Succes. Op de Uni zijn tentamens te vergelijken met eindexamens vwoquote:Op maandag 13 februari 2006 09:02 schreef m0nica het volgende:
Aaah! Vandaag beginnen mijn tentamens!
Oke, ik zit nog wel in 6vwo.. Maar toch: wish me luck![]()
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef Litso het volgende:
Ik heb gewoon een opleiding zonder tentamens
Aan het eind van elke course moet ik een portfolio inleveren met de eindopdracht van het vak en eventuele andere opdrachten die er bij hoorden, een logboek, een reflectieverslag en een participatieverslag. Dan geef ik even gauw een presentatie voor de klas over wat ik deze keer heb gedaan en hoe en waarom, en dan is het okay.
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...
Al die opdrachten zijn zo kut, daar heb ik echt de pest aan.
Aha. Bij zo'n studie is het ook niet zo maf om vooral/alleen dat soort praktijkopdrachten te krijgen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"
en dan moet je een website bouwen en verklaren waarom je hem zo hebt gemaakt als je hebt gedaan.
Opdrachten die mij wel liggen, anders had ik deze opleiding (Digitale Communicatie) niet gekozen
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:10 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb weer een cijfer terugNu heb ik alles van een 5 tot een 9 gehaald
En mijn gemiddelde is een 7
Dat cijfer is een 9 voor Fins trouwens; een 9 voor het tentamen en een 9 voor de portfolioNu alleen nog twee cijfers van American Studies..
ik ookquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan heb ik liever een vak met alleen een tentamen...
Al die opdrachten zijn zo kut, daar heb ik echt de pest aan.
Dankjequote:
Ik wacht ook al weken op die twee eindcijfers, maar de docente is (voor de zoveelste keer) ziek geworden met doodse stilte als resultaat..quote:Ik moet ook nog een cijfer terug. Wacht ik al 3 weken op en de maximale nakijktermijn is al verstreken. Maar de docenten zijn van die oude sokjes die nakijktermijnen aan hun laars lappen
Ik heb nu voor al mijn vakken wekelijks huiswerk. Bah.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ookmoet nu om de vier weken een miniportfolio inleveren, want de docenten willen dat we bijhouden
Heb toch liever eind juni een middagje werk en dan alles inleveren
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik heb nu voor al mijn vakken wekelijks huiswerk. Bah.
Bij vier van mijn acht vakken wel ja..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
Ja, ik ook natuurlijk, maar dan wel dingetjes lezen. Dat telt niet. Je moet echt elke week een opdracht inleveren, is dat bij jou zo?
Ik zit er ook nog op te wachtenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]wat goed hee
. Ik moet ook nog een cijfer terug. Wacht ik al 3 weken op en de maximale nakijktermijn is al verstreken. Maar de docenten zijn van die oude sokjes die nakijktermijnen aan hun laars lappen
Klinkt als een simpele HBO-studie.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Och, het zijn opdrachten als "maak van deze kinderkrant een digitale versie" of "analyseer deze site en herdesign hem"
en dan moet je een website bouwen en verklaren waarom je hem zo hebt gemaakt als je hebt gedaan.
Opdrachten die mij wel liggen, anders had ik deze opleiding (Digitale Communicatie) niet gekozen
Netjesquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:48 schreef Skv het volgende:
Politieke Processen en structuren 2
Herkansing Politieke proceseen en structuren 7
Een 6, jij? Heb verder alleen nog maar mensen gesproken die een 5 hadden, dus ik ben an sich wel blij, al had ik iets hoger verwacht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:54 schreef Viking84 het volgende:Ik heb mijn laatste cijfer ook - eindelijk - binnen. Een 7 die in schril contrast staat tot mijn twee negens van dit semester (
), maar tóch
DevilsandDust, wat had jij op vroegmoderne?
yepquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Een 6, jij? Heb verder alleen nog maar mensen gesproken die een 5 hadden, dus ik ben an sich wel blij, al had ik iets hoger verwacht.
Of wacht, die 7 IS natuurlijk voor Vroegmoderne! Goed gedaan
Ik kan dat schatten dus helemaal niet, had verwacht als enige Klankleer te hebben gehaald. Dat is dus uiteindelijk het enige vak wat ik NIET heb.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
yepik was niet bijzonder verrast eigenlijk. Ben meestal wel vrij goed in staat in te schatten welk cijfer ik zal hebben, zeker met letterkundige vakken. Voor moderne letterkunde had ik ook een 7 (ook al zoals verwacht) en voor middelnederlands had ik een 8 (maar dat tentamen was destijds ook erg gemakkelijk).
Morgen even werkstuk ophalen, denk ik. Ben benieuwd hoe ik dat gedaan heb. Ik heb het over Petrarca en PC Hooft gedaanjij?
zeg je dat nou omdat je dat hoort te zeggen als student Nederlands of omdat je het écht interessant vindt? Ik vond het in het begin allemaal heel interessant, maar ik ging een beetje chaotisch te werk (raakte bronnen kwijt, las dingen niet goed), dus ik moest een paar keer opnieuw beginnen. Was de lol er al snel vanafquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kan dat schatten dus helemaal niet, had verwacht als enige Klankleer te hebben gehaald. Dat is dus uiteindelijk het enige vak wat ik NIET heb.
Mijn werkstuk ging over de link tussen de Verlichting en J. F. Martinet. Enorm interessant, idd.
Ik heb de Verlichting altijd een interessante periode gevonden, vandaar natuurlijk ook m'n keuze. Maar die Martinet, tsja. Zo goed en slim en vroom en liefdadig en weet ik veel wat voor goeds ie allemaal wel niet in zich had. Dat soort types vervelen me nogal snelquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zeg je dat nou omdat je dat hoort te zeggen als student Nederlands of omdat je het écht interessant vindt? Ik vond het in het begin allemaal heel interessant, maar ik ging een beetje chaotisch te werk (raakte bronnen kwijt, las dingen niet goed), dus ik moest een paar keer opnieuw beginnen. Was de lol er al snel vanaf. Maar heb wel een boekje met sonnetten van Petrarca gekocht en die zijn erg mooi
Hebben jullie een beetje een leuke leeslijst van moderne letterkunde? Mag hopen voor jullie dat Du Perron en Lucebert eraf zijn gegooid (die eerste leverde nogal wat protesten op verleden jaar)
die zijn in één woord ge-ni-aal. Ja echt, alles wat die man heeft gezegd/geschreven is geniaalquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb de Verlichting altijd een interessante periode gevonden, vandaar natuurlijk ook m'n keuze. Maar die Martinet, tsja. Zo goed en slim en vroom en liefdadig en weet ik veel wat voor goeds ie allemaal wel niet in zich had. Dat soort types vervelen me nogal snelPlus het feit dat het me, samen met gespreksanalyse, m'n hele kerstvakantie gekost heeft. Dan vergaat de lol je ook wel! (Jaja, eigen schuld en zo)
*Pakt leeslijst er maar eens bij* Lucebert staat er nog wel op, Du Perron niet. Ik verheug me op de Verzen van Kloos![]()
Het boeit me niet wat ik met talenstudies kan en ik zou het eigenlijk ook niet weten. Mijn hoofdvak American Studies is eigenlijk niet echt een talenstudie, wel zo'n studie waarvan je je afvraagt wat je er in godsnaam mee kanquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Skv het volgende:
Talenstudies
Wat kan je daar nou later mee?
Leraar nederlands worden? Nieuwe spelling verzinnen?
wat dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:20 schreef Black_Tulip het volgende:
Als ik dan nog puf heb, begin ik misschien aan een tweede bachelor.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Jij gemene....![]()
*inside joke*
Taalwetenschap en/of psychologie.
Beetje de contactpersoon uithangen op een grote internationale onderneming?quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:28 schreef Skv het volgende:
Talenstudies
Wat kan je daar nou later mee?
Leraar nederlands worden? Nieuwe spelling verzinnen?
Methodologie een 7quote:Op maandag 23 januari 2006 13:14 schreef Avani het volgende:
Volgende week 1 tentamen methodologie, wat waarschijnlijk wel goed te doen is. Deze week maar eerst een paper inleveren.![]()
Ik had voor Onderzoeksmethodologie 1 een 8quote:Op maandag 27 februari 2006 18:14 schreef Avani het volgende:
[..]
Methodologie een 7
Paper een 8.5
Jeej.![]()
![]()
He, bekend vakquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik had gisteren Sociale Instituties en Organisaties. Die is wel binnen denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |