Dat circuit op de verstappen site past in dezelfde luchtfoto als die hier gepost staat volgens mij. Heb het even getekent met paintquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:04 schreef Rory78 het volgende:
Met een haarspeld als eerste bocht, altijd interessant...
Raar dat op de meeste sites (zelfs op de JV-site!) het verkeerde circuit staat afgebeeld. Ik houd de versie uit de Zuid-Afrikaanse kranten en de A1GP-site zelf maar gewoon aan...
Dat is niet live he.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:35 schreef Barbaaf het volgende:
Nog één sessie... Jos moet nog flink doortrappen om 3e te worden en heeft wel twee gasten op z'n nek.
't Is dat je 't zegt. ik vond het al zo'n raar tijdstipquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:42 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat is niet live he.
Ben benieuwd morgen.
quote:A1 Team Driver Aggregate Time
1 France Alexandre Premat 2.36.841
2 Great Britain Robbie Kerr 2.38.079
3 Switzerland Neel Jani 2.38.093
4 Netherlands Jos Verstappen 2.38.452
5 Ireland Ralph Firman 2.38.509
6 Czech Republic Tomas Enge 2.38.541
7 New Zealand Matt Halliday 2.38.856
8 Brazil Nelson Piquet Jr 2.38.876
9 Canada Sean McIntosh 2.38.996
10 Malaysia Alex Yoong 2.39.197
11 Indonesia Ananda Mikola 2.39.240
12 Germany Timo Scheider 2.39.325
13 USA Philip Giebler 2.39.355
14 Italy Massimiliano Busnelli 2.39.419
15 Portugal Alvaro Parente 2.39.671
16 South Africa Stephen Simpson 2.40.193
17 Australia Will Davison 2.40.652
18 Lebanon Basil Shaaban 2.41.845
19 Mexico David Martinez 2.41.846
20 China Tengyi Jiang 2.42.824
21 Austria Mathias Lauda 2.42.871
22 India Armaan Ebrahim 2.46.880
23 Pakistan Adam Khan N/A
source www.a1gpracing.net
premat is een fransman en die wisselt met lapierre en neit met piquetquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef Dacide het volgende:
zover ik weet wisselen piquet en premat zich elkaar op regelmatige basis af..
Ik denk dattie bedoelde met winnen / vooraan rijden; maargoed, dat doet Piquet ook helemaal niet meer. Dat was alleen de eerste race het gevalquote:Op zondag 29 januari 2006 10:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
premat is een fransman en die wisselt met lapierre en neit met piquet![]()
Juist,Do or die!quote:Op zondag 29 januari 2006 13:44 schreef Greenday het volgende:
Brilliante race, Zo wil ik racen zien en niet mieterige treintje rijden!
En daar ben ik het helemaal mee eens...quote:Jos 'the streetfighter': 16e
(29/1/2006) Hij deed wat hij moest doen! Voor een racer telt geen tweede plaats. Het draait om winnen of verliezen. Jos zette alles op alles om deze sprintrace op het hoogste podium te komen, maar verloor helaas van Alexandre Premat. In de allerlaatste ronde zette Jos in voor een inhaalaktie op Frankrijk. Een geweldige aktie, die helaas door Frankrijk met een heel klein verschil werd afgeslagen.
Jos: "De kans was er, ik ging ietsjes te wijd in de bocht. Er was een gat en elke zichzelf respecterende coureur moet dat pakken. Frankrijk dacht al dat hij er was en liet wat snelheid liggen voor de bocht. Daar spring je dan op in. Natuurlijk ben ik teleurgesteld, maar dat was misschien nog erger geweest als ik het niet had geprobeerd."
Het spandoek 'overtaking is an art' hing niet voor niets in de tribunes. Jos is een racer en dat is waarom hij zoveel fans heeft. Waar iedereen wist en dacht dat inhalen volstrekt onmogelijk was, liet Jos zien dat er één racer ter wereld is die daar anders over denkt.
Uiteraard begon ook deze sprint race weer met een 'rolling start', hetgeen tot gevolg had dat het hele veld op volle racesnelheid de eerste bocht indook.
Een geweldige start van Jos bracht hem even op de tweede plaats, maar na de bocht moest hij die weer prijsgeven. De derde plaats nam hij echter niet lang in door een fout van Robbie Kerr. Jos lag weer tweede. Door een crash van Indonesië en Italië werd de safetycar ingezet. Eigenlijk had iedereen daar al op gerekend bij de eerste bocht.
Met 14 rondes te gaan werd de track weer vrijgegeven. Door het gebruik van een powerboost wist Jos goed aansluiting te houden met koploper Frankrijk.
Een enorme teleurstelling was het uitvallen van Zuid-Afrikaanse auto met electronische problemen in de elfde ronde. Dat was natuurlijk niet wat het publiek in Durban verwachtte.
Jos bleef ondertussen goed achter Frankrijk hangen, wetend dat hij nog één powerboost over had en Frankrijk geen meer.
In de derde laatste rond spinde Brazilië in bocht 1 doordat hij heel even de muur raakte. Gelukkig stond de auto niet te erg in de weg, zodat de race bijna normaal afgemaakt kon worden. Het crashen van China in de laatste ronde zorgde nog even voor spektakel, maar nog veel meer het weer op de baan komen van de Zuid-Afrikaanse auto. Het publiek natuurlijk razend enthousiast.
Net toen het podium al ingedeeld leek geloofde niemand ter wereld zijn ogen. In de allerlaatste ronde, bijna aan de finish, probeerde Jos zijn alles of niets poging. Aan de poging op zich was helemaal niets af te dingen. Het leek er zelfs op dat Jos het zou gaan halen, zelfs buitenom. De bochtsnelheid van Frankrijk was echter te groot en Jos raakte Frankrijk aan het achterwiel.
Gelukkig heeft de Nederlandse auto schijnbaar niet teveel schade opgelopen en kunnen we dadelijk gewoon aan de feature race deelnemen.
Dan heb je raceinstinct ja, maar tegelijkertijd maakt het je tot een verliezer. Dacht je dat kampioenen als Schumacher of Hakinnen in zo'n fase van de wedstrijd alles op het spel zouden zetten?quote:Op zondag 29 januari 2006 14:13 schreef Dacide het volgende:
ja maar bekijk het eens niet zo zwart wit...
stel je zou zelf daar racen., je ligt tweede en alles gaat goed... dan opeens zie je dat frankrijk de bocht beetje wijd pakt waardoor er een heuse opening ligt...
Je bent toch gvd geen coureur als je dan zo'n kans laat schieten.
no offence natuurlijk
tja, de grens tussen loser en winnaar is slechts enkele centimeters...quote:Op zondag 29 januari 2006 14:20 schreef budha het volgende:
[..]
Dan heb je raceinstinct ja, maar tegelijkertijd maakt het je tot een verliezer. Dacht je dat kampioenen als Schumacher of Hakinnen in zo'n fase van de wedstrijd alles op het spel zouden zetten?
niet gezien maar ze zeiden hier voor "speeding in the pitlane"quote:Op zondag 29 januari 2006 14:58 schreef Greenday het volgende:
Zwarte vlag voor Frankrijk, iemand gezien waarvoor ze deze hebben gehad?
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:44 schreef SuzukiSwift het volgende:
Geweldige actie van Verstappen!
En we hebben de titel in de tracker nog wel neutraal gehouden zonder spoiler. Je hoeft er niet op te klikken.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aaaargghh waarom moet ik nou dat bericht op de frontpage lezen?
Wat een baan zeg!
Volgens mij waren de races in Engeland en Duitsland wel live. Voor de rest is het natuurlijk belachelijk: alsof belspelletjes niet kunnen wijken. Het is wel duidelijk wat RTL definieert als prime time.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:30 schreef Greenday het volgende:
RTL 7 heeft wel de rechten gekocht, maar heeft nog nooit de A1GP live uitgezonden.
Ik denk het welquote:Op zondag 29 januari 2006 16:10 schreef Guard het volgende:
krijgen ze zijn auto nu nog wel klaar voor de hoofdrace?
Een race uitrijden zonder brokken is een hele knappe prestatie voor Verstappen.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
We zijn blij dat jij er verstand van hebt en ons verteld hoe het nou precies zatquote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
en als die aktie wel gelukt zou zijn, dan prijsde je hem de hemel in vanwege zijn vette inhaalaktie...quote:Op zondag 29 januari 2006 18:00 schreef Murray het volgende:
Lul toch op met je "de pech die we in de eerste race hadden"... dat was gewoon een kansloze actie van Verstappen en z'n eigen domme schuld.
En nu wint 'ie, dankzij 300 safetycar situaties en veel geluk.
Er zijn mensen die niet eerst kijken wat het geworden is en dan pas de beelden gaan kijkenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |