Dat circuit op de verstappen site past in dezelfde luchtfoto als die hier gepost staat volgens mij. Heb het even getekent met paintquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:04 schreef Rory78 het volgende:
Met een haarspeld als eerste bocht, altijd interessant...
Raar dat op de meeste sites (zelfs op de JV-site!) het verkeerde circuit staat afgebeeld. Ik houd de versie uit de Zuid-Afrikaanse kranten en de A1GP-site zelf maar gewoon aan...
Dat is niet live he.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:35 schreef Barbaaf het volgende:
Nog één sessie... Jos moet nog flink doortrappen om 3e te worden en heeft wel twee gasten op z'n nek.
't Is dat je 't zegt. ik vond het al zo'n raar tijdstipquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:42 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat is niet live he.
Ben benieuwd morgen.
quote:A1 Team Driver Aggregate Time
1 France Alexandre Premat 2.36.841
2 Great Britain Robbie Kerr 2.38.079
3 Switzerland Neel Jani 2.38.093
4 Netherlands Jos Verstappen 2.38.452
5 Ireland Ralph Firman 2.38.509
6 Czech Republic Tomas Enge 2.38.541
7 New Zealand Matt Halliday 2.38.856
8 Brazil Nelson Piquet Jr 2.38.876
9 Canada Sean McIntosh 2.38.996
10 Malaysia Alex Yoong 2.39.197
11 Indonesia Ananda Mikola 2.39.240
12 Germany Timo Scheider 2.39.325
13 USA Philip Giebler 2.39.355
14 Italy Massimiliano Busnelli 2.39.419
15 Portugal Alvaro Parente 2.39.671
16 South Africa Stephen Simpson 2.40.193
17 Australia Will Davison 2.40.652
18 Lebanon Basil Shaaban 2.41.845
19 Mexico David Martinez 2.41.846
20 China Tengyi Jiang 2.42.824
21 Austria Mathias Lauda 2.42.871
22 India Armaan Ebrahim 2.46.880
23 Pakistan Adam Khan N/A
source www.a1gpracing.net
premat is een fransman en die wisselt met lapierre en neit met piquetquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef Dacide het volgende:
zover ik weet wisselen piquet en premat zich elkaar op regelmatige basis af..
Ik denk dattie bedoelde met winnen / vooraan rijden; maargoed, dat doet Piquet ook helemaal niet meer. Dat was alleen de eerste race het gevalquote:Op zondag 29 januari 2006 10:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
premat is een fransman en die wisselt met lapierre en neit met piquet![]()
Juist,Do or die!quote:Op zondag 29 januari 2006 13:44 schreef Greenday het volgende:
Brilliante race, Zo wil ik racen zien en niet mieterige treintje rijden!
En daar ben ik het helemaal mee eens...quote:Jos 'the streetfighter': 16e
(29/1/2006) Hij deed wat hij moest doen! Voor een racer telt geen tweede plaats. Het draait om winnen of verliezen. Jos zette alles op alles om deze sprintrace op het hoogste podium te komen, maar verloor helaas van Alexandre Premat. In de allerlaatste ronde zette Jos in voor een inhaalaktie op Frankrijk. Een geweldige aktie, die helaas door Frankrijk met een heel klein verschil werd afgeslagen.
Jos: "De kans was er, ik ging ietsjes te wijd in de bocht. Er was een gat en elke zichzelf respecterende coureur moet dat pakken. Frankrijk dacht al dat hij er was en liet wat snelheid liggen voor de bocht. Daar spring je dan op in. Natuurlijk ben ik teleurgesteld, maar dat was misschien nog erger geweest als ik het niet had geprobeerd."
Het spandoek 'overtaking is an art' hing niet voor niets in de tribunes. Jos is een racer en dat is waarom hij zoveel fans heeft. Waar iedereen wist en dacht dat inhalen volstrekt onmogelijk was, liet Jos zien dat er één racer ter wereld is die daar anders over denkt.
Uiteraard begon ook deze sprint race weer met een 'rolling start', hetgeen tot gevolg had dat het hele veld op volle racesnelheid de eerste bocht indook.
Een geweldige start van Jos bracht hem even op de tweede plaats, maar na de bocht moest hij die weer prijsgeven. De derde plaats nam hij echter niet lang in door een fout van Robbie Kerr. Jos lag weer tweede. Door een crash van Indonesië en Italië werd de safetycar ingezet. Eigenlijk had iedereen daar al op gerekend bij de eerste bocht.
Met 14 rondes te gaan werd de track weer vrijgegeven. Door het gebruik van een powerboost wist Jos goed aansluiting te houden met koploper Frankrijk.
Een enorme teleurstelling was het uitvallen van Zuid-Afrikaanse auto met electronische problemen in de elfde ronde. Dat was natuurlijk niet wat het publiek in Durban verwachtte.
Jos bleef ondertussen goed achter Frankrijk hangen, wetend dat hij nog één powerboost over had en Frankrijk geen meer.
In de derde laatste rond spinde Brazilië in bocht 1 doordat hij heel even de muur raakte. Gelukkig stond de auto niet te erg in de weg, zodat de race bijna normaal afgemaakt kon worden. Het crashen van China in de laatste ronde zorgde nog even voor spektakel, maar nog veel meer het weer op de baan komen van de Zuid-Afrikaanse auto. Het publiek natuurlijk razend enthousiast.
Net toen het podium al ingedeeld leek geloofde niemand ter wereld zijn ogen. In de allerlaatste ronde, bijna aan de finish, probeerde Jos zijn alles of niets poging. Aan de poging op zich was helemaal niets af te dingen. Het leek er zelfs op dat Jos het zou gaan halen, zelfs buitenom. De bochtsnelheid van Frankrijk was echter te groot en Jos raakte Frankrijk aan het achterwiel.
Gelukkig heeft de Nederlandse auto schijnbaar niet teveel schade opgelopen en kunnen we dadelijk gewoon aan de feature race deelnemen.
Dan heb je raceinstinct ja, maar tegelijkertijd maakt het je tot een verliezer. Dacht je dat kampioenen als Schumacher of Hakinnen in zo'n fase van de wedstrijd alles op het spel zouden zetten?quote:Op zondag 29 januari 2006 14:13 schreef Dacide het volgende:
ja maar bekijk het eens niet zo zwart wit...
stel je zou zelf daar racen., je ligt tweede en alles gaat goed... dan opeens zie je dat frankrijk de bocht beetje wijd pakt waardoor er een heuse opening ligt...
Je bent toch gvd geen coureur als je dan zo'n kans laat schieten.
no offence natuurlijk
tja, de grens tussen loser en winnaar is slechts enkele centimeters...quote:Op zondag 29 januari 2006 14:20 schreef budha het volgende:
[..]
Dan heb je raceinstinct ja, maar tegelijkertijd maakt het je tot een verliezer. Dacht je dat kampioenen als Schumacher of Hakinnen in zo'n fase van de wedstrijd alles op het spel zouden zetten?
niet gezien maar ze zeiden hier voor "speeding in the pitlane"quote:Op zondag 29 januari 2006 14:58 schreef Greenday het volgende:
Zwarte vlag voor Frankrijk, iemand gezien waarvoor ze deze hebben gehad?
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:44 schreef SuzukiSwift het volgende:
Geweldige actie van Verstappen!
En we hebben de titel in de tracker nog wel neutraal gehouden zonder spoiler. Je hoeft er niet op te klikken.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aaaargghh waarom moet ik nou dat bericht op de frontpage lezen?
Wat een baan zeg!
Volgens mij waren de races in Engeland en Duitsland wel live. Voor de rest is het natuurlijk belachelijk: alsof belspelletjes niet kunnen wijken. Het is wel duidelijk wat RTL definieert als prime time.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:30 schreef Greenday het volgende:
RTL 7 heeft wel de rechten gekocht, maar heeft nog nooit de A1GP live uitgezonden.
Ik denk het welquote:Op zondag 29 januari 2006 16:10 schreef Guard het volgende:
krijgen ze zijn auto nu nog wel klaar voor de hoofdrace?
Een race uitrijden zonder brokken is een hele knappe prestatie voor Verstappen.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
We zijn blij dat jij er verstand van hebt en ons verteld hoe het nou precies zatquote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
en als die aktie wel gelukt zou zijn, dan prijsde je hem de hemel in vanwege zijn vette inhaalaktie...quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
Er zijn mensen die niet eerst kijken wat het geworden is en dan pas de beelden gaan kijkenquote:
alsof je in die bocht buitenom kunt inhalen, en dan nog in de laatste ronde voor de overwinning. Waar Kerr zich verremde, beging Jos gewoon een onbezonnen actie. Maar goed, het zij zo. Jos staat toch niet bekend om de meest bedachtzame of zelfs intelligente rijder van het stel.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:45 schreef Vitalogy het volgende:
Mijn mening over die actie in de sprint race. Wat Robbie Kerr deed in diezelfde bocht was een overhaaste, slecht uitgevoerde inhaalactie die echt niet kon.
Dank je, heb het kunnen zien. Leuk hoor jos eens eerstequote:
Tja maar die Basil Shaaban bakt er dan ook wel werkelijk helemaal niks van..quote:Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef Bruce117 het volgende:
En o ja, Kalff is best leuk maar het afkraken van mindere goden moet toch echt een keer stoppen.
Die jongen heet Jani, maar dat terzijde.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:16 schreef multatuli het volgende:
Argento heeft het helemaal verkeerd begrepen. Jos reed een superrace en haalde dankzij veel moed Neel Jami in omdat deze op het laatst wat foutjes maakte!
(ik keek even op de verstappen site)
psst. Voor wie niet gekeken heeft, Jami's enige 'foutje' was dat zijn auto uitviel in de laatste ronde.
Mathias Lauda kan er ook wat van.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:18 schreef Nilasha het volgende:
[..]
Tja maar die Basil Shaaban bakt er dan ook wel werkelijk helemaal niks van..Veruit de slechtste coureur die er rond rijdt..
Ja das waar..quote:Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Mathias Lauda kan er ook wat van.
Of weinig van bedoel ik dan.
Sure Kerr verremde zich maar Verstappen was dom bezig. Tuurlijkquote:Op zondag 29 januari 2006 23:45 schreef Argento het volgende:
alsof je in die bocht buitenom kunt inhalen, en dan nog in de laatste ronde voor de overwinning. Waar Kerr zich verremde, beging Jos gewoon een onbezonnen actie. Maar goed, het zij zo. Jos staat toch niet bekend om de meest bedachtzame of zelfs intelligente rijder van het stel.
Er wordt nergens gezegd dat hij briljant was in de hoofdrace.quote:Ook in de hoofdrace was hij niet briljant. Een prima start, veel voordeel van zijn pitstop strategie, maar toen hij eenmaal op de 8ste plaats reed, was zijn progressie geheel en al te wijten aan het falen van anderen.
Ja, Verstappen was dom bezig, in z'n enthousiasme vergat hij blijkbaar dat er nog een bocht kwam die hij moest halen.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Sure Kerr verremde zich maar Verstappen was dom bezig. Tuurlijk
Het was idd erg moedig om een wagen die duidelijk langerzamer was in te halen. Wat een lef.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:48 schreef Vitalogy het volgende:
en hij ook nog het lef toont om van de pech van Zwitserland gebruik te maken.
Natuurlijk is het goed dat hij gewonnen heeft.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:48 schreef Vitalogy het volgende:
Goddomme wat een dom geouwehoer weer. Hij wordt 1e en dan is het nog niet goed genoeg.
Dus heeft Jos de verkeerde keus gemaakt.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:59 schreef Vitalogy het volgende:
Overigens zou ik de heren kenners vooral ook aanraden om ook eens naar het engelse commentaar te luisteren (hoeft trouwens ook niet Kalff zegt het zelf ook wel) of op ten tenths de reacties van toeschouwers uit het buitenland te lezen oid. Iedereen die ook maar een beetje noemenswaardig benul heeft van racerij ziet in dat de mogelijkheid voor inhalen er lag en dat het enkel aankwam op de keuze risico nemen of consolideren.
Dus
ik ben het hiermee eens , een verkeerde keus in de eerste race en een goede overwinning in de 2e, tja zonder geluk kom je niet van de 16e naar de 1ste plek, maar je moet het nog wel even doen.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Dus heeft Jos de verkeerde keus gemaakt.
dat klopt, ik kijk het ook met engels commentaar en Jos was the man of the day. In Nederland is het niet eens live op TV, lekker naar een race kijken waarvan je de uitslag al weet.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:37 schreef -Jean- het volgende:
Iedereen weer afzeiken. Face it, van 16 naar 1 kom je niet met geluk. De 2de race heeft hij gewoon super gereden. Er zijn er geen 15 uitgevallen dus niet janken. Het commentaar op de nederlandse televisie is alleen geen zak aan, de engelse via internet flipte helemaal bij die inhaalactie die vonden het retegaaf. Veel leuker en beter commentaar.
quote:maar om het algemeen dat als een sporter wint en er zijn in het verleden wat mindere prestaties neergezet hij altijd wat afgezeken. In andere landen gebeurt dat niet.
Als jij zo goed bent bewijs dat maar eens.., maar nee dat doen jullie niet. Afkraken wel maar als je zoiets zelf moet doen nee dat lukt jullie niet. puur de mentaliteit van de Nederlanders
achteraf gelul is zo makkelijk...quote:Op maandag 30 januari 2006 08:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Dus heeft Jos de verkeerde keus gemaakt.
Ja? Er zijn echt mensen die denken dat een inhaalactie buitenom in die bocht uberhaupt mogelijk is, nog afgezien dat het om een actie in de laatste ronde was en bovendien nog voor de overwinning?quote:Op maandag 30 januari 2006 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb de sprintrace gister nog even gezien, en tja.. het blijft racen. En als je dan op een lang recht stuk er dicht achter zit en je gaat zelfs harder, dan ga je ernaast rijden en niet inhouden. Bij de bocht had ie ietwat voorzichtiger op t vuil moeten zijn, want je zag gewoon duidelijk dat ie de controle verloor, maar een domme move ? Nah, da was t niet.. Er was wel degelijk ruimte, en doordat je meer snelheid hebt en je kan er misschien naast blijven was er ook wel een kans om m voor te blijven, maar helaas, hij verloor de controle over ze achterkant .. Shit happends, that's racing
Jos had een goede start en zijn pitstop ging goed waar die van anderen de mist in ging (Premat, Kerr). Jos heeft zelf, behoudens die start, niet zoveel gedaan om de race te winnen.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:37 schreef -Jean- het volgende:
Iedereen weer afzeiken. Face it, van 16 naar 1 kom je niet met geluk. De 2de race heeft hij gewoon super gereden. Er zijn er geen 15 uitgevallen dus niet janken. Het commentaar op de nederlandse televisie is alleen geen zak aan, de engelse via internet flipte helemaal bij die inhaalactie die vonden het retegaaf. Veel leuker en beter commentaar.
Is de sport bij jou zo zwart/wit? Wel mogelijk, of niet mogelijk.. Ik zou wat meer genieten als ik jou was, ipv je druk te maken over andere mensen hun opinie van de race.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:40 schreef Argento het volgende:
Ja? Er zijn echt mensen die denken dat een inhaalactie buitenom in die bocht uberhaupt mogelijk is, nog afgezien dat het om een actie in de laatste ronde was en bovendien nog voor de overwinning?
Ow, en jij hebt meer race inzicht dan Verstappenquote:Op maandag 30 januari 2006 12:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja? Er zijn echt mensen die denken dat een inhaalactie buitenom in die bocht uberhaupt mogelijk is, nog afgezien dat het om een actie in de laatste ronde was en bovendien nog voor de overwinning?
Er was no way dat Frankrijk dat uberhaupt zou laten gebeuren.
Dat heeft overigens ook niks met achteraf gelul te maken. De overwegingen op grond waarvan je er maar beter achter kon blijven hangen, kon ik ook wel van te voren maken. Maar goed, het zij zo.
Dat maakt deze klasse juist zo leukquote:Op maandag 30 januari 2006 14:27 schreef mikezwet het volgende:
Nee je moet net als in de F1 gewoon als 2e blijven rijden en niks proberen, dat is leuk![]()
Dat wou ik toen straks ook al posten hehe.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ow, en jij hebt meer race inzicht dan Verstappen![]()
Het irriteert mij als sporters op zo lichtvaardige wijze een goed resultaat weggooien.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Is de sport bij jou zo zwart/wit? Wel mogelijk, of niet mogelijk.. Ik zou wat meer genieten als ik jou was, ipv je druk te maken over andere mensen hun opinie van de race.
Dat zeg ik niet, maar het is toch niet verboden om over dit specifieke voorval op te merken dat Jos een verkeerde keus heeft gemaakt? Ook al is dat wijsheid achteraf (wat het niet is, vanaf de bank kan ik het allemaal goed overzien).quote:Op maandag 30 januari 2006 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ow, en jij hebt meer race inzicht dan Verstappen![]()
En hoe is dat tegenstrijdig?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:04 schreef Vitalogy het volgende:
Het is nogal tegenstrijdig dom geouwehoer. Blijft hij op de baan maar wint hij de race dan is he niets bijzonders maar falen van de anderen. Doet hij een gedurfde inhaalactie uitvoeren dan hij is een sukkel dat hij er niet achter is blijven plakken.
Nou, aan Senna kon je een gedurfde actie wel overlaten, omdat bij Senna zelfs de gedurfde actie niet zonder risico-inschatting gepaard ging. Dat maakt Senna misschien wel de legendarische rijder tegenover de middelmaat van Jos Verstappen. En verder dan dat moet die vergelijking absoluut niet getrokken worden.quote:Voor Mr Argento is de ideale coureur eentje die als een robot zijn rondjes rijdt in dienst van het gecalculeerde resultaat. Nooit een risicovolle inhaalmanoevre uitvoeren. Altijd de conventionele strategie nemen. Senna zou zich omdraaien in zijn graf.
Nee hoor. Absoluut niet. Juist de rijders die ik hoog aansla zijn zondermeer in staat om zonder knipperlichten en verkeersborden het duel aan te gaan. Ik denk dat juist coureurs als Jos Verstappen met dergelijke middelen geholpen zouden zijn.quote:Misschien vindt Mr Argento het ook een goed idee als er knipperlichten en verkeersborden geintroduceerd worden in de sport. Verboden hier in te halen wegens lastige bocht, knipperlicht aan ik ga inhalen.
Hoe kun jij dit nou weten? Als Verstappen heel dicht achter Premat zit, en harder de laatste bocht voor het rechte stuk uit komt, dan kun je hem aan het eind van het rechte stuk voorbij zijn. En je hebt natuurlijk je powerboosts nog.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is toch niet verboden om over dit specifieke voorval op te merken dat Jos een verkeerde keus heeft gemaakt? Ook al is dat wijsheid achteraf (wat het niet is, vanaf de bank kan ik het allemaal goed overzien).
Het is toch logisch dat Verstappen op de buitenlijn minder grip heeft dan Premat?
Het is dan toch logisch dat Verstappen in het tweede deel van de bocht in de problemen gaat komen, omdat hij wéét dat Premat rechts van hem rijdt?
Het is toch zéker logisch dat Premat het vanuit zijn positie niet zal laten gebeuren?
Er was gewoon no way dat dit ging lukken.
Zo recht was dat rechte stuk niet en het snelheidsverschil Verstappen/Premat moet wel bizar ver in het voordeel van de eerste uitvallen, wil Jos Premat nog op het rechte stuk inhalen, terwijl Premat dat niet wil.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nou weten? Als Verstappen heel dicht achter Premat zit, en harder de laatste bocht voor het rechte stuk uit komt, dan kun je hem aan het eind van het rechte stuk voorbij zijn. En je hebt natuurlijk je powerboosts nog.
Ik wil helemaal niks bewijzen. Ik word bekritiseerd op mijn standpunt dat de inhaalactie van Jos nooit zou slagen en dat Jos dat bij voldoende nadenkendheid had kunnen weten en dat het niettemin uitvoeren van die actie, met de vervelende gevolgen daarvan, hem kunnen en moeten worden aangerekend.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:40 schreef DaDude1987 het volgende:
Wat wil je nou bewijzen ?? Geniet eens van de race en inhaalacties, dat is het mooie van autosport.
Goh, dus als de mogelijkheid er wél lag, dan ligt de oorzaak van het falen ervan dus bij de uitvoering?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:52 schreef Vitalogy het volgende:
Tja
Zoals ik al zei, iedereen met een beetje verstand van autosport zegt ook wel dat de mogelijkheid er lag. Dat jij dat niet in ziet ligt aan jou.
Ik pas ervoor om een race uitsluitend op grond van de uitslag te beoordelen, en ja wat dat aangaat vond ik het een niet bijster interessante race. Als het al een interessante race was, dan komt dat niet door Jos, die 90% van de race op 1 à 2 seconden achter Duitsland heeft gereden en zijn inhaalacties uitsluitend heeft gepleegd in de eerste drie bochten van de race, behoudens een enkele move op Parente. Het inhalen van Phil Giebler en die Australier tel ik natuurlijk niet mee he.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:59 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Overal staat over wat een mooie race het was gisteren en de gave manier waarop die tot stand kwam. En de azijnpissers kunnen niets anders dan baggatelliseren en afkraken. Stel je eens voor dat hegemonie van Frankrijk nu afgelopen is en dat het nu constant wordt dat rijders als Jos en Piquet mee gaan doen voor de overwinning.
Wat een klote seizoen wordt het dan zeg. Bwahaha
[afbeelding]
Het falen van de uitvoering lag onder andere bij Frankrijk, hij hield zijn lijn perfect en durfde de uitremactie aan. Het is een gok, dat wel.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Goh, dus als de mogelijkheid er wél lag, dan ligt de oorzaak van het falen ervan dus bij de uitvoering?
Waarom kijk je dan nog naar de A1 GP's?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik geniet overigens niet van domme inhaalacties. Daar erger ik mij alleen maar aan.
En dat is nou precies de essentie waarom velen hier, waaronder ik, het niet met je eens zijn. Typisch Nederlandse mentaliteit: 2e is ook goed. NEE! Als je 2e bent, ben je de eerste verliezer!!! Wat sport betreft hang ik de Amerikaanse mentaliteit aan.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Het irriteert mij als sporters op zo lichtvaardige wijze een goed resultaat weggooien.
De meeste domme inhaalacties worden ook wel als zodanig ontmaskerd. Alleen bij de heer J. Verstappen is een domme inhaalactie geen domme inhaalactie, maar een getuigenis van loepzuiver sportmanschap en koele durf.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Waarom kijk je dan nog naar de A1 GP's?
Domme inhaalacties gebeuren vrijwel elke race met A1, poeh wat heb jij elke 2 weken een klote zondag zeg.
Ja? En wat ben je als je zestiende bent?quote:Op maandag 30 januari 2006 17:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
En dat is nou precies de essentie waarom velen hier, waaronder ik, het niet met je eens zijn. Typisch Nederlandse mentaliteit: 2e is ook goed. NEE! Als je 2e bent, ben je de eerste verliezer!!!
Ik niet. Ik zag daar niet iemand een redelijke kans op de overwinning pakken. Ik zag daar iemand een zekere tweede plaats weggooien. Dat maakt nogal een verschil.quote:Net zoals ik kan genieten van een schaatser die volle bak weggaat en wellicht op het einde iets teveel heeft gevergd vanzichzelf (en dus niet wint), zo kan ik ook genieten van zo'n actie van Jos. Wie zat er nou niet op de bank te kijken: "ja, ja, JAA, JAAAAAA........ VERDOMME, NEEEEEE!!!"
Ik heb al eerder geschreven dat ik het met je eens ben wat betreft de eerste race, hij had beter gewoon 2de kunnen blijven en ik zag dat zogenaamde gat ook niet op TV, maar ik vind je erg negatief over de 2de race, ok hij heeft geluk gehad maar het is ondanks dat toch een enorme prestatie van 16 naar 1quote:Op maandag 30 januari 2006 17:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja? En wat ben je als je zestiende bent?
[..]
Ik niet. Ik zag daar niet iemand een redelijke kans op de overwinning pakken. Ik zag daar iemand een zekere tweede plaats weggooien. Dat maakt nogal een verschil.
Als die move ook maar een mespuntje kans van slagen had gehad, had het mijn zege gehad, maar daar was in het geheel geen sprake van.
http://www.verstappen.nl/nieuws/6240.htmlquote:Brazilië maakt dan de pitstop in de 36e ronde, waardoor Jos eindelijk als tweede op het scorebord komt te staan. Jos maakt het spannend en hangt achter Zwitserland. Met een fraaie inhaalaktie in de laatste ronde pakt hij waar hij al zo lang op wacht: de eerste plaats op het podium. Proficiat Jos!
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=108403quote:Een paar uur later bevond Verstappen zich in een vergelijkbare situatie. Opnieuw reed hij tweede en opnieuw was er nog slechts één ronde te rijden. En jawel, opnieuw waagde hij zijn kans. "Ik had het gevoel dat ik wat goed te maken had", lacht Verstappen op zijn website. "Natuurlijk besefte ik me hoe de sprintrace was afgelopen, maar ik rook mijn kans." Ditmaal heeft de poging van Verstappen succes en pakt hij de koppositie. Deze leidende positie zou hij in het vervolg van de race niet meer uit handen geven.
"Dit is geweldig, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor de fans en het team. Dit is toch waar je het voor doet", zegt Verstappen in een eerste reactie op zijn persoonlijke website.
Op het moment dat Verstappen Zwitzerland in moest halen wist hij niet van de remproblemen, beetje flauw, gun die jongen z'n succesquote:Op maandag 30 januari 2006 18:07 schreef Murray het volgende:
Ook opvallend...
[..]
http://www.verstappen.nl/nieuws/6240.html
[..]
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=108403
Beide sites reppen met geen woord over de remproblemen van Jani, want dat wil de gemiddelde Verstappen fan natuurlijk helemaal niet horen.
Geen loser want hij heeft het geprobeerd. Het is geen formule 1 waar iedereen aan het rekenen is. Daar vind ik geen zak meer aan. A1 is gewoon leuk en je weet nooit wat er gaat gebeurenquote:Op maandag 30 januari 2006 17:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja? En wat ben je als je zestiende bent?
Zeg ff wanneer hij helemaal erop staatquote:Op maandag 30 januari 2006 20:17 schreef Vitalogy het volgende:
Jazeker
Hier is een officiele stream van wat minder kwaliteit
http://boss.streamos.com/(...)rban_encoder_1-2.wvx
En binnen afzienbare tijd zal deze volledig te vinden zijn in de usenet groep a.b.multimedia.sports in uitstekende kwaliteit.
Edit:
Positie in stream 3:37 min.
Geweldig dit![]()
Het gat was er wel degelijk en als Premat hem een beetje meer ruimte had gegunt dan had ie hem wel nog recht kunnen trekken zonder tegen Premat aan te komen. Door zn slippertje was ie dan toch geen eerste geworden dus Premat had hem best wat ruimte kunnen laten.quote:Ik niet. Ik zag daar niet iemand een redelijke kans op de overwinning pakken. Ik zag daar iemand een zekere tweede plaats weggooien. Dat maakt nogal een verschil.
Daar heb ik geen controle over hoor.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zeg ff wanneer hij helemaal erop staat
Ik hoop dat je hier wat aan hebt:quote:Op maandag 30 januari 2006 20:53 schreef -Jean- het volgende:
Mooi dat ik dit nog eens terug kan zien! heerlijk commentaar
Hoe kom ik in usenet groep a.b. multimedia.sports om het te downloaden :| met welk programma is dat, hoe kom ik daar in godsnaam in.... anders moet ik deze stream gaan rippen
Das idd lachen!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die Zwitserse lui die op 03.38.32 al met de Zwirtserland flaggetjes staan
Ik met Windows Media Playerquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Waar openen jullie die stream mee dan?
Oh kloten, ik dacht dat dit het topic over de A1 was.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |