abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34351606
Naar aanleiding van een matig topic over Manson wil ik het nog een keer proberen, in de hoop dat er stiekem toch nog mensen zijn die er wel wat over te zeggen hebben

Ik zal even kort samenvatten wat er de laatste tijd rond Manson is gebeurd:
Zijn laatste studioalbum is The Golden Age Of Grotesque geweest in 2003. Hiervan is een klein aantal nummers op single uitgekomen maar de bekendste is waarschijnlijk This Is The New Shit van de Matrix Reloaded soundtrack. Ook zijn cover van Tainted Love staat op dit album, maar meer als eeb 'bonusje' dan als bij het album horend.
In 2004 heeft hij een 'Best of' cd uitgebracht genaamd Lest We Forget. Hierop staan bijna al zijn hits (hoewel veel fans toch commentaar hebben op de keuze van de nummers). Ook staat er de nieuwste single op, de cover Personal Jesus, origineel van Depeche Mode.
In 2005 is er een re-make van het nummer The Nobodies uitgekomen op een EP, maar deze is niet erg aangeslagen en ondanks dat er wel een nieuwe clip voor het nummer is gekomen is hij niet in de hitlijsten gekomen.

Op zijn persoonlijke website (marilynmanson.com) is de laatste tijd een aantal verschillende hints en aanwijzingen te vinden, die samen een grote puzzel vormen. De oplossing hiervan zal waarschijnlijk leiden tot de nieuwe website, meer informatie over het aankomende album, of misschien beide. Dit is altijd een verrassing bij Manson, maar hij weet de fans wel bezig te houden.
Op dit moment is er op het forum van The Heirophant een enorm topic gaande waarin de puzzel wordt geprobeerd op te lossen. Er komen steeds meer verwijzingen boven over de tweede wereldoorlog en ook over 'The Black Plague' (de pest). De geruchten gingen al dat de pest een inspiratiebron zou zijn voor het komende album, wat nu alleen maar bevestigd wordt.

Ook is Marilyn Manson afgelopen jaar getrouwd. Op 3 december 2005 trad hij in het huwelijk met zijn verloofde Dita von Teese. Er is geen sprake geweest van een "satanische bruiloft" of wat de geruchten ook zeiden, het was een heel 'normale' (zeker voor een rockster) bruiloft met iedereen net in pak.
In Februari komt het blad Vogue met de exclusieve foto's en informatie, tot die tijd weten we nog niet veel over wat er is gebeurd daar.

Let op
Dit topic is serieus bedoeld en ik heb mijn best gedaan op de OP, dus hou het aub serieus. Als je Manson maar niks vindt, geen probleem, maar kom wel met argumenten en ga de discussie aan in plaats van maar wat loze statements neer te plempen.

Nog mensen die iets missen in de OP?

modbreak: ander MM topic gesloten wegens ouderdom, hier is de link naar het voorgaande deel

Marilyn Manson

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 22-01-2006 20:38:34 ]
pi_34351663
Atijd als ik in de TT het woord ''serieus'' zie staan, heb ik een soort zieke en dierlijke drang om het topique te gaan vergallen. Nu zal ik mezelf deze keer koest houden.
Maar ik plaats alsnog deze zeer nutteloze informatie.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_34351730
Om mezelf nog even te quoten uit een bejaard topic:
quote:
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van.
Ik ben nog steeds van mening dat het nieuwe album een glamrock + industrial album wordt. Een beetje Bowie meets KMFDM.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:59:06 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34351753
brian warner a.k.a Marilyn Manson ... spuuglelijk:r maar toch woest aantrekkelijk .. een intrigerende man
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34351768
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:56 schreef Jett het volgende:
Atijd als ik in de TT het woord ''serieus'' zie staan, heb ik een soort zieke en dierlijke drang om het topique te gaan vergallen. Nu zal ik mezelf deze keer koest houden.
Maar ik plaats alsnog deze zeer nutteloze informatie.
Ik ken het gevoel, maar ik heb het erin gezet omdat het vorige topic wegens mindere serieusheid gesloten werd.
pi_34351920
Ik vind the last tour on earth echt fantastisch, zijn studioalbums heb ik verder niet en daar ben ik ook niet zo bekend mee. Een meisje dat ik ken schijnt ook persoonlijk contact met hem te hebben ( bezoekjes enzo ) en zij zegt dat het een vrij normale kerel is. Op zijn uiterlijk na dan
  zondag 22 januari 2006 @ 19:05:42 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352014
ik heb eens die docu van hem op mtv gezien.. hij neemt echt de tijd voor zijn fans etc..
Het is een sociale lieve kerel maar houdt er van om te shockeren..
Ik denk dat hij in het gewone leven brian is.. en hij met zijn acts als marilyn manson zijn alter ego is..
pi_34352024
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind the last tour on earth echt fantastisch, zijn studioalbums heb ik verder niet en daar ben ik ook niet zo bekend mee. Een meisje dat ik ken schijnt ook persoonlijk contact met hem te hebben ( bezoekjes enzo ) en zij zegt dat het een vrij normale kerel is. Op zijn uiterlijk na dan
Wow, is zij misschien "Little Miss Antrophy"? Ik heb ooit eens een meid gesproken die inderdaad Manson wel eens 'zag' backstage enzo. Hij had haar die nickname gegeven omdat hij haar echte naam niet mooi vond

En het is inderdaad ook een redelijk rustige en normale kerel backstage zegt men, hoewel hij wel enorm arrogant schijnt te zijn
pi_34352036
Marilyn Manson
  zondag 22 januari 2006 @ 19:08:20 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352111

pi_34352140
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:05 schreef _evenstar_ het volgende:
ik heb eens die docu van hem op mtv gezien.. hij neemt echt de tijd voor zijn fans etc..
Het is een sociale lieve kerel maar houdt er van om te shockeren..
Ik denk dat hij in het gewone leven brian is.. en hij met zijn acts als marilyn manson zijn alter ego is..
Nee, ik denk eigenlijk dat hij langzaamaan écht in Marilyn Manson is veranderd. Op het podium is hij natuurlijk extra fel enzo, maar ook backstage is hij anders dan vroeger.
Brian Warner is een jongetje dat op school gepest en geslagen werd, een outsider met een geestelijk nogal vreemde opa en een lelijk koppie. Mariltyn Manson is de 'rockster' in hem. Zijn eerste concert was hij zo zenuwachtig dat hij op het podium moest kotsen. Dat was de Brian Warner nog in hem.
In de loop van de jaren (en als je kijkt naar de dieperliggende gedachten achter de albums Mechanical Animals, Antichrist Superstar en Holywood, die samen 'zijn verhaal' vormen) is hij langzaamaan veranderd van Brian naar Marilyn Manson. De verlegen jongen is er niet meer, ook backstage is hij stoer en arrogant, soms shocking maar altijd creatief. De verlegen puber heeft hij er met de harde hand uitgemept en zal ook niet meer terugkomen.
pi_34352153
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:08 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]

Vooral die nieuwe gelikte glam-stijl spreekt me wel aan
En die toffe kuif/lok
  zondag 22 januari 2006 @ 19:12:53 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352279

daar vind ik hem het aantrekkelijkste..

die man heetf charisma
pi_34352325
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]

daar vind ik hem het aantrekkelijkste..

die man heetf charisma
En een dikke kop

Hoewel hij de laatste tijd alweer behoorlijk is afgevallen. Maar ongeveer een jaar geleden (toen hij de clip van (s)AINT opnam) was het echt een papperig ventje
  zondag 22 januari 2006 @ 19:14:13 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352344
en wta betreft het verlegen zijn dat is die idd niet meer.. en zal die ook niet meer worden..
ik denk dat die vrede heetf gesloten met dat deel uit zijn leven.. maar goed wie ben ik.. ken hem nie persoonlijk.. wil best een potje met hem knikkeren en een gezellig praatje maken.. volgens mij is hij heel wijs
  zondag 22 januari 2006 @ 19:15:15 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352386
misschien was die aan de prednison daarvan kan je opgeblazen raken plus dat het allicht scheelt dat hij eerst graat mager was.. en als je dan ineens wat voller bent dan lijkt dat al snel papperig
  zondag 22 januari 2006 @ 19:15:39 #17
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34352404
Heeft die man eigenlijk nog wel eigen nummers?..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34352430
quote:
Before Marilyn Manson (the band) developed into one hell on an explosive unit and Marilyn Manson (the man) became the target for every parent, religious, and censor board in North America, he and the band were a group of cartoon lovin' metalheads toiling around in southern Florida; setting lunchboxes on fire, having butcher scrap filled piñatas on stage, and playing weirdo electronic goth/metal sludge with songs about suicidal snowmen, dune buggies and choklit factories. They were also known as Marilyn Manson & The Spooky Kids.

After guitarist and co-founding member Daisy Berkowitz (aka Scott Putesky) was unceremoniously fired during the recording of the band's breakthrough, landmark sophomore album Antichrist Superstar, we all thought that was the last we'd hear from the guy. I guess he just couldn't shake the spookiness, or, more accurately, the opportunity to make some cash.

Putesky has remastered and released 10 old Marilyn Manson & The Spooky Kids songs from some of their old demos (that have been circulating amongst bootleg collectors and die hard fans for years), slapped some pretty neat looking packaging on them, threw in a bonus DVD of some live performances from the Spooky Kids days and released it as this, Lunchboxes And Choklit Cows.

For those who haven't heard any of this material before, it sounds exactly what you might think it would sound like: a band that hasn't quite found its own sound or voice yet and is in the process of working out the kinks. Because of when it came out, it resembles the material heard on Portrait Of An American Family - in a skeletal form - more than anything else ("Scaredy Cat" sounds like an early rough version of "Dope Hat"). Also Marilyn Manson (aka: Brian Warner) hadn't fully developed into self-assured rock star status yet and more often than not comes across, to be quite frank, as the dorky little teenager who plays Dungeons & Dragons and listens to Iron Maiden records more so than the "Anti-Christ" or "God of F*ck".

On that respect, having these songs commercially available, as opposed to forever being stuck on the bootleg circuit, is open to debate. Even Marilyn Manson himself I've heard is trying to get this disc pulled off the shelf. Aside from probably not wanting these demos released to the general public, he's claiming that Putesky signed over the right to release any Marilyn Manson related material once he was no longer a part of the band - which brings up another fishy thing about this disc as the name Marilyn Manson is nowhere to be found on the packaging or booklet (aside from some old show flyers) even though the band was never known as just "The Spooky Kids".

This just reeks of opportunism on Putesky's part. Even though it's an interesting listen (heck "Dune Buggy" and "Negative Three" aren't bad songs) it's not really essential. Die hard fans will probably snatch this up but I guarantee they might listen to it once or twice out of curiosity before it collects dust.

And why are there so many pictures of Scott Putesky in the booklet? Oh yeah! Just keep patting yourself on the back there Scott. (Derek Carlson, 6/8/04)

Produced By: Scott Putesky.
Marilyn Manson en The Spooky Kids. Zo af en toe komt hierover nog wel een docu voorbij op MTV, best grappig om te zien.
pi_34352514
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Heeft die man eigenlijk nog wel eigen nummers?..
Ja, maar ik ben het met je eens dat hij wel érg veel covers maakt om zijn populariteit af en toe eventjes makkelijk op te krikken...
pi_34352632
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:16 schreef ThomYorke het volgende:

[..]

Marilyn Manson en The Spooky Kids. Zo af en toe komt hierover nog wel een docu voorbij op MTV, best grappig om te zien.
Jaah, Manson & The Spooky Kids is volledig anders dan wat hij nu voor muziek maakt, maar ik vind het wel geweldig.
Die cd Lunchboxes & Choklit Cows zou ook nog een vervolg op komen, maar dat is tot nog toe nooit gebeurd. Ik heb de nummers die erop zouden staan wel op mp3 (de remastered versies dus, ooit eens uitgelekt) maar ik zou veel over hebben voor die cd
Lunchboxes& Choklit Cows staat zelf ook hoog op mijn wishlist
pi_34354183
Aparte kerel, maar wel een orginele stijl qua shows en uiterlijk.
Nummers moeten je maar net liggen, the best of cd (die ik heb) is goed. Staan al zn hits/ singles op.
Heeft iemand foto(s) waarop die normaal staat, dus zonder make up en alles. Prive leven dus?
pi_34355124
Ah, dit is tenminste een goed topic

Ben zelf niet zo'n fan van Manson maar vond 'Rock is Dead' van de Matrix soundtrack toch wel erg goed.
pi_34355432
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:01 schreef renz0r het volgende:
Aparte kerel, maar wel een orginele stijl qua shows en uiterlijk.
Nummers moeten je maar net liggen, the best of cd (die ik heb) is goed. Staan al zn hits/ singles op.
Heeft iemand foto(s) waarop die normaal staat, dus zonder make up en alles. Prive leven dus?

met Anton Szander Lavey, de vader van het Satanisme

Mijn favo.

Deze zijn beide erg oud trouwens, je ziet hem niet zo vaak in het echt zonder make-up.
  Moderator / Redactie FP zondag 22 januari 2006 @ 21:16:09 #24
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_34357686
Ik herken hem echt niet op dat eerste plaatje
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 22 januari 2006 @ 21:25:16 #25
123361 Zeloot
Deus ex machina
pi_34358158

zondag 22 januari 2006 @ 21:35:33 #26
123361 Zeloot
Deus ex machina
pi_34358617
pi_34360399
TVP, was bij zijn concert vorig jaar in de HMH. Echt geweldig die show
pi_34360967
quote:
Die eerste is van een interview op Fields Of Rock 2004, die laatste compilatie is van MTV Cribs van Twiggy Ramirez, de rest is ongeveer even oud als wat ik postte
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:35 schreef Zeloot het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Die tweede is van de Helnwein expositie, die eerste heb ik geen idee eigenlijk

Toffe pics in elk geval
pi_34361101
Ach, marilyn manson... wat valt erover te zeggen?

Ik vind zijn ceedees ontzettend meuk, vooral zijn stem, maar ook de goedkope metal die zijn band voortbrengt. Op één of twee nummers na ben ik dus snel uitgeluistert op dit fenomeen.

Live moet ik tot mijn verrassing zeggen dat MM wel degelijk méér in petto heeft, en dat zijn coole gitaristen en keyboardisten veel goed maken qua geluid! Leuke danseresjes ook
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34361279
Zo zonder die laag makeup valt me pas op hoe aantrekkelijk hij eigenlijk is

Ik heb hier en daar wel eens wat nummers van hem gehoord, maar ik heb nooit echt een heel album afgeluisterd. Iemand tips, met welk album zal ik beginnen?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_34362356
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

Ik heb hier en daar wel eens wat nummers van hem gehoord, maar ik heb nooit echt een heel album afgeluisterd. Iemand tips, met welk album zal ik beginnen?
Ligt eraan van welke muziek je houdt.
De nieuwste, The Golden Age Of Grotesque is erg gelikt en een beetje glamrock/pop-achtig met veel industrial invloeden maar lang niet zo 'hard' als de echte industrial.
Mechanical Animals is meer glamrock met 'gewone' rocknummers maar ook heel rustige en langzame nummers.
Holywood is ook redelijk algemene rocknummers en langzame rustige nummers, maar dan met een behoorlijk donkere en depressieve tint eraan.
Antichrist Superstar is grotendeels erg fel en hard, de enige cd waar de nummers aan metal grenzen. Ook aardig depressief.
Portrait Of An American Family is redelijk simpele muziek met ook wel wat industrial invloed, maar vooral behoorlijk rauw, bijna het tegenovergestelde van de geliktheid van Golden Age.
pi_34363045
The Golden Age of Grotesque en Mechanical Animals klinken wel naar mijn smaak, denk ik. Ik zal binnenkort eens gaan luisteren

Bedankt
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zondag 22 januari 2006 @ 23:34:34 #33
99433 Tup
Tupperwaar
pi_34363377
Het raadsel op zijn site: fantastisch! (na op Hierofant te hebben gelezen...)
Wasserwunderland
pi_34363531
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:34 schreef Tup het volgende:
Het raadsel op zijn site: fantastisch! (na op Hierofant te hebben gelezen...)
Ja geweldig he, maar wel fucking lastig. Wat zou dat met al die getallen te betekenen hebben? Echt wazig...
pi_34383001
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

Ik zou met Mechanical Animals beginnen, daarna Antichrist superstar. De eerste is het meest toegankelijk, de 2e is gewoon het allerbeste album (vind ik dan)
  maandag 23 januari 2006 @ 17:09:12 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34383136
he ZM long time no see
pi_34383846
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:09 schreef _evenstar_ het volgende:
he ZM long time no see
Ik maar denken ken ik jou, maar als ik je postgeschiedenis zie heb ik zo'n vermoeden Alles goed?

Ontopic AntiChristSuperstar krijgt wel een extra dimensie als je Long hard road out of hell hebt gelezen.. Sowieso een aanrader, lees je in 1 ruk uit
  maandag 23 januari 2006 @ 18:00:11 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34384907
je vermoeden klopt ja lekker hier een blijde mama

hmmm boek maar eens lezen moet dan
persoonlijk is trouwens hier the beautifull people favoriet
pi_34389563
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:29 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ik maar denken ken ik jou, maar als ik je postgeschiedenis zie heb ik zo'n vermoeden Alles goed?

Ontopic AntiChristSuperstar krijgt wel een extra dimensie als je Long hard road out of hell hebt gelezen.. Sowieso een aanrader, lees je in 1 ruk uit
Geweldig boek idd, echt maffe dingen die ze beleven

Now I'm gonna cum right in your useleass earhole!
pi_34390612
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Donnie.Darko het volgende:

[..]

Geweldig boek idd, echt maffe dingen die ze beleven

Now I'm gonna cum right in your useleass earhole canal!
Te vaak gelezen Dat stuk is me idd het meeste bijgebleven, de 'Meat and greet' Of met z'n allen door de MacDrive, een foodfight houden en Twiggy die met kots gaat gooien

En die ranzige opa in die kelder, leuk dat je dat soort dingen dan terughoort in de teksten op ACSS.
pi_34392859
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:37 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Te vaak gelezen Dat stuk is me idd het meeste bijgebleven, de 'Meat and greet' Of met z'n allen door de MacDrive, een foodfight houden en Twiggy die met kots gaat gooien

En die ranzige opa in die kelder, leuk dat je dat soort dingen dan terughoort in de teksten op ACSS.
Ja dat opa gedeelte kende ik allemaal al eerder, maar zoals je al zei krijgt het album wel een extra dimensie

Ik kwam er laatst achter dat Cryptorchid geen typefout is zoals velen beweren. cryptorchid is de engelse term voor 'retentio testes', waarbij de ballen nog niet ingedaald zijn. Oftewel het nummer is metafoor voor het veranderen van 'de worm' naar de 'antichrist superstar', het opgroeien/volwassen worden.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:53:47 #42
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34393953
Staat er eigenlijk binnenkort nog een nieuwe tour gepland? Iets bekend over een bezoek aan Nederland?
Ik heb hem op lowlands gezien, hoewel ik me wel vermaakte tijdens dat concert denk ik dat ie toch wel een stukje beter kan
pi_34394021
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:53 schreef ralfseltje het volgende:
Staat er eigenlijk binnenkort nog een nieuwe tour gepland? Iets bekend over een bezoek aan Nederland?
Ik heb hem op lowlands gezien, hoewel ik me wel vermaakte tijdens dat concert denk ik dat ie toch wel een stukje beter kan
Hij kan idd stukken beter, op Lowlands was echt zeer matig...
Het ziet er naar uit dat hij druk bezig is met zijn nieuwe website en bijbehorende album, dus een tour zal dit jaar nog wel komen denk ik. Dan is het maar afwachten wanneer hij ook hier langs komt
  maandag 23 januari 2006 @ 21:59:49 #44
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34394177
Iemand die trouwens zijn live dvd heeft gezien? Is het wat?
pi_34394318
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:59 schreef ralfseltje het volgende:
Iemand die trouwens zijn live dvd heeft gezien? Is het wat?
Welke? Ik heb er meerdere maar dat zijn geloof ik allemaal bootlegs
Guns, God & Government is een behoorlijk snel geknipte dvd qua beeld maar het geluid is van erg goede kwaliteit en alles van dezelfde show gebruikt. De shots zijn vaak ook wel vet maar het wisselt dus steeds tussen beelden van verschillende concerten.
Het filmpje The Death Parade die erop staat is een soort van docu over wat er backstage enzo allemaal gebeurt, heel erg tof maar ook wel ziek af en toe

conclusie: een goeie dvd
pi_34394356
Ik vraag me altijd af of er ook mensen van boven de 16 fan zijn van dit 'fenomeen'.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34394435
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef spacemangraig het volgende:
Ik vraag me altijd af of er ook mensen van boven de 16 fan zijn van dit 'fenomeen'.
Ik ken er meer boven dan onder de 16
pi_34394666
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef Donnie.Darko het volgende:

[..]

Ik ken er geen, misschien is dat het probleem. style over substance die M.M. met af en toe een 'wel leuk' nummer. Weet nog dat ik hem vroeger heel serieus nam, dat ik echt dacht dat het een satanist was of iets in die trant.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 23 januari 2006 @ 22:13:06 #49
117776 OFfSprngr
pi_34394705
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef Donnie.Darko het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze ouder zijn? en daar doel ik niet lichaamelijk op.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_34394780
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze ouder zijn? en daar doel ik niet lichaamelijk op.
Ja lieverd, dat weet ik zeker
  maandag 23 januari 2006 @ 22:17:44 #51
117776 OFfSprngr
pi_34394909
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:14 schreef Donnie.Darko het volgende:

[..]

Ja lieverd, dat weet ik zeker
En weet je dan toevallig ook of ze enig verstand van muziek hebben?
.
.
pi_34394989
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:17 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En weet je dan toevallig ook of ze enig verstand van muziek hebben?
Ik weet wel dat smaken verschillen, en als jij niet van Manson dat geen probleem is. Zolang je hier niet ongefundeerd gaat lopen zeuren.
pi_34396341
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef spacemangraig het volgende:
Ken er ook een paar. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen van mijn leeftijd en daarboven die zijn muziek kunnen waarderen. Ik ook trouwens
pi_34397495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ken er ook een paar. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen van mijn leeftijd en daarboven die zijn muziek kunnen waarderen. Ik ook trouwens
Inderdaad. Het stereotiep 16-jarige gothje dat Manson luistert gaat het meestal vooral om de anti-alles uitstraling van Manson heb ik het idee... terwijl het er toch zoveel meer aan zijn werk is dan dat

Ik kan zijn schilderwerken trouwens ook wel waarderen
Op dit moment zijn al zijn sites in onderhoud maar ik zal binnenkort even wat mooie schilderwerken opsnorren
  maandag 23 januari 2006 @ 23:34:36 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_34398252
We're the low Art Gloominati
Wasserwunderland
pi_34408311
Ik heb de Guns, God &Government dvd niet eens, vond 'm te duur en die kop/stijl van 'm in die periode stond me niet aan.. Heb wel Death to the World (wanneer zetten ze die es op dvd), hele gave livebeelden en Apple of Sodom live Staat ook een hilarisch stukje op waar een of andere security-gast met hillbilly-accent tegen Twiggy uitvalt over de troep die ze gemaakt hebben. Die kop van Twiggy als ie wegloopt

Ik ben nou 24 en ben het echte fan zijn een beetje ontgroeid (paar maanden terug heleboel spullen verkocht) maar ik blijf nog wel naar concerten gaan en de muziek volgen. Op m'n 18e was ik zo'n figuur die elke minuut dat ie op tv kwam op video opnam en elk blad kocht waar een plaatje instond
pi_34413989
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb de Guns, God &Government dvd niet eens, vond 'm te duur en die kop/stijl van 'm in die periode stond me niet aan.. Heb wel Death to the World (wanneer zetten ze die es op dvd), hele gave livebeelden en Apple of Sodom live Staat ook een hilarisch stukje op waar een of andere security-gast met hillbilly-accent tegen Twiggy uitvalt over de troep die ze gemaakt hebben. Die kop van Twiggy als ie wegloopt

Ik ben nou 24 en ben het echte fan zijn een beetje ontgroeid (paar maanden terug heleboel spullen verkocht) maar ik blijf nog wel naar concerten gaan en de muziek volgen. Op m'n 18e was ik zo'n figuur die elke minuut dat ie op tv kwam op video opnam en elk blad kocht waar een plaatje instond
Jaa DTTW en God Is In The TV moeten ook echt op dvd!

En dat elke minuut opnemen heb ik niet, maar ik verzamel wel wat tastbaarder spul van hem. Ik heb alle cd's, bijna alle singletjes, een stuk of 25 bootlegs, wat vlaggen, patches, posters, een riem, een kettinkje, een ring, 2 klalenders, 5 dvd's en 2 Action Figures
pi_34415264
Ach, na 10 jaar piepen hier de meesten ook wel anders. Manson is leuk geweest. Moet is ophouden zijn eigen muziek en lyrics te herhalen.

Na Mechanical Animals ben ik afgehaakt. Manson behoorde in de begintijd tot de duistere regione van de gothic muziek. Nu is het een cashcow die nauwelijks met zijn dikke reet in een corset kan komen.

Denk dat ik de handtekeningen van de leden op mijn Portrait CD, de setlist van een show uit de Antichrist tour met de aanwezige bloedspetters ritueel ga verbranden vanavond. Staat toch in een doos te verstoffen.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 januari 2006 @ 15:45:26 #59
Rawr
pi_34415692
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:32 schreef Devlinsect het volgende:
Ach, na 10 jaar piepen hier de meesten ook wel anders. Manson is leuk geweest. Moet is ophouden zijn eigen muziek en lyrics te herhalen.

Na Mechanical Animals ben ik afgehaakt. Manson behoorde in de begintijd tot de duistere regione van de gothic muziek. Nu is het een cashcow die nauwelijks met zijn dikke reet in een corset kan komen.

Denk dat ik de handtekeningen van de leden op mijn Portrait CD, de setlist van een show uit de Antichrist tour met de aanwezige bloedspetters ritueel ga verbranden vanavond. Staat toch in een doos te verstoffen.
Geef ze dan aan mij
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_34415735
quote:

Heeel subtiel, ik heb jou wel door
pi_34416320
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Heeel subtiel, ik heb jou wel door
*blaat*

En toen kwam Dope Show, I dont like the drugs.

[ Bericht 15% gewijzigd door Devlinsect op 24-01-2006 20:21:30 ]
pi_34416694
Wow, gaaf!
pi_34448431
Ik heb toevallig op dit moment een marktplaats deal lopen voor de Special Edition van The Last Tour met de extra tracks, en eentje voor twee singletjes waaronder Fight Club met de Tarotkaart erbij.
Maar ik haal het nog lang niet bij bovengenoemde collectors items

Er staan trouwens ook 'picture discs' op Marktplaats maar die zijn me wat duur.
pi_34448668
Ik heb nog wel een picture disc liggen (LP) met een interview erop. Kon 'm op marktplaats niet slijten Heb ook de 2 Fight song singles met tarotkaarten, zijn nogal veel verschillende versies van die kaarten geloof ik (heb Pogo en Devil) als je die wil hebben kan ik die wel naar je opsturen (als ik ze nog kan vinden, liggen bij mn ouders)
pi_34450582
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb nog wel een picture disc liggen (LP) met een interview erop. Kon 'm op marktplaats niet slijten Heb ook de 2 Fight song singles met tarotkaarten, zijn nogal veel verschillende versies van die kaarten geloof ik (heb Pogo en Devil) als je die wil hebben kan ik die wel naar je opsturen (als ik ze nog kan vinden, liggen bij mn ouders)
Oeh, wat wil je er voor hebben?
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:23:46 #66
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_34450667
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_34450862
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:23 schreef Kiteless het volgende:
[afbeelding]

Maar dit heeft wat met Manson te maken?
pi_34501429
ZwarteMagika, kan je mij anders even mailen ofzo? Er staat niks in je profiel
pi_34511637
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:25 schreef Donnie.Darko het volgende:
ZwarteMagika, kan je mij anders even mailen ofzo? Er staat niks in je profiel
Nee bij jou wel zeker

Maarreh ik zag die disks op marktplaats, als je die al duur vond vind je de mijne helemaal duur Maar die kaarten mag je voor niks hebben, die liggen toch maar te verstoffen
pi_34520149
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:45 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Nee bij jou wel zeker

Maarreh ik zag die disks op marktplaats, als je die al duur vond vind je de mijne helemaal duur Maar die kaarten mag je voor niks hebben, die liggen toch maar te verstoffen
ik dacht dat mij mailadres er stond
Die picture discs ga ik dan wel gewoon voor sparen, die kaarten zou ik ontzettend blij mee zijn

Je mag me mailen op elk emailadres dat op litso.com eindigt. Bedenk maar wat creatiefs.
pi_34557403
You've got mail
pi_34558100
Waarom doet hij zich zo vreemd laten uitzien?

Ik bedoel. Hij is niet echt menselijk hoe hij overkomt?

Heeft hij daar een reden voor? Of moet ik "het" zeggen?

Of is hij gewoon onmenselijk te noemen?

Of wilt hij niet als mens overkomen?

Schaamt hij zich om mens te zijn?
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_34558317
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Sight_key het volgende:

Raar is natuurlijk een subjectief iets. Hij kleedt zich extreem, maar hij is zeker niet de eerste die dat doet. Hij laat zich erg inspireren door Kiss, Alice Cooper, David Bowie en meer van zulke artiesten. Ook past het vaak bij wat hij uit wil drukken met het album dat bij de bepaalde periode hoort. Hij ziet er elk album ook weer anders uit.
Verder gebruikt hij ook ontzettend veel symboliek in zijn kleding, uiterlijk maar ook bv. cd-hoesjes, lyrics en de schilderijen die hij maakt.

Verder is het gewoon een man, hoewel hij in zijn Mechanical Animals tijdperk nep-borsten had op het hoesje van die cd. Dit was helemaal nep, maar paste wel bij de boodschap van het album (ga ik verder niet over uitleggen, eventueel te lezen op http://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_Animals voor de geïnteresseerden).
Hij is ook gewoon menselijk, maar ik denk dat je wel kan zeggen dat hij zich soms schaamt om mens te zijn. Hij heeft een hekel aan de domheid van de meeste mensen (Amerikanen en gelovigen in het specifiek).

[ Bericht 3% gewijzigd door Donnie.Darko op 28-01-2006 20:00:19 ]
pi_34561218
Hij wil shockeren om op te vallen, simpel dus.. Als je een interview met 'm ziet merk je dat ie heel gewoon is en dat ie nog wat te zeggen heeft ook. Hij is intelligenter dan de meesten van ons al zou je dat niet snel zeggen
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:59:47 #75
117776 OFfSprngr
pi_34562208
En het is grotendeels verkoopstrategie, want laten we eerlijk zijn, de man is wel intelligent maar ook dik cash aan het binnenhalen met zn constante covers.
.
.
pi_34571449
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hij wil shockeren om op te vallen, simpel dus.. Als je een interview met 'm ziet merk je dat ie heel gewoon is en dat ie nog wat te zeggen heeft ook. Hij is intelligenter dan de meesten van ons al zou je dat niet snel zeggen
Jep. Maar hij wil ook shockeren om wakker te schudden (dus niet alleen opvallen voor de cash).
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:59 schreef OFfSprngr het volgende:
En het is grotendeels verkoopstrategie, want laten we eerlijk zijn, de man is wel intelligent maar ook dik cash aan het binnenhalen met zn constante covers.
Jep.
pi_34603521
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Sight_key het volgende:

Hij is zo lelijk als de nacht, en muzikaal talent heeft hij niet bijzonder veel. Wel iets hoor, zondermeer, maar daar houdt het ook mee op. Image, dat is wat je tot een bestseller maakt. En daar heeft hij handig gebruik van gemaakt, met z'n creepy ik-ben-zo-evil "luister naar mij als je een depri tiener bent die zijn leven, school en ouders haat" act. Slim hoor, ik wou dat ik het ook kon, maar dat is dan ook alles.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator / Redactie FP maandag 30 januari 2006 @ 03:14:19 #78
Rawr
pi_34603690
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:23 schreef Donnie.Darko het volgende:
Ik heb toevallig op dit moment een marktplaats deal lopen voor de Special Edition van The Last Tour met de extra tracks, en eentje voor twee singletjes waaronder Fight Club met de Tarotkaart erbij.
Maar ik haal het nog lang niet bij bovengenoemde collectors items

Er staan trouwens ook 'picture discs' op Marktplaats maar die zijn me wat duur.
Weet je al welke kaart? Ik had 'Emperor'
pi_34616480
quote:
Op maandag 30 januari 2006 03:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Weet je al welke kaart? Ik had 'Emperor'
Hij had de kaart niet meer
Ik heb zelf Death, en ik krijg van ZM dus Pogo en Devil opgestuurd
  zondag 5 februari 2006 @ 18:19:24 #80
123361 Zeloot
Deus ex machina
pi_34768553
Ziet er gezellig uit..

Donnie.Darko, ik ga morgen op zoek naar die kaarten
pi_34776984
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef Zeloot het volgende:
update
http://www.marilynmanson.com/

Eindelijk !
pi_34955070
En wederom een zeer kleine update, ik hoop dat er binnenkort echt eens wat nieuws komt. Zoals de nieuwe films die hij aan het maken is.
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:25:33 #84
105263 Litso
Interlectueel.
pi_38617103
En ik schop dit topic maar weer eens subtiel omhoog. In de loop van de tijd zijn de puzzels op de site in minieme stapjes verder gegaan, met een grote update centraal waarin weer veel nieuwe dingen te vinden waren.
Analogieën van de vorige puzzels staan uitvoerig beschreven op het forum van de Heirophant en op The Nachtkabarett, de huidige staat van de site is nog steeds gewoon te zien op www.marilynmanson.com

Tegen de verwachtingen van Fans in is gister (06/06/06) niks gebeurd met de site noch heeft hij ook maar enig nieuws omtrent zijn nieuwe album en films uitgebracht.
Wél is vandaag de DVD van The Heart Is Deceitful Above All Things van Asia Argento de winkels in gegaan. Argento is een goede kennis van Manson, en Manson zelf speelt er een kleine rol in.

Ik begin nu toch wel eens te hopen dat er dit jaar überhaupt nog wat belangrijks gaat gebeuren.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 10 november 2006 @ 00:34:31 #85
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43416768
Wederom een flinke schop. Afgelopen 5 november is er (eindelijk) weer een update geweest op de site. Er is nu weer een fatsoenlijke merchandise-pagina, al zijn schilderijen zijn er te zien en van elke cd is er een informatiepagina waar het bekendste nummer van betreffende cd is te horen
Verder is er eindelijk weer een nieuwspagina waar nu nog maar weinig berichten staan maar het is duidelijk dat de bedoeling is dat er weer gewoon nieuws rondom Manson bij wordt gehouden.
Het gedeelte over zijn aankomende film 'Phantasmagoria' is nog vrijwel leeg, ik ben benieuwd wanneer we daar meer over te horen krijgen

Ook deze site heeft trouwens weer goed verstopte hints, waarvan een het volgende bericht was:
'The codes mean something. It hasn't been solved'
Er rest dus nog steeds puzzelwerk voor de fans

Oh, en op de vernieuwde Nightmare Before Christmas soundtrack is een cover van This Is Halloween door Manson te horen, het eerste nummer dat hij uitbrengt sinds Personal Jesus. En het klinkt goed
  woensdag 31 januari 2007 @ 00:19:07 #86
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45844287
Korte update: de titel van het nieuwe album wordt Eat Me, Drink Me en is behoorlijk geïnspireerd door Alice In Wonderland, en de schrijver daarvan Lewis Carroll.
De titel verwijst naar de etenswaren in het boek die Alice laten groeien en krimpen, maar ook naar het Christendom ("Unless you eat my flesh and drink my blood you have no life in you." - Jezus), drugsgebruik, sex, en het verslinden van beroemdheden in/door de media.

Dit laatste is een belangrijk terugkerend thema in de door Manson opgerichte "Celebritarian Corporation".
quote:
The whole concept of Celebritarianism would be, ironically, a satire of today's civilisation that focuses on celebrities ; the more cameras looking at you, the more power you have in your hands. It would be about dying when everyone's watching. Doing anything for fame. It's also about worshipping death in medias. The world knew about Harris and Klebold, the Columbine killers, half an hour after the tragedy. It's about how we give Lee Harvey Oswald and Mark David Chapman the status of celebrity by showing their masterpiece to the world. Celebritarian Corporation is about giving people what they feel guilty for wanting. It acknowledges our society's worst problem, guilt.3 This theme is also reminiscent of the very name "Marilyn Manson", which is intended to mock America's obsession with death. There are also strong hints of derivation from Romanticism, which Manson himself has referenced numerous times when discussing the Corporation and the upcoming album.
Andere genoemde bijdragenden aan deze stroming zijn Perou en Gottfried Helnwein.

Onder de Celebritarian Corporation is Manson ook bezig met de film Phantasmagoria: The Visions of Lewis Carroll, een horrorfilm over het leven van Lewis Carroll.
pi_45849303
Ik moet nog steeds wennen aan die titel Maar ben benieuwd naar het album
pi_45987310
En een boel optredens op festivals in europa bekend gemaakt voor deze zomer!!

Hij zal Nederland vast niet overslaan op zijn tour
pi_45989315
Oeh, hopelijk ook wel een apart concert want ik ben niet zo'n festivalganger
  maandag 5 februari 2007 @ 10:00:58 #90
117776 OFfSprngr
pi_45999935
quote:

MM en Gothic..
.
.
pi_46000047
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:00 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

MM en Gothic..
Duh, hij draagt eyeliner en zwarte kleren

dinsdag 6 februari 2007 @ 02:36:29 #92
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46030160
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:00 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

MM en Gothic..
Er zijn toch wel goth elementen in zijn stijl terug te vinden zou ik zeggen. Het is geen Wumpscut, maar toch.
pi_46032367
Heb gehoord dat er geruchten gaan dat MM op pinkpop komt
Ben 1 keer naar een concert van hem geweest een aantal jaar geleden en dat was super, de sfeer alles.
Ik ben het nu inderdaad wel een klein beetje ontgroeid, zoals meer zeggen, maar hij blijft leuk. Of ik speciaal voor hem naar pinkpop zou gaan...ik denk het niet. Maar een concert van hem alleen, daar zou ik zeker wel heen gaan
pi_46032404
Hm dan wel op de maandag hopelijk, met nog wat andere leuke bands eromheen.. Baal er nog steeds van dat ik te laat fan ben geworden en 'm op Pinkpop 1997 heb gemist
pi_46032529
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hm dan wel op de maandag hopelijk, met nog wat andere leuke bands eromheen.. Baal er nog steeds van dat ik te laat fan ben geworden en 'm op Pinkpop 1997 heb gemist
Tijdens festivals mag hij niet zo veel rare dingen doen, das jammer. In verband met gemengd publiek enzo, niet iedereen komt voor hem etc.
Ben je wel geweest toen (volgens mij de laatste keer dat ie in Nederland was) in de HMH een aantal jaar terug?
pi_46032598
Jep, al vond ik dat nogal tegenvallen, zeker in vergelijking met het concert dat ze in 2003 in de HMH gaven.. Was de laatste keer trouwens niet tijdens Lowlands? Dat scheen helemaal dramatisch te zijn (niet geweest)
pi_46032640
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
Jep, al vond ik dat nogal tegenvallen, zeker in vergelijking met het concert dat ze in 2003 in de HMH gaven..
Oh ik schaam mij zeer nu ik bedoelde die in 2003. Was even vergeten dat ze daarna nog een keer geweest waren. Die van 2003 was leuk he? Kan me herinneren dat ik vooraan stond en dat hij op me ging spugen met water
pi_46032707
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:59 schreef -babydoll- het volgende:

[..]

Oh ik schaam mij zeer nu ik bedoelde die in 2003. Was even vergeten dat ze daarna nog een keer geweest waren. Die van 2003 was leuk he? Kan me herinneren dat ik vooraan stond en dat hij op me ging spugen met water
Heb je nog geluk dat het water was Dat concert was idd geweldig Heel theatraal enzo, daar was een paar jaar later niks meer van over Ik stond net op veilige afstand om geen bloed van Peaches over me heen te krijgen
pi_46034685
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef -babydoll- het volgende:

[..]

Tijdens festivals mag hij niet zo veel rare dingen doen, das jammer. In verband met gemengd publiek enzo, niet iedereen komt voor hem etc.
Ben je wel geweest toen (volgens mij de laatste keer dat ie in Nederland was) in de HMH een aantal jaar terug?
Ik was erbij op Pinkpop 97. MM bewerkte zichzelf met een kapotte fles, zong een nummer van Prince (1999 of When Doves Cry), middelvinger in de lucht etc etc. Dus hij doet wel rare dingen. In 1998 in de 013 zaal in Tilburg was het een tamme bedoeling vergeleken bij 1997.

En het Dynamo optreden in 1997. Dat was helemaal een feest.

MM werd in de begin jaren onder 'goffic' geplaatst.
pi_46034804
Bij Dynamo werd ie toch met graspollen bekogeld?

Ik durfde niet naar 013 (had dan sowieso in m'n eentje moeten gaan, maar het leek me sowieso maar niks vanwege die 'enge mensen' die erop afkwamen )
pi_46034876
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:28 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bij Dynamo werd ie toch met graspollen bekogeld?

Ik durfde niet naar 013 (had dan sowieso in m'n eentje moeten gaan, maar het leek me sowieso maar niks vanwege die 'enge mensen' die erop afkwamen )
Met modder etc. In een programma boekje van Dynamo zou een interview met MM staan, waarin hij zegt graag bekogeld te worden met modder. Ik heb het boekje nooit gezien of gelezen.

Er is een bootleg te verkrijgen met een radio opname hiervan. whehehe.

Na dit optreden is er een gevecht geweest met bandleden van MM en security. Ook heeft MM het podium gemollesteerd en is op Schiphol nog hiervoor aangehouden.
pi_46034978
Die goeie ouwe tijd
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:11:11 #103
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46037666
Die concerten in HMH heb ik allebei gezien, net als die op Fields of Rock en die op Lowlands. 2 van de Grotesk Burlesk tour dus, en 2 van de Against All Gods tour.
Toch jammer dat ik die hele Holywood periode nog niet zo heb meegemaakt
Om van Mechanical Animals en Antichrist Superstar nog maar niet te spreken
pi_46054869
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
Was de laatste keer trouwens niet tijdens Lowlands? Dat scheen helemaal dramatisch te zijn (niet geweest)
Ja klopt dat was lowlands 2005. Heb me wel prima vermaakt maar show was wel erg saai en bijna plichtmatig. Hoop dat de komende tour beter wordt en dat ze een wat andere setlist hebben. (niet alle singles)
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:12:45 #105
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46062849
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Ja klopt dat was lowlands 2005. Heb me wel prima vermaakt maar show was wel erg saai en bijna plichtmatig. Hoop dat de komende tour beter wordt en dat ze een wat andere setlist hebben. (niet alle singles)
Het laatste HMH optreden (zelfde tour als het Lowlands concert) was ook wat aan de matige kant vond ik. Beide inderdaad wat plichtmatig, en láng niet zoveel energie als zijn andere shows.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Dat gebeurt sowieso niet. De afgelopen tour was dan ook een Best Of-tour, die bij hun Best Of-album hoorde.
pi_46198443
Ze komen iig naar Werchter Nieuwe namen Rock Werchter bekend
pi_46772996
Ze zijn nu ook bevestigd voor Pinkpop, op zaterdag 26 mei
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:27:52 #108
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46786870
Nu maar hopen dat ze Lowlands ook aandoen, hoewel ik nog steeds overweeg ook naar Werchter te gaan.
Pinkpop wordt het iig niet, dit jaar.

Er gaat trouwens ook het gerucht dat 1 van de nummers 'If I was your vampire' gaat heten, maar MM en muziekbladen kennende kan het ook een misvatting zijn, of gewoon expres een neptitel gebaseerd op een stukje lyrics. Bij het vorige album waren geruchten van titels onder andere 'Third Nostril' wat gewoon een stukje tekst was uit Doll-Dagga-Buzz-Buzz-Ziggety-Zag, en 'The Fuck You Song' wat later Para-Noir heette en in elk geval wel bomvol fuck you's zat.
Een zin uit het refrein zou zijn "The hole is where the heart is".

Tot nu toe zegt het in elk geval nog niet veel over de muziekstijl van het aankomende album, we zullen zien.

Overigens heb ik (voor de echte kenners) laatst de limited tour editie van Mechanical Animals binnengekregen, met getekend hoesje en een 20 pagina's tellend stripboekje van de clip van I Don't Like The Drugs (But The Drugs Like Me)

(meer voor de liefhebbers)

Aardig zeldzaam, en op dit moment het grote pronkstuk van mijn collectie, samen met de dubbel-LP versie van dezelfde cd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Litso op 28-02-2007 21:33:24 ]
pi_46811115
Op marilynmanson.com staan nu een aantal tour data vermeld, overigens staat Pinkpop er nog niet bij. Zelf hoop ik dat er ook nog een 'gewoon' concert in Nederland komt, i.p.v. slechts festival optredens. Volgens de site zullen er nog meer data's volgens, dus we zullen binnenkort wel zien of MM nog meer optredens in Nederland zal geven.

@Litso: Die limited tour editie van Mechanical Animals ziet er erg mooi uit! Dat heeft zeker aardig wat gekost?
pi_46812034
Ik heb ook niet zo'n zin in Pinkpop, als ze nou op de maandag kwamen.. Ik wacht de komende data nog wel af, en anders pech, de behoefte om ze live te zien is na de laatste keer nogal gedaald
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:12:45 #111
170979 syntetika
sinntetika.nl
pi_46813101
brian is waanzinnig aantrekkelijk. nee dat niet. hij heeft uitstraling denk ik.
ik moetmoet hem zien op pinkpop of welk andere festival hij ook staat
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:41:32 #112
117776 OFfSprngr
pi_46820672
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 02:36 schreef Litso het volgende:

[..]

Er zijn toch wel goth elementen in zijn stijl terug te vinden zou ik zeggen. Het is geen Wumpscut, maar toch.
: Wumpscut: is Industrial en daar leent ie wel elementen van, Gothic niet.
.
.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 00:09:54 #113
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46830002
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:15 schreef Comega het volgende:
Op marilynmanson.com staan nu een aantal tour data vermeld, overigens staat Pinkpop er nog niet bij. Zelf hoop ik dat er ook nog een 'gewoon' concert in Nederland komt, i.p.v. slechts festival optredens. Volgens de site zullen er nog meer data's volgens, dus we zullen binnenkort wel zien of MM nog meer optredens in Nederland zal geven.

@Litso: Die limited tour editie van Mechanical Animals ziet er erg mooi uit! Dat heeft zeker aardig wat gekost?
¤25 op Marktplaats, dat is nog niet de helft van wat ik er voor over had.
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:41 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

: Wumpscut: is Industrial en daar leent ie wel elementen van, Gothic niet.
Wat is echt gothic dan? Ik ben niet zo into dat genre
  vrijdag 2 maart 2007 @ 01:05:42 #114
117776 OFfSprngr
pi_46831769
.
.
  zondag 4 maart 2007 @ 23:21:45 #115
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46925532
Ik ga in samenwerking met forumleden van mansonusa.com (de grootste MM fansite) een Manson Wiki oprichten (gejat van www.ninwiki.com )
Iedereen die bij wil dragen is welkom, een tijdelijke versie (nog helemaal leeg op het moment) is te vinden op http://24.132.132.236/mediawiki/
  maandag 5 maart 2007 @ 22:06:04 #116
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46958293
Sorry, nog even spammen
http://MansonWiki.litso.com/

Er staat intussen al een en ander op, maar het is slechts een beginnetje. Iedereen die ook maar wat nuttigs bij te dragen heeft is welkom.
  zondag 11 maart 2007 @ 17:26:07 #117
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47160529
NIEUWS

quote:

Manson's Dark Return

The Antichrist Superstar exorcises some demons-including his divorce on new album,

Marilyn Manson sits in the front room of his home in the San Fernando Valley, drinking from a bottle of rose-tinted absinthe. His house feels dark and unwelcoming-his estranged wife, model Dita Von Teese, has recently moved out-and Manson apologises for the disarray. Without the makeup that he usually wears in public, and dressed casually in black, Manson pours himself into a couch and explains the turmoil that's plagued him for much of the past year-ultimately led him to restart his musical career with a new album, Eat Me, Drink Me due in June. The song, he says, "are clearly written to seduce somebody," though he is hesitant to divulge whom. "I don't want people to think that the record is some kind of exploitation of my personal life," says Manson. "At the same time, it also represents exactly who I am and what I feel."

For the next few hours, Manson plays unmastered cuts from Eat Me, Drink Me and describes his year in hell. "Halfway though last year I was in such a black hole of depression," he says. "I couldn't make anything, I couldn't do anything. I lost hope." At the time, Manson's mother was diagnosed with a mental illness and, he says, "I got trapped in one of the classic rock and roll clichés of having people work for me rob me behind my back." He had no interest in making music, and the film project he was focused on -Phantasmagoria, based on the twisted life of Lewis Carroll- became a psychological burden.

Manson says he was finally uplifted by a close friend's morbid gesture of devotion. "She picked up a butcher's knife and said, "Here, you can stab me'" he says. "When someone was willing to drown with me, I really didn't want to drown anymore." This theme is depicted in the six-minute epic "If I Was Your Vampire," which Manson wrote on Christmas. "That song is the new 'Bela Lugosi's Dead,'" says Manson. "It's the all-time gothic anthem."

The album's lyrics were written after last Halloween. That night, Manson presided over the opening of his Los Angeles art gallery. The next morning he left his home in the Valley and set up temporary digs at a studio-equipped house in the Hollywood Hills. "Suddenly," he says, "I felt liberated. I'd write a song, walk two doors down the hall and record it right then." Manson's lyrics, which were recorded over tracks crafted by Tim Skold (who joined Manson's band in 2002 as bassist), came quickly. "I was writing out of desperation and hope," he says. "The record came out in a rush-like an open wound-and I went with it."

"Just A Car Crash Away" is a Bic-waving ballad, a death march punctuated by Skold's searing guitar solo. "The Red Carpet Grave" is classic Manson, echoing with buzz saws and primitive percussion. (In fact, on "You, Me And The Devil Makes 3" they beat on a metal skunk trap they found outside the house.) Manson wrote the album's first single, "Putting Holes In Happiness," oh his birthday, and describes it as "a romantic-misogynistic-cannibal-gothic-vampire ballad."

Manson hopes to release a film in conjunction with the disc that he claims, "is nothing short of the most horrifying horror that you could ever experience." He will also tour this summer, debuting his live versions of the new songs at European festivals. "I really wanted to be a singer on this album," he says. "This is very earnest and uncalculated and raw, in the sense that I know I'm fucked up, and I'm really not ashamed of it."
Klinkt goed! De titels zijn een beetje wennen, maar ik heb goede hoop voor het album
pi_47180831
Hm interessant, ben benieuwd Die titels klinken een beetje als hele foute films
pi_47319966
Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe album. Sommige titels vind ik nogal vreemd klinken, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen over de inhoud van de liedjes. Nu dus wachten tot juni...ik kijk er iig erg naar vooruit!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 01:11:06 #120
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47323680
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:09 schreef Comega het volgende:
Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe album. Sommige titels vind ik nogal vreemd klinken, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen over de inhoud van de liedjes. Nu dus wachten tot juni...ik kijk er iig erg naar vooruit!
Mei, juni, de releasedatum verschilt elke maand weer Verschillende bronnen geven heel erg uiteenlopende info, maar we zullen zien idd.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:41:24 #121
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_47330675
Mooi, nieuwe stuff. Ben benieuwd waar hij gaat touren en of hij ook nog naar Nederland komt
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 18 maart 2007 @ 01:58:08 #122
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_47388494
Weet ik meteen waar Tim Skold is gebleven nadat ie uit KMFDM is gezet

En nogal een gewaagde uitspraak om een nog niet gepubliceerd nummer van je als de nieuwe 'bela lugosi's dead' te bestempelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 18 maart 2007 @ 04:13:54 #123
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47389825
quote:
Op zondag 18 maart 2007 01:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet ik meteen waar Tim Skold is gebleven nadat ie uit KMFDM is gezet

En nogal een gewaagde uitspraak om een nog niet gepubliceerd nummer van je als de nieuwe 'bela lugosi's dead' te bestempelen.
Mja, inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet zwaar onder de indruk ben van dat nummer, maar ik begrijp dat het een beetje de alltime Gothic anthem is? (edit: oh, dat zegt ie zelf dus )
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:41 schreef Elegy het volgende:
Mooi, nieuwe stuff. Ben benieuwd waar hij gaat touren en of hij ook nog naar Nederland komt
Pinkpop is bekend, ik hoop dat ie ook op Lowlands staat iig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Litso op 18-03-2007 05:55:31 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 05:51:01 #124
117776 OFfSprngr
pi_47390481
quote:
"One song the new 'Bela Lugosi's Dead.' It's the all-time Gothic anthem"
Of hij is sarcastisch of heel dom.
.
.
  zondag 18 maart 2007 @ 05:56:46 #125
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47390493
Ach, hij is in elk geval nooit bescheiden geweest over zijn aankomende albums. Nogal wat valse beloftes ook, mooie woorden die niet altijd even hard waargemaakt kunnen worden
Het maakt me wel benieuwd iig
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:53:35 #126
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47489711
Naar men zegt is zijn eigen absinth serieus onderweg. Het zou Mansinth (lame ) heten, en er zit geen wormwood/thujon in (laaame ).
pi_47493278
Program Date City Country Venue Tickets
2007-MAY-26 LANDSGRAAF HOLLAND PINKPOP ON SALE
2007-MAY-28 MILAN ITALY PalaSHARP ON SALE
2007-MAY-29 FIRENZE ITALY PALASPORT ON SALE
2007-MAY-31 TOULON FRANCE ZENITH-TOULON ON SALE
2007-JUNE-2 LORCA SPAIN LORCA ROCK FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-4 LYON FRANCE HALLE TONY GARNIER ON SALE
2007-JUNE-5 PARIS FRANCE BERCY ON SALE
2007-JUNE-9 DONINGTON ENGLAND DOWNLOAD FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-11 LUXEMBOURG LUXEMBOURG ROCKHAL ON SALE
2007-JUNE-13 PRAGUE CZECH REPUBLIC VELETRZNI PALACE ON SALE
2007-JUNE-15 INTERLAKEN SWITZERLAND GREENFIELD FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-16 NICKELSDORF AUSTRIA NOVA ROCK ON SALE
2007-JUNE-17 CHEMNITZ GERMANY WOODSTAGE FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-20 LJUBLJANA SLOVENIA HALA TIVOLI 2 ON SALE
2007-JUNE-22 NEUHAUSEN GERMANY SOUTHSIDE FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-23 SCHEEßEL GERMANY HURRICANE FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-24 BERLIN GERMANY ZITA ROCK FESTIVAL ON SALE
2007-JUNE-26 DORTMUND GERMANY WESTFALLENHALLE ON SALE
2007-JUNE-28 WERCHTER BELGIUM ROCK WERCHTER ON SALE
2007-JUNE-29 BELFORT FRANCE EUROCKEENNES ON SALE
2007-JULY-1 BUCHAREST ROMANIA B'ESTIVAL

NL als eerste
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:37:33 #128
160929 J0sT
d(-_-)b
pi_47494723
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Ik vind dat echt ziekelijk!
pi_47494800
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Ach ik geef er niks om, ik vind z'n muziek vet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_47495991
quote:
Ach het is 1 grote act... achter al die schmink en herrie is het een heel timide intelligente man.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 maart 2007 @ 01:22:23 #131
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47496998
quote:
Noem eens wat concrete voorbeelden?
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:00:25 #132
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_47498717
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 01:22 schreef Litso het volgende:

[..]

Noem eens wat concrete voorbeelden?
Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.
Maakt me niet uit, ik vind zijn muziek best oké. Binnenkort toch maar mijn kaartje voor Pinkpop kopen

Trouwens, Mansynth klinkt best slecht, lijkt wel de titel van een hele slechte homobukkakke film
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_47512297
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.
Maakt me niet uit, ik vind zijn muziek best oké. Binnenkort toch maar mijn kaartje voor Pinkpop kopen

Trouwens, Mansynth klinkt best slecht, lijkt wel de titel van een hele slechte homobukkakke film
Als je weet dat hij het o.a. over dat soort dingen heeft, dat vind je ok?
pi_47512849
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:

[..]

Erover zingen voor het 'schock-effect' of omdat je er volledig achter staat zijn 2 hele verschillende dingen he?
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:58:00 #135
117776 OFfSprngr
pi_47513638
quote:

[..]

Ach, ik luister ook Nazi Black Metal, gewoon goede muziek.

Maar goed, ben jij een of andere Christen of zo?
.
.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:51:42 #136
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47520737
Doe eens chillen OFfSprngr.
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:07:31 #137
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47523607
quote:

[..]

Ja, hij zingt over veel van die dingen om de algemene opvattingen en de mening van de massa aan de tand te voelen. Dat hij er over zingt wil inderdaad nog niet zeggen dat hij er achter staat.
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:22:22 #138
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_47524238
quote:

[..]

Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.

Zorgwekkender vind ik de hele "gangstahcultuur" die op de hedendaagse jongere wordt losgelaten waardoor we een wildgroei aan polderdangstahs, trapveldthugs en H&Mho's krijgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elegy op 21-03-2007 20:28:25 ]
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:55:58 #139
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47525599
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:22 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.

Zorgwekkender vind ik de hele "gangstahcultuur" die op de hedendaagse jongere wordt losgelaten waardoor we een wildgroei aan polderdangstahs, trapveldthugs en H&Mho's krijgen.
Ach, even zorgwekkend vind ik de jongeren die naar Manson luisteren, en zich daarom maar als Satanisten profileren en zichzelf kapotmaken om op hun idool te lijken. Het gaat er gewoon om dat je luistert naar wat hij te zeggen heeft, en er zelf een mening over vormt. Een beetje achter de meute aanlopen komt geen enkele subcultuur ten goede.
pi_47531854
Manson is zelf satanist en laat dat duidelijk merken, hij verkondigt dat zelfs tijdens zijn optredens. Dus dat zijn fans daar in mee gaan, en vervolgens niet weten hoe mee om te gaan, dat maakt die fans indd kapot..
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:19:35 #141
117776 OFfSprngr
pi_47532184
.
.
  donderdag 22 maart 2007 @ 00:24:40 #142
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47534273
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:12 schreef J0sT het volgende:
Manson is zelf satanist en laat dat duidelijk merken, hij verkondigt dat zelfs tijdens zijn optredens. Dus dat zijn fans daar in mee gaan, en vervolgens niet weten hoe mee om te gaan, dat maakt die fans indd kapot..
Daar kan hij toch weinig aan doen? Of het nou op deze manier is of een andere, mensen die niet weten hoe ze met 'kwade' invloeden van buitenaf om moeten gaan zullen op de een of andere manier toch wel kapot gaan. Kan je een artiest moeilijk de schuld van geven.
pi_47540419
Dat vind ik wel heel naief.. Want het gaat gewoon op die manier. Denk je dat al die mensen uit zichelf op zoek zouden gaan en zich zelfs over willen geven aan duistere machten?? Daar speelt die Manson echt wel een grote rol in!
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:35:21 #144
117776 OFfSprngr
pi_47541738

Dit is goed voor mn buikspieren.
.
.
pi_47544993
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef J0sT het volgende:
Dat vind ik wel heel naief.. Want het gaat gewoon op die manier. Denk je dat al die mensen uit zichelf op zoek zouden gaan en zich zelfs over willen geven aan duistere machten?? Daar speelt die Manson echt wel een grote rol in!
Als je denkt dat ieder mens alleen is geïnteresseerd in de vrolijke kanten van het leven ben je wel behoorlijk naïef...
pi_47557471
Ik voel me wel erg serieus genomen hier..
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 maart 2007 @ 19:24:50 #147
Rawr
pi_47557541
En naïef.
pi_47559481
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik stel voor dat je de documentaire Bowling for Columbine eens gaat bekijken waarin Mr Manson zeer intelligent zijn visie verwoord op die gebeurtenissen.

Zo en nu ga ik eerst m'n satanische ritueel in m'n martelkamer afmaken.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_47560243
mbt Columbine; ook KMFDM werd zwart afgeschilderd in de pers en zelfs als Nazi's bestempeld omdat ze van origine Duits zijn... officiële pers statement daarover:

"First and foremost, KMFDM would like to express their deep and heartfelt sympathy for the parents, families and friends of the murdered and injured children in Littleton," says Sascha K., founder of KMFDM. "We are sick and appalled, as is the rest of the nation, by what took place in Colorado yesterday."
"KMFDM are an art form--not a political party. From the beginning, our music has been a statement against war, oppression, fascism and violence against others", emphatically states Sascha.
"While some of the former band members are German as reported in the media, none of us condone any Nazi beliefs whatsoever."
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:29:37 #150
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47566480
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik neem je serieus, ik ben het alleen niet met je eens. Je kan een artiest niet kwalijk nemen dat mensen zijn woorden verkeerd opvatten, net zomin als dat je een computerspel/rapgroep/weetikveel de schuld kan geven dat bepaalde mensen er bijvoorbeeld agressief van worden. Dat ligt in de handen van degene die er niet mee om kan gaan, en eventueel degenen die hem/haar kunnen beschermen.
En inderdaad, kijk eens naar Bowling for Columbine, of andere interviews van rond 2001. Hij denkt goed na over zulke dingen en weet hoe hij het moet zeggen.
Een van de dingen waar hij veel over zingt (en waar hij vooral wijst op de hypocrisie) is hoe de media omgaat met bijvoorbeeld de dood ("When you die and there's no-one watching / and the ratings drop, and you're forgotten / When they kill you on the TV / You're a model and the lamb of God"), over hoe veel gelovigen hersenloos het woord van de Bijbel opvolgen al staat deze bomvol geweld, over hoe hypocriet de Amerikaanse cultuur is waar op de ene zender porno wordt uitgezonden en tegelijk op de andere zender geld wordt verdiend door mensen hun geloof uit te buiten (Televangelism), et cetera.
Hij houdt veel mensen (waaronder de Amerikaanse samenleving, maar ook Christenen en andere gelovigen, mensen die klakkeloos de media of mode volgen, enzovoorts) een spiegel voor. Hij probeert te laten zien hoe ziek sommige dingen in de wereld zijn, en doordat hij het op een confronterende manier laat zien wordt hij zelf al snel als ziek beschouwd.

Maar nogmaals, ik neem je serieus. Ik vind het altijd leuk als iemand tegengas geeft, niet om je te bashen of om Manson hersenloos te verdedigen, maar dan denken er tenminste mensen na over wat ze zeggen

[ Bericht 4% gewijzigd door Litso op 22-03-2007 23:46:36 ]
pi_47583293
Misschien moet J0sT eens The Long Hard Road out of Hell lezen
  zaterdag 24 maart 2007 @ 01:29:41 #152
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47603179
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja, de verhalen over hoe hij fans backstage in wurgwerktuigen hangt en ze hun diepste geheimen laat opbiechten zal zeker helpen
Ik ben hem weer eens aan het lezen, het blijft een geweldig boek en geeft een goed inzicht in zijn leven / de beginjaren van de band, maar er staan ook dingen in waar ik aardig van opkeek
pi_47625982
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Lijkt me interessant!
Is die gewoon in de bieb te krijgen??
  zondag 25 maart 2007 @ 16:54:38 #154
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47643595
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:33 schreef J0sT het volgende:

[..]

Lijkt me interessant!
Is die gewoon in de bieb te krijgen??
Mwah, wordt moeilijk volgens mij
Mja, Amersfoort is wat ver, anders had je hem kunnen lenen
pi_47670516
Ik lees 'm elke zomer weer opnieuw, hij blijft geweldig

Denk niet dat ie in de bieb te krijgen is, snap ook wel dat je 'm niet zomaar gaat kopen (vooral niet als hater ) maar google eens op 'Marilyn Manson quotes', hier bv zie je ook wat hij bedoelt met zijn hele act. Het is alleen maar om aandacht te trekken en zo discussie uit te lokken over gevoelige onderwerpen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:51:05 #156
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47969232
Het franse magazine ROCKMAG heeft naar de cd mogen luisteren (waarschijnlijk een promo met niet alle tracks erop, behalve als het er echt maar 7 gaan zijn ).
Dit schreven ze erover, vertaald door iemand op mansonusa.com:
quote:
From 00'00 To 04'35 Putting Holes In Happiness
A mid-tempo title made of epic and tearful guitar riffs. On this heavy, dark serenade, Manson wears a tortured crooner voice and cries an attack to someone. Musically close to the glam metal from Mechanical Animals (more precisely Disassociative). At 2:46, a howling guitar solo tears it's despair during almost a minute (it ends at 3:37). Like in fundamentally Loathsome. From there you can tell the record will be emotionnally strong, probably a link with his divorce with Dita.

From 04'36 To 09'36 When The Heart Guides The Hand
This time, it's a compulsive and hypnotic rythm that balances a martial tempo, almost military. Makes you think of the binary drums of Walk In Line by Joy Division transposed to our century boosted by en evil sound. Synth notes (quite subtle) come along to strenghten the 80's aspect. The title is ultra repetitive and reminds of Violent New Breed by Shotgun Messiah (Skold's ex-band). The bassist makes it place and shows domination on the piece and mixes his talent to the God of Fuck's desperate voice. In the end, a broken toybox sound comes to throw us into an abyss. When The Heart Guides The Hands will be the future genocide, ready to tear apart goth dancefloors.

From 09'37 To 13'54 They Say Hell Is Not Hot
Back to a black shiny glam style. Minimalist style. Gets rid of the invading electro sounds. Manson seems to play it sober (even tho he's a self-proclaimed absintheur) with a more organic sound. A church organ comes to make the sond darker just after another evil guitar solo. Just as in Putting Holes In Happiness, Manson tries an emotional voice and doesn't show any rage. Just like he decided to drop the weapons and sing along with a soft chant of a humanity decaying.

From 13'55 To 18'02 Red Carpet Grave
Much of a surprise with a song that start in a Brittish sort of way. Almost a reminder of The Who with jerked up guitars and a volunteerly dirty sound. Behind that, a massive beat anihilates this vintage effect and transforms english rock to something new. Some punk assets double howling solos in a disturbing musical orgy. Eyeliner leaks under the sweat and this unstructured title ends in a totally messy sound.

From 18'03 To 24'04 I'm Not Your Vampire (not sure about this one, might be ''If I Was Your Vampire'')
The band - or the alchemy between Manson and Skold seems to be to it's higest point - continues to astonish. This long progression of 6:01 is filled with distressing echoes. A slow and oppresive melody builds itself under a dusty crypt. Dirty choruses sing horrors to your ear while the detuned accoustic guitar reminds of the heaviest moments of Antichrist Superstar. The music comes and goes, off and on, along with erotico-dark waves dictated by Manson. This gothic ballad could replace the untouchable Bela Lugosi's Dead by Bauhaus. Manson didn't hide his willingness to create the ultimate goth anthem, this one is probably the one to choke upon.

From 24'05 To 28'02 Are You The Rabbit?
Sharped edge guitar riffs from Golden Age Of Grotesque appear to rip your guts apart on this one and only fast song. The cataclysmic drum leads a frantic Manson searching for a flesh rabbit in a metal maze. A song without any big surprises, but it seems to be made to raise the crowd in a live show.

From 28'03 To 32'58 Just A Crash Away
A subversive ballad made of guitaristic trituracion that end the record. Once again, Mechanical Animals hunts this Coma White tainted composition. Manson seems to relay on strong feelings and sings with more sincerity than ever. It seems like he's getting rid of his entertaining persona, spitting big parts of himself on every syllable. A final that seems to represent the state of mind of most of the new songs, exploring in a piercing way an intimate side left aside to an assumed subversive speech. Could it be the ultimate divorce present to Dita?
pi_48005628
Het zijn er gelukkig geen 7 maar 11
1. if i was your vampire
2. putting holes in happiness
3. the red carpet grave
4. they said hell is not hot
5. just a car crash away
6. heart shaped glasses
7. evidence
8. are you the rabbit ?
9. mutilation
10. you and me and the devil makes 3
11. eat me drink me

http://www.mansonlegion.com/
  maandag 9 april 2007 @ 16:39:48 #158
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48148381
Track 6 heet "Heart-Shaped Glasses (When The Heart Guides The Hand) en wordt de nieuwe single.
Track 9 heet "Mutilation Is The Most Sincere Form Of Flattery".
Voor de rest klopt ie
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:10:22 #159
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48164931
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:08 schreef Litso het volgende:

Dat zijn laatste single ook weer een cover is zegt meer over het feit dat hij blijkbaar nog steeds (of juist opnieuw) veel moeite moet doen om in de publiciteit te blijven dan dat zijn stijl aan het afzwakken is.
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van. )
En ondertussen is er een 30 seconden preview gelekt van het nieuwe nummer Heart-Shaped Glasses. Ik bleek aardig gelijk te hebben met bovenstaande quote Hoewel het meer glammy dan industrial is, maar de herkenbare electronische Skold-invloed is toch wel te horen
Hier te beluisteren

Het is wel wat poppy, en de lyrics zijn niet baanbrekend, maar dat is aardig logisch gezien het het refrein van de eerste single is. Dat zijn vaak meer de catchy nummers, hij moet ook aan het grote publiek denken natuurlijk
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:38:24 #160
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48166979
Klinkt goed, zo te lezen. Ik hou wel van dat militaire geluid van They walk in line van Joy Division. Maar hij heeft het vast niet zo goed gedaan als Von Thronstahl's We walked in line.

Anyway, ben benieuwd wat hij gaat doen op Pinkpop.
pi_48180601
Zo, inmiddels heb ik ook de preview van Heart Shaped Glasses beluisterd. Eerst moest ik wel even wennen aan wat ik hoorde, maar ik heb het stukje nu ondertussen al tig keer gehoord en het is me wel beter gaan bevallen. Maar ja, 30 seconden zeggen natuurlijk veel te weinig om een serieus oordeel te kunnen geven.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:39:07 #162
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48190402
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:12 schreef Comega het volgende:
Zo, inmiddels heb ik ook de preview van Heart Shaped Glasses beluisterd. Eerst moest ik wel even wennen aan wat ik hoorde, maar ik heb het stukje nu ondertussen al tig keer gehoord en het is me wel beter gaan bevallen. Maar ja, 30 seconden zeggen natuurlijk veel te weinig om een serieus oordeel te kunnen geven.
Inderdaad. Hij schijnt af en toe gedraaid te worden op http://www.radiofrance.fr/chaines/lemouv/rockhit/, maar ik heb 'm nog niet langs horen komen en de rest van de muziek is maar matig, laat staan het franse gebabbel tussendoor
pi_48233627
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:39 schreef Litso het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij schijnt af en toe gedraaid te worden op http://www.radiofrance.fr/chaines/lemouv/rockhit/, maar ik heb 'm nog niet langs horen komen en de rest van de muziek is maar matig, laat staan het franse gebabbel tussendoor
Ik heb m gehoord via mansonusa. Erg anders maar wel erg leuk. Beetje mechanical animals achtig (stijl) maar ook wel een beetje franz ferdinand. Ben benieuwd naar het hele album!
  donderdag 12 april 2007 @ 00:30:07 #164
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48240831
Hij is gedraaid terwijl ik weg was
Het kostte nog even moeite om hem te vinden ook, maar ik ben 'm nu aan het downloaden. Spanneend
  donderdag 12 april 2007 @ 01:32:28 #165
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48242164
Hij is tof! Catchy, goed tempo, behoorlijk jaren 80 glamrock-achtig. De lyrics zijn niet geweldig maar de verwijzing naar Lolita is dan weer wel okay. En hij heeft me in elk geval aardig weten te verrassen met de nieuwe stijl.
Ik ben erg benieuwd naar de rest van het album, maar in de tussentijd luister ik dit nummer vast grijs
pi_48250222
Het intro doet me heel erg denken aan In the Morning van Razorlight
pi_48252893
Toch wel fijn dat er mensen zijn die bereid zijn een hele avond lang naar een Frans radio station te luisteren om het nummer te kunnen opnemen
Ik heb Heart Shaped Glasses nu een stuk of 15 keer beluisterd en ik moet zeggen dat het goed klinkt. Ik vind het geen geweldig nummer, maar zeker wel een goed nummer.
Het klinkt ook erg catchy, dus het zal vast wel een hit worden vermoed ik.
pi_48395664
Nu te beluisteren op manson's myspace if i was your vampire:

http://www.myspace.com/marilynmanson
  maandag 16 april 2007 @ 21:39:54 #169
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48395802
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:37 schreef user_friendly het volgende:
Nu te beluisteren op manson's myspace if i was your vampire:

http://www.myspace.com/marilynmanson
Whoa, bedankt

Ik was er nog niet achter
  maandag 16 april 2007 @ 21:42:44 #170
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48395942
OMG, wát een nummer
Heerlijk duister
pi_48396074
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:42 schreef Litso het volgende:
OMG, wát een nummer
Heerlijk duister
Ja idd. Mooi nummer, verwacht ook dat de rest van het album meer in deze stijl ligt. (als je van de reviews op mansonusa uitgaat tenminste)
  maandag 16 april 2007 @ 22:17:19 #172
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48397655
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:45 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Ja idd. Mooi nummer, verwacht ook dat de rest van het album meer in deze stijl ligt. (als je van de reviews op mansonusa uitgaat tenminste)
Jah, inderdaad.
Ik vond HSG een okay nummer, maar dit is tenminste het echte werk
  maandag 16 april 2007 @ 23:23:14 #173
99433 Tup
Tupperwaar
pi_48400642
Klinkt toch allemaal veelbelovend.
Wasserwunderland
pi_48408646
Wow! Wat een nieuws allemaal! Marilynmanson.com geupdate, een album cover én een nieuw nummer te beluisteren
Ik heb If I was your vampire nog maar een paar keer geluisterd, maar ik ben echt onder de indruk!
Hoe MM 'if I was your vampire' zingt...ik vind het echt geweldig klinken
pi_48413676
Wat is de album cover dan?

If I.. klinkt al een stuk beter dan HSG, ik erger me nogal aan dat nummer eigenlijk
pi_48425268
Volgens Mansonusa.com is dit de nieuwe albumcover die Interscope Records in een email heeft rond gestuurd.

dinsdag 17 april 2007 @ 21:25:18 #177
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48436069
Ik twijfelde nogal gezien het wat matige logo rechts, maar het staat nu ook levensgroot op zijn site.
Ik vind het wat tegenvallen eigenlijk.

Ik ben benieuwd naar de rest van de artwork.
pi_48467434
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:25 schreef Litso het volgende:
Ik twijfelde nogal gezien het wat matige logo rechts, maar het staat nu ook levensgroot op zijn site.
Ik vind het wat tegenvallen eigenlijk.

Ik ben benieuwd naar de rest van de artwork.
Matig? 2 x een Trident (de 'vork' van de duivel). Aardig gevonden hoor...
  woensdag 18 april 2007 @ 17:08:50 #179
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48468598
Het idee is wel tof (het lijkt ook wel een beetje een vampiergebit) maar ik vind ze gewoon wat matig uitgewerkt. Het oogt gewoon wat tja, amateuristisch

Maargoed, misschien is het gewoon even wennen.
pi_48786887
Preview van de nieuwe clip, wat een romantiek
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:03:08 #181
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48794194

WTF.
pi_48798479
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:10 schreef ZwarteMagika het volgende:
Preview van de nieuwe clip, wat een romantiek
Idd haha. Heb even hele versie geluisterd en het nummer is wel aardig.
Vind dat nieuwe vriendinnetje van hem maar niks
Dita en hij leken zo mooi koppel. Jammer dat het niet meer liep.

Anyway. Vind hem een interessante man. Lees of kijk graag interviews van hem. Hij is echt heel erg slim en welbespraakt. En hij gaat leuk met fans om. Vind zijn schilderijen ook mooi.

Ik ga alleen op rockwerchter niet naar hem maar naar Mika (heb brede muzieksmaak). Heb hem 2x gezien en vond hem echt tegenvallen.
Ja het optreden was muzikaal gezien goed, maar absoluut geen interactie met het publiek.

Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe cd.
pi_48801086
Ik vind z'n clips een beetje te als je ze met z'n muziek en teksten vergelijkt, die vind ik wel meevallen eigenlijk...
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:35:30 #184
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48802114
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:10 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Idd haha. Heb even hele versie geluisterd en het nummer is wel aardig.
Vind dat nieuwe vriendinnetje van hem maar niks
Dita en hij leken zo mooi koppel. Jammer dat het niet meer liep.

Anyway. Vind hem een interessante man. Lees of kijk graag interviews van hem. Hij is echt heel erg slim en welbespraakt. En hij gaat leuk met fans om. Vind zijn schilderijen ook mooi.

Ik ga alleen op rockwerchter niet naar hem maar naar Mika (heb brede muzieksmaak). Heb hem 2x gezien en vond hem echt tegenvallen.
Ja het optreden was muzikaal gezien goed, maar absoluut geen interactie met het publiek.

Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe cd.
Tegenvallers idd, die concerten. Wanneer heb je 'm gezien?
pi_48802209
Dat concert in de HMH in 2003 vond ik wel heel erg gaaf eigenlijk, al dat theatrale, maar die keer daarop werkte dat niet echt meer (ook omdat ie zelf zo zouteloos was).
pi_48809968
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:35 schreef Litso het volgende:

[..]

Tegenvallers idd, die concerten. Wanneer heb je 'm gezien?
Tijdens fields of rock in 2003 en lowlands 2005.
Misschien is hij geen festival artiest, en zijn zijn concerten wel beter.
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:06:23 #187
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48813229
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:52 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Tijdens fields of rock in 2003 en lowlands 2005.
Misschien is hij geen festival artiest, en zijn zijn concerten wel beter.
Dat sowieso, hoewel zijn laatste in de HMH ook wat tegenviel hoor. Maar de keren dat ik 'm op festivals heb gezien, ook op dvd enzo, was hij toch beduidend slechter dan binnen.
pi_48884036
Op de officiele site staat nog een kort stukje van de nieuwe video, het ziet er naar uit dat dat gelebber het hele nummer zo doorgaat
pi_48885068
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:41 schreef ZwarteMagika het volgende:
Op de officiele site staat nog een kort stukje van de nieuwe video, het ziet er naar uit dat dat gelebber het hele nummer zo doorgaat
Ik hoop toch echt dat die previews nog niet geedit materiaal is. Ik hoop dat het gewoon een normale videoclip wordt en dat je af en toe stukjes van dit ziet, anders is het wel erg saai. Ik denk het trouwens wel want er zouden ook 3d fragmenten in voorkomen en ik zie nu nog geen 3d lebberende manson..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:27:52 #190
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48885485
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat die previews nog niet geedit materiaal is. Ik hoop dat het gewoon een normale videoclip wordt en dat je af en toe stukjes van dit ziet, anders is het wel erg saai. Ik denk het trouwens wel want er zouden ook 3d fragmenten in voorkomen en ik zie nu nog geen 3d lebberende manson..
Dat dus
pi_48890246
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Daar hoopte ik ook op, dus laten we maar positief blijven denken dan
pi_48917035
Het album is gelekt. Ben benieuwd.
pi_48919216
Ah bedankt, altijd fijn nieuws
pi_48921400
Zet ik 'm net aan, valt de stroom uit Das vast geen goed teken
pi_48921931
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
Zet ik 'm net aan, valt de stroom uit Das vast geen goed teken
Haha god straft meteen. Ik heb m nog niet helemaal geluisterd (geen tijd moet leren ) Maar in eerste instantie klinkt het allemaal goed vooral putting holes in happiness, are you the rabbit en you me and the devil makes 3 vind ik leuk.
pi_48923451
Jemig wat is dit?? Die zang tijdens het refrein van Just a carcrash away

Tot nu toe klinken zowat alle nummers hetzelfde, en het is heel erg niet-MM vind ik.. nog effe wennen
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:20:22 #197
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48936872
If I Was Your Vampire, Red Carpet Grave, Are You The Rabbit en Mutilation Is The Most Sincere Form Of Flattery vind ik tot nu toe erg okay klinken, hoewel die laatste wel aardig standaard is... hij doet me vooral denken aan Rock Is Dead.
Putting Holes Into Happiness vind ik ook wel okay maar niet bijzonder, net als Heart-Shaped Glasses.

Just A Car Crash Away vind ik inderdaad flink wennen, de rest ben ik nog niet over uit.

Het gitaarwerk sprigt er trouwens wel uit zeg, flink wat anders dan normaal
pi_49098785
Na het album een paar keer beluisterd te hebben springen voor mij Evidence, If I Was Your Vampire, They Said That Hell's Not Hot, Just A Car Crash Away, en Putting Holes In Happiness eruit, vind ze tot nu toe het best klinken.

De Celebritarian Corporation wordt overigens helemaal niet genoemd op het album. Misschien alleen een stukje uit Mutilation Is The Most Sincere Form of Flattery; '' I sell my shadow to those who are standing in it'.'' Uit interviews is ook wel duidelijk geworden dat MM de lyrics nu echt puur van uit zijn gevoel op dat moment heeft geschreven i.p.v. een van te voren bedacht concept zoals de Celebritarian Corporation.

Tot nu toe bevalt het album me in ieder geval goed Heb het nu een stuk of 5 keer beluisterd, zal nog wel veel meer worden de komende dagen

Ben wel benieuwd welke nummers van Eat Me, Drink Me ze op de tour gaan spelen. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die naar MM op Pinkpop gaan?
pi_49099446
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:47 schreef Comega het volgende:
Ben wel benieuwd welke nummers van Eat Me, Drink Me ze op de tour gaan spelen. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die naar MM op Pinkpop gaan?
Ik vind het album na een paar keer luisteren ook steeds leuker worden. Mijn favorieten zijn nu: evidence en EAT ME DRINK ME.
Ik ga dit jaar ook weer eens naar pinkpop met name voor MM en juliette and the licks.
pi_49102254
Misschien moet ik 'm dan ook nog wat vaker luisteren, heb 'm 3 keer een kans gegeven maar ik blijf 'm echt bagger vinden

Juliette is lief
  maandag 7 mei 2007 @ 19:26:19 #201
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49112449
Vaker luisteren werkte bij mij ook goed idd. Are You The Rabbit, Mutilation... en Red Carpet Grave zijn op het moment favoriet hier.

En ik zou graag naar Pinkpop gaan, zowel voor Manson als Juliette, maar 60 euro kan ik gewoon niet missen voor een dagje, en het hele weekend heb ik geen behoefte aan.
pi_49114009
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef Litso het volgende:
En ik zou graag naar Pinkpop gaan, zowel voor Manson als Juliette, maar 60 euro kan ik gewoon niet missen voor een dagje, en het hele weekend heb ik geen behoefte aan.
Precies de reden dat ik ook niet ga. Als Juliette nou gewoon in het voorprogramma van het volgende concert zou staan (wat waarschijnlijk wel nooit zou gebeuren)

Trouwens, vanmiddag toch nog maar een keer geluisterd en omdat ik nu de instelling had dat het toch kut was, vond ik het spontaan toch wat beter gaan klinken
pi_49138351
Ik ga alleen maar naar Pinkpop voor Marilyn Manson, dan is ¤60 ook best wel veel. Juliette and the licks ken ik eigenlijk helemaal niet zo goed, zal maar eens wat gaan downloaden dan..

De gehele clip van Heart-Shaped Glasses is nu te zien! (o.a. op mansonusa)
Om eerlijk te zijn ben ik er niet echt weg van, had wel iets meer verwacht dan Manson en Evan Rachel Wood die de hele tijd liggen te zoenen en te sexen. En dat gekreun van haar in het begin vind ik een beetje..tja, too much

Misschien dat ik 'm na een paar keer kijken wat leuker ga vinden, maar nu overheerst bij mij echt het gevoel dat het een stuk beter had gekund.
pi_49138753
Ja, leuk Misschien ben ik nou wat te sentimenteel maar ik vind het een naaistreek tegenover Dita
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:53:09 #205
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49165000
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja, leuk Misschien ben ik nou wat te sentimenteel maar ik vind het een naaistreek tegenover Dita
Ach, je kan je daar druk om maken maar wat er tussen die twee is gebeurd weet natuurlijk niemand, en het is idd een beetje sneu... maar dat Manson niet de meest volwassen vent is wisten we al

Clip maar eens bekijken, ik ben benieuwd
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:16:17 #206
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49166076
Ik vind 'm maar matig...
EN WAAR IS POGO?
pi_49178693
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:16 schreef Litso het volgende:
Ik vind 'm maar matig...
EN WAAR IS POGO?
Goede vraag. Het begint er toch wel op te lijken dat ie er niet meer bij zit. In dat interview op MTV.com werd Pogo als enige niet genoemd. Dat had opzich gewoon een foutje kunnen zijn van MTV, dat ze hem waren vergeten ofzo iets. Maar in de HSG clip is ie volgens mij niet te zien. Er is zowieso zeer weinig van de rest van de band in de clip te zien, af en toe ver op de achtergrond, maar daar zie ik Pogo niet bij staan.
pi_49184880
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:53 schreef Litso het volgende:

[..]

Ach, je kan je daar druk om maken
Hee daar ben ik een vrouw voor he
pi_49302273
De Heirophant heeft een interview met Manson gedaan, erg lang interview, maar zeker interessant om te lezen. Overigens blijkt uit het interview inderdaad dat Pogo er niet meer bij zit, hij schijnt persoonlijke problemen te hebben en wordt vervangen door Chris Vrenna.
  Moderator / Redactie FP zondag 13 mei 2007 @ 18:18:28 #210
Rawr
pi_49338201
Link naar dat interview plz?
pi_49340943
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Link naar dat interview plz?
http://www.mansonusa.com/redcarpetgrave/
pi_49531360
Op MarilynManson.com is nu het nieuwe album boekje te zien. Geen afbeeldingen van bandleden, wel van Evan. Verder ziet het er wel goed uit vind ik.

http://www.marilynmanson.com/booklet/
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:35:23 #213
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49540777
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:04 schreef Comega het volgende:
Op MarilynManson.com is nu het nieuwe album boekje te zien. Geen afbeeldingen van bandleden, wel van Evan. Verder ziet het er wel goed uit vind ik.

http://www.marilynmanson.com/booklet/
Inderdaad, het ziet er allemaal best ok uit enzo, maar ik mis de band toch wel wat
pi_49725756
Marilyn Manson heeft een radio interview gedaan en hij en Tim Skold hebben daarna 2 nummers gespeeld; een accoustische versie van Heart-Shaped Glasses en een cover van.............JUSTIN TIMBERLAKE (What goes around comes around)

http://www.mansonusa.com/headlines/fullnews.php?id=466
pi_49726873

Als ik het zo hoor had het nog zo op Eat me Drink me gepast ook
pi_49728622
Iemand trouwens nog interesse in het interview met Patty Brard uit '99? Ze randt 'm zowat aan
pi_49729401
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in het interview met Patty Brard uit '99? Ze randt 'm zowat aan
Ja die zocht ik al een tijdje. Kon m nog niet op youtube vinden maar ik kan me nog herinneren dat het vrij spraakmakend was. Zit hij toch in een handdoekje ofzo?
pi_49729606
Ja klopt, ik zal 'm straks even uploaden, ben wat oude video's aan het omzetten en vond dat interview terug
pi_49734679
quote:
Ja dat interview zou ik ook graag willen zien!
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:25:43 #220
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_49740619
Kent iemand hier het nummer van Faith no More: Be Aggresive. Ik vraag me af waarom FnM Marilyn Manson nooit heeft aangeklaagd wegens plagiaat. Zijn haast 2 precies dezelfde nummers (iig kwa opzet)
Hallowed be my name
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:14:23 #221
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49742412
quote:
Ja!
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef Ferdie88 het volgende:
Kent iemand hier het nummer van Faith no More: Be Aggresive. Ik vraag me af waarom FnM Marilyn Manson nooit heeft aangeklaagd wegens plagiaat. Zijn haast 2 precies dezelfde nummers (iig kwa opzet)
Hij heeft er inderdaad duidelijk inspiratie uit opgedaan, maar zó veel lijken ze toch ook weer niet op elkaar? Ja, het refrein uiteraard, maar voor de rest valt het wel mee toch?
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:17:46 #222
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49742532
Jezus, die twee akoestische nummers zijn echt walgelijk slecht !
Die cover is volgens mij echt om JT een hak te zetten, maar Heart-Shaped Glasses is ook al zo verschrikkelijk
pi_49742991
Ik kon er ook echt niet naar luisteren Hij heeft al geen zangstem, moet ie vooral zo'n acoustische set gaan doen

Interview komt er morgen aan!
pi_49755811
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef Ferdie88 het volgende:
Toen ik Mobscene hoorde, moest ik meteen denken aan Be Aggressive.
pi_49756151
Volgens mij is dat regeltje in het refrein sowieso iets bekends, in Requiem for a Dream zit er ook een stukje waar ze 'be excited' op die manier zingen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:53:19 #226
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_49757860
Damn zijn nieuwe cd vind ik maar war zoutsappig. Lijkt alsof ie aan de wiet is ofzo. Ben beter van `m gewend.

Are you the Rabbit vind ik een nummer van de cd er wél goed uitspringen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 25 mei 2007 @ 17:43:38 #227
Rawr
pi_49770273
Ik vind Red Carpet Grave en They Said That Hell's Not Hot wel lekkere nummers
pi_49775745
Nou hier zijn de kwabberende billen van meneer Manson.. (wat is die Patty afgetakeld in die 8 jaar )
pi_49787124
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nou hier zijn de kwabberende billen van meneer Manson.. (wat is die Patty afgetakeld in die 8 jaar )
Haha bedankt was een leuk interview.
pi_49788109
Astu
quote:
3VOOR12 op Pinkpop

Ondanks slijm in de wangen geen opnames Marilyn Manson en Linkin Park
Ja kut Was juist benieuwd of het nog wat zou worden met die nieuwe nummers..
pi_49788428
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Astu
[..]

Ja kut Was juist benieuwd of het nog wat zou worden met die nieuwe nummers..
Ja minder idd. Ik zou naar pinkpop kaartje en alles gekocht natuurlijk. Vanaf donderdag al erg ziek, griep, koorts, keelontsteking. Mijn kaartje gister toch maar verkocht op het laatste moment (ook nog met het oog op het weer ). Ze spelen wel 1,5 uur dus was erg benieuwd. Nu is het extra kut dat het niet wordt uitgezonden. Maar ja ik hoor het wel van vrienden die bellen me even als mm begint. Kan ik toch nog een stukje meekrijgen Maar ja een festivalshow is toch altijd minder dan een normale dus daar wacht ik dan nog maar even op. Meestal worden gewone concerten van pinkpop artiesten op of net na pinkpop bekend gemaakt en ik las dit nog op www.bol.com:

Maak kans op concertkaartjes voor Marilyn Manson!
Tijdens onze speciale Pinkpop 2007 Actie maak je kans op 2 kaartjes voor een Marilyn Manson concert dit najaar. Bestel nu Eat Me, Drink Me, stuur je bestelbevestiging naar prijsvraag@bol.com o.v.v. Marilyn Manson en je doet mee! De winnaar krijgt automatisch bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

pi_49789353
Oh das wel balen zeg Bij het laatste MM concert was ik ook half ziek, toch gegaan en voor het eerst tijdens een concert ook buiten de zaal rondgelopen omdat ik binnen bijna van m'n stokkie ging.. nouja hoefde ik in ieder geval niet in de rij te staan bij de t-shirtverkoop

Ah mooi dat er een concert aan zit te komen, heb ik ook liever dan een festivaloptreden (tenzij het in een tent is, maar daglicht haalt toch een groot deel van de sfeer weg)
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:09:10 #233
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49789768
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:23 schreef Tup het volgende:
Klinkt toch allemaal veelbelovend.
de teleurstelling is daarom ook des te groter, in ieder geval over dat nummer 'if I was a vampire'

de rest ook maar eens luisteren, maar ik vrees dat ik zo'n oldbie ben die alles tot en met holywood wel leuk vond maar daarna niet meer echt
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_49811150
Oke, ik ben dus net terug van Pinkpop. Dus ik dacht ik zet voor het slapen gaan hier nog even een verslagje neer. Als eerst de nummers die gespeeld zijn ( niet in juiste volgorde)

If I was your vampire
Disposable teens
You and me and the devil makes 3
Irresponsible hate anthem
Rock is Dead
Just A Car Crash Away
Putting Holes in Happiness
Sweet Dreams
Heart-Shaped Glasses
Mobscene
Tainted Love
Fight Song
Great Big White World
Dope Show
Beautiful People

Het was de hele middag en avond lekker droog en uiteraard begon het precies bij Marilyn Manson te gieten, maar goed, dat was geen ramp, ik stond helemaal vooraan, dus ik was al lang blij.

Het openingsnummer was zoals eerder al bekend was gemaakt, If I Was Your Vampire, vond ik zeker goed klinken Manson had overigens een vrij eenvoudige oufit aan; zwarte leren broek, zwart overhemd, zwarte leren jas. Z'n stem klonk best goed, iig een stuk beter dan tijdens de AAG tour.

Tijdens ieder nummer waren er op een groot scherm allerlei dingen te zien zoals; de maan tijdens IIWYV, vlammen tijdens Just a Car Crash Away, capsules en pillen met het double cross teken erop tijdens de Dope Show etc. Er stonden aardig wat kaarsen naast het drumstel en naast het keyboard. Het keyboard was trouwens ook in de vorm van dat double cross.

Er waren geen stelten of podium, wat wel leuk was geweest voor iets meer variatie. Dat is dus wel een puntje van kritiek, Manson heeft ook niet echt iets spectaculairs gedaan ofzo. Ook ging ie behoorlijk de fout in bij de Beautiful People. En ik dacht te verstaan dat ie tijdens the Dope Show 'the drugs they say, are made right here in Amsterdam' zong. Maar misschien lag het aan mijn oren Verder heeft ie jammer genoeg niet veel tegen het publiek gezegd. Ook vind ik de setlist niet helemaal geweldig. Had liever wat meer bijzondere nummers gehoord dan Rock Is Dead, mObscene en Tainted Love. Dat waren de minpunten wel zo'n beetje.

Overigens was de setlist misschien niet ideaal, ben toch gewoon bij ieder nummer uit mn dak gegaan en meegezongen. Heb het erg naar mn zin gehad, vooral tijdens de wat hardere nummers zoals Irresponsible hate anthem, maar ook zeker tijdens de rustigere nummer zoals Just A Car Crash Away en Great Big White World. Dus over het algemeen vond ik het een goed optreden. Hoop alleen wel dat er nog gewone concert data gaan komen, in de HMH bijvoorbeeld, dan sta je ook een stuk dichter bij het podium.

zondag 27 mei 2007 @ 11:59:40 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49814176
het was allemaal sober, maar k vond het precies kloppen.
pi_49815434
Precies zoals ik het had verwacht dus, geen bijzondere podiumact en gewone kleren.. het zou bijna een normaal bandje worden
  zondag 27 mei 2007 @ 12:55:01 #237
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49815507
Klinkt goed, maar jammer inderdaad dat hij alleen de hits en nieuwe nummers speelde, hij gaf juist aan in een interview dat ie ook weer eens wat minder bekende wilde spelen. Maargoed, de helft van de band heeft die natuurlijk nog nooit gespeeld
Aan de ene kant wel eens wat anders dat hij er wat soberder uitzag, past wel bij de sfeer van het album, maar stiekem vind ik het wel heel jammer dat we geen spectaculaire thema-show krijgen zoals tijdens de tryptich
En of hij nog in een zaaltje oid komt: hij moet wel En zolang hij beter speelt dan op de AAG tour vind ik alles best.
Hoe was het gitaarwerk van Skold? En hoe zagen Holiday en Vrenna eruit? Paste het allemaal een beetje, en klonk het muzikaal ook goed? Ik heb me namelijk groen en geel geërgerd aan Chaussee de laatste keer, wat sloeg die veel noten mis zeg
  zondag 27 mei 2007 @ 12:56:23 #238
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49815558
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Precies zoals ik het had verwacht dus, geen bijzondere podiumact en gewone kleren.. het zou bijna een normaal bandje worden
Ware het niet dat het Marilyn Manson is.
Niet zo zwartgallig doen he
pi_49815612
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:56 schreef Litso het volgende:

[..]

Ware het niet dat het Marilyn Manson is.
Niet zo zwartgallig doen he
MM exfans horen zwartgallig te doen, jeweettog!
  zondag 27 mei 2007 @ 13:01:59 #240
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49815704
Échte fans horen alles na ACSS te slap te vinden.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:24:18 #241
105263 Litso
Interlectueel.
pi_49816288
Tijd voor een Marathon. ACSS - Mechanical Animals - Holy Wood en dan EAT ME, DRINK ME
(voor het gemak sla ik er wat over ja )
pi_49817403
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:55 schreef Litso het volgende:
Klinkt goed, maar jammer inderdaad dat hij alleen de hits en nieuwe nummers speelde, hij gaf juist aan in een interview dat ie ook weer eens wat minder bekende wilde spelen. Maargoed, de helft van de band heeft die natuurlijk nog nooit gespeeld
Aan de ene kant wel eens wat anders dat hij er wat soberder uitzag, past wel bij de sfeer van het album, maar stiekem vind ik het wel heel jammer dat we geen spectaculaire thema-show krijgen zoals tijdens de tryptich
En of hij nog in een zaaltje oid komt: hij moet wel En zolang hij beter speelt dan op de AAG tour vind ik alles best.
Hoe was het gitaarwerk van Skold? En hoe zagen Holiday en Vrenna eruit? Paste het allemaal een beetje, en klonk het muzikaal ook goed? Ik heb me namelijk groen en geel geërgerd aan Chaussee de laatste keer, wat sloeg die veel noten mis zeg
Vrenna vond ik er vrij standaard uit zien; zwarte broek, zwart jack. Heb 'm niet echt goed kunnen bekijken want Holiday stond er vaak precies voor. Rob Holiday vond ik er goed uitzien, ik kreeg wel de indruk dat ie goed bij de band past. ( Ik heb niet echt een nauwkeurige omschrijving van de kleding, maar hopelijk komen er nog duidelijkere foto's online van de andere bandleden)

HIer is een foto waar zowel Vrenna als Holiday opstaan ( heb m even gekopiërd uit een forum op mansonusa.com, hij is gemaakt door Mr. Dopehat.)

Ik kan me nog herrineren dat Mark Chaussee echt vaak de mist in ging bij The Fight Song, behalve de fouten die hij maakte heb ik bij hem ook nooit echt het gevoel gehad dat ie echt bij de band paste. Het gitaarwerk van Skold klonk goed, dus ik denk dat we in tegenstelling tot de vorige tour een stuk minder ergernissen over gitaar fouten zullen hebben Vond alleen het begin van Great Big White World wat anders klinken dan ik gewend ben, maar dat heeft misschien te maken met verschillende speelstijlen van gitaristen. Tijdens You and Me and the Devil Makes 3 gebruikte ie trouwens zo'n soort strijkstok om op zn gitaar te spelen, zag er wel leuk uit. Volgens mij voelt Skold zich ook wel thuis op de gitaar, hij zag er in ieder geval goed uit terwijl die speelde.
pi_49817427
quote:
Schrijf Marilyn Manson niet af
Is de antichrist nog een superster?

Donnerwetter! Zelfs het onweer is gepland. Om klokslag negen uur barst de fikse regenbui die de hele dag boven Pinkpop hing dan eindelijk los. Het fenomeen Marilyn Manson daalt neer op Landgraaf zuigt langzaam alle regenponcho's mee de hel in.CONCERT: Marilyn Manson, Pinkpop Main Stage, zaterdag 26 mei.

MUZIEK:
Controversiele Amerikaanse shock-rock artiest met theatrale live performances. Binnenkort verschijnt zijn zevende album Eat Me, Drink Me, ruim drie jaar na zijn laatste plaat.

PLUS:
Twee jaar geleden op Lowlands was Manson geen schim van de antichrist superstar uit de jaren negentig. Recensent (en fan) Thomas van Aalten gaf Manson zelfs een 1 voor de uitvoering. Wat de vraag rechtvaardigt of het fenomeen Manson zijn houdbaarheidsdatum gepasseerd is. Vanavond laat Brian Warner zien dat er nog steeds leven zit in zijn tweede ik. Jammer is dat de show wat traag op gang komt, maar na de ellenlange en veel te saaie trage opener If I Was Your Vampire zuigen de zware gitaren en klaagzang van Manson je langzaam mee de diepte in. Het theatrale karakter van de show bleef vandaag beperkt tot Mansons schmink en de tientallen romeinse nepkaarsen op het podium. Geen boekverbrandingen of kruisigingen vandaag dus, maar dat geeft niet. De hoogtepunten zijn toch de Manson-style coverversies van Sweet Dreams en Tainted Love en de hits Dope Show, Mobscene en gedoodverfde afsluiter The Beautiful People.

MIN:
En dat betekent dat er niet erg veel 'nieuwe' positieve verrassingen zijn. Heart Shaped Glasses, de nieuwe single, maakt live nog geen indruk. Zo zijn er meer middelmatige nummers die de vaart uit de show halen. En of Manson live ooit echt stemvast is geweest, of dat de dans rondom de valse noot een essentieel onderdeel is van zijn show, ik kan het als 'first time' Mansonkijker niet goed beoordelen. Veel nummers knappen er ten opzichte van hun vaak geweldige geproduceerde studioversies niet van op. Ook lijkt het alsof Manson opnieuw (net als in 2005 op Lowlands) moeite heeft met het uberhaupt halen van zijn zangpartijen. Maar de moeilijke armbewegingen en uitgeputte blikken zorgen wel voor een meelijwekkende en tragisch gevoel. Ook is de show is nog niet erg gelikt en er vallen erg veel gaten. 'It's the first show of the tour motherfuckers!' verontschuldigt Manson zich nog.

CONCLUSIE:
Je gaat toch even kijken als Manson speelt, ook al ben je geen fan van zijn muziek en regent het katten en honden. Hij blijft een intrigerende figuur die een flink konijn uit de hoge hoed kan toveren. Echte verrassingen blijven vanavond achterwege, maar Manson is wel beter in vorm dan twee jaar geleden. Misschien komt het omdat hij na het einde van zijn relatie met burlesque danseres Dita von Teese een nieuw liefje heeft: de 19-jarige (en 19 jaar jongere) actrice Evan Rachel Wood. Als ik me niet vergis stond de blonde schone zelfs aan de zijkant van het podium foto's van haar nieuwe vriendje te nemen (op de grote beeldschermen zag je Manson ook opvallend vaak een blik in haar richting werpen). Schattig. Ach, hij is tenslotte ook maar een mens van vlees en bloed.

CIJFER:
6,5
van www.3voor12.nl

Iemand dat laatste nog opgevallen? Ik weet niet of ik het nou of moet vinden..
pi_49817697
Ik heb Evan niet zien staan, maar ik heb ook niet echt vaak naar de zijkant gekeken, mn aandacht was toch vooral op Manson gericht Wat me idd wel opviel is dat ie vaak naar de zijkant keek en dan maakte die steeds een gebaar met zn handen, ik had eerlijk gezegd meer de indruk dat ie wat duidelijk probeerde te maken aan een crew member.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:14:29 #245
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_49950449
Manson was live okay & de nieuwe CD klinkt goed
pi_49950525
Dank je wel Marilyn, zaterdagavond maar in m'n tent gebleven toen jij begon met spelen en de weergoden protesteerden

Maar ontopic, niet mijn muziek maar kan sommige nummers wel goed (aan)horen. Imago vind ik wel grappig..
pi_49957755
Hier het laatste nummer van de set op Pinkpop: Beautiful People.Band vergeet sommige stukken te spelen, meneer Warner vergeet/ fuck up de tekst.

donderdag 31 mei 2007 @ 11:31:38 #248
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_49958993
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:53 schreef Devlinsect het volgende:
Hier het laatste nummer van de set op Pinkpop: Beautiful People.Band vergeet sommige stukken te spelen, meneer Warner vergeet/ fuck up de tekst.

omg vergeet ie gewoon de tekst? Ik hoop dat ie op Rock Werchter zijn lyrics nog eens goed heeft doorgenomen
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:30:21 #250
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50216148
Ik heb het album intussen binnen, en de single Heart-Shaped Glasses komt een dezer dagen ook binnen
pi_50216656
Ik zag 'm vorige week in de winkel liggen, maar had niet eens de neiging om 'm te kopen Eerst nog maar es luisteren, dan zien we wel weer verder
  vrijdag 8 juni 2007 @ 02:57:11 #252
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50225557
hater
pi_50245370
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 02:57 schreef Litso het volgende:
hater

Neuh, eerder wat 'bekoeld'
pi_50246399
Ik vond Manson zwaar oké @ Pinkpop
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 juni 2007 @ 19:41:41 #255
Rawr
pi_50249597
Heb de cd gekocht
  zaterdag 9 juni 2007 @ 01:30:44 #256
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50260061
Hij komt naar Nederland in het najaar
pi_50262692
Is daar al meer over bekend?

Gister trouwens een interview bij RTL Boulevard Zelfs de pikante scenes uit de clip kwamen voorbij, Albert: 'nou ik ben blij dat ie nu weer gelukkig is' oid
pi_50307973
Dat stukje op RTL Boulevard was het eerste beetje promotie wat ik op tv heb gezien voor het nieuwe album. De clip van Heart-Shaped Glasses heb ik nog geen enkele keer gezien, ik zit steeds programma's als Brand New op MTV te kijken, maar geen Heart-Shaped Glasses te zien. Zal nog wel komen dan...

Ik hoop dat het waar is, dat Manson dit najaar weer een optreden in Nederland geeft. Via Bol.com kon je kaartjes winnen als je het album zou bestellen. Ik heb Eat Me, Drink Me dus eind mei besteld en 1 juni binnengekregen, een mailtje gestuurd voor de prijsvraag om de kaartjes te kunnen winnen, maar ik heb nog steeds geen bericht gehad van Bol.com. Nou maakt het me niet zo veel uit of ik die kaartjes win, als ie komt ga ik toch wel, maar het zou toch wel fijn zijn om een bevestiging te krijgen dat ie inderdaad dit najaar weer komt.
pi_50308424
Ik heb die clip ook nog helemaal niet op tv gezien nee, vond 'm er wel een stuk mooier uitzien dan die gare internetkwaliteit..

Krijg toch wel stiekem zin als ik die 2 zo bezig zie
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:58:40 #260
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_50383956
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:30 schreef Litso het volgende:
Hij komt naar Nederland in het najaar
Bron?
Chinese Democracy
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:22:21 #261
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50392712
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:58 schreef JosD. het volgende:

[..]

Bron?
Bol.com
quote:
Maak kans op concertkaartjes voor Marilyn Manson!
Tijdens onze speciale Pinkpop 2007 Actie maak je kans op 2 kaartjes voor een Marilyn Manson concert dit najaar. Bestel nu Eat Me, Drink Me, stuur je bestelbevestiging naar prijsvraag@bol.com o.v.v. Marilyn Manson en je doet mee! De winnaar krijgt automatisch bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 06:37:49 #262
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_50398490
Er staat toch niet expliciet in dat hij naar Nederland komt?
Chinese Democracy
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:19:28 #263
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50399082
Ik zie net dat er een review op de FP is verschenen: CD: Marilyn Manson - Eat Me, Drink Me
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:14:14 #264
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_50423220
oh ja die had ik nog ff moeten spammen hier inderdaad...drukdrukdruk
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:33:03 #265
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_50432877
Kan me redelijk vinden in die review, cd is wel okay maar wordt snel eentonig
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:53:43 #266
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50459730
EAT ME, DRINK ME debuteert op 8 in de USA, en zelfs op 5 in Duitsland en Frankrijk. Valt me nog aardig mee
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:17:28 #267
156717 RudolfRockem
alshetmaarROCKT
pi_50969888
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 06:37 schreef JosD. het volgende:
Er staat toch niet expliciet in dat hij naar Nederland komt?
Uit de tekst op www.eatmedrinkme.nl maak ik ook op dat hij in t najaar n clubshow doet hoor. Daar kan je namelijk ook kaarten winnen en vanalles meer.

Maar ik moet de cd nog es luisteren, ben wel erg benieuwd.
pi_52098513
Volgens dit artikel van mtv klaagt Pogo Manson aan en eist een bedrag van 20 miljoen dollar!

http://www.mtv.com/news/a(...)marilyn_manson.jhtml

In het artikel staat dat Pogo beweert dat Manson geld dat aan de band toe behoorde, heeft uitgegeven aan o.a. :
- zijn Nazi spullen verzameling,
- de trouwring en het trouwfeest met Dita von Teese
- cocaïne en vicodin verslaving
- een skelet van een Chinees kind

Ook beweert Pogo dat Manson de band heeft gedwongen een geldbedrag te betalen aan een bedrijf dat een dvd maakte over Marilyn Manson, om zo te voorkomen dat er beelden op deze dvd te zien zouden zijn waarop Manson rascistische opmerkingen maakte.

Echt, wtf, dit zijn echt zware beschuldigingen. Ik mag hopen dat dit allemaal niet waar is...
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:23:21 #269
105263 Litso
Interlectueel.
pi_52114711
Dat artikel gaat er wel heel hard aan toe inderdaad
Een deel kijk ik niet raar van op, dat hij geobsedeerd is met WOII wist ik wel, dat hij er spul van spaart had ie wel eens wat over gezegd. Die trouwring, dat kan ie zelf toch wel betalen? Coke en vicodin, ja dat zou goed kunnen idd maar nogmaals, hij is zelf ook niet de armste. Dat skelet geloof ik niet zomaar

Dat Manson af en toe een regelrechte klootzak is tegen zijn bandleden is trouwens niks nieuws, maar echt ontzettend jammer om te horen dat Pogo als laatst overgeblevene van de oorspronkelijke formatie nu ook weg is

Aan de andere kant, nu wordt het wel helemaal zoals hij eerder aangaf, 'een project waar geen vaste band achter zit, maar waar artiesten aan en af lopen om muziek te helpen maken'. Beetje KMFDM dus
pi_52199702
12 december komt ;ie weer, in de Brabanthallen
bron
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_52202561
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:38 schreef DevilsWhore het volgende:
12 december komt ;ie weer, in de Brabanthallen
bron
Moooooi Ik ga er zeker heen, alleen jammer dat het helemaal in Den Bosch is. Ben nog nooit in de Brabanthallen geweest, geen idee hoe groot het is. Maar iig, dit is goed nieuws.
pi_52203065
Vind het wel jammer dat het niet gewoon in de heineken music hall is maar ja. ik ga toch wel even denk ik. Die tour die hij nu doet met slayer wordt ook steeds beter. Ze spelen antichrist superstar (met verbrande bijbel etc) weer en manson lijkt er weer zin in te hebben en is bij stem.
pi_52203113
Den Bosch Sfeerloze veehal.. maargoed beter dan niks
pi_52204254
Brabant Hallen

Wat een bagger zaal is dat, slecht georganiseerd, je kan gewoon buiten staan en daar het concert luisteren en zelfs zien

Ik ga dus niet
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:34:57 #275
110520 Hythloth
Reaching out, touching faith
pi_52204353
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:30 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ik ga dus niet
Ondanks,
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:30 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
je kan gewoon buiten staan en daar het concert luisteren en zelfs zien
?
pi_52204599
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:34 schreef Hythloth het volgende:

[..]

Ondanks,
[..]

?
Ga niet 2 uur reizen daarvoor nee.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:34:46 #277
105263 Litso
Interlectueel.
pi_52212117
Hip, ik ga er zeker heen.
pi_52218255
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:39 schreef user_friendly het volgende:
Vind het wel jammer dat het niet gewoon in de heineken music hall is maar ja.
HMH

fxcking 60,- man, waar moet ik dat vandaan halen.. :
  donderdag 9 augustus 2007 @ 05:38:19 #279
117776 OFfSprngr
pi_52219101
quote:
This gothic ballad could replace the untouchable Bela Lugosi's Dead by Bauhaus.

Nou ja, laten we er maar ook niet vanuit gaan dat de gemiddelde "Mansonite" Bauhaus of andere echte Gothic Rock kent..
.
.
pi_52220102
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 05:38 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Nou ja, laten we er maar ook niet vanuit gaan dat de gemiddelde "Mansonite" Bauhaus of andere echte Gothic Rock kent..

Bela Lugosi? Huh? Die is toch van Manson?

donderdag 9 augustus 2007 @ 15:28:39 #281
117776 OFfSprngr
pi_52229974
Nee, dat is echt zo'n goede Black Metal plaat van Slipknot.
.
.
pi_52236883
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 02:34 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

HMH

fxcking 60,- man, waar moet ik dat vandaan halen.. :
Je lult Serieus??

edit: oh ze zijn 39, nog steeds duur maargoed
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:23:41 #283
105263 Litso
Interlectueel.
pi_52241510
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Je lult Serieus??

edit: oh ze zijn 39, nog steeds duur maargoed
Het is te doen.
pi_52274122
Op een site stond dat ;t 60,- was, maar op ticketservice 39,-.
en dan komen er nog servicekosten bij dus dan kom je op 43, hoera!
pi_52280731
Ja bij mij was t in totaal 47

(incl annuleringsverzekering, voor de zekerheid )
pi_52291715
voor mij 85,80, voor 2 kaartjes. ^^ hooray <3
  zondag 9 september 2007 @ 12:48:47 #287
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53047180
Nog steeds geen geld gehad om ze te kopen. Het is maar goed dat hij niet meer zo enorm populair is

Wel laatst een aantal zeldzame promo's binnengekregen. O.a. Coma White (die nooit als single is uitgebracht, alleen als promo), drie Disposable Teens promo's (twee singles en een videotape) en een Smells Like Children promo (helaas niet de banned version, maar deze is zelfzaam zat ).

Oh, en ik moet zeggen dat ik EMDM nog regelmatig uit mezelf opzet, het is niet zo'n knaller als ACSS of MA, maar ik vind het al met al toch een aardig goed album
pi_53066071
Ik twijfel nog steeds of ik naar het concert ga in december. Ik vind het vrij duur, maar het is wel lekker dichtbij. En ik roep al jaren dat ik MM een keer live wil zien.

Twijfels alom .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53068021
Gewoon gaan! Vorig jaar vond ik een bepaald concert ook veel te duur, nu heb ik nog altijd spijt dat ik niet ben gegaan als je dat kaartje eenmaal hebt denk je niet meer aan dat geld..
pi_53070274
Ik zit ook nog een beetje te twijfelen, vooral omdat het zwaar te ver weg is.
Maar hij staat toch al sinds tijden op mijn ‘nog te zien’ lijstje dus moet nu eigenlijk wel eens

Zolang hij maar zoveel mogelijk oude nummers gaat spelen zal het wel leuk worden.

Wel gek dat het nog niet uitverkocht is eigenlijk.
-
  maandag 10 september 2007 @ 13:10:20 #291
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53071479
Mensen, reken erop dat dit zijn enige show in NL is de komende minstens 2 jaar. Gewoon gáán dus

en de tracklist afgelopen Europese tour was over het algemeen:
quote:
1. "Trio No. 2 in E-Flat Major for Piano, Violin, and Violoncello"
2. "If I Was Your Vampire"
3. "Disposable Teens"
4. "You and Me and the Devil Makes 3"
5. "Irresponsible Hate Anthem"
6. "mOBSCENE"
7. "Sweet Dreams (Are Made of This)"
8. "Putting Holes in Happiness"
9. "Just a Car Crash Away"
10. "Rock Is Dead"
11. "Heart-Shaped Glasses (When the Heart Guides the Hand)"
12. "Tainted Love"
13. "The Dope Show"
14. "Great Big White World"
15. "The Fight Song"
16. "The Beautiful People"
17. "The Nobodies"
(bron: mansonwiki)

Ik hoop alleen dat ie Just A Car Crash Away vervangt voor You & Me And The Devil Makes Three. Dat is toch echt een beter live meezingnummer. Of liefst nog Red Carpet Grave, maar volgens mij heeft ie die nog geen enkele keer gespeeld

Sowieso, hij mag wel eens wat vaker de minder bekende nummers spelen. Een show waar hij Wrapped In Plastic, Misery Machine, Kinderfeld, Little Horn, Fundamentally Loathsome, Posthuman, King Kill 33, Cruci-Fiction In Space, Better Of Two Evils en Vodevil speelt zou eens een keer héél wat anders zijn en voor de wat doorgewinterde fans echt geweldig. Jammer dat een groot deel het dan gewoon niet meer snapt omdat het geen hits waren, vooral nu hij écht alleen nog maar van de Best Of en zijn nieuwste album speelt.

[ Bericht 84% gewijzigd door Litso op 10-09-2007 13:17:34 ]
pi_53071629
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Litso het volgende:
Mensen, reken erop dat dit zijn enige show in NL is de komende minstens 2 jaar. Gewoon gáán dus
Goed punt, zou me inderdaad niks verbazen.
Vanmiddag maar even kaartje kopen

(Treinkaartje is gewoon nog duurder dan het ticket )
-
  maandag 10 september 2007 @ 13:18:41 #293
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53071661
Oh, nog een toevoeging: Hij speelt wel af en toe Are You The Rabbit?
Dat maakt dan weer een boel goed
pi_53072443
You & Me.. speelt ie toch een paar nummers voor Just a carcrash? Ben iig blij dat Irresponsible Hate Anthem en Sweet Dreams gewoon blijven staan. Little Horn zou wel geil zijn
  maandag 10 september 2007 @ 14:45:58 #295
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53073617
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
You & Me.. speelt ie toch een paar nummers voor Just a carcrash? Ben iig blij dat Irresponsible Hate Anthem en Sweet Dreams gewoon blijven staan. Little Horn zou wel geil zijn

Ik ben echt scheel.
Nouja, dan Are You The Rabbit (kans: aanwezig), Mutilation... (kans: klein) of Red Carpet Grave (kans: bijna nihil) graag
pi_53074001
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Litso het volgende:
Ja, daar heb je een goed punt. Vanavond nog maar eens op tafel gooien bij het avondeten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 12 december 2007 @ 03:36:59 #297
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55208540
Morgen
pi_55214317
Vandaag
  woensdag 12 december 2007 @ 14:45:58 #299
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55217799
Ik heb er zin an.
pi_55237945
SUPERVET!!!
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 december 2007 @ 10:58:52 #301
Rawr
pi_55239269
Dicht

Vertel er maar over in t volgende topic
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')