Ik ben nog steeds van mening dat het nieuwe album een glamrock + industrial album wordt. Een beetje Bowie meets KMFDM.quote:Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van.
Ik ken het gevoel, maar ik heb het erin gezet omdat het vorige topic wegens mindere serieusheid gesloten werd.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:56 schreef Jett het volgende:
Atijd als ik in de TT het woord ''serieus'' zie staan, heb ik een soort zieke en dierlijke drang om het topique te gaan vergallen. Nu zal ik mezelf deze keer koest houden.
Maar ik plaats alsnog deze zeer nutteloze informatie.
Wow, is zij misschien "Little Miss Antrophy"? Ik heb ooit eens een meid gesproken die inderdaad Manson wel eens 'zag' backstage enzo. Hij had haar die nickname gegeven omdat hij haar echte naam niet mooi vondquote:Op zondag 22 januari 2006 19:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind the last tour on earth echt fantastisch, zijn studioalbums heb ik verder niet en daar ben ik ook niet zo bekend mee. Een meisje dat ik ken schijnt ook persoonlijk contact met hem te hebben ( bezoekjes enzo ) en zij zegt dat het een vrij normale kerel is. Op zijn uiterlijk na dan
Nee, ik denk eigenlijk dat hij langzaamaan écht in Marilyn Manson is veranderd. Op het podium is hij natuurlijk extra fel enzo, maar ook backstage is hij anders dan vroeger.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:05 schreef _evenstar_ het volgende:
ik heb eens die docu van hem op mtv gezien.. hij neemt echt de tijd voor zijn fans etc..
Het is een sociale lieve kerel maar houdt er van om te shockeren..
Ik denk dat hij in het gewone leven brian is.. en hij met zijn acts als marilyn manson zijn alter ego is..
En een dikke kopquote:Op zondag 22 januari 2006 19:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]
daar vind ik hem het aantrekkelijkste..
die man heetf charisma![]()
Marilyn Manson en The Spooky Kids. Zo af en toe komt hierover nog wel een docu voorbij op MTV, best grappig om te zien.quote:Before Marilyn Manson (the band) developed into one hell on an explosive unit and Marilyn Manson (the man) became the target for every parent, religious, and censor board in North America, he and the band were a group of cartoon lovin' metalheads toiling around in southern Florida; setting lunchboxes on fire, having butcher scrap filled piñatas on stage, and playing weirdo electronic goth/metal sludge with songs about suicidal snowmen, dune buggies and choklit factories. They were also known as Marilyn Manson & The Spooky Kids.
After guitarist and co-founding member Daisy Berkowitz (aka Scott Putesky) was unceremoniously fired during the recording of the band's breakthrough, landmark sophomore album Antichrist Superstar, we all thought that was the last we'd hear from the guy. I guess he just couldn't shake the spookiness, or, more accurately, the opportunity to make some cash.
Putesky has remastered and released 10 old Marilyn Manson & The Spooky Kids songs from some of their old demos (that have been circulating amongst bootleg collectors and die hard fans for years), slapped some pretty neat looking packaging on them, threw in a bonus DVD of some live performances from the Spooky Kids days and released it as this, Lunchboxes And Choklit Cows.
For those who haven't heard any of this material before, it sounds exactly what you might think it would sound like: a band that hasn't quite found its own sound or voice yet and is in the process of working out the kinks. Because of when it came out, it resembles the material heard on Portrait Of An American Family - in a skeletal form - more than anything else ("Scaredy Cat" sounds like an early rough version of "Dope Hat"). Also Marilyn Manson (aka: Brian Warner) hadn't fully developed into self-assured rock star status yet and more often than not comes across, to be quite frank, as the dorky little teenager who plays Dungeons & Dragons and listens to Iron Maiden records more so than the "Anti-Christ" or "God of F*ck".
On that respect, having these songs commercially available, as opposed to forever being stuck on the bootleg circuit, is open to debate. Even Marilyn Manson himself I've heard is trying to get this disc pulled off the shelf. Aside from probably not wanting these demos released to the general public, he's claiming that Putesky signed over the right to release any Marilyn Manson related material once he was no longer a part of the band - which brings up another fishy thing about this disc as the name Marilyn Manson is nowhere to be found on the packaging or booklet (aside from some old show flyers) even though the band was never known as just "The Spooky Kids".
This just reeks of opportunism on Putesky's part. Even though it's an interesting listen (heck "Dune Buggy" and "Negative Three" aren't bad songs) it's not really essential. Die hard fans will probably snatch this up but I guarantee they might listen to it once or twice out of curiosity before it collects dust.
And why are there so many pictures of Scott Putesky in the booklet? Oh yeah! Just keep patting yourself on the back there Scott. (Derek Carlson, 6/8/04)
Produced By: Scott Putesky.
Ja, maar ik ben het met je eens dat hij wel érg veel covers maakt om zijn populariteit af en toe eventjes makkelijk op te krikken...quote:Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Heeft die man eigenlijk nog wel eigen nummers?..
Jaah, Manson & The Spooky Kids is volledig anders dan wat hij nu voor muziek maakt, maar ik vind het wel geweldig.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:16 schreef ThomYorke het volgende:
[..]
Marilyn Manson en The Spooky Kids. Zo af en toe komt hierover nog wel een docu voorbij op MTV, best grappig om te zien.
quote:Op zondag 22 januari 2006 20:01 schreef renz0r het volgende:
Aparte kerel, maar wel een orginele stijl qua shows en uiterlijk.
Nummers moeten je maar net liggen, the best of cd (die ik heb) is goed. Staan al zn hits/ singles op.
Heeft iemand foto(s) waarop die normaal staat, dus zonder make up en alles. Prive leven dus?
Die eerste is van een interview op Fields Of Rock 2004, die laatste compilatie is van MTV Cribs van Twiggy Ramirez, de rest is ongeveer even oud als wat ik posttequote:Op zondag 22 januari 2006 21:25 schreef Zeloot het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die tweede is van de Helnwein expositie, die eerste heb ik geen idee eigenlijkquote:
Ligt eraan van welke muziek je houdt.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Zo zonder die laag makeup valt me pas op hoe aantrekkelijk hij eigenlijk is![]()
Ik heb hier en daar wel eens wat nummers van hem gehoord, maar ik heb nooit echt een heel album afgeluisterd. Iemand tips, met welk album zal ik beginnen?
Ja geweldig he, maar wel fucking lastig. Wat zou dat met al die getallen te betekenen hebben? Echt wazig...quote:Op zondag 22 januari 2006 23:34 schreef Tup het volgende:
Het raadsel op zijn site: fantastisch! (na op Hierofant te hebben gelezen...)
Ik zou met Mechanical Animals beginnen, daarna Antichrist superstar. De eerste is het meest toegankelijk, de 2e is gewoon het allerbeste album (vind ik dan)quote:Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Zo zonder die laag makeup valt me pas op hoe aantrekkelijk hij eigenlijk is![]()
Ik heb hier en daar wel eens wat nummers van hem gehoord, maar ik heb nooit echt een heel album afgeluisterd. Iemand tips, met welk album zal ik beginnen?
Ik maar denken ken ik jou, maar als ik je postgeschiedenis zie heb ik zo'n vermoedenquote:
Geweldig boek idd, echt maffe dingen die ze belevenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ik maar denken ken ik jou, maar als ik je postgeschiedenis zie heb ik zo'n vermoedenAlles goed?
OntopicAntiChristSuperstar krijgt wel een extra dimensie als je Long hard road out of hell hebt gelezen.. Sowieso een aanrader, lees je in 1 ruk uit
![]()
Te vaak gelezenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Geweldig boek idd, echt maffe dingen die ze beleven
Now I'm gonna cum right in your useleass earhole canal!
Ja dat opa gedeelte kende ik allemaal al eerder, maar zoals je al zei krijgt het album wel een extra dimensiequote:Op maandag 23 januari 2006 20:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Te vaak gelezenDat stuk is me idd het meeste bijgebleven, de 'Meat and greet'
Of met z'n allen door de MacDrive, een foodfight houden en Twiggy die met kots gaat gooien
![]()
En die ranzige opa in die kelder, leuk dat je dat soort dingen dan terughoort in de teksten op ACSS.
Hij kan idd stukken beter, op Lowlands was echt zeer matig...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:53 schreef ralfseltje het volgende:
Staat er eigenlijk binnenkort nog een nieuwe tour gepland? Iets bekend over een bezoek aan Nederland?
Ik heb hem op lowlands gezien, hoewel ik me wel vermaakte tijdens dat concert denk ik dat ie toch wel een stukje beter kan![]()
Welke? Ik heb er meerdere maar dat zijn geloof ik allemaal bootlegsquote:Op maandag 23 januari 2006 21:59 schreef ralfseltje het volgende:
Iemand die trouwens zijn live dvd heeft gezien? Is het wat?
Ik ken er meer boven dan onder de 16quote:Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef spacemangraig het volgende:
Ik vraag me altijd af of er ook mensen van boven de 16 fan zijn van dit 'fenomeen'.
Ik ken er geen, misschien is dat het probleem. style over substance die M.M. met af en toe een 'wel leuk' nummer. Weet nog dat ik hem vroeger heel serieus nam, dat ik echt dacht dat het een satanist was of iets in die trant.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Ik ken er meer boven dan onder de 16
Weet je zeker dat ze ouder zijn? en daar doel ik niet lichaamelijk op.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Ik ken er meer boven dan onder de 16
Ja lieverd, dat weet ik zekerquote:Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze ouder zijn? en daar doel ik niet lichaamelijk op.
En weet je dan toevallig ook of ze enig verstand van muziek hebben?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:14 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Ja lieverd, dat weet ik zeker
Ik weet wel dat smaken verschillen, en als jij niet van Manson dat geen probleem is. Zolang je hier niet ongefundeerd gaat lopen zeuren.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:17 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En weet je dan toevallig ook of ze enig verstand van muziek hebben?
Ken er ook een paar. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen van mijn leeftijd en daarboven die zijn muziek kunnen waarderen. Ik ook trouwensquote:Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef spacemangraig het volgende:
Ik vraag me altijd af of er ook mensen van boven de 16 fan zijn van dit 'fenomeen'.
Inderdaad. Het stereotiep 16-jarige gothje dat Manson luistert gaat het meestal vooral om de anti-alles uitstraling van Manson heb ik het idee... terwijl het er toch zoveel meer aan zijn werk is dan datquote:Op maandag 23 januari 2006 22:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ken er ook een paar. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen van mijn leeftijd en daarboven die zijn muziek kunnen waarderen. Ik ook trouwens
Jaa DTTW en God Is In The TV moeten ook echt op dvd!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb de Guns, God &Government dvd niet eens, vond 'm te duur en die kop/stijl van 'm in die periode stond me niet aan.. Heb wel Death to the World (wanneer zetten ze die es op dvd), hele gave livebeelden en Apple of Sodom liveStaat ook een hilarisch stukje op waar een of andere security-gast met hillbilly-accent tegen Twiggy uitvalt over de troep die ze gemaakt hebben. Die kop van Twiggy als ie wegloopt
Ik ben nou 24 en ben het echte fan zijn een beetje ontgroeid (paar maanden terug heleboel spullen verkocht) maar ik blijf nog wel naar concerten gaan en de muziek volgen. Op m'n 18e was ik zo'n figuur die elke minuut dat ie op tv kwam op video opnam en elk blad kocht waar een plaatje instond
Geef ze dan aan mijquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:32 schreef Devlinsect het volgende:
Ach, na 10 jaar piepen hier de meesten ook wel anders. Manson is leuk geweest. Moet is ophouden zijn eigen muziek en lyrics te herhalen.
Na Mechanical Animals ben ik afgehaakt. Manson behoorde in de begintijd tot de duistere regione van de gothic muziek. Nu is het een cashcow die nauwelijks met zijn dikke reet in een corset kan komen.
Denk dat ik de handtekeningen van de leden op mijn Portrait CD, de setlist van een show uit de Antichrist tour met de aanwezige bloedspetters ritueel ga verbranden vanavond. Staat toch in een doos te verstoffen.
Heeel subtiel, ik heb jou wel doorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:32 schreef Devlinsect het volgende:
Denk dat ik de handtekeningen van de leden op mijn Portrait CD, de setlist van een show uit de Antichrist tour met de aanwezige bloedspetters ritueel ga verbranden vanavond. Staat toch in een doos te verstoffen.
*blaat*quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Heeel subtiel, ik heb jou wel door![]()
Oeh, wat wil je er voor hebben?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb nog wel een picture disc liggen (LP) met een interview erop. Kon 'm op marktplaats niet slijtenHeb ook de 2 Fight song singles met tarotkaarten, zijn nogal veel verschillende versies van die kaarten geloof ik (heb Pogo en Devil) als je die wil hebben kan ik die wel naar je opsturen (als ik ze nog kan vinden, liggen bij mn ouders)
Nee bij jou wel zekerquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:25 schreef Donnie.Darko het volgende:
ZwarteMagika, kan je mij anders even mailen ofzo? Er staat niks in je profiel
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:45 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Nee bij jou wel zeker
Maarreh ik zag die disks op marktplaats, als je die al duur vond vind je de mijne helemaal duurMaar die kaarten mag je voor niks hebben, die liggen toch maar te verstoffen
Raar is natuurlijk een subjectief iets. Hij kleedt zich extreem, maar hij is zeker niet de eerste die dat doet. Hij laat zich erg inspireren door Kiss, Alice Cooper, David Bowie en meer van zulke artiesten. Ook past het vaak bij wat hij uit wil drukken met het album dat bij de bepaalde periode hoort. Hij ziet er elk album ook weer anders uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Sight_key het volgende:
Waarom doet hij zich zo vreemd laten uitzien?
Ik bedoel. Hij is niet echt menselijk hoe hij overkomt?
Heeft hij daar een reden voor? Of moet ik "het" zeggen?
Of is hij gewoon onmenselijk te noemen?
Of wilt hij niet als mens overkomen?
Schaamt hij zich om mens te zijn?
Jep. Maar hij wil ook shockeren om wakker te schudden (dus niet alleen opvallen voor de cash).quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hij wil shockeren om op te vallen, simpel dus.. Als je een interview met 'm ziet merk je dat ie heel gewoon is en dat ie nog wat te zeggen heeft ook. Hij is intelligenter dan de meesten van ons al zou je dat niet snel zeggen
Jep.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:59 schreef OFfSprngr het volgende:
En het is grotendeels verkoopstrategie, want laten we eerlijk zijn, de man is wel intelligent maar ook dik cash aan het binnenhalen met zn constante covers.
Hij is zo lelijk als de nacht, en muzikaal talent heeft hij niet bijzonder veel. Wel iets hoor, zondermeer, maar daar houdt het ook mee op. Image, dat is wat je tot een bestseller maakt. En daar heeft hij handig gebruik van gemaakt, met z'n creepy ik-ben-zo-evil "luister naar mij als je een depri tiener bent die zijn leven, school en ouders haat" act. Slim hoor, ik wou dat ik het ook kon, maar dat is dan ook alles.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Sight_key het volgende:
Waarom doet hij zich zo vreemd laten uitzien?
Ik bedoel. Hij is niet echt menselijk hoe hij overkomt?
Heeft hij daar een reden voor? Of moet ik "het" zeggen?
Of is hij gewoon onmenselijk te noemen?
Of wilt hij niet als mens overkomen?
Schaamt hij zich om mens te zijn?
Weet je al welke kaart? Ik had 'Emperor'quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:23 schreef Donnie.Darko het volgende:
Ik heb toevallig op dit moment een marktplaats deal lopen voor de Special Edition van The Last Tour met de extra tracks, en eentje voor twee singletjes waaronder Fight Club met de Tarotkaart erbij.
Maar ik haal het nog lang niet bij bovengenoemde collectors items
Er staan trouwens ook 'picture discs' op Marktplaats maar die zijn me wat duur.
Hij had de kaart niet meerquote:Op maandag 30 januari 2006 03:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Weet je al welke kaart? Ik had 'Emperor'
Andere genoemde bijdragenden aan deze stroming zijn Perou en Gottfried Helnwein.quote:The whole concept of Celebritarianism would be, ironically, a satire of today's civilisation that focuses on celebrities ; the more cameras looking at you, the more power you have in your hands. It would be about dying when everyone's watching. Doing anything for fame. It's also about worshipping death in medias. The world knew about Harris and Klebold, the Columbine killers, half an hour after the tragedy. It's about how we give Lee Harvey Oswald and Mark David Chapman the status of celebrity by showing their masterpiece to the world. Celebritarian Corporation is about giving people what they feel guilty for wanting. It acknowledges our society's worst problem, guilt.3 This theme is also reminiscent of the very name "Marilyn Manson", which is intended to mock America's obsession with death. There are also strong hints of derivation from Romanticism, which Manson himself has referenced numerous times when discussing the Corporation and the upcoming album.
MM en Gothic..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:32 schreef Devlinsect het volgende:
Ach, na 10 jaar piepen hier de meesten ook wel anders. Manson is leuk geweest. Moet is ophouden zijn eigen muziek en lyrics te herhalen.
Na Mechanical Animals ben ik afgehaakt. Manson behoorde in de begintijd tot de duistere regione van de gothic muziek. Nu is het een cashcow die nauwelijks met zijn dikke reet in een corset kan komen.
Er zijn toch wel goth elementen in zijn stijl terug te vinden zou ik zeggen. Het is geen Wumpscut, maar toch.quote:
Tijdens festivals mag hij niet zo veel rare dingen doen, das jammer. In verband met gemengd publiek enzo, niet iedereen komt voor hem etc.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hm dan wel op de maandag hopelijk, met nog wat andere leuke bands eromheen.. Baal er nog steeds van dat ik te laat fan ben geworden en 'm op Pinkpop 1997 heb gemist
Oh ik schaam mij zeer nuquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
Jep, al vond ik dat nogal tegenvallen, zeker in vergelijking met het concert dat ze in 2003 in de HMH gaven..
Heb je nog geluk dat het water wasquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:59 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
Oh ik schaam mij zeer nuik bedoelde die in 2003. Was even vergeten dat ze daarna nog een keer geweest waren. Die van 2003 was leuk he? Kan me herinneren dat ik vooraan stond en dat hij op me ging spugen met water
![]()
Ik was erbij op Pinkpop 97. MM bewerkte zichzelf met een kapotte fles, zong een nummer van Prince (1999 of When Doves Cry), middelvinger in de lucht etc etc. Dus hij doet wel rare dingen. In 1998 in de 013 zaal in Tilburg was het een tamme bedoeling vergeleken bij 1997.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
Tijdens festivals mag hij niet zo veel rare dingen doen, das jammer. In verband met gemengd publiek enzo, niet iedereen komt voor hem etc.
Ben je wel geweest toen (volgens mij de laatste keer dat ie in Nederland was) in de HMH een aantal jaar terug?
Met modder etc. In een programma boekje van Dynamo zou een interview met MM staan, waarin hij zegt graag bekogeld te worden met modder. Ik heb het boekje nooit gezien of gelezen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:28 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bij Dynamo werd ie toch met graspollen bekogeld?
Ik durfde niet naar 013(had dan sowieso in m'n eentje moeten gaan, maar het leek me sowieso maar niks vanwege die 'enge mensen' die erop afkwamen
)
Ja klopt dat was lowlands 2005. Heb me wel prima vermaakt maar show was wel erg saai en bijna plichtmatig. Hoop dat de komende tour beter wordt en dat ze een wat andere setlist hebben. (niet alle singles)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
Was de laatste keer trouwens niet tijdens Lowlands? Dat scheen helemaal dramatisch te zijn (niet geweest)
Het laatste HMH optreden (zelfde tour als het Lowlands concert) was ook wat aan de matige kant vond ik. Beide inderdaad wat plichtmatig, en láng niet zoveel energie als zijn andere shows.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Ja klopt dat was lowlands 2005. Heb me wel prima vermaakt maar show was wel erg saai en bijna plichtmatig. Hoop dat de komende tour beter wordt en dat ze een wat andere setlist hebben. (niet alle singles)
Dat gebeurt sowieso niet. De afgelopen tour was dan ook een Best Of-tour, die bij hun Best Of-album hoorde.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Ja klopt dat was lowlands 2005. Heb me wel prima vermaakt maar show was wel erg saai en bijna plichtmatig. Hoop dat de komende tour beter wordt en dat ze een wat andere setlist hebben. (niet alle singles)
: Wumpscut: is Industrial en daar leent ie wel elementen van, Gothic niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 02:36 schreef Litso het volgende:
[..]
Er zijn toch wel goth elementen in zijn stijl terug te vinden zou ik zeggen. Het is geen Wumpscut, maar toch.
¤25 op Marktplaats, dat is nog niet de helft van wat ik er voor over had.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:15 schreef Comega het volgende:
Op marilynmanson.com staan nu een aantal tour data vermeld, overigens staat Pinkpop er nog niet bij. Zelf hoop ik dat er ook nog een 'gewoon' concert in Nederland komt, i.p.v. slechts festival optredens. Volgens de site zullen er nog meer data's volgens, dus we zullen binnenkort wel zien of MM nog meer optredens in Nederland zal geven.
@Litso: Die limited tour editie van Mechanical Animals ziet er erg mooi uit! Dat heeft zeker aardig wat gekost?
Wat is echt gothic dan? Ik ben niet zo into dat genrequote:Op donderdag 1 maart 2007 20:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
: Wumpscut: is Industrial en daar leent ie wel elementen van, Gothic niet.
Klinkt goed! De titels zijn een beetje wennen, maar ik heb goede hoop voor het albumquote:
Manson's Dark Return
The Antichrist Superstar exorcises some demons-including his divorce on new album,
Marilyn Manson sits in the front room of his home in the San Fernando Valley, drinking from a bottle of rose-tinted absinthe. His house feels dark and unwelcoming-his estranged wife, model Dita Von Teese, has recently moved out-and Manson apologises for the disarray. Without the makeup that he usually wears in public, and dressed casually in black, Manson pours himself into a couch and explains the turmoil that's plagued him for much of the past year-ultimately led him to restart his musical career with a new album, Eat Me, Drink Me due in June. The song, he says, "are clearly written to seduce somebody," though he is hesitant to divulge whom. "I don't want people to think that the record is some kind of exploitation of my personal life," says Manson. "At the same time, it also represents exactly who I am and what I feel."
For the next few hours, Manson plays unmastered cuts from Eat Me, Drink Me and describes his year in hell. "Halfway though last year I was in such a black hole of depression," he says. "I couldn't make anything, I couldn't do anything. I lost hope." At the time, Manson's mother was diagnosed with a mental illness and, he says, "I got trapped in one of the classic rock and roll clichés of having people work for me rob me behind my back." He had no interest in making music, and the film project he was focused on -Phantasmagoria, based on the twisted life of Lewis Carroll- became a psychological burden.
Manson says he was finally uplifted by a close friend's morbid gesture of devotion. "She picked up a butcher's knife and said, "Here, you can stab me'" he says. "When someone was willing to drown with me, I really didn't want to drown anymore." This theme is depicted in the six-minute epic "If I Was Your Vampire," which Manson wrote on Christmas. "That song is the new 'Bela Lugosi's Dead,'" says Manson. "It's the all-time gothic anthem."
The album's lyrics were written after last Halloween. That night, Manson presided over the opening of his Los Angeles art gallery. The next morning he left his home in the Valley and set up temporary digs at a studio-equipped house in the Hollywood Hills. "Suddenly," he says, "I felt liberated. I'd write a song, walk two doors down the hall and record it right then." Manson's lyrics, which were recorded over tracks crafted by Tim Skold (who joined Manson's band in 2002 as bassist), came quickly. "I was writing out of desperation and hope," he says. "The record came out in a rush-like an open wound-and I went with it."
"Just A Car Crash Away" is a Bic-waving ballad, a death march punctuated by Skold's searing guitar solo. "The Red Carpet Grave" is classic Manson, echoing with buzz saws and primitive percussion. (In fact, on "You, Me And The Devil Makes 3" they beat on a metal skunk trap they found outside the house.) Manson wrote the album's first single, "Putting Holes In Happiness," oh his birthday, and describes it as "a romantic-misogynistic-cannibal-gothic-vampire ballad."
Manson hopes to release a film in conjunction with the disc that he claims, "is nothing short of the most horrifying horror that you could ever experience." He will also tour this summer, debuting his live versions of the new songs at European festivals. "I really wanted to be a singer on this album," he says. "This is very earnest and uncalculated and raw, in the sense that I know I'm fucked up, and I'm really not ashamed of it."
Mei, juni, de releasedatum verschilt elke maand weerquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:09 schreef Comega het volgende:
Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe album. Sommige titels vind ik nogal vreemd klinken, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen over de inhoud van de liedjes. Nu dus wachten tot juni...ik kijk er iig erg naar vooruit!
Mja, inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet zwaar onder de indruk ben van dat nummer, maar ik begrijp dat het een beetje de alltime Gothic anthem is? (edit: oh, dat zegt ie zelf dusquote:Op zondag 18 maart 2007 01:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet ik meteen waar Tim Skold is gebleven nadat ie uit KMFDM is gezet
En nogal een gewaagde uitspraak om een nog niet gepubliceerd nummer van je als de nieuwe 'bela lugosi's dead' te bestempelen.
Pinkpop is bekend, ik hoop dat ie ook op Lowlands staat iig.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:41 schreef Elegy het volgende:
Mooi, nieuwe stuff. Ben benieuwd waar hij gaat touren en of hij ook nog naar Nederland komt
Of hij is sarcastisch of heel dom.quote:"One song the new 'Bela Lugosi's Dead.' It's the all-time Gothic anthem"
Ach ik geef er niks om, ik vind z'n muziek vet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Ik vind dat echt ziekelijk!
Ach het is 1 grote act... achter al die schmink en herrie is het een heel timide intelligente man.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Noem eens wat concrete voorbeelden?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.quote:
Als je weet dat hij het o.a. over dat soort dingen heeft, dat vind je ok?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.
Maakt me niet uit, ik vind zijn muziek best oké. Binnenkort toch maar mijn kaartje voor Pinkpop kopen
Trouwens, Mansynth klinkt best slecht, lijkt wel de titel van een hele slechte homobukkakke film
Erover zingen voor het 'schock-effect' of omdat je er volledig achter staat zijn 2 hele verschillende dingen he?quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Als je weet dat hij het o.a. over dat soort dingen heeft, dat vind je ok?
Ach, ik luister ook Nazi Black Metal, gewoon goede muziek.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ja, hij zingt over veel van die dingen om de algemene opvattingen en de mening van de massa aan de tand te voelen. Dat hij er over zingt wil inderdaad nog niet zeggen dat hij er achter staat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ach, even zorgwekkend vind ik de jongeren die naar Manson luisteren, en zich daarom maar als Satanisten profileren en zichzelf kapotmaken om op hun idool te lijken. Het gaat er gewoon om dat je luistert naar wat hij te zeggen heeft, en er zelf een mening over vormt. Een beetje achter de meute aanlopen komt geen enkele subcultuur ten goede.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:22 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.
Zorgwekkender vind ik de hele "gangstahcultuur" die op de hedendaagse jongere wordt losgelaten waardoor we een wildgroei aan polderdangstahs, trapveldthugs en H&Mho's krijgen.
Daar kan hij toch weinig aan doen? Of het nou op deze manier is of een andere, mensen die niet weten hoe ze met 'kwade' invloeden van buitenaf om moeten gaan zullen op de een of andere manier toch wel kapot gaan. Kan je een artiest moeilijk de schuld van geven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:12 schreef J0sT het volgende:
Manson is zelf satanist en laat dat duidelijk merken, hij verkondigt dat zelfs tijdens zijn optredens. Dus dat zijn fans daar in mee gaan, en vervolgens niet weten hoe mee om te gaan, dat maakt die fans indd kapot..
Als je denkt dat ieder mens alleen is geïnteresseerd in de vrolijke kanten van het leven ben je wel behoorlijk naïef...quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef J0sT het volgende:
Dat vind ik wel heel naief.. Want het gaat gewoon op die manier. Denk je dat al die mensen uit zichelf op zoek zouden gaan en zich zelfs over willen geven aan duistere machten?? Daar speelt die Manson echt wel een grote rol in!
Ik stel voor dat je de documentaire Bowling for Columbine eens gaat bekijken waarin Mr Manson zeer intelligent zijn visie verwoord op die gebeurtenissen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik voel me wel erg serieus genomen hier..
Ik neem je serieus, ik ben het alleen niet met je eens. Je kan een artiest niet kwalijk nemen dat mensen zijn woorden verkeerd opvatten, net zomin als dat je een computerspel/rapgroep/weetikveel de schuld kan geven dat bepaalde mensen er bijvoorbeeld agressief van worden. Dat ligt in de handen van degene die er niet mee om kan gaan, en eventueel degenen die hem/haar kunnen beschermen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik voel me wel erg serieus genomen hier..
Ja, de verhalen over hoe hij fans backstage in wurgwerktuigen hangt en ze hun diepste geheimen laat opbiechten zal zeker helpenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Misschien moet J0sT eens The Long Hard Road out of Hell lezen
Lijkt me interessant!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Misschien moet J0sT eens The Long Hard Road out of Hell lezen
Mwah, wordt moeilijk volgens mijquote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:33 schreef J0sT het volgende:
[..]
Lijkt me interessant!
Is die gewoon in de bieb te krijgen??
quote:From 00'00 To 04'35 Putting Holes In Happiness
A mid-tempo title made of epic and tearful guitar riffs. On this heavy, dark serenade, Manson wears a tortured crooner voice and cries an attack to someone. Musically close to the glam metal from Mechanical Animals (more precisely Disassociative). At 2:46, a howling guitar solo tears it's despair during almost a minute (it ends at 3:37). Like in fundamentally Loathsome. From there you can tell the record will be emotionnally strong, probably a link with his divorce with Dita.
From 04'36 To 09'36 When The Heart Guides The Hand
This time, it's a compulsive and hypnotic rythm that balances a martial tempo, almost military. Makes you think of the binary drums of Walk In Line by Joy Division transposed to our century boosted by en evil sound. Synth notes (quite subtle) come along to strenghten the 80's aspect. The title is ultra repetitive and reminds of Violent New Breed by Shotgun Messiah (Skold's ex-band). The bassist makes it place and shows domination on the piece and mixes his talent to the God of Fuck's desperate voice. In the end, a broken toybox sound comes to throw us into an abyss. When The Heart Guides The Hands will be the future genocide, ready to tear apart goth dancefloors.
From 09'37 To 13'54 They Say Hell Is Not Hot
Back to a black shiny glam style. Minimalist style. Gets rid of the invading electro sounds. Manson seems to play it sober (even tho he's a self-proclaimed absintheur) with a more organic sound. A church organ comes to make the sond darker just after another evil guitar solo. Just as in Putting Holes In Happiness, Manson tries an emotional voice and doesn't show any rage. Just like he decided to drop the weapons and sing along with a soft chant of a humanity decaying.
From 13'55 To 18'02 Red Carpet Grave
Much of a surprise with a song that start in a Brittish sort of way. Almost a reminder of The Who with jerked up guitars and a volunteerly dirty sound. Behind that, a massive beat anihilates this vintage effect and transforms english rock to something new. Some punk assets double howling solos in a disturbing musical orgy. Eyeliner leaks under the sweat and this unstructured title ends in a totally messy sound.
From 18'03 To 24'04 I'm Not Your Vampire (not sure about this one, might be ''If I Was Your Vampire'')
The band - or the alchemy between Manson and Skold seems to be to it's higest point - continues to astonish. This long progression of 6:01 is filled with distressing echoes. A slow and oppresive melody builds itself under a dusty crypt. Dirty choruses sing horrors to your ear while the detuned accoustic guitar reminds of the heaviest moments of Antichrist Superstar. The music comes and goes, off and on, along with erotico-dark waves dictated by Manson. This gothic ballad could replace the untouchable Bela Lugosi's Dead by Bauhaus. Manson didn't hide his willingness to create the ultimate goth anthem, this one is probably the one to choke upon.
From 24'05 To 28'02 Are You The Rabbit?
Sharped edge guitar riffs from Golden Age Of Grotesque appear to rip your guts apart on this one and only fast song. The cataclysmic drum leads a frantic Manson searching for a flesh rabbit in a metal maze. A song without any big surprises, but it seems to be made to raise the crowd in a live show.
From 28'03 To 32'58 Just A Crash Away
A subversive ballad made of guitaristic trituracion that end the record. Once again, Mechanical Animals hunts this Coma White tainted composition. Manson seems to relay on strong feelings and sings with more sincerity than ever. It seems like he's getting rid of his entertaining persona, spitting big parts of himself on every syllable. A final that seems to represent the state of mind of most of the new songs, exploring in a piercing way an intimate side left aside to an assumed subversive speech. Could it be the ultimate divorce present to Dita?
En ondertussen is er een 30 seconden preview gelekt van het nieuwe nummer Heart-Shaped Glasses. Ik bleek aardig gelijk te hebben met bovenstaande quotequote:Op maandag 16 mei 2005 23:08 schreef Litso het volgende:
Dat zijn laatste single ook weer een cover is zegt meer over het feit dat hij blijkbaar nog steeds (of juist opnieuw) veel moeite moet doen om in de publiciteit te blijven dan dat zijn stijl aan het afzwakken is.
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van. )
Inderdaad. Hij schijnt af en toe gedraaid te worden op http://www.radiofrance.fr/chaines/lemouv/rockhit/, maar ik heb 'm nog niet langs horen komen en de rest van de muziek is maar matig, laat staan het franse gebabbel tussendoorquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:12 schreef Comega het volgende:
Zo, inmiddels heb ik ook de preview van Heart Shaped Glasses beluisterd. Eerst moest ik wel even wennen aan wat ik hoorde, maar ik heb het stukje nu ondertussen al tig keer gehoord en het is me wel beter gaan bevallen. Maar ja, 30 seconden zeggen natuurlijk veel te weinig om een serieus oordeel te kunnen geven.
Ik heb m gehoord via mansonusa. Erg anders maar wel erg leuk. Beetje mechanical animals achtig (stijl) maar ook wel een beetje franz ferdinand. Ben benieuwd naar het hele album!quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:39 schreef Litso het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij schijnt af en toe gedraaid te worden op http://www.radiofrance.fr/chaines/lemouv/rockhit/, maar ik heb 'm nog niet langs horen komen en de rest van de muziek is maar matig, laat staan het franse gebabbel tussendoor
Whoa, bedanktquote:Op maandag 16 april 2007 21:37 schreef user_friendly het volgende:
Nu te beluisteren op manson's myspace if i was your vampire:
http://www.myspace.com/marilynmanson
Ja idd. Mooi nummer, verwacht ook dat de rest van het album meer in deze stijl ligt. (als je van de reviews op mansonusa uitgaat tenminste)quote:
Jah, inderdaad.quote:Op maandag 16 april 2007 21:45 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Ja idd. Mooi nummer, verwacht ook dat de rest van het album meer in deze stijl ligt. (als je van de reviews op mansonusa uitgaat tenminste)
Matig? 2 x een Trident (de 'vork' van de duivel). Aardig gevonden hoor...quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:25 schreef Litso het volgende:
Ik twijfelde nogal gezien het wat matige logo rechts, maar het staat nu ook levensgroot op zijn site.
Ik vind het wat tegenvallen eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar de rest van de artwork.
Idd haha. Heb even hele versie geluisterd en het nummer is wel aardig.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:10 schreef ZwarteMagika het volgende:
Preview van de nieuwe clip, wat een romantiek![]()
Tegenvallers idd, die concerten. Wanneer heb je 'm gezien?quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:10 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Idd haha. Heb even hele versie geluisterd en het nummer is wel aardig.
Vind dat nieuwe vriendinnetje van hem maar niks![]()
Dita en hij leken zo mooi koppel. Jammer dat het niet meer liep.
Anyway. Vind hem een interessante man. Lees of kijk graag interviews van hem. Hij is echt heel erg slim en welbespraakt. En hij gaat leuk met fans om. Vind zijn schilderijen ook mooi.
Ik ga alleen op rockwerchter niet naar hem maar naar Mika (heb brede muzieksmaak). Heb hem 2x gezien en vond hem echt tegenvallen.
Ja het optreden was muzikaal gezien goed, maar absoluut geen interactie met het publiek.
Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe cd.
Tijdens fields of rock in 2003 en lowlands 2005.quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:35 schreef Litso het volgende:
[..]
Tegenvallers idd, die concerten. Wanneer heb je 'm gezien?
Dat sowieso, hoewel zijn laatste in de HMH ook wat tegenviel hoor. Maar de keren dat ik 'm op festivals heb gezien, ook op dvd enzo, was hij toch beduidend slechter dan binnen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:52 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Tijdens fields of rock in 2003 en lowlands 2005.
Misschien is hij geen festival artiest, en zijn zijn concerten wel beter.
Ik hoop toch echt dat die previews nog niet geedit materiaal is. Ik hoop dat het gewoon een normale videoclip wordt en dat je af en toe stukjes van dit ziet, anders is het wel erg saai. Ik denk het trouwens wel want er zouden ook 3d fragmenten in voorkomen en ik zie nu nog geen 3d lebberende manson..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:41 schreef ZwarteMagika het volgende:
Op de officiele site staat nog een kort stukje van de nieuwe video, het ziet er naar uit dat dat gelebber het hele nummer zo doorgaat
Dat dusquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat die previews nog niet geedit materiaal is. Ik hoop dat het gewoon een normale videoclip wordt en dat je af en toe stukjes van dit ziet, anders is het wel erg saai. Ik denk het trouwens wel want er zouden ook 3d fragmenten in voorkomen en ik zie nu nog geen 3d lebberende manson..![]()
Daar hoopte ik ook op, dus laten we maar positief blijven denken danquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat die previews nog niet geedit materiaal is. Ik hoop dat het gewoon een normale videoclip wordt en dat je af en toe stukjes van dit ziet, anders is het wel erg saai. Ik denk het trouwens wel want er zouden ook 3d fragmenten in voorkomen en ik zie nu nog geen 3d lebberende manson..![]()
Haha god straft meteen. Ik heb m nog niet helemaal geluisterd (geen tijd moet lerenquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
Zet ik 'm net aan, valt de stroom uitDas vast geen goed teken
Ik vind het album na een paar keer luisteren ook steeds leuker worden. Mijn favorieten zijn nu: evidence en EAT ME DRINK ME.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:47 schreef Comega het volgende:
Ben wel benieuwd welke nummers van Eat Me, Drink Me ze op de tour gaan spelen. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die naar MM op Pinkpop gaan?
Precies de reden dat ik ook niet ga. Als Juliette nou gewoon in het voorprogramma van het volgende concert zou staan (wat waarschijnlijk wel nooit zou gebeuren)quote:Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef Litso het volgende:
En ik zou graag naar Pinkpop gaan, zowel voor Manson als Juliette, maar 60 euro kan ik gewoon niet missen voor een dagje, en het hele weekend heb ik geen behoefte aan.
Ach, je kan je daar druk om maken maar wat er tussen die twee is gebeurd weet natuurlijk niemand, en het is idd een beetje sneu... maar dat Manson niet de meest volwassen vent is wisten we alquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja, leukMisschien ben ik nou wat te sentimenteel maar ik vind het een naaistreek tegenover Dita
Goede vraag. Het begint er toch wel op te lijken dat ie er niet meer bij zit. In dat interview op MTV.com werd Pogo als enige niet genoemd. Dat had opzich gewoon een foutje kunnen zijn van MTV, dat ze hem waren vergeten ofzo iets. Maar in de HSG clip is ie volgens mij niet te zien. Er is zowieso zeer weinig van de rest van de band in de clip te zien, af en toe ver op de achtergrond, maar daar zie ik Pogo niet bij staan.quote:
Inderdaad, het ziet er allemaal best ok uit enzo, maar ik mis de band toch wel watquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:04 schreef Comega het volgende:
Op MarilynManson.com is nu het nieuwe album boekje te zien. Geen afbeeldingen van bandleden, wel van Evan. Verder ziet het er wel goed uit vind ik.
http://www.marilynmanson.com/booklet/
Ja die zocht ik al een tijdje. Kon m nog niet op youtube vinden maar ik kan me nog herinneren dat het vrij spraakmakend was. Zit hij toch in een handdoekje ofzo?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in het interview met Patty Brard uit '99?Ze randt 'm zowat aan
Ja dat interview zou ik ook graag willen zien!quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in het interview met Patty Brard uit '99?Ze randt 'm zowat aan
Ja!quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hij heeft er inderdaad duidelijk inspiratie uit opgedaan, maar zó veel lijken ze toch ook weer niet op elkaar? Ja, het refrein uiteraard, maar voor de rest valt het wel mee toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef Ferdie88 het volgende:
Kent iemand hier het nummer van Faith no More: Be Aggresive. Ik vraag me af waarom FnM Marilyn Manson nooit heeft aangeklaagd wegens plagiaat. Zijn haast 2 precies dezelfde nummers (iig kwa opzet)
Toen ik Mobscene hoorde, moest ik meteen denken aan Be Aggressive.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef Ferdie88 het volgende:
Kent iemand hier het nummer van Faith no More: Be Aggresive. Ik vraag me af waarom FnM Marilyn Manson nooit heeft aangeklaagd wegens plagiaat. Zijn haast 2 precies dezelfde nummers (iig kwa opzet)
Haha bedankt was een leuk interview.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nou hier zijn de kwabberende billen van meneer Manson.. (wat is die Patty afgetakeld in die 8 jaar)
Ja kutquote:3VOOR12 op Pinkpop
Ondanks slijm in de wangen geen opnames Marilyn Manson en Linkin Park
Ja minder idd. Ik zou naar pinkpop kaartje en alles gekocht natuurlijk. Vanaf donderdag al erg ziek, griep, koorts, keelontsteking. Mijn kaartje gister toch maar verkocht op het laatste moment (ook nog met het oog op het weerquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Astu
[..]
Ja kutWas juist benieuwd of het nog wat zou worden met die nieuwe nummers..
de teleurstelling is daarom ook des te groter, in ieder geval over dat nummer 'if I was a vampire'quote:Op maandag 16 april 2007 23:23 schreef Tup het volgende:
Klinkt toch allemaal veelbelovend.
Ware het niet dat het Marilyn Manson is.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Precies zoals ik het had verwacht dus, geen bijzondere podiumact en gewone kleren.. het zou bijna een normaal bandje worden
MM exfans horen zwartgallig te doen, jeweettog!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:56 schreef Litso het volgende:
[..]
Ware het niet dat het Marilyn Manson is.
Niet zo zwartgallig doen he
Vrenna vond ik er vrij standaard uit zien; zwarte broek, zwart jack. Heb 'm niet echt goed kunnen bekijken want Holiday stond er vaak precies voor. Rob Holiday vond ik er goed uitzien, ik kreeg wel de indruk dat ie goed bij de band past. ( Ik heb niet echt een nauwkeurige omschrijving van de kleding, maar hopelijk komen er nog duidelijkere foto's online van de andere bandleden)quote:Op zondag 27 mei 2007 12:55 schreef Litso het volgende:
Klinkt goed, maar jammer inderdaad dat hij alleen de hits en nieuwe nummers speelde, hij gaf juist aan in een interview dat ie ook weer eens wat minder bekende wilde spelen. Maargoed, de helft van de band heeft die natuurlijk nog nooit gespeeld
Aan de ene kant wel eens wat anders dat hij er wat soberder uitzag, past wel bij de sfeer van het album, maar stiekem vind ik het wel heel jammer dat we geen spectaculaire thema-show krijgen zoals tijdens de tryptich
En of hij nog in een zaaltje oid komt: hij moet welEn zolang hij beter speelt dan op de AAG tour vind ik alles best.
Hoe was het gitaarwerk van Skold? En hoe zagen Holiday en Vrenna eruit? Paste het allemaal een beetje, en klonk het muzikaal ook goed? Ik heb me namelijk groen en geel geërgerd aan Chaussee de laatste keer, wat sloeg die veel noten mis zeg
van www.3voor12.nlquote:Schrijf Marilyn Manson niet af
Is de antichrist nog een superster?
Donnerwetter! Zelfs het onweer is gepland. Om klokslag negen uur barst de fikse regenbui die de hele dag boven Pinkpop hing dan eindelijk los. Het fenomeen Marilyn Manson daalt neer op Landgraaf zuigt langzaam alle regenponcho's mee de hel in.CONCERT: Marilyn Manson, Pinkpop Main Stage, zaterdag 26 mei.
MUZIEK:
Controversiele Amerikaanse shock-rock artiest met theatrale live performances. Binnenkort verschijnt zijn zevende album Eat Me, Drink Me, ruim drie jaar na zijn laatste plaat.
PLUS:
Twee jaar geleden op Lowlands was Manson geen schim van de antichrist superstar uit de jaren negentig. Recensent (en fan) Thomas van Aalten gaf Manson zelfs een 1 voor de uitvoering. Wat de vraag rechtvaardigt of het fenomeen Manson zijn houdbaarheidsdatum gepasseerd is. Vanavond laat Brian Warner zien dat er nog steeds leven zit in zijn tweede ik. Jammer is dat de show wat traag op gang komt, maar na de ellenlange en veel te saaie trage opener If I Was Your Vampire zuigen de zware gitaren en klaagzang van Manson je langzaam mee de diepte in. Het theatrale karakter van de show bleef vandaag beperkt tot Mansons schmink en de tientallen romeinse nepkaarsen op het podium. Geen boekverbrandingen of kruisigingen vandaag dus, maar dat geeft niet. De hoogtepunten zijn toch de Manson-style coverversies van Sweet Dreams en Tainted Love en de hits Dope Show, Mobscene en gedoodverfde afsluiter The Beautiful People.
MIN:
En dat betekent dat er niet erg veel 'nieuwe' positieve verrassingen zijn. Heart Shaped Glasses, de nieuwe single, maakt live nog geen indruk. Zo zijn er meer middelmatige nummers die de vaart uit de show halen. En of Manson live ooit echt stemvast is geweest, of dat de dans rondom de valse noot een essentieel onderdeel is van zijn show, ik kan het als 'first time' Mansonkijker niet goed beoordelen. Veel nummers knappen er ten opzichte van hun vaak geweldige geproduceerde studioversies niet van op. Ook lijkt het alsof Manson opnieuw (net als in 2005 op Lowlands) moeite heeft met het uberhaupt halen van zijn zangpartijen. Maar de moeilijke armbewegingen en uitgeputte blikken zorgen wel voor een meelijwekkende en tragisch gevoel. Ook is de show is nog niet erg gelikt en er vallen erg veel gaten. 'It's the first show of the tour motherfuckers!' verontschuldigt Manson zich nog.
CONCLUSIE:
Je gaat toch even kijken als Manson speelt, ook al ben je geen fan van zijn muziek en regent het katten en honden. Hij blijft een intrigerende figuur die een flink konijn uit de hoge hoed kan toveren. Echte verrassingen blijven vanavond achterwege, maar Manson is wel beter in vorm dan twee jaar geleden. Misschien komt het omdat hij na het einde van zijn relatie met burlesque danseres Dita von Teese een nieuw liefje heeft: de 19-jarige (en 19 jaar jongere) actrice Evan Rachel Wood. Als ik me niet vergis stond de blonde schone zelfs aan de zijkant van het podium foto's van haar nieuwe vriendje te nemen (op de grote beeldschermen zag je Manson ook opvallend vaak een blik in haar richting werpen). Schattig. Ach, hij is tenslotte ook maar een mens van vlees en bloed.
CIJFER:
6,5
omg vergeet ie gewoon de tekst? Ik hoop dat ie op Rock Werchter zijn lyrics nog eens goed heeft doorgenomenquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:53 schreef Devlinsect het volgende:
Hier het laatste nummer van de set op Pinkpop: Beautiful People.Band vergeet sommige stukken te spelen, meneer Warner vergeet/ fuck up de tekst.
![]()
Bol.comquote:
quote:Maak kans op concertkaartjes voor Marilyn Manson!
Tijdens onze speciale Pinkpop 2007 Actie maak je kans op 2 kaartjes voor een Marilyn Manson concert dit najaar. Bestel nu Eat Me, Drink Me, stuur je bestelbevestiging naar prijsvraag@bol.com o.v.v. Marilyn Manson en je doet mee! De winnaar krijgt automatisch bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.
Uit de tekst op www.eatmedrinkme.nl maak ik ook op dat hij in t najaar n clubshow doet hoor. Daar kan je namelijk ook kaarten winnen en vanalles meer.quote:Op woensdag 13 juni 2007 06:37 schreef JosD. het volgende:
Er staat toch niet expliciet in dat hij naar Nederland komt?
Moooooiquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:38 schreef DevilsWhore het volgende:
12 december komt ;ie weer, in de Brabanthallen
bron
Ondanks,quote:
?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:30 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
je kan gewoon buiten staan en daar het concert luisteren en zelfs zien
HMHquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:39 schreef user_friendly het volgende:
Vind het wel jammer dat het niet gewoon in de heineken music hall is maar ja.
quote:This gothic ballad could replace the untouchable Bela Lugosi's Dead by Bauhaus.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nou ja, laten we er maar ook niet vanuit gaan dat de gemiddelde "Mansonite" Bauhaus of andere echte Gothic Rock kent..
Je lultquote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
HMH
fxcking 60,- man, waar moet ik dat vandaan halen.. :
Het is te doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Je lultSerieus??
edit: oh ze zijn 39, nog steeds duur maargoed
(bron: mansonwiki)quote:1. "Trio No. 2 in E-Flat Major for Piano, Violin, and Violoncello"
2. "If I Was Your Vampire"
3. "Disposable Teens"
4. "You and Me and the Devil Makes 3"
5. "Irresponsible Hate Anthem"
6. "mOBSCENE"
7. "Sweet Dreams (Are Made of This)"
8. "Putting Holes in Happiness"
9. "Just a Car Crash Away"
10. "Rock Is Dead"
11. "Heart-Shaped Glasses (When the Heart Guides the Hand)"
12. "Tainted Love"
13. "The Dope Show"
14. "Great Big White World"
15. "The Fight Song"
16. "The Beautiful People"
17. "The Nobodies"
Goed punt, zou me inderdaad niks verbazen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Litso het volgende:
Mensen, reken erop dat dit zijn enige show in NL is de komende minstens 2 jaar. Gewoon gáán dus
quote:Op maandag 10 september 2007 13:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
You & Me.. speelt ie toch een paar nummers voor Just a carcrash? Ben iig blij dat Irresponsible Hate Anthem en Sweet Dreams gewoon blijven staan. Little Horn zou wel geil zijn
Ja, daar heb je een goed punt. Vanavond nog maar eens op tafel gooien bij het avondeten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Litso het volgende:
Mensen, reken erop dat dit zijn enige show in NL is de komende minstens 2 jaar. Gewoon gáán dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |