abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34450490
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef MrBean het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?
Drie keer ..... Waarbij tweemaal met een Marokkaanse en éénmaal met een Afghaanse.
En uit verhalen van mijn vriendin en andere meiden concludeer ik dat dit soort zaken veelvludig voorkomen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34450515
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?
Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.
pi_34450554
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
Ik wel. Herhaaldelijk.
pi_34450573
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.
We hebben het toch de invloed van geloof binnen bepaalde groepen .... En daarmee dus ook over de gevolgen van conflicten tussen ouders en kind ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34450640
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef MrBean het volgende:

[..]

Belijdenis wordt in orthodox christelijke gezinnen wel degelijk verwacht hoor ... en trouwen met een christelijke partner ook.
Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34450688
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doet
Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.
pi_34450704
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wel. Herhaaldelijk.
Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.
Tuurlijk zijn er een hoop conflciten, maar over bedreigingen heb ik, in tegenstelling tot moslims, nog nooit iets gehoord ...
pi_34450711
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggen
En ik ken al helemaal geen christennen die dit zouden verdedigen
pi_34450717
Die Achmed uit de OP praat net zo als een Hendrik uit Urk.
pi_34450738
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggen
En ik ken al helemaal geen christennen die dit zouden verdedigen
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?
pi_34450766
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Onkunde gepersonificieerd: SCH
Je lult een hoop blaat nog meer en onderbouwd niets en negeert directe vragen
pi_34450794
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
quote:
Tuurlijk zijn er een hoop conflciten, maar over bedreigingen heb ik, in tegenstelling tot moslims, nog nooit iets gehoord ...
Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?
pi_34450841
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.
Meer religieus geweld in de binnestadt van Den Haag/Rotterdam dan in Staphorst/Urk
pi_34450857
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Flauw zeg zo'n opmerking.
pi_34450930
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
Of het wil niet tot die 1.5 hercencel van jou doordringen dat het niet gebeurd.
quote:
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad veel erger dan lichamelijk geweld en moord
pi_34450967
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:31 schreef desiredbard het volgende:
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.
Je wilt de werkelijkheid niet onder ogen zien maar gewoon alleen maar blijven hangen in je ziekelijke islamgebash? Succes ermee hoor.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:32:29 #117
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34450980
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.

Maar nu even serieus: jij doet net of de islam nodig is om je kinderen een beetje behoorlijk op te voeden. Dat kan ook buiten de islam om hoor. Normale gedragsregels en respect zijn niet afhankelijk van religie.
De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.
Aan de reljongeren is er echter geen gebrek. En laat dit nou net de jongeren zijn die geen islamitische opvoeding hebben genoten, waarvan de ouders geen toezicht op hen houden, die niet vies zijn van een heineken, en in de pauzes van hun korte schoolcarriere steevast te vinden zijn in de coffeeshop, en in de nacht op straat rondlopen. Zonder de begeleiding van de Islam door hun ouders en het toeziend oog van hun opvoeders en omgeving komen deze jongeren niet ver en belanden ze in de criminaliteit. De Islam is dus een bepalende factor voor het succes van deze jongeren in de toekomst. Immers, de Islam staat voor moraal, discipline, fatsoen, gedragsregels, scholing, werkethiek, en normen en waarden die we zo hooghouden (zoals bejaardenverzorging en respect voor ouderen en het gezag) .
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34450987
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:29 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Flauw zeg zo'n opmerking.
Waarom? Dat gebeurt op grote schaal in orthodox-christelijke kringen.
pi_34451003
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]

[..]

Pffff .... met jou is geen normale discussie te voeren. 'Zwarte kousen' e.d. zijn jarenlang een geliefd mispunt van spot geweest. In de media is het zeker geen taboe over deze groepen te berichten, maar toch verschijnen er geen geweldsdelicten in de media ...
Dan durf ik wel te stellen dat het waarschijnlijk niet voorkomt.

De Islam is zeker interessanter ... Het is een religie afkomstig van immigranten uit minder ontwikkelde gebieden, moslims presteren ronduit slecht in westerse maatschappijen, ..., ....
Dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussiepunt gaat worden. Orthodoxe christenen daarentegen zijn niet oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en zijn uit mijn eigen ervaring zelfs vaak zeer softe mensen.
pi_34451009
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Dat gebeurt op grote schaal in orthodox-christelijke kringen.
Cijfers?

De Jehova's doen dat maar dat is geen religie dat is een sekte

maar ok die 5 ex christennen die door hun ouders dood verklaard worden par jaar, Dadzelfde zal ook gebeuren buij de "meer gemodereerde fanatieke moslim" maar dan moet je daar nog wel het lijfelijk geweld even bij optellen
pi_34451033
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:28 schreef desiredbard het volgende:
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.
Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:34:23 #122
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_34451034
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Want jij bent de expert in deze daarentegen....In het verleden heb je al blijk gegeven van weinig gevoel voor verhoudingen en cijfers.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_34451068
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.
Aan de reljongeren is er echter geen gebrek. En laat dit nou net de jongeren zijn die geen islamitische opvoeding hebben genoten, waarvan de ouders geen toezicht op hen houden, die niet vies zijn van een heineken, en in de pauzes van hun korte schoolcarriere steevast te vinden zijn in de coffeeshop, en in de nacht op straat rondlopen. Zonder de begeleiding van de Islam door hun ouders en het toeziend oog van hun opvoeders en omgeving komen deze jongeren niet ver en belanden ze in de criminaliteit. De Islam is dus een bepalende factor voor het succes van deze jongeren in de toekomst. Immers, de Islam staat voor moraal, discipline, fatsoen, gedragsregels, scholing, werkethiek, en normen en waarden die we zo hooghouden (zoals bejaardenverzorging en respect voor ouderen en het gezag) .
Hier kan ik mij wel in vinden. Vraag blijft dan alleen waarom 'echte moslims' dit gedrag accepteren. Deze jongeren bevuilen namelijk de reputatie van de massa ...
pi_34451077
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Want jij bent de expert in deze daarentegen
Ik weet hier vrij veel van inderdaad.
pi_34451140
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]

Dat blijkt nergens uit je onderbouwing ...
pi_34451145
quote:

[..]

Hoe dan? En kom eens met cijfers? Ik neem echt niet zomaar even van je aan dat je hier vrij veel van weet.
pi_34451166
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.
Pinkster heeft dus niets tegen homo's..... zolang je niet practiseerd.... de christelijke kerken coltrekken zelfs homohuwelijken. En ik weet niet wat jij Orthodox noemt maar de Orthodox Katholieken zijn nog een partijtje relaxter daarop.

Weer een onderwerp waar je in het stof bijt en weer geen reet vanaf weet
Populistisch pro islam geblaat en zelfs dat kun je niet goed want je wordt keer op keer kun je jezelf niet onderbouwen
pi_34451192
quote:

[..]

Je zult in ieder geval geen mes in je rug krijgen..
eeeh
pi_34451280
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:37 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

SCH en onderbouwen......
Dat had je toch niet serieus gehoopt he?
pi_34451342
quote:

[..]

Hmmm.... Christendom : Last heibel gedonder......
Islam : Gestenigd worden.
Goh wie van de 2 is achterlijk bezig ?

Hmm tricky one !
pi_34451376
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:37 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Waarom niet? Als je een beetje thuis bent in orthodoxe kringen dan zou je anders praten en niet zo relativerend.
pi_34451394
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet? Als je een beetje thuis bent in orthodoxe kringen dan zou je anders praten en niet zo relativerend.
Ik ben thuis in orthodoxe kringen..... en ik wacht ook op onderbouwing
http://csfr.oli.tudelft.nl/
http://csr.oli.tudelft.nl/base.php?f=t
pi_34451406
quote:

[..]

Heb je daardoor nu wel of niet begrip voor de standpunten van pappa Achmed en pappa Brahim uit de openingspost? Het is me niet helemaal duidelijk.
Keep on drawing in the free world.
pi_34451451
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:42 schreef salutem het volgende:

[..]

Hmmm.... Christendom : Last heibel gedonder......
Islam : Gestenigd worden.
Goh wie van de 2 is achterlijk bezig ?

Hmm tricky one !
Ja hoor, er wordt hier wat afgestenigd
pi_34451460
Die Christenen zijn anders ook niet zo heel lief tegen gezinsleden die uit de gemeenschap (kerk) stappen. Ga maar eens met de mensen om uit een paar van die gemeenten uit Zeeland
pi_34451518
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog niet nee, en dat willen we graag zo houden.
eeeh
pi_34451519
quote:

[..]

Zeg ik dat ? Nee loser !

pi_34451533
quote:

[..]

Nee helemaal geen eerwraak hier, geen meisjes die in huis opgesloten worden of op vacantie genomen worden met als doel verminking van de genitalien

Maar nogmaal cijfers; Ik ben thuis in orthodoxe kringen..... en ik wacht ook op onderbouwing
http://csfr.oli.tudelft.nl/
http://csr.oli.tudelft.nl/base.php?f=t
pi_34451543
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat voor problemen er kunnen ontstaan. Maar heb werkelijk nooit iets gehoort over geweld richting 'afvalligen'.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:53:02 #140
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34451612
Beetje rare discussie. Ouders die hun kind niet toestaan om ongelovig te zijn kan niet, maar een overheid die die ouders dat niet toestaat kan weer wel. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_34451721
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:53 schreef Posdnous het volgende:
Beetje rare discussie. Ouders die hun kind niet toestaan om ongelovig te zijn kan niet, maar een overheid die die ouders dat niet toestaat kan weer wel. .
Het gaat om volwassenen die door hun ouders gedwongen worden naar tempel/kerk/moskee/koningruimte/stonehenge ed te gaan
pi_34451793
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:48 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Hoezo ... Of ben je zelf vanwege een niet accepteerde sexuele geaardheid het conservatieve Friese platteland ontvlucht?
sch gaat verder nooit in op zulke posts.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:02:15 #143
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34451853
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:58 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het gaat om volwassenen die door hun ouders gedwongen worden naar tempel/kerk/moskee/koningruimte/stonehenge ed te gaan
Dan luisteren ze toch gewoon niet, opgelost. Wat is het probleem?
pi_34451854
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:00 schreef TheMassive het volgende:

[..]

sch gaat verder nooit in op zulke posts.
SCH gaat nooit in op posts die om onderbouwing, cijfers of herkomst van zijn "wijselijkheden" vragen.
pi_34451926
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dan luisteren ze toch gewoon niet, opgelost. Wat is het probleem?
Effe lezen, eerwraak geweld, vcoorbeeld dus een 22 jarige jonge vrouw die door haar vader nog steeds die keuze ontnomen wordt. De man is daar nogal zelfingenomen mee ook
pi_34452002
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Effe lezen, eerwraak geweld, vcoorbeeld dus een 22 jarige jonge vrouw die door haar vader nog steeds die keuze ontnomen wordt. De man is daar nogal zelfingenomen mee ook
Waar staat dat die Achmed uit de OP dat doet?
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:07:35 #147
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34452031
quote:

[..]

Mensen hun vrijheid ontnemen is altijd strafbaar geloof ik.

Is heel wat anders dan mensen die vinden dat hun kinderen naar de kerk/moskee moeten.

En eerwraak is al helemaal weer wat anders.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:15:32 #148
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34452265
quote:

[..]

Waar staat dat?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34452306
quote:
Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?

Achmed, modern uitziende Turk met drie maatschappelijk geslaagde kinderen, leunt achterover. Hij glimlacht verontschuldigend. ‘Dat kan niet. Wat Allah heeft gezegd is de wet voor ons. Daar is grens. Kan niet over.’

Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
Vinden is iets anders, maar nogmaals de dwang en consequenties in christelijke kringen zijn heel anders dan die in moslim kringen.

Oh SCH als je wacht tot het wat rustiger is om weer onzin en falsifiteiten te posten....er zijn nog steed minimaal 4 users die op onderbouwing van de door jou aangedragen feiten en of cijfers wachten.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:19:11 #150
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34452377
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Vinden is iets anders, maar nogmaals de dwang en consequenties in christelijke kringen zijn heel anders dan die in moslim kringen.
Het gaat hier om de wet. Als de kinderen beslutien niet naar hun vader te luisteren kan dat gewoon.

Als pa daar om een agressieve dan wel vrijheidsontnemende manier iets aan poogt te doen wordt hij aangepakt volgens de wet.

De talloze ouders die hun kinderen verbieden een relatie met een marokkaan te hebben of iets dergelijks vind ik wat erger overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')