Mja, inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet zwaar onder de indruk ben van dat nummer, maar ik begrijp dat het een beetje de alltime Gothic anthem is? (edit: oh, dat zegt ie zelf dusquote:Op zondag 18 maart 2007 01:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet ik meteen waar Tim Skold is gebleven nadat ie uit KMFDM is gezet
En nogal een gewaagde uitspraak om een nog niet gepubliceerd nummer van je als de nieuwe 'bela lugosi's dead' te bestempelen.
Pinkpop is bekend, ik hoop dat ie ook op Lowlands staat iig.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:41 schreef Elegy het volgende:
Mooi, nieuwe stuff. Ben benieuwd waar hij gaat touren en of hij ook nog naar Nederland komt
Of hij is sarcastisch of heel dom.quote:"One song the new 'Bela Lugosi's Dead.' It's the all-time Gothic anthem"
Ach ik geef er niks om, ik vind z'n muziek vet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Ik vind dat echt ziekelijk!
Ach het is 1 grote act... achter al die schmink en herrie is het een heel timide intelligente man.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
De dingen waarover hij zingt. De manier waarop hij zich gedraagt op het podium. Zijn disrespect voor zoveel groepen mensen.
Noem eens wat concrete voorbeelden?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:37 schreef J0sT het volgende:
Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.quote:
Als je weet dat hij het o.a. over dat soort dingen heeft, dat vind je ok?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de thema's per album bedoelt. Seriemoordenaars, de antichrist, het derde rijk, drugs, dat soort werk.
Maakt me niet uit, ik vind zijn muziek best oké. Binnenkort toch maar mijn kaartje voor Pinkpop kopen
Trouwens, Mansynth klinkt best slecht, lijkt wel de titel van een hele slechte homobukkakke film
Erover zingen voor het 'schock-effect' of omdat je er volledig achter staat zijn 2 hele verschillende dingen he?quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Als je weet dat hij het o.a. over dat soort dingen heeft, dat vind je ok?
Ach, ik luister ook Nazi Black Metal, gewoon goede muziek.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ja, hij zingt over veel van die dingen om de algemene opvattingen en de mening van de massa aan de tand te voelen. Dat hij er over zingt wil inderdaad nog niet zeggen dat hij er achter staat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef J0sT het volgende:
[..]
Ach, even zorgwekkend vind ik de jongeren die naar Manson luisteren, en zich daarom maar als Satanisten profileren en zichzelf kapotmaken om op hun idool te lijken. Het gaat er gewoon om dat je luistert naar wat hij te zeggen heeft, en er zelf een mening over vormt. Een beetje achter de meute aanlopen komt geen enkele subcultuur ten goede.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:22 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zie daar geen probleem in. En zo wordt er tenminste nog over problemen en dergelijke gepraat.
Zorgwekkender vind ik de hele "gangstahcultuur" die op de hedendaagse jongere wordt losgelaten waardoor we een wildgroei aan polderdangstahs, trapveldthugs en H&Mho's krijgen.
Daar kan hij toch weinig aan doen? Of het nou op deze manier is of een andere, mensen die niet weten hoe ze met 'kwade' invloeden van buitenaf om moeten gaan zullen op de een of andere manier toch wel kapot gaan. Kan je een artiest moeilijk de schuld van geven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:12 schreef J0sT het volgende:
Manson is zelf satanist en laat dat duidelijk merken, hij verkondigt dat zelfs tijdens zijn optredens. Dus dat zijn fans daar in mee gaan, en vervolgens niet weten hoe mee om te gaan, dat maakt die fans indd kapot..
Als je denkt dat ieder mens alleen is geïnteresseerd in de vrolijke kanten van het leven ben je wel behoorlijk naïef...quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef J0sT het volgende:
Dat vind ik wel heel naief.. Want het gaat gewoon op die manier. Denk je dat al die mensen uit zichelf op zoek zouden gaan en zich zelfs over willen geven aan duistere machten?? Daar speelt die Manson echt wel een grote rol in!
Ik stel voor dat je de documentaire Bowling for Columbine eens gaat bekijken waarin Mr Manson zeer intelligent zijn visie verwoord op die gebeurtenissen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik voel me wel erg serieus genomen hier..
Ik neem je serieus, ik ben het alleen niet met je eens. Je kan een artiest niet kwalijk nemen dat mensen zijn woorden verkeerd opvatten, net zomin als dat je een computerspel/rapgroep/weetikveel de schuld kan geven dat bepaalde mensen er bijvoorbeeld agressief van worden. Dat ligt in de handen van degene die er niet mee om kan gaan, en eventueel degenen die hem/haar kunnen beschermen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef J0sT het volgende:
Ik voel me wel erg serieus genomen hier..
Ja, de verhalen over hoe hij fans backstage in wurgwerktuigen hangt en ze hun diepste geheimen laat opbiechten zal zeker helpenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Misschien moet J0sT eens The Long Hard Road out of Hell lezen
Lijkt me interessant!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Misschien moet J0sT eens The Long Hard Road out of Hell lezen
Mwah, wordt moeilijk volgens mijquote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:33 schreef J0sT het volgende:
[..]
Lijkt me interessant!
Is die gewoon in de bieb te krijgen??
quote:From 00'00 To 04'35 Putting Holes In Happiness
A mid-tempo title made of epic and tearful guitar riffs. On this heavy, dark serenade, Manson wears a tortured crooner voice and cries an attack to someone. Musically close to the glam metal from Mechanical Animals (more precisely Disassociative). At 2:46, a howling guitar solo tears it's despair during almost a minute (it ends at 3:37). Like in fundamentally Loathsome. From there you can tell the record will be emotionnally strong, probably a link with his divorce with Dita.
From 04'36 To 09'36 When The Heart Guides The Hand
This time, it's a compulsive and hypnotic rythm that balances a martial tempo, almost military. Makes you think of the binary drums of Walk In Line by Joy Division transposed to our century boosted by en evil sound. Synth notes (quite subtle) come along to strenghten the 80's aspect. The title is ultra repetitive and reminds of Violent New Breed by Shotgun Messiah (Skold's ex-band). The bassist makes it place and shows domination on the piece and mixes his talent to the God of Fuck's desperate voice. In the end, a broken toybox sound comes to throw us into an abyss. When The Heart Guides The Hands will be the future genocide, ready to tear apart goth dancefloors.
From 09'37 To 13'54 They Say Hell Is Not Hot
Back to a black shiny glam style. Minimalist style. Gets rid of the invading electro sounds. Manson seems to play it sober (even tho he's a self-proclaimed absintheur) with a more organic sound. A church organ comes to make the sond darker just after another evil guitar solo. Just as in Putting Holes In Happiness, Manson tries an emotional voice and doesn't show any rage. Just like he decided to drop the weapons and sing along with a soft chant of a humanity decaying.
From 13'55 To 18'02 Red Carpet Grave
Much of a surprise with a song that start in a Brittish sort of way. Almost a reminder of The Who with jerked up guitars and a volunteerly dirty sound. Behind that, a massive beat anihilates this vintage effect and transforms english rock to something new. Some punk assets double howling solos in a disturbing musical orgy. Eyeliner leaks under the sweat and this unstructured title ends in a totally messy sound.
From 18'03 To 24'04 I'm Not Your Vampire (not sure about this one, might be ''If I Was Your Vampire'')
The band - or the alchemy between Manson and Skold seems to be to it's higest point - continues to astonish. This long progression of 6:01 is filled with distressing echoes. A slow and oppresive melody builds itself under a dusty crypt. Dirty choruses sing horrors to your ear while the detuned accoustic guitar reminds of the heaviest moments of Antichrist Superstar. The music comes and goes, off and on, along with erotico-dark waves dictated by Manson. This gothic ballad could replace the untouchable Bela Lugosi's Dead by Bauhaus. Manson didn't hide his willingness to create the ultimate goth anthem, this one is probably the one to choke upon.
From 24'05 To 28'02 Are You The Rabbit?
Sharped edge guitar riffs from Golden Age Of Grotesque appear to rip your guts apart on this one and only fast song. The cataclysmic drum leads a frantic Manson searching for a flesh rabbit in a metal maze. A song without any big surprises, but it seems to be made to raise the crowd in a live show.
From 28'03 To 32'58 Just A Crash Away
A subversive ballad made of guitaristic trituracion that end the record. Once again, Mechanical Animals hunts this Coma White tainted composition. Manson seems to relay on strong feelings and sings with more sincerity than ever. It seems like he's getting rid of his entertaining persona, spitting big parts of himself on every syllable. A final that seems to represent the state of mind of most of the new songs, exploring in a piercing way an intimate side left aside to an assumed subversive speech. Could it be the ultimate divorce present to Dita?
En ondertussen is er een 30 seconden preview gelekt van het nieuwe nummer Heart-Shaped Glasses. Ik bleek aardig gelijk te hebben met bovenstaande quotequote:Op maandag 16 mei 2005 23:08 schreef Litso het volgende:
Dat zijn laatste single ook weer een cover is zegt meer over het feit dat hij blijkbaar nog steeds (of juist opnieuw) veel moeite moet doen om in de publiciteit te blijven dan dat zijn stijl aan het afzwakken is.
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van. )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |