Merlijn wordt eigenlijk echt veel aangelegt. Een speen helpt bij hem jammergenoeg niet bij krampjes of zuigbehoefte, want die dingen vindt hij verschrikkelijk. De laatste dagen wist ik uiteindelijk niet eens meer welke borst ik hem nu weer moest geven, dus dan voel ik maar een keer welke vol zit en welke minder is.
Vandaag heeft hij haast ieder uur aangelegt gelegen, slechte dag vandaag, volgens mij heeft hij maar twee keer een "normale" voeding gehad. Hij laat zelf duidelijk merken als hij wil drinken en dat is vaak.
![]()
Alleen na de laatste voeding tot de ochtend heeft hij een schema. Rond 23.15 krijgt hij de laatste voeding en afhankelijk van hoeveel hij gedronken heeft komt hij tussen 3.00 en 4.00 of rond 5.00.
En dan is het de hele dag op vraag. Als ik wil dat hij slaapt moet ik hem beide borsten aanbieden. Bij krampjes krijgt iedere 2 a 3 uur dezelfde borst. Als hij gaat trekken vindt er borstwissel plaats tot hij genoeg heeft.
Geeft best een rompslomp borstvoeding.
![]()
Gelukkig gaat aanleggen perfect en het trekken wat vorige week nog zo een pijn deed, doet me niks meer. Ik word wel eens moedeloos als ik het idee heb dat mijn borsten leeg zijn. Verder kan ik zo makkelijk aanleggen en voeden, laatst zelfs staand in de keuken gedaan tijdens een verjaardag bij schoonzusje. Mijn schoonmoeder had niet eens in de gaten dat Merlijn aan het drinken was.
![]()
Ben blij dat ik heb volgehouden en dat Merlijn nu toch al vele dagen de echte melk krijgt van mij.