abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 16:02:08 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34346098
Het vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 69

Babietjes

1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

------------- laatste paar posts :
quote:
moussy - zondag 22 januari 2006 @ 15:44

Pfftt.. is er iemand die weet hoe vreselijk frustrerend het is als je iedere dag, alle voedingen moet pieren om het er in te krijgen? Er is zelfs een grote kinderen topic over het niet willen eten en hoe frustrerend dat is!

Ik heb ook wel eens jankend boven een voeding gehangen dat ike r helemaal schijtlazerusziek van was, altijd dat gepiel met voedingen, de dagen draaide maar om 2 dingen, Cas en zijn voedingen. Kan me best voorstellen dat iemand het hier op een andere manier neerzet dan het roze-wolkjes-praatje.

disclaimer: ik heb Ingrid, Djeez & Kim niet gevolgd de afgelopen weken, maar reageer op wat ik nu allemaal zie staan
----
quote:
_evenstar_ - zondag 22 januari 2006 @ 15:51

misschien dat je dat wel eens zou moeten doen dan begrijp je denk ik wat meer de bezorgdheid...

[ Bericht 2% gewijzigd door E.T. op 26-01-2006 14:11:34 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 januari 2006 @ 16:02:49 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34346122
Ja, maar je hebt een roze wolk praatje of praten over dat het irritant is dat het wat lang duurt... Maar goed, dat kan ook een onhandige manier van uitdrukken zijn.

En dat men hier om meningen komt vragen lijkt me ook niet meer dan logisch trouwens want er zijn er wel meer die hier vragen of de gekregen adviezen kloppen of wat anderen daarover denken.
Hell, de meesten noemen het CB het 'consternatiebureau' ik heb nog nooit begrepen waarom.... En dan zou het nu ineens voor Ingrid en Djeez wel goed zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me soms af of Ingrid en Djeez niet té onzeker zijn en of ze wel de juiste kanalen gebruiken voor informatie en de keuzes die ze op basis daarvan maken, maar als een ander opmerkingen krijgt van het CB die ze niet aan staan dan snapt iedereen ineens prima dat die in de wind geslagen worden en 'wat denken ze daar wel niet'.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 16:20:06 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_34346695
Als het allemaal zo erg is dan kan ik alleen nog maar dit als tip meegeven: http://www.maatschappelijkwerkonline.nl/
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34347315
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:00 schreef Leah het volgende:

[..]

Door dit soort opmerkingen maak ik mij dus zorgen...
Maar goed, natuurlijk zijn jullie hier hartstikke welkom Ingrid, het lijkt me alleen beter dat je met je vragen het gratis, 24 uur per dag bereikbare nummer van het CB belt . Zij kennen jullie, zij kennen Kim, en kunnen jullie veel beter adviseren als een aantal moeders met verschillende meningen.

Ik denk dat je dit onderdeel van het forum vooral moet zien als een leuke uitwisseling, maar niet moet gebruiken als vervanging van CB og huisarts. Vandaar mijn reacties, dat heeft echt niets te maken met welkom zijn. Maar dat weet je diep in je hart zelf ook best, denk ik .
Jij kunt vast een ander nummer bellen, want het 24 uur bereikbare nummer is verre van gratis. Is namelijk een 0900 nummer.

En door bepaalde users voelen wij ons wel vaker aangevallen en onwelkom. Die gaan we vanaf nu gewoon negeren. Ik vond/vind tips van andere ouders wel handig, maar die ga ik maar ergens anders zoeken. Fok is niet het enige forum natuurlijk.

Met irritant bedoelde ik dat je gewend bent aan 20-30 minuten de fles en dan is een uur aan de fles wel lang. Dat vind ik wel irritant. En ik heb er zeker wel geduld voor. Het is wel ff wennen.
  zondag 22 januari 2006 @ 16:52:40 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34347740
De dop van de fles losser draaien helpt ook erg goed om de melk beter te laten stromen. Soms moet het bovenstuk echt heel losjes aangedraaid zijn om de melk er fijn uit te laten lopen. Misschien hebben jullie daar nog iets aan?

Verder zegt Reese precies het goeie, lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 22-01-2006 17:04:14 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34348104
Goeie tip van Sugar inderdaad, daar kwamen wij ook pas na een week achter dat die niet gewoon strak op de fles moet gedraaid worden (bij avent dan). En als je 'm te los draait wordt je wel eens nat Wij gebruiken de kromme difrax fles, die werkt bij Myrthe het beste. Spenen blijft iedere keer weer puzzelen welke het beste werkt. Bij Myrthe moet er echt een klein straaltje uitkomen als we de fles ondersteboven houden, anders moet ze te hard zuigen en doet ze veel te lang over de fles. Maar ik geloof dat over het algemeen de voeding er met 1 druppel per seconde uit moet druppelen als je de fles ondersteboven houdt, dus zo kun je controleren of je speen groot genoeg is.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:08:19 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34352110
Ok, het laatste wat ik er over ga zeggen . Ik begrijp volkomen hoe frustrerend het is, een kind dat niet wil/kan drinken, die heb ik nl zelf ook gehad .

En BE, er is een speciaal nummer van het CB dat je 24 uur per dag kunt bellen, daar zit meestal een verpleegkundige die je dan weer even op weg kan helpen. Ik ben ook niet zo tevreden over het cb in het algemeen, omdat ze nogal star kunnen zijn , ze zijn meestal wel heel goed in de simpele tips als in "probeer dit of dat eens".

Ingrid, je hebt gelijk, ik was in de stellige overtuiging dat het een gratis nummer was, maar heb het even opgezocht, het is idd een 0900 nummer. Mijn excuses.

En verder was het van mijn kant uit, echt oprechte bezorgdheid (ik val in herhaling), ik reageer op wat ik lees, en daar is een forum volgens mij ook voor bedoeld vandaar mijn CB tip.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:15:47 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_34352410
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien... Een CB bellen is goedkoper dan halve pakken voeding weggooien.

Je wil toch het beste voor je kind (en zo te lezen ook voor jezelf) dan bel je dat CB toch. Je kan er ook even binnenlopen, is nog goedkoper! ik ben wel redelijk fan van ons CB
pi_34352494
Ingrid, zoals Evenstar zegt, de een reageert wat directer als de ander. Alle tips die hier gegeven worden worden goed bedoeld. Het is af en toe vervelend als je kindje langer over de fles doet, maar dat heb je gewoon niet in de hand. De ene keer doet Amber een half uurtje over de fles, de andere keer is ze na een uur nog niet klaar, ligt er helemaal aan wat voor bui ze heeft.

Ikzelf ben geen CB-fan, ook omdat wij geen goede tips enzo hebben gekregen omtrent het in het eigen bedje laten slapen van Amber. Daarbij lopen wij natuurlijk bij een kinderarts in het ziekenhuis en daar neem ik meer van aan dan van het CB, maar meningen zijn daarin verdeeld.

Toch denk ik dat je het CB als een leidraad moet gebruiken maar dat je ook op je eigen gevoel af moet gaan. Jammer dat je niet wist dat je verschillende spenen gewoon uit kan proberen. Ik vind het, net als anderen echter vreemd dat Kim nu al 4x van voeding veranderd is in zo'n korte periode. Volgens mij duurt het bij een baby zeker 2 weken eer die aan een bepaalde voeding gewend is. De darmpjes zijn nog zo rijp en volgens mij kunnen ze het steeds veranderen van voeding niet goed aan, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoop dat jullie snel de juiste voeding en speen voor Kim gevonden hebben, niets is vervelender voor je kindje dan darmpkrampjes. Laat je zelf niet gek maken hoor! Neem gewoon rustig de tijd voor Kim tijdens de fles. Duurt het een uur, jammer, dan heeft ze ws. geen zin om te drinken ofzo. Geniet gewoon van de tijd dat je samen met haar ben. Knuffel haar lekker tijdens het flessen!!

Succes!!!!

Ik ga morgen toch maar even de ka in het zh. bellen. Ik vind dat Amber toch te veel spuugt. Ze had daarstraks lekker geslapen en het was ruim 2 uur geleden dat ze een fles gehad had. Ik haalde haar uit bed, ze liet een harde boer en toen kwam er wat spuug mee. Het rook echt zurig naar maagzuur, maar het was geen melk.
Gelukkig is ze ondanks over het algemeen wel heel erg gezellig en lacht ze gelukkig ook maar soms gilt ze het wel uit en dan gaat ze weer overstrekken van de pijn..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34352581
Ingrid het meeste wat er gegeven worden zijn tips. Lees die door en pik eruit wat jou aan staat, want het is goed bedoeld. Je verwoord het soms tactisch niet best, maar je wilt Kim helpen en daarmee ook jezelf. Dus pak de adviezen waar je denkt dat je er wat aan hebt en heb je nog vragen stel ze dan, want er zijn genoeg mensen met die weten hoe frustrerend het kan zijn als je die voeding naar binnen wil krijgen en het lukt niet.

Succes en hopenlijk heb je stiekem toch wel iets aan de tips!
  zondag 22 januari 2006 @ 19:21:01 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352605
vicky ben je op msn had een vraagje
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:27:30 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_34352885
Ingrid/Djeez, welke soorten voeding heeft Kim nu gehad en wat was er volgens jullie niet goed aan, ging er niet goed?
pi_34353125
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:21 schreef _evenstar_ het volgende:
vicky ben je op msn had een vraagje
opgelost
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:39:51 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34353308
Ok, easy-going maakte er ook al een opmerking over in het vorige topic, maar ik doe het toch ook nog even.
Sommige dingen kunnen prima via mail of telefoon ed.
Vragen of iemand zijn msn aan wil slingeren is nog net op het randje, maar er hoeft echt niet gemeld te worden dat je er bent of dat iets opgelost is.
Het zal mij namelijk een worst zijn of jullie elkaar wel of niet spreken.

Fok is geen doorgeef-luik voor boodschappen enzo.
pi_34353390
ik zal het niet meer doen.

toch maar even de hap gebeld en verhaal verteld. Gaan nu de ka in het ziekenhuis bellen.

[ Bericht 65% gewijzigd door Vicky op 22-01-2006 19:47:50 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34353876
En Easy going gaf in het vorige topic ook even deze smiley aan onder een post.
En om even terug te komen op gisteren. Dat vind ik nou de posts die geen meerwaarde hebben. Ook de post van jou Igraine van, met ik ben zo blij dat ik merk dat ik de enige niet ben die ongerust is. Ben je zo onzeker dat jij gerust gesteld moet worden of je gevoel wel juist is ofzo? Dat zijn dingen die ik zo eng vind.
En Leah ik geloof best dat je het goed bedoelt. Je zegt dan heb ik er alles aan gedaan enzo. Maar dat vind ik dus weer een opmerking die ik zo krom vind.
Voorbeeld. Ik heb een vriendin met 3 kids die er regelmatig doorheen zit. Wat ik dan kan doen is zeggen tegen andere vriendinnen dat ik me zorgen maak enzo. Dit omdat ik dan alles gedaan hebt? Wat ik ook kan doen is langsgaan, en gewoon gaan helpen. De kids een keer ophalen. Haar een avondje mee weg nemen enz. En als ik er ben tussen neus en lippen door laten zien hoe het ook zou kunnen.
En dat is een beetje wat ik aan wilde geven.
Dat getrut van met zijn allen er weer boven op duiken om te laten zien dat we ons zoooooooooooooooo zorgen maken. En vervolgens steun zoeken bij elkaar. Ik zou dan denken. Als je je echt zo zorgen maakt, stuur die meid een mail ofzo. En ik geloof echt wel dat mensen zich oprecht zorgen maken ofzo. Maar ik denk dat de manier waarop zijn doel zo ontzettend voorbij streeft.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34353991
GizartFRL is papa???
Back in business.
pi_34354002
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:42 schreef Vicky het volgende:
ik zal het niet meer doen.

toch maar even de hap gebeld en verhaal verteld. Gaan nu de ka in het ziekenhuis bellen.
Klinkt behoorlijk vervelend Vicky, hopenlijk kan de ka helpen!
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:59:10 #19
43556 miss_dynastie
pi_34354054
Maar... als het CB echt zegt dat een voeding maar een half uur mag duren, en echt zoveel gerommel met voeding adviseert, vraag ik me af of het CB bellen wel zo'n goede tip is.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:00:52 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354139
Dat zegt mijn cb idd ook, Miss_D.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:04:39 #21
43556 miss_dynastie
pi_34354314
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Sugar het volgende:
Dat zegt mijn cb idd ook, Miss_D.
Aha, oke, dat kan. Maar dan volgt Ingrid dat advies op, maakt zich dus zorgen omdat de voeding te lang duurt, en krijgt vervolgens te horen dat ze dat niet moet doen omdat het normaal is dat het langer duurt en het CB maar moet bellen voor 24/7 advies
pi_34354498
Hoop gebeurd hier...
Ingrid gewoon hier blijven hoor. Je wilt het graag goed doen voor Kim en de adviezen zijn vaak erg tegenstrijdig waardoor je nog onzekerder word.

De onzekerheid die wij hier lezen kan heel anders zijn dan wij denken. Ik vind het juist jammer dat er soms zo hard geoordeeld word. Of dit terecht of onterecht is maakt niet uit.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:09:45 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354555
Ja, dat is vreemd, Miss_D.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:12:46 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34354684
Maar dan had het CB misschien het advies gegeven om een andere speen te proberen...
Maar goed, ik zal niets meer zeggen .
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 20:14:47 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34354771
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef jessie een heel verhaal:
En ik denk dat dit soort informatie beter in het modtopic kan dan hier.
En dat ik dan wat ik er nog over wilde zeggen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 januari 2006 @ 20:15:30 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354800
Maar wat is het verschil tussen of wij dat nu zeggen of het cb, Leah? Zou het zorgwekkend zijn als Ingrid met die vraag het cb had gebeld? Qua gevaar voor haar kind, omdat ze blijkbaar daarvoor hulp "nodig heeft"?

Ik stel ook soms eerder hier een vraag dan bij het cb, hoor. Sneller antwoord en soms is een ervaringsantwoord een prima antwoord!
pi_34354835
Lois ik ga hem daar ff heen gooien, ik zat ook te twijfelen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 22 januari 2006 @ 20:17:24 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34354882
Sugar, niet lelijk bedoeld, maar ik ga er niet meer op in. Ik voel me een beetje op het beklaagdenbankje gezet om iets wat ik helemaal niet zo bedoel, maar wat blijkbaar steeds verkeerd over komt.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:19:37 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354977
Oh, oké. Da's in elk geval duidelijk.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:25:26 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_34355198
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar... als het CB echt zegt dat een voeding maar een half uur mag duren, en echt zoveel gerommel met voeding adviseert, vraag ik me af of het CB bellen wel zo'n goede tip is.
tussen hier iets tikken en zeggen dat het CB het heeft gezegd en dat het cb het ook écht gezegd heeft zit natuurlijk een wereld van verschil. Ik kan ook wel zeggen dat het CB mij verteld heeft dat ik mijn kinderen peper moet een als ze lusteloos zijn.
pi_34355257
Zo leuk om te zien hoe Merlijn langzaam uit zijn maatje 56 pakjes an het groeien is. Dinsdag is hij alweer 4 weken. Het gaat echt hard.

Wij zijn nu echt bezig om te bekijken welke speen het beste bij Merlijn past. We komen nu uit bij het voeden van KV en BV uit fles, bij de difrax kers speen of in iedergeval een smalle speen, is nl ook al goed. De breden spenen zoals avent en de brede 123 speen van bibi gaan hier voorlopig in de ban. Merlijn heeft heel veel zuigkracht en deze spenen zijn hoe langzaam ze eigenlijk ook horen te zijn, veel te snel voor hem. Moet nu eens gaan kijken welke spenen we nog meer kunnen uitproberen.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:26:33 #32
43556 miss_dynastie
pi_34355258
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:25 schreef moussy het volgende:

[..]

tussen hier iets tikken en zeggen dat het CB het heeft gezegd en dat het cb het ook écht gezegd heeft zit natuurlijk een wereld van verschil. Ik kan ook wel zeggen dat het CB mij verteld heeft dat ik mijn kinderen peper moet een als ze lusteloos zijn.
Ik zeg toch ook 'als het CB echt zegt dat...'
Ik was er niet bij. Maar aangezien het CB van Sugar dat ook zegt, is het blijkbaar geen heel ongebruikelijk 'advies'.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:29:34 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_34355383
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook 'als het CB echt zegt dat...'
Ik was er niet bij. Maar aangezien het CB van Sugar dat ook zegt, is het blijkbaar geen heel ongebruikelijk 'advies'.
nee, een fles "moet" idd tussen de 15 en 30 minuten leeg zijn. Staat ook bijna overal op internet, maar dat geklooi en gewissel met die soorten voeding bedoelde ik.
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 21:02:31 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34357010
Bijzonder dat een fles zo snel leeg "moet" zijn, wist ik helemaal niet. Geen haan die er naar kraait als een kindje eens een uur aan de borst ligt maar bij een fles mag dat dan weer niet.
Ik ben altijd van het idee "kind kan nog niet klok kijken" uitgegaan als het me allemaal te lang leek duren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 januari 2006 @ 21:10:44 #35
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34357409
Tegen mij werd indertijd gezegd, volgens mij nog in het ziekenhuis, dat ze beter niet langer dan een half uur kunnen drinken, omdat het anders te vermoeiend voor ze is/wordt. En weet niet of daarin nog verschil zit tussen fles en borst, dat fles misschien meer moeite kost dan een borst?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 21:13:58 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_34357576
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:02 schreef Lois het volgende:
Bijzonder dat een fles zo snel leeg "moet" zijn, wist ik helemaal niet. Geen haan die er naar kraait als een kindje eens een uur aan de borst ligt maar bij een fles mag dat dan weer niet.
Ik ben altijd van het idee "kind kan nog niet klok kijken" uitgegaan als het me allemaal te lang leek duren.
2. Hoe lang mag een flesvoeding duren?
Er kan een groot verschil zijn tussen de duur van een borstvoeding en de duur van een flesvoeding. Gemiddeld duurt het geven van een fles niet langer dan 20 minuten. Na 20 minuten worden baby's moe en vlot het niet meer zo goed. Is het flesje na 30 minuten niet leeg, dan heeft je baby waarschijnlijk genoeg gedronken. Maar er kunnen nog wel een aantal andere oorzaken zijn waarom je baby traag of slecht drinkt, o.a. een speen met een te klein debiet, lucht slikken, slaperigheid, allergie voor koemelkeiwit, enz. Als de flesvoeding langer dan 30 minuten duurt, praat er dan over met de arts en de regioverpleegkundige van Kind en Gezin.

Bij bv moeten ze iig meer moeite doen dan bij een fles daarom mag het langer duren bij bv
pi_34360663
Heb met Isis ook wel een periode gehad toen ze een week of 4 / 5 was dat ze ineens een stuk langzamer dronk (ook ineens van 20 minuten / half uur naar een uur) , andere speen hielp niet want toen verslikte ze zich meteen , na een weekje was het ook weer over.
pi_34366733
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien... Een CB bellen is goedkoper dan halve pakken voeding weggooien.

Je wil toch het beste voor je kind (en zo te lezen ook voor jezelf) dan bel je dat CB toch. Je kan er ook even binnenlopen, is nog goedkoper! ik ben wel redelijk fan van ons CB
Nog even voor de goede orde. We hebben het cb, dat 0900 nr, wel vaker gebeld met vragen. En op dinsdag is er een inloopspreekuur. Vorige week hebben we Kim ook laten wegen, omdat we wel benieuwd waren of ze wel goed groeide. En dat was gelukkig ook zo!

Ik/we zal proberen om me beter uit te drukken en me niet teveel aangevallen voelen.

Het cb heeft trouwens niks over andere spenen gezegd. En het cb gaat uit van theorie, jullie hebben praktijkervaring, daarom stel ik sommige vragen (ook) hier. En nu ga ik slapen!
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 07:40:55 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34368577
ach ingrid, bij mijn eerste had ik hetzelfde hoor. meneer deed een uur over een fles en dan wastie nog niet leeg. tot ik na weken modderen bij de moeder van een vriendin was, die hem ook wel eens een fles wou geven en die vervolgens zei: zou je dat gat van die speen niet eens groter maken?
ik had toen ook zoiets van: kan dat dan wist ik veel
maar daarna ging het inderdaad beter, zeker toen ik hoorde dat je ook nog eens de fles wat minder strak dicht kan draaien, waardoor het wat sneller ging.
maar inderdaad, van 6 keer per dag een uur met een kind-met-fles zitten, kan je behoorlijk de kriebels krijgen.
ik had al constant het idee dat ik tijd te kort kwam, want ik moest nog dit en dat en nog veel meer en dr lag nog troep en was en god weet ik wat op me te wachten.
en om 5 uur kwam pa thuis en die vroeg dan doodleuk: wat doe je eigenlijk zo overdag? t is hier nog net zo'n bende al toen ik wegging.
ik word weer boos als ik daar nog aan terugdenk
pi_34369595
Sara heeft last van luieruitslag... Het is niet open ofzo, maar wel goed rood.. Iemand tips? Ze heeft er geen last van geloof ik, is gewoon d'r vrolijke zelf .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 09:34:16 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34369654
sudocrem of maizena of bepanthen of zwitsal zinkzalf
en anders regelmatig luchten (maar daar is het niet echt weer voor)
  maandag 23 januari 2006 @ 09:40:50 #42
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34369739
Kai is dan inmiddels een dreumes, maar ik had nog een vraagje over de maizena. Moet je die droog op zijn billetjes doen of moet je daar eerst een papje van maken?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_34369752
droog M@x. HIer deden we het altijd met een watje. Watje in de maizena, daar blijft wel wat aan hangen en dan op de plekjes deppen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 09:45:09 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_34369800
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef Ingrid19 het volgende:

Het cb heeft trouwens niks over andere spenen gezegd. En het cb gaat uit van theorie, jullie hebben praktijkervaring, daarom stel ik sommige vragen (ook) hier. En nu ga ik slapen!
Ik denk dat het cb er al vanuit gaat dat je dat zelf probeert, maar ja, je moet er maar net op komen idd. Hoe is het nu met de voeding, en had je mn vorige vraag nog gezien?
pi_34369801
Thnx! *maizena gaat halen*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 januari 2006 @ 10:02:51 #46
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34370130
ik doe laatste tijd op maxim zn billetjes uierzalf (als ze rood zijn) werkt hier als een tierelier, beter als sudocreme en zinkzalf in ieder geval. maizena heb ik wel in huis maar nog steeds niet geprobeerd
pi_34371970
Dan haal ik ook uierzalf, is ook goed voor van alles en nogwat

Ennuh, stoere Sara draaide net op haar buikje
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 januari 2006 @ 11:24:42 #48
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34372013
ja uierzalf kan altijd wel van pas komen

en Sara wat goed zeg
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 11:29:17 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34372135
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:02 schreef Martineke het volgende:
ik doe laatste tijd op maxim zn billetjes uierzalf (als ze rood zijn) werkt hier als een tierelier, beter als sudocreme en zinkzalf in ieder geval. maizena heb ik wel in huis maar nog steeds niet geprobeerd
je kan het ook in de keuken gebruiken hoor, martineke (daar staat het bij mij tenminste )
  maandag 23 januari 2006 @ 11:38:14 #50
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34372374
Uierzalf werd ons juist afgeraden:
quote:
Luieruitslag
Luieruitslag ontstaat door inwerking van urine en ontlasting op de huid van de billen, soms ook op andere plekken die door de luier worden bedekt.
U kunt het zoveel mogelijk voorkomen door uw kind niet 1ang met een vieze luier te laten lopen. Bij warm weer kunt u het kind als dat mogelijk is het beste zonder luier laten lopen. Baby's kunt u het beste ongeveer een kwartier na de voeding verschonen. De meeste kinderen plassen namelijk vlak na de voeding.
Als uw kind toch luieruitslag krijgt, kunt u het behandelen door de luiers vaker te verwisselen en door de schoon-gemaakte billen bij elke luierwisseling in te smeren niet zinkolie of zinkzalf.
Smeer geen uierzalf of crème of zalf waar perubalsem in zit op de billen. Uw kind kan hier overgevoelig op reageren. Met als gevolg dat uw kind niet alleen luieruitslag heeft, maar ook nog huiduitslag door de zalf of crème. Als kinderen tanden krijgen hebben ze vaak meer last van luieruitslag.
Neem contact op met uw huisarts als er rode puntjes aan de rand van de rode plekken zitten en de luieruitslag erger wordt of als het kind pijn heeft.
ik voel me zo poemojn nu
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 23 januari 2006 @ 11:48:29 #51
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34372697
maar daar maak ik wel uit op dat er ook uierzalfjes zijn zonder perubalsem.
heb gelijk gekeken, op mijn potje staat niks van perubalsem vermeld en maxim reageert er ook niet overgevoelig op, maar dat zal per kind verschillend zijn.
pi_34373532
Leve de poemojns onder ons

Ik vind 't eigenlijk ook niet vreemd Ingrid.. moet je eens op borstvoedingsfora kijken, daar zijn ontzettend veel mensen met zulke 'beginnersvragen' en met flesvoeding zou dat niet normaal zijn? Wij wisten bij Myrthe niet eens goed hoe schuin je de fles moest houden of hoe de gaatjes van de 1-2-3-speen werkten maar dat is toen wel goed gegaan verder, en het is allemaal te leren.
Succes iig, en misschien kun je morgen voor de zekerheid nog weer eens naar het inloopspreekuur gaan... 2nd opinion en nog even wegen.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 12:40:24 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_34374208
God ja, het schuin houden van die fles, te hoog is niet goed, want dan zit het mondje er niet goed omheen, te laag dan zuigen ze lucht, te ver in de mond, niet ver genoeg.. pftt.

Iemand wel eens gepield met luiers, zelfs dat kan nog een heel geklooi zijn.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:40:58 #54
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34374232
Julius trok zich net op tot staan!

Loop ik naar de slaapkamer, waar vriendlief nog steeds (!!!) ligt te slapen (komt door die paardenmiddelpijnstillers), maak hem wakker en vertel wat Juultje net deed. Mompelt ie doodleuk.... "Ja, dat deed ie gister ook al...." en slaapt weer verder! Mannen!

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 23-01-2006 12:48:50 ]
pi_34374305
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef renzell het volgende:

Loop ik naar de slaapkamer, waar vriendlief nog steeds (!!!) ligt te slapen (komt door die paardenmiddelpijnstillers), maak hem wakker en vertel wat Juultje net deed. Mompelt ie doodleuk.... "Ja, dat deed ie gister ook al...." Mannen!
Ohoooh Go Julius
En mannen Sjucht

Sara heeft een 'nee-hoor-ik-hoef-niet-te-slapen' dag... sjucht (volgens mannetje had ze dit gisteren ook al). Maar ondertussen wel in d'r oogjes wrijven sjucht...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 januari 2006 @ 12:43:18 #56
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34374306
Julius wat goed zeg had je dat gister op de meeting ook niet ff kunnen doen
pi_34374524
jaaaaa Go Juul Go Juul Go Juul!

wat goed lief mannetje!

Nu nog kruipen, dan snel gaan lopen en je papa en mama hebben helemaal geen rust meer
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  maandag 23 januari 2006 @ 12:52:16 #58
105888 renzell
pi_34374579
Sja, op commando wil het nooit zo hier....

Saartje lekker slapen hoor kleintje!

Net toen ik het vorige bericht aan het typen was, trok Juul zich blijkbaar weer op..... en viel. Plat op zijn achterhoofdje. brullen brullen.... arm kleintje. Oeps.... voortaan is het opletten geblazen.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:59:35 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34374839
Julius!!! Wat knap!! Maar wel goed vasthouden hoor! op je mooie bolletje.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34374902
Julius wat goed!! en een voor je hoofdje!
pi_34375289
Hee psssst... Sara....
Slapen is écht heel lekker hoor! En als je dan weer wakker word ben je lekker uitgerust (en je pappa en mamma ook ) en kun je lekker spelen!

Julius! Wat goed man
Maar ik sluit me bij Tex aan.. Je moet je wel goed vast houden!

Hanne heeft tandjes (Nou ja, tandjes.. Randjes! Maar ze zijn door!)
Donderdag de eerste en de tweede was gister door.
W ~ H ~ T
pi_34375378
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik denk dat het cb er al vanuit gaat dat je dat zelf probeert, maar ja, je moet er maar net op komen idd. Hoe is het nu met de voeding, en had je mn vorige vraag nog gezien?
Met de voeding gaat het nu goed. Met dezelfde fles en speen trouwens. Ze doet er soms nog wel lang over, het verschilt per keer. Gisteren wilde ze voor de nacht niks drinken, toen hebben we nog een tijdje met haar getutteld, de luier verschoond etc. En toen ging de fles er wel in!

Welke vraag was het?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 13:41:37 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_34376147
Oh dat was de vraag welke soorten voeding jullie al gebruikt hadden en wat er niet goed mee ging.
pi_34376228
Ingrid soms wil Myrthe ook niet drinken opeens en dan neem ik haar bij me op bed, licht uit, en dan drinkt ze opeens wel de fles. Je weet het soms niet met die kleintjes, soms zit er iets dwars, dus heel goed dat je het later dan nog een keertje geprobeerd hebt. Wel uitkijken dat je de fles niet te lang laat staan ivm bacteriegroei.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:58:16 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34376654
HIer gaan we strakjes met ons meisje naar het cb.. is het eigenlijk peuterbureau maar ze willen toch de arts er naar laten kijken.. zo zielig zo een kleintje wat zichtbaar pijn heeft.. mijn dappere kleine meisje

ingrid fijn dat de voeding nu beter gaat hou vol daar
pi_34381462
Hanne wat goed zeg, tandjes

Evenstar, hopelijk gaat het snel beter met Arwen, het is zo rot om te zien als ze pijn hebben

Sara heeft een niet-slaap-dag. Ze heeft nog helemaal niet geslapen, zelfs niet met wandelen. Maar ze is wel supervrolijk, vermaakt zichzelf al zo'n beetje de hele dag en is heeeeel druk met gillen/kletsen/spelen, echt leuk om te zien, en ook niet erg aangezien ze er niet drammerig van wordt. Hebben jullie kindjes dat wel eens? Niet slapen en toch heel vrolijk zijn? Gister had Sara het ook met papa, maar rond 18:00 storte ze finaal in, zal vandaag dus ook wel zo zijn..
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 januari 2006 @ 16:47:33 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34382361
Arwen is hier ook wel eens eens klaarwakker beetje rond aan het turen en absoluut niet mopperig

net nara het cb egweest en mijn vermoedens bevestigd tis idd reflux maar das niet erg.. ze krijgt vanaf nu friso 1 met frisocomfort gemengd.. moeten opbouwen met de helft normale friso en de andere helft met comfort en als dat nog teveel terug komt beetje opbouwen om dan eventueel volledig naar de comfort te gaan.
Donderdag belt het cb terug om even ene terugkoppeling te doen toch wel fijn hoor.
ze groeit trouwens wel als kool.. madammeke is inmiddels 4200 gram lekker spekkie
pi_34382445
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen is hier ook wel eens eens klaarwakker beetje rond aan het turen en absoluut niet mopperig

net nara het cb egweest en mijn vermoedens bevestigd tis idd reflux maar das niet erg.. ze krijgt vanaf nu friso 1 met frisocomfort gemengd.. moeten opbouwen met de helft normale friso en de andere helft met comfort en als dat nog teveel terug komt beetje opbouwen om dan eventueel volledig naar de comfort te gaan.
Donderdag belt het cb terug om even ene terugkoppeling te doen toch wel fijn hoor.
ze groeit trouwens wel als kool.. madammeke is inmiddels 4200 gram lekker spekkie
Wat een mooi gewicht al Ennuh, ik heb hele goede ervaringen met Comfort (krampjes) en heb al meer gehoord dat het ook erg goed helpt tegen reflux/spugen. Hopelijk helpt het ook voor Arwen!

Overigens is Sara het nu wel zat, jengel de jengel Net maar lekker in bedje gelegd maar ze is het er nog niet mee eens.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 17:48:10 #69
81992 Githa
pi_34384520
Julius WAAAAAUW Man! .... heb je gister goed gezien

Jordy liep vandaag wel 10 hele stappen ja ja, die heeft ook goed gekeken hoe dat nu werkelijk moest
  maandag 23 januari 2006 @ 17:57:56 #70
105888 renzell
pi_34384848
Wow Jordy!!!!! wat goehoeeeeed!
  maandag 23 januari 2006 @ 18:02:02 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34384955
jordy en julius petje af hoor

en trouwens sara lieve foto van a met sara
pi_34386265
Jordy en Julius hebben duidelijk goed opgelet gisteren Myrthe ook, die liet zich vandaag weer voeren
  maandag 23 januari 2006 @ 19:06:23 #73
105888 renzell
pi_34387027
Haha, ze hebben echt iets van elkaar opgestoken, onze kindjes.
pi_34387496
Wat leuk Jordy en Julius
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 19:57:38 #75
81992 Githa
pi_34388935
Myrthe....
pi_34390150
Myrthe goed gekeken naar Isis en andersom?
Isis was vanavond in een huilbui...
Begon nadat ze har telefoontje tegen de kachel aangooide , toen was het mis...
(Had ik verteld dat ik Isis nogal heb laten schrikken toen ze met dr handje de kachel aan wilde raken? Die dag was het ook mis , telkens als ze de kachel zag was het huilen).
Bij me op schoot was het weer goed en al snel wilde ze weer weg , kruipt ze om de stoel heen komt weer bij de kachel en weer huilen.
Vraag me echt af of zich nog kan herinneren dat ik dr zo liet schrikken om te voorkomen dat ze de kachel aanraakte.
pi_34391227
Jordy ook al zoveel vooruit ineens en Myrthe
Het is zo leuk te zien hoeveel die kleintjes van elkaar opsteken!
Djulian kon vlak nadat Tan hier geweest was met Junah ineens lopen, dus ze kijken het wel degelijk van elkaar af hoor!

Vicky hoe is het met Amber?
  maandag 23 januari 2006 @ 22:45:32 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34396227
ja idd vicky hoe is het met ambertje
pi_34403759
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef _evenstar_ het volgende:
jordy en julius petje af hoor

en trouwens sara lieve foto van a met sara
Liev he Hij's echt superoom/suikeroom

Wat gaaf dat alle ukjes van elkaar spieken

Sara heeft het niet slapen gisteren volgehouden tot de laatste fles, toen was ze helemaal munt, knalrode wangetjes en heerlijk knuffelig. Ze sliep tot 7 uur vanmorgen en is nu wel moe geloof ik. Ze gaat zo lekker naar opa en oma (oppasdag) en wij kunnen even de stad in, voor we moeten werken
Overigens lijkt de maizena goed te werken, de luieruitslag wordt iets minder nu.

Vicky, hoe is het nu?
Sara
Merel
Ukje
pi_34406365
Wij zaten zondag weer bij de EHBO. Amber bleef spugen en dan vooral zurige maagzuur. Zo zielig. Had eerst de hap gebeld en die belde terug dat ik de dag erna de ka kon bellen of dat we wel naar de EHBO mochten. Dus wij naar de EHBO. Ka heeft haar onderzocht maar kon verder niets vinden. Ze krijgt al medicijnen voor het maagzuur, ze heeft speciale voeding en de voeding wordt ook nog eens verdikt. Gister en vandaag ging het gelukkig al weer beter maar ik kijk het nog even aan. Kwamen we zondag thuis.. Migraine

Amber is gister met Michel naar het cb geweest. Ze weegt nu 5260 gram en is 59 cm. 2 januari waren we ook bij het cb om te wegen en toen woog ze 4660. Ze heeft gister ook weer prikje gehad, maar dat ging helemaal fout. Geloof dat ze bijna de hele dag heeft liggen huilen, nou ja krijsen en ze was heel erg aanhankelijk. Toen Michel een flesje wilde geven was ze in slaap gevallen in de box. 's Avonds hebben we haar een zetpilletje gegeven en ze heeft goed geslapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:33:26 #81
105888 renzell
pi_34407620
Vicky; wat naar joh! Arme Ambertje.... (en arme jij, met je migraine!)

Hoe is het met de dames Bos en Jdee? Al een beetje de zenuwen? Staan de taarten gereed en zijn de cadeau's ingepakt? uiteraard willen wij uitgebreide fotoverslagen van de grote 1-jarigen-festijnen...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:34:52 #82
105888 renzell
pi_34407688
Dit topic wordt trouwens de laatste tijd iets te grondig opgeschoond naar mijn mijn mening!
pi_34407752
Ingrid, wat fijn dat het nu goed gaat met de fles en de speen. Houden zo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:42:45 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34407951
Ik kom hier eens even jompelen. Wat gaan die kleine groterds hard! Sjongejonge!
Alle mama's van de bijna jarigen.... Joepie, de voorpret is begonnen. Slingers, ballonnen uit de kast...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_34408398
Dylan zit zo lief te spelen met autotjes Helemaal alleen in zn kamertje en ik hoor telkens *boem boem boem boem*
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 12:08:24 #86
81992 Githa
pi_34408836
Dylan wat knap Jordy speelt niet graag alleen in zijn kamer, zodra ik de kamer uitga komt hij me achterna.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:47:15 #87
105888 renzell
pi_34409911
Boem boem... wat lief!
pi_34410381
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:08 schreef Githa het volgende:
Dylan wat knap Jordy speelt niet graag alleen in zijn kamer, zodra ik de kamer uitga komt hij me achterna.
is hier normaal ook altijd zo! Maar ik heb de little people garage gister uit doos gehaald en hij is er helemaal verzot op! continu die auto's van de glijbaan enzo.. en dan maar lachen want dan zwiepen ze zo hard onder zn bedje en knallen ze tegen de muur aan.. hij vind het prachtig!
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 13:08:54 #89
81992 Githa
pi_34410533
Leuk he !

Jordy vind zijn little people garage ook helemaal het einde, het kasteel trouwens ook
Maar wel heel knap van je Dylan dat je zo alleen kunt spelen op je kamer en dat * boem*boem* Tja
pi_34411561
Ja dat Little people spul is echt superleuk! Ik heb hier ook nog een racebaan in doos staan Hij heeft nu de boerderij en de garage dan uitstaan.. die dingen nemen nog een hoop ruimte in beslag! En voorlopig is de garage weer interessant genoeg om mee te spelen
pi_34412079
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:33 schreef renzell het volgende:

Hoe is het met de dames Bos en Jdee? Al een beetje de zenuwen? Staan de taarten gereed en zijn de cadeau's ingepakt? uiteraard willen wij uitgebreide fotoverslagen van de grote 1-jarigen-festijnen...
Jazeker, volop de zenuwen hier Moet steeds denken aan een jaar terug, m'n vliezen waren gebroken en ik was nog snel vanalles aan het afhandelen op de computer De taart wordt vanmiddag opgehaald (een teletubbietaart dus we zijn er helemaal klaar voor
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:55:59 #92
105888 renzell
pi_34414136
Dat herbeleven van die dag(en) voor je bevalling kan ik me zo goed voorstellen. Alles was een jaar geleden al in volle gang. En nu.... nu loopt daar zo'n prachtig meisje door je woonkamer te stappen. Onbegrijpelijk toch?! Geniet nog maar 1 dagje van je kleine baby'tje.
pi_34414243
Vicky, wat zielig voor Amber, groeit ze hier nou op den duur overheen of kan daar niets over gezegd worden?

Dylan, wat kun jij lief spelen zeg

Wat spannend! Allemaal jarige kindjes
Sara
Merel
Ukje
pi_34414847
Oeh Myrthe Jij ook alweer bijna baby-af.. Men wat gaat dat snel! En dat terugkijken kan ook ik me heel goed voorstellen. Ik doe het nu al en Dylan is pas over 3.5 week 1 jaar

Maak er een hele leuke gezellige dag van.. en vind je het goed als we volgende week even langskomen? Ga ik ook nog een mooi kadootje scoren
pi_34415872
Fuente, als het goed is groeit ze er overheen. Het kan nij 3 mnd. over gaan maar het kan ook nog duren tot haar 1e jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:01:15 #96
105888 renzell
pi_34416167
Pas?! Ik vind dat toch al behoorlijk dichtbij hoor Daan. niet om je zenuwachtig te maken hoor...

Ik doe dat zelfs bij Juultje al, en die is nog lang geen 1....
pi_34416362
zelfs ik kijk al terug en Amber is net 3 mnd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 16:13:25 #98
81992 Githa
pi_34416527
Oooohw, maar dat terugkijken doe ik ook al heel lang wat is ie al groot enzo en wat gaat het vlug... en ik had ook wel verwacht dat ik wat meer kriebels e.d. zou hebben omtrent zijn verjaardag, die volgende week al is, maar dat is niet zo
Ik heb het ook zo druk thuis, op het werk en elke dag dat ziekenhuis...ohwja, en niet te vergeten slapeloze nachten is het niet van een krijsende Jordy dan is het wel van een malend hoofd.
Vandaag te horen gekregen dat oma die misschien morgen naar huis mocht nog zeker een week moet blijven nu is het helemaal niet zo zeker dat ze bij Jordy's eerste verjaardag is.... ze ligt er dan gewoon al een maand in !!! maar goed vreselijk off-topic
pi_34417240
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:17 schreef DaanBanaantje het volgende:
Oeh Myrthe Jij ook alweer bijna baby-af.. Men wat gaat dat snel! En dat terugkijken kan ook ik me heel goed voorstellen. Ik doe het nu al en Dylan is pas over 3.5 week 1 jaar

Maak er een hele leuke gezellige dag van.. en vind je het goed als we volgende week even langskomen? Ga ik ook nog een mooi kadootje scoren
Ja gezellig, je bent welkom hoor ! Ook morgenmiddag trouwens als je niets te doen hebt En kadootje hoeft niet hoor, ze heeft net zo'n mooie puzzel van je gehad !!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:50:51 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34417496
hmm vraagje aan de gebruikers van comfort voeding...
ik doe nu 2 schepjes van normaal en 2 van comfort.. nu heb die cb dame verteld met net gekookt water te doen.. maar das veelste heet nog voor zo een moppie duurt een half uur wachten tot het op goede temp is.. overdags is dat wel te regelen maar dan wete je wel de tijden ongeveer.. maar hoe doe je dat snachts is toch hartstikke zielig heb die kleine mega honger en moet er nog zolang gewacht worden ? er zit niet echt een vaste tijd in de eerste voeding tussen half zes en half zeven.. dus om een half uur eerder er voor op te staan is geen optie want als mevrouw nog geen honger heeft dan krijg je er niks in en dwingen doe ik niet..
misschien dat iemand de gouden tip heeft..
scheelt dat ze nogal goed te troosten is met mijn pink maar moet toch iets anders op te verzinnen zijn
pi_34417646
Gootsteen me koud water vullen en de fles erin zetten , af en toe even schudden. Zo heb ik hier meestal een te hete fles in 10 minuten op drink temperatuur.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:59:02 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34417715
oh tegen mij werd gezegd dat het dan ging klonteren maar zal dat eens proberen thanx
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:13:02 #103
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_34418191
Hallo iedereen
weer een tijdje geleden dat ik hier nog was, maar ik ben ondertussen terug aan het werk en heb het dus vreselijk druk.
Aiken doet het prima in het kinderdagverblijf! Een echte charmeur stond er overlaatst in zijn boekje.
Hij heeft ondertussen vijf tandjes staan. Die zijn razendsnel gegroeid want met Kerstmis had hij er nog geen.
Hij is nu wel snipverkouden. Dat krijg je natuurlijk van heel de dag bij andere kindjes te zitten.
Wat ik wel minder leuk vind is dat ik oudercontact heb (ik sta in het onderwijs) op zijn eerste verjaardag (pas in juni hoor). Dat betekent dat ik hem die dag enkel 's ochtends een half uurtje ga zien, want als ik thuiskom zal hij al in zijn bedje liggen. Dat vind ik wel heel erg jammer.

Verder lees ik hier leuke dingen over kindjes die zich al rechttrekken en zelfs beginnen te lopen! Knap hoor!
pi_34419831
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:59 schreef _evenstar_ het volgende:
oh tegen mij werd gezegd dat het dan ging klonteren maar zal dat eens proberen thanx
Gaat wel goed hoor, deden wij altijd .

Sara rolt nu de hele dag op haar buikje zoo grappig Ze kan alleen niet terugrollen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:25:09 #105
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34420614
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:56 schreef Xanthe het volgende:
Gootsteen me koud water vullen en de fles erin zetten , af en toe even schudden. Zo heb ik hier meestal een te hete fles in 10 minuten op drink temperatuur.
Wij deden altijd onder de koude kraan houden en onderwijl schudden. Maar is zelfde principe eigenlijk
©Dumbo
pi_34421832
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ja gezellig, je bent welkom hoor ! Ook morgenmiddag trouwens als je niets te doen hebt En kadootje hoeft niet hoor, ze heeft net zo'n mooie puzzel van je gehad !!
Leuk! dan komen we morgenmiddag even langs Ik heb wel trek in teletubbietaart! Hoe laat ongeveer? En natuurlijk wel een kadootje.. dat hoort erbij! je word maar 1 keer 1!
pi_34422269
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:20 schreef DaanBanaantje het volgende:

[..]

