jouw reactie slaat imo als een tang op een varken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Onverklaarbare dingen bestaat simpelweg niet. Alleen maar dingen waar we op dit moment nog geen verklaring voor gevonden hebben.
Oh, is het hier verboden om als mening te hebben dat alle "onverklaarbare dingen" die hier staan ooit in de toekomst wél verklaard zullen worden ofzo ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
jouw reactie slaat imo als een tang op een varken.
Wat heeft jouw mening zoals je die hierboven beschrijft te maken met dat waar ik over val ?
Is het hebben van bovenstaande mening een geldig excuus om je niet aan de huisregels van truth te houden ? Om niet normaal te doen ?
Is het een vrijbriefje om ieder topic tot onzintopic te vormen ?
Is het een excuus om je dan maar niet respectvol te hoeven gedragen ?
Waarom trek jij alles nou weer uit zijn verband ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Oh, is het hier verboden om als mening te hebben dat alle "onverklaarbare dingen" die hier staan ooit in de toekomst wél verklaard zullen worden ofzo ?![]()
Men zag ooit ook pakweg een blikseminslag als iets "magisch", "onverklaarbaars" of "een straf van God" hé ... Nu weten we allang dat dit een doodgewone elektrische reactie is die de weermannen zelfs al kunnen voorspellen ...
Ooit zag men ook onverklaarbare ontploffingen uit het niets ontstaan ... nu weten we dat sommige gassen héél gevoelig zijn ...
Yup, maar jij zit hier wél dingen te "editten" die naar mijn oordeel een héél stuk geloofwaardiger zijn, en allicht zelfs een heel stuk dichter bij de waarheid aanleunen dan het verhaaltje over "entiteiten" hoor (en dat doe je dus omdat jij dat soort reacties vanuit jouw standpunt als onzin ziet. Maar dat hoeven ze niet te zijn ...)quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:34 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waarom trek jij alles nou weer uit zijn verband ?
Leest men tegenwoordig niet meer ???
Reconstructie:
er wordt op onzinnige en/of denigrerende manier gereageerd door verschillende users
( het gaat dus niet om hun standpunt... het gaat om hun belachelijke manier van posten)
Ik zeg daar wat van.
En dan doe je net alsof ik hier een standpunt van mijzelf neerzet en zeg dat andere standpunten niet gewenst zijn ??
Leesvaardigheid is ook een vak![]()
Onzinverhaaltjes over de hond van de buren... over psychiaters e.d. ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Yup, maar jij zit hier wél dingen te "editten" die naar mijn oordeel een héél stuk geloofwaardiger zijn, en allicht zelfs een heel stuk dichter bij de waarheid aanleunen dan het verhaaltje over "entiteiten" hoor (en dat doe je dus omdat jij dat soort reacties vanuit jouw standpunt als onzin ziet. Maar dat hoeven ze niet te zijn ...)
Maar soit :p
ben jij helderziende ?quote:(en dat doe je dus omdat jij dat soort reacties vanuit jouw standpunt als onzin ziet. Maar dat hoeven ze niet te zijn ...)
Jij lacht daarmee ... "Stuur je kat maar eens naar de psychiater" onzin vinden maar tegelijkertijd geloven (niet dat jij dit doet, weet ik niet maar iemand zegt er iets van in dit topic) in 'mediums' (of zoiets) die wel met dieren kunnen spreken ... dat is pas onzin in mijn ogen ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:48 schreef Mirage het volgende:
[..]
Onzinverhaaltjes over de hond van de buren... over psychiaters e.d. ?
Die topicverneukerij moet maar eens afgelopen zijn.
Ok, ik zou wel willen weten als jij erbij zou zijn, wat het dan zou kunnen zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:39 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
hahahaha ik heb echt krom gelegen om dit stuk!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar goed zoals ik al steeds zeg, jullie zijn er niet bij. Je moet het mee makenquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Misschien draait je kat gewoon zijn oren naar wat geluid..
Hierbij wil ik nog even een opmerking plaatsen, nav de tekst van Mr Williams. Onze kat is 's nachts nooit actief, hij wil gewoon slapen(hij heeft ons ritme aangenomen), op ons bed en meestal op ons liggen. Hij wilde die nacht dus gewoon gaan slapen (hij lag in een rolletje) maar iets trok blijkbaar de aandacht. Wij bekijken het misschien zo omdat we in het paranormale geloven (tenminste, mijn vriend is een stuk sceptischer dan ik maar hij sluit niks uit), maar mijnsinziens is het onverklaarbaar. Ik ken mijn kat al 7 jaar en hij heeft weleens vaker zo gedaan maar dit is wel erg extreem. We hebben alles al bedacht wat het zou kunnen zijn, maar we hebben gewoonweg geen idee. Eigenlijk zou er iemand die sceptisch is en tegelijkertijd veel van katten en veel van wetenschappelijke verklaringen af weet, erbij moeten zijn. Wie wil?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Alleen voor waar het dat andere verhaal van Max aan ging (dat ik in een eerdere post schreef), ging ik uit van de mogelijkheid van aanwezigheid van een entiteit. Er was iig voor onze ogen niets te zien. En 3 mensen zagen hetzelfde gedrag in die situatie.
Voor wat betreft de anderen..... ach..... bepaalde patronen vallen op als je een jaar of 7 met ze samenleeft. Veel non-verbale communicatie ook. Daar raak je best op ingespeelt.
Bij de andere katten zie ik nooit iets van een dergelijk gedrag
Zou het graag doen maar voldoe helaas niet aan de eisen. ben niet sceptisch genoeg en niet wetenschappelijk genoegquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Hierbij wil ik nog even een opmerking plaatsen, nav de tekst van Mr Williams. Onze kat is 's nachts nooit actief, hij wil gewoon slapen(hij heeft ons ritme aangenomen), op ons bed en meestal op ons liggen. Hij wilde die nacht dus gewoon gaan slapen (hij lag in een rolletje) maar iets trok blijkbaar de aandacht. Wij bekijken het misschien zo omdat we in het paranormale geloven (tenminste, mijn vriend is een stuk sceptischer dan ik maar hij sluit niks uit), maar mijnsinziens is het onverklaarbaar. Ik ken mijn kat al 7 jaar en hij heeft weleens vaker zo gedaan maar dit is wel erg extreem. We hebben alles al bedacht wat het zou kunnen zijn, maar we hebben gewoonweg geen idee. Eigenlijk zou er iemand die sceptisch is en tegelijkertijd veel van katten en veel van wetenschappelijke verklaringen af weet, erbij moeten zijn. Wie wil?![]()
Er zijn vaak koude vlagen in ons huis.....maar aan de andere kant moeten we tochtstrips kopen, ahum. Je kan er geen touw aan vast knopenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:34 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ghehe, wel frappant.
Laatst een migraine-aanval (heb ik niet veel), zag toen 's nachts ook wat, te weird voor woorden. Verklaar het zelf als 'kwam/komt door de hoofdpijn'. Suffe was alleen dat mijn kat en ik tegelijk er verschrikt naar keken (slaapt/ligt ook altijd bij mij).
Voor de rest hoop ik niet dat dat miauwen zegt dat er entiteiten zijn, want dan is mijn huis tjokvol entiteiten. Want miauwen kan ze, maar meestal tegen of met mij, gelukkig. Anders ghostbusters belt!
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zou het graag doen maar voldoe helaas niet aan de eisen. ben niet sceptisch genoeg en niet wetenschappelijk genoeg![]()
Nou, mijn verklaring ken je al. Ik vermoed dat als katten een tijdlang een lichtbron in hun gezichtveld hebben gehad, ze ,net als wij, vlekken voor de ogen kunnen krijgen en daar naar kunnen gaan zitten kijken omdat het lijkt alsof ze bewegen. Ik ken genoeg katten die graag achter lichtvlekken aanvangen (zaklamp). Ik kan me ook voorstellen dat katten het onderscheid niet kunnen maken tussen een vlek op hun netvlies en een vlek 'in het echt'. Bovendien zijn kattenogen gevoeliger voor licht (reflecterende ogen) en kunnen ze meer zien in het donker. Misschien versterkt dat nog het effect van de vlekkenquote:Eigenlijk zou er iemand die sceptisch is en tegelijkertijd veel van katten en veel van wetenschappelijke verklaringen af weet, erbij moeten zijn. Wie wil?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Mijn vriend zag het nu ook duidelijk en nadat we alles hadden bedacht op een rationele manier (schaduwen, licht, beestjes) en dat hadden uitgesloten is hij er nu ook van overtuigd dat het (een) entiteit(en) moet zijn.
Je bent niet de enige. Sterk staaltje van deductief redeneren!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:39 schreef mighty_myte het volgende:
hahahaha ik heb echt krom gelegen om dit stuk!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wat hij zegt (maar dan zonder de dt-fout):quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ok, ik zou wel willen weten als jij erbij zou zijn, wat het dan zou kunnen zijn![]()
BTW: Mijn kat doet het ook regelmatig, maar ik ben pas overtuigd als ze eens een van die entiteiten te pakken krijgt en op de deurmat legt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:22 schreef MrWilliams het volgende:
Het enige wat dit zegt is dat je heel wat veronderstellingen hebt over de belevingswereld van je poezen. En dat je een aantal aannames doet die je op je poezen projecteerd, zodat het voor jezelf lijkt alsof het zo is.
