quote:Bron : Volkskrant
Sorry, mijn dochter gaat naar de moskee
Van onze verslaggever Ron Meerhof
ROTTERDAM - De Rotterdam Code mengt zich wel erg vaak in religieuze zaken. Zo luidt de kritiek van zowel allochtoon als autochtoon. Open deuren, overbodig en onnodig kwetsend, vinden zij.
Dertig, veertig jaar zijn ze in Nederland, deze Turkse en Marokkaanse mannen die vanavond naar Rotterdam-West gekomen zijn om CDA-wethouder Geluk te horen over zijn Rotterdam Code. De kinderen van enkelingen van hen doen het in ieder geval goed: werktuigbouwkundige, bouwkundige, en mondhyge.., mondhygion* De verslaggever doet er ook even over maar dan wordt het woord ‘mondhygiëniste’ in koor geoefend.
Ze voelen zich zeker half Nederlander. Ze voelen zich hier ook thuis. Ze stemmen GroenLinks of PvdA. En ze willen over alles discussiëren, zelfs over de Rotterdam Code. Maar niet over het geloof. En dat is lastig, want een fiks deel van die code gaat over het geloof.
Neem hoofdstukje vier: ‘Wij voeden onze kinderen op tot volwaardige burgers’. Hoe gaan we dat doen, vraagt het Rotterdamse college zich in de toelichting op de zeven basisregels hardop af. Antwoord 1: ‘Rotterdamse ouders steunen hun kinderen bij het (leren) maken van hun eigen keuze – ook ten aanzien van geloof, levensbeschouwing en seksualiteit.’
Interessant beginpunt van een discussie met zes moslims. Ze laten het zich geduldig een paar keer uitleggen. Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?
Achmed, modern uitziende Turk met drie maatschappelijk geslaagde kinderen, leunt achterover. Hij glimlacht verontschuldigend. ‘Dat kan niet. Wat Allah heeft gezegd is de wet voor ons. Daar is grens. Kan niet over.’
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
’s Middags maakt Arthur Vlaardingerbroek van de ChristenUnie al duidelijk dat eventuele bedenkingen niet alleen aan allochtonen zijn voorbehouden. De ideale Rotterdammer van dit college is niet Vlaardingerbroeks ideale Rotterdammer.
Zoals dit punt: ‘Wij tolereren geen geweld en psychische dwang ten opzichte van vrouwen en meisjes vanwege de norm om maagd te blijven tot het huwelijk.’ Vlaardingerbroek: ‘Ten eerste is het lastig wat psychische dwang is. In een gezin mag je die norm toch uitdragen? Ze doen net of dit verworvenheden zijn waarover iedereen het eens is! Alsof meerdere sekspartners en seks voor het huwelijk goed voor de samenleving is. Het is juist bij de beesten af!’
Het publiek in Rotterdam-West trakteert Geluk vooral op kritiek die al snel in hoon omslaat. De regels zijn open deuren, overbodig, kwetsend, of het staat allemaal al in de wet, de toon is verkeerd, het komt allemaal hard aan en verkeerd over en denkt hij zich weleens in hoe het voelt als allochtoon? Vooral autochtone aanwezigen, werpen hem dat voor de voeten. ‘Het zal allemaal wel’, grijnst Geluk in de wandelgangen. ‘Maar ik constateer dat we hier wel discussie hebben over wezenlijke dingen.’
Dat komt toch vaak genoeg voor?quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Misschien is het een eerste stap, maar blijkens de vetgedrukte zinnen nog lang niet genoeg (ook bij zware christenen trouwens, maar daar is het gelukkig uitzonderlijk).
Ik vind het nogal wat dat je een volwassene (22 jaar) niet de vrijheid gunt om zijn/haar eigen keuzes in het leven te maken. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen in een land als Nederland.
niet alle Turken zijn moslimquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:51 schreef Croga het volgende:
Ik ken genoeg turkse jongeren die niet naar de moskee gaan, en daar ook absoluut geen problemen mee krijgen met hun ouders. Laten we dus alsjeblieft niet door 2 uitspraken een conclusie gaan posteren over het gunnen van vrijheid.....
quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:58 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
niet alle Turken zijn moslim
het gaat wel degelijk over moslims en het geloof in dat haatboek van hun
We hebben het hier over 'kinderen' van 22 jaar, volwassenen dus, niet van 9 jaar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat komt toch vaak genoeg voor?
Familie- en bekenden-druk over geloof, levensstijl, partnerkeuze, kleding, gedrag etc komt in alle kringen en op alle leeftijden voor.
Ik vind het prima dat die vader zijn grenzen aangeeft. Dat jij het er niet mee eens bent is jammer, maar hij staat wel ergens voor.
Er zijn al teveel mensen die hun met hun kind van 9 moeten onderhandelen over van alles en nog wat. Daar heb ik minder respect voor dan voor iemand die voor zijn eigen mening gaat staan.
Dat is nog steeds niet verboden en ik heb er ook geen problemen mee. Het is uiteraard jammer dat de vader zo kortzichtig is maar zolang de volgorde NL-wet en dan Islam is mag iedereen van mij z'n geloof beleiden zoals hij/zij dat wil. Er zullen ook genoeg christenen in dorpjes als Urk zijn die dat doen, dat is hun goed recht. Sommige kinderen zien op latere leeftijd het 'licht' en beseffen zich dat zo'n relatie niet gezond is. Andere kinderen zien dat niet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We hebben het hier over 'kinderen' van 22 jaar, volwassenen dus, niet van 9 jaar.
Dus jij vindt het prima dat je vader je op je 22ste dwingt (hetzij met geweld, hetzij met psychische druk), om naar de moskee te gaan? Man, je moet Amnesty direct bellen dan.
quote:
en dat noem ik nou eens een typisch pot-ketel gevalletjequote:Op woensdag 25 januari 2006 09:54 schreef PLAE@ het volgende:
Het geloof en gelovigen zijn gewoon ziek. Daar is denk ik geen discussie over mogelijk
Degenen waar ik het over heb wel....quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:58 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
niet alle Turken zijn moslim
Tsja, vanaf welk referentie bepaal je dat? En wie zegt dat jij het bij het rechte eind heeft? Wie ben jij dus om dat voor een ander te bepalen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:54 schreef PLAE@ het volgende:
Het gaat precies zo bij sommige Christelijke gemeentes.
Het geloof en gelovigen zijn gewoon ziek. Daar is denk ik geen discussie over mogelijk
Gelukkig staan er in de bijbel geen afschuwelijke dingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:58 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
ik moet zeggen dat ik nooit de bijbel of de koran gelezen heb , maar als daarin staat ( en dit heb ik van horen zeggen ) dat je alle ongelovigen moet doden en joden moet haten , dan kan het kloppen wat je zegt : daar word IK niet beter van !quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef Croga het volgende:
[..]
Degenen waar ik het over heb wel....
En welk "haatboek" heb je het over? De Bijbel? Staan nogal wat hatelijkheden in hoor..... Dus ga het alsjeblieft niet over de heilige boeken van de diverse religies hebben, daar wordt je echt niet beter van...
Ik sprak pas met iemand die geloofde dat alle mensen die niet hetzelfde geloofden als hij slecht waren en in de hel zouden belanden. Deze jongeman was rond de 22 jaar oud en geniet op dit moment een WO opleidingquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:46 schreef Drugshond het volgende:
Persoonlijk denk ik dat in een paar zwarte kouzen gemeentes deze keuze ook niet vrijwillig is (op straffe van uitstoting van de gemeenschap).
Ik heb ook van horen zeggen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevondenquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:47 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat ik nooit de bijbel of de koran gelezen heb , maar als daarin staat ( en dit heb ik van horen zeggen ) dat je alle ongelovigen moet doden en joden moet haten , dan kan het kloppen wat je zegt : daar word IK niet beter van !
en hier knelt de schoen een beetjequote:Op woensdag 25 januari 2006 10:46 schreef Drugshond het volgende:
Overigens kan het mij niet zo veel schelen of iemand gelovig is of niet. Het gaat meer om de aanzien des persoons (en hoe hij met de medemens omgaat).
Dit heb je van horen zeggen neem ik aan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:51 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
en hier knelt de schoen een beetje
als je tegen een moslim zou zeggen dat jezelf niet gelooft en twijfelt aan het bestaan van allah dan ben je een ongelovige hond en moet je dood
Het is een nieuwsbericht......quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:50 schreef Drugshond het volgende:
Verplaatsen naar WFL ?
zeker van je kale vrienden ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb ook van horen zeggen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden![]()
jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:52 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dit heb je van horen zeggen neem ik aan?
Mondhygieniste=mislukte tandarts toch?quote:Bron : Volkskrant
Sorry, mijn dochter gaat naar de moskee
Van onze verslaggever Ron Meerhof
ROTTERDAM - De Rotterdam Code mengt zich wel erg vaak in religieuze zaken. Zo luidt de kritiek van zowel allochtoon als autochtoon. Open deuren, overbodig en onnodig kwetsend, vinden zij.
Dertig, veertig jaar zijn ze in Nederland, deze Turkse en Marokkaanse mannen die vanavond naar Rotterdam-West gekomen zijn om CDA-wethouder Geluk te horen over zijn Rotterdam Code. De kinderen van enkelingen van hen doen het in ieder geval goed: werktuigbouwkundige, bouwkundige, en mondhyge.., mondhygion* De verslaggever doet er ook even over maar dan wordt het woord ‘mondhygiëniste’ in koor geoefend.
Praten natuurlijk doen? Misschien moeten ze Geen Woorden Maar Daden als stadslied invoerenquote:Ze voelen zich zeker half Nederlander. Ze voelen zich hier ook thuis. Ze stemmen GroenLinks of PvdA. En ze willen over alles discussiëren , zelfs over de Rotterdam Code. Maar niet over het geloof. En dat is lastig, want een fiks deel van die code gaat over het geloof.
Pappa's wil isn wet en Allah weet het beter, zover voor emancipatie gelijke rechten en het grondrecht voor vrije reliieuze keuzequote:Neem hoofdstukje vier: ‘Wij voeden onze kinderen op tot volwaardige burgers’. Hoe gaan we dat doen, vraagt het Rotterdamse college zich in de toelichting op de zeven basisregels hardop af. Antwoord 1: ‘Rotterdamse ouders steunen hun kinderen bij het (leren) maken van hun eigen keuze – ook ten aanzien van geloof, levensbeschouwing en seksualiteit.’
Interessant beginpunt van een discussie met zes moslims. Ze laten het zich geduldig een paar keer uitleggen. Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?
Achmed, modern uitziende Turk met drie maatschappelijk geslaagde kinderen, leunt achterover. Hij glimlacht verontschuldigend. ‘Dat kan niet. Wat Allah heeft gezegd is de wet voor ons. Daar is grens. Kan niet over.’
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
1) Waarom houden ze zich niet aan de wet als ze zo goed weten wat erinstaat?quote:’s Middags maakt Arthur Vlaardingerbroek van de ChristenUnie al duidelijk dat eventuele bedenkingen niet alleen aan allochtonen zijn voorbehouden. De ideale Rotterdammer van dit college is niet Vlaardingerbroeks ideale Rotterdammer.
Het publiek in Rotterdam-West trakteert Geluk vooral op kritiek die al snel in hoon omslaat. De regels zijn open deuren, overbodig, kwetsend, of het staat allemaal al in de wet1, de toon is verkeerd, het komt allemaal hard aan en verkeerd over2 en denkt hij zich weleens in hoe het voelt als allochtoon? 3 Vooral autochtone aanwezigen, werpen hem dat voor de voeten.[sup4[/sup] ‘Het zal allemaal wel’, grijnst Geluk in de wandelgangen. ‘Maar ik constateer dat we hier wel discussie hebben over wezenlijke dingen.’
Helemaal met je een, zelfs de meest zware refo die ik ken, is er niet gelukkig mee als zijn kinderen niet naar de kerk zouden gaan, maar dwingen??quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Misschien is het een eerste stap, maar blijkens de vetgedrukte zinnen nog lang niet genoeg (ook bij zware christenen trouwens, maar daar is het gelukkig uitzonderlijk).
Ik vind het nogal wat dat je een volwassene (22 jaar) niet de vrijheid gunt om zijn/haar eigen keuzes in het leven te maken. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen in een land als Nederland.
Nee hoor, ik werk regelmatig met moslims samen. En die weten stuk voor stuk dat ik niet gelovig ben. En ik leef nog steedsquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:51 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
en hier knelt de schoen een beetje
als je tegen een moslim zou zeggen dat jezelf niet gelooft en twijfelt aan het bestaan van allah dan ben je een ongelovige hond en moet je dood
Ik heb hetzelfde meegemaakt. En m'n moslim klasgenoot ( en ook nog Turkquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werk regelmatig met moslims samen. En die weten stuk voor stuk dat ik niet gelovig ben. En ik leef nog steeds. Sterker nog een paar van deze mensen staan gewoon op mijn e-mail lijst.
Sterker nog, je hebt met (de volgens velen radicale) Bansheeboy samengewerkt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werk regelmatig met moslims samen. En die weten stuk voor stuk dat ik niet gelovig ben. En ik leef nog steeds. Sterker nog een paar van deze mensen staan gewoon op mijn e-mail lijst.
en hoe is de moslim tegenover joden ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat jij doet is eigenlijk de hele moslim gemeenschap in het zogenaamde haatkamp plaatsen en dat is in mijn optiek een verkeerde (abjecte) gedachte. Ben je soms bang van moslims..., ik niet hoor. Als je echt met ze zou praten dan zou je versteld staan in hoevere ze net zo broodnuchter zijn als de normale kaaskop.
Geweld om het geloof een zetje geven is not done....
"Door een mens te doden heb je de gehele mensheid vermoord" . Ik weet niet wat de exacte statement is...
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Sterker nog, je hebt met (de volgens velen radicale) Bansheeboy samengewerkt.²
Mee eens...MAARquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat jij doet is eigenlijk de hele moslim gemeenschap in het zogenaamde haatkamp plaatsen en dat is in mijn optiek een verkeerde (abjecte) gedachte. Ben je soms bang van moslims..., ik niet hoor. Als je echt met ze zou praten dan zou je versteld staan in hoevere ze net zo broodnuchter zijn als de normale kaaskop.
Geweld om het geloof een zetje geven is not done....
"Door een mens te doden heb je de gehele mensheid vermoord" . Ik weet niet wat de exacte statement is...
Lekker wereld met zes miljard mensen die in niets anders geloven dan zichzelf. Ik geloof niet dat er dan nog veel georganiseerd gaat worden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:27 schreef Bjoro het volgende:
Als morgen nou iedereen stopt met geloven en over stapt op "geloven in zichzelf", zijn we in 1 klap van een hoop narigheid af![]()
Valt nog te bezien of jij een nuchtere moslim bent, zou me niet verbasen als je de spreekwoordelijke uitzondering op de bekende regel zou zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sterker nog, je hebt met (de volgens velen radicale) Bansheeboy samengewerkt.²
Je bedoelt, je gaat de EO-jongerendag missen ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Lekker wereld met zes miljard mensen die in niets anders geloven dan zichzelf. Ik geloof niet dat er dan nog veel georganiseerd gaat worden.
Als niemand nou gelooft kan dat uit de grondwet geschrapt worden, kunnen we ons eindelijk bezighouden met het onderdeeltje "onderling respect"quote:En het staat nog wel zo makkelijk in de grondwet: vrijheid van godsdienst. Iedere burger mag dus beslissen of hij/zij/het moslim, christen, boeddhist, satanist, jedi knight, agnost, atheist of zelfs geen geloof er op nahoudt.
de postbode brengt tenminste ook nog wel eens goed nieuws, dus.........quote:Geef mij maar Terry Pratchet's (Discworld/Schijfwereld auteur) opvatting: Goden bestaan, maar erin geloven? Dat is net zoiets als in de postbode geloven!
Een heel goed voorbeeld van een geslaagd evenement ook al bedoel je het hoogstwaarschijnlijk sarcastisch.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:36 schreef Bjoro het volgende:
Je bedoelt, je gaat de EO-jongerendag missen ?
Neem festivals zonder gelovig aspect.... zoals Lowlands, Mysterie-Land, Dance Valley komen daar weinig mensenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Een heel goed voorbeeld van een geslaagd evenement ook al bedoel je het hoogstwaarschijnlijk sarcastisch.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar op de EO jongerendag vind je tienduizenden gelijkgestemden vreedzaam van een festival genieten, samengebracht door het geloof. Trek dit gegeven nu eens door naar andere evenementen zoals benefietconcerten en speciale beurzen. Als je niet genoeg gelijkgestemden of mensen van hetzelfde geloof bij elkaar krijgt vallen die in het water.
ik ben helaas opgegroeid in zo'n gezinquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat recht heb je, maar oordelen kun je niet omdat je mij immers niet kent, laat het oordelen maar aan mensen als Drugshond over, die hebben mij in real life gezien en gesproken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Valt nog te bezien of jij een nuchtere moslim bent, zou me niet verbasen als je de spreekwoordelijke uitzondering op de bekende regel zou zijn
Wat wil je daarmee zeggen ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:47 schreef Bjoro het volgende:
Neem festivals zonder gelovig aspect.... zoals Lowlands, Mysterie-Land, Dance Valley komen daar weinig mensen
Tuurlijk niet, daarom typte ik er ook gelijkgestemden bij. Maar als niemand meer in heavy metal/hardrock/rock gelooft en allemaal zijn eigen plan trekt heb je geen mainstream meer en dus ook geen grote festivals.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:47 schreef Bjoro het volgende:
Neem festivals zonder gelovig aspect.... zoals Lowlands, Mysterie-Land, Dance Valley komen daar weinig mensen![]()
Ook iet stiekum via een oliebolquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat recht heb je, maar oordelen kun je niet omdat je mij immers niet kent, laat het oordelen maar aan mensen als Drugshond over, die hebben mij in real life gezien en gesproken.
En ik ben echt wel nuchter, nooit één druppel alcohol op!²
heavy metal/hardrock/rock zijn ook niet echt dat je zegt geloven, zeg maarquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Tuurlijk niet, daarom typte ik er ook gelijkgestemden bij. Maar als niemand meer in heavy metal/hardrock/rock gelooft en allemaal zijn eigen plan trekt heb je geen mainstream meer en dus ook geen grote festivals.
Kenetters, het is echt atheisten tegen islamieten tegenwoordig, iets anders lijkt er niet meer te zijn.
Maar wie ben jij om te bepalen dat hun geloof voor die mensen ter discussie moet kunnen staan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
We hebben het hier over 'kinderen' van 22 jaar, volwassenen dus, niet van 9 jaar.
Dus jij vindt het prima dat je vader je op je 22ste dwingt (hetzij met geweld, hetzij met psychische druk), om naar de moskee te gaan? Man, je moet Amnesty direct bellen dan.
Geloof is gewoon beperking van vrijheid, en vervelend bijkomend feit is dat het vaak gepaard gaat met tunnelvisiequote:Op woensdag 25 januari 2006 09:54 schreef PLAE@ het volgende:
Het gaat precies zo bij sommige Christelijke gemeentes.
Neen, niet dat ik weet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ook niet stiekum via een oliebol?
Voeg me toe op je msn: hoessein@hotmail.com Dan kunnen we elkaar beter leren kennen.quote:Maar nogmaals je bent of een grote sarcast, trol, of niet nuchter in de andere zin van het woord. Tot we daar uit zijn over elkaar kunnen wij gewoon lekker tegen elkaar blijven hakken.
Okee okee, slecht voorbeeldquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:51 schreef Bjoro het volgende:
heavy metal/hardrock/rock zijn ook niet echt dat je zegt geloven, zeg maar
Oi vergeet de christenen niet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef Megumi het volgende:
Discussie over het geloof is niet zinvol. Moslims en katholieken en dergelijke weten het toch altijd beter. Maar discussie over samenwerken en dergelijke heeft denk ik wel zin.
geloof is prima, totdat je iemand onvrijwillig in z'n vrijheid gaat beperkenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Maar wie ben jij om te bepalen dat hun geloof voor die mensen ter discussie moet kunnen staan?
Jij vindt misschien dat alles open moet zijn voor discussie.
Dat is jouw mening.
Die mening wil ik ook wel bediscussiëren: Mogen er ook mensen zijn die menen dat sommige dingen niet ter discussie mogen staan?
Of moeten die mensen hun mening aanpassen aan jouw mening?
no offencequote:Op woensdag 25 januari 2006 11:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Okee okee, slecht voorbeeldMea culpa
Als iemand het niet wil bediscussieren prima....maar je kinderen echtgenote(n) buurman etc gaan verbieden zijn haar geloof te bediscussieren, en of keuzes daarover te maken gaat te verquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Maar wie ben jij om te bepalen dat hun geloof voor die mensen ter discussie moet kunnen staan?
Dat is jouw mening.
Die mening wil ik ook wel bediscussiëren: Mogen er ook mensen zijn die menen dat sommige dingen niet ter discussie mogen staan?
oeps klinkt gevaarlijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Ik voed mijn kinderen later op zoals ik het wil, geen code die daar verandering in gaat brengen.
Het geloof hoeft voor hunzelf niet ter discussie te staan, maar op het moment dat ze dat aan andere volwassenen (ook al zijn het hun kinderen) gaan opleggen ben je verkeerd bezig.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
ik begrijp hem anders wel, waar bemoeit zo'n betweterige instelling zich mee.quote:
snap ik...hoor je mij toch ook niet zeggen !! Als je ze wel de algeheel geldende waarden en normen mee geeft is er zeker niets aan de hand !quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Baleog het volgende:
[..]
ik begrijp hem anders wel, waar bemoeit zo'n betweterige instelling zich mee.
Dat je zelf bepaald hoe je je kids opvoed wil natuurlijk niet zeggen dat je extremistisch bent![]()
hoe kan het dan gevaarlijk klinken?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Bjoro het volgende:
[..]
snap ik...hoor je mij toch ook niet zeggen !! Als je ze wel de algeheel geldende waarden en normen mee geeft is er zeker niets aan de hand !
Als "de opvoeder" het normaal vindt dat je zomaar andermans spullen mag wegnemen bijvoorbeeld, dan wordt het wel gevaarlijk !
Maar goed ik ken de persoon in kwestie niet, dus kan ook niet zeggen of het goed of fout is !
wat ik al zeg.....ik ken de persoon niet, dus weet niet wat hij/zij "normaal" vindt enzo, en dus ook zijn/haar kinderen als "normaal" zal meegeven !quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:48 schreef Baleog het volgende:
[..]
hoe kan het dan gevaarlijk klinken?![]()
Ook als het kind 18/21+ is eigenlijk al eerder?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Meki het volgende:
EENS , Nederland moet zich niet meebemoeien hoe mensen moeten leven
Dat is je goed recht, maar zij kunnen (en mogen volgens de wet) op hun 18de wel zeggen: toedeledokie met je ideeen pa, dat beslis ik allemaal zelf wel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Ik voed mijn kinderen later op zoals ik het wil, geen code die daar verandering in gaat brengen.
Ik hoop dat dit een sarcastische poging tot olie op het vuur is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
en even later schrijf je:quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het geloof hoeft voor hunzelf niet ter discussie te staan, maar op het moment dat ze dat aan andere volwassenen (ook al zijn het hun kinderen) gaan opleggen ben je verkeerd bezig.
Dat druist in tegen de individuele vrijheidsprincipes. Dat jij dat verschil niet inziet doet me het ergste vermoeden.
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Dat is je goed recht, maar zij kunnen (en mogen volgens de wet) op hun 18de wel zeggen: toedeledokie met je ideeen pa, dat beslis ik allemaal zelf wel.
Dat gebeurt al eeuwen in Nederland hoor en zal nog eeuwen gebeuren - en dat is absoluut niet iets van de islam in het bijzonder.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet dat ik mezelf tegenspreek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:20 schreef mgerben het volgende:
[..]
en even later schrijf je:
[..]
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Ik ben het nl met jou eens.
Als je van kinds af aan geïndoctrineerd wordt met denkbeelden die een open mening in de weg staan, dan moet je wel een heel sterk individu zijn wil je daar doorheen kunnen breken. Daarom is het ook zo belangrijk kinderen te laten kennismaken met verschillende opvattingen en cultuuruitingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.
Dat kunnen kinderen niet, maar die worden in Nederland massaal op scholen van alle gezinten en godsdiensten gestopt die er maar zijn. Met steun en geld van de overheid ook nog.
moeilijk misschien, maar best te doen ik ken toch een redelijk aantal mensen van rond de 20 die op een hele strenge refo manier zijn opgevoed, maar toch uiteindelijk hun eigen pad hebben gekozen. En die ouders lieten dat niet altijd zomaar toe. Ik denk ook dat als je extreem word opgevoed (in vergelijking met andere nederlanders) je er juist een afkeer van kan krijgen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:58 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Als je van kinds af aan geïndoctrineerd wordt met denkbeelden die een open mening in de weg staan, dan moet je wel een heel sterk individu zijn wil je daar doorheen kunnen breken. Daarom is het ook zo belangrijk kinderen te laten kennismaken met verschillende opvattingen en cultuuruitingen.
Misschien een collecte op fok voor een cursus begrijpend lezenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gebeurt al eeuwen in Nederland hoor en zal nog eeuwen gebeuren - en dat is absoluut niet iets van de islam in het bijzonder.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Misschien een collecte op fok voor een cursus begrijpend lezen
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]IN het christendom uitzonderlijk dat kinderen door hun ouders onder druk worden gezet of dat er problemen in de familie zijn omdat kinderen niet meer mee naar de kerk gaan/willen - wake up dude.
Dochter is meerderjarig!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.![]()
Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.![]()
Ik weet niet precies hoe het zit met het onder druk zetten maar als ik van een zwaar gelovige christen hoor dat iedereen die niet hetzelfde als hij gelooft slecht is en in de hel beland dan krijg ik niet het idee dat er enige ruimte is voor een discussie. I couldn't care less dat hij zo denkt maar dat er altijd discussie mogelijk is niet altijd waar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Christendom is een keuze
Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren of zelfs iets aandoen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]IN het christendom uitzonderlijk dat kinderen door hun ouders onder druk worden gezet of dat er problemen in de familie zijn omdat kinderen niet meer mee naar de kerk gaan/willen - wake up dude.
Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.
Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
bij christenen is er veel meer sprake van geestelijke druk, van op je in praten tot dreigen met het huis uitzetten, daar ben je toch ook niet blij mee als minderjarig persoonquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:
[..]
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:
[..]
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:40 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.
ik heb het nog wel eens voorbij zien komen in het nieuws de laatste jarenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Bedankt voor je sterke reactie ...quote:
'Tuurlijk wordt wakker en doe je ogen open.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.
Eerwraak, excommunicatie..... daar lees je echt niets van van in de kranten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Eindelijk. Ik wist het wel. Op een mooie dag ben ik het ooit met Meki eensquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Meki het volgende:
EENS , Nederland moet zich niet meebemoeien hoe mensen moeten leven
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Christendom is een keuze
Dat gebeurt dus wel degelijk ... Waarom je dat eigenlijk ontkennen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
O ja hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren
Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.quote:of zelfs iets aandoen.
Waren het maar meer kinderen. Misschein was deze samenlevign dan weer stukje "levenswaardiger"quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.
Dat kunnen kinderen niet, maar die worden in Nederland massaal op scholen van alle gezinten en godsdiensten gestopt die er maar zijn. Met steun en geld van de overheid ook nog.
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef MrBean het volgende:
[..]
O ja hoor.
[..]
Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zo kennen we SCH weer, met zijn gekleurde gechargeerde bagatellen.
Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Niet alle, nee. Misinterpretatie van de Bijbel levert onder orthodoxe Christenen statistisch gezien wel minder geweldsmisdrijven op. Ik heb geen bron, maar ik durf er een fles Weduwe Joustra om te verwedden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Drie keer ..... Waarbij tweemaal met een Marokkaanse en éénmaal met een Afghaanse.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef MrBean het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?
Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?
Ik wel. Herhaaldelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
We hebben het toch de invloed van geloof binnen bepaalde groepen .... En daarmee dus ook over de gevolgen van conflicten tussen ouders en kind ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.
Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doetquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef MrBean het volgende:
[..]
Belijdenis wordt in orthodox christelijke gezinnen wel degelijk verwacht hoor ... en trouwen met een christelijke partner ook.
Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doet
Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.quote:
Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggen
En ik ken al helemaal geen christennen die dit zouden verdedigen
Onkunde gepersonificieerd: SCHquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.
Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?quote:Tuurlijk zijn er een hoop conflciten, maar over bedreigingen heb ik, in tegenstelling tot moslims, nog nooit iets gehoord ...
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.
Flauw zeg zo'n opmerking.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?
Of het wil niet tot die 1.5 hercencel van jou doordringen dat het niet gebeurd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.quote:Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?
Inderdaad veel erger dan lichamelijk geweld en moordquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?
Je wilt de werkelijkheid niet onder ogen zien maar gewoon alleen maar blijven hangen in je ziekelijke islamgebash? Succes ermee hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:31 schreef desiredbard het volgende:
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.
De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.
Maar nu even serieus: jij doet net of de islam nodig is om je kinderen een beetje behoorlijk op te voeden. Dat kan ook buiten de islam om hoor. Normale gedragsregels en respect zijn niet afhankelijk van religie.
Pffff .... met jou is geen normale discussie te voeren. 'Zwarte kousen' e.d. zijn jarenlang een geliefd mispunt van spot geweest. In de media is het zeker geen taboe over deze groepen te berichten, maar toch verschijnen er geen geweldsdelicten in de media ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
[..]
Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?
Cijfers?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom? Dat gebeurt op grote schaal in orthodox-christelijke kringen.
Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:28 schreef desiredbard het volgende:
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.
Want jij bent de expert in deze daarentegen....In het verleden heb je al blijk gegeven van weinig gevoel voor verhoudingen en cijfers.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
Hier kan ik mij wel in vinden. Vraag blijft dan alleen waarom 'echte moslims' dit gedrag accepteren. Deze jongeren bevuilen namelijk de reputatie van de massa ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.
Aan de reljongeren is er echter geen gebrek. En laat dit nou net de jongeren zijn die geen islamitische opvoeding hebben genoten, waarvan de ouders geen toezicht op hen houden, die niet vies zijn van een heineken, en in de pauzes van hun korte schoolcarriere steevast te vinden zijn in de coffeeshop, en in de nacht op straat rondlopen. Zonder de begeleiding van de Islam door hun ouders en het toeziend oog van hun opvoeders en omgeving komen deze jongeren niet ver en belanden ze in de criminaliteit. De Islam is dus een bepalende factor voor het succes van deze jongeren in de toekomst. Immers, de Islam staat voor moraal, discipline, fatsoen, gedragsregels, scholing, werkethiek, en normen en waarden die we zo hooghouden (zoals bejaardenverzorging en respect voor ouderen en het gezag) .
Ik weet hier vrij veel van inderdaad.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Want jij bent de expert in deze daarentegen
Dat blijkt nergens uit je onderbouwing ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet hier vrij veel van inderdaad.
Hoe dan? En kom eens met cijfers? Ik neem echt niet zomaar even van je aan dat je hier vrij veel van weet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Pinkster heeft dus niets tegen homo's..... zolang je niet practiseerd.... de christelijke kerken coltrekken zelfs homohuwelijken. En ik weet niet wat jij Orthodox noemt maar de Orthodox Katholieken zijn nog een partijtje relaxter daarop.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.
Je zult in ieder geval geen mes in je rug krijgen..quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.
SCH en onderbouwen......quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:37 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit je onderbouwing ...
Hmmm.... Christendom : Last heibel gedonder......quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je een beetje thuis bent in orthodoxe kringen dan zou je anders praten en niet zo relativerend.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:37 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit je onderbouwing ...
Ik ben thuis in orthodoxe kringen..... en ik wacht ook op onderbouwingquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je een beetje thuis bent in orthodoxe kringen dan zou je anders praten en niet zo relativerend.
Heb je daardoor nu wel of niet begrip voor de standpunten van pappa Achmed en pappa Brahim uit de openingspost? Het is me niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, er wordt hier wat afgestenigdquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:42 schreef salutem het volgende:
[..]
Hmmm.... Christendom : Last heibel gedonder......
Islam : Gestenigd worden.
Goh wie van de 2 is achterlijk bezig ?
Hmm tricky one !
Nog niet nee, en dat willen we graag zo houden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, er wordt hier wat afgestenigd
Zeg ik dat ? Nee loser !quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee helemaal geen eerwraak hier, geen meisjes die in huis opgesloten worden of op vacantie genomen worden met als doel verminking van de genitalienquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat voor problemen er kunnen ontstaan. Maar heb werkelijk nooit iets gehoort over geweld richting 'afvalligen'.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je een beetje thuis bent in orthodoxe kringen dan zou je anders praten en niet zo relativerend.
Het gaat om volwassenen die door hun ouders gedwongen worden naar tempel/kerk/moskee/koningruimte/stonehenge ed te gaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:53 schreef Posdnous het volgende:
Beetje rare discussie. Ouders die hun kind niet toestaan om ongelovig te zijn kan niet, maar een overheid die die ouders dat niet toestaat kan weer wel..
sch gaat verder nooit in op zulke posts.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:48 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hoezo ... Of ben je zelf vanwege een niet accepteerde sexuele geaardheid het conservatieve Friese platteland ontvlucht?
Dan luisteren ze toch gewoon niet, opgelost. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het gaat om volwassenen die door hun ouders gedwongen worden naar tempel/kerk/moskee/koningruimte/stonehenge ed te gaan
SCH gaat nooit in op posts die om onderbouwing, cijfers of herkomst van zijn "wijselijkheden" vragen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:00 schreef TheMassive het volgende:
[..]
sch gaat verder nooit in op zulke posts.
Effe lezen, eerwraak geweld, vcoorbeeld dus een 22 jarige jonge vrouw die door haar vader nog steeds die keuze ontnomen wordt. De man is daar nogal zelfingenomen mee ookquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan luisteren ze toch gewoon niet, opgelost. Wat is het probleem?
Waar staat dat die Achmed uit de OP dat doet?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Effe lezen, eerwraak geweld, vcoorbeeld dus een 22 jarige jonge vrouw die door haar vader nog steeds die keuze ontnomen wordt. De man is daar nogal zelfingenomen mee ook
Mensen hun vrijheid ontnemen is altijd strafbaar geloof ik.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Effe lezen, eerwraak geweld, vcoorbeeld dus een 22 jarige jonge vrouw die door haar vader nog steeds die keuze ontnomen wordt. De man is daar nogal zelfingenomen mee ook
Waar staat dat?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vinden is iets anders, maar nogmaals de dwang en consequenties in christelijke kringen zijn heel anders dan die in moslim kringen.quote:Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?
Het gaat hier om de wet. Als de kinderen beslutien niet naar hun vader te luisteren kan dat gewoon.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vinden is iets anders, maar nogmaals de dwang en consequenties in christelijke kringen zijn heel anders dan die in moslim kringen.
En de geen enkele godsdienst, dus ook niet de islam , staat boven de nederlandse wetquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vinden is iets anders, maar nogmaals de dwang en consequenties in christelijke kringen zijn heel anders dan die in moslim kringen.
Oh SCH als je wacht tot het wat rustiger is om weer onzin en falsifiteiten te posten....er zijn nog steed minimaal 4 users die op onderbouwing van de door jou aangedragen feiten en of cijfers wachten.
Als het blijkt dat moslims strenger zijn dan christenen, wat wil je dan met die informatie?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh SCH als je wacht tot het wat rustiger is om weer onzin en falsifiteiten te posten....er zijn nog steed minimaal 4 users die op onderbouwing van de door jou aangedragen feiten en of cijfers wachten.
Oh alleen maar aantonen dat SCH zoals gebruikelijk weer uit zijn nek lultquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:20 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als het blijkt dat moslims strenger zijn dan christenen, wat wil je dan met die informatie?
Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En de geen enkele godsdienst, dus ook niet de islam , staat boven de nederlandse wet
Nee, de meeste Marrokkaanse vaders zien een joodse of kaaskop-schoonzoon wél zitten, wou je zeggen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:19 schreef Posdnous het volgende:
De talloze ouders die hun kinderen verbieden een relatie met een marokkaan te hebben of iets dergelijks vind ik wat erger overigens.
Dat zeg ik niet, maar waarom op maar 1 facet richten?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee, de meeste Marrokkaanse vaders zien een joodse of kaaskop-schoonzoon wél zitten, wou je zeggen.
Nee, dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En de geen enkele godsdienst, dus ook niet de islam , staat boven de nederlandse wet
Jij, Ik,,Andere weldenkende mensen, helaas zijn er wat fundi's en geitenwollensokken die dat anders zien: SCH bijvoorbeeld.quote:
Dat zou ik jou dus kunnen vragen, vandaar dat ik de gene zijde der medaiile even belichtte. Overigens is het zwaar off-topic.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar waarom op maar 1 facet richten?
Ook al hebben ze daar wel een probleem mee, wat dan nog? Is hun probleem dus.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:30 schreef desiredbard het volgende:
.
Kortom als Jannekke en Fatima , respectievelijk uit urk en de haagse schilderswijk eerst besluiten niet meer naar de refo kerk en de moskee te gaab is dat hun goed recht. Ik zie zelf de urkers daar niet echt een onoverkomelijk probleem mee hebben.
Wat ik dus aangaf is dat het helemaal niet vreemd is om als ouder iets van je kind te vragen, danwel te eisen. Dat doen zoveel ouders op hun manier, is niet bepaald iets islamitisch of zo.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat zou ik jou dus kunnen vragen, vandaar dat ik de gene zijde der medaiile even belichtte. Overigens is het zwaar off-topic.
Het gros van die Marokkaanse jongens kiest uiteindelijk toch voor een bruidje (bij voorkeur maagd) uit eigen cultuur wanneer ze eenmaal aan trouwen gaan denken. Niet echt een ideaal toekomstbeeld voor de ouders wanneer hun blonde dochter met een vriendje van allochtone afkomst thuis komt. Hoe goed z'n bedoelingen misschien ook zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:19 schreef Posdnous het volgende:
De talloze ouders die hun kinderen verbieden een relatie met een marokkaan te hebben of iets dergelijks vind ik wat erger overigens.
Dus een Marokkaanse vader die problemen heeft met een Hollandse vriend voor zijn dochter, dat is raar en ernstig maar een Nederlandse vader die een Marokkaanse vriend voor zijn dochter niet ziet zitten, dat is dan weer volstrekt logisch. Ja ja, zo draaien we overal gezellig een puntje aan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:34 schreef local34 het volgende:
[..]
Het gros van die Marokkaanse jongens kiest uiteindelijk toch voor een bruidje (bij voorkeur maagd) uit eigen cultuur wanneer ze eenmaal aan trouwen gaan denken. Niet echt een ideaal toekomstbeeld voor de ouders wanneer hun blonde dochter met een vriendje van allochtone afkomst thuis komt. Hoe goed z'n bedoelingen misschien ook zijn.
Zolang uithuwelijkingen strijk en zet zijn bij Marokkanen wel ja. Dat doen ze toch echt zelf.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus een Marokkaanse vader die problemen heeft met een Hollandse vriend voor zijn dochter, dat is raar en ernstig maar een Nederlandse vader die een Marokkaanse vriend voor zijn dochter niet ziet zitten, dat is dan weer volstrekt logisch. Ja ja, zo draaien we overal gezellig een puntje aan.
Ik denk dat weinig Hollandse jongens een Marokkaanse meid als een soort 'sletje' zouden behandelen. Heb ook nog geen Hollandse jongens gezien die Marokkaanse meiden dwongen als prostituee aan de slag te gaan. Zo vreemd zijn die bedenkingen dus niet ....quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus een Marokkaanse vader die problemen heeft met een Hollandse vriend voor zijn dochter, dat is raar en ernstig maar een Nederlandse vader die een Marokkaanse vriend voor zijn dochter niet ziet zitten, dat is dan weer volstrekt logisch. Ja ja, zo draaien we overal gezellig een puntje aan.
Integendeel. Ik denk dat de gemiddelde Marokkaanse vader zijn dochter ook liever met een brave, Moskee-gaande islamitische knul uit eigen cultuur ziet thuiskomen. Is niet raar. En dat ze het tot na de huwelijksdag bij gezellig samen theedrinken houden. Maar ja, houd ze maar een eens in de hand, hè?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Cijfers,quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies -- alles wat Marokkanen doen en islamieten doen is fout en Nederlanders doen alles een stuk beter. Moet heerlijjk veilig zijn als je wereldbeeld zo simpel is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:44 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig Hollandse jongens een Marokkaanse meid als een soort 'sletje' zouden behandelen. Heb ook nog geen Hollandse jongens gezien die Marokkaanse meiden dwongen als prostituee aan de slag te gaan. Zo vreemd zijn die bedenkingen dus niet ....
Ja ik hoor geen verhalen over marokkaanse meisjes die door een Nederlandse loverboy achter het raam terecht komen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen fatsoennormen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Maar goed niet-moslim-meisjes, en meisjes die niet naar de moskee gaan zijn toch al hoeren
Dan moet je de rapporten daarover wat beter lezen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja ik hoor geen verhalen over marokkaanse meisjes die door een Nederlandse loverboy achter het raam terecht komen.
Nee jouw wereld"beeld" is een stuk breder.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies -- alles wat Marokkanen doen en islamieten doen is fout en Nederlanders doen alles een stuk beter. Moet heerlijjk veilig zijn als je wereldbeeld zo simpel is.
Hoe kom jij er bij dat het niet zo is dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Cijfers,
onderbouw youw ervaring in "orthodoxe kringen eens"
We wachten nog steeds geduldig![]()
Kom nou eens met bronnen, man. Wat ben je nou voor een beunhaas-journalist.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet je de rapporten daarover wat beter lezen.
Jij kunt echt niet normaal reageren he?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies -- alles wat Marokkanen doen en islamieten doen is fout en Nederlanders doen alles een stuk beter. Moet heerlijjk veilig zijn als je wereldbeeld zo simpel is.
Kom maar met een quotatie jongen....quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef mij eens een linkje ....quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar bashes richting Marokkanen en islamieten, erg saai en politiek correct.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:53 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Jij kunt echt niet normaal reageren he?
Ik zeg begrip op te kunnen brengen voor bedenkingen bij de ouders. De feiten m.b.t een bovengemiddels van de Marokkaanse jongeren geven daar alle aanleiding toe.
Wedden dat ie nu weer minimaal 30 minuten zijn bek houd en zelfs als ie reageert dat niet met het gevraagde isquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Geef mij eens een linkje ....
Mag je vinden hoor. Vind jij jezelf niet een racist dan? Dat lijjkt me echt de grap van de eeuw dan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee jouw wereld"beeld" is een stuk breder.
Hoop geblaat van jouw kant dat je niet KAN onderbouwen.
terwijl er voorbeelden en cijfers genoeg zijn om ons zgn "racistische beeld " te onderbouwen.
Huh? Jullie roepen van alles en ik zou telkens met bronnen moeten komen???quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Kom nou eens met bronnen, man. Wat ben je nou voor een beunhaas-journalist.
Of hij is nu nog uitgebreid bezig jullie grote lijst met bronnen dat Islamieten hun kinderen met eerwraak belonen als ze niet naar de moskee gaan te lezenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu weer minimaal 30 minuten zijn bek houd en zelfs als ie reageert dat niet met het gevraagde is![]()
![]()
![]()
Voor een freelance-journalist moet dat toch een eitje zijn ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Jullie roepen van alles en ik zou telkens met bronnen moeten komen???
Wij komen met bronnen te over aanvoeren. Jij doet beweeringen....quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Jullie roepen van alles en ik zou telkens met bronnen moeten komen???
Nee, ik ga niet in op jouw onnozele verzoeken inderdaadquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu weer minimaal 30 minuten zijn bek houd en zelfs als ie reageert dat niet met het gevraagde is![]()
![]()
![]()
Troll rustig verder joh, engerd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wij komen met bronnen te over aanvoeren. Jij doet beweeringen....
Maar Natuurlijk die worden niet op schrift gesteld door de racistische pers , politiekorpsen, rechtbanken etc
Valt me mee dat jij nog niet aan het lobbien benyt om het CBS om te noemen naar het Nationaal Statistiek Bureau
Och heeft meneer (SCH) vorig jaar geen krant gelezen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Of hij is nu nog uitgebreid bezig jullie grote lijst met bronnen dat Islamieten hun kinderen met eerwraak belonen als ze niet naar de moskee gaan te lezen.
Ik had je al twee links gegeven naar orthodoxe christelijke groeperingen waar ik nog steeds betrokken bij ben alhowel ik niet achter hun gedachtegoed sta.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Troll rustig verder joh, engerd.
Jij bent degene die beweringen doet en dat het in orthodoxe kring allemaal wel meevalt en mensen niet door hun familie verstoten worden. Dat zijn zulke stompzinnige beweringen, je weet er blijkbaar echt niks van, waarom zou ik in vredesnaam dan iets voor je opzoeken?
Jij start met de bewering dat het in Orthodox Christelijke kringen net zo erg is. Nu mag je verwachten dat jij als voormalige student uit Kampen wel redelijk op de hoogte bent van christelijk Nederland, maar onderbouw het dan eens ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent degene die beweringen doet en dat het in orthodoxe kring allemaal wel meevalt en mensen niet door hun familie verstoten worden. Dat zijn zulke stompzinnige beweringen, je weet er blijkbaar echt niks van, waarom zou ik in vredesnaam dan iets voor je opzoeken?
Dus? eerwraak is toch gewoon strafbaar? wat is je punt nu eigenlijk? En hoe kom je bij de relatie met niet naar de moskee gaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Och heeft meneer (SCH) vorig jaar geen krant gelezen?
http://www.transact.nl/up(...)wraakinnederland.pdf
http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&COLL=H&LEG=3&NR=132&PUID=50334235&TID=50345606&LANG=nl
Ach man, Nederland is het meest ontkerkelijkte land ter wereld, dus die enorme aantallen verschrikkelijke tragedies binnen de orthodox gristenlijke gemeenschap waarover jij steeds rept is gewoon zwaar overdreven lulkoek. Er zitten meer mensen bij de psychiater omdat ze angst voor de tandarts hebben, dan dat er hulpeloze, verstoten Jehova’s Getuigen rond lopen. Kom op, zeg. Je smijt gewoon met ongefundeerde beweringen om de ware discussie te ondermijnen. En dan een ander van stompzinnigheid beschuldigen. Erg flauw.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:01 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat is?quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef local34 het volgende:
om de ware discussie te ondermijnen
Ik lees niets over Urkers, staphortenaren, en zelfs de Jehova's blijven buiten beschouwing. Ook niets over Budhistenquote:Tussen oktober 2004 en maart 2005 speelde in 79 zaken de familie-eer een rol. Bij elf daarvan was er een dodelijke afloop, in 26 zaken was er sprake van geweld en in ongeveer dertig zaken werden mensen bedreigd met fysiek geweld of geestelijk onder druk gezet.
Van de 79 zaken speelde 43 procent zich af in Turkse families. In de andere gevallen ging het om Afghaanse, Kosovaarse, Iraakse, Marokkaanse, Colombiaanse en Antilliaanse families in Nederland.
SCH heeft meer gelijk dan je denkt, en er moet wat bij betreft ook een grondig onderzoek naar huiselijk geweld binnen Christelijke kringen gestart worden. Kinderen worden er verschrikkelijk de dupe van. De raad voor de kinderbescherming heeft het maar druk met autochtonen in de regio Rotterdam.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef local34 het volgende:
[..]
Ach man, Nederland is het meest ontkerkelijkte land ter wereld, dus die enorme aantallen verschrikkelijke tragedies binnen de orthodox gristenlijke gemeenschap waarover jij steeds rept is gewoon zwaar overdreven lulkoek. Er zitten meer mensen bij de psychiater omdat ze angst voor de tandarts hebben, dan dat er hulpeloze, verstoten Jehova’s Getuigen rond lopen. Kom op, zeg. Je smijt gewoon met ongefundeerde beweringen om de ware discussie te ondermijnen. En dan een ander van stompzinnigheid beschuldigen. Erg flauw.
Antillianen en Colombianen zijn over het algemeen Christen (net als Kosovaren meen ik). Nu jij weer.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:11 schreef desiredbard het volgende:
Elsevier:
[..]
Ik lees niets over Urkers, staphortenaren, en zelfs de Jehova's blijven buiten beschouwing. Ook niets over Budhisten
Ik beweer niet dat het een normale zaak isquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
Heer desiredbard, je beticht anderen van "falsificaities", ondertussen propageer jij dat eerwraak een onderdeel binnen de Islam is. Wat is dat nou weer voor rare zaak? De cijfers met betrekking tot eerwraak zijn helemaal niet relevant in dit soort discussies. Bovendien wil je nog aan het geweldadige incident in ik meen Urk herinneren waarbij een Turkse jongen overgereden werd door een Christenfundamentalist omdat hij een relatie zou hebben met een christelijk- meisje.
Christendom kent geen eerwraak: Antilianen hebben een familiewraak colombianen evenzo, kosovo zou ik zo even niet weten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Antillianen en Colombianen zijn over het algemeen Christen (net als Kosovaren meen ik). Nu jij weer.
Nee je beschouwt het als onderdeel van de Islam. Een culturele uiting is niet hetzelfde als een religieuze uiting. En kennelijk komt het dus ook onder Christenen voor zoals je in het Elsevier stuk liet zien.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het een normale zaak is
Ik beweer dat het voorkomt binnen de islam zoals die ook in Nederland en Belgie wordt gepractiseerd, Daarvan hierboven twee links. En tenzij de Qualiteit van Google achteruitloopt heb ik niets gevonden over christenen budhisten of zelfs jehova's die zoiets doen
Nee evenmin kent de Islam geen eerwraak. Wat is de relevantie dus van de eerwraak cijfers? Het komt kennelijk net zo goed voor onder Christelijke gezinnen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Christendom kent geen eerwraak: Antilianen hebben een familiewraak colombianen evenzo, kosovo zou ik zo even niet weten.
Als iemand mijn dochter aanrand, kan de dader ook rekenen op mijn wraak....niet mijn dochter.
Ik vind het nogal wat, dat jij een 22-jarige vrouw ziet als niet verantwoordelijk voor haar keuzes.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zoals gezegd kan ik me niet herrineren, maar allereerst werd het vriendje niet het meisje aangepakt, (Niet dat ik dat goedkeur) maar wie bestuurde auto en wat was het daadwerkelijke motief.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
. Bovendien wil je nog aan het geweldadige incident in ik meen Urk herinneren waarbij een Turkse jongen overgereden werd door een Christenfundamentalist omdat hij een relatie zou hebben met een christelijk- meisje.
Ja je hoeft jezelf niet te herhalen, wil je gewoon reageren op mijn vorige 2 posts.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zoals gezegd kan ik me niet herrineren, maar allereerst werd het vriendje niet het meisje aangepakt, (Niet dat ik dat goedkeur) maar wie bestuurde auto en wat was het daadwerkelijke motief.
Doe me even een linkje tot die tijd kan ik geen mening maken over dit incident
Nogmaals bewijzen...cijfers ...waar staat dat die kossovaren(?) al dan niet christen waren.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee evenmin kent de Islam geen eerwraak. Wat is de relevantie dus van de eerwraak cijfers? Het komt kennelijk net zo goed voor onder Christelijke gezinnen.
Zeg, rustig maar hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja je hoeft jezelf niet te herhalen, wil je gewoon reageren op mijn vorige 2 posts.
Eerwraak is eerwraak vriend, geweld is geweld. De cijfers heb je zelf net gegeven, je eigen post notabene.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nogmaals bewijzen...cijfers ...waar staat dat die kossovaren(?) al dan niet christen waren.
Verder zou ik eerwraak willen toespitsen op eigen familieleden , niet op wraak voor eigen familieleden
We hebben het hier in dit topic dus over eerwraak uit geloofsredenen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eerwraak is eerwraak vriend, geweld is geweld. De cijfers heb je zelf net gegeven, je eigen post notabene.
Antillianen zijn voor het overgrote deel Rooms-Katholiek, net als Colombianen. Kosovaren is een mix .
quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:44 schreef SpaRood het volgende:
Ik vind alle religie achterlijk, Islam, Christendom, Boedhisme, etc. Toch is tolerantie heel belangrijk. Wat mij betreft mogen mensen gewoon geloven in alles, zoals allerlei enge sektes of sprookjes. Zolang ze mij ook maar kunnen respecteren en tolereren, en me niet behandelen als een varken ofzo...of brandhout voor de hel.
Pardon? Eerwraak wordt er in dit topic bijgesleept maar is inhoudelijk volstrekt niet relevant.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
We hebben het hier in dit topic dus over eerwraak uit geloofsredenen.
Het werd aangehaald als voorbeeld wat er kan gebeuren als die 22jarige dochter toch besluit overquote:Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?
Dat is erg speculatief. Misschien wordt er wel groentesoep of kebab van haar gemaakt. Het lijkt me niet zo handig om op basis van dit soort veronderstellingen te gaan discussieren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het werd aangehaald als voorbeeld wat er kan gebeuren als die 22jarige dochter toch besluit over
die weet "waar niet over kan" heen te stappen.
Als je over dingen niet kunt discussieren...lijdt het dus tot geweldsexcessen
Drie zaken van eerwraak nadat een dochter een discussie over het geloof was aangegaan?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:52 schreef desiredbard het volgende:
Nogmaals kranten afgelopen jaar hadden hier Minimaal 3 zaken over, dus niets speculatiefs aan, me dunkt.
Drie zaken van eerwraak waar de dochter niet volgens de koran leefde en/of een niet moslim-partner had.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Drie zaken van eerwraak nadat een dochter een discussie over het geloof was aangegaan?
Eerwraak is een uiting niet omschreven in de Koran noch in het Christendom. Nu jij weer.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Drie zaken van eerwraak waar de dochter niet volgens de koran leefde en/of een niet moslim-partner had.
Altijd dat laatste, dat weet je best, dus sleep die eerwraak niet overal bij aub.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Drie zaken van eerwraak waar de dochter niet volgens de koran leefde en/of een niet moslim-partner had.
Hmmm toch landen doe over het algemeen islamitisch zijnquote:n tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwaak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, het Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's.
quote:Lang niet alle moordaanslagen op doodslagen op vrouwen zijn gevallen van eerwraak. De bewering dat X het slachtoffer is van eerwraak suggereert dat ze 'schuldig' was aan buitenhuwelijkse seksuele contacten. Deze suggestie is niet erg respectvol jegens het slachtoffer. In veel gevallen was ze ook niet eens schuldig, en heeft de dader in een overspannen, dronken of boze bui op eigen houtje gehandeld. Of een bepaalde zaak een eerwraakzaak is dient daarom goed te worden uitgezocht.
Precies: Lang niet alle moordaanslagen op doodslagen op vrouwen zijn gevallen van eerwraak.quote:
Nee, om helemaal correct te zijn: eerwraak heeft niks te maken met de islam. Het is een regionaal verschijnsel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:53 schreef desiredbard het volgende:
Ok mijn fout de islam erkent alleen gevallen van eerwraak in het geval van getuigen.
Uit welk stuk?quote:Maar uit het hele stuk tekst blijkt ook dat de familie zelf overgaat tot eerwraak,ongeacht is de mening van de Imam.
Je eigen link naar wickipedia.....Namelijk dat dat soort moord eerwraak genoemd wordt maar dat dus niet is: het is gewoon moord, zelfs als je het eerwraak zoals beschreven acceptabel zou vindenquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Nee, om helemaal correct te zijn: eerwraak heeft niks te maken met de islam. Het is een regionaal verschijnsel.
[..]
Uit welk stuk?
En waar komt het christendom vandaan???quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:33 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Pffff .... met jou is geen normale discussie te voeren. 'Zwarte kousen' e.d. zijn jarenlang een geliefd mispunt van spot geweest. In de media is het zeker geen taboe over deze groepen te berichten, maar toch verschijnen er geen geweldsdelicten in de media ...
Dan durf ik wel te stellen dat het waarschijnlijk niet voorkomt.
De Islam is zeker interessanter ... Het is een religie afkomstig van immigranten uit minder ontwikkelde gebieden, moslims presteren ronduit slecht in westerse maatschappijen, ..., ....
Dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussiepunt gaat worden. Orthodoxe christenen daarentegen zijn niet oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en zijn uit mijn eigen ervaring zelfs vaak zeer softe mensen.
Ik weet natuurlijk niet wat alle huisregels zijn bij de 22 jarige dame in kwestie, maar toe ik nog thuis woonde had ik mij gewoon te houden aan de regels van mijn ouders, heel simpel " hun huis, hun regels". Als bij haar thuis de regel is dat ze met ze alleen naar de moskee gaan dan is dat de regel. Simpel. Mijn ouders zeiden altijd: Als je het er niet mee eens bent dan ga je maar op je zelf wonen, dan maak jij de regels in jouw huis.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, dat jij een 22-jarige vrouw ziet als niet verantwoordelijk voor haar keuzes.
Dat jij haar vader als gezaghebbend beschouwd, als iemand die iets te gunnen heeft, als iemand die anderen keuzes kan ontnemen.
Uiteraard staat het familieleden vrij er veel belang aan te hechten dat je kinderen zich ontwikkelen tot fatsoenlijke mensen. En per familie verschilt het idee van 'fatsoen' nogal.
Zolang de 22-jarige dochter een Nederlandse is heeft ze alle recht, vrijheid en mogelijkheid haar leven zo in te vullen als ze wil. Ze kan vaders wens negeren, uitvoeren, bestrijden, net wat ze wil. En zo hoort het ook.
Veel mensen hechten nogal waarde aan de waardering door hun ouders. Dat staat ze vrij.
Oh en jij wilt beweren dat die regels consequent hetzelfde bleven tussen laten we zeggen je 12 en 22 . Huisregels is echt iets anders. Ik neem niet aan dat jouw ouwelui hoefde te proberen je kledingvoorschriften te geven of je je vriendjes te verbieden (Waar ze bij jou thuis sliepen is een heel andere zaak) En wat de gevolgen van overtredeing waren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef InSanne het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat alle huisregels zijn bij de 22 jarige dame in kwestie, maar toe ik nog thuis woonde had ik mij gewoon te houden aan de regels van mijn ouders, heel simpel " hun huis, hun regels". Als bij haar thuis de regel is dat ze met ze alleen naar de moskee gaan dan is dat de regel. Simpel. Mijn ouders zeiden altijd: Als je het er niet mee eens bent dan ga je maar op je zelf wonen, dan maak jij de regels in jouw huis.
Voor de duidelijkheid: Ik ben eenNederlandse vrouw, geen christen of moslima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |