abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34460453
Volvo Ocean Race

En deel 10 alweer terwijl we nog maar 2 legs gehad hebben...



Vorige Topics
Leg 2
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#9) - Leg 2 - the finish!
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#7) - Leg 2 to Melbourne
In Port Race Cape Town
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2
Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#5) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#4) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#3) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#2) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race 2005/2006

Gerelateerde topics
[Poll] [Zeilen] Winnaar van de In Port race?

De Route
Huidige leg: geen
Volgende In Port race: 4 Februari - In port race Melbourne
Volgende Offshore leg: 12 Februari - Melbourne - Wellington (pitstop) (ETA: 16 februari, 1450nm)
Vervolgens: Offshore leg: 19 Februai - Wellington (Nieuw Zeeland) - Rio De Janeiro (Brazilie), 6700nm
gehele race-schema | High-res afbeelding

Nederland
De vloot van 7 boten zal ook Nederland aandoen. Op +/- 7 juni zal de finish van de 8ste leg in Rotterdam liggen. In Rotterdam zal een 'in-port race' gehouden worden op 10 juni, en op 15 juni zal in Rotterdam de 9de en laatste leg naar Gothenborg (Zweden) van start gaan. Zie ook de website van de stopover: Rotterdamstopover.nl

Data updates
Alle data (stand in leg, positie van boten en afstand tot finish. Snelheid, koers, en weerinformatie) wordt slechts 4 maal per dag upgedate. Kort na: 05h,11h,17h,23h nl-tijd. Zowel op de website als in Virtual Spectator (zie onder) zal de nieuwe data te vinden zijn.
Technisch is het goed mogelijk om vaker informatie over de stand openbaar te maken, maar om de boten zelf geen realtime informatie over de concurrenten te geven (evenals live-weerinformatie) is er gekozen voor 4 update-momenten.

Belangrijkste Zeetermen
nm = Zeemijl = 1.852 KM
kts = Knoop = zeemijl/h =1.852 km/h = 0.5 m/s
zie verder onder 'links' > 'Zeil-termen en info'

Links
Volvooceanrace.com - De officiële website van de VOR met laatste nieuws en standen (en video's, en foto's)
Virtual Spectator - Programma waar de route perfect te volgen is, Elke 6 uur een update, met de route, snelheid maar ook windsnelheden en richtingen. (vaak gebruikte afkorting: VS) (alleen voor windows )
Nossport.nl - Thema pagina van de NOS over de VOR. Wordt niet erg vaak vernieuwd. De reportage in Studio Sport die iedere zondag rond 15h00 wordt uitgezonden zijn hier de daaropvolgende maandag terug te kijken.
Weersgegevens voor de VOR leg - Website met uitgebreide weergegevens voor de komende leg

Stop-overs
Rotterdam
Melbourne


De boten

s: schipper, n: navigator, o: bootontwerper
ABN AMRO ONE - de boot met de ervaring, doel is (uiteraard) winnen.
Bijnaam schip: "Black Betty"
Scheepslied: Black Betty van RamJam
s: Mike Sanderson n: Stan Honey (overige crew)
o: Kouyoumdjian

ABN AMRO TWO - kortweg: AAB2 - de boot met de 'jonkies', naast winnen is ook ervaring opdoen een belangrijk doel.
Bijnaam schip: "Streetfighter"
Scheepslied: Seven Nation Army van The WHITE stripes
s: Sebastien Josse n: Simon Fisher (overige crew)
o: Kouyoumdjian

Brasil 1
s: Torben Grael n: Marcel van Triest (overige crew)
o: Farr

Ericsson Racing Team - kortweg: Ericsson
s: Neal McDonald n: Steve Hayles (overige crew)
o: Farr

Movistar
s: Bouwe Bekking n: Andrew Cap (overige crew)
o: Farr

Pirates of the Caribbean - kortweg: PotC
s: Paul Cayard n: Jules Salter (overige crew)
o: Farr

Brunel Teamwork - Kortweg Brunel
Bijnaam schip: "Black Pearl"
s: Grant Wharington n: Matthew Humphries (overige crew)
o: Don Jones


Zeil-termen en info
Vaartips.nl - Nederlandse zeil-termen met uitleg
Team ABN AMRO - Engelse zeil-termen met (Engelse) uitleg
Report true wind - Wiskundige uitleg over het fenomeen harder kunnen zeilen dan de wind waait (schijnbare wind)

Navigatie
Coordinate Calc - Calculator om o.a. de afstand tussen 2 coordinaten te berekenen. Handig om de afstand tot een Scoring Gate te berekenen of de afstand tussen de boten.
GoogleMap - Om de positie op aarde te vinden via satalietfoto's. Gebruik de coordinaten als zoekquery. De coordinaten (zijn hier te vinden) scheiden door een komma (vb: 01 45.40S, 31 39.45W) Uitzoemen om beeld te krijgen)
VOR in Googlemap - De huidige stand van de boten in google map geplaatst inclusief koers en scoringgates.


Samenvatting:

Leg 1
Meest opvallende was het uitvallen van Movistar en PotC direct na starten na een hevig weer voor portugal. Ook Sunergy (nu ING Brunel) had in het begin van de race problemen, maar is na een korte stop door gevaren, en finished enkele dagen later dan de rest.
De verwachte problemen met de Doldrums waren er nauwelijks, geen plotselinge windvlagen en stiltes. Sunergy die een tijd stil lag en later door de doldrums kwam had er vele malen meer last van.
Na de scoring gate waar AAB1 als eerste aankwam (en AAB2 net de 2de plaats verloor en terug viel naar de 4de plaats) kozen alle boten voor een omweg om van de drukgebied rond de zuidpool te benutten. Hierdoor werd op 2 keer toe het 24uurs record gebroken (zowel door AAB1 als 2). Afgezien dat de verschillen onderling niet erg groot waren was er nauwelijks positieveranderingen. Ericsson had in het laatste deel last van een free willy (de kantelende kiel die onbeheersbaar werd) en moest noodgedwongen vaart minderen. AAB1 verloor een uur tijd nadat ze een haai geraakt hadden (die het neit overleeft heeft...). Sunergy ver erachter kwam tenslotte nog dicht bij het 24 uursrecord. In cape town werd AAB1 eerste, AAB2 tweede en brasil derde.

In Port Race 1 Cape Town
1. ABN AMRO ONE
2. movistar
3. ABN AMRO TWO

Leg 2
In het eerste deel van de leg waren er opnieuw 2 boten met problemen. Dit maal Ericson (opnieuw de kiel) en Brasil. Brasil is na een paar dagen door gegaan, eric zal met een boot naar melbourne verscheept worden.
Sunergy komt niet goed mee met de 4 koplopers, waar AAB1 opnieuw ver vooraan ligt. Het verschil wordt na de scoring gate (waar AAB1 als eerste aankwam, en AAB2 als tweede) kleiner.
Aan deze leg zijn 2 zogenaamde ice gates toegevoegd. Dit zijn virtuele lijnen (van 500nm) die geraakt moet worden door elke boot. Hierdoor wordt voorkomen dat de vloot te ver naar het zuiden af zal varen waar naast een betere wind ook ijsbergen ronddrijven.

Net voor de laatste scoring gate verloor AAB1 de gehele voorsprong door een hoge drukgebied. Gezamelijk (movistar, en beide AAB´s) gingen ze opweg naar de Scoring Gate waar AAB1 als eerste aankwam, vervolgens AAB2. Richting de finish in Melbourne liep AAB1 opnieuw weer uit, maar doordat ze opnieuw net voor de finish gebrek aan wind kregen slonk de voorstand op AAB2 en Movistar. Tegelijk kreeg Brasil grote problemen doordat de mast in 3´en brak. Geen gewonden, ze zaten in relatief rustig weer. Via noodtuig is de Scoring Gate nog gehaald, maar na 1 punt gepakt te hebben staakten ze de strijd.

Deze leg opnieuw 2 uitvallers: Eric en Bra1. Problemen bij Brunel (zeilen), PotC en movistar (beide kiel).
Een nieuw 24h record voor AAB2

In het klassement staat AAB1 met 29pt eerste, vervolgens AAB2 (24pt) en Movistar (16) en Brasil (14)

De OP is hier te vinden
pi_34460481
ehhh... modje?

& #180; > '
pi_34460511
deel 10, tijd voor een feestje maar eerst op naar de volgende havenrace
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34462437

tvp
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_34462703
TT , OP .
sig verwijderd door FA
pi_34462959
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:59 schreef Ambrosius het volgende:
TT , OP .


Heb jij geen modrechten hier?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 22:43:03 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34464365
aha hier verder
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34465118
topic weer gevonden.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_34465175
En TT aangepast! Jeuh, dank daavoor, wie het ook heeft mogen doen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 23:05:11 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34465228
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:03 schreef the_disheaver het volgende:
En TT aangepast! Jeuh, dank daavoor, wie het ook heeft mogen doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34465430
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mja, de TT wordt nog wel afgekort bij de threadlijst. Misschien dat race er ook nog eraf?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 23:12:07 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34465528
dan staat er "Melbourne's inport"

bij mij valt trouwens inport er ook nog eens af.

Is het niet leuker om een volledige TT te hebben?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34466479
Ah, hier moeten we zijn
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:46:53 #14
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34466931
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:08:14 #15
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_34471862
nog 9 dagen tot de inport race
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:06:18 #16
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34484704
Pfff, paar dagen weggeweest en dan is er opeens van alles gebeurd! Leuk! Wat ik me afvroeg (het is al eens eerder ter sprake geweest, maar volgens mij geen definitief antwoord/uitsluitsel), als de Brunel niet start de volgende leg/in-port race, zijn er dan minder punten te verdienen voor de overige deelnemers?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_34485115
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:06 schreef Sandworm het volgende:
Pfff, paar dagen weggeweest en dan is er opeens van alles gebeurd! Leuk! Wat ik me afvroeg (het is al eens eerder ter sprake geweest, maar volgens mij geen definitief antwoord/uitsluitsel), als de Brunel niet start de volgende leg/in-port race, zijn er dan minder punten te verdienen voor de overige deelnemers?
Ik heb geen tijd om het op te zoeken, maar volgens mij hadden we idd nog geen definitief antwoord nee

Ik intepreteerde het iig zo dat het aantal punten wat je kunt behalen afhangt van het aantal boten dat de LEG start, en dus niet de totale race... maar ik zou nu ook wel eens uitsluitsel willen ja
pi_34489242
quote:
For each Leg, each boat will receive points equal to the number of entries at the
start of the Race less the number of boats placed above her on that Leg
Oftewel het aantal punten is afhankelijk van het aantal boten wat gestart is in de race. En dat is dus 7.

Dus een inport levert 3,5 punten op (kijk maar naar de eerste inport waar de Sunergy ook niet mee deed) en een etappe 7.
Voor de winnaar dan...
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_34501279
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:23 schreef JandeHoop het volgende:

[..]

Oftewel het aantal punten is afhankelijk van het aantal boten wat gestart is in de race. En dat is dus 7.

Dus een inport levert 3,5 punten op (kijk maar naar de eerste inport waar de Sunergy ook niet mee deed) en een etappe 7.
Voor de winnaar dan...
Dat dus. Maar het is dus eerder gevraagd, en het antwoord is er dus ook al op gegeven.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:19:58 #20
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_34509494
Klopt, het gaat om het aantal boten, gestart in Sanxenxo, 7 dus. Telling blijft tot Goteborg voor wat ie is!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:20:53 #21
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34509521
De Brasil1 is weer aan wal
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:22:56 #22
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34509558
Even wat oud nieuws (maarja ik was 3 dagen weg en het stond er nog niet:))
Movistar heeft haar titanium rams ingeruild voor stalen. Natuurlijk moest de kiel hier voor ook aangepast worden om het geheel in balans te houden. Maar dat geouwehoer van premier challenge hadden ze geen zin in dus hebben ze gewoon maar een stukje afgezaagt

bron:SA
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:24:18 #23
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34509597
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Farr40 op 27-01-2006 10:24:53 (dubbel) ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:24:24 #24
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_34509599
Inderdaad. De bemanning krijgt een paar daagjes strand cadeau van het syndicaat. Niet verkeerd lijkt me , al vraag ik me af of ze nog zee kunnen zien na deze etappe.

Wordt nog een helse klus om het schip vaarklaar in Melbourne te hebben voor het eind van de komende week.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:29:52 #25
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_34509724
Overigens is de Ericsson vandaag in Melbourne gearriveerd. KLIK
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:41:16 #26
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34517388
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:22 schreef Farr40 het volgende:
Movistar heeft haar titanium rams ingeruild voor stalen. Natuurlijk moest de kiel hiervoor ook aangepast worden om het geheel in balans te houden. Maar dat geouwehoer van premier challenge hadden ze geen zin in. Dus hebben ze gewoon maar een stukje afgezaagd
Hoeveel kilogram verschil zit er tussen die rams? Het zwaartepunt van de boot komt in ieder geval hoger te liggen.

Die afgezaagde kiel zorgt toch voor een slechtere stroomlijn? Of is dat verschil verwaarloosbaar klein?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:30:49 #27
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34521366
ik weet niet hoeveel verschil er in gewicht zit maar ik geloof vaag dat dat iets van 15 % was (maar weet dit niet zeker)

Om de hydrodynamica van de kiel te behouden hebben ze voor ze gezaagt hebben een mal genomen. Later zal er een carbon 'schoen' aan de kiel komen waardoor de vorm niet veranderd is.
pi_34524370
Wat ik alleen niet snap aan het hele verhaal. Movistar heeft de eerste etappe toch gewoon met stalen rams gevaren?
Die lichtere en snellere (en kwetsbaardere) rams zijn er pas in Kaapstad ingebouwd.
En ik kan me niet voorstellen dat er toen een zwaardere kiel onder gezet is, anders zouden ze ook gewoon de oude kiel er wel weer onder kunnen zetten.
Waarschijnlijk is er dus wat anders aan de hand dan het wisselen van de rams. (denk aan de versterkingen die zijn gemaakt nadat de boot in etappe kapot was gegaan.)
Omdat er in Kaapstad geen controle was en in Melbourne wel moeten ze nu de boel wel aanpassen. De etappe van Kaapstad naar Melbourne heeft de boot dus eigenlijk in een illegale mode gevaren.

Of zit ik nu helemaal mis met mijn verzinsels ?
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_34530157
goede vraag jdh, lijkt me ook sterk dat ze een zwaardere kiel gemonteerd hebben of hoe ze dat ook mogen doen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34535634
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:57 schreef JandeHoop het volgende:
Wat ik alleen niet snap aan het hele verhaal. Movistar heeft de eerste etappe toch gewoon met stalen rams gevaren?
Die lichtere en snellere (en kwetsbaardere) rams zijn er pas in Kaapstad ingebouwd.
En ik kan me niet voorstellen dat er toen een zwaardere kiel onder gezet is, anders zouden ze ook gewoon de oude kiel er wel weer onder kunnen zetten.
Waarschijnlijk is er dus wat anders aan de hand dan het wisselen van de rams. (denk aan de versterkingen die zijn gemaakt nadat de boot in etappe kapot was gegaan.)
Omdat er in Kaapstad geen controle was en in Melbourne wel moeten ze nu de boel wel aanpassen. De etappe van Kaapstad naar Melbourne heeft de boot dus eigenlijk in een illegale mode gevaren.

Of zit ik nu helemaal mis met mijn verzinsels ?
De kans is vrij groot dat je gelijk hebt ja.

Het totaalgewicht is opgelegd. Wanneer je zo weinig mogelijk gewicht in de romp stopt kan de rest dus in de kiel gestopt worden waardoor je stabiliteit hoger is.

Ze halen nu een stuk van de kiel af, wat dus betekend dat ze meer gewicht in de boot hebben gepropt dan voor de start van Leg 1. Er zijn dus 2 mogelijkheden,

  • Of de nieuwe rams zijn veel zwaarder dan de oude rams
  • Of de versterkingen die zijn aangebracht danzij het gekloot in Leg 1 wegen verschrikkelijk veel...

    Ik denk dus inderdaad dat je verzinsels juist zijn en dat ze "illegaal" Leg 2 hebben gevaren.

    Aan de andere kant, ze hebben geen controle gehad, dat wisten ze van tevoren, dus waarom zouden ze het niet doen?
  • pi_34538947
    Is het enkel een aanname dat er geen controle in cape town was, of is dat een feit? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het ligt welliswaar in afrika, maar echt onbereikbaar is het niet echt...

    Ze hebben in leg 1 met een zware ram, met kiel gevaren.

    In Cape town hebben ze naast een lichtere kiel, ook verstevigingen aangebracht.

    In Melbourne hebben ze de zware kiel gebruikt, maar niets veranderd aan de verstevigingen.

    Ofwel, door de lichtere ram en de zwaardere verstevigingen is de totale massa gelijk gebleven.
    Door de zwaardere ram en de zwaardere verstevingen is de totale massa hoger geworden. Door de kiel te verkleinen zal de massa weer gelijk blijven.

    Of zie ik iets over het hoofd?
    pi_34539041
    Ik mag hopen dat in Rio er wel een lichtere, maar gestroomlijnde kiel onder komt. Want dit maakt echt wel veel verschil in snelheid.. Tijdens de pitstop is er zeker geen tijd om een kiel te vervangen?
      zaterdag 28 januari 2006 @ 09:12:06 #33
    91380 Farr40
    Wheels are for whimps!
    pi_34542023
    De titanium rams in kaapstad waren een gevolg van dat ze de kiel zwaarder wouden maken en de stalen rams dat niet aan zouden kunnen. Dus eigelijk hebben ze in Kaapstad gemodificeerd en gaan ze nu weer terug naar af, wat ik begreep dan..
    pi_34542191
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 01:20 schreef the_disheaver het volgende:
    Is het enkel een aanname dat er geen controle in cape town was, of is dat een feit? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het ligt welliswaar in afrika, maar echt onbereikbaar is het niet echt...

    Ze hebben in leg 1 met een zware ram, met kiel gevaren.

    In Cape town hebben ze naast een lichtere kiel, ook verstevigingen aangebracht.

    In Melbourne hebben ze de zware kiel gebruikt, maar niets veranderd aan de verstevigingen.

    Ofwel, door de lichtere ram en de zwaardere verstevigingen is de totale massa gelijk gebleven.
    Door de zwaardere ram en de zwaardere verstevingen is de totale massa hoger geworden. Door de kiel te verkleinen zal de massa weer gelijk blijven.

    Of zie ik iets over het hoofd?
    Er is in kaapstad niet gewogen dat is een feit. Een aantal deelnemers heeft hier ook opmerkingen over gemaakt (en helemaal na de aanpassingen van Brasil en Ericsson).
    Daarom heeft het comitee besloten om de boten in Melbourne opnieuw te wegen.

    Maar inderdaad ik zat ook al te bedenken dat
    Zware rams + geen modificaties = lichte rams + modificaties.

    Want volgens mij is de kiel niet vervangen na de start van de eerste etappe. Als dat wel zo zou zijn zou er toch nog een lichtere kiel aanwezig moeten zijn die te gebruiken is.
    De switch van Staal --> Titanium was dan ook niet omdat de stalen het niet aankonden maar omdat de titanium lichter was en ook op een hogere druk werkten waardoor de kiel sneller omgezet kan worden.
    volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
    pi_34542498
    het blijft jammer dat de race al een voorentscheidung heeft gehad ten gevolge van alle kiel problemen
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zaterdag 28 januari 2006 @ 12:37:48 #37
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_34545481
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 10:13 schreef komrad het volgende:
    het blijft jammer dat de race al een voorentscheidung heeft gehad ten gevolge van alle kiel problemen
    idd. Het is niet meer zoals vroeger met de Whitbread
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_34548116
    Vroeger waren de kratjes ook nog geel .....
    volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
    pi_34549130
    Whitbread was voor mijn gevoel toch wel een stuk heftiger, of het werd zo gebracht
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zaterdag 28 januari 2006 @ 18:31:35 #40
    31164 Sandworm
    Swallowing Miles
    pi_34555918
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:57 schreef JandeHoop het volgende:
    Vroeger waren de kratjes ook nog geel .....
    Tjé, kan jij dat ook nog herinneren? Die gele met zwarte letters.....

    Heb ook al informatie over de volgende generatie

    Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
      zaterdag 28 januari 2006 @ 18:40:32 #41
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_34556123
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_34556190
    ach cheer up hives, heineken is toch niet te zuipen
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_34561893
    alsof whitbread goed binnen te houden is.....
    volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
    pi_34571913
    Heineken is niet te hachelen en zefs ik ken die gele kratjes nog
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 29 januari 2006 @ 05:21:38 #45
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_34571963
    gele kratjes heb ze nog staan hier

    voor de mensen van de gele kratjes kan ik nog wat verder terug, rode doppen
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_34573201
    Rubbereend, je drinkt toch een heineken
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zondag 29 januari 2006 @ 11:32:33 #47
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_34574239
    laatste keer offtopic


    Heineken

    ja komrad er staat:
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      zondag 29 januari 2006 @ 13:02:52 #48
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_34576803
    Grolsch en Hertog Jan zijn de enige biersoorten dat ik drink
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      zondag 29 januari 2006 @ 17:45:07 #49
    138863 Landrot
    Meer vragen dan antwoorden...
    pi_34586981
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 09:40 schreef JandeHoop het volgende:

    [..]

    Er is in Kaapstad niet gewogen dat is een feit. Een aantal deelnemers heeft hier ook opmerkingen over gemaakt (en helemaal na de aanpassingen van Brasil en Ericsson).
    Waarom zijn de boten dan niet gewogen in Kaapstad? Zoiets staat toch in draaiboeken of iets dergelijks? Of wordt er steekproefsgewijs gewerkt?

    Ik vind het vreemd dat zoiets gebeurt in een evenement waarin de deelnemende teams miljoenen euro's hebben geïnvesteerd...
    pi_34587836
    quote:
    Op zondag 29 januari 2006 13:02 schreef WEST het volgende:
    Grolsch en Hertog Jan zijn de enige biersoorten dat ik drink
    bij feestjes ook nog wel bavaria

    Hives, ik wist wel dat er iets los zat bij you
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')