En die ziel vliegt dan door de huiskamer heen en weer terwijl de kat, die dit op een of andere vage manier ziet, toekijkt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:16 schreef Stenny het volgende:
Misschien ziet Pie (leuke naam!) de ziel van jullie tweede kindje dat, denk ik, nog half in de astrale wereld is en niet muurvast in je buik zit.
nu volg ik voor de gein Stenny's redenatie even:quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:27 schreef Quarks het volgende:
[..]
En die ziel vliegt dan door de huiskamer heen en weer terwijl de kat, die dit op een of andere vage manier ziet, toekijkt.
Vervelend kind; nog niet geboren en nu al huisdieren plagen.
Klinkt het niet waarschijnlijk dat die kat gewoon geluiden met hoge frequentie (>20.000Hz) hoort, die een mens niet kan horen?
Het kan ook een nieuwsgierig kind zijn dat de kat al gezien heeft (dit kun je op twee manieren lezen). Het is logisch dat er extra 'activiteit' rondom Barbara is, zwangere vrouwen hebben nauw contact met de kosmos, ze vormen een verbindingsweg, een poort, tussen hier en daar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
nu volg ik voor de gein Stenny's redenatie even:
Misschien jankt dat zieltje nu al wel omdat ie baalt dat ie WEER moet incarneren en hoort de kat dat![]()
paul de leeuw had een leuk liedje droomland genaamdquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:50 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het kan ook een nieuwsgierig kind zijn dat de kat al gezien heeft (dit kun je op twee manieren lezen). Het is logisch dat er extra 'activiteit' rondom Barbara is, zwangere vrouwen hebben nauw contact met de kosmos, ze vormen een verbindingsweg, een poort, tussen hier en daar.
Met een beetje goeie wil kan het zelfs een voormalige muis of hond zijn die moet incarneren en heeft de kat dat door ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
nu volg ik voor de gein Stenny's redenatie even:
Misschien jankt dat zieltje nu al wel omdat ie baalt dat ie WEER moet incarneren en hoort de kat dat![]()
Moet dit bericht ook niet ge-edit worden? Dit is echt dikke onzin en kan de TS in verkeerde dingen laten geloven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:50 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het kan ook een nieuwsgierig kind zijn dat de kat al gezien heeft (dit kun je op twee manieren lezen). Het is logisch dat er extra 'activiteit' rondom Barbara is, zwangere vrouwen hebben nauw contact met de kosmos, ze vormen een verbindingsweg, een poort, tussen hier en daar.
Kijk eens in welk subforum we zitten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:55 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Moet dit bericht ook niet ge-edit worden? Dit is echt dikke onzin en kan de TS in verkeerde dingen laten geloven.
ot; Waarschijnlijk zal het idd een geluid o.i.d. zijn die wij als mensen niet kunnen horen. Ik snap ook niet dat er wordt gespeculeerd dat het mogelijk om een entiteit gaat. Het bestaan hiervan is zeer twijfelachtig, laat staan dat katten ze kunnen waarnemen.
Sten! Dat is precies Pie, die is ook zwart-wit!quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:16 schreef Stenny het volgende:
Misschien ziet Pie (leuke naam!) de ziel van jullie tweede kindje dat, denk ik, nog half in de astrale wereld is en niet muurvast in je buik zit.
Geef Pie een kopje van mij. [afbeelding] en zeg hem maar dat hij van jullie de groeten moet doen aan de ziel die hij ziet (als je wilt natuurlijk).
Erg leuk verhaal Indirah, het was vast je moederquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:36 schreef Indirah het volgende:
kitten van nog geen 2 maand oud zit op bed en kijkt in het rond, volgt iets met de ogen!
Ik vond het best wel vreemd maar ik voelde wel een aanwezigheid, en naar ik aanneem mijn overleden moeder.
Ik vraag in gedachten: Mam als je er bent laat me dit dan weten door die kat want ik denk dat zij je wel kan zien.
Dus ik ga verder, en vraag doe je hand omhoog zodat ze je hand kan volgen!
Het kopje van het kitten ging omhoog alsof ze een hand volgde.
Ik vraag doe nu naar beneden!
Kopje kitten gaat naar beneden toe..alsof ze een hand zag die naar beneden ging?
Dus zo ging ik ff door, omhoog omlaag en elke keer ging het kopje van het kitten omhoog en omlaag zoals ik gevraagd had..aan denk ik mijn moeder.
Ze zag duidelijk iets! Tot mijn moeder het zat werd en ik ineens iets innerlijk waarnam van :eh ik blijf niet aan de gang je hebt nu je bewijs!
Ben vaak nuchter en ook in dit geval kan het toeval zijn maar ik weet donders goed dat dit geen toeval is geweest!
Een kitten zit nooit zo stil nml. Zeker op die leeftijd niet.
Dus TS ik geloof je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |