abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34426253
Ik heb gezocht, maar zag niet zo snel een topic hierover.

Ik heb een vraag wat door mijn hoofd speelt sinds afgelopen weekend.
Ik zag op TV een aktie van een aanvaller en een verdediger in het strafschopgebied bij de achterlijn.
De Aanvaller en de vedediger rennen allebei achter de bal aan, en de aanvaller weet die bal nog net binnen te houden.
De aanvaller en de vedediger staan op dit moment alletwee over de achterlijn. en de bal is nog in het spel.
Vervolgens heeft de aanvaller een snellere draai, en wil weer naar de bal toe rennen.
De vedediger maakt op dat moment een overtreding op de aanvaller (buiten de lijnen,en het veld)
De scheidsrechter fluit niet.
Maar wat nou als de scheidrechter er wel een overtreding in zag, wat moet de scheids dan doen?
Een penalty kan die niet geven want de overtreding vind plaars buiten de lijnen.
En een vrijtrap kan je ook niet geven over de achterlijn.
Wie is er hier zo'n spelregelfannaat die dit kan uitleggen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:25:55 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34426411
Die vraag is hier wel eens vaker langsgekomen. Ik zal eens zoeken.
pi_34426426
ik ook
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:28:01 #4
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34426493
Het negeren?
pi_34426571
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:28 schreef Messenga het volgende:
Het negeren?
Dat is wat er dit weekend gebeurde.
Maar ben zelf ook nog aan het zoeken. ben best wek benieuwd
pi_34426605
Bij welke wedstrijd gebeurde dit ook alweer afgelopen weekend?
pi_34426635
Het gaat dus om een overtreding buiten de lijnen, terwijl het spel nog bezig is. Geen idee eigenlijk!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:33:23 #8
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34426691
Dr wordt wel eens gevochten buiten de lijnen, wordt ook geel/rood voor getrokken .
pi_34426762
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:30 schreef Radegast het volgende:
Bij welke wedstrijd gebeurde dit ook alweer afgelopen weekend?
volgens mij was het zaterdag avond, maar kan me de wedstrijd niet meer zo herinneren.
Is ook niet zo belangrijk. Het gaat om de situatie schets
pi_34426776
Interessante vraag.

Ik denk haast dat de scheidsrechter de bal op de rand van de zestien mag leggen in het voordeel van de aanvaller, maar dat is maar een gok.
That's all folks!
pi_34426809
Volgens mij gewoon de overtreding bestraffen. Geen vrije trap of penatly. Gewoon doeltrap of inworp om het spel te hervatten.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:42:55 #12
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34427069
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:36 schreef Radegast het volgende:
Volgens mij gewoon de overtreding bestraffen. Geen vrije trap of penatly. Gewoon doeltrap of inworp om het spel te hervatten.
Volgens mij ook, want je kunt bijvoorbeeld ook een gele kaart krijgen in de rust, zonder dat er een vrije trap voor wordt gegeven. Dus de koppeling overtreding - vrije trap is niet zo vanzelfsprekend als we altijd denken. Ik kan het niet vinden in de spelregels.
pi_34427074
Plaats waar de bal zich bevind ?

Ik heb ooit gezien trouwens.
Gebeurde alleen bij de cornervlag en de scheids legde de bal op de lijn dus iets verkorte corner was het.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 januari 2006 @ 22:13:26 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_34428186
Er kan ook rood worden gegeven na de wedstrijd zie vdv dit seizoen nog

dus ik denk gewoon een bestraffing met een doeltrap/corner ofzo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_34428388
Wedstrijd overspelen?
pi_34428445
Maar dan wordt de benadeelde nog meer gestraft.
pi_34429314
Goeie vraag. Zo heb ik er ook nog één, zondag bij mijn eigen team gebeurd .

Bij onze linksback gaat de bal over de achterlijn, onze keeper haalt em op, en rolt de bal in z'n vijfmetergebiedje om deze weer in het spel te schieten. Dan ziet ie onze rechtsback vrijstaan en wil die snel de bal toespelen. Hij raakt deze echter compleet verkeerd, en gelukkig gaat ie net voorbij de paal over de achterlijn .

De tegenstander kreeg dus een corner, maar wij vroegen ons allemaal af "wat als ie in het doel was gerold...?"
pi_34429454
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:40 schreef Yeahinho het volgende:

Bij onze linksback gaat de bal over de achterlijn, onze keeper haalt em op, en rolt de bal in z'n vijfmetergebiedje om deze weer in het spel te schieten. Dan ziet ie onze rechtsback vrijstaan en wil die snel de bal toespelen. Hij raakt deze echter compleet verkeerd, en gelukkig gaat ie net voorbij de paal over de achterlijn .

De tegenstander kreeg dus een corner, maar wij vroegen ons allemaal af "wat als ie in het doel was gerold...?"
Dan was het gewoon een eigen doelpunt, lijkt mij.
pi_34429557
Lekker niveau heeft die keeper van jullie yeahinho
pi_34429567
quote:

Dan heeft die keeper van jullie wel erg scheven voeten. of had die 2 rechterschoen aan ?

Maar ik snap niet dat het een corner was.De bal moet toch eerst de 16 uit zijn wil het spel hervat zijn.?
pi_34429626
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef borisz het volgende:
Er kan ook rood worden gegeven na de wedstrijd zie vdv dit seizoen nog

dus ik denk gewoon een bestraffing met een doeltrap/corner ofzo
Het spel is nog bezig. Als de scheids niet affluit, en de bal gaat niet uit, kun je natuurlijk geen doeltrap of corner geven. Fluit hij wel, dan is het in mijn ogen een vrije trap op de achterlijn.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34429757
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:48 schreef Suijk het volgende:

[..]

Het spel is nog bezig. Als de scheids niet affluit, en de bal gaat niet uit, kun je natuurlijk geen doeltrap of corner geven. Fluit hij wel, dan is het in mijn ogen een vrije trap op de achterlijn.
of een kaart geven en scheidsrechtersbal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 03:19:31 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34435660
door laten spelen en later de ander geel geven mits er voordeel was.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34441281
Dit topic doet mij denken aan de (hypothetische) vraag die Adriaanse ooit stelde:

Wat als de bal op de lat blijft stilliggen?
pi_34441437
quote:

Volgens mij was die corner onterecht en had de doeltrap opnieuw genomen moeten worden: de bal moet de 16 verlaten.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')