Yup, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:33 schreef Elefes het volgende:
Ik zou er niet voor gaan, heb al meerdere aanbiedingen bij de Aldi gezien die bij nader inzien toch echt goed zo goed waren als ze misschien op het eerste gezicht leken (of toen ook al niet leken).
Houd de aanbiedingen bij de plaatselijke fotowinkel eens in de gaten, of bij de Dixons/Mediamarkt bijvoorbeeld. Of koop er eentje op internet. Voor iets meer geld, heb je dan ws een veel beter camera. Mét optische zoom.
En by the way... als je er al op ingaat dan mag je uberhaupt nog hopen dat je er eentje te pakken krijgt, want meestal krijgt elke filiaal er maar een paar die binnen no time uitverkocht zijn. Dus dan moet je smorgens voor de deur gaan staan enzo.....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Mechamage1982 het volgende:
Vraagje: Als bijna-voormalig student met niet teveel geld wil ik een leuke digitale camera kopen en mijn oog viel op de Aldi aanbieding van de week... Kan dit ooit wat zijn voor zo weinig?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM
Ik heb van camera's weinig verstand, maar ik mis in de omschrijving twee belangrijke zaken... de kwaliteit van de lens en het wel of niet aanwezig zijn van optische zoom... Ik hoef met m'n camera geen professionele plaatjes te schieten, maar een beetje leuk en scherp beeld is toch wel belangrijk. Iemand adviezen?
Het is fijn, maar een accu voor een digi vindt ik persoonlijk fijner. Het moet natuurlijk wel een merk zijn waar je ook in de toekomst accus van kunt kopen, dus de aldi valt snel af. Maar accus werken langer dan batterijen, minder plaats en is makkelijk te ordenen. Mijn oplaadbare batterij collectie is een zooitje, die van mijn accus echter niet (maar das puur persoonlijk)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:43 schreef FA_cloon het volgende:
AA- baterijen is ook erg fijn.
Geen bon/garantie, maar de verkoper heeft me al teruggemailed met de melding dat ik gewoonquote:Op maandag 13 maart 2006 22:33 schreef Ringo het volgende:Dat ziet eruit als een rij dode pixels.
Tja, ik weet het niet hoor, eerder dikke pech dan stommiteit. Zelfs als je foto's had gemaakt, dan is het nog de vraag of het je was opgevallen op dat kleine lcd-schermpje.
Heb je de aankoopbon erbij gekregen? Zit er nog garantie op? Dat is dan wél weer belangrijk om te weten..
Nou, dat valt nog wel mee. Voor rond de 100 euro heb je al snel een redelijk goede 3MP met 3x optische zoom, wat waarschijnlijk veel betere kwaliteitsfoto's oplevert. 5MP heb je alleen nodig als je ook stukken van je foto's uitknipt, voor normale foto's heb je aan 3MP meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:48 schreef aapstok het volgende:
je krijgt wel waar voor je geld, ik bedoel voor 90 euro krijg je geen betere camera denk ik (tenzij 2ehands). Ik zou deze niet kopen, ik zou voor een tweedehands digital ixus/elph van Canon gaan. Je koopt zo'n ding toch voor de lol, maar als ie niet lekker in gebruik is en je er op vloekt heb je er weinig plezier aan lijkt mij.
OK, flits heb je al. En verder zoek je een reportagecamera. De camera moet dus niet te groot zijn en ook goed presteren bij een hoge ISO. Als je bereid bent wat in te leveren op autofocussnelheid bij weinig licht zou ik je de Samsung kunnen aanraden. Die is hetzelfde als de Pentax, die het vooral goed doet als reportagecamera. Oudere Metz flitsers doen het er goed op. Als je dan via de bekende sites of de fotohandelaar nog een oude 1.7/50 mm MF lens op de kop tikt (kostte mij 20 Euro) kom je aardig vooruit. 600 Euro is mischien haalbaar voor een nieuwe Samsung, maar een honderdje maar zal eerder voor de hand liggen. Zeker als je nog kaarten&batterijen moet kopen.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:05 schreef maartenh het volgende:
Hallo,
Ik zit zo beetje rond te kijken op internet voor een nieuwe digitale camera. Ik fotografeer vaak de 112 hulpdiensten voor de kabelkrant website krant en etc. Ik heb nu een kodak DX 6490 met ex flitser metz 30BCT4.
Op zich best leuke foto’s maar ik wil meer. Hij geeft bij een iso van meer dan 200 een ruis en daar van wil ik af.
Ik ben bereid iets van 500 á 600 euro uit te geven inc. lens en ex flitser
Toch maar even een schopje, want ik wil graag vandaag een camera kopen, zodat we die dit weekend kunnen testen. Dus als jullie wat weten, graag!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben op zoek naar een digicam voor vakantiekiekjes en dergelijke.
In hoeverre zou een Samsung Digimax L50 voldoen? Deze hebben ze in grote hoeveelheden bij de MediaMarkt staan alsof het zoete broodjes zijn die gratis afgehaald kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |