abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34588329
Wat baalde ik zeg na de sprintrace maargoed, hij heeft het nu lekker gedaan.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:42:40 #152
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34588640
Zo is hij een kneus, zo is hij een held. Go JOS!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 29 januari 2006 @ 19:01:15 #153
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_34589144

Dit is echt Jos ten voeten uit..

Alles of helemaal niets
pi_34589248
Wat een reacties in dit topic!

JOS!
pi_34589977
Natuurlijk heb ik alles TOCH weer gekeken!! En das maar goed ook!!

JOSJE!!!
pi_34590337
India.. BEDANKT!!

zondag 29 januari 2006 @ 19:54:33 #157
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34590667
gave race
Eindelijk is het zover
Are you nuts??
  zondag 29 januari 2006 @ 21:14:21 #158
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34593710
Vanavond om 23.20 uur op RTL 7 is de samenvatting, voor degene die het gemist hebben of nog eens rustig willen nagenieten. !
  zondag 29 januari 2006 @ 21:21:17 #159
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34593994
Echt mooi dat hij heeft gewonnen! En wat een actie in de sprint race Ballen heeft hij zeker wel!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34594010
Zeker een hele vette race om te zien!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zondag 29 januari 2006 @ 21:25:43 #161
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34595074
Mijn mening over die actie in de sprint race. Wat Robbie Kerr deed in diezelfde bocht was een onbezonnen inhaalactie die echt niet kon. De actie van Jos was dat zeer zeker niet. De mogelijkheid lag er en mislukte net. Dan verliest hij maar nu heeft die overwinning daardoor extra glans. Kom op mensen. Het komt op bijna dezelfde situatie aan, laatste ronde, een na laatste bocht. Dit is wat mensen willen zien in autosport. Geen flauwe optocht van consoliderende coureurs.
pi_34595261
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:25 schreef pfaf het volgende:
Kunnen we nog wereldkampioen worden?
Als we Frankrijk annexeren wel ja
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_34595477
Overigens wel vreemd dat Frankrijk in de kwalificatie vanaf sessie twee van 1.20 ineens miraculeus 2.2 seconden weet te vinden om de pole te halen met tijden van laag 1.18 (waar heb je dat ooit in de racerij gezien). Tijden die ze eerder in het weekend en nu ook weer in de race bij lange na niet weten te halen. Dat klopt niet.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:19:42 #165
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34598797
ik verbaasde me daar ook al over...
ik vind het allemaal gewoon erg raar bij frankrijk..

tuurlijk hebben ze een mooi budget, topengineers, topcoureurs... maar hun enorme overmacht valt gewoon op.

maja.. ze zullen het wel gewoon goed voor mekaar hebben.

neemt niet weg dat die tijden van in kwalificatie en in race erg dubieus zijn,
pi_34599202
Kom er nog een haarherling of samenvatting. Ik was het namelijk helemaal vergeten door al dat gezeur met die neef en het verzetten van de hele kalender
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_34599320
Nu op RTL7
pi_34599705
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:45 schreef Vitalogy het volgende:
Mijn mening over die actie in de sprint race. Wat Robbie Kerr deed in diezelfde bocht was een overhaaste, slecht uitgevoerde inhaalactie die echt niet kon.
alsof je in die bocht buitenom kunt inhalen, en dan nog in de laatste ronde voor de overwinning. Waar Kerr zich verremde, beging Jos gewoon een onbezonnen actie. Maar goed, het zij zo. Jos staat toch niet bekend om de meest bedachtzame of zelfs intelligente rijder van het stel.

Ook in de hoofdrace was hij niet briljant. Een prima start, veel voordeel van zijn pitstop strategie, maar toen hij eenmaal op de 8ste plaats reed, was zijn progressie geheel en al te wijten aan het falen van anderen.

Natuurlijk, je moet blijven rijden en dat hij er was om de overwinning te pakken is natuurlijk alleen maar goed, maar veel meer moet je daar ook niet van maken. Waar Jos dit keer geen fouten heeft gemaakt, staan er ook genoeg races tegenover waar hij die wel heeft gemaakt. Het feit dat Nederland -naar mijn idee- een teleurstellende plaats in de tussenstand inneemt, heeft dat deels te maken met pech, maar zeker ook met de hier en daar tekortschietende optredens van Verstappen.

Ik had graag gezien hoe Bleekemolen het eraf zou brengen (want waarom zou hij zich niet kunnen meten met in ieder geval jongens Kerr, Enge en Sutil/Scheider?), maar na zon overwinning van Jos zit dat er natuurlijk niet in.

Ik zat me overigens ongelofelijk te ergeren aan Kalff en zijn gezanik over die Libanese coureur. Na 1 of 2 opmerkingen weet ik wel hoe Kalff over zon jongen denkt. Dat hoeft niet de halve race zo door te gaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34600217
Mooi dat Jos eindelijk weer eens een keertje een race wint.
En het is en blijft een mechanische sport, de ene keer heb je pech en de andere keer geluk.

En o ja, Kalff is best leuk maar het afkraken van mindere goden moet toch echt een keer stoppen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_34600397
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:33 schreef JWR het volgende:
Nu op RTL7
Dank je, heb het kunnen zien. Leuk hoor jos eens eerste
pi_34600916
Argento heeft het helemaal verkeerd begrepen. Jos reed een superrace en haalde dankzij veel moed Neel Jani in omdat deze op het laatst wat foutjes maakte!
(ik keek even op de verstappen site)

psst. Voor wie niet gekeken heeft, Jani's enige 'foutje' was dat zijn remmen uitvielen in de laatste rondes.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_34600971
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef Bruce117 het volgende:

En o ja, Kalff is best leuk maar het afkraken van mindere goden moet toch echt een keer stoppen.
Tja maar die Basil Shaaban bakt er dan ook wel werkelijk helemaal niks van.. Veruit de slechtste coureur die er rond rijdt..
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_34601001
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:16 schreef multatuli het volgende:
Argento heeft het helemaal verkeerd begrepen. Jos reed een superrace en haalde dankzij veel moed Neel Jami in omdat deze op het laatst wat foutjes maakte!
(ik keek even op de verstappen site)

psst. Voor wie niet gekeken heeft, Jami's enige 'foutje' was dat zijn auto uitviel in de laatste ronde.
Die jongen heet Jani, maar dat terzijde.

Ik heb Jos' race beschreven als: goede start, goed getimed pitstop, en vervolgens werd zijn progressie bepaald door het doen en laten van de anderen. Ja hij heeft Parente gepasseerd, maar niet voordat Parento aan Jos voorbij was.

Hoe heb ik het 'helemaal verkeerd' begrepen?

Ik ben benieuwd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34601023
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:18 schreef Nilasha het volgende:

[..]

Tja maar die Basil Shaaban bakt er dan ook wel werkelijk helemaal niks van.. Veruit de slechtste coureur die er rond rijdt..
Mathias Lauda kan er ook wat van.

Of weinig van bedoel ik dan.
pi_34601102
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Mathias Lauda kan er ook wat van.

Of weinig van bedoel ik dan.
Ja das waar.. En die andere van Libanon, Khalil Beschir past ook in dat rijtje.
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_34601144
Ik had de 'M' in Jani al gecorrigeerd Argento. Mijn commentaar was overigens ironisch bedoeld. Ben het geheel met je eens.
Verstappen site;
"Alleen al de teleurstelling bij het team over de sprintrace deed me besluiten Zwitserland toch te pakken"
"Met een fraaie inhaalaktie in de laatste ronde pakt hij waar hij al zo lang op wacht: de eerste plaats op het podium"

Welke fraaie inhaalaktie? Met dat snelheidsverschil kan iedereen het.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_34601817
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:45 schreef Argento het volgende:

alsof je in die bocht buitenom kunt inhalen, en dan nog in de laatste ronde voor de overwinning. Waar Kerr zich verremde, beging Jos gewoon een onbezonnen actie. Maar goed, het zij zo. Jos staat toch niet bekend om de meest bedachtzame of zelfs intelligente rijder van het stel.
Sure Kerr verremde zich maar Verstappen was dom bezig. Tuurlijk
quote:
Ook in de hoofdrace was hij niet briljant. Een prima start, veel voordeel van zijn pitstop strategie, maar toen hij eenmaal op de 8ste plaats reed, was zijn progressie geheel en al te wijten aan het falen van anderen.
Er wordt nergens gezegd dat hij briljant was in de hoofdrace.
Bovendien, plaats 8 was dus al de helft van zijn startpositie maar dat was natuurlijk een niet noemenswaardig eitje voor hem,
hij haalt iig nog Portugal in (Alvoro Parente is geen slecht coureur)
en je kan Jos moeilijk kwalijk nemen dat Duitsland zelf de muur in rijdt
en hij ook nog het lef toont om van de pech van Zwitserland gebruik te maken.

Goddomme wat een dom geouwehoer weer. Hij wordt 1e en dan is het nog niet goed genoeg.
pi_34602091
Overigens zou ik de heren kenners vooral ook aanraden om ook eens naar het engelse commentaar te luisteren (hoeft trouwens ook niet Kalff zegt het zelf ook wel) of op ten tenths de reacties van toeschouwers uit het buitenland te lezen oid. Iedereen die ook maar een beetje noemenswaardig benul heeft van racerij ziet in dat de mogelijkheid voor inhalen er lag en dat het enkel aankwam op de keuze risico nemen of consolideren.

Dus
pi_34603200
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:48 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Sure Kerr verremde zich maar Verstappen was dom bezig. Tuurlijk
Ja, Verstappen was dom bezig, in z'n enthousiasme vergat hij blijkbaar dat er nog een bocht kwam die hij moest halen.

En vervolgens dus niet haalde, wat ook niet vreemd is als je zo op volle snelheid buitenom gaat.

Overigens, als ik dit topic zo teruglees was iedereen het er wel over eens dat het gewoon dom van hem was, maar nu hij later gewonnen heeft mag je dat niet meer opmerken?
quote:
en hij ook nog het lef toont om van de pech van Zwitserland gebruik te maken.
Het was idd erg moedig om een wagen die duidelijk langerzamer was in te halen. Wat een lef.
quote:
Goddomme wat een dom geouwehoer weer. Hij wordt 1e en dan is het nog niet goed genoeg.
Natuurlijk is het goed dat hij gewonnen heeft.

Je mag er alleen best de kanttekening bij plaatsen dat 'ie z'n sprintrace dom verneukte, en dat er een flinke dosis geluk bij z'n overwinning kwam kijken.
pi_34604409
Wat een stom geblaat, kunnen er een paar mensen niet tegen dat Verstappen de race gewonnen heeft
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34604913
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:59 schreef Vitalogy het volgende:
Overigens zou ik de heren kenners vooral ook aanraden om ook eens naar het engelse commentaar te luisteren (hoeft trouwens ook niet Kalff zegt het zelf ook wel) of op ten tenths de reacties van toeschouwers uit het buitenland te lezen oid. Iedereen die ook maar een beetje noemenswaardig benul heeft van racerij ziet in dat de mogelijkheid voor inhalen er lag en dat het enkel aankwam op de keuze risico nemen of consolideren.

Dus
Dus heeft Jos de verkeerde keus gemaakt.
  maandag 30 januari 2006 @ 09:16:21 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34605194
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:58 schreef Argento het volgende:

[..]

