PPL cursussen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:38 schreef Alternate het volgende:
Waarmee begin je de 21e?
Onder andere.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:04 schreef Alternate het volgende:
Theorie?
Wat doe je dan precies, je opleiding tot cpl en atpl in stappen ofzo en niet bij een vliegschool?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:05 schreef Furious het volgende:
[..]
Onder andere.
Ook 'normale' vlieglessen.
Jups, ik kan het niet in 1 keer doen door een ander schoolprofiel dan nodig is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies, je opleiding tot cpl en atpl in stappen ofzo en niet bij een vliegschool?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:57 schreef Furious het volgende:
[..]
Jups, ik kan het niet in 1 keer doen door een ander schoolprofiel dan nodig is.
Liep al langer met het idee, maar nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Das kut, dan besloot je ook nog wel redelijk laat dat je later piloot wou worden lijkt me
mmzzz. welk profiel deed je dan? Want je kunt anders ook nog gewoon via de hbo 'solliciteren'...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:01 schreef Furious het volgende:
[..]
Liep al langer met het idee, maar nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn.
Cultuur en Maatschappij (ik was redelijk slecht met Wisknuddequote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
mmzzz. welk profiel deed je dan? Want je kunt anders ook nog gewoon via de hbo 'solliciteren'...
En dan op vwo of havo, wiskunde is namelijk zelf ook niet mijn sterkste vakquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Cultuur en Maatschappij (ik was redelijk slecht met Wisknudde)
En het vervelende is, ik kan wiskunde wel, maar ze willen wiskunde voor je technisch inzicht.
Dan stuur ik die ene mee waar net die 6 op staat.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En dan op vwo of havo, wiskunde is namelijk zelf ook niet mijn sterkste vakJammer dat je een rapport moet mee sturen
Haha, dat ben ik dus oom van plan maar dat moet ik nog wel ff gaan lerenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:16 schreef Furious het volgende:
[..]
Dan stuur ik die ene mee waar net die 6 op staat.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:30 schreef Furious het volgende:
Als je ooit naar Seppe (EHSE) vliegt, ze hebben daar verdomd goede kroketten.
Die van EHSE zijn echt de moeite waard hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:47 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]in het clubhuis van de TZC op EHTW hebben we ook verdomd goede kroketten
haha, je kent het allemaal al zo te horenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:49 schreef Furious het volgende:
[..]
Die van EHSE zijn echt de moeite waard hoor.
En voor de vlaaien moet je natuurlijk naar Aachen.
Het voordeel van vliegen he, je bent er zo!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:51 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
haha, je kent het allemaal al zo te horen
Ahjo, die in New York zijn veel beterquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:52 schreef Furious het volgende:
[..]
Het voordeel van vliegen he, je bent er zo!
Als ik weer lessen heb ga ik maar eens naar Brussel voor Bon Bons.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ahjo, die in New York zijn veel beter
Lekkah slowchataah, maar wel OT hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:55 schreef Furious het volgende:
[..]. Nee, naar New York ga ik voor de Starbucks.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:56 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Lekkah slowchataah, maar wel OT he
Ja, gewoon een dag tripje! Maar nu ga ik bier drinken met stel vrienden en daarna uit dus ajuquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:58 schreef Furious het volgende:
[..].
Het lijkt me trouwens ontzettend gaaf om eens op London City te vliegen, even door London huppelen en dan 's avonds weer terug te gaan.![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ja, gewoon een dag tripje! Maar nu ga ik bier drinken met stel vrienden en daarna uit dus aju![]()
Hmmm naam komt me niet bekend voor.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:47 schreef cheukert het volgende:
@ Snowbit: ken je Wouter S.?
Bij de lvnl op schiphol-oost.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:33 schreef Mojave het volgende:
hmmm nee, waar was dat dan DC?
oktober of november '05 geloof ikquote:Op maandag 30 januari 2006 12:24 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Hmmm naam komt me niet bekend voor.
In welke klas zit hij?
Dat was mijn klas (04-05)quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:40 schreef DC het volgende:
Er was vorige week een hele lichting van stella bij ons op bezoek, iemand van jullie die daar ook bij was toevallig?
Ow haha, zuiger bedoel jequote:Op maandag 30 januari 2006 17:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
oktober of november '05 geloof ik
Op 200ft langs de toren op SPL is trouwens ook gaafquote:Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef Ma.rkus.nl het volgende:
^ o.a. in het laagvlieggebied langs de IJssel tussen Deventer en Zutphen wel!
Keertje een wedstrijdje doen? Jij op de A1, ik erboven
* Ma.rkus.nl zwaait naar Mojave
quote:Op zondag 5 februari 2006 04:09 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Op 200ft langs de toren op SPL is trouwens ook gaaf
jepquote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:50 schreef cheukert het volgende:
[..]
uh, dat weet ik dan weer nietSchoenmaker toch?
Het kutste is nog dat ze het niet hebben volgebouwd maar nu half braak ligt... ook nog een stukje een driving range geworden trouwens...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Furious het volgende:
Ik wilde even dit ontzettend toffe Kai-Tak filmpje met jullie delen: klik.
50/50 Real/Simulatie. Echt doodzonde dat ze Kai-Tak hebben volgebouwd, en niet hebben opengelaten voor sportvliegers.
Erg vet in iedergeval.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef Mojave het volgende:
zo, heb alle examens achter de rug, dwz nu CPL ME-IR rated!
Thanks! ja, 7 maart begint die.quote:
Dat is zeker waar, maar maandag word het niet al te best weer dus ik weet niet hoever we kunnen gaan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:15 schreef cheukert het volgende:
Vanaf EHRD langs de kust EHKD, EHTX, EHALen weer terug, als je nog wat tijd hebt, terug langs EHDR, EHOW, EHGG, EHHO, EHTE, EHEH, EHBD, EHSE, EHMZ
Heb je gelijk ook lekker veel uurtjes
Zeker zeker. Maar we moeten ergens een tussenstop maken (dan gaat m'n pa achter het stuur enz.). Anders maar gewoon een korte landing op EHRD maken gewoon.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:20 schreef cheukert het volgende:
Lokaal kan toch ook leuk zijn? Als je minder ver maar toch overland wil kan je ook langs de kust naar Hilversum en via Schiphol CTR rondje om de toren ofzo
Vind ik niets.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef cheukert het volgende:
excel al geprobeerd?
Ik heb vooralsnog geen excel programma op m'n Notebook. (Apple)quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:08 schreef cheukert het volgende:
ok, dit sheetje is namelijk erg mooi
MD-11 inderdaad van KLM.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:19 schreef Alternate het volgende:
apparte combinatie, welke maatschappij?
Ah, bedankt voor die link.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:20 schreef cheukert het volgende:
OpenOffice misschienhttp://www.openpilotlogbook.org/
Welke maatschappij betaalt er nou voor 4 vluchten een TRquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:20 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
MD-11 inderdaad van KLM.
de B737 is van een buitenlandse maatschappij, slechts 4x op gevlogen op huurbasis.
Fijne vlieger ben je danquote:Op maandag 6 juni 2005 23:48 schreef TheFrankey het volgende:
ik zou ook niet met onur air vliegen...... maar ik vertrouw geen enkel vliegtuig.... ik ben er vrijwel altijd voor 100% van overtuigd dat er iets misgaat....
dit is overigens na 30minuten in de lucht al weer over....
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:37 schreef Mojave het volgende:
Ja hoor, jij wel!
[..]
Fijne vlieger ben je dan![]()
![]()
![]()
he wat triest....je zoekt mijn posts haha.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:37 schreef Mojave het volgende:
Ja hoor, jij wel!
[..]
Fijne vlieger ben je dan![]()
![]()
![]()
Lufthansa.... maar piloot zijn lijkt een stuk leuker dan het is hoor. Begrijp me niet verkeerd, het moet geweldig zijn ... maar je bent veel van huisquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef Mojave het volgende:
lol, heb er blijkbaar alle reden toe.
Maar goed, wat cool dat je pa vliegt, voor welke maatschappij?
Leg eens uit?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:44 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Lufthansa.... maar piloot zijn lijkt een stuk leuker dan het is hoor. Begrijp me niet verkeerd, het moet geweldig zijn ... maar je bent veel van huis
't kan iig niet zo zijn dat hij halve weken in Los Angeles doorbrengt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:12 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Als je pa op de 73 vliegt, dan is hij toch wel met het avondeten thuis en 3 dagen in de week vrij of niet?
Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dusquote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:45 schreef Mojave het volgende:
[..]
't kan iig niet zo zijn dat hij halve weken in Los Angeles doorbrengt.
Als dat zo is zou ik hem maar eens aan de tand gaan voelen![]()
Maar misschien dat hij long haul heeft gevlogen![]()
Flink lulligquote:Op zondag 26 februari 2006 18:47 schreef anisubs het volgende:
KUT!
Ik kan geen Piloot worden omdat ik Ambilyopie en Strabismus heb. (lui oog)
Haha naja beter iets dan niets..quote:Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Alternate het volgende:
[..]
Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus
Je hebt al een baan gevonden?quote:Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Alternate het volgende:
[..]
Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus
Probeer deze eens: logboek sitequote:Op donderdag 23 februari 2006 15:30 schreef Furious het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met logbook software voor de computer?
Zelfde linkquote:Op maandag 27 februari 2006 11:36 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Probeer deze eens: logboek site
Werkt super en wordt door IVW geaccepteerd (JAR compliant). Gebruik hem al ruim een jaar naar volle tevredenheid, en niet onbelangrijk: gratiz!![]()
Ging jij niet skieen?quote:Op maandag 27 februari 2006 16:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen?
Mejonge, ik ben al weer terug. Zolang gingen we niet hoorquote:
Euhmz, als je bedoelt waar ik heen skiën was dan was dat in de Harzquote:Op maandag 27 februari 2006 17:54 schreef cheukert het volgende:
Waar was je?
Vliegbasis Twenthe bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Maar met het sluiten van Twenthe als MOB moeten we nog maar zien of we er kunnen blijven. Maar natuurlijk gaan we uit van het positievequote:Op maandag 27 februari 2006 20:59 schreef Mojave het volgende:
Mooi man, waar zweef jij dan?
Maar natuurlijkquote:Op maandag 27 februari 2006 21:15 schreef Mojave het volgende:
EHTWhet uber veld
![]()
Kom je hier uit de buurt?
quote:
Nee, niet echt. Ik kom eigenlijk alleen bij de zweefvliegclub. Ik ken hun kisten echter wel en een paar van hun leden vliegen ook bij de TZC.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:52 schreef Mojave het volgende:
Haha ja klopt, wel op de rand dan!
Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!!
Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje?
De reden waarom ie er is is echter wat minder. De vorige is namelijk verongelukt in de bossen van klausheide tijdens een oefening nachtvliegenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:34 schreef Mojave het volgende:
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill
wel mooi ding voor een redelijke prijs
De vader van een kameraad van me zat er ook bij in, deze was tevens instructeur bij de TZC. En ook bij de VCT. Een erg triest verhaal inderdaadquote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef Mojave het volgende:
Mja dat is zeker een triest verhaal.
De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in
Stond de triple R niet eerst op Texel?
SChooierquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:04 schreef cheukert het volgende:
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons
Dan moet je met zweefvliegen beginnenquote:Op woensdag 1 maart 2006 00:37 schreef haphaphap het volgende:
Nou als het zou kunnen allemaalLaat ik het zo zeggen ik heb nog geen van alle meegemaakt maar toch trekt het me onwijs. Ik kan niet zeggen dat wil ik weten want ik heb geen van alle geprobeerd. Dacht misschien is er iets waar ik mee moet beginnen wat makkelijker is dan de rest en dat ik zo op kan bouwen.
Is gewijzigdquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Prutsers!quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Ik vertel alleen maar wat mij verteld word. Ik ben nog niet eens met de praktijk begonnen.quote:
Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:08 schreef Mojave het volgende:
hehe, naja het zal best waar zijn.
bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is.
hahaquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft Twents vliegtalent![]()
Klopt! op solo verklaring mag je niet naar het buitenland vandaar.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:53 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?
Dat is een goeie, heb dat deel van de syllabus niet hier dus kan het je niet exact vertellen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:04 schreef cheukert het volgende:
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar?
Hmm, onze IFR kist kost geen cent meer. Maar ik kan dus verwachten dat het nog een ~15k wordt?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:13 schreef Mojave het volgende:
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn.
Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard!
Kai Tak is al een tijdje dicht, was er zondag nog en het staat nu al allemaal volgebouwd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef anisubs het volgende:
Kai Tak is cool!
Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten.
747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen.
Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was.
Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt?
Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he.
http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak
Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:05 schreef cheukert het volgende:
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie
Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom..
En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom.
Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen?
Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja
Open een nieuw topic erover zou ik zeggen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:
[..]
Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:
[..]
Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:36 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen![]()
Kai Tak is ZOOOOOOOOOOOOOO cool.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef cheukert het volgende:
[..]
Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...
mijn laatste reactie hierop:
Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.
Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).
Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.
Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen![]()
Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag
quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:52 schreef Furious het volgende:
M'n topic, het sterft.
* Furious leven inblaast.
Dat is wel zo, hier zitten de echte vliegers.quote:
Op Rotterdam vliegen we met DA40TDI's, mooie dingen (wel vaak gebrekenquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:32 schreef Mojave het volgende:
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad...
Valt wel mee hoor, je moet alleen even 2 minuten idlen voordat je kan beginnen met karren en 2 minuten idlen voordat je hem uit zet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:43 schreef Mojave het volgende:
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel.
Wat is vrij goedkoop?quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef Mojave het volgende:
kijk aande seneca moest 3 mins onder de 1400rpm draaien ivm turbo's
ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school...
Bloed.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden
139,- incl fuelquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:55 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat is vrij goedkoop?
Onder de 160 inc. brandstof?
Als je in een syndicaat zit, bij een diamond tdi kom je al snel uit op 50e per uurquote:
mogas lekker goedkoopquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Bloed.![]()
Dan liever Jetfuel of Avgas.
Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:23 schreef cheukert het volgende:
lang niet gevlogenkomend weekend ziet er ook neit super uit
ja moet er wel gevlogen kunnen wordenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:24 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!
Echte bikkels vliegen bij minimum conditiesquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:25 schreef cheukert het volgende:
[..]
ja moet er wel gevlogen kunnen wordenvorig weekend was ik ziek
Ook bekend als 'idioten'.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Echte bikkels vliegen bij minimum condities
Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minimaquote:
Ja, precies! Wou ik net nog zeggen!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:06 schreef Mojave het volgende:
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig....
Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bijquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Mojave het volgende:
hihi, CAT III C approach, full autoland.
Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie![]()
haha, zoietsquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:14 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij
ook wel eens sleepvliegerloos ofzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima
lieren is toch tofferquote:
Veel plezier!quote:Op zondag 23 april 2006 09:35 schreef Furious het volgende:
Even een rot trap.
Vanmiddag ga ik eindelijk weer de lucht in en ik hoop dat het weer een beetje puik blijft want zoals het er nu uitziet trekt het nogal dicht rond 16.00. Net wanneer ik de lucht in ga.![]()
zozo, maar liefst 100 meter. Dat ging ook wel met 5 meter geintegreerd omhoog hequote:Op zondag 23 april 2006 17:53 schreef cheukert het volgende:
2 startjes gemaakt vandaag
1e was er nog een beetje thermiek, van 350m naar 450 gegaanverder niet echt wat, beetje halve rondjes enzo... in de middag begon t te regenen
quote:Op zondag 23 april 2006 17:55 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
zozo, maar liefst 100 meter. Dat ging ook wel met 5 meter geintegreerd omhoog he
Dat heet turbulentiequote:Op zondag 23 april 2006 18:00 schreef cheukert het volgende:
[..]
allemaal kleine kut tikjes, ik dacht ik verleg even, maarja, was geen goed plan, en kon ik mn oude plekje niet meer terug vinden
kijk je uit met je ingegroeide teennagelquote:Op zondag 23 april 2006 18:06 schreef YellowLedbetter het volgende:het is hier nog steeds droog en nog redelijk goed ook. Ik heb alleen dit hele weekend niet gevlogen
Maar dat haal ik in de meivakantie wel in. Dan rag ik al mijn vvo erdoor, doellandingen er achter aan en dan mijn examenvluchten
Zal ik doen, als er een vliegtuig op terecht komt gaat dat wel pijn doen denk ik dus ik zal uitkijkenquote:Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef cheukert het volgende:
[..]
kijk je uit met je ingegroeide teennagel![]()
hoelaat?quote:Op maandag 24 april 2006 14:54 schreef Furious het volgende:
Puik weer hoor gister, nog geen 2500 meter zicht, regen, hele soepie erop en eraan! En dan nog moeten wachten voordat je de CTR in mag.
Tussen 17.00 en 20.00.quote:Op maandag 24 april 2006 16:31 schreef cheukert het volgende:
[..]
hoelaat?
zo tussen 12 en 2 was het zicht best ok, ik kon vanaf valkenburg kijkduin enzo zien liggen, na 2en werd het echter niet echt doebaar meer![]()
Je gaat toch wel foto's maken als je je in de ubergeile jumpseat van de ubergeile 737-NG bevindt eh?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:07 schreef Mojave het volgende:
en terecht2111
Als ik je even lekker mag maken; mijne zo'n paar uur geleden.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:22 schreef cheukert het volgende:
laatste vlucht was alweer een aanatal maanden geledengeen tijd enzo
Dat is mooi.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
bij een nieuwe kick ben ik ook weer van de partij hoor
jawoll herrquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Je gaat toch wel foto's maken als je je in de ubergeile jumpseat van de ubergeile 737-NG bevindt eh?![]()
Ik vind het behoorlijk zinnig!quote:
Idd. Ik zeg Arm!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef SnowBite het volgende:
@NSFW
Precies! Amateurvliegers zijn het...
wat ben jij dan wel nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:27 schreef nsfw het volgende:
verhaal
hee joh, wanneer ga jij richting Amerika?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef SnowBite het volgende:
@NSFW
Precies! Amateurvliegers zijn het...
quote:Op maandag 11 september 2006 22:53 schreef Mojave het volgende:
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik steek je moeder in de fik!
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef cheukert het volgende:
nou jij houdt dus van vliegen?Wat moet ik hier nou weer op antwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik post om het posten.
Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:48 schreef cheukert het volgende:
Ach naar zo'n schermpje kijken en het pijljte volgens is ook niet alles...
Geef mij maar lekker een kaart
Volgende week donderdag trouwens naar de KLS opendag
Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:53 schreef Furious het volgende:
[..]
Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.
Het heeft zo z'n voordelen, het is alleen wel een voordeel wat je $60.000 kost, tenzij je 'em dus goedkoop kunt huren zoals in de US.
Maar then again, het neemt ook wel weer een stuk VFR skills weg.
Tuurlijk is het alleen maar een hulpmiddel, GPS is ook maar een hulpmiddel, maar wel middelen die je leven een stuk aangenamer kunnen maken als je ze op juiste wijze gebruikt.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:32 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.
Hoe gaat het met het vliegen Furious?
Waar doe je dat zweefvliegen?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef cheukert het volgende:
Zweefvlieger, zo nu en dan met een vriend van me powered, en misschien later als ik groot ben verkeersvlieger
ben je al solo?
Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en erquote:Op donderdag 14 september 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Bij de ZHVC op EHVB
De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:23 schreef Furious het volgende:
[..]
Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en erhuizen
plaatsen?
Hmm, ik dacht dat het eigenlijk al zo'n beetje vast stond dat hier huizen kwamen, maar dat is hoopvol nieuws! Tsja van die brandweer, logisch als je bekijkt dat er niemand anders is om een brand uit te zetten, heck, je moest het verhaal eens horen van de brandweer op Rotterdam. Die kerels kwamen uitgerukt omdat onze club een BBQ had.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:35 schreef cheukert het volgende:
[..]
De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.
quote:Op donderdag 14 september 2006 21:42 schreef cheukert het volgende:
Moet je ook geen vliegtuigen in de hens gooien heh...
Officieel moet er iemand met een brandblusser langs de baan staan, als er een kist binnenkomtheeft lekker veel zin...beetje vage regel mi.
Stond er ook in die regel dat er iemand met een goede conditie die brandblusser moest bedienen?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:51 schreef cheukert het volgende:
Ook heel handig, met een baan van 2,5km...
Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
vliegende nintendoquote:Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
zo'n twin propper is ook wel stoer hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 22:47 schreef Furious het volgende:
[..]
Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.![]()
Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:00 schreef cheukert het volgende:
[..]
zo'n twin propper is ook wel stoer hoor
Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantiequote:Op donderdag 14 september 2006 19:37 schreef Furious het volgende:
En toen had ik opeens ernstige trek in een vakantie naar Florida om lekker veul te vliegen bij de EAA in hun met G1000 uitgerustte 172SP's voor de helft van de prijs hier.![]()
[afbeelding]
Europa. Dit stenentijdperk continent laat het niet eens toe om te vliegen op GPS, ik bedoel. HIHI.![]()
![]()
Als dat zou kunnen.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantie
Maar OT: Wat kost dat nou tegenwoordig zo'n vlieg opleiding. En dan bedoel ik dus dat je in een cesna of een net iets groter iets mag vliegen ?
vervang die 182 voor een baron of twin star of iets dergelijksquote:Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef Furious het volgende:
[..]
Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?![]()
Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) nietquote:Op donderdag 14 september 2006 23:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen.Even instappen in m'n Challenger en naar Florida.
Schat zo rond de 16.000, met bier erbij 17.000.
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:03 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) niet. Heb het trouwens wel altijd gewild, heb zelfs nog naar de luchtmacht gewild speciaal daarvoor, maar daar werd ik afgekeurt
.
Dat bier is geen probleemdaar verdien ik nu mijn geld mee bij de Dommelsche brouwerij
![]()
Ik weet hetquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Dat klopt waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 17 september 2006 12:40 schreef Alternate het volgende:
Dan ben je uiteindelijk 10x zoveel kwijt. Is hetzelfde idee als 1x per maand rijles nemen om je rijbewijs te halen, dat schiet ook niet op.
Dat had ik wel verwachtquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Bij wet is de regel 500ft en in laagvlieggebieden 100ftquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef fabu het volgende:
Ik word helemaal gek door het laagvliegen van voornamelijk straaljagers en transportvliegtuigen!! Omdat die lui hier regelmatig trainen. Ik kan na het doornemen van dit topic opmaken dat er lager over gesjeesd wordt dan de bij wet geregelde 250 ft. :S Bedankt!![]()
Straaljagers 250 voet (75 meter)quote:Hoe het militair zit weet ik niet
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:
[..]
Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)
![]()
ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:
[..]
Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)
![]()
Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef nsfw het volgende:
[..]
ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!
Wat als een terrorist een vlieger met een bom heeft onder de 250 voet! Die moeten ze toch neer kunnen schieten!![]()
Dat moet je niet zeggenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:26 schreef fabu het volgende:
[..]
Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.![]()
En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:35 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen![]()
Vorige week zag ik nog 2 Alibaba's![]()
wie heb je nou weer lopen pestenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik ben terug, na weer 3 bans ofzo
quote:Op woensdag 20 september 2006 20:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |