeuren. Dit heeft als voordeel dat, op momenten dat men de mediafunctionaliteiten niet nodig heeft, deze schil kan uitgeschakeld worden en men over een gewone Windows XP-pc beschikt.
http://tweakers.net/nieuws/34554/?highlight=windows+mce
pi_34617638
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef George-Butters het volgende:
Volgens mij home edition.
Hmm dat vreesde ik al.
pi_34617671
quote:
Oh dat klinkt al een stuk beter. Bedankt.
pi_34617870
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Goed bezig .
Waarom zou je je tot hun niveau verlagen?
pi_34617882
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

In Nederland is het na een veroordeling toch ook gebruikelijk om de achternaam te vermelden?
Nee niet echt volgens mij.
pi_34617922
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef George-Butters het volgende:

[afbeelding]
.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:11:25 #50
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34617960
http://weblog.nrc.nl/index.php?user_id=17

Weblog over Moskou; very interesting.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties