abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34492127
pfft, mijn poesje doet het ook allemaal, de trap op en af rennen, achter haar eigen staart aanhobbelen, naar dingen kijken die ik niet zie enzzz
vrij normaal voor een kat/poes
degenen die dan denken dat het beest paranormale dingen ziet moeten zich eens goed na laten kijken ( en dan niet door hen kat/poes )

[ Bericht 1% gewijzigd door bonke op 26-01-2006 20:08:05 ]
pies on joe toe
pi_34492232
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:52 schreef Alicey het volgende:

Touwtjes speelt ze ook wel mee, maar daarbij gromt ze niet, en ze schreeuwt daarbij ook niet alsof ze vermoord wordt..
Mijne ook niet. Als ze prooit, gaat ze omlaag met haar buikje, en wiebelt ze met haar kont totdat ze aanvalt of gaat aanvallen. Of één pootje altijd omhoog (doet ze altijd, ook als ze zit ofzo, erg kenmerkend en schattig/charmant gezicht). Voor de rest moppertmiauwt ze wel erg veel, om niks. En als ik dan mee ga miauwen, soortgelijk toontje, moppertmiauwt ze gewoon terug, miauwgesprekkjes .

Maar mag dit wel, praten over je poes
pi_34492378
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:54 schreef bonke het volgende:
achter haar eigen staart aanhobbelen
Zo cute
De mijne is er één keer ingetrapt, hing ze om de krabpaal, te spelen, en toen ging ik haar staart erom heen doen, die ze vervolgens probeerde te pakken. Zo grappig .

maargoed, kitty kitty * miauw miauw, en nogmaals het is niet uitgesloten, zou best kunnen, zeg niet dat ik vind dat het waar is, maar evenmin dat het niet waar is.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:05:45 #229
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_34495174
sweetgirly--ff offtopic..weet je anders niet te bereiken..was het een rode broek?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_34496301
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:34 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

vlak ook jachtinstinct niet uit
Mijn kat heeft inderdaad jachtinstinct. Als hij een vliegje oid ziet gaat hij er direct achteraan. Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat hij niet achter 'het' aan gaat.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34496455
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:17 schreef sweetgirly het volgende:
Want trouwens, het enige probleem is, dat jullie of sceptici whatever er een probleem mee hebben dat wij zo denken, dat wij eerst naar paranormale dingen/verklaringen zoeken etc.

Zijn jullie helderziend/denkend ofzo?
En getuigt van een behoorlijke veroordeling of veroordelingen.
Niet slim en bovenal erg onwetenschappelijk.

En nu back to the kitty's * miauw
Ben trouwens benieuwd wat de 'sceptici' van de docufilm Staya Erusa vinden. We hebben 'm vandaag gekocht

maar ehm, zoals je zei: terug naar de katten:
Gisteren was er klaarblijkelijk geen (geest) activiteit in ons slaapdomein
pi_34496485
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:54 schreef bonke het volgende:
pfft, mijn poesje doet het ook allemaal, de trap op en af rennen, achter haar eigen staart aanhobbelen, naar dingen kijken die ik niet zie enzzz
vrij normaal voor een kat/poes
degenen die dan denken dat het beest paranormale dingen ziet moeten zich eens goed na laten kijken ( en dan niet door hen kat/poes )
pi_34496589
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik zou je verklaring eerder gewoon omdraaien. Van roken is het BEWEZEN ! dat het schadelijk is.
Als je dat dan gaat ontkennen ben je gewoon een idioot die de waarheid niet wil zien ...

Net zoals iemand die gelooft dat er spoken ronddwalen in haar huisje en dat die de lampen aangestoken hebben, zelfs gelooft dat er verschillende mediums ermee gesproken hebben terwijl er nadien toch bewezen is dat de fabriek zo'n elektomagnetische stroom door het huis stuurde én er gewoon geweten is dat dit de fenomenen die ze opmerkte kan veroorzaken (fenomenen die na een correcte beveiliging in dat bedrijf trouwens ook niet eens meer voorkwamen) , dan ben je ook een idioot.

Kijk, als je nog ergens in "entiteiten" , "geesten" of wat dan ook wil geloven bij een fenomeen vanaf het moment dat ALLE op dit moment mogelijke wetenschappelijke mogelijke verklaringen uitgesloten zijn. dus van het moment dat de wetenschap met de huidige middelen écht niet kan verklaren wat jouw fenomeen nu is. Dan is dat nog je volste recht, maar dan geloof ik zelfs nog liever dat er ooit wél nog een wetenschappelijke verklaring voor zal komen.

Maar het probleem hier is een beetje dat men EERST ! naar de "paranormale" verklaringen gaat kijken , naar verklaringen die totaal niet bewezen zijn en volledig op veronderstellingen gebaseerd zijn , en man dan pas in de rand nog even de "wetenschappelijke, natuurkundige" verklaringen doorneemt. Of soms zelfs helemaal niet.
Dat is een beetje het probleem voor velen hier, jullie willen zo graag in iets "paranormaals" geloven. Zo ook misschien wel de TS , stel nu dat iemand dat beestje gaat onderzoeken en stelt dat er een wetenschappelijk aannemelijke verklaring voor het gedrag is. Dan is de TS allicht meer ontgoocheld.
Mijn kat wordt een beroemd medium, vast! Waarom denk je anders dat ik met dit verhaal kom? Er zullen vast wel aanhangers komen voor Pie!
pi_34499449
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:53 schreef Ghostbuster het volgende:

Wat nou mijn kat kijkt ook Char enzo
Oh, dat verandert de zaak méteen
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Ben trouwens benieuwd wat de 'sceptici' van de docufilm Staya Erusa vinden. We hebben 'm vandaag gekocht
Cool!
Las zoiets idd, ben zelf ook wel benieuwd geworden.
quote:
maar ehm, zoals je zei: terug naar de katten:
Gisteren was er klaarblijkelijk geen (geest) activiteit in ons slaapdomein
Soms zijn ze ook moe (en die geesten misschien soms ook wel uitgespeeld)

En idd, paranormal kitty Pie . Cute.
En wie weet, als mensen allemaal kattegavens zouden hebben, zou het niet zo maf misschien meer zijn * heitekneuteropmerking van mezelf

Vooralsnog blijft de kat of het dier een groot mysterie soms voor de mens (de geest niet ofcourse).
Ik bedoel, ik noem een dolfijn, een vogel of een Pie.

Ja
pi_34506265
ik heb vanavond onder invloed van paddo's een kat geaaid...moet zeggen dat het best een kosmische ervaring was wat een rare beesten zijn het
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34506286
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:31 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Mijn kat heeft inderdaad jachtinstinct. Als hij een vliegje oid ziet gaat hij er direct achteraan. Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat hij niet achter 'het' aan gaat.
het hoeft zich niet altijd op dezelfde manier te openbaren...

de ene keer gaat ie achter een vliegje aan, de andere keer doet ie net alsof....het zal de eerste niet zijn
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34506320
Ik wil niet de pret bederven, maar zolang je nergens dood aan gaat, waarom zou je je er dan druk over maken? Allemaal leuk en aardig dat je kat zoiets ziet, maar wat heb je eraan?
Euh, wat zal ik hier eens neerzetten..
pi_34506352
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 04:02 schreef der_weiss het volgende:
Ik wil niet de pret bederven, maar zolang je nergens dood aan gaat, waarom zou je je er dan druk over maken? Allemaal leuk en aardig dat je kat zoiets ziet, maar wat heb je eraan?
ja als je zo redeneert kun je beter gelijk sterven toch?
pi_34506357
de moraal: niet alle sceptici zijn hetzelfde
pi_34507861
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is een beetje het probleem voor velen hier, jullie willen zo graag in iets "paranormaals" geloven.
Jeumig wat een aanname. Tenzij jij iedereen hier al jaren persoonlijk kent kun je dit natuurlijk nooit stellen.
Mijn klachten spelen al 15 jaar, en ik ben echt het hele reguliere medische circuit doorgeweest hoor... Allemaal wetenschappelijk verklaard enzo.
Nogmaals, onze kat doet hetzelfde, en dat deed ze voor we in dit huis woonden helemaal nooit. Inderdaad, de kat is toevallig totaal veranderd na de verhuizing (de 5 verhuizingen daarvoor was geen enkel probleem). En, ik beweer niet eens dat het entiteiten zijn (hoe kan ik dat nou beweren, ik zie ze niet eens), ik zeg alleen dat ik het als een mogelijkheid zie

Ik vind de houding dat alles wetenschappelijk verklaard zou moeten worden eigenlijk heel kortzichtig, maar goed, da's mijn mening
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_34509666
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 03:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

het hoeft zich niet altijd op dezelfde manier te openbaren...

de ene keer gaat ie achter een vliegje aan, de andere keer doet ie net alsof....het zal de eerste niet zijn
Alsof
pi_34509700
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:45 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Jeumig wat een aanname. Tenzij jij iedereen hier al jaren persoonlijk kent kun je dit natuurlijk nooit stellen.
Mijn klachten spelen al 15 jaar, en ik ben echt het hele reguliere medische circuit doorgeweest hoor... Allemaal wetenschappelijk verklaard enzo.
Nogmaals, onze kat doet hetzelfde, en dat deed ze voor we in dit huis woonden helemaal nooit. Inderdaad, de kat is toevallig totaal veranderd na de verhuizing (de 5 verhuizingen daarvoor was geen enkel probleem). En, ik beweer niet eens dat het entiteiten zijn (hoe kan ik dat nou beweren, ik zie ze niet eens), ik zeg alleen dat ik het als een mogelijkheid zie

Ik vind de houding dat alles wetenschappelijk verklaard zou moeten worden eigenlijk heel kortzichtig, maar goed, da's mijn mening
Kijk, zo denk ik er nou ook over. De titel had ook moeten zijn 'Mijn kat ziet mogelijk entiteiten'. Kan ik dat nog veranderen, volgens mij niet hè?
pi_34509712
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 04:02 schreef der_weiss het volgende:
Weleens van nieuwsgierigheid gehoord
pi_34576234
Gisterenavond zag mijn kat dus weer iets. In de hoek van de slaapkamer(naast het bed weer aan mijn vriend's kant), later volgde hij iets toen hij op het voeteneinde zat, het leek wel of er iets bij hem kwam zitten of zo.....
  zondag 29 januari 2006 @ 13:07:47 #245
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34576947
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Gisterenavond zag mijn kat dus weer iets. In de hoek van de slaapkamer(naast het bed weer aan mijn vriend's kant), later volgde hij iets toen hij op het voeteneinde zat, het leek wel of er iets bij hem kwam zitten of zo.....
hou jij ook de mogelijk open dat je kat psychotisch is?
niet om het belachelijk te maken, maar het kan natuurlijk wel.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34584377
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:07 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

hou jij ook de mogelijk open dat je kat psychotisch is?
niet om het belachelijk te maken, maar het kan natuurlijk wel.
Ja maar hij heeft natuurlijk geen benul van zaken zoals wij, dus ik vraag me af of een kat wel een psychose kan krijgen(ik weet dat er veel vormen zijn)......en het valt op dat het telkens 's avonds in de slaapkamer is.

Zal ik hem laten onderzoeken door Skepsis en Robbert? Wordt ie vast beroemd
pi_34585719
Maak er eens een filmpje van
pi_34586813
ja goed idee!! We nemen de camera mee naar bed
pi_34587111
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Kijk, zo denk ik er nou ook over. De titel had ook moeten zijn 'Mijn kat ziet mogelijk entiteiten'. Kan ik dat nog veranderen, volgens mij niet hè?
Kijk eens naar de topictitel?
pi_34587282
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:49 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kijk eens naar de topictitel?
Ik denk dat Mirage hier achter zit

Thanks
pi_34587393
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:
fruitvliegje, zilvervisje, miniscuul torretje, spinnetje...
schaduw, ronddwarrelend stof, een pluisje.....

je wil te graag, volgens mij
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34587692
Ik vind het allemaal niet zulk bijzonder gedrag, de katten hier doen het zo vaak... lekker kijken naar iets wat 'wij' niet zien... niks paranormaals aan.
pi_34588701
misschien kijkt ie wel naar ... de hoek?
pi_34588822
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:59 schreef milagro het volgende:

[..]

fruitvliegje, zilvervisje, miniscuul torretje, spinnetje...
schaduw, ronddwarrelend stof, een pluisje.....

je wil te graag, volgens mij
Dit gedrag vertoonde hij in geen enkel ander huis, behalve hier. En als hij een torretje, vliegje etc zou zien, ging hij er wel achter aan. Hij kijkt telkens beduusd als het weer gebeurt.
Ik hoop dat we eventueel kunnen trachten hem te filmen, dan kan je het zelf zien.
pi_34589053
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dit gedrag vertoonde hij in geen enkel ander huis, behalve hier. En als hij een torretje, vliegje etc zou zien, ging hij er wel achter aan. Hij kijkt telkens beduusd als het weer gebeurt.
Ik hoop dat we eventueel kunnen trachten hem te filmen, dan kan je het zelf zien.
nou weet je, ms lette je er toen niet zo op of stofzuigde je wat meer, en luchtte je het huis wat meer
haal eens een natte doek over de planken van de kast en zo

wat jij beschrijft doen alle katten, overal en bij iedereen, dus ieders huis is ofwel vergeven van de entiteiten ofwel het is zomaar volkomen normaal kattengedrag en verklaarbaar.

dat laatste is natuurlijk weinig interessant voor je, dus hey,het zullen wel entiteiten zijn dan, hè
pi_34589227
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:57 schreef milagro het volgende:

[..]

nou weet je, ms lette je er toen niet zo op of stofzuigde je wat meer, en luchtte je het huis wat meer
haal eens een natte doek over de planken van de kast en zo

wat jij beschrijft doen alle katten, overal en bij iedereen, dus ieders huis is ofwel vergeven van de entiteiten ofwel het is zomaar volkomen normaal kattengedrag en verklaarbaar.

dat laatste is natuurlijk weinig interessant voor je, dus hey,het zullen wel entiteiten zijn dan, hè
Ik weet het ook niet zeker, het topic heet ook niet voor niks 'Mijn kat ziet mogelijk entiteiten. Ik zou het niet verwonderlijk vinden als het zo zou zijn.
En meid, ik ken mijn kat al bijna 8 jaar
pi_34589673
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:04 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet zeker, het topic heet ook niet voor niks 'Mijn kat ziet mogelijk entiteiten. Ik zou het niet verwonderlijk vinden als het zo zou zijn.
En meid, ik ken mijn kat al bijna 8 jaar
meid, whatever

wat men ook voor aannemelijker verklaring zal geven, er komt altijd weer een "ja maar" van de gretige gelover.

neem je toch gewoon lekker aan, dat jouw kat entiteiten ziet, veel makkelijker, en voor jou veel leuker, want dan klopt alles weer voor je, toch?
pi_34589752
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:21 schreef milagro het volgende:

[..]

meid, whatever

wat men ook voor aannemelijker verklaring zal geven, er komt altijd weer een "ja maar" van de gretige gelover.

neem je toch gewoon lekker aan, dat jouw kat entiteiten ziet, veel makkelijker, en voor jou veel leuker, want dan klopt alles weer voor je, toch?
Zucht

Je kunt het ook omkeren, dat de 'puur rationeel denkenden' ook altijd wel weer een weerwoord zullen hebben. Zo krijg je een eindeloze wellus nietus discussie, waar ook ik geen trek in heb.

pi_34589807
Who ya gonna call?!
pi_34590171
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:26 schreef Roellio het volgende:
Who ya gonna call?!
ehm...de psychiater?
  maandag 30 januari 2006 @ 03:08:02 #261
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34603651
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Zucht

Je kunt het ook omkeren, dat de 'puur rationeel denkenden' ook altijd wel weer een weerwoord zullen hebben. Zo krijg je een eindeloze wellus nietus discussie, waar ook ik geen trek in heb.

Toch apart dat mensen die (maar al te graag) in paranormale dingen geloven, vinden dat de rationeel denkenden maar een argument moeten zoeken waarom we het onzin zouden vinden. Jullie beweren iets, en wij moeten maar gaan bewijzen dat het niet klopt, ja dag.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34603802
nee we mogen niet eens bewijzen dat het niet zo is, dan worden ze link
pi_34603851
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:

-knip-

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt of maakt het mee, en wat vinden jullie ervan?
Nee. En het bestaat niet. Voor alles is een rationele verklaring. Geesten, entiteiten, paranormale gaven, astrologie en wat niet meer van dien zijn fabeltjes. Het menselijk brein is bijzonder goed in je dingen "doen geloven", zeker als je -ahum- niet wetenschappelijk onderlegd bent of, euh, je je aan de linkerkant van de Bell curve bevindt.

Wees dus niet bang, er is niks
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34605360
quote:
Op maandag 30 januari 2006 03:08 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Toch apart dat mensen die (maar al te graag) in paranormale dingen geloven, vinden dat de rationeel denkenden maar een argument moeten zoeken waarom we het onzin zouden vinden. Jullie beweren iets, en wij moeten maar gaan bewijzen dat het niet klopt, ja dag.
Wat dan ook, het is wel zo wat er staat. Het is van allebei de kanten dat er 'wellus nietus' geroepen wordt, vaak. Of het paranormale nou bewezen is of niet.
En het is niet alleen een kwestie van willen geloven, ik heb een aantal dingen meegemaakt en gehoord. Waarom altijd weer hetzelfde kortzichtige gezanik. Ik sta ook open voor wetenschappelijke zaken die nog niet 'bewezen' zijn, misschien moeten de close minded sceptici ook eens open gaan staan voor paranormale zaken en het echt gaan onderzoeken. Niet alleen maar afwimpelen met 'ach, die onzin.' 'Ik begrijp het niet, ik zie het niet, het is niet bewezen, dus het is er niet'. Was je zelf bij die onderzoeken, als er al wetenschappers waren die het zogenaamd tot op de bodem hebben onderzocht?
Maar zie je, nu maak ik me er toch druk om. Weer.
Zoals Tulio zegt: Er zullen altijd gelovigen en ongelovigen zijn. De waarheid ligt ergens in het midden. Vond ik wel een mooie om mee af te sluiten
pi_34605633
Het is algemeen bekend dat katten (en andere dieren) gevoeliger zijn voor bepaalde dingen dan mensen.
Aan het gedrag kan het baasje zelf aardig inschatten of dit bij het beestje hoort. Als het gedrag verandert valt dit door oplettende baasjes meteen op.
Ik vind het niet verwonderlijjk als een kat entiteiten ziet. Waarom zou dit niet mogelijk zijn?
pi_34606003
Ach, ze snappen het toch niet. Misschien openen ze op een dag ooit hun ogen. Is het niet in dit leven, dan is het misschien in een volgend leven (jonge zielen....). Maar nu ben ik natuurlijk zweverig aan het kletsen
Op een dag maken ze zelf iets mee misschien.....dan staan ze met een mond vol tanden, net als mijn stiefvader die pasgeleden de hele dag door een klopje op zijn schouder voelde. Het bleek de geest van zijn overleden vader. Hij moest wel even slikken.....
Maar nee, dat was natuurlijk een verrekt spiertje! Wat dom toch van mij

[ Bericht 42% gewijzigd door Analyzing_Barb op 30-01-2006 10:13:12 ]
pi_34607811
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:05 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Het bleek de geest van zijn overleden vader. Hij moest wel even slikken.....
Stelde hij zich voor dan?
pi_34607929
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Een tijdje terug, mijn vriend was er niet en mijn kat en ik lagen te slapen op bed. We werden allebei tegelijk wakker van een krakend geluid (we hebben laminaat vloeren, dus het kan ook gewoon 'leven', maar goed). Pie (onze kat) ging zitten (en bleef zitten) en volgde iets met zijn ogen vanuit de richting waar het geluid vandaan kwam. 'Het' kwam blijkbaar naar hem toe. Opeens leek hij een tik te krijgen? Want zijn snorharen trilde en hij keek beledigd zoals hij altijd doet. Het was geen vlieg of wat dan ook, dat leek mij heel erg sterk, want die probeert hij altijd te slaan en te pakken!
Ik dacht dat ik gek was geworden, maar het was beslist geen droom in elk geval. Je begrijpt wel dat ik de kriebels had, vooral omdat mijn vriend er niet was..... Later ben ik weer gaan slapen.
Ik vertelde het hele gebeuren aan mijn vriend maar die reageerde er een beetje onverschillig op.

Ik was het alweer een beetje vergeten en eergisterenavond gingen we vroeg naar bed, omstreeks half tien. We praatten nog wat na over een aantal zaken en gingen lekker tegen elkaar aan liggen, moe van de hele dag en Pie kwam zoals gewoonlijk bij ons liggen. En ja hoor, hij begon te staren naar iets in de hoek, naast de kant van mijn vriend. Ook leek hij weer iets te volgen.
Mijn vriend zag het nu ook duidelijk en nadat we alles hadden bedacht op een rationele manier (schaduwen, licht, beestjes) en dat hadden uitgesloten is hij er nu ook van overtuigd dat het (een) entiteit(en) moet zijn. Hij zei dat we maar weer gewoon moesten gaan slapen. Ik ben nog een paar keer wakker geworden van Pie die op me kwam liggen en 'dingen' volgden in de slaapkamer......
Gisterenavond hetzelfde verhaal maar we zijn toen heel snel in slaap gevallen.

Onze kat loopt in dit huis ook de hele dag te mauwen, alsof hij ons iets duidelijk wil(de) maken. We werden/worden er af en toe helemaal gek van! Wat kan dit zijn? We hebben nu onze vermoedens begrijp je wel.
Het is bekend dat katten zeer spirituele/paranormale dieren zijn, maar nu maken wij het zelf van dichtbij mee!

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt of maakt het mee, en wat vinden jullie ervan?
De katten die we gehad hebben deden / doen dat ook wel eens. Mijn theorie is dat ze potentieel iets speelbaars denken te zien, maar of ze dat ook echt zien...

Bij bezoek heeft ie een keer heel lang vreemd naar iemand zitten kijken. Die persoon vond dat eng. Katten kunnen nu eenmaal erg vaag doen soms
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34608592
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:31 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Stelde hij zich voor dan?
Nee, zijn nicht is paranormaal begaafd (zeggen ze) en die scheen contact met hem te hebben gehad. Een paar dagen geleden tikte hij op de schouder van mijn stiefvader. Althans hij had het gevoel
pi_34608621
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:35 schreef Aarde het volgende:

[..]

De katten die we gehad hebben deden / doen dat ook wel eens. Mijn theorie is dat ze potentieel iets speelbaars denken te zien, maar of ze dat ook echt zien...

Bij bezoek heeft ie een keer heel lang vreemd naar iemand zitten kijken. Die persoon vond dat eng. Katten kunnen nu eenmaal erg vaag doen soms
Leads back tot het onderwerp 'bezeten katten'?
pi_34608653
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Leads back tot het onderwerp 'bezeten katten'?
ow is dat bezeten moek nu een houten spies door d'r hart boren?

pi_34608729
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:58 schreef Aarde het volgende:

[..]

ow is dat bezeten moek nu een houten spies door d'r hart boren?
een kattenuitdrijver zoeken
pi_34608823
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

een kattenuitdrijver zoeken
ach ze was gewoon evil en de kat zag het... en daagde haar uit

pi_34608912
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:03 schreef Aarde het volgende:

[..]

ach ze was gewoon evil en de kat zag het... en daagde haar uit
Misschien moet je er toch maar eens over nadenken om diegene naar een exorcist te sturen dan
pi_34608924
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wat dan ook, het is wel zo wat er staat. Het is van allebei de kanten dat er 'wellus nietus' geroepen wordt, vaak. Of het paranormale nou bewezen is of niet.
En het is niet alleen een kwestie van willen geloven, ik heb een aantal dingen meegemaakt en gehoord. Waarom altijd weer hetzelfde kortzichtige gezanik. Ik sta ook open voor wetenschappelijke zaken die nog niet 'bewezen' zijn, misschien moeten de close minded sceptici ook eens open gaan staan voor paranormale zaken en het echt gaan onderzoeken. Niet alleen maar afwimpelen met 'ach, die onzin.' 'Ik begrijp het niet, ik zie het niet, het is niet bewezen, dus het is er niet'. Was je zelf bij die onderzoeken, als er al wetenschappers waren die het zogenaamd tot op de bodem hebben onderzocht?
Maar zie je, nu maak ik me er toch druk om. Weer.
Zoals Tulio zegt: Er zullen altijd gelovigen en ongelovigen zijn. De waarheid ligt ergens in het midden. Vond ik wel een mooie om mee af te sluiten
De waarheid ligt in het midden?
Sorry hoor maar ik heb zelf ook katten die hetzelfde doen als jouw katten en dat is gewoon normaal kattengedrag. Ze horen en zien dingen die jij niet ziet en niet omdat het entiteiten zijn, wat natuurlijk kan, maar daar is geen enkele aanwijzing voor behalve je eigen fantasie.
Koop eens een boek over kattengedrag. Levert je misschien meer op dat deze zoektocht.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_34609136
wat een topic!!

Koop eens een boek over de kat, het zal je ogen openen.
pi_34609934
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:12 schreef HPoi het volgende:
wat een topic!!

Koop eens een boek over de kat, het zal je ogen openen.
Ik weet genoeg over katten, en, voor de zoveelste keer, ik heb mijn kat al bijna 8 jaar, meneertje.
pi_34610135
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik weet genoeg over katten, en, voor de zoveelste keer, ik heb mijn kat al bijna 8 jaar, meneertje.
Vertel eens? Wat doet je kat met zijn oren en zijn staart op dat moment?
pi_34610862
quote:

[..]

tis wat. Maar bagger gerust verder.
pi_34610885
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:52 schreef CarDani het volgende:

[..]

Vertel eens? Wat doet je kat met zijn oren en zijn staart op dat moment?
Hij houdt zijn staart gewoon stil, hij zwiept er niet mee of zo. Zijn oren zijn gericht naar waar hij met zijn ogen naar kijkt
pi_34611812
quote:

[..]

Misschien is je kat paranoia.
pi_34612240
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:51 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Misschien is je kat paranoia.
Wie weet. Ik ben nog niet met hem naar de dierenarts geweest
pi_34612570
*insert Youp van 't Hek grap. (precies!, die met die cavia )
pi_34612862
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Hij houdt zijn staart gewoon stil, hij zwiept er niet mee of zo. Zijn oren zijn gericht naar waar hij met zijn ogen naar kijkt
Als een kat een vogel, pluisje of whatever ziet waar hij mee wil spelen, zal (het puntje van) zijn staart ongetwijfeld bewegen. Ook gaat hij "verzitten" om het eventueel te bespringen.
Als een kat daarentegen een mens ziet, reageert hij precies zoals je beschrijft. Het is een teken dat hij die entiteit vaker ziet, maar niet de hele dag door. De kat is er bekend mee in ieder geval en weet dat het geen zin heeft om erop te jagen.
pi_34613113
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:07 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wie weet. Ik ben nog niet met hem naar de dierenarts geweest
Ik wil wel een keer met hem praten.
Stuur me een foto en 100 euro en alles komt goed.
Hij zit wellicht gevangen tussen fantasie en werkelijkheid.
pi_34613541
quote:
Ach, ze snappen het toch niet. Misschien openen ze op een dag ooit hun ogen. Is het niet in dit leven, dan is het misschien in een volgend leven (jonge zielen....). Maar nu ben ik natuurlijk zweverig aan het kletsen
Op een dag maken ze zelf iets mee misschien.....dan staan ze met een mond vol tanden, net als mijn stiefvader die pasgeleden de hele dag door een klopje op zijn schouder voelde. Het bleek de geest van zijn overleden vader. Hij moest wel even slikken.....
oke, ik zal je verder met rust laten
pi_34613624
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:35 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Ik wil wel een keer met hem praten.
Stuur me een foto en 100 euro en alles komt goed.
Hij zit wellicht gevangen tussen fantasie en werkelijkheid.
sja, beetje flauw, maar helaas wel een goede weerspiegeling van de werkelijkheid...je vorige post was beter

(de laatste op pagina 11 dus )
pi_34616230
Het is juist zeer waarschijnlijk dat je kat entiteiten ziet. Maar aangezien hij er verder zelf niet bang voor is, is het een goede entiteit. Misschien een persoon die overleden is, waar jij binding mee hebt.
pi_34617203
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

sja, beetje flauw, maar helaas wel een goede weerspiegeling van de werkelijkheid...je vorige post was beter

(de laatste op pagina 11 dus )
Dat waren de woorden die me ingefluisterd werden door de overgrootvader van mijn overleden kat dus geen credits voor mij helaas
pi_34617217
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef CarDani het volgende:
Het is juist zeer waarschijnlijk dat je kat entiteiten ziet. Maar aangezien hij er verder zelf niet bang voor is, is het een goede entiteit. Misschien een persoon die overleden is, waar jij binding mee hebt.
oh, nu ben ik overtuigd

waarom is het waarschijnlijk?
pi_34620420
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:26 schreef CarDani het volgende:

[..]

Als een kat een vogel, pluisje of whatever ziet waar hij mee wil spelen, zal (het puntje van) zijn staart ongetwijfeld bewegen. Ook gaat hij "verzitten" om het eventueel te bespringen.
Als een kat daarentegen een mens ziet, reageert hij precies zoals je beschrijft. Het is een teken dat hij die entiteit vaker ziet, maar niet de hele dag door. De kat is er bekend mee in ieder geval en weet dat het geen zin heeft om erop te jagen.
Je verwoordt precies wat ik meemaak/zie
pi_34620518
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef CarDani het volgende:
Volgens Stenny zou het ook mijn ongeboren tweede kindje kunnen zijn (waarvan ik nu in verwachting ben), die nog niet helemaal 'in mijn buik vastzit'.
  maandag 30 januari 2006 @ 18:41:57 #293
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34620633
quote:
Zoals je het zelf zegt ...

Zoals in mijn eerder verhaal hier, de mediums die bij die vrouw langskwamen zweerden dat ze met de geesten in het huis aan het praten waren, en zweerden dat zij vertelden ! dat ze de tl-lampen aanstaken ...
... tot op het moment dat men in de fabriek naast de deur de fout opmerkte die dat elektrische veld veroorzaakte ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 30 januari 2006 @ 18:42:07 #294
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34620646
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Volgens Stenny zou het ook mijn ongeboren tweede kindje kunnen zijn (waarvan ik nu in verwachting ben), die nog niet helemaal 'in mijn buik vastzit'.
Tja, het is inmiddels wel duidelijk hoe ik erover denk, maar het lijkt me toch verstandiger om eerst naar de dierenarts te gaan om je kat te laten onderzoeken voordat je dit soort conclusies trekt (waar je ook niet erg ver mee komt).
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34621497
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

tis wat. Maar bagger gerust verder.
Bagger? Ik dacht dat dit Truth was, het forum voor paranormale en andere "zweverige" zaken.
Toch geen wetenschapsforum?
Ja, sorry, maar ik snap dat gewoon niet. TS vraagt om herkenning, en blijkbaar herkennen veel mensen het niet. Anderen weer wel. Als je het niet herkent, is dat nog geen reden om het als onzin af te doen.
Alleen wetenschappelijk benaderen (en willen verklaren) vind ik echt kortzichtig. In 1400zoveel dacht men ook dat de aarde plat was...
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_34621594
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zoals je het zelf zegt ...

Zoals in mijn eerder verhaal hier, de mediums die bij die vrouw langskwamen zweerden dat ze met de geesten in het huis aan het praten waren, en zweerden dat zij vertelden ! dat ze de tl-lampen aanstaken ...
... tot op het moment dat men in de fabriek naast de deur de fout opmerkte die dat elektrische veld veroorzaakte ...
Zeg ik dat alle mediums het juist hebben?
  maandag 30 januari 2006 @ 19:13:22 #297
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34621853
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Nog ff...
Wat nou? Dat is een flink stuk geloofwaardiger dan jouw verklaring van 'entiteiten'

Katten staren ALTIJD ergens heen. Katten kunnen ook hun eigen snorharen bewegen.
En als je een kat van achteren bekijkt en het beestje likkebaardt, lijkt het alsof de snorharen bewegen. Doen ze ook, maar echt door de kat zelf.

Er is dus geen hol aan de hand. Entiteiten bestaan ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nembrionic op 30-01-2006 19:31:25 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_34622518
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:07 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Zeg ik dat alle mediums het juist hebben?
Maar waar wacht je nu eigenlijk op?
Tot je gelijk krijgt?
Of wil je werkelijk weten waarom je kat zich zo gedraagt?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:09:35 #299
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34624132
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:05 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Bagger? Ik dacht dat dit Truth was, het forum voor paranormale en andere "zweverige" zaken.
Toch geen wetenschapsforum?
Ja, sorry, maar ik snap dat gewoon niet. TS vraagt om herkenning, en blijkbaar herkennen veel mensen het niet. Anderen weer wel. Als je het niet herkent, is dat nog geen reden om het als onzin af te doen.
Alleen wetenschappelijk benaderen (en willen verklaren) vind ik echt kortzichtig. In 1400zoveel dacht men ook dat de aarde plat was...
En waarom dacht men dat de aarde plat was ? Omdat er géén enkel bewijs was van hoe de aarde in werkelijkheid was ! Dus geloofde men maar dat hij plat was.
En toen bewees de wetenschap dat hij rond was ...

Wetenschappelijk benaderen kan nooit kortzichtig zijn. Iemand die "logisch" kan denken, gaat éérst alle ZEKERHEDEN ! af bij het zoeken naar een "oplossing/oorzaak voor/van een probleem" en gaat pas als géén enkele bewezen zekerheid klopt , dan pas bij dingen gaan kijken die het "onverklaarbare" zeggen kunnen te verklaren ...

Overigens is zelfs de opingspost gewoon al een verkeerd standpunt.

Je kat doet iets, dus moet je je af vragen : Wat veroorzaakt hetgene wat mijn kat doet? , en dan alle bewezen mogelijke oorzaken gaan elimineren. En wie weet , als al het bewezene is uitgesloten door iemand die daar wat van kent , dat je dan nog bij entiteiten uitkomt, ik zou er nog mee kunnen leven.

Maar wat doen jullie , je vraagt je af "ziet mijn kat entiteiten ... " tjah ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 30 januari 2006 @ 20:21:38 #300
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34624667
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:05 schreef lordmedelo het volgende:
In 1400zoveel dacht men ook dat de aarde plat was...
Dat is een misverstand.
Een heleboel zeevaarders ver voor Columbus wisten al dat de aarde rond was.

Je gebruikt het argument ook nog eens verkeerd.
Vroeger geloofde men dat de aarde plat was omdat ze niet beter wisten.
Door wetenschappelijke, en daarmee technologische vooruitgang is gebleken dat de aarde rond was.
Zo kun je dit nu ook toepassen (maar in dit geval is er gewoon iets aan de hand met de kat zelf).
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')