quote:Ik moet eerlijk zeggen dat ie wat tegne viel ja
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:59 schreef woutf het volgende:
Ik heb hem live gehoord op Fields of Rock en kan niet zeggen dat ik het mooi vind. Kudos voor z'n hele imago, en het visuele aspect van de show, maar muzikaal kan ik het niet waarderen. Voor kenners van zijn 'stijl' zal het vast goed zijn, maar ik zie alleen een gozer met makeup die heel hard in een microfoon schreeuwt en niet kan zingen
Vooral de nummers van de nieuwe cd waren live minder mooi
quote:Lees dit van het Parool... http://www.parool.nl/artikelen/MUZ/1057037113632.html
Op dinsdag 27 mei 2003 19:14 schreef ZixS het volgende:[..]
heb jij dat mensen horen zeggen?
omfg
![]()
quote:Kneuzenrecensie
Op maandag 1 september 2003 12:15 schreef PatrickM het volgende:[..]
Lees dit van het Parool... http://www.parool.nl/artikelen/MUZ/1057037113632.html
Over het algemeen zijn alle reviews van de cd goed, maar dit artikel...
Ik ben bang dat de beste man niet geheel weet waarover die lult.
Ook dat verhaal van NiN. Ga eens bij elke grote band kijken. Er staat bijna altijd wel iemand van een andere band bij die de band de cd heeft helpen produceren. En elke band heeft zo zijn invloeden...
En MM commercieel... nee... niet echt... gezien de reacties van HEEL VEEL mensen op MM... dat ze gewoon bekender worden en meer succes hebben noem ik bij lange na nog niet commercieel...
Dat was dan weer mijn bijdrage voor vandaag
doet het nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:07 schreef bartrid het volgende:
en ik kan het niet laten om deze foto van tim skold hier te plaatsen
[afbeelding]
Bedoel je elke show van deze tour of in het algemeen???quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:17 schreef Litso het volgende:
Ik kon geen nieuwer topic vinden, dus deze krijgt een kickje.
Ondertussen is bevestigd dat Manson op Lowlands staat dit jaar, en aanstaande 2 juni is hij te bewonderen in de Heineken Music Hall (uitverkocht). Ik ga naar beide, ookal weet ik dat hij tourt voor zijn nieuwe best-of cd ' Lest We Forget' wat betekent dat hij alleen maar zijn hits zal spelen. Ik heb ook al van anderen gehoord dat hij elke show dezelfde tracklist heeft, maar dat mag voor mij de pret niet drukken
Ik geloof niet dat het wat wordt. Ik vond het laatste album al slechter dan het vorige werk. Als je covers gaat maken van andere artiesten en er een beetje gitaar bij gooit, dan is het einde bij mij zoek.quote:Ik ben ook erg benieuwd naar zijn nieuwe album dat naar men zegt begin '06 af zal zijn (dus dat wordt ongeveer juni voor dat ie echt af is
Hij wordt steeds meer geinspireerd door de nieuwe bassist (ex-KMFDM bassist Tim Skold) wat betekent dat het lekker electronisch wordt, maar als je kijkt naar zijn huidige kledingstijl zal het toch ook aardig wat glamrock bevatten
Op mansonusa.com gaan geruchten dat hij zich voor het volgende album laat inspireren door de zwarte dood, maar ik weet dat nog zo net niet
Owja, en hij heeft een nummer met Shirley Manson van Garbage opgenomen, ik ben benieuwd wanneer dat zal uitlekken
Ja van deze tour. Op zich inderdaad niet zo'n probleem maar meestal gooit hij er toch elke show wel 1 extra nummertje in. Soms speelt hij opeens minder bekende nummers als Cruci-Fiction in Space, Posthuman, dat soort dingen. Toch altijd wel leuk als er een bonusje bij zit, maar bij een best-of tour is het logisch dat hij alleen maar hits speeltquote:Op maandag 16 mei 2005 15:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bedoel je elke show van deze tour of in het algemeen???
Als het alleen van deze tour is, dan is dat logisch. Doet zo ongeveer elke band.
Bullshit. Covers maken doet Manson al vanaf het begin, ze zijn zelfs doorgebroken met hun cover van Sweet Dreams (van Eurythmics), en sindsdien heeft hij o.a. (ff uit het hoofd) covers gemaakt van Golden Years (Bowie), Tainted Love (Soft Cell), Rock 'n' Roll Nigger (Patti Smith), I Put A Spell On You (?), Five To One (The Doors), Highway To Hell (AC/DC), enzovoorts enzovoorts.quote:[..]
Ik geloof niet dat het wat wordt. Ik vond het laatste album al slechter dan het vorige werk. Als je covers gaat maken van andere artiesten en er een beetje gitaar bij gooit, dan is het einde bij mij zoek.
Ik ben bang dat hij die kant blijft op gaan.
Inderdaadquote:Ik vond MM altijd wel grappig. Hij jaagt mensen lekker op de kast en zijn muziek is lekker "simpel". (met simpel bedoel ik dat hij er niet omheen draait maar redelijk recht voor zijn raap is en lekker zeiken natuurlijk:)).
iemand.. ?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:18 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
weet iemand wie de support act is ?
Tis al bijna zover en het is nogsteeds niet bekend geloof ik..
tja, ik vond het laatste album een beetje te "gepolijst". Kweenie, ik vond het een beetje over geproduceerd overkomen denk ik ofzo. Kweenie zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar het was iig niet zo mijn dingquote:Op maandag 16 mei 2005 23:08 schreef Litso het volgende:
[..]
Ja van deze tour. Op zich inderdaad niet zo'n probleem maar meestal gooit hij er toch elke show wel 1 extra nummertje in. Soms speelt hij opeens minder bekende nummers als Cruci-Fiction in Space, Posthuman, dat soort dingen. Toch altijd wel leuk als er een bonusje bij zit, maar bij een best-of tour is het logisch dat hij alleen maar hits speelt
[..]
Bullshit. Covers maken doet Manson al vanaf het begin, ze zijn zelfs doorgebroken met hun cover van Sweet Dreams (van Eurythmics), en sindsdien heeft hij o.a. (ff uit het hoofd) covers gemaakt van Golden Years (Bowie), Tainted Love (Soft Cell), Rock 'n' Roll Nigger (Patti Smith), I Put A Spell On You (?), Five To One (The Doors), Highway To Hell (AC/DC), enzovoorts enzovoorts.
Dat zijn laatste single ook weer een cover is zegt meer over het feit dat hij blijkbaar nog steeds (of juist opnieuw) veel moeite moet doen om in de publiciteit te blijven dan dat zijn stijl aan het afzwakken is.
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van. )
Maargoed, als je het vorige album niks vond is de kans groot dat je de volgende ook niet bijzonder vindt, als ik gelijk heb over de nieuwe sound. Mij ligt het wel, die industrial
[..]
MM is altijd al geweest van het shockeren, maar hij is inmiddels zo bekend en geaccepteerd dat hij niet echt meer shockeerd.quote:Inderdaad. Wel jammer dat hij tegenwoordig niet zo gauw meer shockeert en daar toch wanhopig aan vast probeert te grijpen. Dat drijft soms de shows wat ver door, maar over het algemeen is het idd wel lekker recht voor zijn raap muziek met stiekem toch wel wat diepere achterliggende gedachten (de hele drie-eenheid van zijn albums Antichrist Superstar, Mechanical Animals en Holywood vertellen eigenlijk zijn hele levensverhaal, als je weet hoe je het moet interpreteren
)
In dat geval dus een kwestie van smaakquote:Op maandag 16 mei 2005 23:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
tja, ik vond het laatste album een beetje te "gepolijst". Kweenie, ik vond het een beetje over geproduceerd overkomen denk ik ofzo. Kweenie zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar het was iig niet zo mijn ding
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde te zeggenquote:[..]
MM is altijd al geweest van het shockeren, maar hij is inmiddels zo bekend en geaccepteerd dat hij niet echt meer shockeerd.
Ik ben het met je eens wat betreft de greatest hits, maar het is op zich wel een mooie manier om hun 10-jarige bekendheid te vieren (grote doorbraak was februari 1995), en op deze manier strik je ook nog eens wat nieuwe fans. Plus dat het gewoon een goede en snelle inkomstenbron is, en laten we eerlijk zijn: bij Manson draait het wel veel om publiciteit en verkoop.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:28 schreef Tup het volgende:
Ik vind The Golden Age of Grotesque zijn beste CD. Dat jaren 20 vaudeville sfeertje beviel me wel. Jammer dat er eerst een Greatest hits CD most komen.Ik zie liever een geheel nieuwe CD.
Ow sorry, ik had wel voor je zitten zoeken maar vergeten te reageren.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:20 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ik probeer het nog is..
Weet iemand wie de support act zal zijn ? tis al over 2 weken en het staat nogsteeds niet op www.mojo.nl www.ticketmaster.nl www.heinekenmusichall.nl of www.marilynmanson.com :/
OMG, trance nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:52 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
hey kijk een trance nicht !
O jee, ik denk dat je mensen nu wel beledigd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Pumatje het volgende:
omg, weer een topic met mensen die rebelleren tegen hun ouders en eruit zien alsof ze elk moment dood neer kunnen vallen.
Ex Daisy Chainsaw, er loopt een topic op FOKquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:57 schreef Litso het volgende:
Pumatje ga es even ergens anders klieren
Maargoed, Queen Adrena, nooit van gehoord. We zullen zien, ik heb er in elk geval al veel zin in
Complete onzin,heb je altijd vooroordelen over mensen die bepaalde muziek luisteren,of alleen vandaag?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Pumatje het volgende:
omg, weer een topic met mensen die rebelleren tegen hun ouders en eruit zien alsof ze elk moment dood neer kunnen vallen.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:27 schreef vencodark het volgende:
Ja ik luister Marilyn Manson maar heb ook Marco Borsato en Eminem,wat maakt mij dat?
Ja, ik heb het gezien maar het leek er niet op dat het ernstig was ofzo... Was ook vreemd dat ze het hele podium ombouwen voor maar 1 nummer.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:42 schreef Frozen het volgende:
En, hoe vonden we het?
Ik hoorde van verschillende mensen dat hij na het laatste nummer van die kansel flikkerde en weggedragen werd. Iemand dat gezien? Ik lette natuurlijk ff niet op.
Mischien wel ja, kheb wel gezien dat ie weg gedragen werd dus het kan best want dit einde sloeg nergens op. Nieteens een toegift gewoon opeens afgelopen zonder wat te zeggen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:18 schreef Hugo- het volgende:
Ik vond het echt gaaf! Voorprogramma vond ik in tegenstelling tot veel mensen in het publiek wel gaaf. En al een hele verbetering ten opzichte van zijn vorige show (peaches). Ik stond dit keer redelijk ver vooraan, kon alles in goed detail zien, vorige keer stond ik meer naar achter. Er werden echt gave nr's gespeeld, gewoon alle klassiekers en nog wat andere bekende nummers, wat ik toch wel erg gaaf vond was dat ze National Hate Anthem speelde. Ik vond het einde overigens vrij raar, hij had 2 mic's in het publiek gegooid, maar die moesten teruggegeven worden, dus iedereen dacht dat daarna nog wel een nummer zou komen, maar toen was het opeens af. Een vriend van me stond helemaal vooraan, en die heeft hem ook niet zien vallen, maar misschien was dit wel de reden dat het concert zo plots was afgelopen?
Joh, das al twee jaar zo ofzo.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
En lag het nou aan mij of begint Manson een beetje vadsig te worden?
8 jaar bij Nine Inch Nails zegt wel wat, hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Litso het volgende:
Wat ik wel erg mee vond vallen was drummer Chris Vrenna. Hij paste er qua stijl goed tussen, en hij speelde net zo goed als Ginger Fish, wat ik niet had verwacht.
Ik vondt die Mark Chaussee wel erbij passen hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Litso het volgende:
[..]
Joh, das al twee jaar zo ofzo.
Maargoed, ik vond het dus een vieze tegenvaller... Manson's pakje was maar wat matig, de enige die er echt goed uitzag was Skold. Die nieuwe gitarist, Mark Chaussee, zag er uit alsof hij zo uit Dimmu Borgir kwam gelopen, en spelen kon 'ie ook niet. Great Big White World verneukte hij, Tourniquet klonk vaag, The Nobodies duurde lang voordat ik hem herkende, en ik miste het energieke ge-ren-en-spring van John5 tijdens de Mechanical Animals nummers.
Het geluid was een stuk slechter dan de vorige keer, ze deden haast geen dingen op het podium (logisch, want het is een festival-tour, dan nemen ze niet zoveel mee), en ze hadden haast geen interactie met het publiek.
Wat ik wel erg mee vond vallen was drummer Chris Vrenna. Hij paste er qua stijl goed tussen, en hij speelde net zo goed als Ginger Fish, wat ik niet had verwacht. Ik denk sowieso dat Ginger er binnenkort officieel uit stapt, en Vrenna is een goede vervanger.
Het hoogtepunt van de avond vond ik trouwens Personal Jesus en Suicide Is Painless (jammer dat ze die dan gewoon op cd aanzetten in plaats van dat ze hem spelen)
Das waar, alleen bij die kleding bij de vorige tour viel het wat minder op.. zag nu pas dat ie wat 'gezonde rondingen' begint te krijgenquote:
Jaah, dat dacht ik ook. Klote gitaristquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Das waar, alleen bij die kleding bij de vorige tour viel het wat minder op.. zag nu pas dat ie wat 'gezonde rondingen' begint te krijgen![]()
Bij het intro van Tourniquet dacht ik, whoa ze spelen Minute of decay..!Of ik was er niet helemaal bij, of die nieuwe gitarist maakte er een zootje van..
ga je anders een "vloek"over me uitspreken ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:27 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
liever niet waarom, gewoon optiefen uit het topic is beter.
Toen ik een jaar of drie geleden dit topic opende was ik nog een onwetende noob die twee onderwerpen in 1 topic probeerde te gooien, dus vandaar dat er in de OP nog spul over Dimmu staatquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dimmu Borgir heeft m.i. vrij weinig met Manson te maken.
setlist, foto's en filmpjes zijn te vinden in het gastenboek op marilyn-manson.nl (ik ben zelf te lui om er nu heen te gaan)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:27 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
liever niet waarom, gewoon optiefen uit het topic is beter.
Zo, iemand nog foto's of setlist?
Ah, daar staat ook een filmpje van het moment dat ie van dat ding 'afvalt', valt dus allemaal wel meequote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:45 schreef Litso het volgende:
[..]
setlist, foto's en filmpjes zijn te vinden in het gastenboek op marilyn-manson.nl (ik ben zelf te lui om er nu heen te gaan)
Ja je gaat heel snel doodquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ga je anders een "vloek"over me uitspreken ofzo![]()
Ik heb niet zoveel gelezen in het topic, eigenlijk. Keek even wat er over het concert stond en zag de post boven die van mij, waar ik op reageerde, vandaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of drie geleden dit topic opende was ik nog een onwetende noob die twee onderwerpen in 1 topic probeerde te gooien, dus vandaar dat er in de OP nog spul over Dimmu staat
Ik heb een printscreen van de metro en staat ook op me computerquote:Op maandag 6 juni 2005 18:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
In de Metro van afgelopen zaterdag stond een foto, in het Leidsch Dagblad een grote foto met recensie. Quote: "Het is misschien tekenend dat zijn bassist Twiggy Ramirez dit keer visueel gezien regelmatig de show steelt. Ramirez is vrouwelijker dan ooit"![]()
Ik zal de foto's vandaag of morgen wel even scannen.
En ?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
In de Metro van afgelopen zaterdag stond een foto, in het Leidsch Dagblad een grote foto met recensie. Quote: "Het is misschien tekenend dat zijn bassist Twiggy Ramirez dit keer visueel gezien regelmatig de show steelt. Ramirez is vrouwelijker dan ooit"![]()
Ik zal de foto's vandaag of morgen wel even scannen.
ach ik spaar alles van concerten waar ik geweest ben dusquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
hm dat scannen kwam er nog even niet van, morgen! Stelt niet zoveel voor hoor, die metro foto heb je al en die foto uit 't Leidsch Dagblad is niet echt charmant (en zwart wit)
Tja het stomme is dat'Twiggy/Jeordie er tegenwoordig juist op z'n mannelijkst uitziet.. Ik mis 'm wel bij MM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |