Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:31 schreef displission het volgende:
Op nu.nl staat wel een aardig artikel: meisje verlaat school om glaasje draaien
http://www.nu.nl/news/676(...)asje_draaien%27.html
Heb het gezien. Wel een paar keer geschrokken, niet omdat er iets bijzonders gebeurde maar omdat die mensen opeens begonnen te schreeuwen. En bij de geestenoproepsessie vond ik een beetje twijfelachtig. Je zag op een gegeven moment een schaduw over iemands hoofd *zweven* blijkbaar was die seancebal aan het zweven. Waarom switchten ze niet over op een andere camera die een full shot van de groep gaf?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Sh0g het volgende:
Derren Brown - Seance
358 MB, duurt ongeveer een uur. Aanrader voor iedereen die sterk in ouija borden geloofd of bewezen willen zien dat de kans erg groot is dat mensen die hierin geloven, zichzelf gewoon voor de gek houden: je ziet een sterk staaltje van unconscious fraude en het ideomotor effect.
Als je totaal niet in ouija geloofd of je er niet in interesseert, ga het dan ook niet downloaden. Er zijn maar 25 downloads max, link is geldig t/m maandag. Hopelijk willen mensen die wel denken dat het allemaal echt is, het ook eens van de andere kant belichten. Het heeft mijn kijk op dit paranormale verschijnsel sterk verandert.
Veel kijkplezier!
Download hier.
Ze had beter kunnen zeggen dat ze niet in goede mensen gelooft...komt ook redelijk in de richting van het gedachtegoed van de kerkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen.
In goede geesten geloof ik niet."![]()
yepquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:47 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Het einde snap ik niet zo goed. Die vrouw die Derren Brown ging ophalen bij de auto, dat was Jane toch?
Dan baseer je het niet op de realiteit en feiten, waardoor de verbeelding overneemt. Hierdoor geloven mensen in deze onzin. Paar dagen geleden WEER geprobeerd en WEER niks gelukt. Op 3 lokaties lukte het niet. Maakt mij niet uit wat ze allemaal zeggen wat ik fout zou kunnen doen, maar voor mij zit het spirituele gedoe erop. Mensen hebben soms speciale gaves, maar dit gaat te ver in de realiteit. Mensen die er zelf in willen geloven, geen probleem, zolang ze mij maar niet ermee irriteren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
je moet erin geloven, das het enige wat belangrijk is
ja maar daar gaat het ze niet om, denk ik,...ach ja, boeiend...ik heb me nog nooit geirriteerd aan iemand die glaasje draaitquote:Op zondag 19 februari 2006 02:24 schreef yok het volgende:
[..]
Dan baseer je het niet op de realiteit en feiten, waardoor de verbeelding overneemt. Hierdoor geloven mensen in deze onzin. Paar dagen geleden WEER geprobeerd en WEER niks gelukt. Op 3 lokaties lukte het niet. Maakt mij niet uit wat ze allemaal zeggen wat ik fout zou kunnen doen, maar voor mij zit het spirituele gedoe erop. Mensen hebben soms speciale gaves, maar dit gaat te ver in de realiteit. Mensen die er zelf in willen geloven, geen probleem, zolang ze mij maar niet ermee irriteren.
Ik heb ook het idee dat dit allemaal behoorlijk amateuristisch en verzonnen is. De spelling en het taalgebruik is echt heel slecht, en dus zeer irritant om te lezen. Het lijkt wel alsof het door een 15 jarige is geschreven. Ik geloof er in ieder geval niet zoveel van. Ik denk wel dat glaasje draaien eventuele problemen en enge verschijningen kan veroorzaken, maar verder weet ik het niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
De site komt zo amateuristisch over. Misschien heeft deze meneer geen geld om spectaculaire dure commerciele websites te bouwen? En taalkundig is hij misschien niet zo bedreven als menig wetenschapper. Nou en? Je moet daar doorheen leren kijken. Het zijn juist die 'kleine' sitejes waar misschien wel de waarheid achter zit.
En waarom uit de duim gezogen? Dus alles wat niet in de krant staat, is dan maar niet waar? Wie weet stond het trouwens wel in de krant.
Toch geloof ik die man, het is raar, maar waar. Can't help it.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:00 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat dit allemaal behoorlijk amateuristisch en verzonnen is. De spelling en het taalgebruik is echt heel slecht, en dus zeer irritant om te lezen. Het lijkt wel alsof het door een 15 jarige is geschreven. Ik geloof er in ieder geval niet zoveel van. Ik denk wel dat glaasje draaien eventuele problemen en enge verschijningen kan veroorzaken, maar verder weet ik het niet.
Ik persoonlijk denk, dat als je er meer open voor staat, er meer zal 'gebeuren'.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
maar als er echt geesten doorkomen dan moet dat toch wel aantetonen zijn of is het als mediums dat je er in moet geloven want dan bestaat het
sterker; dat is gewoon een feitquote:Op zondag 19 februari 2006 23:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk, dat als je er meer open voor staat, er meer zal 'gebeuren'.
dat betwijfel ik ook nietquote:Op maandag 20 februari 2006 00:59 schreef Netflier het volgende:
Hier is nog een verhaal van een meisje wat glaasje draaide op haar 15e en vervolgens 6 jaar lang door een hel ging.
Of het nou echt geesten waren of hersenschimmen, in ieder geval beschrijft het verhaal dat glaasje draaien dramatische gevolgen kan hebben.
Heb je het hele verhaal gelezen....?quote:Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef Netflier het volgende:
Jazeker! In begin jaren 90 al. Het verhaal stond toen in de Aktueel, die ik weleens las om het in de leesmap zat. Het is knap griezelig en ik was daarna ook behoorlijk angstig geworden voor demonen. Ik droomde zelfs over die monniken.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Heb je het hele verhaal gelezen....?
Mee eensquote:Op maandag 20 februari 2006 09:29 schreef Netflier het volgende:
[..]
Jazeker! In begin jaren 90 al. Het verhaal stond toen in de Aktueel, die ik weleens las om het in de leesmap zat. Het is knap griezelig en ik was daarna ook behoorlijk angstig geworden voor demonen. Ik droomde zelfs over die monniken.
Halverwege dit jaar heb ik het verhaal op internet weer teruggevonden.
Wat mij trouwens opvalt aan dat verhaal is dat die Marion totaal geen verzet boodt en alles deed wat haar kwelgeesten van haar verlangden. Zodoende bleef ze last houden. Volgens mij zijn dat soort geesten helemaal niet zo machtig. Ik geloof niet dat ze bezit van iemand kunnen nemen zoals je dat ziet in The Exorcist. Al wat ze kunnen doen is je bang maken. Daarom zal het overgrote deel van de mensen die glaasje draait ook niets merken. Zij zullen zich verzetten; misschien worden ze in het begin bang, maar op den duur laten ze zich niet meer kisten en kunnen die geesten ook niets meer maken. Personen die mentaal zwak zijn en/of makkelijk te beinvloeden zullen daarom eerder last krijgen.
Ik had een jaar terug deze website gevonden. Je vindt er ontzettend véél informatie, dus als je geïnteresseerd bent in het paranormale moet je zeker 's kijken. (Ik weet haast zeker dat je 'm gaat bookmarken.) Het verhaal van Marion Landers vind je er ook.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Weet je, sommige mensen weten zelf niet eens dat ze bezeten zijn las ik ergens een keer....
Ik vermoed namelijk ook in mijn naaste omgeving bij iemand dat negatieve entiteiten misbruik maken van die persoon.
Omdat het niet de manier is om met goede geesten in contact te komen. Als je bijvoorbeeld met je overleden oma in contact wil komen hoef je alleen maar in gedachten iets tegen haar te zeggen. Of brand een kaarsje, haal haar foto tevoorschijn, ga naar haar graf,... waar jij je het prettigst bij voelt. Het zal verhoord worden. Verwacht geen spectaculaire wonderen, want die horen niet bij het leven. Maar als je je overleden dierbare echt nodig hebt zal vroeg of laat op één of andere manier wel merken dat hij/zij er is. Als je ervoor openstaat tenminste.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
Waarom zou glaasje draaien gevaarlijk zijn?
quote:Op maandag 20 februari 2006 11:10 schreef CarDani het volgende:
Zoiets heb ik ook al eens gepost bij RvdB.
Stel nou dat die geesten het helemaal niet zo goed met hem voor hebben.
Ik heb trouwens geen mail teruggehad van ghosthunter![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:11 schreef Netflier het volgende:
[..]
Ik had een jaar terug deze website gevonden. Je vindt er ontzettend véél informatie, dus als je geïnteresseerd bent in het paranormale moet je zeker 's kijken. (Ik weet haast zeker dat je 'm gaat bookmarken.) Het verhaal van Marion Landers vind je er ook.
De persoon die de website heeft gemaakt is absoluut oprecht. Maar ik merk tevens dat hij zich heel erg door zijn interesses laat meeslepen. Hij beweerdt ook bezeten te zijn geweest en alles wat fout was gegaan in zijn leven trekt hij naar die context toe. Een wittige vlek op een foto wordt zodoende snel aangenomen als een geest. Als je er zo intensief mee bezig bent als hij word je snel paranoide. Dan lopen de koude rillingen over je lijf en neem je die aan voor 'onheilspellende windvlagen'. Dan wordt je zo angstig en gefocust en raak je zenuwachtig van elk geluidje wat je hoort en niet direct kan thuisbrengen; want dan zou het weleens een klopgeest kunnen zijn. Op die manier raak je hoe dan ook bezeten. Door geesten of door je eigen angsten, het maakt je gek.
De persoon had een medium* benaderd voor hulp. Die bevestigde dat hij inderdaad bezeten was. (Wat zou hij anders gezegd hebben?) Zijn huis moest worden gereinigd en er moesten nog meer exorcistische riten worden uitgevoerd. Maar goed, de persoon is naar zijn inzien niet meer bezeten, dus het heeft wel geholpen.
* Het medium was trouwens ooit een keer te gast bij Kopspijkers.
Ik denk zelf dat er demonen bestaan, maar dat ze zo gevaarlijk zijn als jij zelf toelaat. Ik heb ook ergens gelezen dat ze aan je aura blijven kleven, niet meer wegkunnen en je daarom proberen aan te zetten tot zelfmoord. Maar dat lijkt me pure bangmakerij, bedoeld om je over te halen naar een exorcist te gaan. Al wat demonen kunnen doen is jou bang proberen te maken. (Als ze jouw überhaupt kunnen benaderen, want volgens mij kunnen ze niet zomaar contact met je maken. Wie weet houden goede geesten - die je in eerste instantie wilde oproepen - hun wel tegen.) Je moet een makkelijk slachtoffer zijn. Laat jij je op den duur niet meer intimideren, dan heeft hun aanwezigheid ook geen zin. Dus zou je onbewust bezeten zijn, dan nog hoef je je geen zorgen te maken. Dat denk ik.![]()
De Christelijke religie waarschuwt ook voor glaasje draaien. Maar mocht je toch met de gevolgen in aanraking komen, roep dan "in de naam van Jezus Christus verdwijn" en dan heb je geen last meer van ze. Of je nou gelooft of niet, het lijkt me in ieder geval een geruststellende gedachte.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van die Ghosthunter moet denken. Alleen het feit al dat hij zichzelf zo noemt. Maar goed, het is misschien oneerlijk om daar teveel achter te zoeken.
Tja, wie zegt niet dat een depressie of iets anders juist komt door invloeden van verkeerde energiën.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]bedankt
ikzelf denk dat ik er te sterk voor ben, dus ik zou niet gemakkelijk negatieve entiteiten binnen kunnen krijgen (wat klink dat vreemd). Ik denk dat iemand er inderdaad open voor moet staan. Ook labiele en depressieve mensen zijn een makkelijk slachtoffer.
De Ghosthunter? Tsja, hij dacht waarschijnlijk 'Ik wil wel een 'pakkende' naam'![]()
Ook dat ja....lastig hequote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:06 schreef CarDani het volgende:
[..]
Tja, wie zegt niet dat een depressie of iets anders juist komt door invloeden van verkeerde energiën.
Zo ja, wat moet je dan? Op zoek naar een exorcist? Of helpt een psycholoog toch beter? Ik denk persoonlijk dat kwaadwillige geesten minder tot helemaal niet gevaarlijk zijn als je je er niet mee bezig houdt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:06 schreef CarDani het volgende:
Tja, wie zegt niet dat een depressie of iets anders juist komt door invloeden van verkeerde energiën.
Ja, het lijkt mij dat je makkelijker in een circel terechtkomt. Iedereen kent momenten van zwakte als je ziek bent of een momentje niet zo lekker in je vel zit.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:54 schreef Netflier het volgende:
[..]
Zo ja, wat moet je dan? Op zoek naar een exorcist? Of helpt een psycholoog toch beter? Ik denk persoonlijk dat kwaadwillige geesten minder tot helemaal niet gevaarlijk zijn als je je er niet mee bezig houdt.
Je bent en blijft baas over jezelf. Geen enkele geest kan daar iets aan veranderen. Ze kunnen je hooguit doen geloven dat ze macht over je hebben. Net zoals mensen je kunnen manipuleren. (Van dat soort mensen heb je overigens meer te vrezen.)
het leven is toch mooi hequote:Op maandag 27 februari 2006 22:19 schreef lunamoon het volgende:
Heb een keertje glazen draaien met een vriend van me gedaan. Hij was erg skeptisch.... ik niet want heb veel meegemaakt in mijn leven..met geesten dan... maar goed.. wij begonnen dus... geen letters ofzo.. meer met vragen dat ze het glas zouden draaien. Nadat ik had gevraagd of de geesten naar voren konden komen om met ons te communiceren werden we ineens heel erg melig en begonnen heel hard te lachen.
Ineens begint het glas heeeeeeeeel langzaam rond te draaien. Ja toen was het niet zo grappig meer. Het ging echt zo langzaam en zo gecontrolleerd. We dachten natuurlijk dat de ander het deed en gingen ook heel hard naar elkaars vingers kijken. Als iemand het glas zo traag rond zou draaien is dat toch zichtbaar? Dat het vinger dan ook ineens een beetje gaat schuiven ofzo? Maar niks.. We hebben het drie uur lang gedaan en niks gebeurde, alleen dat hele langzame gedraai. Ik voelde me heel raar en had een gevoel alsof er een hartslag door mijn hele lichaam heen ging. Vroeg ook aan die vriend of ik heen en weer zat te wiebelen maar hij zei van nee. Na die drie uren zoiets zeiden we genoeg en gingen op bed. Het voelde voor mij alsof het maar een half uur was geweest maar goed.
Volgende ochtend gingen we naar beneden.. Stond er ineens een kaars midden op tafel. Iets wat de avond daar voor niet had gedaan.. maar goed.. dat was dat
Leuk stukje trouwens hè, bovenaan van mij?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:38 schreef bonke het volgende:
[..]
het leven is toch mooi he
zo vol fantasie enzo
sorrie, niet gelezenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Leuk stukje trouwens hè, bovenaan van mij?
Dan lees je het eerste gedeelte, of zoquote:
er zijn gerust dingen die ik wil weten en zienquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dan lees je het eerste gedeelte, of zois toch het belangrijkste
dat is het probleem vaak met mensen die dogmatisch zijn, die lezen niet goed en willen dingen gewoon niet wéten en (in-)zien![]()
een klein maandje terug was je nog sceptisch over alles, maar omdat je kat naar een hoek zat te staren ben je op slag helemaal omgeturntquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Je moet duidelijk je (spirituele) weg nog vindenje klinkt nogal twijfelachtig namelijk!
succes ermee
Ik raad je aan veel te gaan lezen. Niet alleen op het forum maar ook boeken, internet etc.
At least try, geef dan een oordeel
WTF? Ik sceptisch over alles? Echt niet. Jij kent mij echt niet hequote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:05 schreef bonke het volgende:
[..]
een klein maandje terug was je nog sceptisch over alles, maar omdat je kat naar een hoek zat te staren ben je op slag helemaal omgeturnt
JE HEBT GELIJKquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
WTF? Ik sceptisch over alles? Echt niet. Jij kent mij echt niet he![]()
Ik ben wel kritisch. Geloof in het paranormale, al vanaf kleins af aan.
Hou niet van dogmatici en zo![]()
jaja ik ben op zoek geweestquote:Wij bekijken het misschien zo omdat we in het paranormale geloven (tenminste, mijn vriend is een stuk sceptischer dan ik maar hij sluit niks uit),
sja, rare luiquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:
![]()
Maar hij gelooft wel in het paranormale
![]()
quote:
nee, maar er zijn toch wel heel erg veel mensen die zo iets "paranormaals" meemaken hèquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:06 schreef bonke het volgende:
het is eigenlijk door niemand echt bewezen dat ze bestaan
ik denk juist dat er na de dood gewoon niks meer isquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:11 schreef Jip het volgende:
[..]
nee, maar er zijn toch wel heel erg veel mensen die zo iets "paranormaals" meemaken hè
en ik vind het een best logische verklaring dat na je dood energie vrijkomt dat blijft rondspoken( in sommige gevallen)
daar ben ik het ook mee eensquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik laat me er niet mee in. Een kennis van mij hield zich wel bezig met zwarte magie en hij heeft tafels zien zweven en bloed uit de muren zien komen. Hij is de persoon er niet voor om daar over te liegen, dus ik heb niet zoiets van: goh dat wil ik ook proberen. Het probleem is namelijk: je kunt die geesten wel binnen laten, maar je moet niet vergeten ze ook weer naar buiten te laten en veel mensen staan daar niet bij stil. Ik ben iemand die voor veel dingen open staat, voor Satans Church en voor tarot, maar glaasje draaien ga ik echt never nooit niet doen
heej geest, ga es weg...ja jij geest, hup me huis uit, opzouteeeequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:12 schreef Viking84 het volgende:
: je kunt die geesten wel binnen laten, maar je moet niet vergeten ze ook weer naar buiten te laten en veel mensen staan daar niet bij stil.
waar baseer je op dat het hallucinaties zijn? Ik geloof dat het werkelijk bestaande boosaardige entiteiten zijn. Mensen vinden het spannend, hierbij opgestookt door films als the Exorcist, maar als je het verloop van die film ook even bekijkt, dan weet je wat er gebeurt als je je onervaren neus in dit soort zaken steekt. Het is geen spelletje! De entiteiten kun je leven tot een hel maken zonder dat er ook maar iemand is die je kan helpen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Jip het volgende:
[..]
daar ben ik het ook mee eens![]()
ook al zijn die "geesten" hallicunaties, het laat geen prettige sporen op je leven na!
neej tuurlijk niet, alleen de geestendeurwaarder bellenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef bonke het volgende:
[..]
heej geest, ga es weg...ja jij geest, hup me huis uit, opzouteeee
zoiets ?
veel knoflook eten ... kunnen ze niet tegenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Jip het volgende:
[..]
neej tuurlijk niet, alleen de geestendeurwaarder bellen
maar ff serieus, ik vraag me idd wel af hoe je zo'n geest weg moet sturen,weet jij dat viking84?
jaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef bonke het volgende:
[..]
heej geest, ga es weg...ja jij geest, hup me huis uit, opzouteeee
zoiets ?
het lijkt me dat daar ook één of ander ritueel voor is. Misschien een bepaalde uitspraak, een bepaalde handeling.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Jip het volgende:
[..]
neej tuurlijk niet, alleen de geestendeurwaarder bellen
maar ff serieus, ik vraag me idd wel af hoe je zo'n geest weg moet sturen,weet jij dat viking84?
dat zeg ik niet, ik denk ook dat er echt geesten in het spel zijnquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
waar baseer je op dat het hallucinaties zijn? Ik geloof dat het werkelijk bestaande boosaardige entiteiten zijn. Mensen vinden het spannend, hierbij opgestookt door films als the Exorcist, maar als je het verloop van die film ook even bekijkt, dan weet je wat er gebeurt als je je onervaren neus in dit soort zaken steekt. Het is geen spelletje! De entiteiten kun je leven tot een hel maken zonder dat er ook maar iemand is die je kan helpen.
zij de bijbel niet dat je dan moest zeggen: in naam van jezus cristus ga weg?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het lijkt me dat daar ook één of ander ritueel voor is. Misschien een bepaalde uitspraak, een bepaalde handeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |