Rij ik vandaag maar weer eens over de snelweg naar mijn werk, rijd er een inhalende vrachtwagen voor me. Ik ben een automobilist die graag wat afstand houd dus rij ik zo'n 20 à 30 meter achter hem.quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dat interesseert mij helemaal geen reet of hoe koud het is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:18 schreef RX_Shorty het volgende:
Gefaarlijk
Mjah weetje hoe koud da is iedere ochtend da ijs eraf halen...
Ja, maar die zitten er gelukkig niet op.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:21 schreef Opa_vertelt het volgende:
Je auto al eens goed gecontroleerd op deukjes/krassen nadat dit gebeurde?
Dus je mag een vrachtwagen niet meer inhalen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
Er worden forse boetes uitgedeeld voot het niet ijsvrij maken van een oplegger, het is inderdaad levensgevaarlijk, maar je ziet wel gelijk waarom afstand waren zo enorm belangrjik is.
dat staat er toch niet ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef thefunny het volgende:
[..]
Dus je mag een vrachtwagen niet meer inhalen?
Jij bent net wakker he?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat staat er toch niet ?
lees de OP eens goed: TS rijdt [b]achter een inhalende vrachtwagen[/sub], en als je ergens achter rijdt dien je gewoon voldoende afstand te bewaren (zoals TS dat ook doet in dit geval. Ga je bumperkleven dan heb je plaat is gewoon op je motorkop.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Lees jij artikel 5 van de Wvw nog maar eens door.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Precies, eindelijk eens iemand die me snaptquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Inderdaad!
Je dient als automobilist maar gewoon rekening te houden met dit soort levensgevaarlijke situaties. Als trucker kun je het je echt niet veroorloven om zelf moeite te doen om dit te voorkomen.
Ook niet altijd he.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:40 schreef Mauro het volgende:
[..]
Zo'n chauffeur gaat willens en wetens de weg op met een plaat ijs op zijn dak.
Even een optelsommetje voor je:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:42 schreef Tha_T het volgende:
Ook niet altijd he.
Ok laten wij anders rekening met hun houden, volgens mij weer de omgekeerde wereld. Je bent in Nederland verplicht om met een "veilig" voertuig de weg op te gaan, dit valt daar onder en is zeker niet veilig. Die vrachtwagenchauffeurs weten dit gewoon en moeten dan maar eerder hun nest uit komen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Klim jij s'winters maar eens op zo'n vrachtwagen van een paar meter hoog die spiegelglad isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Even een optelsommetje voor je:
1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken.
2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen
1+2 = 3
3: er ligt ijs op je dekzeil.
Dat moet je checken voordat je de weg op gaat.
Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op
Staat dan ook in de regelementen van transportbedrijvenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Even een optelsommetje voor je:
1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken.
2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen
1+2 = 3
3: er ligt ijs op je dekzeil.
Dat moet je checken voordat je de weg op gaat.
niet altijd dusquote:Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op
Euh, 2 seconden bij 90 km/u is 50 meter. Je kunt dus best wat meer afstand bewaren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:15 schreef Mauro het volgende:
Zoals in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 staat geregeld:
[..]
Rij ik vandaag maar weer eens over de snelweg naar mijn werk, rijd er een inhalende vrachtwagen voor me. Ik ben een automobilist die graag wat afstand houd dus rij ik zo'n 20 à 30 meter achter hem.
Het heeft vannacht toch ook niet gevroren?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:50 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Staat dan ook in de regelementen van transportbedrijven. En je optelsom klopt niet. Het kan vriezen maar als het verder niet geregend heeft? En daarnaast is het ook best moeilijk om te zien of je nou daadwerkelijk ijs op je oplegger hebt liggen
[..]
jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:51 schreef Light het volgende:
[..]
Euh, 2 seconden bij 90 km/u is 50 meter. Je kunt dus best wat meer afstand bewaren.
Nee, ik klim niet op het dekzeil van een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Klim jij s'winters maar eens op zo'n vrachtwagen van een paar meter hoog die spiegelglad isMeestal valt dit ijs er bij de eerste bocht vanaf, maar het kan idd ook wel eens zo zijn dat dit niet gebeurt. Toevallig was jij vandaag de ongelukkige
![]()
Maar jij ziet dus vanaf de grond of er op een oplegger ijs ligt? Oh ja, meeste chauffeurs beginnen op het terrein van de transportfirma en zijn ze nog niet op de snelweg geweestquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:52 schreef Mauro het volgende:
[..]
Het heeft vannacht toch ook niet gevroren?
En toch krijg ik zo'n plaat ijs voor mijn auto.
En zie ik overal langs de snelweg brokken ijs liggen.
Die komen echt niet van luxewagens af hoor.
Ik ben wel gek. Heb ik helemaal niets meer in de bak liggenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:53 schreef Mauro het volgende:
[..]
Nee, ik klim niet op het dekzeil van een vrachtwagen.
ik heb dan ook een echte baan.
Oh nog een tip voor de heren (en dames) chauffeurs onder ons:
Als je het dan toch niet controleert, zet dan je luchtvering in de laagste stand, neem een weggetje met wat hobbels en ga eens door een scherpere bocht met een wat hogere snelheid dan normaal.
Gegarandeerd dat het er dan echt wel af ligt!
Je schijnt nogal slim te zijn ? Ondanks dat ik het zelf niet zou worden heb ik toch respect voor die gasten die elke dag weer van A naar B moeten crossen om ons van vreten en materialen te voorzien. Misschien dat jij ook eens wat meer respect zou moeten tonen ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:53 schreef Mauro het volgende:
[..]
Nee, ik klim niet op het dekzeil van een vrachtwagen.
ik heb dan ook een echte baan.
Oh nog een tip voor de heren (en dames) chauffeurs onder ons:
Als je het dan toch niet controleert, zet dan je luchtvering in de laagste stand, neem een weggetje met wat hobbels en ga eens door een scherpere bocht met een wat hogere snelheid dan normaal.
Gegarandeerd dat het er dan echt wel af ligt!
Het is met rekening met hen houden, niet rekening met hun houdenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ok laten wij anders rekening met hun houden, volgens mij weer de omgekeerde wereld. Je bent in Nederland verplicht om met een "veilig" voertuig de weg op te gaan, dit valt daar onder en is zeker niet veilig. Die vrachtwagenchauffeurs weten dit gewoon en moeten dan maar eerder hun nest uit komen.
Oh, neem me niet kwalijk hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:58 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je schijnt nogal slim te zijn ? Ondanks dat ik het zelf niet zou worden heb ik toch respect voor die gasten die elke dag weer van A naar B moeten crossen om ons van vreten en materialen te voorzien. Misschien dat jij ook eens wat meer respect zou moeten tonen ?
En je weet er blijkbaar nogal veel vanaf ? Ga bij het ministerie voor verkeersveiligheid werken zou ik zeggen![]()
Als ze dan toch op het terrein van de transportfirma beginnen, kunnen ze makkelijk even een ladder pakken om na te kijken of er ijs op de wagen ligt, om het er vervolgens af te halen voordat ze de openbare weg op gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:58 schreef Tha_T het volgende:
Maar jij ziet dus vanaf de grond of er op een oplegger ijs ligt? Oh ja, meeste chauffeurs beginnen op het terrein van de transportfirma en zijn ze nog niet op de snelweg geweest
Niet om die redenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
Er worden forse boetes uitgedeeld voot het niet ijsvrij maken van een oplegger, het is inderdaad levensgevaarlijk, maar je ziet wel gelijk waarom afstand waren zo enorm belangrjik is.
Ik was sarcastisch, vriend. Dat ik rekening moet houden met die vrachtwagenchaffeur door afstand te houden, is nog geen vrijbrief voor hem om mij bewust in allerlei gevaarlijke situaties te brengen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:42 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Precies, eindelijk eens iemand die me snapt![]()
Je weet volgens mij niet hoeveel druk er sowieso al bij vrachtwagenchauffeurs in het algemeen ligt ? Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc. , echt absurd. Denk dat de meesten zoiets hebben van: We doen wat de baas vraagt, maar niet meer ! --> Eigen ervaringen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:03 schreef Mauro het volgende:
[..]
Als ze dan toch op het terrein van de transportfirma beginnen, kunnen ze makkelijk even een ladder pakken om na te kijken of er ijs op de wagen ligt, om het er vervolgens af te halen voordat ze de openbare weg op gaan.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:04 schreef matthijst het volgende:
Respect omdat ze van A naar B crossen? Da's echt van die ongelooflijke bullshit, net zoals klappen voor de piloot... Die gasten doen gewoon hun werk
Trouwens, die eikels die vrolijk met ijsplaten op hun dak rijden doen hun werk dus niet.
Stelletje mongolen, inderdaad....
Afschieten, of vervangen door Polen, die klimmen met plezier op hun vrachtwagens!
Ja, en de baas vraagt aan je of je met een onveilig combinatie de weg op gaatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:05 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je weet volgens mij niet hoeveel druk er sowieso al bij vrachtwagenchauffeurs in het algemeen ligt ? Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc. , echt absurd. Denk dat de meesten zoiets hebben van: We doen wat de baas vraagt, maar niet meer ! --> Eigen ervaringen.
Je hebt je maar aan de wet te houden. De wet schrijft voor dat jij met een veilig voertuig alleen de openbare weg op mag en dit is niet veilig. Het zal mij een worst wezen wat jij allemaal moet doen. De andere automobilisten mogen geen last ondervinden, omdat jij je niet genoodzaakt voelt om je vrachtwagen veilig te maken/houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:05 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je weet volgens mij niet hoeveel druk er sowieso al bij vrachtwagenchauffeurs in het algemeen ligt ? Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc. , echt absurd. Denk dat de meesten zoiets hebben van: We doen wat de baas vraagt, maar niet meer ! --> Eigen ervaringen.
Als je de druk niet aankan dan moet je een andere baan zoeken, maar niet bewust je medeweggebruikers in gevaar gaan brengen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:05 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je weet volgens mij niet hoeveel druk er sowieso al bij vrachtwagenchauffeurs in het algemeen ligt ? Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc. , echt absurd. Denk dat de meesten zoiets hebben van: We doen wat de baas vraagt, maar niet meer ! --> Eigen ervaringen.
Nee, maar de baas vraagt wel teringveel van die chauffeurs, en hebben daarnaast elke dag weer doelstellingen te halen -> A naar B B naar C etc. En tijd kost nou eenmaal geld in die sector, vandaar dat het er vast bij veel bedrijven in zal schieten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:07 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ja, en de baas vraagt aan je of je met een onveilig combinatie de weg op gaat
De chauffeur is hier verantwoordelijk voor. Die gaat uiteindelijk met een plaat ijs (en een plaat voor zijn kop) de weg op.
Waarom praat je over je en jij, ik ben geen chauffeurquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:08 schreef Vipers het volgende:
[..]
Je hebt je maar aan de wet te houden. De wet schrijft voor dat jij met een veilig voertuig alleen de openbare weg op mag en dit is niet veilig. Het zal mij een worst wezen wat jij allemaal moet doen. De andere automobilisten mogen geen last ondervinden, omdat jij je niet genoodzaakt voelt om je vrachtwagen veilig te maken/houden.
Ze remmen bewust om de plaat ijs op de wagen van de TS te laten vallen ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:11 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je de druk niet aankan dan moet je een andere baan zoeken, maar niet bewust je medeweggebruikers in gevaar gaan brengen.
De fout ligt dus wel bij de chauffeurs. Zij zijn verantwoordelijk daarvoor!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Nee, maar de baas vraagt wel teringveel van die chauffeurs, en hebben daarnaast elke dag weer doelstellingen te halen -> A naar B B naar C etc. En tijd kost nou eenmaal geld in die sector, vandaar dat het er vast bij veel bedrijven in zal schieten.
Ik keur het niet goed, dat zeker niet, maar ik zeg alleen dat de fout niet bij de chauffeurs ligt in mijn ogen. De bazen moeten hun simpelweg meer tijd geven voor onderhoud etc.
Biediebiediebiedie... rustig maar Bassie, nou niet meteen gaan jankenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:06 schreef -Sandstorm- het volgende:moet je vooral zeggen. Dadelijk worden groenvoorzieners met het IQ van een zak apenpinda's zoals jij vervangen door die Polen. Krijg je hetzelfde effect als in de 70 er jaren, toen men het nodig vond om arbeiders van buitenaf te halen, en zie NU het resultaat daarvan
Heel leuk allemaal, maar de bestuurder van een voertuig is ten allen tijden verantwoordelijk voor zijn/haar voertuig. Dus in dit geval zijn ook de chauffeurs verantwoordelijk. Dat ze te weinig tijd hebben/krijgen daarvoor moeten ze bij hun baas zijn, maar val je medeweggebruikers daar niet mee lastig.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Nee, maar de baas vraagt wel teringveel van die chauffeurs, en hebben daarnaast elke dag weer doelstellingen te halen -> A naar B B naar C etc. En tijd kost nou eenmaal geld in die sector, vandaar dat het er vast bij veel bedrijven in zal schieten.
Ik keur het niet goed, dat zeker niet, maar ik zeg alleen dat de fout niet bij de chauffeurs ligt in mijn ogen. De bazen moeten hun simpelweg meer tijd geven voor onderhoud etc.
Als ze remmen, hebben ze die plaat zelf op de cabine liggen. Dus dat doen ze niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Ze remmen bewust om de plaat ijs op de wagen van de TS te laten vallen ja.![]()
Ach ach, van een half uurtje eerder op staan heeft nog nooit iemand AIDS gekregen hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
De bazen moeten hun simpelweg meer tijd geven voor onderhoud etc.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:13 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Waarom praat je over je en jij, ik ben geen chauffeur
Maar jullie lullen hier makkelijker dan dat het is, omdat jullie er weinig vanaf weten, en alleen maar in de ogen van de zielige automobist kijken. TS had gewoon meer afstand moeten houden, dan had hij sowieso niets gehad om te klagen.
Dan heb ik dit toch verkeerd begrepen.quote:Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc
Doe nu niet alsof je dom bent. Ze laten bewust het ijs op hun oplegger liggen, terwijl ze WETEN dat dat tot riskante situaties kan leiden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Ze remmen bewust om de plaat ijs op de wagen van de TS te laten vallen ja.![]()
Ik rij zelf geen vrachtwagenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:17 schreef Vipers het volgende:
[..]
[..]
Dan heb ik dit toch verkeerd begrepen.
Mijn opmerking in dit topic is natuurlijk een inkoppertjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:17 schreef Vipers het volgende:
[..]
[..]
Dan heb ik dit toch verkeerd begrepen.
Misschien moet je eens werk zoeken, de wijde wereld intrekken en leren begrijpend lezenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Biediebiediebiedie... rustig maar Bassie, nou niet meteen gaan janken![]()
Groenvoorzieners staan doorgaans de hele dag buiten en aangezien ik om 10:12 op internet zit zou je, als je een beetje na kon denken, al kunnen verwachten dat ik niet in de groenvoorziening werk...
Wel leuk van je dat je het voor je truckercollega's opneemt....
Tip: als je dat echt leuk vindt, kan je ze misschien 's ochtends helpen die ijszooi van het dak af te halen...![]()
Dan weet je dus ook dat je verplicht bent om met een veilig voertuig de openbare weg op te gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:19 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Ik rij zelf geen vrachtwagenMaar heb wel een bijbaan bij een soort van transportbedrijf...
Jup dat weet ik. Weet jij ook aan hoeveel eisen zo'n vrachtwagen moet voldoen -> Checks etc. voordat die de weg op mag.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:21 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook dat je verplicht bent om met een veilig voertuig de openbare weg op te gaan.
Zolang je dit niet kan weerleggen (wat je natuurlijk niet kan) zijn de chauffeurs schuldig.
Daar heb je wel gelijk in, maar dat praat het nog steeds niet goed. Mijn pa is een ex-vrachtwagen chauffeur, en is meerdere malen bijna ontslagen omdat hij weigerde met een onveilige combinatie de weg om te gaan, en ook weigerde die extra controle's in zijn vrije tijd te doen (dit mogen ze ook niet eisen nl).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Jup dat weet ik. Weet jij ook aan hoeveel eisen zo'n vrachtwagen moet voldoen -> Checks etc. voordat die de weg op mag.
Waar ik werk hebben ze precies een kwartier voor het opstarten vrachtwagen, checken mechanismen etc. , gewoonweg te kort. Wil je meer doen, dan moet dat in je eigen tijd, geen hond die dat doet natuurlijk. Om 7:00 dient iedereen normaal gesproken van het terrein verdwenen te zijn.
Lauw dus dat je alles even na kunt checken in die tijd.
1. Ik heb werk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:20 schreef -Sandstorm- het volgende:
Misschien moet je eens werk zoeken, de wijde wereld intrekken en leren begrijpend lezen![]()
Dus rechtvaardigt dit nu dat je medeweggebruikers een ongeluk kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Jup dat weet ik. Weet jij ook aan hoeveel eisen zo'n vrachtwagen moet voldoen -> Checks etc. voordat die de weg op mag.
Waar ik werk hebben ze precies een kwartier voor het opstarten vrachtwagen, checken mechanismen etc. , gewoonweg te kort. Wil je meer doen, dan moet dat in je eigen tijd, geen hond die dat doet natuurlijk. Om 7:00 dient iedereen normaal gesproken van het terrein verdwenen te zijn.
Lauw dus dat je alles even na kunt checken in die tijd.
Ok, ik begrijp je. Je bent een discussiebasher.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
1. Ik heb werk.
2. De wijde wereld intrekken, geen probleem, zolang het maar niet met een vrachtwagen is.
3. Bedrijpend lezen heb ik geen moeite mee, als er wat te begrijpen valt; en da's vrij lastig met die wartaal die jij uitkraamt....
Ga jij nou maar naar je bijbaantje, lekker met je truckervriendjes kankeren op de Polen en de immigranten uit de jaren 70![]()
Neu, 't is natuurlijk ook wel een lastige afweging: 5 minuten langer slapen, of zorgen dat je medeweggebruikers niet het risisco lopen dodelijk te verongelukken door ijsplaten van jouw vrachtwagen...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
Wil je meer doen, dan moet dat in je eigen tijd, geen hond die dat doet natuurlijk.
Neuh, maar je dient er rekening mee te houden als medeweggebruiker.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:26 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dus rechtvaardigt dit nu dat je medeweggebruikers een ongeluk kunnen krijgen?
Uhm, sjefke, jij bent lekker volwassen bezig:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:27 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ok, ik begrijp je. Je bent een discussiebasher.Rellen om te rellen is niet leuk, dat doe je maar met je internethoolies. Als je niet fatsoenlijk discussieren kan, laat je het toch lekker zitten, doei !
Spijker op zijn kop. Je kan als mens niet verwachten dat elk ander mens zich perfect aan regels houdt. Je moet ook zelf na kunnen denken. En zelf op dingen anticiperen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:29 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Neuh, maar je dient er rekening mee te houden als medeweggebruiker.
En weet jij bijvoorbeeld ook of de auto die voor je rijdt op de snelweg wel genoeg bandenspanningchecks gedaan heeft, waardoor het risico op een klapband afneemt op de weg. Nee ? Het zijn niet alleen de truckers die het gevaar op de weg vormen, we zijn het allemaal.
Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden met je medeweggebruikers, maar daar valt bij niet onder:"vallend ijs van een vrachtwagen" (wat voorkomen kan worden) . Ik dien te anticiperen op het weggedrag van mijn medeweggebruikers. Ik geef toe dat andere mensen (automobilisten) zich hier ook schuldig aan maken, maar daar gaat deze discussie niet over.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:29 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Neuh, maar je dient er rekening mee te houden als medeweggebruiker.
En weet jij bijvoorbeeld ook of de auto die voor je rijdt op de snelweg wel genoeg bandenspanningchecks gedaan heeft, waardoor het risico op een klapband afneemt op de weg. Nee ? Het zijn niet alleen de truckers die het gevaar op de weg vormen, we zijn het allemaal.
Dat ontkent toch ook niemand. Maar het leek net of je beweerde dat alleen automobilisten rekening dienden te houden met vrachtwagenchauffeurs, en niet andersom.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:29 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Neuh, maar je dient er rekening mee te houden als medeweggebruiker.
En weet jij bijvoorbeeld ook of de auto die voor je rijdt op de snelweg wel genoeg bandenspanningchecks gedaan heeft, waardoor het risico op een klapband afneemt op de weg. Nee ? Het zijn niet alleen de truckers die het gevaar op de weg vormen, we zijn het allemaal.
Nee, maar als je achter een vrachtwagen rijd die aan het inhalen is en er komt opeens een plaat ijs vanaf zeilen, dan heb je geen keus meer!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:33 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Je kan als mens niet verwachten dat elk ander mens zich perfect aan regels houdt. Je moet ook zelf na kunnen denken. En zelf op dingen anticiperen.
Als je aan het wandelen bent, je wacht voor een stoplicht en het wordt groen. Je ziet echter nog wel een auto aanrijden. Dan zit de auto fout. Maar je loopt dan toch ook niet door.
Ja kom op he, haal je kop eens uit het zand. Zo kan je alles wel rechtvaardigen natuurlijk. Deze mensen brengen doelbewust andere mensen in gevaar. Ik vind dit een kwalijke zaak en dat vind ik ook als een auto door rood rijdt. Je dient te anticiperen op het weggedrag van andere, niet op elk risico wat zich eventueel voor kan doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:33 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Je kan als mens niet verwachten dat elk ander mens zich perfect aan regels houdt. Je moet ook zelf na kunnen denken. En zelf op dingen anticiperen.
Als je aan het wandelen bent, je wacht voor een stoplicht en het wordt groen. Je ziet echter nog wel een auto aanrijden. Dan zit de auto fout. Maar je loopt dan toch ook niet door.
Nee en ik heb ook al gezegd dat ik het gevaarlijk vind die ijsschotsen, maar heb ook proberen uit te leggen waarom ze er vaker nog op liggenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:34 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden met je medeweggebruikers, maar daar valt bij niet onder:"vallend ijs van een vrachtwagen" (wat voorkomen kan worden) . Ik dien te anticiperen op het weggedrag van mijn medeweggebruikers. Ik geef toe dat andere mensen (automobilisten) zich hier ook schuldig aan maken, maar daar gaat deze discussie niet over.![]()
Nope zie vorige post.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat ontkent toch ook niemand. Maar het leek net of je beweerde dat alleen automobilisten rekening dienden te houden met vrachtwagenchauffeurs, en niet andersom.
Dat klopt. Maar dat is dus nog steeds geen vrijbrief voor die automobilist om dan maar gewoon door te rijden. Als je zo'n redenering zou hanteren zou je bijvoorbeeld ook diefstal kunnen goedpraten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:33 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Je kan als mens niet verwachten dat elk ander mens zich perfect aan regels houdt. Je moet ook zelf na kunnen denken. En zelf op dingen anticiperen.
Als je aan het wandelen bent, je wacht voor een stoplicht en het wordt groen. Je ziet echter nog wel een auto aanrijden. Dan zit de auto fout. Maar je loopt dan toch ook niet door.
Lees je wel??? of wil je persé een discussie? Ik zeg de automobilist die door rood rijdt zit fout! Denk als weggebruiker zelf na. Je kan er gewoon niet blind van uitgaan dat iedereen zich aan de regels houdt. En ik rechtvaardig ijs op vrachtwagens helemaal niet, ik rechtvaardig helemaal geen verkeersovertreders.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:36 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ja kom op he, haal je kop eens uit het zand. Zo kan je alles wel rechtvaardigen natuurlijk. Deze mensen brengen doelbewust andere mensen in gevaar. Ik vind dit een kwalijke zaak en dat vind ik ook als een auto door rood rijdt. Je dient te anticiperen op het weggedrag van andere, niet op elk risico wat zich eventueel voor kan doen.
Ja en dan val ik weer in herhaling, maar dat is geen vrijbrief om je medeweggebruikers doelbewust in gevaar te brengen. Ik snap ook dat tijd geld is, maar de veiligheid dient ten allen tijden de boven toon te voeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:37 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Nee en ik heb ook al gezegd dat ik het gevaarlijk vind die ijsschotsen, maar heb ook proberen uit te leggen waarom ze er vaker nog op liggen![]()
Tuurlijk! Dat staat voorop. Maar doe niet zo naief, er zijn er gewoon zat die zich niet aan regels houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:40 schreef matthijst het volgende:
Zo kan je alles wel goedpraten:
Ruiten krabben? Niet nodig, als je een half uurtje op weg bent zijn ze wel ontdooid, de rest van de weggebruikers zorgt maar dat ze met nachtvorst wat beter opletten....
Feit blijft dat die chauffeurs gewoon hun auto's schoon moeten maken....
Dat heb ik vanochtend wel gemerkt ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:41 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Tuurlijk! Dat staat voorop. Maar doe niet zo naief, er zijn er gewoon zat die zich niet aan regels houden.
Klopt. Maar we leven nou eenmaal in een economie waar tijd geld is, en in een samenleving waar rekening houden met anderen nou eenmaal niet meer op 1 staat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:39 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ja en dan val ik weer in herhaling, maar dat is geen vrijbrief om je medeweggebruikers doelbewust in gevaar te brengen. Ik snap ook dat tijd geld is, maar de veiligheid dient ten allen tijden de boven toon te voeren.
Je haalt nu twee dingen door elkaar. 1) je bent het eens dat het gevaarlijk isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:39 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Lees je wel??? of wil je persé een discussie? Ik zeg de automobilist die door rood rijdt zit fout! Denk als weggebruiker zelf na. Je kan er gewoon niet blind van uitgaan dat iedereen zich aan de regels houdt. En ik rechtvaardig ijs op vrachtwagens helemaal niet, ik rechtvaardig helemaal geen verkeersovertreders.
Ik zou me ook niet aan de regels houden; tering, zou mooi 5 minuten langer gaan slapen, moet m'n baas maar zorgen dat die vrachtwagens overdekt/verwarmd staan....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:41 schreef Geesoes het volgende:
Tuurlijk! Dat staat voorop. Maar doe niet zo naief, er zijn er gewoon zat die zich niet aan regels houden.
Het probleem is ook dat je als automobilist onmogelijk met iedere mogelijke gevaarlijke situatie rekening kan houden. Ik als ik het nog nooit eerder had meegemaakt zou ik nooit verwachten dat er ineens een plaat ijs van een oplegger naar beneden komt flikkeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:44 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven nou eenmaal in een economie waar tijd geld is, en in een samenleving waar rekening houden met anderen nou eenmaal niet meer op 1 staat.
Dan zou ik ook moeten gaan klagen over het feit dat die boeren in dat boerenhol waar ik woon te beroerd zijn om hun banden af te bezemen als ze uit het land gereden komen, waardoor;
1: Mijn wagen meteen ranzig is
2: De weg spiegelglad wordt.
Maar goed, ik weet het en houdt er rekening mee, net zoals op de snelweg afstand bewaren van levensbelang is tegenwoordig....
Dan wordt er natuurlijk nooit actie ondernomen. Dit is juist wat er mis met de maatschappij. We accepteren bepaalde dingen en zien ze voor normaal aan.(het is niet normaal om bewust je medeweggebruikers in gevaar te brengen). We moeten er maar mee leren leven. Nou dan ben ik maar naief maar ik rechtvaardig dit niet en leg me er ook niet bij neer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:44 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven nou eenmaal in een economie waar tijd geld is, en in een samenleving waar rekening houden met anderen nou eenmaal niet meer op 1 staat.
Dan zou ik ook moeten gaan klagen over het feit dat die boeren in dat boerenhol waar ik woon te beroerd zijn om hun banden af te bezemen als ze uit het land gereden komen, waardoor;
1: Mijn wagen meteen ranzig is
2: De weg spiegelglad wordt.
Maar goed, ik weet het en houdt er rekening mee, net zoals op de snelweg afstand bewaren van levensbelang is tegenwoordig....
Een paar is twee, het zijn er op de A50 iedere dag minstens 20quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:47 schreef -Sandstorm- het volgende:
Maar goed, omdat er een paar chauffeurs dit niet doen, scheren jullie gelijk de hele branche over de kam ?
Nee ik weet dat er genoeg zijn die namelijk wel hun auto schoon vegenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:47 schreef -Sandstorm- het volgende:
Maar goed, omdat er een paar chauffeurs dit niet doen, scheren jullie gelijk de hele branche over de kam ?
Spreek de chauffeur gewoon bij het inhalen aan met een middelvinger.
20 van de 1000 den vrachtwagens die er smorgensvroeg rond werktijd passeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een paar is twee, het zijn er op de A50 iedere dag minstens 20![]()
Goede vergelijking topquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef Dr.Aart het volgende:
En TS maakt bij sneeuw ook zijn hele auto sneeuwvrij?
Ja ok, maar dan kan je overal om klagen. Die paar die het niet willen/kunnen doen zijn er persoonlijk verantwoordelijk voor of hun bedrijf. Had dan gewoon het bedrijf opgebeld en je klacht vermeld. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Nee ik weet dat er genoeg zijn die namelijk wel hun auto schoon vegen.
Maar die groep wordt hier niet bedoeld en dat weet jij even goed. Het gaat juist om die paar die het niet doen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat inderdaad doe.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef Dr.Aart het volgende:
En TS maakt bij sneeuw ook zijn hele auto sneeuwvrij?
Nee, want daar werken gastjes zoals jij, en die zeggen gewoon dat de werkdruk te hoog isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef -Sandstorm- het volgende:
Had dan gewoon het bedrijf opgebeld en je klacht vermeld. Probleem opgelost.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, want daar werken gastjes zoals jij, en die zeggen gewoon dat de werkdruk te hoog is![]()
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Dr.Aart het volgende:
das wel goed van je, maar dan ben je wel 1 van de weingen.
Oh nee, dat ben ik zeker niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:58 schreef Dr.Aart het volgende:
Je bent het heilige boontje van de snelweg![]()
Nee, maar ik zal even gokken:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
Klachten komen terecht bij een planning, die handelen die af, niet de chauffeurs zelf...
Mijn god, je weet er echt niks van he![]()
Vooroordelen, mooi zoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, maar ik zal even gokken:
X "Transportbedrijf Kutjes, met Klaas"
Y "ja, hallo met Mauro, zo'n fijne chauffeur van jullie bedrijf had zijn auto niet goed schoon en ik kreeg dus godverdomme bijna een plak ijs door mijn voorruit"...
X "OK, meneer, ik zal het doorgeven aan de chauffeur"
X "Hey Teun, met Klaas van de planning, ik had net weer zo'n zeikerd aan de lijn die wat ijs op zijn auto kreeg... Vanmorgen weer lekker uitgeslapen jongen? Ja? Haha, ja, inderdaad, jankerdjes dat autovolk, ha, ha, ha... Wat zeg je? Uitgescholden? Nee, ha, ha, ha, ik heb gezegd dat ik er wat mee zou doen, ja, haha, ha, haha, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:"
Dat soort gesprekken dus![]()
Pff, MBO/HBO, wat boeit dat nou; die chauffeurs luisteren toch niet...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:07 schreef -Sandstorm- het volgende:
Vooroordelen, mooi zoOver het algemeen zitten er op de planning mensen met MBO/HBO niveau, die het probleem op een correcte wijze afhandelen, en niet meteen doorlullen op deze manier. Verder wordt de klacht intern afgehandeld.
Maar goed, hoe oud ben je ? 16 ofzo ? Weinig levenservaring en weinig werkervaring binnen bedrijven ?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Pff, MBO/HBO, wat boeit dat nou; die chauffeurs luisteren toch niet...![]()
Grappig, janken over levenservaring met als motto;
* Ik baseer mijn feiten alleen op dingen die anderen me verteld hebben *
Zegt de stagiair met een bijbaantjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:13 schreef -Sandstorm- het volgende:
Vol met vooroordelen, maar je weet geeneens hoe het eraan toe gaat bij de meeste bedrijven![]()
Uitgepraat zeg ik dan maar,
Uhuh, aan je reactie te zien weet je er geen fuck vanaf.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zegt de stagiair met een bijbaantje![]()
Ik weet juist hoe het er aan toegaat, vandaar mijn reactie
Yep, volgens jouw vage redenaties en aannames welquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:19 schreef -Sandstorm- het volgende:
Uhuh, aan je reactie te zien weet je er geen fuck vanaf.
En ja ik heb momenteel mijn afstudeerstage... Wil dat zeggen dat ik weinig werkervaring heb ?
Ja?quote:Op zondag 11 januari 2009 00:04 schreef ZeTo het volgende:
Allemaal jongens en meisjes van de wereld die 5 pagina's onzin volschrijven over een plakje ijs. Zielig... ik vraag me af wie nou werkelijk de kutmongolen zijn. Volgens mij degenen die hier met een overdosis geldingsdrang ook zo nodig hun nutteloze mening moeten laten horen. (Voor de inkoppers onder ons: ik dus!)
worden.
Hahhaahaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Bedankt.quote:Het niet ijsvrij maken van de dekzeilen van vrachtauto’s brengt de nodige risico’s met zich mee en is strafbaar. De Verkeerspolitie van het KLPD adviseert om niet alleen de ruiten van voertuigen ijsvrij te maken, maar ook de dekzeilen van vrachtauto’s. IJsafzetting op de dekzeilen kan worden voorkomen door deze zeilen de avond ervoor onder spanning te zetten, waardoor er geen water op blijft liggen en geen ijslaag kan ontstaan.
Als je er geen verstand van hebt houdt dan je mond.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:53 schreef Mauro het volgende:
[..]
Als je het dan toch niet controleert, zet dan je luchtvering in de laagste stand, neem een weggetje met wat hobbels en ga eens door een scherpere bocht met een wat hogere snelheid dan normaal.
Ik vraag me af of je de deur nog wel open krijgt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:12 schreef Toempf het volgende:
Hier reed ik van de week achter, het is niet goed te zien denk ik, maar op de achterkant zat een 6cm dikke laag ijs/sneeuw/bagger.
Een keer de deur dichtgooien en alles ligt eraf lijkt mij, maar als dat zelfs al te veel moeite is....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat niet over kleven. Als er ijsblokken (of andere rotzooi) van je vrachtwagen vallen dan heeft iemand die een paar seconden achter je zit (zeg 3 seconden bij 90 km/u) niet zo heel veel mogelijkheden om die troep te ontwijken. En iemand die bij een rotonde staat te wachten heeft ook weinig kans om de zooi die in de bocht van het dak glijdt te ontwijken.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:45 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
houd dan afstand sukk0l, ik word ook vrachtwagenchauffeur binnenkort maar als ik zo iemand als jou achter me heb die kleeft trap ik toch effe door op de rem tot je achterop zit.
Neehee, wij moeten gewoon het dak op. Dat wij alles breken doordat we van die gladde trailer aflazeren maakt niet uit, wij zijn maar chauffeurs.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:28 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
meer afstand in zo'n gevallen.. je gaat toch niet het uiterste van het uiterste proberen
Ja, iedereen 3 kilometer uit de buurt van vrachtwagens houden. Want stel nou dat....quote:Op zondag 11 januari 2009 23:28 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
meer afstand in zo'n gevallen.. je gaat toch niet het uiterste van het uiterste proberen
Je vergeet in bovenstaande post artikel 5 van de Wvw op te nemenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Even een optelsommetje voor je:
1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken.
2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen
1+2 = 3
3: er ligt ijs op je dekzeil.
Dat moet je checken voordat je de weg op gaat.
Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op
Hey kneus,quote:Op zondag 11 januari 2009 23:31 schreef ZeTo het volgende:
Kijk, meneer/mevrouw isdatzo en anderen halen de wet erbij. Dát zijn dus degenen die altijd zo irritant 45 rijden waar ze 50 mogen, al gaan remmen zodra het oranje begint te gloeien etc.. Als het ze niet bevalt zijn ze wel breid een paar klappen op je gezicht uit te delen. Lul toch niet zo...
Eikels die zo generaliseren dat gelijk alle vrachtwagenchauffeurs kutmongolen zijn heb ik geen boodschap aan.
Alle Fok! lezers zijn KLOOTZAKKEN!!!
Wat een poep-kickquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:34 schreef michielherwig het volgende:
misschien moeten een aantal mensjes op dit forum een paar dagen mee rijden met een chauffeur ipv zoveel te kankeren op chauffeurs, dan gaan jullie het misschien begrijpen hoe het allemaal werkt! En nee niet alle chauffeurs zijn heilig, maar overal gaat wel eens wat mis he!
Internetheldquote:Op zondag 11 januari 2009 22:45 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
houd dan afstand sukk0l, ik word ook vrachtwagenchauffeur binnenkort maar als ik zo iemand als jou achter me heb die kleeft trap ik toch effe door op de rem tot je achterop zit.
Sterker nog, het is bij veel bedrijven gebruikelijk om voor elke rit een nieuwe trailer op te pikken. Dat zou twee tot vijf keer per dag op een opleggen klimmen betekenen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Nog even, isdatzoquote:Op maandag 12 januari 2009 03:15 schreef Isdatzo het volgende:
Sterker nog, ik heb nergens iemand een mongool genoemd. Maar speciaal voor jou wil ik dat wel doen. Bij dezen: je bent een mongool. Lezen is blijkbaar nog te hoog gegrepen voor je, en dat kwalificeert je voor mij prima als mongool.
Nee, sorry. Misschien toch maar eens kijken?quote:Op maandag 12 januari 2009 09:18 schreef ZeTo het volgende:
Tjee... Topictitel gemist isdatzo?
Ik heb inderdaad niet in je fotoboekje gekeken, geen behoefte aan. Maar ongetwijfeld staat daar een foto van een sneue Golf of Opel met dikke uitlaten eindstuk en een mooie tribal sticker op het achterruit.
En zo'n Nikki Lauda gaat mij dan vertellen dat ik me aan de wet moet houden. Slap argument van een hypocriete lul.
Nu krijg ik zeker 2 klappen op m'n bek? Wat een sukkel...
Ik richt me vooral op het ongenuanceerde gelul hier, je bent een dankbaar voorbeeld.
Oh. Dan mag jij me eens uitleggen wat jij dan bedoelde met die 45-rijders.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:10 schreef ZeTo het volgende:
[..]
Nog even, isdatzo
Ik kan zelfs tussen de regels door lezen, een kunst die jij kennelijk niet verstaat. Anders had je natuurlijk allang door dat ik bedoel dat het juist niet de 45 rijders zijn die hier zo'n grote bek hebben. Hoe hard gaat die stoere bak van je eigenlijk? En van 0 tot 100..? En ik moet me aan de wet houden?
De één noemt alle vrachtwagenchauffeurs kutmongolen, de ander lost het op met klappen op je bek. Voor mij allemaal hetzelfde slag...
En toch kan de chauffeur een boete krijgen als die het niet doet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:42 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Precies, eindelijk eens iemand die me snapt![]()
Je probeerde nog een sneer toe te voegen aan die post van je? Jammer. Je kan namelijk ook gewoon proberen om inhoudelijk te reageren.quote:
Ja, je gelooft toch zelf niet dat je moedwillig op je rem gaat staan? En daarbij komt een auto sneller tot stilstand dan een vrachtauto, dus echt veel zal je er niet meer opschietenquote:
Als het gebaar maar duidelijk is.. is dat overigens een reden mij internetheld te noemenquote:Op maandag 12 januari 2009 11:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, je gelooft toch zelf niet dat je moedwillig op je rem gaat staan? En daarbij komt een auto sneller tot stilstand dan een vrachtauto, dus echt veel zal je er niet meer opschieten
Ja, omdat je onzin uit loopt te kramen die je nooit in de praktijk toe gaat passen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:11 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Als het gebaar maar duidelijk is.. is dat overigens een reden mij internetheld te noemen
Alsof ik dat niet zou doenquote:Op maandag 12 januari 2009 11:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, omdat je onzin uit loopt te kramen die je nooit in de praktijk toe gaat passen.
Je gaat echt niet midden op de snelweg boven op je rem staan omdat er een auto een beetje kort achter je aan rijd. Dit omdat:
- Je totaal geen last hebt van die auto.
- Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt
- Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden
Droom maar lekker verder. Een mensenleven gaat boven dat van dieren. Als er verkeer achter je rijdt, zeker met een vrachtwagen, mag je helemaal niet stoppen voor een konijn. En als het groter was was het dood geweest en zou het langs de weg liggen. Kom je dus niet mee weg.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet zou doen
- Je totaal geen last hebt van die auto.
Dat zijn jou woorden, ik heb last van die auto.
- Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt
Boeit me niet, als hij het maar voelt.
- Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden
In Nederland, wat gaan ze doen, me be-boetehahaha.. Ik verklaar dan dat er een dier de weg overkwam en ik daarvoor moest remmen. + Ik ging er vanuit dat de mensen wel genoeg afstand zouden bewaren.
Jou woord tegen de mijne, WAT DAN NOG
Wie gelooft de politie eerder, een keurige jongeman in een nette auto? Of een vrachtwagenchauffeur?quote:Op maandag 12 januari 2009 11:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet zou doen
- Je totaal geen last hebt van die auto.
Dat zijn jou woorden, ik heb last van die auto.
- Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt
Boeit me niet, als hij het maar voelt.
- Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden
In Nederland, wat gaan ze doen, me be-boetehahaha.. Ik verklaar dan dat er een dier de weg overkwam en ik daarvoor moest remmen. + Ik ging er vanuit dat de mensen wel genoeg afstand zouden bewaren.
Jou woord tegen de mijne, WAT DAN NOG
Het gaat zich er niet om wie ze geloven.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wie gelooft de politie eerder, een keurige jongeman in een nette auto? Of een vrachtwagenchauffeur?
Helaas niet, omdat remmen voor dieren in beginsel verboden is.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:32 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Het gaat zich er niet om wie ze geloven.![]()
Heb een goede advocaat en bewijs is er niet.. dus ik kom er mee weg.
Oke feest, en dan? Politie in Nederlandquote:Op maandag 12 januari 2009 11:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas niet, omdat remmen voor dieren in beginsel verboden is.
Iets met artikel 5, hou rekening met artikel 130.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Oke feest, en dan? Politie in Nederland
Snap je het nu nog niet?quote:Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, sorry. Misschien toch maar eens kijken?
Jij maakt een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Daar reageer ik op.
[..]
Oh. Dan mag jij me eens uitleggen wat jij dan bedoelde met die 45-rijders.
En de top is ongeveer 290 en 0-100 in (officieel) 3.4 seconden.
Maar daar gáát het helemaal niet om.
En ja, als een vrachtwagenchauffeur willens en wetens het overige verkeer in gevaar brengt mogen ze hem van mij best een paar tikken verkopen.
Jij was toch nog geen vrachtwagenchauffeur? Zo nee, dat snap ik wel waarom je zo "stoer" loopt te doen, maar je zal zelf, denk ik, redelijk snel merken dat je niet bepaald lang vrachtwagenchauffeur zal blijven als je je stoere plannetjes ten uitvoer gaat brengen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:32 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Het gaat zich er niet om wie ze geloven.![]()
Heb een goede advocaat en bewijs is er niet.. dus ik kom er mee weg.
Ik zeg toch ook niet dat ik het al ben?quote:Op maandag 12 januari 2009 12:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Jij was toch nog geen vrachtwagenchauffeur? Zo nee, dat snap ik wel waarom je zo "stoer" loopt te doen, maar je zal zelf, denk ik, redelijk snel merken dat je niet bepaald lang vrachtwagenchauffeur zal blijven als je je stoere plannetjes ten uitvoer gaat brengen.
Dat vrachtwagenchauffeurs zo nu en dan klagen over automobilisten is ook wel geheel terecht, hoewel er chauffeurs zijn die blijkbaar nauwelijks weten wat ze doen...
Precies, ik dacht al dat jij dat had aangegeven, daarom gaf ik ook aan dat dat de reden is waarom je nu nog stoer loopt te doen.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het al ben?
Heb gezegd dat ik er binnenkort mee ga beginnen.
Leuk hé, zo bekrompen zijn?quote:Op maandag 12 januari 2009 13:12 schreef JJ.Johnson het volgende:
Vrachtwagen chauffeurs zijn helemaal niet verantwoordelijker. Wat de reden er dan ook precies voor is boeit helemaal niet, ze hebben immers zelf voor het beroep gekozen, maar het gros van de vrachtwagenchauffeurs haalt wel eens met 1/2 km/u een andere vrachtwagen in. Op die manier creëer je dus files. Links rijdt achter die vrachtwagen een hele rits geïrriteerd weggebruikers, en de vrachtwagenchauffeur krijgt er een slechte naam door. Uiteindelijk is het hoe dan ook dom. Als alle vrachtwagenchauffeurs het deden zou Nederland al helemaal klem lopen met files, en dat vinden de chauffeurs die blijkbaar zoveel haast hebben dat ze gaan inhalen ook niet erg fijn.
Zeker wel.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:12 schreef JJ.Johnson het volgende:
Vrachtwagen chauffeurs zijn helemaal niet verantwoordelijker.
En precies daarom zijn ze over het algemeen toch wel verantwoordelijker dan een gemiddelde lease-rijder, het is namelijk hun beroep.quote:Wat de reden er dan ook precies voor is boeit helemaal niet, ze hebben immers zelf voor het beroep gekozen,
Dat gebeurt, maar dat heeft dan ook weinig te maken met verantwoordelijk bezig zijn. Althans niet de verantwoordelijkheid waar ik het over heb.quote:maar het gros van de vrachtwagenchauffeurs haalt wel eens met 1/2 km/u een andere vrachtwagen in. Op die manier creëer je dus files.
Tja, ik sta zat in de file en heb ook zat te maken met inhalende vrachtauto's als leasebak rijder, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal en de reden waarom we files hebben is niet zozeer dat de vrachtwagens inhalen, maar omdat er gewoon weg veel meer auto's op de weg rijden, dan het wegennet aankan, daar dit wegennet ontworpen is in de jaren '60 van de vorige eeuw.quote:Links rijdt achter die vrachtwagen een hele rits geïrriteerd weggebruikers, en de vrachtwagenchauffeur krijgt er een slechte naam door. Uiteindelijk is het hoe dan ook dom. Als alle vrachtwagenchauffeurs het deden zou Nederland al helemaal klem lopen met files, en dat vinden de chauffeurs die blijkbaar zoveel haast hebben dat ze gaan inhalen ook niet erg fijn.
Zei de man met de banaan in zijn oor.quote:
Is dat het beste antwoord wat je kan verzinnen?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:20 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Zei de man met de banaan in zijn oor.
Leuk dat jij dat vindt. Alleen een beetje jammer dat je anderen beticht van bekrompenheid, maar niet inziet dat beide posts meningen zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is dat het beste antwoord wat je kan verzinnen?
Je komt echt met onzin redenaties. Het slaat als een tang op een varken.
Lees wat Semisane zegt; daar staat tenminste iets normaals.
Gast, je bent duidelijk niet geschikt als vrachtwagenchauffeur. Jij bent het type dat zijn auto als wapen gaat gebruiken en zulke collega's kunnen we niet gebruiken.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet zou doen
- Je totaal geen last hebt van die auto.
Dat zijn jou woorden, ik heb last van die auto.
- Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt
Boeit me niet, als hij het maar voelt.
- Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden
In Nederland, wat gaan ze doen, me be-boetehahaha.. Ik verklaar dan dat er een dier de weg overkwam en ik daarvoor moest remmen. + Ik ging er vanuit dat de mensen wel genoeg afstand zouden bewaren.
Jou woord tegen de mijne, WAT DAN NOG
Oh, mijn IQ is boven de 100 en nu?quote:Op maandag 12 januari 2009 07:48 schreef Djeez het volgende:
Je mag dan ook alleen op een vrachtauto rijden als je IQ beneden de 100 is. Eens met klacht dus...
En hoe kom ik op die trailer dan?quote:Op maandag 12 januari 2009 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je probeerde nog een sneer toe te voegen aan die post van je? Jammer. Je kan namelijk ook gewoon proberen om inhoudelijk te reageren.
Verder is en blijft het de taak van de chauffeur om met een veilig voertuig de weg op te gaan. Of hij nu 1, 2 of 30 keer op z'n trailer moet kijken of er ijs ligt.
Daarnaast is het in een vorstperiode niet waarschijnlijk dat er vaker dan één keer per vorstperiode ijs van de trailer verwijderd moet worden. Dus waar hébben we het over.
TIP: Doe maar niet, dat is echt beter voor iedereen.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het al ben?
Heb gezegd dat ik er binnenkort mee ga beginnen.
Ja, door in te halen krijg je files.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:12 schreef JJ.Johnson het volgende:
Op die manier creëer je dus files. Links rijdt achter die vrachtwagen een hele rits geïrriteerd weggebruikers, en de vrachtwagenchauffeur krijgt er een slechte naam door. Uiteindelijk is het hoe dan ook dom. Als alle vrachtwagenchauffeurs het deden zou Nederland al helemaal klem lopen met files, en dat vinden de chauffeurs die blijkbaar zoveel haast hebben dat ze gaan inhalen ook niet erg fijn.
Touwlader!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En hoe kom ik op die trailer dan?
Er zit geen trapje bij hoor.
eens!! profi-weggebruikers onder elkaar...!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, door in te halen krijg je files.
Maar ik durf rustig te stellen dat het merendeel van de files ontstaat door personenauto's.
Elkaar geen strobreed gunnen, de auto er tussen drukken waardoor iedereen op de rem moet, gee afstand houden waardoor iedereen op de rem moet stampen, via een parkeerterrein de file voorbij jagen en dan weer de auto tussen de file drukken, de hele tijd van rijstrook wisselen en de snelheid op de matrixborden negeren.
Geloof mij, dat ikke-gedrag verlengt de files aanzienlijk.
Helemaal met je eens. Maar zojuist wilde er iemand gaan vertellen dat mijn verhaal complete onzin is. Natuurlijk zijn er veel meer factoren dan enkel inhalende vrachtwagens. Maar er moet niet ontkent worden dat ook zij een oorzaak zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, door in te halen krijg je files.
Maar ik durf rustig te stellen dat het merendeel van de files ontstaat door personenauto's.
Elkaar geen strobreed gunnen, de auto er tussen drukken waardoor iedereen op de rem moet, gee afstand houden waardoor iedereen op de rem moet stampen, via een parkeerterrein de file voorbij jagen en dan weer de auto tussen de file drukken, de hele tijd van rijstrook wisselen en de snelheid op de matrixborden negeren.
Geloof mij, dat ikke-gedrag verlengt de files aanzienlijk.
Vrachtwagens mogen niet inhalen in de spits en degene die het wel doen verdienen een nekschot. Als snap ik ze ook wel weer: je rijdt tegen de planning en je bent in gevecht met je tachograaf.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:03 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar zojuist wilde er iemand gaan vertellen dat mijn verhaal complete onzin is. Natuurlijk zijn er veel meer factoren dan enkel inhalende vrachtwagens. Maar er moet niet ontkent worden dat ook zij een oorzaak zijn.
En waar moet ik me aan vasthouden dan?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Touwlader!![]()
Gewoon klimmen...kom zal je goed doen een beetje lichaamsbeweging.
Nee, je houding deugt niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ik ben wel geschikt, moet er alleen nog inrollen
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?quote:Op maandag 12 januari 2009 16:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, je houding deugt niet.
Leg je er maar bij neer, als chauffeur doe je het nooit goed.
Als je niet rijdt ben je een klootzak want niemand heeft wat te knagen en als je wel rijdt rijd je in de weg.
32 en ik zit al 10 jaar beroepsmatig op de weg waarvan anderhalf jaar op de vrachtwagen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:47 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?
Nee, ik rijd nachtdiensten en als ik je een tip mag geven: ga wat anders doen als je de kans hebt. De transportwereld is een hele zieke wereld.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:49 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ben jij niet bang dat ze je wat erin drukken op de grens, of rijd je niet internationaal?
Hier twijfel ik namelijk over. (inter-)nationaal
Werkgevers die van je verlangen dat je laadt en lost in je eigen tijd, werkgevers die willen dat je de rij- en rusttijdenwet overtreedt en dat soort grappen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:53 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Is er dan geen dokter voor onderweg?
Nee, wat bedoel je? Kan wel wat hebben hoor als je dat bedoeld
Gelukkig kun jij als personenautobestuurder natuurlijk veel beter rijden.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
Vrachtwagenbestuurders, breek me de bek niet open
quote:Op maandag 12 januari 2009 17:02 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Rusttijdenwet is toch overdreven
Autoruiten kunnen veel hebbenquote:Op maandag 12 januari 2009 17:01 schreef Overdrive het volgende:
Mij ook gebeurt vanmorgen, ik kreeg 'm tegen de voorruit...
Is goed afgelopen (wonder boven wonder) maar je schrikt je een hartverzakking...
Terechte klacht dus.
Ik ben wel benieuwd naar de leeftijd van onze mr. BrandBier.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]Jij moet echt nog een hoop leren.
Echt een hoop.
Jij doet het in vervolg!quote:Op maandag 12 januari 2009 17:05 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Autoruiten kunnen veel hebben
Maar het is inderdaad belachelijk dat zoiets niet gecontroleerd wordt. Ik zeg niet eens dat de bestuurder van de vrachtwagen dat moet doen. Als het maar gecheckt wordt. Wie het doet dat boeit me niet.
Hahah! Geniale reactie! Hoe kom je erop echt?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:06 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Jij doet het in vervolg!
Ik laat me verder niet over persoonlijke gegevens uit, dat kan tegen je gebruikt worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:06 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de leeftijd van onze mr. BrandBier.
Dat idee hadden we al.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:07 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Maar kan je zeggen dat ik nog niet zolang volwassen ben.
Nog niet zo lang? Nog lang niet eerder. Volwassenheid valt niet aan een leeftijd te koppelen. Sommigen worden het nooit. Getuige jouw posts.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:07 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik laat me verder niet over persoonlijke gegevens uit, dat kan tegen je gebruikt worden.
Maar kan je zeggen dat ik nog niet zolang volwassen ben. Maar dus wel 18+ maak je maar niet druk.
quote:Op maandag 12 januari 2009 17:10 schreef Athmozz het volgende:
Sowieso als je op de snelweg zit tussen vrachtwagens gaan rijden... Gewoon naar het 2de of het derde vak gaan, dan heb je geen last meer van die vrachtwagens & bijhorende chauffeurs. Het wordt tijd dat ze die vrachtwagens eens zonder chauffeur kunnen laten rijden, zelfs met een systeemfoutje af en toe gaan er nog minder slachtoffers vallen dan nu het geval is. Die gasten kunnen wel rijden, maar de helft zit gewoon continu te lezen / surfen / koffiezetten / whatever en kijkt amper naar de baan.
Je maakt me boos met jou reactie's. Doe niet alsof je een hele vent bent.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:09 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Nog niet zo lang? Nog lang niet eerder. Volwassenheid valt niet aan een leeftijd te koppelen. Sommigen worden het nooit. Getuige jouw posts.
Dat je 18+ bent is iets waar je je eens druk om moet gaan maken. Daarnaast, wat verwacht je dan? Aanslagen als iemand je gegevens heeft?
daarmee ook de helftquote:Op maandag 12 januari 2009 17:11 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]Nouja ik wil nu niet weer gaan generaliseren, maar ook dat komt inderdaad wel vaak voor.
1. Die reacties lok je zelf uit.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:12 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Je maakt me boos met jou reactie's. Doe niet alsof je een hele vent bent.
En nu discussie gesloten heb geen zin in weer dat bijdehand en ''slim'' gedoe van jou.
Jij bent Belg. Als ik ergens niet zou gaan kaartlezen ed is het wel in België, want je kunt veel van Belgen zeggen maar je kunt ze niet verwijten dat ze kunnen autorijden. En ze zijn ook nog asociaal ook.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:10 schreef Athmozz het volgende:
Sowieso als je op de snelweg zit tussen vrachtwagens gaan rijden... Gewoon naar het 2de of het derde vak gaan, dan heb je geen last meer van die vrachtwagens & bijhorende chauffeurs. Het wordt tijd dat ze die vrachtwagens eens zonder chauffeur kunnen laten rijden, zelfs met een systeemfoutje af en toe gaan er nog minder slachtoffers vallen dan nu het geval is. Die gasten kunnen wel rijden, maar de helft zit gewoon continu te lezen / surfen / koffiezetten / whatever en kijkt amper naar de baan.
Hij heeft wel gelijk anders. Zoals ik al eerder zei ben jij met die :"Ik ben 18 en dus stoer en alshet je niet bevalt dan pak ik je" mentaliteit niet echt een aanwinst voor het transportquote:Op maandag 12 januari 2009 17:12 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Je maakt me boos met jou reactie's. Doe niet alsof je een hele vent bent.
En nu discussie gesloten heb geen zin in weer dat bijdehand en ''slim'' gedoe van jou.
klopt, er zit inderdaad véél volk op de baan die hun rijbewijs nog gratis gekregen hebben (mijn vader moest vb enkel aantonen dat hij een auto had, dan kon hij zijn rijbewijs meekrijgen). Dus alles wat 50 of ouder is en hier rondrijdt heeft nooit lessen gevolgd & nooit een examen gedaanquote:Op maandag 12 januari 2009 17:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent Belg. Als ik ergens niet zou gaan kaartlezen ed is het wel in België, want je kunt veel van Belgen zeggen maar je kunt ze niet verwijten dat ze kunnen autorijden. En ze zijn ook nog asociaal ook.
Ja fijn voor hem, heb toch aangegeven discussie gesloten.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk anders. Zoals ik al eerder zei ben jij met die :"Ik ben 18 en dus stoer en alshet je niet bevalt dan pak ik je" mentaliteit niet echt een aanwinst voor het transport
Het is een forum, hier is een discussie pas gesloten als het topic dicht zit.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:58 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ja fijn voor hem, heb toch aangegeven discussie gesloten.
Wat ga jij nu nog erin hakken met je verwijten over dat ik denk dat ik ''stoer'' ben.
Jij doet ruig nu.
Sjonge je lijkt wel een of andere radicale moslim. Arme vrouw, mocht je die ooit krijgen.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:58 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ja fijn voor hem, heb toch aangegeven discussie gesloten.
Wat ga jij nu nog erin hakken met je verwijten over dat ik denk dat ik ''stoer'' ben.
Jij doet ruig nu.
Ik zeg tegen jou discussie gesloten, jij reageert nog 1x om je ''zegje'' te doenquote:Op maandag 12 januari 2009 22:52 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Sjonge je lijkt wel een of andere radicale moslim. Arme vrouw, mocht je die ooit krijgen.
Alsof de discussie gesloten is als jij dat zegt. Sterker nog, je houdt 'm zelf gaande met je reacties de hele tijd
quote:Op maandag 12 januari 2009 22:59 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik zeg tegen jou discussie gesloten, jij reageert nog 1x om je ''zegje'' te doenik denk ja fijn wat boeit het me.
Dan reageert die andere stoepmongool nog eens en heb ik zoiets what the fuck moet jij nu weer.
Nu reageer jij weer.Heb je iets aan je oren of ogen, of ben je verstandelijk gehandicapt koekwaus
Oh, vandaar het hoge aantal verkeersongelukken veroorzaakt door jeugdigenquote:Op maandag 12 januari 2009 17:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, er zit inderdaad véél volk op de baan die hun rijbewijs nog gratis gekregen hebben (mijn vader moest vb enkel aantonen dat hij een auto had, dan kon hij zijn rijbewijs meekrijgen). Dus alles wat 50 of ouder is en hier rondrijdt heeft nooit lessen gevolgd & nooit een examen gedaan. Wat nu hun rijbewijs krijgt kan over het algemeen redelijk goed rijden, of toch in ieder geval genoeg om geen ongelukken te veroorzaken.
[blah]
petjes met afgeragde golfjes bedoel je zekerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh, vandaar het hoge aantal verkeersongelukken veroorzaakt door jeugdigen
Onder alle jongeren, en dat is simpelweg te wijten aan het gebrek aan ervaring. Dat die petjes met afgeragde Halfords-golfjes daarbij wel extra risico lopen, spreekt uiteraard voor zichquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
petjes met afgeragde golfjes bedoel je zeker. Ik heb het op normale jongeren, niet van die vmbo'ers
Een artikel 5 voor remmen op de wegquote:Op maandag 12 januari 2009 11:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Iets met artikel 5, hou rekening met artikel 130.
Succes met je werk
Maar de cijfers wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:30 schreef JJ.Johnson het volgende:
Ik ben niet met je eens dat ervaring zoveel uitmaakt.
als er getuigen zijn die zeggen dat jij remt zonder reden, ja artikel 5.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een artikel 5 voor remmen op de weg
wegmisbruikersquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een artikel 5 voor remmen op de weg
Ik pis in mijn broek met jou, je kijkt zeker ook wegmisbruikers
Nee hoor, dan begrijp je niet zo goed wat die cijfers representeren.quote:
De cijfers zeggen simpelweg dat een groot percentage van de verkeersongelukken veroorzaakt wordt door mensen tussen de 18 en iets van 24 ofzo. Dat komt echt niet alleen maar door het petjesvolk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:51 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Nee hoor, dan begrijp je niet zo goed wat die cijfers representeren.
Er is maar een stoepmongool en dat ben jij.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:59 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik zeg tegen jou discussie gesloten, jij reageert nog 1x om je ''zegje'' te doenik denk ja fijn wat boeit het me.
Dan reageert die andere stoepmongool nog eens en heb ik zoiets what the fuck moet jij nu weer.
Nu reageer jij weer.Heb je iets aan je oren of ogen, of ben je verstandelijk gehandicapt koekwaus
Nee hoor, als je hier al zo fel reageert doe je dat onderweg ook en dan weet ik wel wat die examinator zegt:quote:Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Binnenkort heb ik me rijbewijs op zak en zal ik je de grindbak inpushen
Daar begint jouw eigen aanname / interpretatie. Er staat dus nergens aangegeven dat het om ervaring gaat. Daarnaast geloof ik daar sowieso ook maar deels in, wat de onderzoeken ook mogen zeggen. Ervaring is in ieder geval lang niet het hele verhaal, echt lang niet. Voor onderbouwing zie mijn vorige post.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De cijfers zeggen simpelweg dat een groot percentage van de verkeersongelukken veroorzaakt wordt door mensen tussen de 18 en iets van 24 ofzo. Dat komt echt niet alleen maar door het petjesvolk.
En de reden dat juist zij deze ongelukken veroorzaken is mijns inziens simpelweg het gebrek aan ervaring, ....
Geweldig toch. Laat toch lullen manquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Er is maar een stoepmongool en dat ben jij.
Als je zo ook met klanten en medeweggebruikers omgaat dan hoop ik je nooit tegen te komen.
Ik kan helaas nergens teksten van onderzoeken vinden, waarin iets zinnigs staat vermeld over bepaalde groepen bestuurders; alleen over totaalaantallenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:16 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Daar begint jouw eigen aanname / interpretatie. Er staat dus nergens aangegeven dat het om ervaring gaat. Daarnaast geloof ik daar sowieso ook maar deels in, wat de onderzoeken ook mogen zeggen. Ervaring is in ieder geval lang niet het hele verhaal, echt lang niet. Voor onderbouwing zie mijn vorige post.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik zo een uitzondering ben (met het feit dat ik nog geen ongeluk heb gehad, na 2.5 jaar mijn rijbewijs te bezitten). Daarnaast denk ik dat het petjesvolk wel degelijk het grote probleem is bij 'de jeugd'. Waarom? Het is de grootste groep autorijders van die leeftijd... VMBO'ers, daar hebben we er in Nederland echt genoeg van. Misschien wel het dubbele van de HAVO'ers en VWO'ers.
Kom wel aan het slagen hoor en dan nog, kan nu ook rijden en beschik niet eens over B dus zeur niet zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee hoor, als je hier al zo fel reageert doe je dat onderweg ook en dan weet ik wel wat die examinator zegt:
[X] Ongeschikt.
Dat maakt je dan wel weer extra stoer. Dat je gewoon nu al kunt rijden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:03 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Kom wel aan het slagen hoor en dan nog, kan nu ook rijden en beschik niet eens over B dus zeur niet zo.
Idd, ik snap niet dat ze je niet gewoon gelijk je CE geven. Ik bedoel, zelfs zonder lessen kun je al autorijden!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:19 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Dat maakt je dan wel weer extra stoer. Dat je gewoon nu al kunt rijden.
Dat doen ze om verstandelijk gehandicapte klapjosties zoals jij te weren, denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:03 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ja snap ook niet waar ze zich tegewoordig ook zo druk om maken.
Certificaat dit, certificaat dat..
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik ben best naar de kloten en ik zal ook blij zijn als ik eindelijk buschauffeur ben.
quote:
Wat een baggernummerquote:
En je dacht, ik zeg het ook even als reactie bij de video.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat een baggernummer
Sowieso, skihut/carnaval!
Scherp hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
En je dacht, ik zeg het ook even als reactie bij de video.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |