Rij ik vandaag maar weer eens over de snelweg naar mijn werk, rijd er een inhalende vrachtwagen voor me. Ik ben een automobilist die graag wat afstand houd dus rij ik zo'n 20 à 30 meter achter hem.quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dat interesseert mij helemaal geen reet of hoe koud het is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:18 schreef RX_Shorty het volgende:
Gefaarlijk
Mjah weetje hoe koud da is iedere ochtend da ijs eraf halen...
Ja, maar die zitten er gelukkig niet op.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:21 schreef Opa_vertelt het volgende:
Je auto al eens goed gecontroleerd op deukjes/krassen nadat dit gebeurde?
Dus je mag een vrachtwagen niet meer inhalen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
Er worden forse boetes uitgedeeld voot het niet ijsvrij maken van een oplegger, het is inderdaad levensgevaarlijk, maar je ziet wel gelijk waarom afstand waren zo enorm belangrjik is.
dat staat er toch niet ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef thefunny het volgende:
[..]
Dus je mag een vrachtwagen niet meer inhalen?
Jij bent net wakker he?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat staat er toch niet ?
lees de OP eens goed: TS rijdt [b]achter een inhalende vrachtwagen[/sub], en als je ergens achter rijdt dien je gewoon voldoende afstand te bewaren (zoals TS dat ook doet in dit geval. Ga je bumperkleven dan heb je plaat is gewoon op je motorkop.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Lees jij artikel 5 van de Wvw nog maar eens door.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Precies, eindelijk eens iemand die me snaptquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Inderdaad!
Je dient als automobilist maar gewoon rekening te houden met dit soort levensgevaarlijke situaties. Als trucker kun je het je echt niet veroorloven om zelf moeite te doen om dit te voorkomen.
Ook niet altijd he.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:40 schreef Mauro het volgende:
[..]
Zo'n chauffeur gaat willens en wetens de weg op met een plaat ijs op zijn dak.
Even een optelsommetje voor je:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:42 schreef Tha_T het volgende:
Ook niet altijd he.
Ok laten wij anders rekening met hun houden, volgens mij weer de omgekeerde wereld. Je bent in Nederland verplicht om met een "veilig" voertuig de weg op te gaan, dit valt daar onder en is zeker niet veilig. Die vrachtwagenchauffeurs weten dit gewoon en moeten dan maar eerder hun nest uit komen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Oneens !
Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he.
Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter...
Klim jij s'winters maar eens op zo'n vrachtwagen van een paar meter hoog die spiegelglad isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Even een optelsommetje voor je:
1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken.
2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen
1+2 = 3
3: er ligt ijs op je dekzeil.
Dat moet je checken voordat je de weg op gaat.
Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op
Staat dan ook in de regelementen van transportbedrijvenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Even een optelsommetje voor je:
1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken.
2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen
1+2 = 3
3: er ligt ijs op je dekzeil.
Dat moet je checken voordat je de weg op gaat.
niet altijd dusquote:Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op
Euh, 2 seconden bij 90 km/u is 50 meter. Je kunt dus best wat meer afstand bewaren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:15 schreef Mauro het volgende:
Zoals in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 staat geregeld:
[..]
Rij ik vandaag maar weer eens over de snelweg naar mijn werk, rijd er een inhalende vrachtwagen voor me. Ik ben een automobilist die graag wat afstand houd dus rij ik zo'n 20 à 30 meter achter hem.
Het heeft vannacht toch ook niet gevroren?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:50 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Staat dan ook in de regelementen van transportbedrijven. En je optelsom klopt niet. Het kan vriezen maar als het verder niet geregend heeft? En daarnaast is het ook best moeilijk om te zien of je nou daadwerkelijk ijs op je oplegger hebt liggen
[..]
jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:51 schreef Light het volgende:
[..]
Euh, 2 seconden bij 90 km/u is 50 meter. Je kunt dus best wat meer afstand bewaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |