abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35817613
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie
Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom..
En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom.
Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen?

Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:48:21 #152
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_35824400
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef anisubs het volgende:
Kai Tak is cool!
Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten.
747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen.
Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was.
Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt?
Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he.

http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak
Kai Tak is al een tijdje dicht, was er zondag nog en het staat nu al allemaal volgebouwd.
pi_35848042
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:05 schreef cheukert het volgende:
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie
Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom..
En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom.
Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen?

Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja
Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Amstelveen de beste
pi_35848256
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Open een nieuw topic erover zou ik zeggen...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35852338
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35852844
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:36 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen
Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...


mijn laatste reactie hierop:

Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.

Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).

Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.

Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen


Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35852981
Als cheukert op de laatste dag van Kai Tak ik geland kan ie niet meer via Kai Tak zijn terug gegaan dus zit ie nu nog in China Ojah, ik ben toch off-topic dus ff vraagje. Waarom vroegen ze jou wat ?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35853227
Of ik het bijzonder vond dat dit een uniek moment is blablabla
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35853340
Huh en je kon als klein kind al chinees of was het engels?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35853651
Ik ben wel redelijk verstaanbaar in t Chinees
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35855157
meen je dat?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35855556
Gast, mn ouders komen oorspronkelijk uit HongKong
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35855608
Aha vandaar. Dat verklaart alles. Het is me nu duidelijk
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35855751
@yellowledbetter: waar hebben jullie dit jaar jullie kampen? is dat al bekend?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35855852
Euhmz, normaal hebben we voorjaarskamp op Achmer in Duitsland maar aangezien de luchtmacht hier grotendeels weg is wordt er naar de mogelijkheid gekeken om het voorjaarskamp gewoon op Twenthe zelf te houden. En zomerkamp was dacht ik op Mengen. En herfstkamp hebben ze volgens mij afgeschaft...
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35858595
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef cheukert het volgende:

[..]

Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...


mijn laatste reactie hierop:

Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.

Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).

Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.

Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen


Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag
Kai Tak is ZOOOOOOOOOOOOOO cool.
Ik ag meteen een nieuw topic openen.
Amstelveen de beste
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:52:21 #167
36666 Furious
animalist.
pi_36281708
M'n topic, het sterft.

* Furious leven inblaast.
Ik post om het posten.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:53:30 #168
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36281749
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:52 schreef Furious het volgende:
M'n topic, het sterft.

* Furious leven inblaast.
FCT
pi_36288576
Al die andere vliegtuig topics ineens. Ik ben een slachtoffer van mijn eigen geniaale idee.
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:26:33 #170
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36288644
maar deze blijft voor de elite
FCT
pi_36288689
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:26 schreef Mojave het volgende:
maar deze blijft voor de elite
Dat is wel zo, hier zitten de echte vliegers.

Misschien stap ik binnenkort hier op over i.v.m. de huidige kosten, deze is een stuk goedkoper.

Of weet iemand nog een bedrijf die aandelen in toestellen verkoopt? Diamonds ofzo?
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:32:29 #172
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36288776
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad...
FCT
pi_36288839
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:32 schreef Mojave het volgende:
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad...
Op Rotterdam vliegen we met DA40TDI's, mooie dingen (wel vaak gebreken ) maar ze zijn in verhouding erg duur. Ze kosten evenveel qua huurprijs (die incl. brandstof is) als een fully-equiped IFR Piper Archer die op Jetfuel vliegt.
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:43:27 #174
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36289030
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel.
FCT
pi_36289061
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:43 schreef Mojave het volgende:
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel.
Valt wel mee hoor, je moet alleen even 2 minuten idlen voordat je kan beginnen met karren en 2 minuten idlen voordat je hem uit zet.
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:50:29 #176
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36289181
kijk aan de seneca moest 3 mins onder de 1400rpm draaien ivm turbo's
ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school...
FCT
pi_36289271
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef Mojave het volgende:
kijk aan de seneca moest 3 mins onder de 1400rpm draaien ivm turbo's
ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school...
Wat is vrij goedkoop?

Onder de 160 inc. brandstof?
Ik post om het posten.
pi_36294870
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36299845
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden
Bloed.

Dan liever Jetfuel of Avgas.
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:40:54 #180
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36301008
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:55 schreef Furious het volgende:

[..]

Wat is vrij goedkoop?

Onder de 160 inc. brandstof?
139,- incl fuel
FCT
pi_36301448
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:40 schreef Mojave het volgende:

[..]

139,- incl fuel
.

Is dat eentje uit 1972 toevallig die 172?
Ik post om het posten.
pi_36305740
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:40 schreef Mojave het volgende:

[..]

139,- incl fuel
Als je in een syndicaat zit, bij een diamond tdi kom je al snel uit op 50e per uur Het is wel even flink wat poen wat je moet neerkwakken, maar als je toch al een bepaald aantal uren vliegt, kan je net zo goed participeren en dus veel voordeliger vliegen op den duur.
www.diamondflyers.nl is er zo eentje
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36305819
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:08 schreef Furious het volgende:

[..]

Bloed.

Dan liever Jetfuel of Avgas.
mogas lekker goedkoop
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:25:57 #184
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36305887
Geen idee eigenlijk uit welk jaar die komt

dit is em:

Maar goed, ben niet van plan heel veel te gaan vliegen wbt G/A, paar keer met familie & vrienden.
FCT
pi_36534514
dit topic bloed weer hartstikke dood!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36535259
lang niet gevlogen komend weekend ziet er ook neit super uit
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36535302
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:23 schreef cheukert het volgende:
lang niet gevlogen komend weekend ziet er ook neit super uit
Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36535356
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:24 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!
ja moet er wel gevlogen kunnen worden vorig weekend was ik ziek
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36535688
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:25 schreef cheukert het volgende:

[..]

ja moet er wel gevlogen kunnen worden vorig weekend was ik ziek
Echte bikkels vliegen bij minimum condities
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:43:19 #190
36666 Furious
animalist.
pi_36535954
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:35 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Echte bikkels vliegen bij minimum condities
Ook bekend als 'idioten'.
Ik post om het posten.
pi_36536016
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:43 schreef Furious het volgende:

[..]

Ook bekend als 'idioten'.
Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:06:49 #192
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36536656
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig....
FCT
pi_36536697
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:06 schreef Mojave het volgende:
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig....
Ja, precies! Wou ik net nog zeggen!


eigenlijk heb ik geen idee waar je het over hebt
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:13:04 #194
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36536834
hihi, CAT III C approach, full autoland.
Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie
FCT
pi_36536882
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Mojave het volgende:
hihi, CAT III C approach, full autoland.
Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie
Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:21:59 #196
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36537056
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:14 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij
haha, zoiets
FCT
pi_36537097
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

haha, zoiets
dat is wel hendig sjiek Niets doen en toch betaald krijgen
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:58:32 #198
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_36538032
zo is dat, misschien wel iets voor onze maikuuul
FCT
pi_36540119
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:45 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima
ook wel eens sleepvliegerloos ofzo
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36546192
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:22 schreef cheukert het volgende:

[..]

ook wel eens sleepvliegerloos ofzo
lieren is toch toffer Ik ga zo maar eens naar het vliegveld heen dus
Tralalalala Die Dom Die Dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')