quote:Op maandag 23 januari 2006 13:14 schreef Avani het volgende:
Volgende week 1 tentamen methodologie, wat waarschijnlijk wel goed te doen is. Deze week maar eerst een paper inleveren.![]()
beter eind december jaquote:Op maandag 23 januari 2006 13:16 schreef Boomlaars het volgende:
Eind december had ik 5 tentamens, waarvan ik er 5 gehaald heb.. 1 vak had ik opgeofferd om de andere 4 goed te kunnen leren onder het mom van 'beter 4 6jes dan 5 5jes', maar mijn uit de mouw geschudde antwoorden bleken bij het 5e vak toch voldoende voor een 6
Nu pas weer in maart tentamens![]()
tsk tskquote:Op maandag 23 januari 2006 13:17 schreef splendor het volgende:
Vandaag wiskunde/natuurkunde over warmtecapaciteit en vermogen en nog wat van die onzin.
En morgen wiskunde/natuurkunde over druk, chemie, biologie en communicatie.
Allemaal herkansingen.
Ik hoor er ook niet veel goeds over. Gelukkig ontstpring ik de dans.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]niet om je bang te praten, maar methodologie wordt algemeen als een enorm klotevak beschouwd
ja ik heb 8 vragen straks en moet ook allemaal achtergrondliteratuur lezen waar hooguit 1 vraag over gesteld gaat worden. Ga ik dus mooi niet doenquote:Op maandag 23 januari 2006 13:27 schreef MadMarine het volgende:
morge techniek, en teringdetering wat is dat veel!! 4 boeken voor 10 vragen!!
Dat heb ik ook.. (Hanze), laatste college was ergens halverwege december, en in de tussentijd nog wel paar keer presentaties e.d. gehad. Al die tijd kunnen leren, maarja komt er toch altijd weer op neer dat ik op het laatste moment (lees; dag van te voren) nog alles moet lerenquote:Op maandag 23 januari 2006 13:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
beter eind december jaHier aan de RuG is het echt waardeloos geregeld. We hebben vóór de kerstvakantie een voorbereidingsweek, daarna vakantie en direct daarna tentamens. Alleen heb ik alles (drie tentamens dit keer) pas in de laatste week van januari. Ik verveel me dood, zit er nu al 3 weken tegenaan te hikken (ben in de tweede week vd kerstvakantie begonnen met leren). Dus ik ben blij dat straks alles geweest is en ik in februari weer gewoon naar college kan. Heb al sinds medio december vrij en pas medio februari beginnen de colleges weer fatsoenlijk
Dat hoor ik wel meer, maar ik vind het eigenlijk best leuk.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]niet om je bang te praten, maar methodologie wordt algemeen als een enorm klotevak beschouwd
Als ik het de volgende keer niet haal word ik van mijn studie afgegooidquote:Op maandag 23 januari 2006 13:29 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Avani het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel meer, maar ik vind het eigenlijk best leuk.![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 13:36 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Als ik het de volgende keer niet haal word ik van mijn studie afgegooid.
quote:Op maandag 23 januari 2006 13:40 schreef koentjuh18 het volgende:
Achja,.. gelukkig vermaak ik me ;prima in Groningen, dus hoeft niet alles gehaald te worden
Tegenwoordig wel helaas..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]daar heb ik gelukkig geen last meer van aangezien ik al in het derde jaar zit en niet meer weggetrapt kan worden (in het 1e jaar ook niet trouwens, hier in Groningen) Maar dat is zwaar kut voor je
Succes
IO , Tu Delft??quote:Op maandag 23 januari 2006 13:27 schreef MadMarine het volgende:
morge techniek, en teringdetering wat is dat veel!! 4 boeken voor 10 vragen!!
woensdag analyse herkansing op de gokleren heeft toch niet zoveel zin meer
en vrijdag lekker op statica bikkelen![]()
Vroege tentamens zuigen behoorlijk idd, de vroegste hier was om 8:30.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:01 schreef Scylla het volgende:
Vanochtend eentje, Engels Taalverwerving...niets voor geleerd omdat er enkele biertjes voorrang hadden. Desondanks errug makkelijk tentamen, en wie weet nog een voldoende ook. Alleen is 9 uur voor een tentamen wel errug vroeg..
Wetenschapsfilosofie is dan ook een enorm kutvakquote:Op maandag 23 januari 2006 14:08 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb begin januari 3 tentamens gehad, waarvan ik er één niet gehaald heb, en dat is Wetenschapsfilosofie. Morgen is de herkansing.
quote:Op maandag 23 januari 2006 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]ja is ook wel leuk, alleen het tentamen niet
whehe, maar daar kom je nog wel achter
![]()
De boodschap is duidelijk, dat wordt dus hard leren volgende week.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:36 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Als ik het de volgende keer niet haal word ik van mijn studie afgegooid.
uh-huhquote:Op maandag 23 januari 2006 13:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
IO , Tu Delft??dan had je vandaag ergonomie toch?
Ik moet morgen nog even 5 minuten presenteren en ben dan ook tot de 6e februari ofzo vrij.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:23 schreef DaForZz het volgende:
Woensdag laatste tentamen en daarna anderhalf week vrij![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Vrijdagavond Psychodiagnostiek. Wel colleges gevolgd, boek nog niet gelezen, dit wordt een ramp.
Ik had er wel veel vertrouwen in, maar nu jij het mierenneuktentamens noemt ga ik toch nog maar wat meer aandacht eraan bestedenquote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Vrijdag Leren & Ontwikkeling, vak van vorig jaar, wil proberen het in één keer te halen, maar zijn mierenneuktentamens.
geen wonder. Dat is de pedant van methodologiequote:Op maandag 23 januari 2006 14:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wetenschapsfilosofie is dan ook een enorm kutvakIk had het bij filosofie op de middelbare school. Geen pretje.
quote:Op maandag 23 januari 2006 14:08 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb begin januari 3 tentamens gehad, waarvan ik er één niet gehaald heb, en dat is Wetenschapsfilosofie. Morgen is de herkansing.
Ja dat is een nieuwe regeling hier. Geen idee waarom. Ben er niet heel erg blij mee.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]wij hebben pas in juni herkansingen van januari
nieuwquote:Op maandag 23 januari 2006 17:12 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ja dat is een nieuwe regeling hier. Geen idee waarom. Ben er niet heel erg blij mee.
Noh!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb mijn herkansing methodologie van gisteren gehaalden er is dus nog kans dat ik m'n bachelor dit jaar haal. Tot nu toe alles wel gehaald (geen lastige dingen meer). Hopelijk blijft dat aankomend semester zo
Vorig jaar al gehaald.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:55 schreef _Denker het volgende:
Nog meer mensen 411002 Finance & Accounting vandaag?
Nee 2e.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1e jaars zeker? Met het verschrijden der jaren heb ik steeds minder![]()
Dat hoorde ik inderdaad al. Maar jji moet 'm vanmiddag maken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:37 schreef _Denker het volgende:
[..]
Vorig jaar bij Vergeer was 'ie makkelijker. Nu hebben we prof. dr. ir. Wouters
Nee, ik heb dit jaar (1e jaar) maar 1 tentamen, en die heb ik al gehad.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Moet jij er ook aan geloven?
Ik zit ook nog te wachten op de uitslag van een toets jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:17 schreef Dizzee het volgende:
ook zoiets ja, de uitslag die zo lang op zich laat wachten
Tenzij het onderzoeksrapport, wat we bij de presentatie moesten toelichten, niet goedgekeurd wordt. Dan kun je volgende week gewoon naar school om een nieuw rapport te fabriceren en het nog eens te presenteren.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik moet morgen nog even 5 minuten presenteren en ben dan ook tot de 6e februari ofzo vrij.
Hier doen ze er soms 3 weken over...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik had een bliksemsnelle uitslagGisteren toets gemaakt, vanochtend om 9 uur cijfers al bekend. Maar de docent hoefde dan ook maar 10 tentamens ofzo na te kijken
Super
. Konden ze allemaal maar zo snel
8.6quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:37 schreef fallrite het volgende:
[..]
Ik zit ook nog te wachten op de uitslag van een toets ja![]()
10 Tentamens in 1 week?!?quote:
Ik heb er twee moeten schrijven van allebei drie en een half kantje, ook in drie uur. Ging net goed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:27 schreef captain.lefteye het volgende:
Mijn 2e tentamen ging ook kut. Een essay van 4 kantjes schrijven binnen 3 uur is best wel lastig... Kwam dan ook niet echt aan mijn conclusie toe.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:44 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik heb er twee moeten schrijven van allebei drie en een half kantje, ook in drie uur. Ging net goed.
Kan je natuurlijk niet vertellen waar die van Black_Tulip over gaan, kan je wel vertellen waar ik 4 kantjes over vol moest schrijven, niet dat je daar ook maar iets hebtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wtf waar moet dat over gaan dan?? Gelukkig hebben ze op het HBO niet van dat soort grapjes!
.
Vandaag Frans gehad, loop ik helemaal die werkwoordjes te leren blijkt 80% van het tentamen over andere dingen te gaan
Ik heb morgen ook ondernemingsrecht (herkansing). Vorige keer één punt te weinig gehaaldquote:Op maandag 23 januari 2006 13:31 schreef koentjuh18 het volgende:
Woendag belastingrecht II
Donderdag Ondernemings recht
Week erop Finacial Accountning II
Weer daarop B&ICT en Internal Control; Grondslagen
Druk dus de komende 3 weken
Nederlandsquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wtf.. Wat voor tentamens zijn het dan?
CE?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Nederlands
Engels
Duits
MCV
Logistiek
Financieel Management
Commercieel
Sova
Bank en verzekeringswezen
ICT![]()
Het vak heet Cultuur, Kunst en Media en het is van American Studies. Het komt er dus op neer dat we tijdens de colleges onderdelen van de Amerikaanse geschiedenis/cultuur hebben behandeld door het 'bestuderen'quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wtf waar moet dat over gaan dan??
Dat had ik dus bij mijn tentamen Spaans receptief.. Gelukkig had ik toen nog niet zoveel geleerd, want het was vooral tekstverklaringquote:Vandaag Frans gehad, loop ik helemaal die werkwoordjes te leren blijkt 80% van het tentamen over andere dingen te gaan
Ik heb vrijdag ook Spaans, maar dat is best makkelijk oa paar werkwoordvormen en tot 1000 kunnen schrijven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:11 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat had ik dus bij mijn tentamen Spaans receptief.. Gelukkig had ik toen nog niet zoveel geleerd, want het was vooral tekstverklaringVrijdag heb ik het tentamen productief en daar moet ik nog wel het een en ander voor leren. Dat ben ik dus nu aan het doen
![]()
... Jij hebt toch niet hetzelfde tentamen als ik he? Eerstejaars, van een tot vier in de Tennishal (waar is dat kreng eigenlijk, gewoon in ACLO?)?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag ook Spaans, maar dat is best makkelijk oa paar werkwoordvormen en tot 1000 kunnen schrijven.Gelukkig
GEEN woordjes meer die ik hoef te leren!! (niet veel iig).
Neuh.. ik heb het van 11:00 tot 12:00 in "de appel" (gedeelte van het Zernikecomplex).quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
... Jij hebt toch niet hetzelfde tentamen als ik he? Eerstejaars, van een tot vier in de Tennishal (waar is dat kreng eigenlijk, gewoon in ACLO?)?
Ik moet alle woordjes nog zien te leren. Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Noemen ze dat op andere scholen FSM (Financial services management). Nou ja, bij InHolland is dat in ieder geval een opleiding. En een vak, dat vorige week in een van mijn tentamens verwerkt zat. Bankwezen, verzekeringen enzo. Ik vond het in ieder geval best een interessant vak.quote:
tennishal is volgens mij rechts van je als je komt aanfietsen. Dus langs nask en nog vóór het bussenpleintjequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
... Jij hebt toch niet hetzelfde tentamen als ik he? Eerstejaars, van een tot vier in de Tennishal (waar is dat kreng eigenlijk, gewoon in ACLO?)?
Ik moet alle woordjes nog zien te leren. Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef captain.lefteye het volgende:
Wel een ontzettend hoog gehalte Groningen hier trouwens
Nee is Financieel Management, boekhoudingquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Noemen ze dat op andere scholen FSM (Financial services management). Nou ja, bij InHolland is dat in ieder geval een opleiding. En een vak, dat vorige week in een van mijn tentamens verwerkt zat. Bankwezen, verzekeringen enzo. Ik vond het in ieder geval best een interessant vak.
Je was te laatquote:Op maandag 23 januari 2006 13:04 schreef Viking84 het volgende:
over een uurtje heb ik letterkunde vd vroegmoderne tijd
... Aha. Gewoon naar Zernike rijden en rondvragen dus.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tennishal is volgens mij rechts van je als je komt aanfietsen. Dus langs nask en nog vóór het bussenpleintjeik heb iig wel tentamens gehad in dat gebouw en ik ben ook vd RuG
Tennishal is bij de aclo. Gewoon het gebouw ingaan en dan linksaf, dan loop je recht op de hal af.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:19 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
... Aha. Gewoon naar Zernike rijden en rondvragen dus.
Dus toch in de ACLO. Tsjee, dan heb ik die plek al enkele malen mogen bewonderen. Wel een kutplek voor een tentamen zegquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tennishal is bij de aclo. Gewoon het gebouw ingaan en dan linksaf, dan loop je recht op de hal af.
De tentamenhal is de hal aan de rechterkant net voor het bussenplein.
ja, weet niet, daar kun je over twisten. Als je toch maar 1 keer in het half jaar tentamens hebt, kun je de rest van het jaar een beetje lopen lanterfanten en hoef je bij het maken van afspraken niet steeds rekening te houden met tentamens. Dat herinner ik me in ieder geval van de middelbare school. Er kon steeds weer een tentamen opduiken. Dan heb ik toch liever regelmatige perioden (en niet drie weken, das echt te snel achter elkaarquote:Op donderdag 26 januari 2006 00:52 schreef Kirai het volgende:
Ik moet er iedere 3 weken aan gelovenDeze vrijdag weer woohoo. Toch is het beter om iedere 3 weken een tentamen te hebben dan in 5 achter elkaar denk ik zo. Tenminste ik ben er blij mee
* _Denker jaloers isquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
* viking84 jaloers is
Die van mij zijn maandag om 10 uur voorbij
Ko_9 is ook jaloersquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:31 schreef _Denker het volgende:
[..]
* _Denker jaloers is
Die van mij zijn woensdag om 1700 voorbij
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:03 schreef Ko_9 het volgende:
Morgen: Kansrekening&Statistiek
Dinsdag:River Engineering & Grondwatermechanica+Transport
Donderdag: Analyse2 & Dynamica
Vrijdag: Lineaire Algebra en Differentiaalvergelijkingen
Hopelijk haal ik 50% van deze tentamens, anders ga ik maar werk zoeken ofzo (heb al hbo-diploma op zak)
| 1 2 | 09:00-12:00 153031 Statistiek |
daar heb je een fotoboek voor he, voor antwoorden op deze vragenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:13 schreef Sport_Life het volgende:
Feli!.
Waarom krijg je trouwens Fins op een "American studies" studie? Keuzevak ofzo?
Dankjequote:
Keuzevak inderdaadquote:Waarom krijg je trouwens Fins op een "American studies" studie? Keuzevak ofzo?
Goed ik krijg ook Chinees komende periode, maar da's een keuze vak hehe.
Open boek tentamens for the winquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:16 schreef SouthernSun het volgende:
krijg net een 8.5 terug voor mn laatste tentamen vorige weekheeft het toch nog nut gehad dat het open boek was, want had er het minst voor geleerd
Checkquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:18 schreef Viking84 het volgende:
@ de mensen die denken dat een open boek tentamen per definitie een eitje is. Well, you're wrong. Je moet nog wel verdomd goed weten wat er in een artikel staat en waar je antwoorden op vragen kunt vinden, want alles ter plekke op zoeken, daar gaat doorgaans teveel tijd in zitten. Maar er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn
is idd niet altijd makkelijk. had vorige week 4 tentamens waarvan 3 open boek. nouja 1 daarvan ging dus goedquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:18 schreef Viking84 het volgende:
@ de mensen die denken dat een open boek tentamen per definitie een eitje is. Well, you're wrong. Je moet nog wel verdomd goed weten wat er in een artikel staat en waar je antwoorden op vragen kunt vinden, want alles ter plekke op zoeken, daar gaat doorgaans teveel tijd in zitten. Maar er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef Etcetera het volgende:
morgen eerste en enige tentamen van de periodeOrganisatiekunde
is een internetsite over het boek, heb wat vragen beantwoord. Van de eerste paar hoofdstukken toch wel meer goe dan fout... maar de laatste hoodstukken
Het mag gewoon niet tochquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:38 schreef teletubbies het volgende:
mag een leraar een aantal oude vwo-examen opgaven letterlijk gebruiken voor een tentamen ook zonder de bron te vermelden? Dit is toch een vorm van plagiaaT?
hoiquote:
Feli, schijnt een lastig vak te zijn.quote:
quote:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik had een 8,2 voor mijn methodologie![]()
Nou hoef ik de her niet te doen eigenlijk, maar ik ga het toch wel doen. Even een 7,5 gemiddeld proberen te halen.
Kijken of ik dat vol houd in verband met onderzoeksmaster en zo
ik ben allergisch voor mensen met een goed punt voor methodologiequote:Op woensdag 1 februari 2006 22:24 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik had echt maar een zes verwacht of zo hoor
quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik had een 6,5 voor een van mijn tentamens. Niet echt een cijfer om over naar huis te schrijven, maar ik heb weer een paar studiepunten, dus een hertentamen zal het niet worden. Nu alleen nog even hopen dat ik het andere tentamen ook gehaald heb.
Ik ben zeeeeeer content met mijn 6 voor Privaatquote:Op donderdag 2 februari 2006 00:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een 6,5
Hoewel ik erbij moet zeggen dat dat afhankelijk is van het vak. Voor sommige vakken (die in mijn ogen volstrekt onbelangrijk zijn en puur voor de statistieken en ECTS in het programma staan) vind ik een 5,6 prima. Voor andere vakken is een 6 ook acceptabel, maar dan heb ik vaak toch wel zoiets van: mwoah, dat had wel wat overtuigender gemogen.
Nou, na een heerlijk 1,5 uur slapen was ik weer wakker (insomnia#!##!@$!@), dus ik heb in ieder geval nog drie oude tentamens uit m'n kop kunnen leren...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:44 schreef soylent het volgende:
Donderdag fundamentele informatica 1, ik zie het totaal niet zitten eigenlijk![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:04 schreef Viking84 het volgende:Ik ben nooit content met een 6, dat vind ik eigenlijk onvoldoende. 7 is normaal, 8 is streefcijfer en 9 is een supergrote verrassing
Ik heb 1 keer een 9 gehaald (in het eerste jaar
), daarna vooral achten, alleen ik denk dat t dit semester alleen maar zevens worden verder
verklaar je naderquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef Dementor het volgende:
Ik haal graag een 7 of hoger omdat dit pluspunten oplevert
Een 6 is een 6, een 6 is meer dan de helft van de 10punts schaal. Is dus meer dan zatquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:04 schreef Viking84 het volgende:Ik ben nooit content met een 6, dat vind ik eigenlijk onvoldoende. 7 is normaal, 8 is streefcijfer en 9 is een supergrote verrassing
Ik heb 1 keer een 9 gehaald (in het eerste jaar
), daarna vooral achten, alleen ik denk dat t dit semester alleen maar zevens worden verder
Ligt er maar net aan bij mij. Als ik voor een vak keihard heb lopen leren en ik haal een 5,5 ->5,9 ben ik absoluut niet tevreden. Maar voor een vak als Frans wat ik maar half heb lopen leren en toch nog een 6,5 eruit sleep vind ik wel netjes van mezelfquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
een 6 is bij mij voldoende, lager dan een 6 (vanaf 5,5) vind ik niet mooi, maar wel voldoende. Een 7 vind ik netjes, een 8
![]()
en een 9 ongeloofwaardig (en ik heb zowaar een 9 gehaald dit jaar
kon het nauwelijks geloven, leverde een 8,3 op voor het vak int otaal
)
Dan nog heb je slechts iets minder dan de helft fout. Vind ik niet getuigen van een goede kennis van zakenquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een 6 is een 6, een 6 is meer dan de helft van de 10punts schaal. Is dus meer dan zatZit je onder de helft heb je een onvoldoende
![]()
Het tentamen bestond uit 40 multiple choice vragen. Ik had vorige keer nog een 8,8 voor zo'n tentamen, terwijl ik dacht dat ik het heel beroerd gedaan had. Nu was ik redelijk tevreden en zit ik daar gewoon ruim 2 punten onder. Ik was niet zo tevreden, maar zoals ik zei, de studiepunten zijn binnen.quote:
Het leuke van mensen is dat de een een strebertje is, de andere een perfectionist en de andere gewoon onzettend serieus bezig is en niet tevreden is met een beetje maar toch net wat meer wilt hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan nog heb je slechts iets minder dan de helft fout. Vind ik niet getuigen van een goede kennis van zakenOok al is een tentamen maar een momentopname, het geeft vaak wel een goede indicatie van de kennis die studenten hebben opgedaan...
Mis ik iets?quote:
Dacht ik ook altijd, tot je het met stage in de praktijk moet brengen en dan denk je fuck dit "komt me bekend voor" hoe zat het ook alweerquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het leuke van mensen is dat de een een strebertje is, de andere een perfectionist en de andere gewoon onzettend serieus bezig is en niet tevreden is met een beetje maar toch net wat meer wilt hebben.
Ik ben iemand die dan gauw tevreden is![]()
Kom op hee... je noemt een 6,5 een cijfer om niet over naar huis te schrijven. Een 3 of een 4 is een cijfer dat te zeggen, maar een 6,5quote:
Bij ons mag ik wel de oude tentamens + antwoorden ernaast houdenquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus over iets meer dan een uur, en ik snap er geen reet vanEn geen open boek
Dat wordt een her in mei.
Maar goed, een 9 is wel een dubbelpost waard.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:35 schreef Viking84 het volgende:
Zo, hèhè, eindelijk kan ik hier komen braggen over mijn 9 voor het specialisatiecollege taalkundeHelaas had de helft van de klas een 9 of hoger voor dit onderdeel, dus het is niet zo bijzonder. Maar blij ben ik wel
oh, ik zoek altijd mijn avatar als herkenningspunt, maar die doet t niet blijkbaarquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:57 schreef soylent het volgende:
Ja, hier:
[..]
Maar goed, een 9 is wel een dubbelpost waard. [afbeelding]
Wat studeer jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jippie, mijn andere tentamen ook gehaald. Een 6,6. Ik scoor wel erg constant elke periode. De eerste periode een 8,7 en een 8,8 en nu een 6,5 en een 6,6. Nu nog even het project goed afronden en ik heb alweer 30 studiepuntjes dit jaar.
Waarom heb ik dat cijfer nog niet terug?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef Viking84 het volgende:
Whaah! En ik heb wéér een 9 hoor, voor een minor waarvoor ik de eindopdracht ook nog uit m'n duim heb gezogen![]()
twee van de vier vakken van dit semester met een 9 afgesloten
omdat ik voor m'n scriptie heb zitten mailen met de docent en toen zette ze het er even als ps'je bij met 'zeer goed werk'quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom heb ik dat cijfer nog niet terug?![]()
Niet dat ik echt zit te wachten op nog een 5...
En ik wacht nog steedsquote:Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef fallrite het volgende:
Ik zit nog steeds op m'n cijfers te wachten![]()
Ah, op die manier. Ik had een 5 op klankleer, zoals voor m'n gevoel 70% van de klas. Gespreksanalyse heb ik in m'n hoofd ook met de minuut slechter gemaakt, en vroegmodern, tsja... Je weet het nooitquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
omdat ik voor m'n scriptie heb zitten mailen met de docent en toen zette ze het er even als ps'je bij met 'zeer goed werk'![]()
Waar had je nog meer een 5 op dan? Ik zit op vroegmodern te wachten. Dat heb ik wel gehaald, maar wil het toch even zeker weten. Dan heb ik alles gehaald en hoef ik "nog maar" 40 ECTS'jes te doen voor m'n BA
Oh, das minderquote:Op zondag 12 februari 2006 13:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik had een 5 op klankleer, zoals voor m'n gevoel 70% van de klas. Gespreksanalyse heb ik in m'n hoofd ook met de minuut slechter gemaakt, en vroegmodern, tsja... Je weet het nooit.
Historische taalkunde heb ik nog niet gehaald, terwijl ik de tweede keer er ook volledig van overtuigd was dat wel te hebben gedaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, das minderIk vind S. van 17e eeuwse letterkunde sowieso niet zo'n fijne tentaminator. Bij historische taalkunde dacht ik het de eerste keer ook gemakkelijk gehaald te hebben, maar nee hoor
Ik heb wel mijn werkstuk bij hem ingeleverd
Het tentamen zal wel voldoende zijn, maar het werkstuk hopelijk ook
Als het goed is, weten we het deze week
.
Hoeveel tijd heb jij aan de minor besteed? We hadden er per week 7 uur aan moeten besteden (inclusief college uren). Ik denk dat ik in totaal ongeveer een week bezig ben geweest met alle opdrachten. Ik vond de opzet vrij waardeloos, er waren constant probleempjes, voor mijn gevoel was er totaal niet over nagedacht hoe men het vak wilde aanpakken. Ze rommelden maar wat aan, dus was ik ook niet meer gemotiveerd om de eindopdracht serieus aan te pakken.
pfiew, dus je gaat me niet verlinken?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Historische taalkunde heb ik nog niet gehaald, terwijl ik de tweede keer er ook volledig van overtuigd was dat wel te hebben gedaan.
Hmm, hoeveel tijd ik per week aan m'n minor besteedde inclusief college-uren? 2 dan. Heb de opdrachten gemaakt op de zondag voor de deadline, en het eindartikel op de maandagochtend, voor het tentamen Vroegmoderne. Compleet verzonnen uiteraard.
De eerste colleges vond ik echt heel leuk, maar toen idd een beetje duidelijk werd hoe rommelig alles was vond ik er al snel niets meer aan. Vandaar ook m'n laatste minuten-werk.
Ik wacht nog op de uitslag van mijn tentamen Staatsrecht.quote:
Ik studeer Bedrijfseconomie.quote:
Al een tijd geleden las ik dat je tot je teleurstelling nog op de havo zat. Nu ben je er wel vanaf dus, een verlaat gefeliquote:
Die krijg ik volgend kwartiel ookquote:Op zondag 12 februari 2006 19:48 schreef MCH het volgende:
Statistiek in 1 keer gehaald.![]()
Mijn cijfer: 5.5![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 19:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is inderdaad al vrij lang geleden. Afgelopen schooljaar heb ik weinig uitgevoerd, dus dat zal het jaar daarvoor geweest zijn. Maar dank je. Ik ben er inderdaad klaar mee, met 8 certificaten wilden ze me wel hebben bij Bedrijfseconomie.
Succes. Op de Uni zijn tentamens te vergelijken met eindexamens vwoquote:Op maandag 13 februari 2006 09:02 schreef m0nica het volgende:
Aaah! Vandaag beginnen mijn tentamens!
Oke, ik zit nog wel in 6vwo.. Maar toch: wish me luck![]()
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef Litso het volgende:
Ik heb gewoon een opleiding zonder tentamens
Aan het eind van elke course moet ik een portfolio inleveren met de eindopdracht van het vak en eventuele andere opdrachten die er bij hoorden, een logboek, een reflectieverslag en een participatieverslag. Dan geef ik even gauw een presentatie voor de klas over wat ik deze keer heb gedaan en hoe en waarom, en dan is het okay.
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...
Al die opdrachten zijn zo kut, daar heb ik echt de pest aan.
Aha. Bij zo'n studie is het ook niet zo maf om vooral/alleen dat soort praktijkopdrachten te krijgen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"
en dan moet je een website bouwen en verklaren waarom je hem zo hebt gemaakt als je hebt gedaan.
Opdrachten die mij wel liggen, anders had ik deze opleiding (Digitale Communicatie) niet gekozen
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:10 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb weer een cijfer terugNu heb ik alles van een 5 tot een 9 gehaald
En mijn gemiddelde is een 7
Dat cijfer is een 9 voor Fins trouwens; een 9 voor het tentamen en een 9 voor de portfolioNu alleen nog twee cijfers van American Studies..
ik ookquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...
Al die opdrachten zijn zo kut, daar heb ik echt de pest aan.
Dankjequote:
Ik wacht ook al weken op die twee eindcijfers, maar de docente is (voor de zoveelste keer) ziek geworden met doodse stilte als resultaat..quote:Ik moet ook nog een cijfer terug. Wacht ik al 3 weken op en de maximale nakijktermijn is al verstreken. Maar de docenten zijn van die oude sokjes die nakijktermijnen aan hun laars lappen
Ik heb nu voor al mijn vakken wekelijks huiswerk. Bah.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ookmoet nu om de vier weken een miniportfolio inleveren, want de docenten willen dat we bijhouden
Heb toch liever eind juni een middagje werk en dan alles inleveren
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik heb nu voor al mijn vakken wekelijks huiswerk. Bah.
Bij vier van mijn acht vakken wel ja..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
Ja, ik ook natuurlijk, maar dan wel dingetjes lezen. Dat telt niet. Je moet echt elke week een opdracht inleveren, is dat bij jou zo?
Ik zit er ook nog op te wachtenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]wat goed hee
. Ik moet ook nog een cijfer terug. Wacht ik al 3 weken op en de maximale nakijktermijn is al verstreken. Maar de docenten zijn van die oude sokjes die nakijktermijnen aan hun laars lappen
Klinkt als een simpele HBO-studie.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"
en dan moet je een website bouwen en verklaren waarom je hem zo hebt gemaakt als je hebt gedaan.
Opdrachten die mij wel liggen, anders had ik deze opleiding (Digitale Communicatie) niet gekozen
Netjesquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:48 schreef Skv het volgende:
Politieke Processen en structuren 2
Herkansing Politieke proceseen en structuren 7
Een 6, jij? Heb verder alleen nog maar mensen gesproken die een 5 hadden, dus ik ben an sich wel blij, al had ik iets hoger verwacht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:54 schreef Viking84 het volgende:Ik heb mijn laatste cijfer ook - eindelijk - binnen. Een 7 die in schril contrast staat tot mijn twee negens van dit semester (
), maar tóch
DevilsandDust, wat had jij op vroegmoderne?
yepquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Een 6, jij? Heb verder alleen nog maar mensen gesproken die een 5 hadden, dus ik ben an sich wel blij, al had ik iets hoger verwacht.
Of wacht, die 7 IS natuurlijk voor Vroegmoderne! Goed gedaan
Ik kan dat schatten dus helemaal niet, had verwacht als enige Klankleer te hebben gehaald. Dat is dus uiteindelijk het enige vak wat ik NIET heb.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
yepik was niet bijzonder verrast eigenlijk. Ben meestal wel vrij goed in staat in te schatten welk cijfer ik zal hebben, zeker met letterkundige vakken. Voor moderne letterkunde had ik ook een 7 (ook al zoals verwacht) en voor middelnederlands had ik een 8 (maar dat tentamen was destijds ook erg gemakkelijk).
Morgen even werkstuk ophalen, denk ik. Ben benieuwd hoe ik dat gedaan heb. Ik heb het over Petrarca en PC Hooft gedaanjij?
zeg je dat nou omdat je dat hoort te zeggen als student Nederlands of omdat je het écht interessant vindt? Ik vond het in het begin allemaal heel interessant, maar ik ging een beetje chaotisch te werk (raakte bronnen kwijt, las dingen niet goed), dus ik moest een paar keer opnieuw beginnen. Was de lol er al snel vanafquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kan dat schatten dus helemaal niet, had verwacht als enige Klankleer te hebben gehaald. Dat is dus uiteindelijk het enige vak wat ik NIET heb.
Mijn werkstuk ging over de link tussen de Verlichting en J. F. Martinet. Enorm interessant, idd.
Ik heb de Verlichting altijd een interessante periode gevonden, vandaar natuurlijk ook m'n keuze. Maar die Martinet, tsja. Zo goed en slim en vroom en liefdadig en weet ik veel wat voor goeds ie allemaal wel niet in zich had. Dat soort types vervelen me nogal snelquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zeg je dat nou omdat je dat hoort te zeggen als student Nederlands of omdat je het écht interessant vindt? Ik vond het in het begin allemaal heel interessant, maar ik ging een beetje chaotisch te werk (raakte bronnen kwijt, las dingen niet goed), dus ik moest een paar keer opnieuw beginnen. Was de lol er al snel vanaf. Maar heb wel een boekje met sonnetten van Petrarca gekocht en die zijn erg mooi
Hebben jullie een beetje een leuke leeslijst van moderne letterkunde? Mag hopen voor jullie dat Du Perron en Lucebert eraf zijn gegooid (die eerste leverde nogal wat protesten op verleden jaar)
die zijn in één woord ge-ni-aal. Ja echt, alles wat die man heeft gezegd/geschreven is geniaalquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb de Verlichting altijd een interessante periode gevonden, vandaar natuurlijk ook m'n keuze. Maar die Martinet, tsja. Zo goed en slim en vroom en liefdadig en weet ik veel wat voor goeds ie allemaal wel niet in zich had. Dat soort types vervelen me nogal snelPlus het feit dat het me, samen met gespreksanalyse, m'n hele kerstvakantie gekost heeft. Dan vergaat de lol je ook wel! (Jaja, eigen schuld en zo)
*Pakt leeslijst er maar eens bij* Lucebert staat er nog wel op, Du Perron niet. Ik verheug me op de Verzen van Kloos![]()
Het boeit me niet wat ik met talenstudies kan en ik zou het eigenlijk ook niet weten. Mijn hoofdvak American Studies is eigenlijk niet echt een talenstudie, wel zo'n studie waarvan je je afvraagt wat je er in godsnaam mee kanquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Skv het volgende:
Talenstudies
Wat kan je daar nou later mee?
Leraar nederlands worden? Nieuwe spelling verzinnen?
wat dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:20 schreef Black_Tulip het volgende:
Als ik dan nog puf heb, begin ik misschien aan een tweede bachelor.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Jij gemene....![]()
*inside joke*
Taalwetenschap en/of psychologie.
Beetje de contactpersoon uithangen op een grote internationale onderneming?quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Skv het volgende:
Talenstudies
Wat kan je daar nou later mee?
Leraar nederlands worden? Nieuwe spelling verzinnen?
Methodologie een 7quote:Op maandag 23 januari 2006 13:14 schreef Avani het volgende:
Volgende week 1 tentamen methodologie, wat waarschijnlijk wel goed te doen is. Deze week maar eerst een paper inleveren.![]()
Ik had voor Onderzoeksmethodologie 1 een 8quote:Op maandag 27 februari 2006 18:14 schreef Avani het volgende:
[..]
Methodologie een 7
Paper een 8.5
Jeej.![]()
![]()
He, bekend vakquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik had gisteren Sociale Instituties en Organisaties. Die is wel binnen denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |