abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34444602
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:19 schreef WeebI het volgende:

[..]

Dat deed ie toch? hij rolde over de achterlijn = uit de 16.
maar niet in het speelveld, dus die bal is nooit in het spel geweest
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:25:55 #32
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34444604
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:19 schreef WeebI het volgende:

[..]

Dat deed ie toch? hij rolde over de achterlijn = uit de 16.
Wat hij zegt, doel & achter de achterlijn is ook buiten de 16
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34444919
Als een bal nooit in is geweest, kan die niet opeens uit zijn
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:43:37 #34
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34445223
Dit is het enige wat ik kan vinden in de regels

Doelschop genomen door de
doelverdediger

Als de doelverdediger, nadat de bal in het spel
is gebracht, de bal voor de tweede keer raakt
(niet met zijn handen), voordat deze is geraakt
door een andere speler:
• wordt een indirecte vrije schop toegekend
aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats
waar de overtreding plaatsvond.
Als de doelverdediger, nadat de bal in het spel
is gebracht, opzettelijk de bal met hand of
arm speelt, voordat deze is geraakt door een
andere speler:
• wordt een directe vrije schop toegekend
aan de tegenpartij, wanneer de overtreding
plaatsvond buiten het strafschopgebied van
de doelverdediger, te nemen vanaf de plaats
waar de overtreding plaatsvond;
• wordt een indirecte vrije schop toegekend
aan de tegenpartij, wanneer de overtreding
plaatsvond binnen het strafschopgebied van
de doelverdediger, te nemen vanaf de plaats
waar de overtreding plaatsvond.
Voor elke andere overtreding van deze regel:
• wordt de doelschop overgenomen.
29.10 Novastar HMH
pi_34451331
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Goeie vraag. Zo heb ik er ook nog één, zondag bij mijn eigen team gebeurd .

Bij onze linksback gaat de bal over de achterlijn, onze keeper haalt em op, en rolt de bal in z'n vijfmetergebiedje om deze weer in het spel te schieten. Dan ziet ie onze rechtsback vrijstaan en wil die snel de bal toespelen. Hij raakt deze echter compleet verkeerd, en gelukkig gaat ie net voorbij de paal over de achterlijn .

De tegenstander kreeg dus een corner, maar wij vroegen ons allemaal af "wat als ie in het doel was gerold...?"
Dan is het een corner. Toevallig beschreef Mario van der Ende zo'n situatie in zijn boek.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:48:28 #36
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34451482
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:42 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dan is het een corner. Toevallig beschreef Mario van der Ende zo'n situatie in zijn boek.
Dan was mijn 'eigendoelpunt' dus ook een corner !
29.10 Novastar HMH
pi_34451585
Absoluut.

Mario deed dit soort dingen als test. Hij was ook trainer, ergens in de Haagse onderbond. Als ze dan voorstonden, gingen ze de scheids pesten met dit soort aparte situaties.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 17:34:10 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34452929
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef methodmich het volgende:
Absoluut.

Mario deed dit soort dingen als test. Hij was ook trainer, ergens in de Haagse onderbond. Als ze dan voorstonden, gingen ze de scheids pesten met dit soort aparte situaties.
en ik denk dat je als scheids al extra nerveus bent als v d Ende op de bank zit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34454039
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Damzkieee het volgende:
Dit is het enige wat ik kan vinden in de regels

[..]
-2 Irrelevant .
pi_34455647
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:48 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Dan was mijn 'eigendoelpunt' dus ook een corner !
Tenzij je hem hebt aangeraakt.

Paar jaar geleden in de Birminghamse derby tussen City en Aston Villa gebeurde ook zoiets. Een Villa-speler gooide in (ik geloof Mellberg) en Enckelman, de keeper, nam hem niet aan en de bal rolde in goal. Als hij hem niet had aangeraakt - en hij had dat gezegd - was het een corner. Maar hij zei niks en dacht zelf ook dat het ook goal was, dus werd de goal toegekend aan City.

Die Enckelman is sowieso een clown

Ik geloof zelfde seizoen in opnieuw die derby maar dan uit bij in het City stadion stuiterde een losse bal tegen hem aan, zo terug tegen een aanvaller, die makkelijk kon scoren
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_34456293
Verhaal van Mario nog even nagelezen, dat was nog een beetje anders. Ging om een indirecte vrije schop voor zijn ploeg, die de verdediger terug speelde op de keeper. Deze liet hem met opzet in de goal vallen. Dat is dan een corner, omdat een indirecte vrije schop nooit een goal mag worden zonder interventie. Volgens mij gaat dat voor achterballen ook op.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:53:24 #42
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34649737
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:59 schreef WeebI het volgende:

[..]

Tenzij je hem hebt aangeraakt.

Paar jaar geleden in de Birminghamse derby tussen City en Aston Villa gebeurde ook zoiets. Een Villa-speler gooide in (ik geloof Mellberg) en Enckelman, de keeper, nam hem niet aan en de bal rolde in goal. Als hij hem niet had aangeraakt - en hij had dat gezegd - was het een corner. Maar hij zei niks en dacht zelf ook dat het ook goal was, dus werd de goal toegekend aan City.

Die Enckelman is sowieso een clown

Ik geloof zelfde seizoen in opnieuw die derby maar dan uit bij in het City stadion stuiterde een losse bal tegen hem aan, zo terug tegen een aanvaller, die makkelijk kon scoren
Hehe die Enckelmann was prachtig. Die supporter die nog ff voor zn neus kwam staan lachen
29.10 Novastar HMH
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:17:01 #43
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34679536
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:17 schreef methodmich het volgende:
Verhaal van Mario nog even nagelezen, dat was nog een beetje anders. Ging om een indirecte vrije schop voor zijn ploeg, die de verdediger terug speelde op de keeper. Deze liet hem met opzet in de goal vallen. Dat is dan een corner, omdat een indirecte vrije schop nooit een goal mag worden zonder interventie. Volgens mij gaat dat voor achterballen ook op.
maar een achterbal/doelschop weet ik veel hoe iedereen het noemt, dient het 16-meter gebied te verlaten.

Stel dat je ziet dat jouw doelman een achterbal neemt en die dreigt zo in de voeten van de tegenstander te belanden, of hij speelt jou bijvoorbeeld aan en er zit meteen een tegenstander op je nek, raak dan de bal binnen de 16 meter aan, dan dient de doelschop namelijk opnieuw genomen te worden !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:39:28 #44
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34680271
Wat ook altijd een leuke is:
Mag een veldspeler tijdens een strafschop de keeper tijdelijk vervangen ?
256 goals !
pi_34685599
Lijkt me wel eigenlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_34685842
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Bjoro het volgende:
Wat ook altijd een leuke is:
Mag een veldspeler tijdens een strafschop de keeper tijdelijk vervangen ?
ja hoor, zo lang die niet zijn handen gebruikt
pi_34686745
Mag je niet gewoon een veldspeler de handschoenen geven en hem keeper maken? Dat mag immers wel als de keeper rood krijgt of geblesseerd raakt en alle wissels op zijn.
pi_34686802
hij zegt tijdelijk
pi_34686892
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef gebruikersnaam het volgende:
hij zegt tijdelijk
Ja, daarna kan je toch nog een keer wisselen? Dan maak je de veldspeler die eerst keeper was weer keeper.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:58:39 #50
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34711533
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:58 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ja, daarna kan je toch nog een keer wisselen? Dan maak je de veldspeler die eerst keeper was weer keeper.
maar bij wissellen moet er toch een andere speler in het veld komen, daar is toch geen sprake van !
256 goals !
pi_34718357
Volgens mij is de wissel tussen keeper-veldspeler technisch gezien vergelijkbaar met een positiewissel tussen linksback-rechtsback, spits-laatste man , rechtsbuiten-linksbuiten enz. En die wisselingen mogen onbeperkt in een wedstrijd, dus lijkt mij dat je ook in een wedstrijd vaak een veldspeler met een keeper mag wisselen.
pi_34724969
Mexico deed dit toch wel eens met Jorge Campos, dat die in de spits ging spelen?
www.thuisuiteten.nl
pi_34727038
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:58 schreef Bjoro het volgende:

[..]

maar bij wissellen moet er toch een andere speler in het veld komen, daar is toch geen sprake van !
Je kunt toch ook gewoon tijdens de wedstrijd de rechtsback in de spits laten spelen en de spits naar de rechtsback positie halen, dan wissel je toch ook en komt er geen andere speler het veld in. Ik denk dat dat ook mag met de keeper en een speler, als je maar die speler de handschoenen geeft zodat hij de bal met zijn handen mag pakken.
pi_34727076
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:05 schreef methodmich het volgende:
Mexico deed dit toch wel eens met Jorge Campos, dat die in de spits ging spelen?
Ik weet alleen niet of ze dan vervolgens een speler voor de reserve-keeper wisselden of dat een speler gewoon de handschoenen kreeg en dat Jorge naar de spits ging.
pi_34762837
Ik dacht dat ze gewoon een verdediger op doel gooiden, maar ben niet zeker.

Man City deed het bij David James wel met de reservekeeper.
www.thuisuiteten.nl
pi_34775531
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:18 schreef EKterror het volgende:
Volgens mij is de wissel tussen keeper-veldspeler technisch gezien vergelijkbaar met een positiewissel tussen linksback-rechtsback, spits-laatste man , rechtsbuiten-linksbuiten enz. En die wisselingen mogen onbeperkt in een wedstrijd, dus lijkt mij dat je ook in een wedstrijd vaak een veldspeler met een keeper mag wisselen.
Dat mag niet, voor de keeper gelden speciale regels. Die mag niet gewisseld worden zonder dat aan te geven.
pi_34775545
-Vanuit een ingooi kan je niet scoren, wat nou als een speler in zijn eigen goal gooit.
De goal telt niet, je kan inmmers niet vanuit een ingooi scoren, maar waar wordt het spel hervat.

-Als een speler naar zijn medespeler spuugt (dit is een overtreding) hoe wordt het spel dan ervat.

-Als een speler die zelf in het strafschopgebied staat naar een speler die buiten het strafschopgebied staat spuugt. Hoe wordt het spel dan hervat.
pi_34775729
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Dat mag niet, voor de keeper gelden speciale regels. Die mag niet gewisseld worden zonder dat aan te geven.
En als je nou gewoon aangeeft dat speler x keeper is en daarna geef je weer aan dat de keeper weer de keeper wordt en dat speler x weer het veld in gaat? Dan mag het dus wel.
pi_34775754
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef Lu_uK het volgende:
-Vanuit een ingooi kan je niet scoren, wat nou als een speler in zijn eigen goal gooit.
De goal telt niet, je kan inmmers niet vanuit een ingooi scoren, maar waar wordt het spel hervat.
Cornerbal dus
quote:
-Als een speler naar zijn medespeler spuugt (dit is een overtreding) hoe wordt het spel dan ervat.

-Als een speler die zelf in het strafschopgebied staat naar een speler die buiten het strafschopgebied staat spuugt. Hoe wordt het spel dan hervat.
Ik zou een opgooibal geven bij spugen. Als de bal duidelijk in het bezit was van één van beide ploegen geef je de opgooibal aan hen
pi_35693248
Als alle wedstrijden in de eredivisie op 1-1 eindigen, een heel seizoen lang.
wie wordt er dan kampioen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')