dit is precies waarom ik rude's stelling nu niet snap. Eerst stelt hij dat als je de lichtsnelheid nadert dat je klok langzamer loopt... nu stelt hij exact het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:59 schreef 14.gif het volgende:
Ja, en als hij sneller beweegt loopt z'n tijd toch langzamer?
Want als hij sneller beweegt komt hij dichter bij de lichtsnelheid...
Wat ga je eigelijk doen als je blijkt dat je voorspelling niet klopt?quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:56 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De klok op de evenaar loopt sneller. Dat is wat ik stel. Hij maakt heeft t.o.v. de klok op de noordpool een grotere omloopsnelheid. Per sec ( gemeten vanuit het middelpunt in de aarde, hypothetisch) legt deze klok meer km af.
inderdaadquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat ga je eigelijk doen als je voorspelling niet blijkt te kloppen?
Dat zeg je maar, ik weet zeker dat het niet waar is. Op de noordpool heeft de klok een andere snelheid dan op de evenaar. Je zou dit moeten weten. Als je een wiel zou nemen waarbij 1 klok in het midden wordt geplaatst en de ander aan de buitenzijde van het wiel, ook dan lopen de klokken met verschillende snelheden op het moment dat het wiel draait.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:22 schreef DionysuZ het volgende:
een antwoord voor rude: een klok op zeehoogte op de noordpool loopt even snel als een klok op zeehoogte op de evenaar.
Dat zeggen we niet zomaar. Dat is simpelweg zo. De aarde is nou eenmaal niet een simpel plat wiel en er is ook nog zoiets als algemene relativiteit.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat zeg je maar, ik weet zeker dat het niet waar is. Op de noordpool heeft de klok een andere snelheid dan op de evenaar. Je zou dit moeten weten. Als je een wiel zou nemen waarbij 1 klok in het midden wordt geplaatst en de ander aan de buitenzijde van het wiel, ook dan lopen de klokken met verschillende snelheden op het moment dat het wiel draait.
sorry maar hier is toch echt wel genoeg experimentele data voor te krijgen. De klokken lopen op zeeniveau overal ter wereld even snel.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat zeg je maar, ik weet zeker dat het niet waar is. Op de noordpool heeft de klok een andere snelheid dan op de evenaar. Je zou dit moeten weten. Als je een wiel zou nemen waarbij 1 klok in het midden wordt geplaatst en de ander aan de buitenzijde van het wiel, ook dan lopen de klokken met verschillende snelheden op het moment dat het wiel draait.
wikipedia... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmografiequote:Bewegingen van aarde en maan
[bewerk]
De aarde
a) de aardrotatie
[bewerk]
Kenmerken van de aarde
Vorm: bolvorm met afplatting aan de polen. Het bewijs hiervoor is de aardstraal. Deze is het kortst van het middelpunt naar de polen.
Kleur: blauw
De aarde draait om haar as in ongeveer 24 uur. Dit betekent dat de plaatsen aan de evenaar sneller draaien (zij leggen 40 000 km af in 24 uur: 1666km/uur) dan bijvoorbeeld de plaatsen op onze breedtegraad (1080 km/uur).
De aarde draait van west naar oost over zuid, dus tegenwijzerzin.
Dat verschil is nog geen miljardste seconden in 10000 jaar, niet echt de moeite van het berekenen waard dus.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:02 schreef rudeonline het volgende:
[..]
wikipedia... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmografie
Als de snelheid tussen evenaar en noordpool niet gelijk is, dan kunnen die klokken gewoon niet gelijk lopen.
Als we het over snelheden hebben van 300.000km/sec, zul je toch echt nauwkeurig moeten zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:05 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat verschil is nog geen miljardste seconden in 10000 jaar, niet echt de moeite van het berekenen waard dus.
Gisteren zei je nog dat tijd langzamer ging als je sneller beweegt (wat ook klopt).quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:15 schreef rudeonline het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=537812/sc=9182d8
Als je sneller gaat, dan gaat de tijd sneller. Waarom is iedereen zo blind.
Daarin is de natuur het niet met je eens.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:15 schreef rudeonline het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=537812/sc=9182d8
Als je sneller gaat, dan gaat de tijd sneller. Waarom is iedereen zo blind.
Dit voorbeeld van je werkt gewoon volgens de dynamica.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:14 schreef rudeonline het volgende:
Mijn inziens kunnen wij wel sneller als het licht en gaat de tijd sneller naar mate je harder beweegt.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:01 schreef rudeonline het volgende:
Als jij sneller gaat, gaat de tijd ook sneller, wanneer je langzamer gaat gaat de tijd ook langzamer.
quote:Op maandag 28 februari 2005 20:24 schreef rudeonline het volgende:
omdat de tijd naar mijn mening sneller gaat als je versnelt worden onze secondes uiteindelijk steeds korter.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:39 schreef rudeonline het volgende:
beweeg je sneller, dan gaat jou klok ook sneller.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:09 schreef rudeonline het volgende:
Des te sneller je beweegt, des te sneller gaat de tijd.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:09 schreef rudeonline het volgende:
Des te sneller je beweegt, des te sneller gaat de tijd.
ofquote:Op donderdag 29 december 2005 18:32 schreef rudeonline het volgende:
Hoe sneller je dat doet, des te sneller gaan jouw secondes.
quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef rudeonline het volgende:
Bewegende klokken lopen langzamer. Ongeacht de richting.
quote:Op donderdag 17 november 2005 21:14 schreef rudeonline het volgende:
het blijft een feit dat hoe dichter je de "lichtsnelheid" nadert, jou tijd steeds trager verloopt.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:25 schreef rudeonline het volgende:
Tijdsdilatie, waar onze tijd sneller gaat gaat deze voor een bewegend object langzamer.
quote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef rudeonline het volgende:
Oke, dat is duidelijk. 10 lichtjaar afstand overbrug je dus in minder dan 10jaar bij een snelheid van 80% van de lichtsnelheid.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:43 schreef rudeonline het volgende:
Naar mate hij dus sneller denkt te gaan rolt hij het touw steeds langzamer af.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:02 schreef rudeonline het volgende:
Als iemand nu vanaf de zon naar ons toe zou vliegen met 90%c, dahn moeten wij 8 minuten en nog wat op hem wachten. De persoon die de reis maakt doet er echter minder over. Hij is dan niet gedraaid en heeft gewoon in een "rechte" lijn naar ons toe bewogen. Dit simpelle voorbeeld moet toch genoeg zijn om te "bewijzen" dat zijn klok trager loopt?
quote:Op zondag 22 januari 2006 16:04 schreef rudeonline het volgende:
Als ik hier zit en jij beweegt met 90%c, dan loopt jouw klok langzamer en niet de mijne. Ook als je dit omdraait blijft dit gelijk. Jij komt er namelijk achter dan jouw klok achterlooopt t.o.v. die van mij. Dat men daar verder heel moeilijk over doet, dat begrijp ik niet. Een bewegende klok loopt langzamer.
Fuck!! Dat is zoeken geweest!quote:
We kunnen heel goed bepalen welke richting de aarde op gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:30 schreef rudeonline het volgende:
We weten de richi8tng van de aarde niet.
Het antwoord is gegeven maar jij zegt dan simpelweg: "dat is niet waar!"quote:Je zou t.o.v. de aarde kunnen versnellen of vertragen.
Als je t.o.v. de aarde vertraagt, dan gaat jou tijd langzamer.
Als je t.o.v. de aarde versnelt, dan gaat jouw tijd sneller.
[/qoute]
Daar straks zei je nog het omgekeerde.
Versnellen geeft vertraging in tijd.
[quote]
Mijn vraag over de 2 klokken op de Noordpool en de evenaar is nog steeds onbeantwoord.
Ze lopen niet even snel, maar welke loopt er nu langzamer van de 2?
Hoe kom je erbij dat dit zo is?quote:Waarom loopt een klok hoog in een kerktoren sneller dan 1 op zeeniveau?
Als je een object (de klok) versnelt, dan komt het op de observeerder over alsof de tijd trager gaat.quote:Als versnelling een klok vertraagt ( jullie woorden) hoe kun je een klok dan sneller laten lopen?
Het gaat jullie niet lukken...![]()
Zie je de klok of zie je het licht wat de klok "uitstraalt", letterlijk gezien kun je de klok niet zien.quote:Als je een object (de klok) versnelt, dan komt het op de observeerder over alsof de tijd trager gaat.
Dus als we een klok met een hele hoge snelheid voorbij zien vliegen, dan zien we de secondewijzer heeeel traag gaan.
Maar... voor het object zelf (de klok), gaat de tijd gewoon normaal vooruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |