abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:50:28 #201
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34728262
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
Die vergelijking gaat meer over de kabinetssituatie en is meer dan terecht.
Jij vindt het kabinet nu net zo instabiel als toendertijd met de LPF???
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:53:23 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34728344
Even een paar weken terug hé?

Minister Bot was tegen vanwege die CIA vluchten en vermeende bijbehorende gevangenissen.

Hoe denkt hij daar nu over, en, zijn die CIA vluchten opgehouden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34728729
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:50 schreef ErikT het volgende:

[..]

Jij vindt het kabinet nu net zo instabiel als toendertijd met de LPF???
Het begint er aardig op te lijken ja
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:09:16 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34728796
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Het begint er aardig op te lijken ja
Vind ik echt onzin. En daar hoef ik geen argument voor te geven.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:09:22 #205
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34728802
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:31 schreef pberends het volgende:
Bert Bakker was de enige die met een kabinetscrisis dreigde. Dittrich heb ik verder weinig onzin zien uitkramen.
Dittrich dreigde ook met een kabinetscrises.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34728839
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef ErikT het volgende:

[..]

Vind ik echt onzin. En daar hoef ik geen argument voor te geven.
Toch wel. Toen was er ook sprake van een instabiele fractie met een morrende achterban en van ministers die als ongeleide projectielen door het kabinet schoten. Er zijn wel degelijk raakvlakken.
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 22:28:31 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34743290
grappig trouwens dat toen er nog getwijfeld was heel Amerika een mening had over wat een zwakkelingen we wel niet waren en het nu ineens vrij stil is geworden ...

maar goed, er is eindelijk besloten dus, de eerste militairen vertrekken in Maart en de eenheid is als het goed is in augustus operationeel als alles goed gaat komende laatsten ongeveer in augustus 2008 terug

de eenheid in kwestie:
quote:
Als de Tweede Kamer donderdag instemt met de missie naar de Afghaanse provincie Uruzgan, gaan de militairen zwaarbewapend op pad.

Maar de bewapening zal zo veel mogelijk voor nood achter de hand worden gehouden. De Nederlanders willen de Afghanen zo open mogelijk tegemoet treden, aldus Defensie woensdag. „De zware vuurkracht gaat mee voor noodgevallen, het is niet zo dat we daar de hele dag mee door de straten van Urzugan gaan rijden”, zegt een woordvoerder van de landmacht.

Op de vliegbasis in de buurprovincie Kandahar komen zes Apache-helikopters en zes F16-gevechtsvliegtuigen te staan, die op elk moment van de dag kunnen worden ingezet om militairen op de grond in Uruzgan te hulp te schieten. Ook kunnen de Apaches ter beveiliging meevliegen met Chinook- of Cougartransporthelikopters. De Apaches kunnen tevens met nachtkijkers nachtvluchten uitvoeren. Defensie neemt ook Cougar-transporthelikopters mee, de Chinook-helikopters worden geleverd door NAVO-bondgenoten.

De 1200 Nederlanders worden gelegerd op twee bases in het zuiden van de provincie Uruzgan, in de provinciehoofdstad Tarin Kowt (17.000 inwoners), waar ze de basis van de Amerikanen overnemen, en in het stadje Deh Rawood.

Defensie neemt voor het eerst bepantserde containers mee, waar de commando- en kantoorruimtes van de militairen in zullen worden gevestigd. Als altijd bij Nederlandse bases op buitenlandse missies, komen er bunkers waarin de militairen bij mortieraanvallen kunnen schuilen.

Verder stuurt Defensie 25 YPR-pantserrupsvoertuigen mee, 31 Patria-pantserwielvoertuigen, honderd Mercedes Benz-jeeps met een 'soft top' (niet gepantserd, wel met kogelwerende Kevlar-dekens) en zestien Scania-wissellaadsystemen (vrachtwagens).

Voor de eigen vuurkracht gaan mortieren mee van het type 120 mm, 81 mm en 60 mm. De zwaardere mortieren komen op de twee 'compounds' (bases) te staan, de middelzware mortieren zijn voor gebruik op pelotonsniveau en de 60 mm-mortieren kunnen op een voertuig of gaan met een voetpatrouille mee.

Een aantal van de YPR-voertuigen krijgt een 25 mm-kanon. De jeeps krijgen een .50 mitrailleur en MAG-mitrailleurs.

Op de bases komen verder wapenlocatieradars en gevechtsveldradars te staan, die kogels, mortieren, mensen en andere bewegingen om de grond kunnen detecteren.

www.telegraaf.nl
lijkt me dat de vergelijking met Srebrenica hiermee wel van de baan is, het is inmiddels ook bekend dat er 3 Cougar transporthelikopters mee gaan (6 Cougars en 1 Chinook tijdens de opbouw van de eenheid)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 22:31:53 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34743421
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:53 schreef Yildiz het volgende:
Even een paar weken terug hé?

Minister Bot was tegen vanwege die CIA vluchten en vermeende bijbehorende gevangenissen.

Hoe denkt hij daar nu over, en, zijn die CIA vluchten opgehouden?
nee mevrouw Rice heeft vriendelijk naar meneer Bot gelachen (uitgelachen?) en hem verzekerd dat die vluchten nooit plaats hebben gevonden ... al wisten de Amerikanen later wel te vertellen dat Europa op de hoogte was van die vluchten (Bot wist dus dat ze niet hebben plaatsgevonden? ) mwah zal wel politiek zijn, iemand heeft hem verteld dat hij hier beter niet te diep op in kon gaan als zijn baan hem lief is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:59:24 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')