ik ben het hiermee eens , een verkeerde keus in de eerste race en een goede overwinning in de 2e, tja zonder geluk kom je niet van de 16e naar de 1ste plek, maar je moet het nog wel even doen.
pi_34605463
Hij zorgt wel voor actie, vooral in de 1e race. Camicaze acties zijn altijd leuk
pi_34605490
Iedereen weer afzeiken. Face it, van 16 naar 1 kom je niet met geluk. De 2de race heeft hij gewoon super gereden. Er zijn er geen 15 uitgevallen dus niet janken. Het commentaar op de nederlandse televisie is alleen geen zak aan, de engelse via internet flipte helemaal bij die inhaalactie die vonden het retegaaf. Veel leuker en beter commentaar.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_34605534
Heb de sprintrace gister nog even gezien, en tja.. het blijft racen. En als je dan op een lang recht stuk er dicht achter zit en je gaat zelfs harder, dan ga je ernaast rijden en niet inhouden. Bij de bocht had ie ietwat voorzichtiger op t vuil moeten zijn, want je zag gewoon duidelijk dat ie de controle verloor, maar een domme move ? Nah, da was t niet.. Er was wel degelijk ruimte, en doordat je meer snelheid hebt en je kan er misschien naast blijven was er ook wel een kans om m voor te blijven, maar helaas, hij verloor de controle over ze achterkant .. Shit happends, that's racing
Where facts are few, experts are many.
  maandag 30 januari 2006 @ 09:40:33 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34605542
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:37 schreef -Jean- het volgende:
Iedereen weer afzeiken. Face it, van 16 naar 1 kom je niet met geluk. De 2de race heeft hij gewoon super gereden. Er zijn er geen 15 uitgevallen dus niet janken. Het commentaar op de nederlandse televisie is alleen geen zak aan, de engelse via internet flipte helemaal bij die inhaalactie die vonden het retegaaf. Veel leuker en beter commentaar.
dat klopt, ik kijk het ook met engels commentaar en Jos was the man of the day. In Nederland is het niet eens live op TV, lekker naar een race kijken waarvan je de uitslag al weet.
pi_34606220
Super gedaan van Verstappen, na de eerste race heb ik toch wel even beteutert zitten kijken maar dit maakt het helemaal goed. Jammer van de eerste race, maar er was gewoon een grote kans. Als het wel goed was gegaan had niemand het erover gehad.

Op naar Indonesie, met de nieuwe engineer gaat het erg goed dus hopelijk daar ook weer.
-
  maandag 30 januari 2006 @ 10:50:07 #188
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34606926
ff een stukje wat ik op een ander forum geschreven heb, geldt hier ook wel een beetje
quote:
maar om het algemeen dat als een sporter wint en er zijn in het verleden wat mindere prestaties neergezet hij altijd wat afgezeken. In andere landen gebeurt dat niet.

Als jij zo goed bent bewijs dat maar eens.., maar nee dat doen jullie niet. Afkraken wel maar als je zoiets zelf moet doen nee dat lukt jullie niet. puur de mentaliteit van de Nederlanders
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 30 januari 2006 @ 12:05:05 #189
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_34608897
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:58 schreef Argento het volgende:

[..]

achteraf gelul is zo makkelijk...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_34609845
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb de sprintrace gister nog even gezien, en tja.. het blijft racen. En als je dan op een lang recht stuk er dicht achter zit en je gaat zelfs harder, dan ga je ernaast rijden en niet inhouden. Bij de bocht had ie ietwat voorzichtiger op t vuil moeten zijn, want je zag gewoon duidelijk dat ie de controle verloor, maar een domme move ? Nah, da was t niet.. Er was wel degelijk ruimte, en doordat je meer snelheid hebt en je kan er misschien naast blijven was er ook wel een kans om m voor te blijven, maar helaas, hij verloor de controle over ze achterkant .. Shit happends, that's racing
Ja? Er zijn echt mensen die denken dat een inhaalactie buitenom in die bocht uberhaupt mogelijk is, nog afgezien dat het om een actie in de laatste ronde was en bovendien nog voor de overwinning?

Er was no way dat Frankrijk dat uberhaupt zou laten gebeuren.

Dat heeft overigens ook niks met achteraf gelul te maken. De overwegingen op grond waarvan je er maar beter achter kon blijven hangen, kon ik ook wel van te voren maken. Maar goed, het zij zo.
pi_34609901
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:37 schreef -Jean- het volgende:
Jos had een goede start en zijn pitstop ging goed waar die van anderen de mist in ging (Premat, Kerr). Jos heeft zelf, behoudens die start, niet zoveel gedaan om de race te winnen.

En face it: ook afgezien van de pech, kunnen we nu niet stellen dat Jos met zijn F1ervaring nu zo ver uitsteekt boven dit veld, als hij er uberhaupt al bovenuit zou steken.
pi_34610284
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:40 schreef Argento het volgende:
Ja? Er zijn echt mensen die denken dat een inhaalactie buitenom in die bocht uberhaupt mogelijk is, nog afgezien dat het om een actie in de laatste ronde was en bovendien nog voor de overwinning?
Is de sport bij jou zo zwart/wit? Wel mogelijk, of niet mogelijk.. Ik zou wat meer genieten als ik jou was, ipv je druk te maken over andere mensen hun opinie van de race.
Where facts are few, experts are many.
pi_34612160
Het is nogal tegenstrijdig dom geouwehoer. Blijft hij op de baan maar wint hij de race dan is he niets bijzonders maar falen van de anderen. Doet hij een gedurfde inhaalactie uitvoeren dan hij is een sukkel dat hij er niet achter is blijven plakken.

Voor Mr Argento is de ideale coureur eentje die als een robot zijn rondjes rijdt in dienst van het gecalculeerde resultaat. Nooit een risicovolle inhaalmanoevre uitvoeren. Altijd de conventionele strategie nemen. Senna zou zich omdraaien in zijn graf.

Misschien vindt Mr Argento het ook een goed idee als er knipperlichten en verkeersborden geintroduceerd worden in de sport. Verboden hier in te halen wegens lastige bocht, knipperlicht aan ik ga inhalen.
pi_34612904
Nee je moet net als in de F1 gewoon als 2e blijven rijden en niks proberen, dat is leuk
pi_34612968
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Er was no way dat Frankrijk dat uberhaupt zou laten gebeuren.

Dat heeft overigens ook niks met achteraf gelul te maken. De overwegingen op grond waarvan je er maar beter achter kon blijven hangen, kon ik ook wel van te voren maken. Maar goed, het zij zo.
Ow, en jij hebt meer race inzicht dan Verstappen
pi_34612988
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:27 schreef mikezwet het volgende:
Nee je moet net als in de F1 gewoon als 2e blijven rijden en niks proberen, dat is leuk
Dat maakt deze klasse juist zo leuk
pi_34613043
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat wou ik toen straks ook al posten hehe.
pi_34613956
Trouwens dit staat op www.verstappen.nl

Tijdstraf Frankrijk Durban
(30/1/2006) Het A1 team Frankrijk heeft een straf van 25 seconden gekregen omdat ze een drive through penalty uitvoerden tijdens de safety car periode.
De drive through kregen ze opgelegd omdat twee monteurs aan hetzelfde wiel werkten tijdens de pitstop in de feature race.

Deze straf levert hun ook een punt minder op in de stand om het kampioenschap omdat Oostenrijk nu de zevende plaats in de feature race krijgt toegewezen.

Wel leuk geprobeerd van Frankrijk.
pi_34614314
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Is de sport bij jou zo zwart/wit? Wel mogelijk, of niet mogelijk.. Ik zou wat meer genieten als ik jou was, ipv je druk te maken over andere mensen hun opinie van de race.
Het irriteert mij als sporters op zo lichtvaardige wijze een goed resultaat weggooien.
pi_34614371
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar het is toch niet verboden om over dit specifieke voorval op te merken dat Jos een verkeerde keus heeft gemaakt? Ook al is dat wijsheid achteraf (wat het niet is, vanaf de bank kan ik het allemaal goed overzien).

Het is toch logisch dat Verstappen op de buitenlijn minder grip heeft dan Premat?
Het is dan toch logisch dat Verstappen in het tweede deel van de bocht in de problemen gaat komen, omdat hij wéét dat Premat rechts van hem rijdt?
Het is toch zéker logisch dat Premat het vanuit zijn positie niet zal laten gebeuren?

Er was gewoon no way dat dit ging lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')