Ja, maar minder realistisch.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:37 schreef victorinox het volgende:
Wat me tegenvalt is dat ze geen lasers gebruiken.
De cylons heb ik volgens mij alleen nog maar raketten zien gebruiken en het leger gebruikt mitrailleurs.
Dat vond ik bij de oude serie er altijd zo mooi uit zien, van die hele dikke stralen.
Kinetische Energie is eigenlijk niets anders dan de versnellingskracht van een object.... met andere woorden, ze gebruiken gewoon munitie/kogels, etc. Hetzelfde geldt trouwens voor de kannonen op de Galactica zelf. In de Pilot/Miniserie moesten ze ook stoppen op het "Ragnar Anchorage" munitie depot om de Galactica (extra) vol te laden met munitie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Ja, maar minder realistisch.
Er is flink veel energie nodig om een laser dusdanig destructief te laten zijn.
Overigens gebruiken ze geen mitrailleurs maar KEW's.
"Kinetic Energy Weapon".
Werkt op basis van versnelling van deeltjes die een elektrische lading meekrijgen.
Lepel ik wel even uit mijn blote hoofd op, staat wel beter uitgelegd in de galactica wiki.
Edit:
http://www.battlestarwiki.org/en/index.php/KEW
"A kinetic energy weapon (KEW) is a weapon that causes damage as a direct result of the kinetic energy (motion) imparted to a projectile or moving part of a the weapon itself.
In this regard, a handgun, rifle or machine gun can be considered a kinetic energy weapon."
In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef YellowBlacks het volgende:
... en dan ook het geluid erbij....
In een film kan alles, dus ook geluid.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef PPL het volgende:
[..]
In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.
Het leuke van BSG vind ik juist het realiteits-gehalte.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
In een film kan alles, dus ook geluid.
Weheh Face rocked natuurlijk, maarja.. ik vind deze serie super hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 17:59 schreef Honky het volgende:
Oospronkelijke serie was toch beter.
Kom op, een serie met Face (Dirc Benedict) > Serie zonder face.
President Roslin verwees wel naar hem als: 'the devil you know'quote:Op maandag 13 maart 2006 12:59 schreef boneyard het volgende:
hij heeft het druk genoeg daarmee zegt ie zelf de hele tijd, dus waarom dan ook nog vice premier worden. ik blijf het suf vinden dat ie gewoon zo duidelijk raar doet en dat niemand dat ook maar een beetje verdacht vind.
dat is niet helemaal duidelijk volgens mij en dat willen ze graag zo houden denk ik, misschien gaan ze het ooit nog uitleggen, maar dat betwijfel ik.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:28 schreef Super7fighter het volgende:
Oke, zit die Cylon chick nou in hem geimplanteerd als het ware of lijdt hij aan waandenkbeelden?
Enerzijds jammer, anderzijdsquote:Op maandag 27 maart 2006 12:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Geen seizoen 2 inderdaad. Veronica gaat de Battlestaraflevering vervangen door een 2e aflevering van Stargate SG-1 dacht ik.
Seizoen 2 was begin Maart afgelopen. Pas in Oktober krijgen we weer seizoen 3...quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:14 schreef boneyard het volgende:
nee volgens mij niet, laatste wat ik zag was dat ze het nog niet gekocht hadden. het is ook net afgelopen in amerika of nog net niet, dus dat zal ook wel mee werken. ik verwacht in de herfst op z'n vroegst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door boneyard op 19-04-2006 01:32:32 ]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
de oude serie heb ik nooit gezien. ik heb hem wel gezien in de lowdown, maar ik herkende er Zarek eigenlijkt niet in. Nog maar eens die afleveringen een keertje kijken dan.
ja, kwam mooi uit, had net voor de kerstperiode de DVD van serie 1 gekocht, dus dit sloot mooi aanquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:01 schreef Madine het volgende:
Jup, nieuwe. Was eerste aflevering van seizoen 2. In de Veronica gids stond inderdaad de beschrijving van een aflevering van de originele BSG, zowel op de site van Veronica als de teletextpagina.
Jup, 10 minuutjes later begonnen.. en dat terwijl ze op teletext 21.00 hadden gezet.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, nu dus!
Bij die introducties zijn er een paar dingen uitgeknipt. Die krijg je wel te zien in de Sci Fi Channel versies en de DVD-releases...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:39 schreef FallenAngel666 het volgende:
De intro blijf ik echt enorm knullig vinden.
hoezo?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:39 schreef FallenAngel666 het volgende:
De intro blijf ik echt enorm knullig vinden.
Voor de duidelijkheid, ik het over de intro tekst:quote:
dat vroeg ik me ook al af. alsof een nederlandse stad van 50.000 inwoners drie tv-stations, radiostations en 10 kranten heeft.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:45 schreef Cheiron het volgende:
Na een paar afleveringen vind ik het hele politieke verhaal wel teveel de boventoon voert. Het gaat verdorie om 50.000 mensen, waarom zijn er in hemelsnaam 20 reporters aanwezig bij elke persconferentie?
Verder cool
maar ze zeggen ook dat er in de vloot maar 1 overlevende is die ECHT een reporter was. De rest is dus allemaal imitatie. Lijkt mij niet de grootste prioriteit hebben om dan 5 omroepen te starten terwijl je voor je leven vlucht.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
De kolonieën hadden elk een of twee eigen zenders ofzo, en de mensen kijken graag naar hun oude vertrouwde programma. Dus daarom zoveel reporters.
maar daar moet dan achter elke zender weer een hoop personeel zitten, maakt het weer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
De kolonieën hadden elk een of twee eigen zenders ofzo, en de mensen kijken graag naar hun oude vertrouwde programma. Dus daarom zoveel reporters.
Er komen nog een paar afleveren die daar heel erg op ingaan. Maar ik vind het wel mooi. Het geeft mooi weer hoe veel mensen over het leger denken...quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:57 schreef Cheiron het volgende:
Ook: het totale gebrek aan respect voor de piloten en andere mensen die de vloot in bescherming nemen. Iets dankbaarder mag wel imo. Niet mijn favoriete afleveringen die daar op in gaan (zit nu in de election voor vice-president bij seizoen 1).
Nja gelukkig is Adama in commandquote:maar ze zeggen ook dat er in de vloot maar 1 overlevende is die ECHT een reporter was. De rest is dus allemaal imitatie. Lijkt mij niet de grootste prioriteit hebben om dan 5 omroepen te starten terwijl je voor je leven vlucht.
Als ik commander van de galactica was zou ik die vloot allang achter hebben gelaten
Ja, maar ook nadat je net door ze bent gered, en je eigenlijk hulpeloos zou zijn als zij er niet meer waren?quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:35 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Er komen nog een paar afleveren die daar heel erg op ingaan. Maar ik vind het wel mooi. Het geeft mooi weer hoe veel mensen over het leger denken...
[..]
Ja, daar mogen ze verdorie blij om zijnquote:[..]
Nja gelukkig is Adama in command
en dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:57 schreef Cheiron het volgende:
Als ik commander van de galactica was zou ik die vloot allang achter hebben gelaten
Heb je dat gezeik niet van een "het volk". Wat voor toegevoegde waarde heeft de rest van de vloot nou voor Galactica? Recht van de sterkste hoor: gewoon luisteren naar de Galactica en verder je kop houden. Odama is wat democratischer wat dat betreftquote:
als de vloot wrgstuurt hoe je toch alleen de galactica over? dan heb je dus geen volk meer.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Heb je dat gezeik niet van een "het volk". Wat voor toegevoegde waarde heeft de rest van de vloot nou voor Galactica? Recht van de sterkste hoor: gewoon luisteren naar de Galactica en verder je kop houden. Odama is wat democratischer wat dat betreft
6 miljard op aarde men. Wat heb je dan nog aan die 50.000 zeikerds waarvan ook nog eens 1500 crimineel is. Hupsakee een FTL jump een ster inquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
als de vloot wrgstuurt hoe je toch alleen de galactica over? dan heb je dus geen volk meer.
ADAMA!quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Heb je dat gezeik niet van een "het volk". Wat voor toegevoegde waarde heeft de rest van de vloot nou voor Galactica? Recht van de sterkste hoor: gewoon luisteren naar de Galactica en verder je kop houden. Odama is wat democratischer wat dat betreft
daarvan denkt adama dat het een mythe isquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:11 schreef Cheiron het volgende:
[..]
6 miljard op aarde men. Wat heb je dan nog aan die 50.000 zeikerds waarvan ook nog eens 1500 crimineel is. Hupsakee een FTL jump een ster in
20:30 is het, dus...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:36 schreef __Saviour__ het volgende:
als ik er aan denk, ga ik kijken!
ik probeer het! maar dat dacht ik de vorige 2 weken ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: kijken!You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
quote:Op zondag 18 maart 2007 10:48 schreef boneyard het volgende:
ja kan ook gewoon wachten tot het weer terug komt.
Torrentsites?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:58 schreef Pumatje het volgende:
download je ze gewoon.. hoe en waar?
en daarnaast, is het weer gewoon kut, want dat breezah programma's meer gewaardeerd worden dan series met inhoud, njah.. zegt wat over ons.
Nee dat ranzige non-programma verdient het om op tv te komen. Nekschot voor de deelnemer en de makers.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef Pumatje het volgende:
battlestar galactica komt neit meer terug, er waren te weinig kijkcijfers.. temptation island heeft de plek ingenomen van donderdag...
dat zeg ik toch ookquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:45 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nee dat ranzige non-programma verdient het om op tv te komen. Nekschot voor de deelnemer en de makers.
Stond dat het in het najaar weer verder zou gaan. Dus dat duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:01 schreef Pumatje het volgende:
MAAAAAAAAAR IK ZAG TIJDENS DE AFLEVERING VAN VANDAAG IETS OVER BG DAT HET TERUG ZOU KOMEN? OF IETS IN DIE RICHTING!
IEMAND INFO ?
Zal best, maar ik neem aan dat daar toen de DVD-box nog niet in de handel was.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:02 schreef boneyard het volgende:
in amerika zat er ook een flinke pauze tussen aflevering 10 en 11 hoor. dit is echt niet zo bijzonder.
Dat snap ik, maar het ljkt me wel iets om als omroep enigszins rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:59 schreef __Saviour__ het volgende:
dvd-boxen en tv-uitzendingen staan volledig los van elkaar. zo'n zender koopt de rechten om een serie te mogen uitzenden, maar de dvd-distributie is in heel andere handen.
sci Fi channel, welk kanaal is datquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
http://www.scifi-tv.nl/Battlestar/home.asp
Sci Fi Channel gaat het uitzenden!
Vanaf 30 mei elke woensdagavond 2 afleveringen vanaf het begin.
Ze beginnen 30 mei met het miniseizoen en week erna 33 en Water
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |