maar niet in het speelveld, dus die bal is nooit in het spel geweestquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:19 schreef WeebI het volgende:
[..]
Dat deed ie toch? hij rolde over de achterlijn = uit de 16.
Wat hij zegt, doel & achter de achterlijn is ook buiten de 16quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:19 schreef WeebI het volgende:
[..]
Dat deed ie toch? hij rolde over de achterlijn = uit de 16.
Dan is het een corner. Toevallig beschreef Mario van der Ende zo'n situatie in zijn boek.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Goeie vraag. Zo heb ik er ook nog één, zondag bij mijn eigen team gebeurd.
Bij onze linksback gaat de bal over de achterlijn, onze keeper haalt em op, en rolt de bal in z'n vijfmetergebiedje om deze weer in het spel te schieten. Dan ziet ie onze rechtsback vrijstaan en wil die snel de bal toespelen. Hij raakt deze echter compleet verkeerd, en gelukkig gaat ie net voorbij de paal over de achterlijn![]()
.
De tegenstander kreeg dus een corner, maar wij vroegen ons allemaal af "wat als ie in het doel was gerold...?"
Dan was mijn 'eigendoelpunt' dus ook een corner !quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan is het een corner. Toevallig beschreef Mario van der Ende zo'n situatie in zijn boek.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef methodmich het volgende:
Absoluut.
Mario deed dit soort dingen als test. Hij was ook trainer, ergens in de Haagse onderbond. Als ze dan voorstonden, gingen ze de scheids pesten met dit soort aparte situaties.
-2 Irrelevantquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Damzkieee het volgende:
Dit is het enige wat ik kan vinden in de regels
[..]
Tenzij je hem hebt aangeraakt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:48 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan was mijn 'eigendoelpunt' dus ook een corner !![]()
Hehe die Enckelmann was prachtig. Die supporter die nog ff voor zn neus kwam staan lachenquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:59 schreef WeebI het volgende:
[..]
Tenzij je hem hebt aangeraakt.
Paar jaar geleden in de Birminghamse derby tussen City en Aston Villa gebeurde ook zoiets. Een Villa-speler gooide in (ik geloof Mellberg) en Enckelman, de keeper, nam hem niet aan en de bal rolde in goal. Als hij hem niet had aangeraakt - en hij had dat gezegd - was het een corner. Maar hij zei niks en dacht zelf ook dat het ook goal was, dus werd de goal toegekend aan City.
Die Enckelman is sowieso een clown![]()
Ik geloof zelfde seizoen in opnieuw die derby maar dan uit bij in het City stadion stuiterde een losse bal tegen hem aan, zo terug tegen een aanvaller, die makkelijk kon scoren
maar een achterbal/doelschop weet ik veel hoe iedereen het noemt, dient het 16-meter gebied te verlaten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:17 schreef methodmich het volgende:
Verhaal van Mario nog even nagelezen, dat was nog een beetje anders. Ging om een indirecte vrije schop voor zijn ploeg, die de verdediger terug speelde op de keeper. Deze liet hem met opzet in de goal vallen. Dat is dan een corner, omdat een indirecte vrije schop nooit een goal mag worden zonder interventie. Volgens mij gaat dat voor achterballen ook op.
ja hoor, zo lang die niet zijn handen gebruiktquote:Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Bjoro het volgende:
Wat ook altijd een leuke is:
Mag een veldspeler tijdens een strafschop de keeper tijdelijk vervangen ?
Ja, daarna kan je toch nog een keer wisselen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef gebruikersnaam het volgende:
hij zegt tijdelijk
maar bij wissellen moet er toch een andere speler in het veld komen, daar is toch geen sprake van !quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:58 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, daarna kan je toch nog een keer wisselen?Dan maak je de veldspeler die eerst keeper was weer keeper.
Je kunt toch ook gewoon tijdens de wedstrijd de rechtsback in de spits laten spelen en de spits naar de rechtsback positie halen, dan wissel je toch ook en komt er geen andere speler het veld in. Ik denk dat dat ook mag met de keeper en een speler, als je maar die speler de handschoenen geeft zodat hij de bal met zijn handen mag pakken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:58 schreef Bjoro het volgende:
[..]
maar bij wissellen moet er toch een andere speler in het veld komen, daar is toch geen sprake van !
Ik weet alleen niet of ze dan vervolgens een speler voor de reserve-keeper wisselden of dat een speler gewoon de handschoenen kreeg en dat Jorge naar de spits ging.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:05 schreef methodmich het volgende:
Mexico deed dit toch wel eens met Jorge Campos, dat die in de spits ging spelen?
Dat mag niet, voor de keeper gelden speciale regels. Die mag niet gewisseld worden zonder dat aan te geven.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:18 schreef EKterror het volgende:
Volgens mij is de wissel tussen keeper-veldspeler technisch gezien vergelijkbaar met een positiewissel tussen linksback-rechtsback, spits-laatste man , rechtsbuiten-linksbuiten enz. En die wisselingen mogen onbeperkt in een wedstrijd, dus lijkt mij dat je ook in een wedstrijd vaak een veldspeler met een keeper mag wisselen.
En als je nou gewoon aangeeft dat speler x keeper is en daarna geef je weer aan dat de keeper weer de keeper wordt en dat speler x weer het veld in gaat? Dan mag het dus wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Dat mag niet, voor de keeper gelden speciale regels. Die mag niet gewisseld worden zonder dat aan te geven.
Cornerbal dusquote:Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef Lu_uK het volgende:
-Vanuit een ingooi kan je niet scoren, wat nou als een speler in zijn eigen goal gooit.
De goal telt niet, je kan inmmers niet vanuit een ingooi scoren, maar waar wordt het spel hervat.
Ik zou een opgooibal geven bij spugen. Als de bal duidelijk in het bezit was van één van beide ploegen geef je de opgooibal aan henquote:-Als een speler naar zijn medespeler spuugt (dit is een overtreding) hoe wordt het spel dan ervat.
-Als een speler die zelf in het strafschopgebied staat naar een speler die buiten het strafschopgebied staat spuugt. Hoe wordt het spel dan hervat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |