abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34527943
Al zo'n 10 jaar ben ik vaste klant bij Albert Heijn. Wekelijks doe ik mijn boodschappen bij hen, maar de laatste tijd zijn zoveel producten uit het assortiment gehaald dat ik heb besloten om naar een andere supermarkt te gaan. 2 weken geleden schijnt besloten te zijn dat alle goedlopende Euroshopper producten worden vervangen door duurdere Albert Heijn eigen merk producten. Ook is de Sisi Fruitmania en bijvoorbeeld de pepersaus van een Calve niet meer in het assortinement, net als vele andere producten. Ik stuur vandaag een brief naar de AH met daarin mijn onvreden en mijn bonuspas. Ik merk dat ze bij de grote Albert Heijn XL nog wel de spullen hebben, maar die zit nou niet bij mij om de hoek...

Ervaren jullie dit nou ook? Of wil ik gewoon producten die niemand koopt?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_34527996
Ik gok dat laatste. En als je je bonuskaart weggeeft kun je hen ook niet meer laten weten welke producten jij wel waardeert..
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:05:31 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_34528021
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_34528210
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:04 schreef Alcatraz het volgende:
Ik gok dat laatste. En als je je bonuskaart weggeeft kun je hen ook niet meer laten weten welke producten jij wel waardeert..
Hoezo? Als ik producten niet meer kan kopen kunnen ze toch ook niet op mijn bonuskaart staan? Als ik hem terugstuur zouden ze nog kunnen zien wat ik heb gekocht en wat er uit het assortiment is gehaald. Ik verwacht overigens weinig van mijn actie, maar ik wil wel laten zien dat niet iedereen dit soort acties ongemerkt voorbij laat gaan. Ze proberen het trouwens te maskeren door weer een zogenaamde prijsverlagingsactie tegelijkertijd te doen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_34528250
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
En Rode druivensap.
Ja, er staan nu allemaal duurderen (en soms minder lekkere) artikelen voor in de plaats. Ook zie je dat alles breder is uitgestald waardoor het assortiment duidelijk minder is.
pi_34528254
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
En Rode druivensap.
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?
volgens mij hadden ze dat al aangekondigd
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:16:42 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_34528432
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:

Geen idee, ik was een maandje weg en bij terugkomst kon ik allerlei producten niet meer vinden.
Ik las vorige week wel iets over prijsverlagingen. Lijkt mij misleiding dus.....

Maar ze hebben nog wel Zuid Afrikaanse witte wijn voor 1,89¤
pi_34528506
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_34528677
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:18 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.
Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).
Ook zijn diverse merkartikelen verdwenen.
pi_34528813
Dat probleem heb ik ook wel. Er zijn wel wat producten die ik zie verdwijnen zoals die Soep van het Huis potten die een stuk lekkerder zijn dan de blikken en goedkoper dan de zakken. En van de AH soepen hebben ze de hele boel eruit gegooid en vervangen door nieuwe niet smakelijke smaken. En ook vooral duur. De vorige smaken hadden een inhoud van 800 tot 850ml ofzo, nu 600 en 400. Waarvan een zak van 600ml nu ¤2,99 kost en sommige 400ml soepen ook. Ik wil de simpele oude 'normale' soepen terug

Onlangs heb ik op een dag verschillende boodschappen op een dag gedaan bij Bas van der Heijden, C1000 en AH en zie nu daar gewoon aantrekkelijker producten liggen. En Bas heeft gelukkig wel Soep van het Huis en de Unox blikken hebben meer inhoud daar.
En ik zag dat Country aardappeltjes van Celavita bij Bas 99 cent kosten, bij de AH zijn die 1,49

Wordt toch aantrekkelijk om een stukje verder te rijden voor boodschappen.
pi_34528823
Euroshopper producten weg??? Dan moet ik naar de Aldi voor m'n cheape zooi...:(
pi_34528887
"Hoe raakt de Albert Heijn zijn klanten kwijt"...
pi_34528966
Een ander voorbeeld: de-kant-en-klaar maaltijd 'sperziebonen met gehaktbal en aardappeltjes' is al maanden niet meer verkrijgbaar bij de plaatselijke AH.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_34529733
Sommige users hier & klanten bij AH maken er overigens wel een drama van. Vaak gaat het bij klanten om 1 specifiek product waar ook nog genoeg alternatieven voor zijn. Bij AH worden de prijsverlagingen ook niet gefinancieerd met lucht, daar moeten gewoon concessies in worden gedaan. In dit geval betekend dat dus dat er bepaalde artikelen gesaneerd moeten worden om zo meer productievolume te kunnen creeeren. En een groter productievolume betekend schaalvoordeel, oftwel lagere kostprijzen en dus lagere winkelprijzen. In 95% van de gevallen worden er geen hardlopende artikelen gesaneerd, tenzij er dusdanige alternatieven zijn, dat het volgens de normen van AH gerechtvaardigd is. Dit vereist voor de klant enige gewenning, aangezien die de 1e keer het product niet meer kan vinden en hier zijn of haar beklag over gaat doen. Twee weken later zie je ze vaak tevreden weglopen met een alternatief.
Wat betreft de soepzakken/pakken het volgende: Winkels zijn niet gemaakt van elastiek, dus zullen er altijd concessies moeten worden gedaan. Aangezien er sprake is van een duidelijke tendens richting de kant-en-klaar maaltijden/soepen, heeft AH ook haar visie hierop toegepast. Zo gaat AH exclusieve soepen aanbieden als tegenhanger van bijvoorbeeld de Unox-soep in pak. Het blik voldoet bij sommige klanten namelijk niet aan de uiterlijke eisen die van een exclusieve soep wordt verwacht. Hierop zijn de pakken geintroduceerd en zijn er bepaalde blikken soep gesaneerd.
Ook op andere prominente plekken in de winkel is er gebruik gemaakt van dezelfde formule van volumeexpansie. Kijk bijvoorbeeld naar de koffiepads van AH & DE. Deze zijn breed uitgemeten, met gevolg dat ook daar de (zacht)lopers zijn gesaneerd.

En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
pi_34530003
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:23 schreef dahei het volgende:

[..]

Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).
Ook zijn diverse merkartikelen verdwenen.
Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.
pi_34530444
quote:
Skinnymike
Ik had al het vermoeden, maar je postgeschiedenis verraad het al. Jij werkt bij de Albert Heijn!
quote:
Sommige users hier & klanten bij AH maken er overigens wel een drama van
Het is geen drama overigens, maar wel een reden om naar een andere winkel te gaan om mijn wekelijkse boodschappen te kopen...
quote:
Bij AH worden de prijsverlagingen ook niet gefinancieerd met lucht, daar moeten gewoon concessies in worden gedaan. In dit geval betekend dat dus dat er bepaalde artikelen gesaneerd moeten worden om zo meer productievolume te kunnen creeeren. En een groter productievolume betekend schaalvoordeel, oftwel lagere kostprijzen en dus lagere winkelprijzen.
Ik geloof niet dat de Albert Heijn nog meer korting krijgt als ze andere producten niet meer verkopen. De aantallen zijn al zo groot! Daar krijgen ze niet nog meer korting op.
Het eindpunt is dus wel dat de Albert Heijn net als de Aldi één product van elk soort op voorraad heeft. Leuk voor de klant: Die heeft geen enkele keuze meer...
quote:
Dit vereist voor de klant enige gewenning, aangezien die de 1e keer het product niet meer kan vinden en hier zijn of haar beklag over gaat doen. Twee weken later zie je ze vaak tevreden weglopen met een alternatief.
Ik ben ook tevreden weggelopen met een alternatatief, het wordt alleen vervelend als je wekelijks meerdere producten niet meer kan vinden. IK ben de klant en IK wil bepalen wat IK wil kopen. Het is in mijn ogen niet aan de AH om te bepalen of ik merk a of b moet kopen.
quote:
Winkels zijn niet gemaakt van elastiek, dus zullen er altijd concessies moeten worden gedaan. Aangezien er sprake is van een duidelijke tendens richting de kant-en-klaar maaltijden/soepen, heeft AH ook haar visie hierop toegepast. Zo gaat AH exclusieve soepen aanbieden als tegenhanger van bijvoorbeeld de Unox-soep in pak. Het blik voldoet bij sommige klanten namelijk niet aan de uiterlijke eisen die van een exclusieve soep wordt verwacht. Hierop zijn de pakken geintroduceerd en zijn er bepaalde blikken soep gesaneerd.
Dat begrijp ik wel. Hier klaag ik ook niet over... Ik klaag er over dat alles wordt vervangen door duurdere artikelen en dat dat begin op te vallen. Producten komen en gaan, maar momenteel gaan er meer dan er komen. Dat zie je ook doordat producten breden worden uitgestald (wat je zelf ook al zei).
quote:
En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
Daar hebben we dus ook ervaring mee... SInds oktober zijn we al bezig om een bepaalde cup á soup te bestellen. Keer op keer hebben we het gevraagd. En elke week was er wel een excuus. Of ze waren op, of ze waren in het schap gezet en weer verkocht etc. etc. Begin Januari kregen we eindelijk te horen dat ze niet meer leverbaar waren...

...
pi_34530587
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:00 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.
Nee, ik moet toegeven dat ik niet alle dozen heb lopen controleren. Maar als jij een doos van 18 grote eieren een een alternatief vind voor een doos van 10 met kleine eieren dan snap ik je niet. Eieren zijn maar 2 á 3 weken houdbaar bij de Albert Heijn. Ik gebruik helemaal geen 18 grote eieren! Ik wil gewoon 10 kleine eieren, en dat voor de oude prijs. Waarom kan dat niet? Ik woon samen met mijn vriendin en regelmatig moeten we spullen weggooien omdat ze door de grote verpakkingseenheid over datum zijn geraakt. Dat is gewoon verspilling en dat is AH nu aan het stimuleren.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:03:51 #18
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34532138
albert heijn verloedert. Het wil concurreren met aldi, dus dan moet je je niveau drastisch verlagen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:23:24 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_34532724
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef Skinnymike het volgende:

Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.
Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.

De normale consument weet niet eens wie de bedrijfsleider is. Ik heb nog de mazzel dat ik boodschappen doe bij de beste AH (in mijn optiek) Lindeman in Amsterdam, maar ik zou Mary er nooit op aanspreken. Alsof zij invloed heeft.
pi_34532818
Op Euroshopper producten wordt bespaart op de verpakking, en dat merk je bij de levering.
pi_34532905
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:03 schreef faberic het volgende:
albert heijn verloedert. Het wil concurreren met aldi, dus dan moet je je niveau drastisch verlagen.
Ga weg jongen, AH heeft zijn doelstelling absoluut niet gericht op het concurreren met de prijsvechters in de laagste categorie. AH investeerd veel geld in service en kwaliteit, omdat klanten daarvoior naar de winkels komen. Concurreren met Aldi ed. zal AH uberhaupt nooit kunnen, tenzij ze 75% van het personeel ontslaat, gebruik gaat maken van zelfscankassa's, het winkelbeeld laat verpauperen, het spoorboekje veranderd in minder leveringen en de inkoop & sales afdeling puur laat draaien op prijs.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:30:07 #22
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_34532912
ze hebben de vanille thee weg gehaald
En dat is mijn lievelings thee
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_34533002
K: De zomer thee is er niet.
AH-er: Tis winter.
K: Jamaar die heb ik altijd.
AH-er: Van de zomer is ie er weer.
K:
pi_34533131
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:

[..]

Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.

De normale consument weet niet eens wie de bedrijfsleider is. Ik heb nog de mazzel dat ik boodschappen doe bij de beste AH (in mijn optiek) Lindeman in Amsterdam, maar ik zou Mary er nooit op aanspreken. Alsof zij invloed heeft.
Misschien kun jij Mary vragen om haar klantenkaartje in te vullen? Alle medewerkers dienen een klanten/klachten kaart op zak te hebben om jouw probleem voor te kunnen leggen aan het management. Maar als jij daar als consument te lui voor bent, dan moet je ook niet zeuren.

En wat te denken van de zondvloed aaj nieuwe producten die in deze tijd worden ingevoerd? Ook daarvoor moet plaats worden gemaakt, dus moeten er (slechtlopende) producten uit en gaat het nieuwe er voor in. Of denken jullie dat winkels van elastiek zijn gemaakt?
Dit verschijnsel speelt zich ook af bij de concurrerende supermarkten, maar daar wordt dit door klanten geoorloofd aangezien zij 2 eurocent per artikel goedkoper zijn dan de AH.
pi_34533154
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:

[..]

Niet alleen daarmee wordt je genaaid hoor.
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 17:50 schreef HPoi het volgende:
AH is de prijzen aan het verlagen van het AH huismerk. NIET dus!!

De klant word voor de gek gehouden!!:

1. De prijzen lijken lager omdat AH veel prijskaartjes heeft vervangen met een andere gewichts aanduiding. Dus eerst stond er 1 kilo product x voor: (prijs) en nu hangt er 900 gram product x voor: (prijs) De prijzen zijn dus gelijk gebleven, maar nu komt het er zijn namelijk ook prijsverhogingen!
2. Bij heel veel AH huismerken hangt nu zo'n groot rechthoekig prijskaartje zodat het lekker opvalt en in de winkels hangen overal posters dat AH de prijzen van haar huismerk heeft verlaagd.
De prijzen zijn echter niet verlaagd (op enkele na) maar gelijk gebleven (zie: 1) en verhoogd. Voorbeeld: Voorverpakte kaas was 1,99 per KILO en nu 1,99 per 900 gram!! Het product valt lekker op met dat grote prijskaartje en de mededeling dat het om het huismerk gaat, maar ondertussen word je genaa*t en betaal je nog meer dan eerst.

AH:

(ohja, en ik weet dit omdat ik bij AH werk (al vijf jaar ong.) en ik de prijskaartjes heb helpen vervangen) Spreek de manager er eens op aan ofzo.
AH naa*t klanten met zogenaamde prijsverlagingen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:42:31 #26
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34533386
Ik had dat "vroeger" toen ze net met die prijzenoorlog begonnen al meteen eigenlijk.
Eerst ging ik er bijna altijd naar toe: ze hadden veel verschillende en erg goede spullen, en de schappen waren eigenlijk altijd goed gevuld. Er waren ook dingen die je op andere plekken niet altijd kon kopen. Bovendien was het er altijd lekker rustig, en was ik dus snel weer klaar. Eigenlijk was het top.

Maar daarna is het snel veel slechter geworden. Altijd zijn er een heleboel lege schappen tegenwoordig. Het assortiment wordt steeds schralen, veel goede dingen hebben ze gewoon niet meer. Vooral het assortiment vlees is om te huilen zo slecht. En het is er nog eens stervens druk ook, nu staan er bijna altijd mensen voor je in de rij met van die irritante winkelwagens waar veel te veel in liggen. En wat scheelt dat dan? ¤5 per week ofzo? (ik denk nog minder eigenlijk) Geef mij dan maar liever de oude AH weer terug. Ik ga tegenwoordig veel liever naar de Super, hoewel die ook wel wat achteruit is gegaan trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door foton op 27-01-2006 22:51:20 ]
pi_34533474
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Niet alleen daarmee wordt je genaaid hoor.
[..]

AH naa*t klanten met zogenaamde prijsverlagingen
Inderdaad, bij één van de grote prijsverlagingsacties is er meteen een grote 'huismerkparty' gehouden. Rond en bij deze actie werden veel AH-artikelen voorzien van een nieuw logo en een fris uiterlijk. Tevens is bij verschillende producten de inhoud inderdaad gewijzigd, echter betreft het hier niet het halve assortiment huismerkartikelen, zoals gesuggereerd wordt in het bovenstaande topic, maar is het op kleinschalig niveau (+/- 10-20 artikelen) voorgekomen.
Dit wil echter nog niet zeggen dat AH klanten naait, want prijs & gewicht staan altijd duidelijk aangegeven.
pi_34533494
En toch draaien ze records. 200.000 euro per week moest de omzet zijn. De laatste maanden van 2005 haalden we de 260.000 per week.
pi_34533549
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:46 schreef HPoi het volgende:
En toch draaien ze records. 200.000 euro per week moest de omzet zijn. De laatste maanden van 2005 haalden we de 260.000 per week.
Gek he? Tijdens sinterklaas & kerst vliegt de omzet altijd omhoog
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:48:18 #30
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34533556
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:30 schreef -Splash- het volgende:
ze hebben de vanille thee weg gehaald
En dat is mijn lievelings thee
Dan moet je naar de politie gaan. Aangifte doen van diefstal.
pi_34533604
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:47 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Gek he? Tijdens sinterklaas & kerst vliegt de omzet altijd omhoog
Dude het plan was 200.000. Of werken jullie niet met plannen? Tevens heb ik het over een record. Dus we hadden nog NOOIT 260.000 euro per week gedraait.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:50:38 #32
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34533630
Mail dit topic even naar Meki, die zal er wel even werk van maken
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:52:37 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34533703
Hadden ze met de Euroshopper chocolade melk gewoon de beste, die is ook weg. En wat moet ik ik met 1,5 liter verpakkingen, net zo vet worden als de gemiddelde US burger?

Had hier trouwens vandaag gewone achterham vd. Keurslager (bevat ongeveer 50% minder water dan die van de Appie en veel lekkerder) kost 14,50 per kilo, AH is denk ik minstens 2 EUR per kilo duurder. Snel verdiend voor Appie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34533797
K: Hoeveel is dat kerstcakeeje?
AH-er: hmm, eh 8 euro 41.
K: WTF!

K: Zeg klopt dat nou. een bakje kersen voor 4 euro?
AH-er: hmm mja, dat klopt

[ Bericht 15% gewijzigd door HPoi op 27-01-2006 23:01:21 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:55:55 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_34533838
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:35 schreef Skinnymike het volgende:

Misschien kun jij Mary vragen om haar klantenkaartje in te vullen? Alle medewerkers dienen een klanten/klachten kaart op zak te hebben om jouw probleem voor te kunnen leggen aan het management. Maar als jij daar als consument te lui voor bent, dan moet je ook niet zeuren.
Never nooit.
Deze dame stond een week nadat ze bevallen was weer in de winkel. Respect!
Jij snapt er volgens mij geen fuck van. (Of juist te veel )
De 'normale' AH consument wordt genaaid, zie eerdere post.
pi_34533923
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:52 schreef Hyperdude het volgende:
Hadden ze met de Euroshopper chocolade melk gewoon de beste, die is ook weg. En wat moet ik ik met 1,5 liter verpakkingen, net zo vet worden als de gemiddelde US burger?

Had hier trouwens vandaag gewone achterham vd. Keurslager (bevat ongeveer 50% minder water dan die van de Appie en veel lekkerder) kost 14,50 per kilo, AH is denk ik minstens 2 EUR per kilo duurder. Snel verdiend voor Appie.
Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?

En nu ff rellen met die sjiek hendige maikuuul
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:00:10 #37
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34533980
Mensen moeten niet zo zeuren over prijzen. AH is gewoon duur, klaar. Als dan ook het niveau van de winkel er maar naar is. Maar dat is dus het probleem. Ze zijn aan het prutsen met tachtigduizend varianten van hun huismerk. Ik wil geen huismerkshit is drie kleuren en zes smaken. Ik wil goede merkproducten, goede verse producten, en basic huismerk producten.
En ik wil al helemaal niet in ellenlange rijen staan als ik uit mijn werk kom.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:01:26 #38
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34534031
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nooit die kipfilet-test op tv gezien? Daar kwam de c1000 als slechtste uit de test met bijna 80% water. En btw, voor alle C1000 vlees-fans hiero: Dat doen ze niet alleen bij de kipfilet. Gek he, dat t daar zo goedkoop is?

En nu ff rellen met die sjiek hendige maikuuul
Ach wat AH of C1000, 't is toch hetzelfde concern...
pi_34534044
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:55 schreef HPoi het volgende:
K: Hoeveel is dat kerstcakeeje?
AH-er: hmm, eh 8 euro 41.

K: Zeg klopt dat nou. een bakje kersen voor 4 euro?
AH-er: hmm mja, dat klopt
Grappenmaker, loop zelf eens naar de groenteboer om de hoek. Die prijzen zijn allemaal ongeveer hetzelfde.

Met die excellent-producten moet ik je echter gelijk geven, die waren soms echt belachelijk duur.
pi_34534058
Ah.. vandaar dat ik de grote pakken euroshopper appelsap niet kon vinden.. nu moest ik kleine duurdere meenemen.. terwijl het exact hetzelfde smaakt!.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:02:34 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34534069
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

OK, vlees bij de C1000 en AH is dus beide smerig. Maar dat wist ik al
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34534145
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:01 schreef foton het volgende:

[..]

Ach wat AH of C1000, 't is toch hetzelfde concern...
Jammer voor je, je bent slecht geinformeert. AH bezit een meerderheid in aandelen van Schuitema, maar heeft een contract getekend waarin staat dat ze geen zeggenschap hebben over de organisatie. Schuitema heeft dit zelf aangedragen, aangezien ze anders konden worden opgekocht door een buitenlandse onderneming, door deze zet te maken bleef C1000 in NL handen en heeft schuitema iets water bij de wijn moeten doen op de aandelenprijs
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:05:08 #43
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_34534169
Ze hebben de cellestial seasoning thee eruit gepleurd en vervangen voor AH-thee in normale smaken ipv rare maar lekkere smaken. En die thee was alleen bij AH te krijgen (soms ook xenos maar die hebben wij niet in vianen). Nu moet ik dus naar een speciale thee-winkel in utrecht
To infinity…and beyond!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:05:34 #44
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34534184
Vroeger ( toen ik nog jong was ) had de Super nog een in-house slagerij. Dan kon je precies aanwijzen wat je wilde hebben, zeggen hoeveel je wilde hebben en werd het voor je verpakt. Nu moet je maar kopen wat er nog over is in de voorverpakte pakketjes.
pi_34534201
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:02 schreef Omkron het volgende:
Ah.. vandaar dat ik de grote pakken euroshopper appelsap niet kon vinden.. nu moest ik kleine duurdere meenemen.. terwijl het exact hetzelfde smaakt!.
Inderdaad, daar komt binnen nu en twee weken de 1,5 liter variant van AH-huismerk voor.
pi_34534277
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

OK, vlees bij de C1000 en AH is dus beide smerig. Maar dat wist ik al
Ja, het gehakt is van koeien uit Afrika (en niet uit Ierland ) die wel tot 5 jaar in een vriescel in Londen kunnen hebben gelegen. Die koeien zijn zo mager dat het hier wordt gemengd met vet.
pi_34534489
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, het gehakt is van koeien uit Afrika (en niet uit Ierland ) die wel tot 5 jaar in een vriescel in Londen kunnen hebben gelegen. Die koeien zijn zo mager dat het hier wordt gemengd met vet.
Hoi schatje, wat kakel jij nou voor onzin uit? Straks ga jij me nog vertellen dat er vogelgriep zit in turkse matzes, kippenpest in nederlandse eieren en dat er afrikaanse sprinkhanen in een doosje pitloze druiven uit Egypte zitten?
pi_34534504
Ik kom trouwens ook vaker in de Digros.. en ik moet zeggen dat het me best bevalt daar.. prijzen weet ik nog niet echt maar minimaal een 3x groter assortiment!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:14:34 #49
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34534555
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:04 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Jammer voor je, je bent slecht geinformeert. AH bezit een meerderheid in aandelen van Schuitema, maar heeft een contract getekend waarin staat dat ze zogenaamd geen zeggenschap hebben over de organisatie. Schuitema heeft dit zelf aangedragen, aangezien ze anders konden worden opgekocht door een buitenlandse onderneming, door deze zet te maken bleef C1000 in NL handen en heeft schuitema iets water bij de wijn moeten doen op de aandelenprijs
Ahold had de hele toko willen hebben, maar dat mag niet: mededingsproblemen. Maar met de ruim 70% die Ahold wel heeft, houden ze de concurrentie op afstand. Jij bent slecht geīnformeerd blijkbaar.
Maar waar het omgaat idat het niet uitmaakt waar de klant shopt (C1000 of AH) de omzet komt in het Ahold concern terecht.
pi_34534569
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat was de filet american toch?
pi_34534736
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:14 schreef foton het volgende:

[..]

Ahold had de hele toko willen hebben, maar dat mag niet: mededingsproblemen. Maar met de ruim 70% die Ahold wel heeft, houden ze de concurrentie op afstand. Jij bent slecht geīnformeerd blijkbaar.
Maar waar het omgaat idat het niet uitmaakt waar de klant shopt (C1000 of AH) de omzet komt in het Ahold concern terecht.
Ahold krijgt alleen de winst die het behaald uit haar aandelen

Jij denkt zeker dat alles op een grote hoop wordt geflikkerd? Etos, Gall & Gall, Deli XL behoren tot de dochtermaatschappijen van AH met als overkoepelende organisatie AHold. Daar hoort Schuitema dus NIET bij.

Edit: Ahold heeft nooit de C1000 volledig over willen nemen. Denk na, veel supermarkten staan dicht bij elkaar, in winkelcentra, binnensteden, wijken en in (enkele gevallen) dorpen. Dus jij denkt dat Ahold graag 2 supermarkten naast elkaar zet? Of dat ze de C1000 na het opkopen maar failliet verklaren en aan de haal gaan met inventaris?

[ Bericht 7% gewijzigd door Skinnymike op 27-01-2006 23:24:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')