Hoezo? Als ik producten niet meer kan kopen kunnen ze toch ook niet op mijn bonuskaart staan? Als ik hem terugstuur zouden ze nog kunnen zien wat ik heb gekocht en wat er uit het assortiment is gehaald. Ik verwacht overigens weinig van mijn actie, maar ik wil wel laten zien dat niet iedereen dit soort acties ongemerkt voorbij laat gaan. Ze proberen het trouwens te maskeren door weer een zogenaamde prijsverlagingsactie tegelijkertijd te doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:04 schreef Alcatraz het volgende:
Ik gok dat laatste. En als je je bonuskaart weggeeft kun je hen ook niet meer laten weten welke producten jij wel waardeert..
Ja, er staan nu allemaal duurderen (en soms minder lekkere) artikelen voor in de plaats. Ook zie je dat alles breder is uitgestald waardoor het assortiment duidelijk minder is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Geen idee, ik was een maandje weg en bij terugkomst kon ik allerlei producten niet meer vinden.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?
volgens mij hadden ze dat al aangekondigd
Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?
volgens mij hadden ze dat al aangekondigd
Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:18 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.
Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:23 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).
Ook zijn diverse merkartikelen verdwenen.
Ik had al het vermoeden, maar je postgeschiedenis verraad het al. Jij werkt bij de Albert Heijn!quote:Skinnymike
Het is geen drama overigens, maar wel een reden om naar een andere winkel te gaan om mijn wekelijkse boodschappen te kopen...quote:Sommige users hier & klanten bij AH maken er overigens wel een drama van
Ik geloof niet dat de Albert Heijn nog meer korting krijgt als ze andere producten niet meer verkopen. De aantallen zijn al zo groot! Daar krijgen ze niet nog meer korting op.quote:Bij AH worden de prijsverlagingen ook niet gefinancieerd met lucht, daar moeten gewoon concessies in worden gedaan. In dit geval betekend dat dus dat er bepaalde artikelen gesaneerd moeten worden om zo meer productievolume te kunnen creeeren. En een groter productievolume betekend schaalvoordeel, oftwel lagere kostprijzen en dus lagere winkelprijzen.
Ik ben ook tevreden weggelopen met een alternatatief, het wordt alleen vervelend als je wekelijks meerdere producten niet meer kan vinden. IK ben de klant en IK wil bepalen wat IK wil kopen. Het is in mijn ogen niet aan de AH om te bepalen of ik merk a of b moet kopen.quote:Dit vereist voor de klant enige gewenning, aangezien die de 1e keer het product niet meer kan vinden en hier zijn of haar beklag over gaat doen. Twee weken later zie je ze vaak tevreden weglopen met een alternatief.
Dat begrijp ik wel. Hier klaag ik ook niet over... Ik klaag er over dat alles wordt vervangen door duurdere artikelen en dat dat begin op te vallen. Producten komen en gaan, maar momenteel gaan er meer dan er komen. Dat zie je ook doordat producten breden worden uitgestald (wat je zelf ook al zei).quote:Winkels zijn niet gemaakt van elastiek, dus zullen er altijd concessies moeten worden gedaan. Aangezien er sprake is van een duidelijke tendens richting de kant-en-klaar maaltijden/soepen, heeft AH ook haar visie hierop toegepast. Zo gaat AH exclusieve soepen aanbieden als tegenhanger van bijvoorbeeld de Unox-soep in pak. Het blik voldoet bij sommige klanten namelijk niet aan de uiterlijke eisen die van een exclusieve soep wordt verwacht. Hierop zijn de pakken geintroduceerd en zijn er bepaalde blikken soep gesaneerd.
Daar hebben we dus ook ervaring mee... SInds oktober zijn we al bezig om een bepaalde cup á soup te bestellen. Keer op keer hebben we het gevraagd. En elke week was er wel een excuus. Of ze waren op, of ze waren in het schap gezet en weer verkocht etc. etc. Begin Januari kregen we eindelijk te horen dat ze niet meer leverbaar waren...quote:En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
Nee, ik moet toegeven dat ik niet alle dozen heb lopen controleren. Maar als jij een doos van 18 grote eieren een een alternatief vind voor een doos van 10 met kleine eieren dan snap ik je niet. Eieren zijn maar 2 á 3 weken houdbaar bij de Albert Heijn. Ik gebruik helemaal geen 18 grote eieren! Ik wil gewoon 10 kleine eieren, en dat voor de oude prijs. Waarom kan dat niet? Ik woon samen met mijn vriendin en regelmatig moeten we spullen weggooien omdat ze door de grote verpakkingseenheid over datum zijn geraakt. Dat is gewoon verspilling en dat is AH nu aan het stimuleren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:00 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef Skinnymike het volgende:
En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
Ga weg jongen, AH heeft zijn doelstelling absoluut niet gericht op het concurreren met de prijsvechters in de laagste categorie. AH investeerd veel geld in service en kwaliteit, omdat klanten daarvoior naar de winkels komen. Concurreren met Aldi ed. zal AH uberhaupt nooit kunnen, tenzij ze 75% van het personeel ontslaat, gebruik gaat maken van zelfscankassa's, het winkelbeeld laat verpauperen, het spoorboekje veranderd in minder leveringen en de inkoop & sales afdeling puur laat draaien op prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:03 schreef faberic het volgende:
albert heijn verloedert. Het wil concurreren met aldi, dus dan moet je je niveau drastisch verlagen.
Misschien kun jij Mary vragen om haar klantenkaartje in te vullen? Alle medewerkers dienen een klanten/klachten kaart op zak te hebben om jouw probleem voor te kunnen leggen aan het management. Maar als jij daar als consument te lui voor bent, dan moet je ook niet zeuren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.![]()
Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.
De normale consument weet niet eens wie de bedrijfsleider is. Ik heb nog de mazzel dat ik boodschappen doe bij de beste AH (in mijn optiek) Lindeman in Amsterdam, maar ik zou Mary er nooit op aanspreken. Alsof zij invloed heeft.![]()
Niet alleen daarmee wordt je genaaid hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.![]()
Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.
AH naa*t klanten met zogenaamde prijsverlagingenquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:50 schreef HPoi het volgende:
AH is de prijzen aan het verlagen van het AH huismerk. NIET dus!!
De klant word voor de gek gehouden!!:
1. De prijzen lijken lager omdat AH veel prijskaartjes heeft vervangen met een andere gewichts aanduiding. Dus eerst stond er 1 kilo product x voor: (prijs) en nu hangt er 900 gram product x voor: (prijs) De prijzen zijn dus gelijk gebleven, maar nu komt het er zijn namelijk ook prijsverhogingen!
2. Bij heel veel AH huismerken hangt nu zo'n groot rechthoekig prijskaartje zodat het lekker opvalt en in de winkels hangen overal posters dat AH de prijzen van haar huismerk heeft verlaagd.
De prijzen zijn echter niet verlaagd (op enkele na) maar gelijk gebleven (zie: 1) en verhoogd. Voorbeeld: Voorverpakte kaas was 1,99 per KILO en nu 1,99 per 900 gram!! Het product valt lekker op met dat grote prijskaartje en de mededeling dat het om het huismerk gaat, maar ondertussen word je genaa*t en betaal je nog meer dan eerst.
AH:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(ohja, en ik weet dit omdat ik bij AH werk (al vijf jaar ong.) en ik de prijskaartjes heb helpen vervangen) Spreek de manager er eens op aan ofzo.![]()
![]()
Inderdaad, bij één van de grote prijsverlagingsacties is er meteen een grote 'huismerkparty' gehouden. Rond en bij deze actie werden veel AH-artikelen voorzien van een nieuw logo en een fris uiterlijk. Tevens is bij verschillende producten de inhoud inderdaad gewijzigd, echter betreft het hier niet het halve assortiment huismerkartikelen, zoals gesuggereerd wordt in het bovenstaande topic, maar is het op kleinschalig niveau (+/- 10-20 artikelen) voorgekomen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:36 schreef schatje het volgende:
[..]
Niet alleen daarmee wordt je genaaid hoor.
[..]
AH naa*t klanten met zogenaamde prijsverlagingen
Gek he? Tijdens sinterklaas & kerst vliegt de omzet altijd omhoogquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:46 schreef HPoi het volgende:
En toch draaien ze records. 200.000 euro per week moest de omzet zijn. De laatste maanden van 2005 haalden we de 260.000 per week.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:30 schreef -Splash- het volgende:
ze hebben de vanille thee weg gehaald
En dat is mijn lievelings thee
Dude het plan was 200.000. Of werken jullie niet met plannen? Tevens heb ik het over een record. Dus we hadden nog NOOIT 260.000 euro per week gedraait.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:47 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Gek he? Tijdens sinterklaas & kerst vliegt de omzet altijd omhoog![]()
Never nooit.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:35 schreef Skinnymike het volgende:
Misschien kun jij Mary vragen om haar klantenkaartje in te vullen? Alle medewerkers dienen een klanten/klachten kaart op zak te hebben om jouw probleem voor te kunnen leggen aan het management. Maar als jij daar als consument te lui voor bent, dan moet je ook niet zeuren.
Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:52 schreef Hyperdude het volgende:
Hadden ze met de Euroshopper chocolade melk gewoon de beste, die is ook weg.En wat moet ik ik met 1,5 liter verpakkingen, net zo vet worden als de gemiddelde US burger?
![]()
Had hier trouwens vandaag gewone achterham vd. Keurslager (bevat ongeveer 50% minder water dan die van de Appie en veel lekkerder) kost 14,50 per kilo, AH is denk ik minstens 2 EUR per kilo duurder. Snel verdiend voor Appie.![]()
Ach wat AH of C1000, 't is toch hetzelfde concern...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?
En nu ff rellen met die sjiek hendige maikuuul
Grappenmaker, loop zelf eens naar de groenteboer om de hoek. Die prijzen zijn allemaal ongeveer hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:55 schreef HPoi het volgende:
K: Hoeveel is dat kerstcakeeje?
AH-er: hmm, eh 8 euro 41.
K: WTF!![]()
K: Zeg klopt dat nou. een bakje kersen voor 4 euro?
AH-er: hmm mja, dat klopt
K: WTF!
OK, vlees bij de C1000 en AH is dus beide smerig. Maar dat wist ik alquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:01 schreef foton het volgende:
[..]
Ach wat AH of C1000, 't is toch hetzelfde concern...
Inderdaad, daar komt binnen nu en twee weken de 1,5 liter variant van AH-huismerk voor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:02 schreef Omkron het volgende:
Ah.. vandaar dat ik de grote pakken euroshopper appelsap niet kon vinden.. nu moest ik kleine duurdere meenemen.. terwijl het exact hetzelfde smaakt!.
Ja, het gehakt is van koeien uit Afrika (en niet uit Ierland ) die wel tot 5 jaar in een vriescel in Londen kunnen hebben gelegen. Die koeien zijn zo mager dat het hier wordt gemengd met vet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OK, vlees bij de C1000 en AH is dus beide smerig. Maar dat wist ik al![]()
Hoi schatje, wat kakel jij nou voor onzin uit? Straks ga jij me nog vertellen dat er vogelgriep zit in turkse matzes, kippenpest in nederlandse eieren en dat er afrikaanse sprinkhanen in een doosje pitloze druiven uit Egypte zitten?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:08 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, het gehakt is van koeien uit Afrika (en niet uit Ierland ) die wel tot 5 jaar in een vriescel in Londen kunnen hebben gelegen. Die koeien zijn zo mager dat het hier wordt gemengd met vet.
Ahold had de hele toko willen hebben, maar dat mag niet: mededingsproblemen. Maar met de ruim 70% die Ahold wel heeft, houden ze de concurrentie op afstand. Jij bent slecht geïnformeerd blijkbaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:04 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jammer voor je, je bent slecht geinformeert. AH bezit een meerderheid in aandelen van Schuitema, maar heeft een contract getekend waarin staat dat ze zogenaamd geen zeggenschap hebben over de organisatie. Schuitema heeft dit zelf aangedragen, aangezien ze anders konden worden opgekocht door een buitenlandse onderneming, door deze zet te maken bleef C1000 in NL handen en heeft schuitema iets water bij de wijn moeten doen op de aandelenprijs
![]()
Dat was de filet american toch?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:08 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, het gehakt is van koeien uit Afrika (en niet uit Ierland ) die wel tot 5 jaar in een vriescel in Londen kunnen hebben gelegen. Die koeien zijn zo mager dat het hier wordt gemengd met vet.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:14 schreef foton het volgende:
[..]
Ahold had de hele toko willen hebben, maar dat mag niet: mededingsproblemen. Maar met de ruim 70% die Ahold wel heeft, houden ze de concurrentie op afstand. Jij bent slecht geïnformeerd blijkbaar.
Maar waar het omgaat idat het niet uitmaakt waar de klant shopt (C1000 of AH) de omzet komt in het Ahold concern terecht.
Eens. Proberen wij hier ook te doen. Als er genoeg vraag naar is kijken we gewoon of het we het ergens tussen kunnen krijgen. Wil niet altijd lukken omdat de indeling van de winkel door het hoofdkantoor worde gemaakt en wij daar eignelijk niet aan mogen veranderen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:19 schreef typhoon het volgende:
Zoek een wat oudere medewerker van de ah, 25 - 40 jaar, en kijk hem lief aan, wie weet krijgt ie het voor elkaar om het toch terug te krijgen in de winkel. Doen wij hier ook namelijk.
Echter zijn sommige dingen gewoon helemaal niet meer te krijgen, veel euroshopper producten, al komen sommige terug als ah eigen merk inplaats van es.
De Keuringsdienst van waarde vraagt zich af wat gehakt precies is en belandt pardoes in Botswanaquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:13 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Hoi schatje, wat kakel jij nou voor onzin uit?
Ow, jij haalt oude koeien uit de sloot?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
De Keuringsdienst van waarde vraagt zich af wat gehakt precies is en belandt pardoes in Botswana
Je zou een cursus boekhouden moeten volgen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:18 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Ahold krijgt alleen de winst die het behaald uit haar aandelen
![]()
Jij denkt zeker dat alles op een grote hoop wordt geflikkerd? Etos, Gall & Gall, Deli XL behoren tot de dochtermaatschappijen van AH met als overkoepelende organisatie AHold. Daar hoort Schuitema dus NIET bij.
Ja, hier ook. Ik heb daar altijd diverse varianten van omdat ze zo lekker zijn en, ik hoop, gezond. Volgens mij zijn dat kwalitatief zéér goede producten. Ik moet nu speciaal naar reform/natuurvoedingswinkels die dat, voor wat meer geld, verkopen. Wellicht is er wel zo'n winkel in Vianen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:05 schreef ivetje het volgende:
Ze hebben de cellestial seasoning thee eruit gepleurd en vervangen voor AH-thee in normale smaken ipv rare maar lekkere smaken. En die thee was alleen bij AH te krijgen (soms ook xenos maar die hebben wij niet in vianen). Nu moet ik dus naar een speciale thee-winkel in utrecht
Tot voor kort verkocht de AH ook kipfilet met toegevoegd water. Dat stond tenminste op de euroshopper verpakkingen met hele kleine lettertjes. Maar ze verkopen nu geen Euroshopper meer....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?
En nu ff rellen met die sjiek hendige maikuuul
Precies. Voor huismerkproducten ga ik al naar de Aldi. Voor normale producten ging ik naar de AH. En de rijen zijn net zolang bij de AH als bij de ALDI. Met één verschil: De kassieres bij de ALDI werken de rij 2x zo snel weg.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:00 schreef foton het volgende:
Mensen moeten niet zo zeuren over prijzen. AH is gewoon duur, klaar. Als dan ook het niveau van de winkel er maar naar is. Maar dat is dus het probleem. Ze zijn aan het prutsen met tachtigduizend varianten van hun huismerk. Ik wil geen huismerkshit is drie kleuren en zes smaken. Ik wil goede merkproducten, goede verse producten, en basic huismerk producten.
En ik wil al helemaal niet in ellenlange rijen staan als ik uit mijn werk kom.
En wat gaat die kosten? Zeker weten meer dan de euroshopper variant.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:06 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Inderdaad, daar komt binnen nu en twee weken de 1,5 liter variant van AH-huismerk voor.
Het gaat me niet alleen om de producten, maar ook om het beleid. Ook heb ik slechte ervaringen met het bestellen van artikelen die er uit zijn gehaald. Je moet er weken op wachten en uiteindelijk krijg je nog niets. Het is toch veel makkelijker om naar een supermarkt te gaan die WEL mijn spullen heeft. Medewerkers van de Albert Heijn vinden allemaal dat de klant zich moet aanpassen, maar zo werkt het natuurlijk niet. De klant is koning en doet gewoon wat hij zelf wil.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:19 schreef typhoon het volgende:
Zoek een wat oudere medewerker van de ah, 25 - 40 jaar, en kijk hem lief aan, wie weet krijgt ie het voor elkaar om het toch terug te krijgen in de winkel. Doen wij hier ook namelijk.
Echter zijn sommige dingen gewoon helemaal niet meer te krijgen, veel euroshopper producten, al komen sommige terug als ah eigen merk inplaats van es.
Ja hoor.. Zo ken ik er nog wel een paarquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:45 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Inderdaad, bij één van de grote prijsverlagingsacties is er meteen een grote 'huismerkparty' gehouden. Rond en bij deze actie werden veel AH-artikelen voorzien van een nieuw logo en een fris uiterlijk. Tevens is bij verschillende producten de inhoud inderdaad gewijzigd, ...
Dit wil echter nog niet zeggen dat AH klanten naait, want prijs & gewicht staan altijd duidelijk aangegeven.
Jij bent niet reeël, AH wijzigt 10-20 producten op een assortiment van +15000 artikelen en jij loopt meteen te blaten dat je opgelicht wordt. Beetje jammer...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 08:38 schreef dahei het volgende:
[..]
Ja hoor.. Zo ken ik er nog wel een paar![]()
Euroshopper appelsapquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Sommige producten zijn ook gewoon moeilijk te krijgen. Bolino vla, van die vla met chocolade bolletjes, is er bij ons al een paar maanden uit gegaan, aan het begin kreeg ik veel vragen. Verteld dat we negen van de 10 keer de helft van die pakken konden weg gooien omdat het niet werd verkocht en dat we daarom wat nieuws proberen. Klanten vinden het jammer maar begrijpen het meestal dan wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 08:33 schreef dahei het volgende:
[..]
Het gaat me niet alleen om de producten, maar ook om het beleid. Ook heb ik slechte ervaringen met het bestellen van artikelen die er uit zijn gehaald. Je moet er weken op wachten en uiteindelijk krijg je nog niets. Het is toch veel makkelijker om naar een supermarkt te gaan die WEL mijn spullen heeft.
Als klant heb je dat recht. En het personeel moet zich ook aan jou aanpassen. Met dit soort dingen zou je trouwens naar een VM moeten gaan, dat is de leidinggevende van een afdeling, baal je dat die sinaasappelsap er uit is? Vraag dan is bij de info balie naar de VM Houdbaar, hij kan je precies uitleggen waarom en wat er eventueel nog te regelen is.quote:Medewerkers van de Albert Heijn vinden allemaal dat de klant zich moet aanpassen, maar zo werkt het natuurlijk niet. De klant is koning en doet gewoon wat hij zelf wil.
Ik meen me te herinneren dat ze er allemaal uit gaan, ik weet dat echter niet zeker... Dit is trouwens al maanden geleden begonnen met de voorverpakte vleeswaren. En zo gaat deze trend elke afdeling af...quote:En wat betreft die Euroshopper producten. Het lijkt me sterk als ze, opeens, allemaal, niet meer te krijgen zijn...
Kijk, dat ziujn posts waar we wat aan hebbenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:07 schreef SHERMAN het volgende:
Veel tekst enzo
[CENTRAAL] AH-medewerkers-topic [Deel 18] Meet of niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:09 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Kijk, dat ziujn posts waar we wat aan hebbenWelkom collega
![]()
Rode druivensap is tijdelijk niet meer leverbaarquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Hey Meki, gare relnegertquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
ES Sinaasappelsap kostte 0,69
de AH Sinaasappelsap 1,5 L kost nu 0,79
Waarom kan bijvoorbeeld een Jumbo zo'n 15% goedkoper zijn dan de AH, terwijl Jumbo betere service, kwaliteit en het grootste assortiment aan een klant levert?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:29 schreef Skinnymike het volgende:
Ga weg jongen, AH heeft zijn doelstelling absoluut niet gericht op het concurreren met de prijsvechters in de laagste categorie. AH investeerd veel geld in service en kwaliteit, omdat klanten daarvoior naar de winkels komen.
ja zeker . en wie AH duur noemt is domquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:23 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Hey Meki, gare relnegert![]()
Jij hebt iig verstand van zaken![]()
Ja, lekker recht lullen wat krom is. De prijzen zijn gewoon gelijk gebleven. Je wordt in feite gewoon ordinair bedonderdquote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:00 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jij bent niet reeël, AH wijzigt 10-20 producten op een assortiment van +15000 artikelen en jij loopt meteen te blaten dat je opgelicht wordt. Beetje jammer...
Omdat Jumbo geen aanbiedingen heeftquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef csar het volgende:
[..]
Waarom kan bijvoorbeeld een Jumbo zo'n 15% goedkoper zijn dan de AH, terwijl Jumbo betere service, kwaliteit en het grootste assortiment aan een klant levert?
ik vind ze juist goedkoper gewordenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, lekker recht lullen wat krom is. De prijzen zijn gewoon gelijk gebleven. Je wordt in feite gewoon ordinair bedonderd.
Misschien omdat service moeilijk te meten is. Wat jij goed vind, kan een ander weer niet goed vinden. Elk concern hanteert haar eigen richtlijnenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef csar het volgende:
[..]
Waarom kan bijvoorbeeld een Jumbo zo'n 15% goedkoper zijn dan de AH, terwijl Jumbo betere service, kwaliteit en het grootste assortiment aan een klant levert?
maar het is toch goedkoper geworden danquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:27 schreef schatje het volgende:
[..]
AH is nog steeds één van de duurste supermarkten![]()
![]()
.
SDB, Edah en C1000 liggen gewoon op t zelfde prijspeil als AH. Stonds laatst in een onderzoek in het supermarktblaadje Foodmagamzinequote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:27 schreef schatje het volgende:
[..]
AH is nog steeds één van de duurste supermarkten![]()
![]()
.
ey als lokale vertegenwoordiging van de AH vind ik dat je wel erg agressief reageert. een beetje vriendelijker mag ook hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:29 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Ga weg jongen, AH heeft zijn doelstelling absoluut niet gericht op het concurreren met de prijsvechters in de laagste categorie. AH investeerd veel geld in service en kwaliteit, omdat klanten daarvoior naar de winkels komen. Concurreren met Aldi ed. zal AH uberhaupt nooit kunnen, tenzij ze 75% van het personeel ontslaat, gebruik gaat maken van zelfscankassa's, het winkelbeeld laat verpauperen, het spoorboekje veranderd in minder leveringen en de inkoop & sales afdeling puur laat draaien op prijs.
Precies, maak er maar werk vanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:33 schreef Aarde het volgende:
[..]
ey als lokale vertegenwoordiging van de AH vind ik dat je wel erg agressief reageert. een beetje vriendelijker mag ook hewat is je personeelsnummer dan zal ik mijn beklag eens doen bij de klantenservice
![]()
Hoiquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:33 schreef Aarde het volgende:
[..]
ey als lokale vertegenwoordiging van de AH vind ik dat je wel erg agressief reageert. een beetje vriendelijker mag ook hewat is je personeelsnummer dan zal ik mijn beklag eens doen bij de klantenservice
![]()
Anders was de jumbo wel marktleider...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef csar het volgende:
[..]
Waarom kan bijvoorbeeld een Jumbo zo'n 15% goedkoper zijn dan de AH, terwijl Jumbo betere service, kwaliteit en het grootste assortiment aan een klant levert?
Jumbo is wel ff wat kleiner hequote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:40 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Anders was de jumbo wel marktleider...![]()
Ik winkel 10 keer prettigeren bij de AH, dan bij de Jumbo.
Als het allemaal zo geweldig was, dan zouden de winkels wel als paddestoelen uit de grond komen. Heb niks tegen de Jumbo, maar doe mijn boodschappen eerder bij de appie ( tevens werkgever)quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:43 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jumbo is wel ff wat kleiner he
Je mening is dus erg geloofwaardigquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:45 schreef Radjesh het volgende:
Heb niks tegen de Jumbo, maar doe mijn boodschappen eerder bij de appie ( tevens werkgever).
Ach laat iedereen toch mooi zelf bepalen welke winkel hij het best vind. Er zijn zoveel externe factoren in het spel, dat je nauwelijks een fatsoenlijke vergelijking tussen supermarkten kunt gaan maken. De ene vind een grote parkeerplaats en goede bereikbaarheid weer belangrijker dan bijv. service.quote:
Ik heb hier gewoon een literpak staan. Nu leeg, dus ik zal straks eens even kijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:18 schreef Meki het volgende:
ES Sinaasappelsap is eruit maar daar is de anderhalve liter AH sinaasappelsap voor terug gekomen die 1 euro goedkoper is geworden
ze hadden vandaag geen eens pepsi colaquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:27 schreef faberic het volgende:
ze hadden vandaag geen sandwich spread. Schande!
Hoelaat kwam je ?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:37 schreef Fratz het volgende:
[..]
ze hadden vandaag geen eens pepsi cola(het is niet eens in de aanbieding).
ik vind mijn albert heijn een pretige winkel, maar hun bestelsysteem is pet. ik zie alleen maar lege vakken. en ik geloof werkelijk niet dat de halve winkel is weggesaneerd of niet leverbaar is. er wordt of shit besteld of waardeloos gevuld. en damn, waarom in godsnaam vullen vanaf containers? de paden zijn al zo smal! pak een kar ofzo!
wat een onzin, als ze alles eerst moeten gana overladen kost het meer tijd, personeel en dus meer geld. en de paden zijn bij mijn Appie juist lekker breedquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:37 schreef Fratz het volgende:
en damn, waarom in godsnaam vullen vanaf containers? de paden zijn al zo smal! pak een kar ofzo!
K: Heeft u dit product ergens staan?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:32 schreef HPoi het volgende:
K: De zomer thee is er niet.
AH-er: Tis winter.
K: Jamaar die heb ik altijd.
AH-er: Van de zomer is ie er weer.![]()
K:
Je verhaal is duidelijk, maar toch moet alle actie van de klant komen. IK moet naar de VM en JULLIE kunnen er niets aan doen dat iets niet meer te bestellen is. Laat hier nou net de kern van het verhaal zitten. Het management van Albert Heijn maakt keuze's, en die keuze's zorgen ervoor dat klanten tevreden zijn of niet. Ik wil helemaal geen moeite doen voor de producten die ik wil kopen. En als het management wil dat de Euroshopper Jus de Orange terugkomt, dan bellen ze de leverancier op dat ze het weer terugwillen. Geloof mij maar dat ze het dan ook krijgen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:07 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Sommige producten zijn ook gewoon moeilijk te krijgen. Bolino vla, van die vla met chocolade bolletjes, is er bij ons al een paar maanden uit gegaan, aan het begin kreeg ik veel vragen. Verteld dat we negen van de 10 keer de helft van die pakken konden weg gooien omdat het niet werd verkocht en dat we daarom wat nieuws proberen. Klanten vinden het jammer maar begrijpen het meestal dan wel.
Wij hebben van die campina melk flessen in het assortiment, dat is de halfvolle variant, er is echter een klant die wil perse de volle melk variant. Dus heeft zij met mijn collega gepraat en hebben ze wat geregeld. Als zij de melk nodig heeft komt ze naar een van ons en wij bestellen ze dan, voorwaarde is wel dat zij ze per zes af neemt, we moeten ze per zes bestellen namelijk.
Ik weet niet in welk filiaal jij komt maar in mijn filiaal word er hard aan gewerkt om de klant tevreden te houden. En nee dat lukt niet altijd. Zo zijn er een tijdje terug voor verpakte vleeswaren uit het assortiment gegaan en nieuwe smaken voor terug gekomen. Maar de ouwe smaken worden helemaal niet meer gemaakt en wij kunnen die dus ook gewoon niet meer bestellen. Jammer, maar helaas.
[..]
Als klant heb je dat recht. En het personeel moet zich ook aan jou aanpassen. Met dit soort dingen zou je trouwens naar een VM moeten gaan, dat is de leidinggevende van een afdeling, baal je dat die sinaasappelsap er uit is? Vraag dan is bij de info balie naar de VM Houdbaar, hij kan je precies uitleggen waarom en wat er eventueel nog te regelen is.
[..]
Ik meen me te herinneren dat ze er allemaal uit gaan, ik weet dat echter niet zeker... Dit is trouwens al maanden geleden begonnen met de voorverpakte vleeswaren. En zo gaat deze trend elke afdeling af...
Volgens mij was die ES Jus de Orange nog geen euro. Krijg je op die van de AH dan geld toe?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:18 schreef Meki het volgende:
ES Sinaasappelsap is eruit maar daar is de anderhalve liter AH sinaasappelsap voor terug gekomen die 1 euro goedkoper is geworden
Hé jouw naam heeft de kleur van AH-Blauw. Ben je soms stiekum ook een AH medewerkerquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, lekker recht lullen wat krom is. De prijzen zijn gewoon gelijk gebleven. Je wordt in feite gewoon ordinair bedonderd.
Bij de AH zijn wekelijks 10-30 artikelen 15% goedkoper. Bij de Jumbo zijn ze op het gehele assortiment 15% goedkoper, en dan altijd!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat Jumbo geen aanbiedingen heeft
AH heeft wekelijks tientallen aanbiedingen
Misschien in jouw dorp, maar hier in Den Haag niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:43 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Jumbo is wel ff wat kleiner he
Als je tevreden bent, moet je dit ook gewoon blijven doen. Niemand zegt dat je de AH moet boycotten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:52 schreef snellejelle het volgende:
ik werk niet bij AH maar vind de Appie Happie geweldig
er zijn hier drie supermakrten in ene straal van 200 m. van mijn huis, Nettorama (de goedkoopste supermarkt van NL, op merkgebied), Super de Boer en Appie Happie, nou ik doe al mijn boodschappen lekker bij Appie hoor
quote:Op zondag 29 januari 2006 07:44 schreef dahei het volgende:
[..]
Misschien in jouw dorp, maar hier in Den Haag niet.
Ik ben gelukkig geen AH medewerkerquote:Op zondag 29 januari 2006 07:40 schreef dahei het volgende:
[..]
Hé jouw naam heeft de kleur van AH-Blauw. Ben je soms stiekum ook een AH medewerker![]()
Op zich heb je gelijk Dahei, maar ware het niet dat, zoals ik al eerder zei, de filialen niet van elastiek zijn. Als er dus nieuwe producten bij komen, dan zal er plaats voor moeten worden gemaakt. Wat betreft jou specifieke voorbeeld, de ES sinaasappelsap, weet ik eigenlijk niet exact waarom ze die er uit hebben gedaan, ik denk zelf omdat AH-huismerk nu ook 1,5 liter pakken sinaasappelsap hebben, en die qua prijs iets van 10 eurocent duurder is. (ES kostte 0.69, AH nu 0.79 volgens mij)quote:Op zondag 29 januari 2006 07:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Je verhaal is duidelijk, maar toch moet alle actie van de klant komen. IK moet naar de VM en JULLIE kunnen er niets aan doen dat iets niet meer te bestellen is. Laat hier nou net de kern van het verhaal zitten. Het management van Albert Heijn maakt keuze's, en die keuze's zorgen ervoor dat klanten tevreden zijn of niet. Ik wil helemaal geen moeite doen voor de producten die ik wil kopen. En als het management wil dat de Euroshopper Jus de Orange terugkomt, dan bellen ze de leverancier op dat ze het weer terugwillen. Geloof mij maar dat ze het dan ook krijgen.
"Waarom zou ik moeite doen om producten te bestellen als deze bij de Jumbo, Konmar, etc. gewoon in de vakken op voorraad zijn".
Als jullie vaste klant zijn bij de Mediamarkt en je wil een mooie dvd recorder kopen die daar niet op voorraad is. Als hij bij Modern voor dezelfde prijs te koop is, dan koop je hem toch daar?
hoezo gelukkigquote:Op zondag 29 januari 2006 12:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig geen AH medewerker.
Ik hoop voor haar dat ze als modje ook nog wat geld krijgt uit de reclameinkomsten van Fok!quote:Op zondag 29 januari 2006 12:53 schreef Aarde het volgende:
[..]
hoezo gelukkig
wie zegt dat je dan niet gelukkiger zou zijn dan met wat je nu doet
wat doe je nu eigenlijk
![]()
en ik denk dat ze ook nog wel een echte baan heeftquote:Op zondag 29 januari 2006 12:55 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Ik hoop voor haar dat ze als modje ook nog wat geld krijgt uit de reclameinkomsten van Fok!
Bij onze AH liggen ze dacht ik nog welquote:Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef DennisMoore het volgende:
Ik was grootverbruiker van de Euroshopper Cashewnoten. Maar het vak is nu al meer dan een maand leeg, terwijl het kaartje er nog gewoon zit.. Ik vertik het om ineens de duurdere versie te gaan kopen.
En de Lays Bolognese is ook nergens meer te vinden. Tief op met je exotische "Tomaat & Basilicum" shit-smaken..
.
Enige reden dat ik nu nog naar de AH (WC Kanaleneiland) ga, is eigenlijk omdat ik te lam ben om voor sluitingstijd naar een andere winkel te gaan...
Euroshopper spul ligt meestal helemaal onderaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:19 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, maar als er op ooghoogte (!) een vak helemaal leeg is, dan moet dat vakkenvullers ofzo toch opvallen. Het is niet aan de klant om hen hierop opmerkzaam te maken.
wij hebbeb alles en als we het niet hebben zetten we er een kaartje voor met tijdelijk uit de assoirtimmentquote:Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef DennisMoore het volgende:
Ik was grootverbruiker van de Euroshopper Cashewnoten. Maar het vak is nu al meer dan een maand leeg, terwijl het kaartje er nog gewoon zit.. Ik vertik het om ineens de duurdere versie te gaan kopen.
En de Lays Bolognese is ook nergens meer te vinden. Tief op met je exotische "Tomaat & Basilicum" shit-smaken..
.
Enige reden dat ik nu nog naar de AH (WC Kanaleneiland) ga, is eigenlijk omdat ik te lam ben om voor sluitingstijd naar een andere winkel te gaan...
Niet waar: de soep'zak' is uitgevonden omdat deze de soepquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef Skinnymike het volgende:
Het blik voldoet bij sommige klanten namelijk niet aan de uiterlijke eisen die van een exclusieve soep wordt verwacht. Hierop zijn de pakken geintroduceerd
Joh.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:22 schreef Twisted_Logic het volgende:
Euroshopper spul ligt meestal helemaal onderaan.
ik schat in dat zo'n zak ook kostprijsvoordelen geeft, en daarnaast logistiek gezien handiger is...quote:Op zondag 29 januari 2006 13:25 schreef BobWeelen het volgende:
[..]
Niet waar: de soep'zak' is uitgevonden omdat deze de soep
langer houdbaar kan houden dan een blik, en de smaak in
een soepzak blijft beter behouden dan in een soepblik.
Dat de klant een 'meer vers' of 'exclusiever' gevoel
krijgt bij de zak is iets wat men pas te weten kwam
NADAT de zak was geintroduceerd !!
Bron: mijn moeder werkt bij het bedrijf wat de zak ontwikkeld heeft !
Je kunt elke keer wel zeggen dat de winkels niet van elastiek zijn, maar deze foto zegt denk ik genoeg.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:53 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk Dahei, maar ware het niet dat, zoals ik al eerder zei, de filialen niet van elastiek zijn. Als er dus nieuwe producten bij komen, dan zal er plaats voor moeten worden gemaakt. Wat betreft jou specifieke voorbeeld, de ES sinaasappelsap, weet ik eigenlijk niet exact waarom ze die er uit hebben gedaan, ik denk zelf omdat AH-huismerk nu ook 1,5 liter pakken sinaasappelsap hebben, en die qua prijs iets van 10 eurocent duurder is. (ES kostte 0.69, AH nu 0.79 volgens mij)
Maar toch is het inderdaad vervelend voor de klanten.
Wij de laatste tijd ookquote:Op zondag 29 januari 2006 13:25 schreef Meki het volgende:
[..]
wij hebbeb alles en als we het niet hebben zetten we er een kaartje voor met tijdelijk uit de assoirtimment
En weer wordt dit bij de klant neergelegd. Degene die verantwoordlijk is voor een afdeling hoort dit toch te constateren? Als een vak al weken leeg is hoort een medewerker zelf aan de bel te trekken. Ik vrees echter dat de gemiddelde AH medewerker (niet allemaal) hier het benul niet van heeft.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Bij onze AH liggen ze dacht ik nog wel. Mischien moet je eens een medewerker vragen? Het kan een fout zijn in het systeem (als in het systeem staat dat er nog 20 colli zijn, en er wordt niks verkocht, dan komt er ook niks binnen).
Alsof je daar ook de tijd voor hebt. Voordat ze klaar zijn met vragen in het magazijn ben je al 10 minuten verderquote:Op zondag 29 januari 2006 13:19 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, maar als er op ooghoogte (!) een vak helemaal leeg is, dan moet dat vakkenvullers ofzo toch opvallen. Het is niet aan de klant om hen hierop opmerkzaam te maken.
Ik weet niet hoe het er bij die Albert Heijn aan toe gaat, maar het kan zijn dat het zo is. Bij ons zijn we meestal wel op de hoogte van de producten die er niet zijn, hoewel we ook vaak de vraag krijgen of dat er nog is.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:37 schreef dahei het volgende:
[..]
En weer wordt dit bij de klant neergelegd. Degene die verantwoordlijk is voor een afdeling hoort dit toch te constateren? Als een vak al weken leeg is hoort een medewerker zelf aan de bel te trekken. Ik vrees echter dat de gemiddelde AH medewerker (niet allemaal) hier het benul niet van heeft.
Mag ik je er dan wel even op wijzen dat de Plus, goede winkels hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:05 schreef ivetje het volgende:
Ze hebben de cellestial seasoning thee eruit gepleurd en vervangen voor AH-thee in normale smaken ipv rare maar lekkere smaken. En die thee was alleen bij AH te krijgen (soms ook xenos maar die hebben wij niet in vianen). Nu moet ik dus naar een speciale thee-winkel in utrecht
Nou weet ik niet bij welke Plus jij zit, maar waar ik werk duurt het wel iets langer dan een uurtje om het goed te bestellen, maar derving heb ik me ook wel over zitten verbazen.... hoe hou je het bij? En zou een back-up systeem niet handiger zijn voor dat automatisch bestellen??quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
We krijgen gemiddeld op een dag zo'n 700-800 colli binnen. De winkel is in een uur goed te bestellenquote:Op zondag 29 januari 2006 22:02 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Nou weet ik niet bij welke Plus jij zit, maar waar ik werk duurt het wel iets langer dan een uurtje om het goed te bestellen, maar derving heb ik me ook wel over zitten verbazen.... hoe hou je het bij? En zou een back-up systeem niet handiger zijn voor dat automatisch bestellen??
Ik denk dat wij wel wat meer halen, maar zo belangrijk ben ik nou ook weer niet dat ik het bijhoudquote:Op zondag 29 januari 2006 22:05 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
We krijgen gemiddeld op een dag zo'n 700-800 colli binnen. De winkel is in een uur goed te bestellen
Het is een heerlijk systeem.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
Hier krijgen we dat op vers al dagelijks binnen, houdbaar zal dagelijks zo'n beetje het dubbele zijn gok ik...quote:Op zondag 29 januari 2006 22:05 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
We krijgen gemiddeld op een dag zo'n 700-800 colli binnen. De winkel is in een uur goed te bestellen
Ja maar, ja maar...... als je vakkenvullers nou alle troep weggooien ipv ze als derving te noteren, dan loopt je systeem toch aardig fout. En ik vraag me ook af waarom er zoveel lege vakken zijn als dat systeem automatisch is?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:16 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Het is een heerlijk systeem.
Derving moet je gewoon bij houden. Dagelijks even snel kijken naar de volle en lege vakken en klaar. Meer hoef je niet te doen.
Wij krijgen het LDC altijd op maandag woensdag en vrijdag. Dinsdag komt er geen vracht. Onze omzet is zo rond de 165.000 per week. Niet echt heel groot neequote:Op zondag 29 januari 2006 22:13 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij wel wat meer halen, maar zo belangrijk ben ik nou ook weer niet dat ik het bijhoud
Ik weet wel dat als ik een goeie dag heb dat er zo'n 120 colli koek binnenkomt dus om eerlijk te zijn gok ik het erop dat we iets groter zullen zijn. Maar dagen waarop alleen ldc binnenkomt zullen we de 800 niet halen![]()
Precies, 15 jarige vakkenvullers nemen echt niet de moeite om alles netjes op te schrijven ed.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:19 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar...... als je vakkenvullers nou alle troep weggooien ipv ze als derving te noteren, dan loopt je systeem toch aardig fout. En ik vraag me ook af waarom er zoveel lege vakken zijn als dat systeem automatisch is?
LDC op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdagquote:Op zondag 29 januari 2006 22:20 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Wij krijgen het LDC altijd op maandag woensdag en vrijdag. Dinsdag komt er geen vracht. Onze omzet is zo rond de 165.000 per week. Niet echt heel groot nee
Wij zijn niet echt een heel sterke plus. Bij de plus van het jaar verkiezing lagen we er bij de eerste ronde al uitquote:Op zondag 29 januari 2006 22:24 schreef hollander76 het volgende:
[..]
LDC op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag
RDC 6x per week.
Omzet is iets hoger, ws dus een grotere winkel..... of een betere![]()
Wij zijn 11e geworden, das ook wel zo'n tenenkrommende plek.... bij de beste 10 was leuk geweestquote:Op zondag 29 januari 2006 22:25 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Wij zijn niet echt een heel sterke plus. Bij de plus van het jaar verkiezing lagen we er bij de eerste ronde al uit![]()
Haha nee zo erg is het bij ons ook niet. De winkel ligt wel fifo en weinig lege vakken. Doen jullie trouwens mee met het voetbaltoernooi eind maart?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:27 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Wij zijn 11e geworden, das ook wel zo'n tenenkrommende plek.... bij de beste 10 was leuk geweest
Nou moet ik zeggen dat ik regelmatig in een PLUS in Rotterdam kom, en daar ligt half 2005 nog in het koekschap.... ja koek is mijn afdeling, dus ik let erop![]()
Geen idee, zoals ik zei..... ik ben maar een simpele vakkenvuller die nog wat meer doet dan alleen vakkenvullen maar met zulke dingen hou ik me niet bezig. Als ik btw in Rotterdam rondloop dan jeuken mijn handen om die hele winkel eens goed te verbouwen naar een echte winkel. Maar goed, of ik ooit in die functie kom....... denk het nietquote:Op zondag 29 januari 2006 22:29 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Haha nee zo erg is het bij ons ook niet. De winkel ligt wel fifo en weinig lege vakken. Doen jullie trouwens mee met het voetbaltoernooi eind maart?
Ik werk ook alleen op een avond en de zaterdag. Maar afgelopen jaren altijd meegedaan met dat toernooi. Erg gezellig, zijn bijna alleen maar leeftijdsgenoten.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:32 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Geen idee, zoals ik zei..... ik ben maar een simpele vakkenvuller die nog wat meer doet dan alleen vakkenvullen maar met zulke dingen hou ik me niet bezig. Als ik btw in Rotterdam rondloop dan jeuken mijn handen om die hele winkel eens goed te verbouwen naar een echte winkel. Maar goed, of ik ooit in die functie kom....... denk het niet![]()
Mwah ik ben niet zo'n voetballer en van vorig jaar kan ik het me niet herinneren, ik werk er pas een jaartje. Ik ben meer van het type bier drinken na de wedstrijd, en ervoor, en tijdensquote:Op zondag 29 januari 2006 22:34 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Ik werk ook alleen op een avond en de zaterdag. Maar afgelopen jaren altijd meegedaan met dat toernooi. Erg gezellig, zijn bijna alleen maar leeftijdsgenoten.
Dan heb je wat verkeerd gedaan bij inwerken van de nieuwe mensen. Hier word er direct verteld dat kapotte producten in een speciale krat in de cel moeten worden gelegd. Dan worden ze elke avond afgeboekt en automatisch de voorraad aangepast.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:19 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar...... als je vakkenvullers nou alle troep weggooien ipv ze als derving te noteren, dan loopt je systeem toch aardig fout. En ik vraag me ook af waarom er zoveel lege vakken zijn als dat systeem automatisch is?
Erg praktisch is dit allemaal niet, en hoe goed dit ook georganiseerd is, er zal regelmatig derving door heen slippen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:37 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dan heb je wat verkeerd gedaan bij inwerken van de nieuwe mensen. Hier word er direct verteld dat kapotte producten in een speciale krat in de cel moeten worden gelegd. Dan worden ze elke avond afgeboekt en automatisch de voorraad aangepast.
Ja, das heel makkelijk. Ik bedoel, je leert mensen ook om fifo te vullen maar je haalt er toch nog overdatum uit. Het komt natuurlijk voort uit een gemakzuchtigheid die er is. Het is makkelijker om het gewoon in de container te pleuren dan in de cel. Tuurlijk hebben wij er ook last van (gelukkig maar weinig) maar wij merken het niet in de voorraad. En je moet iedere dag de derving doen, das ook minder.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:37 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dan heb je wat verkeerd gedaan bij inwerken van de nieuwe mensen. Hier word er direct verteld dat kapotte producten in een speciale krat in de cel moeten worden gelegd. Dan worden ze elke avond afgeboekt en automatisch de voorraad aangepast.
Nee, dat doet het niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Erg praktisch is dit allemaal niet, en hoe goed dit ook georganiseerd is, er zal regelmatig derving door heen slippen.
Overcode is echt zeer zelden hoor. Wij hebben een codeboek voor elke afdeling, een database met producten met hun datums, deze open je via de pocket pc, elke ochtend selecteert dat systeem de producten die tot vandaag en morgen goed zijn. Je kijkt met die ppc bij het vak of het product inderdaad aan de datum is, zo ja afprijzen, zo nee datum in het systeem aanpassen naar de datum van het artikel dat nu het snelste aan datum is. Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders moet je het maar zeggen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:41 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Ja, das heel makkelijk. Ik bedoel, je leert mensen ook om fifo te vullen maar je haalt er toch nog overdatum uit. Het komt natuurlijk voort uit een gemakzuchtigheid die er is. Het is makkelijker om het gewoon in de container te pleuren dan in de cel. Tuurlijk hebben wij er ook last van (gelukkig maar weinig) maar wij merken het niet in de voorraad. En je moet iedere dag de derving doen, das ook minder.
Bij de Aldi weet je tenminste waar je aan toe bent. Bij de Appie niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:47 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat de Aldi goed is dan?
Blikken soep zijn anders nog steeds even lang houdbaar als de zakken hoor? En het lijkt mij sterk dat de ontwikkelaars van de soepzak pas later erachter kwamen dat het toch wel exclusiever eruit ziet. Dit lijkt mij nou juist met opzet gedaan, aangezien het blik een wat oubollige indruk geeft, toch?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:25 schreef BobWeelen het volgende:
[..]
Niet waar: de soep'zak' is uitgevonden omdat deze de soep
langer houdbaar kan houden dan een blik, en de smaak in
een soepzak blijft beter behouden dan in een soepblik.
Dat de klant een 'meer vers' of 'exclusiever' gevoel
krijgt bij de zak is iets wat men pas te weten kwam
NADAT de zak was geintroduceerd !!
Bron: mijn moeder werkt bij het bedrijf wat de zak ontwikkeld heeft !
nee hoorquote:Op zondag 29 januari 2006 23:03 schreef Skinnymike het volgende:
Volgens mij heeft schatje echt een AH-fobie ofzo
Het vruchtensappenvak wordt de komende weken voller, ze hebben namelijk net een nieuwe indeling gekregen en moeten nog beter worden ingestuwd, vandaarquote:Op zondag 29 januari 2006 21:29 schreef dahei het volgende:
[..]
Je kunt elke keer wel zeggen dat de winkels niet van elastiek zijn, maar deze foto zegt denk ik genoeg.
[afbeelding]
Je ziet duidelijk dat de vakken nog met moeite gevuld zijn.
Eigenlijk is dit wel een hele zielige vertoning...![]()
Grolsch wilde de verkoop prijs naar de winkels met 13% verhogen, vind je het heel gek dat ah daar niet accoord mee ging?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Agrafes het volgende:
AH is een hypocriete pauper winkel, half vechtend over straat omdat Grolsch geen cent duurder mag worden, verhogen ze nu ff de prijzen van Coca Cola en flink wat biersoorten zonder dat je er wat van hoort, de jankerds voor mij geen AH meer, veel te duur
Volgens mij ligt die prijsverhoging van Coca Cola aan de nieuwe flessen die worden geintroduceerd. Stond laatst nog wel een stukje van in de krant dat de kosten van de nieuwe verpakking zullen worden doorberekend aan de consumentquote:Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Agrafes het volgende:
AH is een hypocriete pauper winkel, half vechtend over straat omdat Grolsch geen cent duurder mag worden, verhogen ze nu ff de prijzen van Coca Cola en flink wat biersoorten zonder dat je er wat van hoort, de jankerds voor mij geen AH meer, veel te duur
Coca Cola nu: 1,5 liter voor 0,92 euroquote:Op zondag 29 januari 2006 23:13 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Grolsch wilde de verkoop prijs naar de winkels met 13% verhogen, vind je het heel gek dat ah daar niet accoord mee ging?
En bij de Jumbo en Dirk?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:17 schreef Minisuisse het volgende:
Die cola gaat idd overal omhoog. Heeft niks met de AH te maken. Bij de plus wordt coca-cola ook 1,29
Misschien niet omhoog naar 1,29, maar ook daar zullen de prijzen aanzienlijk stijgen voor Coca-Cola.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef schatje het volgende:
[..]
En bij de Jumbo en Dirk?
Het zou me niets verbazen als ie daar goedkoper is.
Morgen maar ff checkkuh dan hequote:Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef schatje het volgende:
[..]
En bij de Jumbo en Dirk?
Het zou me niets verbazen als ie daar goedkoper is.
Je schreef eerder o.a. bovenstaande maar ook dat een klant moet aangeven dat dat product gemist wordt en dat in veel gevallen het wel besteld kan worden. Een aantal producten die NIET euroshopper waren en uit de winkels verdwenen zijn, zijn echter ook niet meer bij Albert.nl te krijgen. En dan vraag ik me serieus af of de winkels ze nog wel kunnen bestellen. Het gaat dan o.a. om Coca Cola Vanille, Joy appel-peer en Sissi fruitmania en nog wat producten waarvan ik nu even geen zin heb om het op te zoeken.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:53 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk Dahei, maar ware het niet dat, zoals ik al eerder zei, de filialen niet van elastiek zijn. Als er dus nieuwe producten bij komen, dan zal er plaats voor moeten worden gemaakt.
"Nee meneer dat pakket verzekeringen verkopen we vandaag niet, als je die per se wil hebben ga je toch naar een andere verzekeringsmaatschappij"quote:Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Flem het volgende:
Overigens lijkt me met de hand bestellen in filialen waar dagelijks 1200+ en op vrijdag/zaterdag nog veel meer houdbaar colli binnenkomen, niet goed mogelijk. Dan kun je beter het risico lopen op zo nu en dan een leeg vak wat niet hoort en regelmatig nee-verkoop lopen. Belangrijkste is dat klanten gewoon niet zo moeten zeuren. Als ze iets per se willen hebben, kunnen ze het lekker bestellen.
Volgens mij is de collectie van Albert.nl samengesteld uit het basis-assortiment van alle winkels. Dat betekent dat de meest kleine winkel bij jou in de buurt deze producten in de winkel heeft, zodat deze daadwerkelijk altijd geleverd kunnen worden. Als bijvoorbeeld de Joy appel-peer uit het basisassortiment is, betekend dit nog niet dat het compleet uit de collectie is, want de grotere AH's met uitgebreider assortiment, kunnen dit product misschien nog wel hebben. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Je schreef eerder o.a. bovenstaande maar ook dat een klant moet aangeven dat dat product gemist wordt en dat in veel gevallen het wel besteld kan worden. Een aantal producten die NIET euroshopper waren en uit de winkels verdwenen zijn, zijn echter ook niet meer bij Albert.nl te krijgen. En dan vraag ik me serieus af of de winkels ze nog wel kunnen bestellen. Het gaat dan o.a. om Coca Cola Vanille, Joy appel-peer en Sissi fruitmania en nog wat producten waarvan ik nu even geen zin heb om het op te zoeken.
Het gaat hier om producten die niet van het huismerk zijn, niet van euroshopper maar van zgn. A-merken.
Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!quote:Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Flem het volgende:
Overigens lijkt me met de hand bestellen in filialen waar dagelijks 1200+ en op vrijdag/zaterdag nog veel meer houdbaar colli binnenkomen, niet goed mogelijk. Dan kun je beter het risico lopen op zo nu en dan een leeg vak wat niet hoort en regelmatig nee-verkoop lopen. Belangrijkste is dat klanten gewoon niet zo moeten zeuren. Als ze iets per se willen hebben, kunnen ze het lekker bestellen.
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:35 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Volgens mij is de collectie van Albert.nl samengesteld uit het basis-assortiment van alle winkels. Dat betekent dat de meest kleine winkel bij jou in de buurt deze producten in de winkel heeft, zodat deze daadwerkelijk altijd geleverd kunnen worden. Als bijvoorbeeld de Joy appel-peer uit het basisassortiment is, betekend dit nog niet dat het compleet uit de collectie is, want de grotere AH's met uitgebreider assortiment, kunnen dit product misschien nog wel hebben. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
De grote ah's hebben sowieso een groter assortiment dan de kleinere...quote:Op zondag 29 januari 2006 23:42 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.
Volgens mij heeft Flem geen idee van het winkelproces in een supermarkt. Het los bestellen van producten doen wij al in tijden niet meer, dat is allemaal geautomatiseert. Los bestellen kan alleen nog in gevallen van klant-bestellingen en andere redenen om extra dingen te bestellen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:41 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!
Zoals ik al zei hebben alle winkels een basisassortiment. Dit bevindt zich in ALLE winkels. Daarnaast wordt na aanzien van de winkelgrootte het extra assortiment toegevoegd. Dus, hoe groter de winkel, hoe breder het assortiment.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:42 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.
Dat hoop ik toch voor zequote:Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
De grote ah's hebben sowieso een groter assortiment dan de kleinere...
Blijkbaar snap jij niet wat wij bedoelen. Albert.nl kan alleen de artikelen leveren uit het BASISassortiment (voor zover ik weet, tenminste) Als jou product uit het basisassortiment is gehaald, dan kan het heel goed zijn dat het niet meer bestelbaar is bij Albert.nlquote:Op zondag 29 januari 2006 23:52 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch voor ze
Maar kennelijk maak ik niet goed duidelijk wat ik bedoel. Ik, als klant, ga er van uit dat als ik iets bestel bij Albert.nl, de bezorgservice van o.a. Albert Heijn, ik ALLE producten die winkels van AH aan zouden kunnen bieden als ze er de ruimte in de schappen voor hadden, kan bestellen.
Als dan vervolgens een aantal van mijn favoriete producten zowel in de winkel ALS op albert.nl niet meer verkrijgbaar zijn, dan ga ik er van uit dat ze compleet uit het assortiment van AH verdwenen zijn. Of heb ik het dan compleet mis?
Ik heb het dus niet over het assortiment van grote(re) versus kleine(re) winkels, maar over het totale assortiment van AH.
Ah kijk, dat verandert de zaak. JIj/jullie hadden het echter alleen over grote versus kleine(re) winkels, over albert.nl werd niet gesproken.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:00 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij niet wat wij bedoelen. Albert.nl kan alleen de artikelen leveren uit het BASISassortiment (voor zover ik weet, tenminste) Als jou product uit het basisassortiment is gehaald, dan kan het heel goed zijn dat het niet meer bestelbaar is bij Albert.nl
Ik doelde hier op:quote:Op zondag 29 januari 2006 23:45 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Flem geen idee van het winkelproces in een supermarkt. Het los bestellen van producten doen wij al in tijden niet meer, dat is allemaal geautomatiseert. Los bestellen kan alleen nog in gevallen van klant-bestellingen en andere redenen om extra dingen te bestellen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
Verander zeuren dan maar in dat ze de situatie van een winkel beter moeten begrijpen. Overigens kunnen sommige klanten echt verschrikkelijk zeuren, ook tegenover 15-jarige jongens die er niets vanaf weten en er ook niets aan kunnen doen. In winkels met duizenden producten èn klanten is het gewoon goed mogelijk dat er vakken leeg zijn. Soms zijn er ineens klanten die tien stuks van één soort kopen, en nee je kunt niet alles drievoudig op voorraad hebben.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:41 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!
Bij een andere supermarkt gebeurt het wellicht net zo. Daar veranderen ze ook wel eens bepaalde dingen in het assortiment, lijkt me. Als 't goed is staan er bij de AH altijd wel bordjes 'Dit artikel gaat binnenkort uit het assortiment' bij producten, kun je nog snel wat inslaanquote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef Palomar het volgende:
Viel mij laatst ook op dat bepaalde producten ineens niet meer in de schappen stonden bij de lokale AH. Bijv. Euroshopper Multivitaminendrank. Daar hebben ze niet echt een alternatief voor. Schap bleef gewoon leeg, dus ik dacht dat de voorraad wel weer aangevuld wordt. Niet dusZo mis ik nog wel wat artikelen.
Denk dat ik me ook es ga orienteren op andere supermarkten. Nadeel is dat die AH lekker dichtbij is, dus dan ga ik er al automatisch heen. Er zit ook nog een Super bij mij in de buurt, maar die heeft ook al niet zo'n best assortiment.
Big time troubles dus
Niet meer dus. Tenminste, zo lijkt het. 1 Product kocht ik zowat elke dag, Ipsei gezondheidsdrankachtigiets, en van de ene op de andere dag stonden er AH ijsthee flesjes.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:39 schreef Flem het volgende:
[..]
Bij een andere supermarkt gebeurt het wellicht net zo. Daar veranderen ze ook wel eens bepaalde dingen in het assortiment, lijkt me. Als 't goed is staan er bij de AH altijd wel bordjes 'Dit artikel gaat binnenkort uit het assortiment' bij producten, kun je nog snel wat inslaan.
Ipsei liep echt voor geen meter. Is waarschijnlijk daarom ook bij jouw plaatselijke AH uit het assortiment gegaan.quote:Op maandag 30 januari 2006 02:12 schreef Dimmie het volgende:
[..]
Niet meer dus. Tenminste, zo lijkt het. 1 Product kocht ik zowat elke dag, Ipsei gezondheidsdrankachtigiets, en van de ene op de andere dag stonden er AH ijsthee flesjes.
Is ook met andere producten. Dan verwijderen ze het en gooien de boel in een kast vol met 35% korting producten en op de oude plaats wordt iets anders neergezet. Of je vindt ze, net als die Ipsei, nergens meer terug terwijl er eerst écht nog voldoende stond.
Sorry hoor, maar zo staan er dus meerdere schappen in de winkel erbij. En je kan overal wel een antwoord op hebben, maar het feit blijft dat ik mijn Sisi Fruitmania niet meer kan kopen, jij zegt dat de winkels niet voller kunnen, en de vakken momenteel bijna leegstaan. Mijn foto spreekt boekdelen: De winkels zitten momenteel niet vol...quote:Op zondag 29 januari 2006 23:11 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Het vruchtensappenvak wordt de komende weken voller, ze hebben namelijk net een nieuwe indeling gekregen en moeten nog beter worden ingestuwd, vandaar![]()
En psst, je weet dat je alleen met toestemming in een winkel foto's mag maken he![]()
er was net een verandering in geweest daarom was ie wat legerquote:Op maandag 30 januari 2006 08:00 schreef dahei het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zo staan er dus meerdere schappen in de winkel erbij. En je kan overal wel een antwoord op hebben, maar het feit blijft dat ik mijn Sisi Fruitmania niet meer kan kopen, jij zegt dat de winkels niet voller kunnen, en de vakken momenteel bijna leegstaan. Mijn foto spreekt boekdelen: De winkels zitten momenteel niet vol...
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar als je voor een heel gezin boodschappen doet en van iedereen zo'n beetje de voorkeuren weet, dan wil je gewoon wel weten of een product tijdelijk niet geleverd wordt of kan worden OF dat het totaal uit het assortiment is. Als het er niet is vreten ze inderdaad maar wat anders, maar als "men" bij AH vragen over producten wel of niet leverbaar niet kan of wil beantwoorden dan zoek ik toch mijn heil bij een winkel waar ze dat in ieder geval WEL uitzoeken.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:48 schreef matthijst het volgende:
Schitterend dat gejank om bepaalde artikelen die uit het assortiment gaan; vreet je toch wat anders?
Dat is echt al jaaaaaaren zo, maar waarom? Ik heb echt geen idee. Persoonlijk zou ik de meter met rijst dan omruilen voor de Grand Italia meter (mediterane prod.) Zodat alles idd bij elkaar komt te liggen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:15 schreef voodoolady het volgende:
Oh ja en ik vraag me af, waarom liggen de pasta's niet allemaal bij elkaar maar de ene helft bij de zeg maar 'mediterane' producten en de rest bij de chicken tonights?
Bij de Albert Heijn temnste bij ons is het zo, dat als er te weinig is dat er ook handmatig word bijbesteld maar over het algemeen gewoon automatisch en mocht er wat gejat zijn, jammer dan, dan word de vooraad met de handterminal aangepast in de avond als de vulploeg vban 6 tot 9 begint met het vullen van de restanten.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
Zo weinig, wij het dubbele....quote:Op zondag 29 januari 2006 22:05 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
We krijgen gemiddeld op een dag zo'n 700-800 colli binnen. De winkel is in een uur goed te bestellen
Op te schrijven ?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:21 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Precies, 15 jarige vakkenvullers nemen echt niet de moeite om alles netjes op te schrijven ed.
quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
ik zie..........quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
De winkelsquote:Op maandag 30 januari 2006 08:00 schreef dahei het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zo staan er dus meerdere schappen in de winkel erbij. En je kan overal wel een antwoord op hebben, maar het feit blijft dat ik mijn Sisi Fruitmania niet meer kan kopen, jij zegt dat de winkels niet voller kunnen, en de vakken momenteel bijna leegstaan. Mijn foto spreekt boekdelen: De winkels zitten momenteel niet vol...
Nja, ik kan ook wel VM zeggen maar dan zit iedereen gelijk weer van 'wat is dat nou weer?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:08 schreef HPoi het volgende:
De leider.Ik weiger 1 of andere gast die zogenaamd de leider is en net zoveel als ik weet als leider te zien hoor.
Gelukkig werk ik er al niet meer sinds 31 dec. Heb toen daarvoor mijn OT contract opgezegd.
![]()
Beetje eigen inniatief mag dan ook wel of niet? Verder hangt er bij de ah overal een bonus kaartje voor.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:50 schreef HPoi het volgende:
Tis gewoon dat de vakkenvullers 1 a 2 keer per week een paar uur werken en niet weten wat de aanbiedingen zijn van de week. (wordt ook niet verteld, ook geen overzicht in de kantine)
Dat zou ik je afleren.quote:en verder schijt aan de winkel hebben.
Besparen heet dat.quote:Vind je het gek, we moeten gewoon zo snel mogelijk die colli's in de winkel rauschen en thats it.
Omdat die worpen door mensen op het hoofdkantoor worden gemaakt en die hebben volgens mij nog nooit een winkel gezien.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:33 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Dat is echt al jaaaaaaren zo, maar waarom? Ik heb echt geen idee. Persoonlijk zou ik de meter met rijst dan omruilen voor de Grand Italia meter (mediterane prod.) Zodat alles idd bij elkaar komt te liggen.
Dagelijks doen, is je voorraad preciezer.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:55 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Op te schrijven ?
Je gooit het in 1 bak en paar keer per week wor die bak afgescant of artikelen die dus weg kunnen en als het ware dus uitgeschreven gaan worden om niet meer bij de vooraad te horen.
De Edah hier balanst nog met pen en papier, moet er niet aan denken.quote:Je kan nu duidelijk zien dat wij met de Albert Heijn al heel erg ver voorlopen op andere supermarkten.
(Albert Heijn)
Als mijn zuivel er zo uit zag zou ik in tranen uitbarsten.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
Nu dus wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat Jumbo geen aanbiedingen heeft
AH heeft wekelijks tientallen aanbiedingen
Lijkt me sterk...quote:Op maandag 30 januari 2006 16:47 schreef Tomhoog het volgende:
[..]
Nu dus wel.
wel bijblijven hoor![]()
AH's aanbiedingen zijn alsnog duurder.
Kan ook wel ns wat netter worden opgespiegeldquote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
Ik weet niet hoe jij scant, maar mijn bedrijfsleider ramt toch echt wel de hele winkel erdoorheen in max twee uurtjes. En als de winkel dan een aanwezigheidspercentage haalt van 98% dan valt er weinig te klagen denk ik zo.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:01 schreef Skinnymike het volgende:
Ik stond ook al verwonderd te kijken dat ze bij Plus de hele supermarkt in 1 uur kunnen bestellen. Daar geloof ik niets van, aangaande je dus meer dan 800 vakken moet langslopen om achtereenvolgens: Product te scannen, voorraad checken/hoeveelheid producten in het vak controleren, nadenken hoeveel je voor de volgende dag nodig hebt, intoetsen, naar het volgende vak lopen. Volgens mij haal je dan nog geen 150 vakken per uur?
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat ligt eigenlijk gewoon aan het filiaal-beleid. Als een product tijdelijk niet leverbaar is (door productieproblemen ofzo), hoort er gewoon een kaartje voor het schap geplaatst te worden dat het product niet verkrijgbaar is. Zo ook met artikelen die uit het assortiment gaan. Het is gewoon slecht dat bepaalde vakken van hardlopende producten leeg blijven zonder enige aanduiding. Daar zouden ze idd wel ff wat meer aandacht aan kunnen besteden.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:10 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar als je voor een heel gezin boodschappen doet en van iedereen zo'n beetje de voorkeuren weet, dan wil je gewoon wel weten of een product tijdelijk niet geleverd wordt of kan worden OF dat het totaal uit het assortiment is. Als het er niet is vreten ze inderdaad maar wat anders, maar als "men" bij AH vragen over producten wel of niet leverbaar niet kan of wil beantwoorden dan zoek ik toch mijn heil bij een winkel waar ze dat in ieder geval WEL uitzoeken.
Dat valt wel mee hoor collega, ga eens een paar dagen op stap met de mensen van het HK en je weet beterquote:Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Omdat die worpen door mensen op het hoofdkantoor worden gemaakt en die hebben volgens mij nog nooit een winkel gezien.
Je kan het wel zo spiegelen dat het wat voller lijkt, maar goed volgens mij moest de zuivel daaro nog aankomen, en dan ga je van te voren niet spiegelen. Zeker de Plus nietquote:Op maandag 30 januari 2006 19:42 schreef Carpento het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor collega, ga eens een paar dagen op stap met de mensen van het HK en je weet beter
(ter info: ik werk 2x in de week samen met Sherman aan dezelfde zuivelafdeling)
Over die Plus hierboven die 'opgespiegeld moet worden', lege vakken kun je niet spiegelen![]()
Ach jawel hoor zoveel stelt dat bestellen niet voor. het is natuurlijk erg afhankelijk van de grootte van je winkel maar in een uur moet je met handmatig bestellen een heel eind kunnen komen.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:01 schreef Skinnymike het volgende:
Ik stond ook al verwonderd te kijken dat ze bij Plus de hele supermarkt in 1 uur kunnen bestellen. Daar geloof ik niets van, aangaande je dus meer dan 800 vakken moet langslopen om achtereenvolgens: Product te scannen, voorraad checken/hoeveelheid producten in het vak controleren, nadenken hoeveel je voor de volgende dag nodig hebt, intoetsen, naar het volgende vak lopen. Volgens mij haal je dan nog geen 150 vakken per uur?
Vertel mij wat nieuwsquote:Op maandag 30 januari 2006 19:42 schreef Carpento het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor collega, ga eens een paar dagen op stap met de mensen van het HK en je weet beter
(ter info: ik werk 2x in de week samen met Sherman aan dezelfde zuivelafdeling)
Over die Plus hierboven die 'opgespiegeld moet worden', lege vakken kun je niet spiegelen![]()
+ dat de aanbiedingen en belangrijke veranderingen ook in de 'deze week' staan. Die krijgt iedere AH toch wel?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Beetje eigen inniatief mag dan ook wel of niet? Verder hangt er bij de ah overal een bonus kaartje voor.
[..]
het brood kan ook nog wel eens per ah verschillen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:06 schreef du_ke het volgende:
Tja het is dat ik geen andere winkels in de buurt heb. Maar het vlees van de AH is gewoon bagger en hun verdere assortiment is ook niet veel soeps. Brood probeer ik er al helemaal te ontwijken. Maar gelukkig heb ik goede bakkers en zo nu en dan de markt in de buurt.
Nog nooit gezien. En ik heb veel producten zien vertrekken, de laatste tijd.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:39 schreef Flem het volgende:
[..]
Bij een andere supermarkt gebeurt het wellicht net zo. Daar veranderen ze ook wel eens bepaalde dingen in het assortiment, lijkt me. Als 't goed is staan er bij de AH altijd wel bordjes 'Dit artikel gaat binnenkort uit het assortiment' bij producten, kun je nog snel wat inslaan.
Grappig dat zelfs het eigen personeel niet bekend is met het beleid van een winkel...quote:Op maandag 30 januari 2006 14:18 schreef hose het volgende:
Ik werk zelf bij de Appie en het verhaal van die Euroshoppers komt me niet echt bekend voor moet ik zeggen.
Ik weet wel dat bij de drogisterijafdeling alle Euroshoppers eruit zijn gehaald en vervangen door eigen merk. Maar dat is gedaan omdat door de prijsverlagingen van het eigen merk er vrijwel geen prijsverschil meer zat tussen Euroshopper en AH.
Noem eens een paar Euroshopper artikelen die je niet meer kan krijgen?
Het kan zijn dat als je in een kleine winkel boodschappen doet dat er inderdaad wat minder hardlopende producten uit zijn gehaald.
En wat sisi fruitmania betreft. Het zal me niks verbazen als die eruit is. Dat artikel liep echt voor geen meter....
Dat zou echt jammer zijn, want dat brood is zooooo lekker. Soms is het inderdaad nog warm als je het koopt. Het blijft ook zonder problemen nog zo'n drie dagen supervers.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:48 schreef x_smilegirl_x het volgende:
[..]
Het Blueband brood bakten we ook zelf (af), maar dat willen ze gaan veranderen (of is al veranderd, weet niet) omdat sommige AH-bakery's het niet redden smorgens om die te bakken. Echt stom, het is veel lekkerder om vers brood te hebben!!
Jij snapt het tenminste!quote:Op maandag 30 januari 2006 20:24 schreef x_smilegirl_x het volgende:
mja, ik denk niet dat ze er slim aan doen om producten uit het assortiment te halen die erg geliefd zijn onder de klanten...
Anyway, ik werk zelf in een AH en krijg redelijk vaak dit soort klachten.
Niet specifiek over de producten die jij noemt, maar gewoon in het algemeen.
Ik geef je wel gelijk, je verliest er (soms) klanten mee...
Dit is inderdaad wel heel erg leeg... Zit hij soms in een boerendorp met 30 inwoners?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als mijn zuivel er zo uit zag zou ik in tranen uitbarsten.
In elke supert kan je die foto wel een keertje maken, te late vracht, balansen, weet ik hetquote:Op maandag 30 januari 2006 22:18 schreef dahei het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel heel erg leeg... Zit hij soms in een boerendorp met 30 inwoners?
Was weer bagger vanavond.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:42 schreef Carpento het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor collega, ga eens een paar dagen op stap met de mensen van het HK en je weet beter
(ter info: ik werk 2x in de week samen met Sherman aan dezelfde zuivelafdeling)
Over die Plus hierboven die 'opgespiegeld moet worden', lege vakken kun je niet spiegelen![]()
Sorry, maar ik vind die troep echt niet te zuipenquote:Op maandag 30 januari 2006 22:13 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat fruitmania nog niet overal even goed liep, maar als ik het aan iemand laat proeven zijn ze gelijk verkocht..
Waar woon je, in Rusland?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
ja is het ook. Dat brood was gewoon niet aan te slepen. Je keerde je één keer om en de broodmanden van blueband waren al weer op...quote:Op maandag 30 januari 2006 22:15 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat zou echt jammer zijn, want dat brood is zooooo lekker. Soms is het inderdaad nog warm als je het koopt. Het blijft ook zonder problemen nog zo'n drie dagen supervers.
mja, was ik toch laatst in een AH, wil niet zeggen dat het zó erg was, maar ze hadden toch mooi míjn toetje niet meer. Dus wij vragen, zegt die muts 'dan moet het hierbij staan' (was bezig met zuivel te vullen). ze had hooguit drie kratten en beweerde met een glashard gezicht dat dit het was. Jaja, ik zie ze bij ons altijd een véél grotere lading zuivel :squote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef blrrrt het volgende:
Niet zeuren over AH hè. Zo kan het ook:
De Plussupermarkt:
[afbeelding]
Hmm het brood van de albert heijn is 1 van de lekkerste, brood van de dirkson bijv is gewoon niet te eten.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:06 schreef du_ke het volgende:
Tja het is dat ik geen andere winkels in de buurt heb. Maar het vlees van de AH is gewoon bagger en hun verdere assortiment is ook niet veel soeps. Brood probeer ik er al helemaal te ontwijken. Maar gelukkig heb ik goede bakkers en zo nu en dan de markt in de buurt.
Bij onze albert heijn in ieder geval niet, daar word de gehele dag gevuld en op zaterdag extra veel gevuld, vulling van 12:00 tot 20:00 met 2a3 man. Ga maar is na hoeveel dat is.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:22 schreef Agrafes het volgende:
[..]
In elke supert kan je die foto wel een keertje maken, te late vracht, balansen, weet ik het![]()
Ik vind het maar niks. Bij de bakker is de prijs-kwaliteitverhouding voor gewoon brood stukken beter.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:22 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Hmm het brood van de albert heijn is 1 van de lekkerste, brood van de dirkson bijv is gewoon niet te eten.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind het maar niks. Bij de bakker is de prijs-kwaliteitverhouding voor gewoon brood stukken beter.
Inderdaad, ik vind brood van de bakker ook een stuk beter dan die supermaktbroden. Die in de supermarkt smaken vers net als die van de bakker als ze 1 dag oud zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind het maar niks. Bij de bakker is de prijs-kwaliteitverhouding voor gewoon brood stukken beter.
Een sneetje meergranentelevisie is zeer de moeite waard om te kijken.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:49 schreef du_ke het volgende:
En ach de bakker is met z'n brood ook niet echt duurder dan de AH met z'n afbakbrood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |