Drie keer ..... Waarbij tweemaal met een Marokkaanse en éénmaal met een Afghaanse.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef MrBean het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?
Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?
Ik wel. Herhaaldelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
We hebben het toch de invloed van geloof binnen bepaalde groepen .... En daarmee dus ook over de gevolgen van conflicten tussen ouders en kind ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gaat het hier over eerwraak dan? Dat lees ik niet in de OP hoor.
Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doetquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef MrBean het volgende:
[..]
Belijdenis wordt in orthodox christelijke gezinnen wel degelijk verwacht hoor ... en trouwen met een christelijke partner ook.
Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Verwachten is iets anders dan eisen.... en afstraffen als je het niet doet
Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.quote:
Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ken GEEN christennen die hun dochter omleggen
En ik ken al helemaal geen christennen die dit zouden verdedigen
Onkunde gepersonificieerd: SCHquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Jij wel ..... Waarom lezen we daar dan nooit iets over in de media? Terwijl die groep nog eens een stuk actiever binnen de Nederlandse samenleving is ook.
Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?quote:Tuurlijk zijn er een hoop conflciten, maar over bedreigingen heb ik, in tegenstelling tot moslims, nog nooit iets gehoord ...
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Uitsluiting uit de familie en tegenwerking is ook straf hoor.
Flauw zeg zo'n opmerking.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?
Of het wil niet tot die 1.5 hercencel van jou doordringen dat het niet gebeurd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.quote:Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?
Inderdaad veel erger dan lichamelijk geweld en moordquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je kind dood verklaren is ook niet zo netjes toch?
Je wilt de werkelijkheid niet onder ogen zien maar gewoon alleen maar blijven hangen in je ziekelijke islamgebash? Succes ermee hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:31 schreef desiredbard het volgende:
Gesteld dat het zoveel gebeurd als jij van Jomanda doorkrijgt, dan pak je inderdaad de ergste excessen eerst aan.
De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.
Maar nu even serieus: jij doet net of de islam nodig is om je kinderen een beetje behoorlijk op te voeden. Dat kan ook buiten de islam om hoor. Normale gedragsregels en respect zijn niet afhankelijk van religie.
Pffff .... met jou is geen normale discussie te voeren. 'Zwarte kousen' e.d. zijn jarenlang een geliefd mispunt van spot geweest. In de media is het zeker geen taboe over deze groepen te berichten, maar toch verschijnen er geen geweldsdelicten in de media ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vrag. HOe zou dat nou komen? De islam is veel interessanter joh, dat is lekker populistisch immers.
[..]
Dus het is niet zo erg omdat het bij anderen nog net iets erger is?
Cijfers?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom? Dat gebeurt op grote schaal in orthodox-christelijke kringen.
Juist wel. Als je binnen evangelische of orthodoxe kerken of pinkstergemeente groepen etc. de kerk verlaat, homo bent of niks meer van het geloof wil weten heb je een gerede kans op heibel en gedonder en veel last.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:28 schreef desiredbard het volgende:
Dat komt nogmaals echt niet zoveel voor binnenchristelijke traditie.
Want jij bent de expert in deze daarentegen....In het verleden heb je al blijk gegeven van weinig gevoel voor verhoudingen en cijfers.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Hier kan ik mij wel in vinden. Vraag blijft dan alleen waarom 'echte moslims' dit gedrag accepteren. Deze jongeren bevuilen namelijk de reputatie van de massa ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De B'tjes en de A'tjes zijn beperkt. De AIVD spreekt zelf van enkele tientallen op een bevolking van 1 miljoen moslims. Deze verdwaalde zonen en dochters zijn dus verwaarloosbaar.
Aan de reljongeren is er echter geen gebrek. En laat dit nou net de jongeren zijn die geen islamitische opvoeding hebben genoten, waarvan de ouders geen toezicht op hen houden, die niet vies zijn van een heineken, en in de pauzes van hun korte schoolcarriere steevast te vinden zijn in de coffeeshop, en in de nacht op straat rondlopen. Zonder de begeleiding van de Islam door hun ouders en het toeziend oog van hun opvoeders en omgeving komen deze jongeren niet ver en belanden ze in de criminaliteit. De Islam is dus een bepalende factor voor het succes van deze jongeren in de toekomst. Immers, de Islam staat voor moraal, discipline, fatsoen, gedragsregels, scholing, werkethiek, en normen en waarden die we zo hooghouden (zoals bejaardenverzorging en respect voor ouderen en het gezag) .
Ik weet hier vrij veel van inderdaad.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Want jij bent de expert in deze daarentegen
Dat blijkt nergens uit je onderbouwing ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet hier vrij veel van inderdaad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |