abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:00:42 #201
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34698753
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:59 schreef 14.gif het volgende:
Ja, en als hij sneller beweegt loopt z'n tijd toch langzamer?

Want als hij sneller beweegt komt hij dichter bij de lichtsnelheid...
dit is precies waarom ik rude's stelling nu niet snap. Eerst stelt hij dat als je de lichtsnelheid nadert dat je klok langzamer loopt... nu stelt hij exact het tegenovergestelde.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:08:02 #202
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34699054
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De klok op de evenaar loopt sneller. Dat is wat ik stel. Hij maakt heeft t.o.v. de klok op de noordpool een grotere omloopsnelheid. Per sec ( gemeten vanuit het middelpunt in de aarde, hypothetisch) legt deze klok meer km af.
Wat ga je eigelijk doen als je blijkt dat je voorspelling niet klopt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:08:53 #203
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34699088
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat ga je eigelijk doen als je voorspelling niet blijkt te kloppen?
inderdaad ga je dan voor de 100ste keer toegeven dat je theorie niet klopt?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:44:00 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34700523
Relativiteit voor dummies 2
Waarom moet je het vragen als je het zelf al weet....
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 2 februari 2006 @ 01:31:23 #205
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34703306
ik vraag me af waarom jullie op een stelling in gaan die de uitkomst van de formule probeert te etaleren alszijnde dat met de uitkomst de herkomst van de formule desbewezen is !
pi_34714116
Snelheden zijn relatief. Dan is het toch logisch dat tijd en afstand ook relatief zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:22:01 #207
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34716448
een antwoord voor rude: een klok op zeehoogte op de noordpool loopt even snel als een klok op zeehoogte op de evenaar.
pi_34716902
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:22 schreef DionysuZ het volgende:
een antwoord voor rude: een klok op zeehoogte op de noordpool loopt even snel als een klok op zeehoogte op de evenaar.
Dat zeg je maar, ik weet zeker dat het niet waar is. Op de noordpool heeft de klok een andere snelheid dan op de evenaar. Je zou dit moeten weten. Als je een wiel zou nemen waarbij 1 klok in het midden wordt geplaatst en de ander aan de buitenzijde van het wiel, ook dan lopen de klokken met verschillende snelheden op het moment dat het wiel draait.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:37:32 #209
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34717005
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:34 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat zeg je maar, ik weet zeker dat het niet waar is. Op de noordpool heeft de klok een andere snelheid dan op de evenaar. Je zou dit moeten weten. Als je een wiel zou nemen waarbij 1 klok in het midden wordt geplaatst en de ander aan de buitenzijde van het wiel, ook dan lopen de klokken met verschillende snelheden op het moment dat het wiel draait.
Dat zeggen we niet zomaar. Dat is simpelweg zo. De aarde is nou eenmaal niet een simpel plat wiel en er is ook nog zoiets als algemene relativiteit.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:38:23 #210
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34717033
quote:

[..]

sorry maar hier is toch echt wel genoeg experimentele data voor te krijgen. De klokken lopen op zeeniveau overal ter wereld even snel.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:53:06 #211
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34717542
Je doet dus btw weer een verkeerde voorspelling rude Wat ga je daar nou mee doen?
Onikaan ni ov dovah
pi_34717881
quote:
Bewegingen van aarde en maan
[bewerk]
De aarde
a) de aardrotatie

[bewerk]
Kenmerken van de aarde
Vorm: bolvorm met afplatting aan de polen. Het bewijs hiervoor is de aardstraal. Deze is het kortst van het middelpunt naar de polen.
Kleur: blauw
De aarde draait om haar as in ongeveer 24 uur. Dit betekent dat de plaatsen aan de evenaar sneller draaien (zij leggen 40 000 km af in 24 uur: 1666km/uur) dan bijvoorbeeld de plaatsen op onze breedtegraad (1080 km/uur).
De aarde draait van west naar oost over zuid, dus tegenwijzerzin.
wikipedia... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmografie

Als de snelheid tussen evenaar en noordpool niet gelijk is, dan kunnen die klokken gewoon niet gelijk lopen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:05:18 #213
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34717962
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:02 schreef rudeonline het volgende:

[..]

wikipedia... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmografie

Als de snelheid tussen evenaar en noordpool niet gelijk is, dan kunnen die klokken gewoon niet gelijk lopen.
Dat verschil is nog geen miljardste seconden in 10000 jaar, niet echt de moeite van het berekenen waard dus.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34718131
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:05 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dat verschil is nog geen miljardste seconden in 10000 jaar, niet echt de moeite van het berekenen waard dus.
Als we het over snelheden hebben van 300.000km/sec, zul je toch echt nauwkeurig moeten zijn.

Wat nou als de aarde een diameter had van 300.000km? Loopt de klok op de evenaar dan wel sneller? ( stel je anders een kerktoren voor van 150.000km lengte..)
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:23:25 #216
100054 Quarks
pi_34718511
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:15 schreef rudeonline het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=537812/sc=9182d8

Als je sneller gaat, dan gaat de tijd sneller. Waarom is iedereen zo blind.
Gisteren zei je nog dat tijd langzamer ging als je sneller beweegt (wat ook klopt).
En je URI werkt niet.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:17:44 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34720082
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:15 schreef rudeonline het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=537812/sc=9182d8

Als je sneller gaat, dan gaat de tijd sneller. Waarom is iedereen zo blind.
Daarin is de natuur het niet met je eens.
Onikaan ni ov dovah
pi_34722759
quote:

[..]

Dit voorbeeld van je werkt gewoon volgens de dynamica.
Het wiel draait rond met een bepaalde hoeksnelheid omega.
De vectoriele snelheid van een klok wordt bepaald door het inwendig product van de vectoren omega en de klok.
de klok staat op een bepaalde vectoriele afstand van de as.
Hier komt een vectoriele snelheid uit van klok1 en klok 2, als je alles zou berekenen. Dat de klok die verder van de as zit harder draait komt omdat zijn vector ten opzichte van de as groter is dan de vector van klok 1.
Dus wat is je punt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 2 februari 2006 @ 22:37:34 #219
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34723701
Rude, wat is het nou?
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:14 schreef rudeonline het volgende:

Mijn inziens kunnen wij wel sneller als het licht en gaat de tijd sneller naar mate je harder beweegt.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 22:01 schreef rudeonline het volgende:

Als jij sneller gaat, gaat de tijd ook sneller, wanneer je langzamer gaat gaat de tijd ook langzamer.
quote:
Op maandag 28 februari 2005 20:24 schreef rudeonline het volgende:

omdat de tijd naar mijn mening sneller gaat als je versnelt worden onze secondes uiteindelijk steeds korter.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:39 schreef rudeonline het volgende:

beweeg je sneller, dan gaat jou klok ook sneller.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:09 schreef rudeonline het volgende:

Des te sneller je beweegt, des te sneller gaat de tijd.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:09 schreef rudeonline het volgende:

Des te sneller je beweegt, des te sneller gaat de tijd.
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:32 schreef rudeonline het volgende:

Hoe sneller je dat doet, des te sneller gaan jouw secondes.
of
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef rudeonline het volgende:

Bewegende klokken lopen langzamer. Ongeacht de richting.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:14 schreef rudeonline het volgende:

het blijft een feit dat hoe dichter je de "lichtsnelheid" nadert, jou tijd steeds trager verloopt.
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:25 schreef rudeonline het volgende:

Tijdsdilatie, waar onze tijd sneller gaat gaat deze voor een bewegend object langzamer.
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef rudeonline het volgende:

Oke, dat is duidelijk. 10 lichtjaar afstand overbrug je dus in minder dan 10jaar bij een snelheid van 80% van de lichtsnelheid.
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:43 schreef rudeonline het volgende:

Naar mate hij dus sneller denkt te gaan rolt hij het touw steeds langzamer af.
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:02 schreef rudeonline het volgende:

Als iemand nu vanaf de zon naar ons toe zou vliegen met 90%c, dahn moeten wij 8 minuten en nog wat op hem wachten. De persoon die de reis maakt doet er echter minder over. Hij is dan niet gedraaid en heeft gewoon in een "rechte" lijn naar ons toe bewogen. Dit simpelle voorbeeld moet toch genoeg zijn om te "bewijzen" dat zijn klok trager loopt?
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:04 schreef rudeonline het volgende:

Als ik hier zit en jij beweegt met 90%c, dan loopt jouw klok langzamer en niet de mijne. Ook als je dit omdraait blijft dit gelijk. Jij komt er namelijk achter dan jouw klok achterlooopt t.o.v. die van mij. Dat men daar verder heel moeilijk over doet, dat begrijp ik niet. Een bewegende klok loopt langzamer.
pi_34724534
Je spreekt jezelf een beetje tegen, daarom ook mijn verzoek, en tip om nu eens gestructureerd je gedachtes eens ok een rijtje te zetten...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:27:26 #221
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34729296
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:37 schreef DionysuZ het volgende:

[..]
Fuck!! Dat is zoeken geweest!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_34732323
We weten de richi8tng van de aarde niet. Je zou t.o.v. de aarde kunnen versnellen of vertragen.

Als je t.o.v. de aarde vertraagt, dan gaat jou tijd langzamer.

Als je t.o.v. de aarde versnelt, dan gaat jouw tijd sneller.

Klaar.

Mijn vraag over de 2 klokken op de Noordpool en de evenaar is nog steeds onbeantwoord.

Ze lopen niet even snel, maar welke loopt er nu langzamer van de 2?

Waarom loopt een klok hoog in een kerktoren sneller dan 1 op zeeniveau?

Als versnelling een klok vertraagt ( jullie woorden) hoe kun je een klok dan sneller laten lopen?

Het gaat jullie niet lukken...
pi_34732606
Ze lopen wel even snel...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:41:35 #224
100054 Quarks
pi_34732610
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:30 schreef rudeonline het volgende:
We weten de richi8tng van de aarde niet.
We kunnen heel goed bepalen welke richting de aarde op gaat.
quote:
Je zou t.o.v. de aarde kunnen versnellen of vertragen.

Als je t.o.v. de aarde vertraagt, dan gaat jou tijd langzamer.

Als je t.o.v. de aarde versnelt, dan gaat jouw tijd sneller.
[/qoute]
Daar straks zei je nog het omgekeerde.
Versnellen geeft vertraging in tijd.

[quote]
Mijn vraag over de 2 klokken op de Noordpool en de evenaar is nog steeds onbeantwoord.

Ze lopen niet even snel, maar welke loopt er nu langzamer van de 2?
Het antwoord is gegeven maar jij zegt dan simpelweg: "dat is niet waar!"
Tja, vind je het gek dat we niet meer weten wat we moeten zeggen tegen jou.
quote:
Waarom loopt een klok hoog in een kerktoren sneller dan 1 op zeeniveau?
Hoe kom je erbij dat dit zo is?
quote:
Als versnelling een klok vertraagt ( jullie woorden) hoe kun je een klok dan sneller laten lopen?

Het gaat jullie niet lukken...
Als je een object (de klok) versnelt, dan komt het op de observeerder over alsof de tijd trager gaat.
Dus als we een klok met een hele hoge snelheid voorbij zien vliegen, dan zien we de secondewijzer heeeel traag gaan.
Maar... voor het object zelf (de klok), gaat de tijd gewoon normaal vooruit.
pi_34732742
quote:
Als je een object (de klok) versnelt, dan komt het op de observeerder over alsof de tijd trager gaat.
Dus als we een klok met een hele hoge snelheid voorbij zien vliegen, dan zien we de secondewijzer heeeel traag gaan.
Maar... voor het object zelf (de klok), gaat de tijd gewoon normaal vooruit.
Zie je de klok of zie je het licht wat de klok "uitstraalt", letterlijk gezien kun je de klok niet zien.

En als een klok rond de aarde wordt gevlogen dan loopt hij toch echt voor of achter op de "stilstaande" klok. Hoe kan dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')