quote:Op maandag 11 september 2006 22:53 schreef Mojave het volgende:
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik steek je moeder in de fik!
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef cheukert het volgende:
nou jij houdt dus van vliegen?Wat moet ik hier nou weer op antwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik post om het posten.
Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:48 schreef cheukert het volgende:
Ach naar zo'n schermpje kijken en het pijljte volgens is ook niet alles...
Geef mij maar lekker een kaart
Volgende week donderdag trouwens naar de KLS opendag
Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:53 schreef Furious het volgende:
[..]
Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.
Het heeft zo z'n voordelen, het is alleen wel een voordeel wat je $60.000 kost, tenzij je 'em dus goedkoop kunt huren zoals in de US.
Maar then again, het neemt ook wel weer een stuk VFR skills weg.
Tuurlijk is het alleen maar een hulpmiddel, GPS is ook maar een hulpmiddel, maar wel middelen die je leven een stuk aangenamer kunnen maken als je ze op juiste wijze gebruikt.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:32 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.
Hoe gaat het met het vliegen Furious?
Waar doe je dat zweefvliegen?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef cheukert het volgende:
Zweefvlieger, zo nu en dan met een vriend van me powered, en misschien later als ik groot ben verkeersvlieger
ben je al solo?
Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en erquote:Op donderdag 14 september 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Bij de ZHVC op EHVB
De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:23 schreef Furious het volgende:
[..]
Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en erhuizen
plaatsen?
Hmm, ik dacht dat het eigenlijk al zo'n beetje vast stond dat hier huizen kwamen, maar dat is hoopvol nieuws! Tsja van die brandweer, logisch als je bekijkt dat er niemand anders is om een brand uit te zetten, heck, je moest het verhaal eens horen van de brandweer op Rotterdam. Die kerels kwamen uitgerukt omdat onze club een BBQ had.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:35 schreef cheukert het volgende:
[..]
De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.
quote:Op donderdag 14 september 2006 21:42 schreef cheukert het volgende:
Moet je ook geen vliegtuigen in de hens gooien heh...
Officieel moet er iemand met een brandblusser langs de baan staan, als er een kist binnenkomtheeft lekker veel zin...beetje vage regel mi.
Stond er ook in die regel dat er iemand met een goede conditie die brandblusser moest bedienen?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:51 schreef cheukert het volgende:
Ook heel handig, met een baan van 2,5km...
Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
vliegende nintendoquote:Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
zo'n twin propper is ook wel stoer hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 22:47 schreef Furious het volgende:
[..]
Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.![]()
Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:00 schreef cheukert het volgende:
[..]
zo'n twin propper is ook wel stoer hoor
Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantiequote:Op donderdag 14 september 2006 19:37 schreef Furious het volgende:
En toen had ik opeens ernstige trek in een vakantie naar Florida om lekker veul te vliegen bij de EAA in hun met G1000 uitgerustte 172SP's voor de helft van de prijs hier.![]()
[afbeelding]
Europa. Dit stenentijdperk continent laat het niet eens toe om te vliegen op GPS, ik bedoel. HIHI.![]()
![]()
Als dat zou kunnen.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantie
Maar OT: Wat kost dat nou tegenwoordig zo'n vlieg opleiding. En dan bedoel ik dus dat je in een cesna of een net iets groter iets mag vliegen ?
vervang die 182 voor een baron of twin star of iets dergelijksquote:Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef Furious het volgende:
[..]
Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?![]()
Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) nietquote:Op donderdag 14 september 2006 23:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen.Even instappen in m'n Challenger en naar Florida.
Schat zo rond de 16.000, met bier erbij 17.000.
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:03 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) niet. Heb het trouwens wel altijd gewild, heb zelfs nog naar de luchtmacht gewild speciaal daarvoor, maar daar werd ik afgekeurt
.
Dat bier is geen probleemdaar verdien ik nu mijn geld mee bij de Dommelsche brouwerij
![]()
Ik weet hetquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Dat klopt waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 17 september 2006 12:40 schreef Alternate het volgende:
Dan ben je uiteindelijk 10x zoveel kwijt. Is hetzelfde idee als 1x per maand rijles nemen om je rijbewijs te halen, dat schiet ook niet op.
Dat had ik wel verwachtquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Bij wet is de regel 500ft en in laagvlieggebieden 100ftquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef fabu het volgende:
Ik word helemaal gek door het laagvliegen van voornamelijk straaljagers en transportvliegtuigen!! Omdat die lui hier regelmatig trainen. Ik kan na het doornemen van dit topic opmaken dat er lager over gesjeesd wordt dan de bij wet geregelde 250 ft. :S Bedankt!![]()
Straaljagers 250 voet (75 meter)quote:Hoe het militair zit weet ik niet
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:
[..]
Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)
![]()
ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:
[..]
Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)
![]()
Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef nsfw het volgende:
[..]
ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!
Wat als een terrorist een vlieger met een bom heeft onder de 250 voet! Die moeten ze toch neer kunnen schieten!![]()
Dat moet je niet zeggenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:26 schreef fabu het volgende:
[..]
Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.![]()
En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:35 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen![]()
Vorige week zag ik nog 2 Alibaba's![]()
wie heb je nou weer lopen pestenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik ben terug, na weer 3 bans ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |