Om van in je broek te zeiken zeg.quote:Rel om Mohammed-cartoon escaleert
Uitgegeven: 30 januari 2006 15:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 15:34
KOPENHAGEN - Denemarken heeft maandag een negatief reisadvies afgegeven voor Saudi-Arabië en toeristen gewaarschuwd voorzichtig te zijn in het Midden-Oosten.
Tegelijkertijd bestormden woedende Palestijnen een kantoor van de Europese Unie in de Gazastrook en waarschuwden ze Denen en Noren niet naar de Palestijnse gebieden te komen.
Spotprenten
Aanleiding is de publicatie van een aantal spotprenten van de profeet Mohammed. De spotprenten in de Deense krant Jyllands-Posten werden al in september gepubliceerd, maar leidden pas de laatste week tot hevige protesten in het Midden-Oosten. De Deense regering heeft het recht van de krant om de cartoons te plaatsen verdedigd.
Godslasterlijk
Afbeeldingen van de profeet Mohammed zijn volgens de islam godslasterlijk. Dat de cartoons Mohammed bovendien toonden als terrorist, is vooral in islamitische landen volkomen verkeerd gevallen.
Ambassades
Saudi-Arabië riep vorige week zijn ambassadeur uit Kopenhagen terug. Libië sloot de ambassade helemaal en ook Egypte overweegt dergelijke diplomatieke stappen. Het Deense Rode Kruis heeft enkele werknemers uit het Midden-Oosten teruggetrokken. Veel Saudi's zijn spontaan met een boycotactie van Deense producten begonnen. In de hele Golfregio hebben supermarkten Scandinavische producten uit de schappen genomen.
Bijna net zo lang als een sluipende ziektequote:Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef du_ke het volgende:
Duurt lang...
in de ban van de mod was een betere he?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Matige OP.
quote:Op 29 januari 1886 vroeg Karl Benz patent aan voor zijn benzinemotor aangedreven driewieler. Dit oerontwerp voor een auto dient nog steeds als basis voor iedere auto. De motor van de eerste Benz was al watergekoeld en de versnellingsbak was voorzien van een differentieel. Dat het wagentje een top haalde van 15 kilometer per uur met een motor van bijna 1 pk is een record op zich. Geen enkele moderne auto weet zoveel snelheid uit een pk te halen.
Het mag toch geen dik 2 weken meer duren mag ik hopenquote:Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Bijna net zo lang als een sluipende ziekte
Wellicht. Als ik echter de topictitel bedoeld had, had ik wel TT getiept en niet OP.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
in de ban van de mod was een betere he?
Minderwaardige 19e eeuwse techniek.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
De auto was gister jarig.![]()
Gefeliciteerd
![]()
[..]![]()
![]()
De Messias was even terug op aarde
![]()
![]()
.
Tering wat ben je scherp vandaagquote:Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wellicht. Als ik echter de topictitel bedoeld had, had ik wel TT getiept en niet OP.
Ach die lange lappen tekst hebben ook niet echt een toegevoegde waarde.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wellicht. Als ik echter de topictitel bedoeld had, had ik wel TT getiept en niet OP.
quote:Op maandag 30 januari 2006 16:20 schreef du_ke het volgende:
Minderwaardige 19e eeuwse techniek.
ja? lik je reetquote:Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |