abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34563657
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Jelief het volgende:
Tips om urine in luier te detecteren: leg een tissue in de luier, daar zie je wel aan of het nat is, of een navelbandje, kan ook. Wij lieten de luier in het begin op de grond vallen, aan de dreun( of plof hoor je ook wel een beetje hoe zwaar hij is. Bij de meeste luiers is het zo dat als er in geplast is dat je de vulling dan tussen je vingers kunt rollen (gewoon van buiten af vastpakken) het voelt dan glad aan ipv korrelig ruw.
Nogmaals Randa, fijn dat het zo goed gaat!
mijn laatste bericht, nu ga ik Emma badderen

ennuh : Borstvoeding deel 12
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34563746
Oké, bedankt daar heb ik wat aan. Dat van dat navelbandje stond me nog bij maar wist niet meer hoe het precies ging.
pi_34563785
super randa!!!
wij hebben in het begin een weegschaal gehuurd van de thuiszorgwinkel, en dan woog ik om de dag, en een tijdje later om de twee dagen, en zo steeds verder afbouwen. dit omdat piet destijds zo ongemerkt een tijd echt te weinig binnen gekregen had. maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar een van de wekelijkse weeguurtjes op het CB. is een stuk goedkoper.
pi_34563964
Ja, wekelijks naar het CB toe kan ook ja. Ik moet alleen alles te voet doen, maar combineer dat wel weer met iets anders. Is namelijk bijna een half uur lopen. Mijn schoonmoeder woont wel lekker in de buurt en daar heb ik een sleutel van dus komt wel goed. Maar een aantal weken doen dus, wil het wel in de gaten houden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:24:16 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34565156
Ik heb zelf nooit extra gewogen bij Saskia. Nou had die ook redelijke plasluiers en je zag t spek groeien, dus daar was weinig bevestiging voor nodig

Wel lekker dat je bijna volledig live voedt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34565776
Wij hadden de eerste maand ook een weegschaal in huis van de Thuiszorg. Ik kwam er te laat achter dat als je voor langere termijn een weegschaal wilt het goedkoper is om hem bij de Babyrent te huren (en dan heb je ook een mooie digitale). Misschien kun jij er nog wat mee.

En verder wat veel goed nieuws hier!
Jdee, gefeliciteerd met de mijlpalen!
pi_34565796
Jdee wat goed zeg, hulde

En Randa, wat super dat je het toch hebt volgehouden en nu bijna helemaal live aan het voeden bent

[ Bericht 8% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 28-01-2006 23:59:14 ]
pi_34565919
Ok ik geef het op. Hoe krijg ik die smilies nou goed. Ik heb alles geprobeerd
pi_34566050
[ img ]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rc5.gif[/ img ] is zonder spaties
pi_34566565
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:46 schreef poemojn het volgende:
[ img ]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rc5.gif[/ img ] is zonder spaties
[afbeelding]
Mijn dank is groot
pi_34597569
Er komt van de week een programma op tv, helaas alleen op een brits net. En dat gaat over extreme gevallen van geven van bv. Onder andere een 7 jarig meisje wat nog steeds uit de borst drinkt bij haar moeder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel heel erg maf vond hoor. Bv geven is een natuurlijke manier van voeding geven aan je kind. Maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik mijn kind tot haar zevende bv zou geven. Zeker niet in zo'n programma, maar dat is weer een ander verhaal
pi_34597859
Natuurlijke speenleeftijd schijnt ergens tussen 2,5 en 7 te zijn, maar bij een kind dat daadwerkelijk op haar 7e nog bv krijgt zou ik me eigenlijk ook afvragen of dat psychisch nog wel zo gezond is (en vooral wanneer ze dan gaan stoppen)..
Tijdje terug was er overigens bij 'Raymann is laat' (oid) een NLse basketballer die blijkbaar tot zijn 6e bv had gekregen (opm van Rayman: daarom ben je zeker zo lang geworden, je keek reikhalzend naar boven' of iets in die trant ).
pi_34598309
Ja ik ben ook wel benieuwd wat het verhaal erachter is.
pi_34605050
Gisteren heeft Merlijn alle voedingen aan de borst gelegen op 1 na. Daar heeft hij een flesje KV voorgehad. We gaan nu echt afbouwen met de KV. Hij slaapt goed op de borstvoeding, hij krijgt en drinkt dan wel twee hele borsten zowat. Alleen als hij aan mijn borst ligt en deze is zo goed als leeg gaat hij aan de tepel trekken en trekt ook als hij hem los wil laten. Dat doet dus echt pijn. Is er een manier om te voorkomen dat hij dat doet, of houdt het op bij gewoon goed in de gaten houden?
pi_34605103
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:06 schreef Randa_v het volgende:
Alleen als hij aan mijn borst ligt en deze is zo goed als leeg gaat hij aan de tepel trekken en trekt ook als hij hem los wil laten. Dat doet dus echt pijn. Is er een manier om te voorkomen dat hij dat doet, of houdt het op bij gewoon goed in de gaten houden?
Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepels
Variety is the spice of life
pi_34605220
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:10 schreef nebelung het volgende:

[..]

Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepels
Ik moet het zelf beter in de gaten houden dus en dan loskoppelen.
pi_34617570
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef poemojn het volgende:
Natuurlijke speenleeftijd schijnt ergens tussen 2,5 en 7 te zijn, maar bij een kind dat daadwerkelijk op haar 7e nog bv krijgt zou ik me eigenlijk ook afvragen of dat psychisch nog wel zo gezond is (en vooral wanneer ze dan gaan stoppen)..
Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het niet
Op een ander forum schrijft namelijk ook een mama waarvan het kind van 6 (en dochter van 3) nog wel eens borstvoeding drinken..niet regelmatig..maar het aanbod is er nog.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_34617680
Oh ja..en dan over die basketballer. Een (Egyptische) kennis van me heeft ook tot zijn 6e borstvoeding gekregen..van zijn moeder én zijn tante .......dát vind ik dan een beetje 'freaky' om het zo maar te zeggen Dat was wel in Egypte...en niet in Nederland.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  maandag 30 januari 2006 @ 18:12:47 #19
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34619719
waw, dat ik nog iemand mocht inspireren hihi.

Dank Bix, wat een geweldige kaart,
en dames
die smilies, gaaaaaaaaf...

Renzell> oepsie, doe maar naar duizend1nachten et hetepost.

hee, Ela BIJT me tegenwoordig in mn schouder, mn heupen, als ze wat moe wordt, hebben jullie dit ook (en ja ook in mn tepels, maar dat doet ze sneakier: langzaam de druk opvoeren met die boventanden zodat ik er maar niet vanaf kom dat ze dat doet, want afkoppelen en nee zeggen is niet interessant ofzo grrrrr)

trouwens... ik oorde vandaag van een vriendin die de ouders leest dat bijten een liefde-uiting is bij kleine kindjes... en dat eigenlijk alleen de mama gebeten wordt?! ken da?
..en laat gaan...
pi_34620630
Het kán wel zo zijn dat kindjes uit liefde bijten..maar dat is per geval en situatie verschillend.

http://www.ouders.nl/trouw/t2000019.htm
  maandag 30 januari 2006 @ 19:15:04 #21
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34621915
jeetje, dat klinkt wel bekend in de oren als ik dat zo lees: "Vooral als het kind moe is (lage bloedsuikerspiegel) en het na een woede-aanval behoefte heeft aan nieuwe energie. Eerst samen iets drinken en daarna knuffelen kan voorkomen dat je die tanden in je nek krijgt tijdens het troosten."
ze heeft me tot nu toe (ook in de tepel) alleen gebeten als ze moe was en honger had. En bijvoorbeeld door een verdopde deus niet kon ademen maar wel wilde drinken.
thanx voor de link!!
..en laat gaan...
pi_34622688
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef MiSs-TaKe het volgende:

[..]

Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het niet
Op een ander forum schrijft namelijk ook een mama waarvan het kind van 6 (en dochter van 3) nog wel eens borstvoeding drinken..niet regelmatig..maar het aanbod is er nog.
Aaaah Poemojn, ik maak er een zooitje van met mn gequote. Ik snap t denk ik al...je bedoelt dat het voor de moeder psychisch moeilijk zal zijn????
pi_34655457
Heerlijk, dit gaat de eerste dag worden met alleen borstvoeding.

Merlijn is nog niet echt veel gekomen vandaag. In de ochtend zit het rond de 2 a 3 uur. Maar tegen het einde van de middag zoals nu, zit hij op 3 a 4 uur. En dan dat hij vannacht voor het eerst heeft doorgeslapen op de borstvoeding vond ik wel mooi, ik had niet eens last van veel spanning op mijn borsten, waarschijnlijk omdat ze ook echt leeg waren toen ik ging slapen. Ik had er niet op durven hopen dat het zo goed zou gaan. Morgen ga ik waarschijnlijk ook voor het eerst openbaar voeden. Lijkt me heel spannend maar ook iets waar ik echt aan moet gaan wennen want als Merlijn honger heeft moet hij in principe ook gewoon te drinken krijgen. Ik heb nu alleen nog maar gevoed in huiselijke situaties.
pi_34656520
Fijn Randa!
En succes morgen

Ja dat ook MiSs-TaKe, maar ik vraag me dan vooral af waarom het kind zo lang nog bij de moeder drinkt.. Voor zover ik weet stoppen ze gewoonlijk wel eerder als ze bijv. kunnen beredeneren dat 't voor baby's/kleine kinderen is, en ze daar niet mee geassocieerd willen worden. En ze krijgen dan met groepsdruk te maken, als de groep ervan weet tenminste. Lijkt me ook niet prettig.
Plus dat ik me afvraag of het in zo'n geval nog 'zuivere' motieven vd moeder zijn of niet (wil ze bijv haar kind zo lang mogelijk klein & afhankelijk houden). Maar dat verschilt ook per situatie natuurlijk.. (en ik denk dat ik weet welke moeder jij bedoelt (nick is Xsmama?), en die komt wel 'zuiver' over vind ik ..
(In VS is ooit een moeder veroordeeld omdat ze haar kind 10 jaar voedde dacht ik.. )
pi_34665145
Aha.. Duidelijk hoor. Ik had er eerijk gezegd nog nooit eerder over nagedacht en nu wel.Maar die Xsmama ken ik niet hoor...de mama die ik bedoel is ook lerares

Succes Randa!!! Geniet er maar lekker van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')