Leuk! dan komen we morgenmiddag even langs Ik heb wel trek in teletubbietaart! Hoe laat ongeveer? En natuurlijk wel een kadootje.. dat hoort erbij! je word maar 1 keer 1!
Vanaf 3 uur
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:38:45 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34422442
Saskia heeft een klein tijdje Comfort gekregen en voor de nachtfles deed ik 't altijd 's avonds klaarmaken, dan meteen in de koelkast
's nachts hoef je 't dan alleen nog maar op te warmen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34422472
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:33 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Vanaf 3 uur
Prima! Dan heeft Dylan ook geslapen... dan ben ik tussen 3 en 4 bij je! Tot morgen!
pi_34425565
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:25 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wij deden altijd onder de koude kraan houden en onderwijl schudden. Maar is zelfde principe eigenlijk
Deden wij eerst ook , maar mijn ervaring is dat het sneller afkoelt in een bak water. Dit omdat de fles dan op een groter oppervalk gekoeld word.
pi_34426358
woei julius, al zelf gaan staan, knappp!!!!

evenstar, waarom moet het dan met net gekookt water? ik maakte altijd een (afsluitbare) kan gekookt water die we gewoon lieten afkoelen, dus zodra ik de fles ermee ging maken moest het zelfs nog opgewarmd worden. maar dit was dus geen 'comfort'. en arwens gewicht is al flink zeg! ik vrees dat die kleine broekjes die ik je gestuurd heb haar niet eens meer passen of valt dat mee?

libel, fijn dat aiken 't zo goed doet op het kinderdagverblijf. en wow, 5 tanden in zo'n korte tijd! kun je die dag in juni niet nog ruilen met een collega ofzo? ik moet ook werken op anna's verjaardag, maar neem 's ochtends denk ik wel een paar uurtjes vrij, omdat mijn ouders en m'n schoonmoeder er dan ook toevallig allemaal zijn, toch wel leuk om 't even op de dag zelf te vieren. maar 't weekend doen we 't dan nog eens 'officieel' over.

vicky, naar zeg, dat Amber weer zoveel last had van maagzuur dat je er zelfs mee naar de EHBO bent geweest. ik hoop echt dat dat snel minder wordt. en ze heeft dus erg heftig gereageerd op de prik? zielig! (ook voor jullie..!)

David al een heuse dreumes... en Myrthe alvast een heel leuke dag gewenst morgen (de trotse oudersBos natuurlijk ook ). en nog een hele reeks 1e verjaardagen in aantocht inderdaad. ik heb het (net als Githa) eigenlijk te druk om erg bewust bezig te zijn met de ras naderende verjaardag van Anna. baal er wel van dat het me niet eens lukt om al een flink deel van de foto's ingeplakt te hebben. maar heb 't momenteel ook erg druk met tal van andere dingen dus dat zit er denk ik echt niet in.
pi_34426766
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:24 schreef bixister het volgende:

evenstar, waarom moet het dan met net gekookt water? ik maakte altijd een (afsluitbare) kan gekookt water die we gewoon lieten afkoelen, dus zodra ik de fles ermee ging maken moest het zelfs nog opgewarmd worden. maar dit was dus geen 'comfort'.
Zo deden (en doen) wij het ook. Nu krijgt ze Friso normaal, maar ook toen ze comfort kreeg deden wij het zo. Er heeft nooit iemand tegen ons gezegd dat het met gekookt water gemaakt moet worden, nou ja het is altijd goed gegaan. De klachten gingen iig over met de comfort en de abc-dophilus.

Heel in het begin maakten we nog weleens een paar voedingen tegelijk aan in een maatkan, die we dan in de koelkast zette. Maar dat was niet echt een succes en zijn we snel vanaf gestapt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:54:02 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34429872
Met de gewone friso maakte ik ook in een kan klaar voor 24 uur.. maar met de comfort mag dat niet ( aldus de cb arts hier.. )
en met gekookt water ( omdat de temp min. 80 graden moet zijn en net gekookt water ongeveer die temp heeft) het anders gaat klonteren..

ennuh de broekjes passen wel hoor!! dat gewicht zit gewoon in dat bolle toetje dat mevrouw schaap shirt staat der heel lief van de week maar weer een fotosessie doen met madammeke
pi_34431641
Nee de comfort wordt veel te dik als je die van tevoren klaarmaakt. Het is dan net pap.
Bij ons klonterde het niet bij gewoon drinktemperatuur water, maar als we snel een flesje af moesten koelen hielden we het idd ook onder de koude kraan met af en toe schudden.
pi_34436557
De comfort moet je met water van 80 graden maken, anders verdikt het JBPM niet en werkt de voeding niet naar behoren tegen krampjes en/of spugen.
Voor het afkoelen deden wij de fles altijd in een bakje water, hij's dan binnen 10 minuutjes afgekoeld.
Sara
Merel
Ukje
pi_34436827
wij hebben ook een tijdje johannesbroodpitmeel toegevoegd (aan gewone nutrilon) maar dat kon prima bij de standaard temperatuur, en het verdikte wel onmiddellijk.
pi_34437868
Dylan heeft zn ritme weer terug! Na de Amerika reis was ie het helemaal kwijt en toen ie zo ziek was was het (natuurlijk) ook helemaal hopeloos, maar hij slaapt weer van 19.00 tot 08.30 met 1 late voeding Heerlijk! Weer een nacht lekker doorslapen...
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:01:16 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34440008
Myrthe is 1 jaar! Hiep Hiep Hoera!
©Dumbo
pi_34440228
Myrthe! Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 11:18:22 #120
81992 Githa
pi_34440513
Jordy is bij het CB geweest en heeft zijn 4de prik gehad en gaf niet eens een kick
Hij weegt 10700 gram en is 77 cm
pi_34440598
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:01 schreef texelonia het volgende:
Myrthe is 1 jaar! Hiep Hiep Hoera!
Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:24:06 #122
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34440684
ik deed altijd helft mineraalwater, en andere helft gekookt water. (was dan wel friso normaal, 1 en 2 en nu 3). dan is het gelijk op temperatuur. \maar kweet niet of dat verschil uitmnaakt met comfort of zoiets.

Jordy stoere jongen, en goed gegroeid!

Myrthe je bent jarig 1jaartje al. gefeliciteerd ook Ladybos en meneerBos gefeliciteerd
pi_34440809
Myrthe, gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:30:13 #124
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34440859
Myrthe gefeliciteerd En Ladybos natuurlijk ook

Jordy groeit lekker zeg en zo stoer niet gehuild bij de prik

Robin is vandaag bij m'n moeder. Vlak voordat ik wegging draaide hij alvast een leuk cadeautje voor oma
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34441695
Myrthe alweer 1 jaar, gefeliciteerd!

En Julius die zich optrekt, goed zeg

Jordy die al 10 stappel loopt...wat gaat het hard ineens allemaal snel zeg! En niet eens gehuild toen hij een prik kreeg! Stoer ventje!

Libel: wat balen van die verjaardag, valt er echt niks te regelen? Wel lekker dat het zo goed gaat op het KDV!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34441713
Myrthe gefeleciteerd!

Hier helaas even niet de mogelijkheid om nog mee te lezen , mijn laptop is kapot , hopenlijk is deze snel weer gemaakt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:05:41 #127
133767 Libel
pi_34445894
Gefeliciteerd Myrthe!!

Ik kan helaas op Aiken zijn verjaardag niet onder het oudercontact uit. Wisselen is geen optie want iedereen heeft bij ons dan oudercontact. Ik vind het echt heel heel jammer. Vooral omdat ik zeker weet dat het voor mij echt een emotionele dag kan zijn. Ik heb dat hier bij anderen ook al gelezen.
pi_34446003
er zullen wel meer mensen zijn die op zo'n dag moeten werken libel, en het echte vieren opschuiven naar het weekend ofzo. dan schuif je je emoties 'gewoon' ff mee. ach en voor die kleine maakt het echt nog niet uit of je het op de dag zelf viert of een paar dagen eerder of later.
pi_34451988
Vandaag met Merlijn naar het CB geweest om hem te laten wegen. Ik was me zelfs een beetje verschrokken. Hij was in twee weken namelijk 590 gram aangekomen. Twee weken geleden woog hij nog 3210 gram, nu was dat 3800 gram.

We hebben veel gewandeld vandaag, Merlijn was weer meegeweest naar de inloopochtend voor ouders met kindjes tot 4 jaar in Budel. Is een 3 kwartier lopen. Daarna naar het bureau om hem te wegen en toen naar mijn schoonmoeder die 's middags even een uurtje op zou passen terwijl ik naar de dokter ging. We zijn saampjes de hele dag weggeweest.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:39:33 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34453145
lekker is dat he lekker teutelen en doen..

Martineke ik heb eens geprobeerd de comfort te mengen met 60 cc gekookt water en de gewone friso met barleduc en dan beiden goed schudden en dan samenvoegen is ideaal
dus dank voor de tip

ze poept wel veel meer.. gisteren 4 flinke poepluiers dat er zoveel uit zo een inimini mensje kan komen.

Verders kregen we een leuk postpakketje van rewimo qltel en christan.. dat truitje gaan we vaak aan doen als ze naar de opa's en oma's gaat (6)
vrijdag naar helmond toe ga ik bij me ouders in het grote bad met de kleine

ze lacht al heel gericht terug en begint al heel vorozichtig af en toe wat terug te babbelen.. althans de mondbeweging is er.. de kirretjes etc.. die komen zo nu en dan mee

in de box madammeke op der rugje gelegd en ze probeerde zichzelf omhoog te tillen dat koppie ging echt 5 cm omhoog ook probeert ze zich op der zij te rollen alleen dat lukt nog niet en dan kan ze wle eens gaan protesteren echt zo bijzonder al die kleine stapjes die ze al maakt.. ze is alweer bijna een maand

myrthe gefeliciteerd veel plezier in het dreumesjes topic

wennie ben je toch weer mooi vanaf gekomen
pi_34455200
Raar he evenstar dat ze al bijna een maand zijn. Ik zit dat ook de hele tijd te denken. Nadat ik hem vanmorgen gewogen had, had ik meteen zoiets van wat wordt hij groot.

Merlijn op zijn rug leggen hier heeft weinig zin omdat hij zelf op zijn zij gaat liggen. Vind het wel knap. Ook het nekje zolang omhoog houden is ook zo knap. Ik heb heel vaak het idee van "ik wist niet dat ze dat al kunnen op die leeftijd".

Volgende week gaan we camera kopen, ik hoop dat we dan ook vlug een "echt" lachje kunnen vastleggen.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:02:54 #132
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34457918
Myrthe > HIEP HIEP HOERA! er is er eentje jarig, hiep hiep hoera, er viert er eentje feest, hiep hiep hoera, er geeft er een een feestje en tweeeeeeee violen en een trommel en een fluit!

Jordy> waaaaa je loopt! ieieieieieks! wat gaat dat hard joh!

Merlijn> waw! sterk joh! nu al draaien. Dat is best knap hoor, vind ik wel.

Kim> je mama en papa houden HEEL veel van je, maar als je nu even gewoon even de handleiding van jezelf geeft, dan weten ze hoe dat je het nou precies WIL met die voedingen allemaal (of lijk je op Ela en verklap je het geheimpje niet, moeten ze er zelf achterkomen?) Succes mama en papa, vergeet vooral niet: er zijn echt meerdere wegen naar Rome, en dat is niet alleen vervelend, dat is goed! Ik denk dat ik het best mag zeggen: over een jaar heb je een jaar overleefd, en dat gaat helemaal vanzelf! woehjjjj!
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef renzell het volgende:

Loop ik naar de slaapkamer, waar vriendlief nog steeds (!!!) ligt te slapen (komt door die paardenmiddelpijnstillers), maak hem wakker en vertel wat Juultje net deed. Mompelt ie doodleuk.... "Ja, dat deed ie gister ook al...." en slaapt weer verder! Mannen!
waaa julius! goed heee! gaaf man. (nou niet doen wat ela deed: zich optrekken en dan met haar hoofd steeds tegen stoelzittingen, planken in kasten en kleine tafeltjes bonken omdat je nog niet doorhebt dat je wat rechterop moet opstaan )
mannen! hihi. Maar ik doe hetzelfde ook weleens bij Neelix (helaas helaas, niet het uitslaapgedeelte, zucht ), het is het recht van de thuis-aanwezige-op-dat moment!

oh en mag ik dan ook ff: sinds 3 dagen staat Ela af en toe per ongeluk LOS. en dan ziet ze dat ze los staat en gaat maar even zitten dan

en vandaag deden we t spelletje 'staan!' en dat ik mn vingers dan loswrikte van die handjes... 3 seconden! jahaa! en MET tongetje rechts tussen haar lippen (dat maakt VEEL nachten goed, dames, kan ik jullie verklappen, mijn hart sprong zowat uit zijn voegen toen ik dat zag )

En nog 1 dag.

waw.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jdee op 25-01-2006 20:12:27 ]
..en laat gaan...
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 20:08:39 #133
81992 Githa
pi_34458140
Morgen Jdee morgen is je kleine meid geen baby meer
Ela, wat knap van je, gewoon even LOS staan ! ... je moet ook niet kijken hoor gewoon blijven staan met je ogen dicht en als je dat heel goed kan zet je gewoon je voetje vooruit en dan doe je, STAP...STAP...STAP

Heb je er al zin in Jdee, het grote feest en zijn alle voorbereidingen al getroffen ?
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:23:52 #134
63367 Jdee
pi_34458675
ohh doet Jordy dat zo? ik zal het doorgeven, want ze heeft donders goed door dat ik het GEWELDIG vind (die kussen en knuffels en extatisch blij hoera!roepende mama is niet te missen natuurlijk) en ik vind het dan ook echt super om te merken dat ze het er dan om doet, (en dat maakt dus ook die nachten zo goed, jongens, echt, mijn glas is halfvol vandaag; wie wil wat enthousiaste energie oppikken? moet je nu effe bellen woejjj!)

ja, heb vandaag de derde bananencake in 3 weken gebakken (zonder ei, eerste was uitproberen , tweede was voor generale repetitie afgelopen zondag toen we haar verjaardag in het gezellige huisje gezellig vierden met de gezellige opa en oma van neelix (zucht, ik was ZOOOOOVEEL liever naar de meet gegaan), edoch: men neme een halve kilo bananen op 300 gr bloem, hihi, je snapt dat we het wel hebben gemerkt later ).

die is voor het kdv en mijn collegae, en voor ons natuurlijk weer.
ohja en ook een stukje voor ela die het spul wonder boven wonder lust ( ze lust geen bananen!)(en we halen dan wel de chocoladeicing eraf, natuurlijk )(heeeeel vervelend!)
..en laat gaan...
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:27:48 #135
63367 Jdee
pi_34458816
ohja en de traktaties zijn ook klaar (ik ben zo trots, zo trots! heb nog mn moeder gebeld om te vertellen dat ze me goed heeft opgevoed)(en zooo blij dat ik dat nu nog kan doen trouwens)
heb beestjes uitgeknipt (13x5 stuks... au)en ze gelamineerd en weer uitgeknipt (...dat was serieus niet het beste gedeelte van mn plan overigens, dat knippen) en toen gaatjes gemaakt, elastiekjes erdoor en voila! een mobile! ela vindt m leuk,in ieder geval...

nu nog slingers ophangen...
aaaaaargh wat moet ze morgen aaannnnn?!!?!

helemaaaaaal niet hyper ofzo
..en laat gaan...
pi_34459726
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:27 schreef Jdee het volgende:
ohja en de traktaties zijn ook klaar (ik ben zo trots, zo trots! heb nog mn moeder gebeld om te vertellen dat ze me goed heeft opgevoed)(en zooo blij dat ik dat nu nog kan doen trouwens)
heb beestjes uitgeknipt (13x5 stuks... au)en ze gelamineerd en weer uitgeknipt (...dat was serieus niet het beste gedeelte van mn plan overigens, dat knippen) en toen gaatjes gemaakt, elastiekjes erdoor en voila! een mobile! ela vindt m leuk,in ieder geval...

nu nog slingers ophangen...
aaaaaargh wat moet ze morgen aaannnnn?!!?!

helemaaaaaal niet hyper ofzo
hulde hulde, een traktatie zonder vreterij (toch?)
Ennuh ze moet gewoon verjaardagskleren aan JDee veel plezier morgen, geniet er van hè
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:58:26 #137
63367 Jdee
pi_34460073
jahaa, want ze zit in de babygroep nog en de helft mag toch nog niks naast mamamelk (nou ben ik wel donor, maar weet niet of men zit te wachten daarop ), dus dan vind ik het maar jammer als ze iets krijgen waar ze niets aan hebben...
..en laat gaan...
pi_34461406
Maandag vierde een van mijn kindjes haar verjaardag, mama is ook leidster. De traktatie? reepjes cake in frietbakjes met slagroom. Sjonge wat heb ik het daar dan moeilijk mee, ik vind dat helemaal geen goed idee om dat aan die kleintjes te geven( ze krijgen zoiets sowieso pas vanaf een jaar) al was het idee ontzettend leuk.
pi_34462565
Ik vind eigenlijk heel dat trakteren op het KDV maar een beetje raar eigenlijk. Die kindjes beseffen toch helemaal niet hoe of wat?

Ik zou ook echt niet weten wat te trakteren ofzo, ik ben ook helemaal niet creatief in het bedenken van dat soort dingen.
pi_34463008
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:29 schreef Jelief het volgende:
Maandag vierde een van mijn kindjes haar verjaardag, mama is ook leidster. De traktatie? reepjes cake in frietbakjes met slagroom. Sjonge wat heb ik het daar dan moeilijk mee, ik vind dat helemaal geen goed idee om dat aan die kleintjes te geven( ze krijgen zoiets sowieso pas vanaf een jaar) al was het idee ontzettend leuk.

En al met al een beetje krom idd, zeker als moeders een leidster is en zeker met jonge kindertjes, maar geef jij dat dan ook aan de kindertjes, of aan de ouders mee?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_34463217
Bedankt allemaal voor de felicitaties ! En natuurlijk ook bedankt voor alle steun het afgelopen jaar, hoe veel ik wel niet geleerd heb van Fok!, heel fijn dat zoiets er is en dat je er altijd op terug kan vallen. Meiden ik ga doorschuiven naar het dreumes topic, tot gauw allemaal
pi_34463239
Jdee sterkte morgen Het is heeeeeeeel leuk, je kleine meisje jarig, maar ook best wel een beetje moeilijk soms
pi_34464332
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef melonovy het volgende:

[..]

En al met al een beetje krom idd, zeker als moeders een leidster is en zeker met jonge kindertjes, maar geef jij dat dan ook aan de kindertjes, of aan de ouders mee?
Ik geef het liever mee, maar in dit geval was mama er bij en was het niet mee te geven. Daarbij ben ik ook net weer begonnen en sta ik nog niet zo sterk in mijn schoenen, mijn collega's zien niet zo in dat het slecht is, hoewel ze wel terughoudend zijn met zoet op brood. Wij promoten op zich wel de hartige traktaties en niet-eetbare dingen als boekjes of speeltjes. Beleid bij ons is dat we bvb één koekje of snoepje geven en de rest gaat mee naar huis.
Sinds ik zelf mama ben sta ik heel anders in mijn werk, veel meer betrokken ofzo...

Ontopic: Emma had een diareeluier, het kwam er bij haar been én rug uit. verder gaat het erg lekker. Ze is gister naar het kdv geweest (ruildag van afgelopen vrijdag) de leidsters waren erg enthousiast over haar, zo lief en zo klein Dat ze niet zoveel drinkt nemen we maar voor lief. Ze heeft 2 keer 70 cc gedronken en nog steeds niet van harte.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:29:42 #144
105888 renzell
pi_34475006
Whiehaaaaaa Jdee; het is zover!!!!
Gefeliciteerd!
Wat ben je lekker hyperdepieper. En? Wat heeft ze aan, je prinsesje? En? Hoe vindt ze de cadeau's? En, lust ze taart? En? Wat hoor ik nou.... los staan?!!!! Goed zoooooooo! En? En? En?
FOTO"S GAARNE!!!!!!!!
Vandaag is de dag waarop je een jaar geleden een prachtig klein monstertje op de wereld heb t geperst. Hulde. En een voor jullie allebei.
En.... tot in een volgend topic.
Of..... tot op Oerol.... jaaaaa, ik ga, ik ga, ik ga.... een voorstelling maken op Oerol! Offtopic, maar; moest even.
pi_34476488
En weer jarige!! JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Gefeliciteerd Ela!!

Hoe gaat het eigenlijk met Amber van Biebz? En met Jort?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34477239
Ela! 1 jaar! gefeliciteerd meisje! En papa en mama natuurlijk ook! Ben benieuwd naar de foto's
pi_34477792
Ela van harte Geniet ervan Jdee, het is een heel speciale dag
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:57:42 #148
63367 Jdee
pi_34479915
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef renzell het volgende:
Whiehaaaaaa Jdee; het is zover!!!!
Gefeliciteerd!
Wat ben je lekker hyperdepieper. En? Wat heeft ze aan, je prinsesje?
dank dank!
een blauw rokje! nieuw ook nog, dus dat is dan wel leuk. en een rood vestje. en dan met die rode schoentjes, ze is net roodkapje
quote:
En? Hoe vindt ze de cadeau's? En, lust ze taart? En? Wat hoor ik nou.... los staan?!!!! Goed zoooooooo! En? En? En?
FOTO"S GAARNE!!!!!!!!
nog even geduld dames, we vieren het voor de cadeaus-gevende-goegemeente pas zondag. maar mn collegas vonden de bananencake-met-centimeter-dikke-laag-chocolade-glazuur lekker (en de leidsters op t kdv volgens mij ook, maar dat hoor ik straks als ik r ophaal wel).

jahaaa, los staan. naja. 3 seconden, edoch, heel stoer dat wel.
quote:
Vandaag is de dag waarop je een jaar geleden een prachtig klein monstertje op de wereld heb t geperst. Hulde. En een voor jullie allebei.
En.... tot in een volgend topic.
Of..... tot op Oerol.... jaaaaa, ik ga, ik ga, ik ga.... een voorstelling maken op Oerol! Offtopic, maar; moest even.
ja, als ik dan geweten had wat ik nu weet, was ik toch eerder naar bed gegaan die dagen ervoor hihi. en was ik er niet vanuti gegaan da ik nog 2,5 week rust had... oh well, de 26e is een mooie dag om geboren te worden, rond deze tijd een jaar terug sneeuwde het en lag er een dun laagje ijs... zo romantisch.
ik kan weer niet , werk op n school en ben verantwoordelijk voor een boel dingen sinds dit jaar waardoor ik dan niet weg kan, maar wat voor voorstelling dan? oh wacht, eh, mail me ff of typ t in bij t mama topic ofzo want inderdaad offtopic
..en laat gaan...
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:44:45 #149
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34481611
Jdee, ze is 1!
Lieve mooie Ela, van harte klein mooie!!!!
Jdee, succes vandaag met je emoties , maar vooral; op naar een allerprachtigst 2e jaar! Joepie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:48:11 #150
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34481752
Gefeliciteerd Ela!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34482751
Wat veel kindjes waren/zijn er hier die over mogen naar het dreumes en peutertopic. Gefeliciteerd en doei .

Merlijn heeft vandaag voor het eerst echt gelachen volgens mij. Het was een ander lachje als dat hij normaal doet. Normaal zijn het nog van gelukzalige stuiptrekkingen van lachjes. Dit lachje was een een mooie open mond en een superstralend gezichtje. Alleen mijn moeder en ik waren erbij. Alleen hij lachte niet naar ons. Maar naar iets wat hij zag. Het was ontzettend lief om te zien.
pi_34483317
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:57 schreef Jdee het volgende:

<knip>
oh well, de 26e is een mooie dag om geboren te worden, rond deze tijd een jaar terug sneeuwde het en lag er een dun laagje ijs... zo romantisch.
[
Zeker wel!!

Ela gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!

mijn kleine meid is vandaag precies een half jaar
pi_34485362
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:13 schreef Randa_v het volgende:
Wat veel kindjes waren/zijn er hier die over mogen naar het dreumes en peutertopic. Gefeliciteerd en doei .

Merlijn heeft vandaag voor het eerst echt gelachen volgens mij. Het was een ander lachje als dat hij normaal doet. Normaal zijn het nog van gelukzalige stuiptrekkingen van lachjes. Dit lachje was een een mooie open mond en een superstralend gezichtje. Alleen mijn moeder en ik waren erbij. Alleen hij lachte niet naar ons. Maar naar iets wat hij zag. Het was ontzettend lief om te zien.
!!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_34486629
Amber wordt echt met de dag leuker. Ze ligt nu in de box en als je erboven gaat hangen gaat ze heel hard lachen. Vanmiddag was ze zelrs aan het schateren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:37:56 #155
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487793
Randa, dat gericht lachen komt vanzelf wel Even als het terugkletsen

Robin is bezig dingen vast te pakken en in z'n mond te stoppen Vandeweek had ie een olifantenknuffel te pakken en de slurf en voeten waren kletsnat van het kwijl Hij ligt nu al lekker 3 uur te knorren
Mijn afvalstrijd!
pi_34489145
Oh Wennie het is zo leuk om steeds te lezen dat Robin nog steeds gelijk loopt met Emma. Emma stopt dus ook van alles in haar mond
pi_34490407
Ela gefeliciteerd

Sara kan nu ook op haar rugje rollen Ze snapt het alleen nog niet zo. Op haar buikje gaat heel makkelijk, en op haar rugje wat moeilijker. Ze is ook ontzettend vrolijk de laatste 3 dagen. De hele dag aan het lachen en giebelen, en spelen. Ze slaapt amper overdag, zal wel een soort sprongetje zijn, maar is heeeel vrolijk!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:25:02 #158
105888 renzell
pi_34491117
Wat leuk om te lezen dat al die kleine frutteltjes het zo goed doen!

Randa; wat mooi he, zo'n eerste lachje!

Saartje; goed man meisje! Je bent een snelle. Dat deed Juultje echt nog niet hoor, toen ie zo oud was.

Vicky; dat schateren vond ik echt helemaal te gek! Ineens blijkt je kind humor te hebben!!!!
Supercool!

Juultje heeft vandaag weer 20 luiers volgesproeid met waterige poep. Arme kleine haring. Gelukkig blijft ie tussendoor vrolijk lachen, al voelt ie wel erg heet en piept ie bij het minste of geringste. Hoop maar dat het snel over is.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:26:09 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34491152
Hoera! Ela ook alweer 1 jaar! gefeliciteerd!
©Dumbo
pi_34491564
Ooooj Juultje! Hopelijk voel je je snel beter *knuf*

Sara
Merel
Ukje
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:04:16 #161
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_34492488
Dag lieve baby's tot in het Dreumesjes topic!

Oja Randa kijk even naar de ticker van Merlijn, er staat hier dat hij 36 jaar is!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:11:29 #162
105888 renzell
pi_34492771
Oeh en Jordy.... je staat bovenaan!
pi_34493588
Ela ook 1, gefeliciteerd!

En Jordy alweer bovenaan? wow!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:35:39 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34493799
juultje

hier een erg verschoten mama.. leg ik vanmiddag arwen na der fles en een knuffelsessie in bedje goed vast onder de dekens..
pluk ik madammeke uit bed voor de volgende voeding.. ligt ze boven in bed

ela proficiat veel plezie rbij de dreumesjes..
merlijntje en amber lachen is leuk he
robin en emma de voetjes aan het ontdekken hihaa.. wat gaat het allemaal snel he
pi_34496482
evenstar, tijd voor een slaapzakje!

anna is vandaag ook behoorlijk koortsig. ik hoop maar niet dat ze dezelfde weg te gaan heeft als julius en andere grieperigen hier, want dat klinkt erg naar. beterschap!

al die jarige jetjes/jobben, 't is wat he, allemaal alweer naar dreumesland. (dreumessen mogen gelukkig ook nog een hele tijd lekker klein zijn, dat scheelt ). jordy je bent inderdaad de volgende, stoerrr!
en myhron al een halve dreumes gefeliciteerd!
merlijn z'n eerste lachje robin en emma lekker aan 't kwijlen en pakken, en sara al aan de rol. mooi!
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:08:15 #166
63367 Jdee
pi_34498012
man oh man, wat een geweldige mijlpalen allemaal zeg: lachjes, rollende rollebollers, halfjarigen... en dan die van mij, ik wist helemaal niet dat je van het kdv ook een kadootje kreeg, die bromtol is ze wel heel blij mee!
..en laat gaan...
pi_34499859
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oja Randa kijk even naar de ticker van Merlijn, er staat hier dat hij 36 jaar is!
Ik zie er niets vreemds aan hoor.

Evenstar, dat omhoog kruipen in bed dat deed Merlijn met 1 week al. Erg hoor zo een kindje dat het hele bed doorkruipt. Wij moeten hier ook nodig aan een slaapzakje.

Weet iemand of het iets uitmaakt dat een babytje met zijn hoofd in zijn nek slaapt. Dat is namelijk Merlijn zijn favo houding, het liefst legt hij dan ook nog zijn knuistjes onder zijn kin.
pi_34500396
Oh evenstar ik heb nog een onwijs lief leuk slaapzakje die Arwen wel mag lenen
pi_34500500
slaapzakje of niet hier kruipt Thijs altijd bovenin zijn bedje, helemaal opgerold en zijn knuffelbeer in zijn arm stevig geklemd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34501107
ik zeg ook niet dat ze dat met een slaapzakje niet meer doen, maar dan krijgen ze 't tenminste niet zo snel te koud.
pi_34502411
mee eens is
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34507585
Evenstar, idd ff een slaapzakje, wordt ze niet koud

Randa, volgens mij is dat niet erg, Sara doet het ook wel eens, ik leg haar dan wel vaak weer recht en lekker onder de dekens voor wij zelf naar bed gaan, maar af en toe vind ik haar 's ochtends weer in die houding
Sara
Merel
Ukje
pi_34510473
Ik had ook al het gevoel dat het echt niet erg is, dat hij zijn hoofd in zijn nek legt. Hij slaapt zo heerlijk. Maar toch je weet het niet echt he.

Ja, nu heeft echt gericht gelachen. Vanmorgen al tegen papa en later vanochtend ook tegen mij. Mooi hoe dan zelfs zijn ogen meedoen. Die glinsteren dan helemaal. **helemaal trots is**
pi_34510584
randa, mooi he. ik werd echt heel erg verliefd van die eerste echte lachjes. en anna ligt ook nog wel eens zo, met 'r hoofd vrij ver achterover.
pi_34510810
Amber is vandaag bij Michel zijn moeder. Ze had het vanmorgen al heel erg naar haar zin, lag lekker te kletsen en te lachen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34538862
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:02 schreef Jdee het volgende:
Kim> je mama en papa houden HEEL veel van je, maar als je nu even gewoon even de handleiding van jezelf geeft, dan weten ze hoe dat je het nou precies WIL met die voedingen allemaal (of lijk je op Ela en verklap je het geheimpje niet, moeten ze er zelf achterkomen?) Succes mama en papa, vergeet vooral niet: er zijn echt meerdere wegen naar Rome, en dat is niet alleen vervelend, dat is goed! Ik denk dat ik het best mag zeggen: over een jaar heb je een jaar overleefd, en dat gaat helemaal vanzelf! woehjjjj!
Ja, een handleiding is soms wel handig!

Het gaat heel goed met Kim! De ene voeding gaat er wel gedeeltelijk uit, de andere niet. Best vaag. Het verschilt echt per dag. Ze heeft ws wel een lichte reflux. (Valt geloof ik niks aan te doen)
Kim doet nu ca 15-20 minuten over de fles. Tussendoor laten we haar boeren en erna ook. En dan laten we haar nog een hele poos zoveel mogelijk rechtop zitten. Meer kunnen we niet doen, lijkt me.

Ze heeft nog wel steeds last van haar ontlasting, helaas is daar geen middeltje voor en hoort het erbij. Het is wel heel sneu, ze moet echt persen en vaak wordt ze er overstuur van, omdat het moeilijk gaat.

Verder is ze heel vrolijk. Ze lacht en brabbelt nu heel veel, echt leuk! En ze houdt haar koppie al heel lang omhoog en ze wil kruipen en is dan pissed omdat het niet lukt. Als je haar wangetje dan aait, dan gaat ze weer glimlachen en is alles weer goed!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:31:36 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34539216
joechei doe je eens een fototje posten van een lachend ekim of is ze net zo een ondeugd als arwen dat ze weigert te lachen als je de camera pakt en zodra je het wegstopt komt die grijns weer nu al eigenwijs

krijgt ze volledig comfort trouwens?
hier nl ook een met babyreflux.. we doen het zelfden als jullie paar keer boerne tussendoor en na het eten nog ff tijdje rechtop houden
  zaterdag 28 januari 2006 @ 08:29:00 #178
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34541891
Er is toch wel een medicijn tegen reflux? Maar als het een lichte vorm is, schrijven artsen dat misschien niet voor.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 09:24:43 #179
63367 Jdee
pi_34542091
hmm, mar toch wel goed om het er met je cb over te hebben, liefst met de arts, zodat het iig bekend is. Anders blijf j misschien onnodig lang doormodderen. (niet dat doormodderen slecht is, maar misschien kan het makkelijker allemaal)...(maar ik is perfectionist, en das niet handig so feel VERY free to ignore this hint ).

dank allemaal voor de supersteun afgelopen jaar, ik blijf lekker toch nog wel even spieken hier, want het is wel erg groot en nieuw in het nieuwe topic hoor )
..en laat gaan...
pi_34542757
Even jullie advies nodig. Sara's huidje is zo ontzettend superdroog, overal voelt ze ruw aan, het is allemaal rood en vlekkerig. We smeren ons suf, doen haar in oliebadje om de dag, maar het lijkt steeds erger te worden. Haar plek op haar wangetje is weer open en ook op haar bolletje heeft ze nou open plekjes. Ze schijnt er geen last van te hebben maar het is zo erg dat wanneer ik haar uit bedje haal 's ochtends haar hydrofiel luier nat en beetjes bloed bevat . het CB zegt dat het 'gewoon een droog huidje is', maar ikzelf begin steeds meer te twijfelen...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:36:26 #181
63367 Jdee
pi_34542816
vaseline!

helpt geweldig bij Ela. (overigens, houdt t in de gaten, want ela is dus ook allergisch voor koemelk en sojaeiwit, en het spugen, boeren, en de droge huid waren de hints daartoe)
..en laat gaan...
pi_34542968
Jdee, we smeren met vaseline, dwz, haar gezicht en hoofdje met vaseline, en de rest van haar lijf met vette creme. Ze is nu 5 maanden, heeft altijd wel een redelijk droge huid gehad, maar dat was met smeren en niet te vaak badderen prima te doen. 2 maanden terug kreeg ze een rood plekje onder haar oor op haar wang, die steeds groter werd. Vorige maand ging de plek echt open, kwam er vocht uit enz. Moesten van het CB vaseline blijven smeren, na een week trok de plek weg. Nu zit 'ie er weer, en we zijn de hele maand blijven smeren...

Kan zo'n allergie na 5 maanden nog naar voren komen dan? Sara spuugt nooit, boert alleen 1 keer na de fles...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:55:58 #183
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34543128
maxim heeft 1 x na het zwemmen een heel erg droog huidje gehad, toen ben ik ook bij de ha geweest omdat ik het niet wegkreeg met wat dan ook. daar heb ik toen een vochtinbrengende creme gehad op recept, en die werkte wel. misschien een idee om ff te gaan naar de ha
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:11:20 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34543401
Sugar voor de babyreflux ( nog niet volgroeid zijn van dat klepje moet je de voeding verdikken althans dat is het eerste redmiddel.. zo zijn wij over aan het stappen gelijdelijk aan naar de comfort die is wat dikker en behoort beter in het maagje te blijven en dus niet te zorgen dat ze het zuur krijgt.
Pas als het dan nog door blijft gaan dan gaan ze kijken of medicatie helpt.. maar geloof dat ze dan ook eerst allerlei medische onderzoeken gaan doen..
Maar over het algemeen helpt comfort of toevoeging van nutriton ( johhanes broodpitmeel) wel prima

Fuente ik zou eens naar de huisarts gaan ermee
pi_34543441
Fuente, smeren met Sudo!! Is niet alleen voor de billetjes maar kan je voor het hele lijf gebruiken. Amber had ook wat droge en rode plekjes op haar lijfje en die had ik ingesmeerd met Sudo en ze waren heel snel weg.

Reflux is volgens mij, behalve operatief, weinig aan te doen. Het gaat vanzelf over. Amber heeft ook reflux en de ka zegt dat het klepje vanzelf gaat sluiten. Bij het ene kindje is dat na 3 maanden en bij het andere kindje kan dat pas na een jaar zijn.

Wat Evenstar en Ingrid doen is eigenlijk het enige dat je kan doen (en evt. de voeding verdikken met Nutriton). Goed rechtop houden, goed laten boeren en na de fles nog even rustig blijven zitten.

Ingrid, je zou Kim 10 cc lauw water kunnen geven. Dit kan helpen om de ontlasting wat zachter te maken. Wij kregen van de ha ook de tip om een 1/2 zetpil van 60 mg te gebruiken. Van de parafine in de zetpil wordt de ontlasting ook wat zachter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34543478
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:46 schreef Fuente het volgende:
Jdee, we smeren met vaseline, dwz, haar gezicht en hoofdje met vaseline, en de rest van haar lijf met vette creme. Ze is nu 5 maanden, heeft altijd wel een redelijk droge huid gehad, maar dat was met smeren en niet te vaak badderen prima te doen. 2 maanden terug kreeg ze een rood plekje onder haar oor op haar wang, die steeds groter werd. Vorige maand ging de plek echt open, kwam er vocht uit enz. Moesten van het CB vaseline blijven smeren, na een week trok de plek weg. Nu zit 'ie er weer, en we zijn de hele maand blijven smeren...

Kan zo'n allergie na 5 maanden nog naar voren komen dan? Sara spuugt nooit, boert alleen 1 keer na de fles...
Zo'm allergie kan juist na een aantal maanden naar voren komen.
Omdat het lichaam per contact met het ding waar ze allergisch voor is een reactie geeft, dit bouwt dus op. De 1 heeft al een heftige reactie de eerste keer de ander bouwt het op en het lichaam gaat zich steeds meer verzetten dan.
pi_34543727
als het echt een allergische reactie is bij sara (kan natuurlijk ook nog een heel andere allergie zijn, en allergieen kunnen inderdaad ook later nog zomaar opduiken) lijkt sudocrem me niet de aangewezen oplossing. fuente, ik zou er toch ook even mee naar de huisarts, dit klinkt wel heftig.
pi_34544325
We smeren niet met sudocreme hoor bix . Echt vaseline (nivea, dat doorzichtige spul) en vette witte creme van uh, kom zo niet op de naam (zit op mn werk, kan niet checken).
Ik bel iig maandag de HA en vraag of ik langs kan komen met d;r, want dit is ook geen doen...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:14:10 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34544825
Fuente, bij open plekjes raadde mijn huisarts aan om zinkzalf te smeren. Als het niet open is: vaseline idd. Maria heeft een hardnekkig eczeemplekje op haar wang namelijk. Zinkzalf helpt in elk geval goed om het in te drogen. Daarna (als dicht is / droog) weer vaseline.
pi_34547201
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:31 schreef _evenstar_ het volgende:
joechei doe je eens een fototje posten van een lachend ekim of is ze net zo een ondeugd als arwen dat ze weigert te lachen als je de camera pakt en zodra je het wegstopt komt die grijns weer nu al eigenwijs

krijgt ze volledig comfort trouwens?
hier nl ook een met babyreflux.. we doen het zelfden als jullie paar keer boerne tussendoor en na het eten nog ff tijdje rechtop houden
Het is volgens mij nog niet gelukt om de big smile op de foto te krijgen. Maar er staan nog wat foto’s op de camera, dus wie weet. Ik zal binnenkort wel ff kijken. En anders blijf ik proberen!

Kim krijgt volledig comfort. Alleen van het cb moet ik het in de magnetron opwarmen. Maar nu hoorde (en las ik op het pak) dat je het met gekookt water moet doen.
Dat heb ik dus gedaan, maar er blijven klontjes achter. Terwijl ik flink heb zitten schudden. (met een ovenwant aan , want heet!). Dus heb jij nog een tip? Of doe ik het verkeerd?
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, je zou Kim 10 cc lauw water kunnen geven. Dit kan helpen om de ontlasting wat zachter te maken. Wij kregen van de ha ook de tip om een 1/2 zetpil van 60 mg te gebruiken. Van de parafine in de zetpil wordt de ontlasting ook wat zachter.
Kim weigert om water te drinken. Alleen met wat suiker erdoor. Maar dat lijkt me niet verstandig. En zo’n zetpil, is dat speciaal voor baby’s? Wij hebben kinderzetpil paracetamol oid. Maar dat is vanaf 3 maanden.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2006 @ 13:54:12 #191
7074 moussy
kuttekop
pi_34547982
Ingrid, er zijn wel mensen die melkkloppers (op batterijen) gebruiken.

Laat mij de zeikerd maar zijn, maar waarom paracetamol in een kind stoppenw at niet ziek is? Het is nog altijd een medicijn, ook al kan je het vrij kopen. De thermometer insmeren met olie en dan voorzichtig in het kontje doen werkt hetzelfde.
pi_34550398
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:54 schreef moussy het volgende:
Ingrid, er zijn wel mensen die melkkloppers (op batterijen) gebruiken.

Laat mij de zeikerd maar zijn, maar waarom paracetamol in een kind stoppenw at niet ziek is? Het is nog altijd een medicijn, ook al kan je het vrij kopen. De thermometer insmeren met olie en dan voorzichtig in het kontje doen werkt hetzelfde.
Is een melkklopper zo klein dan? Het is wel een idee natuurlijk.

Een thermometer om de ontlasting zachter te maken?
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2006 @ 17:01:09 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_34553260
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:05 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Is een melkklopper zo klein dan? Het is wel een idee natuurlijk.
Ja, zijn maar hele kleine dingetjes. Tis eigenlijk om de melk op te kloppen, maar dan roer je gewoonw at korter
quote:
Een thermometer om de ontlasting zachter te maken?
De olie die aan de thermometer zit is om het soepeler te maken en de thermometer kan dan net even de prikkel geven om te gaan poepen. Vroeger werden er ook wel zeeppennetjes voor gebruikt.
pi_34557328
Thnx voor de tips meiden, ik ga sowieso maandag de huisarts bellen, of het nou wel of niet beter is dan, dit lijkt me ook niet goed.
Ze is gelukkig heel vrolijk en lief als altijd
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:53:04 #195
133767 Libel
pi_34558326
Fuente, het zou kunnen dat Sara last heeft van eczeem. De dokter moet dit natuurlijk vaststellen, maar dan zou het kunnen dat je Locoïd (hydrocortisone) krijgt voorgeschreven. Dit werkt wel heel goed.
En balneum forte in haar badje doen. Maar die tip is hier al eerder voorbijgekomen.
Verder geen wasverzachter gebruiken en maar om de twee dagen in bad zou kunnen helpen.
pi_34559835
ja, ik dacht ook eigenlijk meer aan eczeem dan aan een allergie. en wat die sudocrem betreft, dat was een reactie op vicky's tip. ook bij eczeem is sudocrem niet het aangewezen middel lijkt me. je krijgt dan inderdaad vast een hormoonzalf. niet zo'n prettig idee maar 't werkt vaak wel heel goed en snel. nou ja, eerst maar es naar de huisarts ermee. misschien is 't wel gewoon een sterke reactie op de koude lucht buiten. fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben.

anna heeft weer eens een schimmelinfectie. gelukkig weet ik nu snel wat te doen (miconazolnitraat smeren), zodat ze er niet lang last van hoeft te hebben, maar ik vind 't toch wel erg naar voor zo'n kleintje hoor.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:54:45 #197
133767 Libel
pi_34560312
Arme Anna. Dat is helemaal niet fijn! Hopelijk is ze er gauw weer vanaf, Bixister.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:58:09 #198
105888 renzell
pi_34562145
Hupperdepup; even snel tussendoor piepen zonder echt bij te lezen, want; druk druk druk en ook iets te veel zorgen de laatste dagen. Mijn twee mannetjes zijn nog steeds ziek (hoewel godzijdank aan de beterende hand). Juultje heeft er de afgelopen dagen voor een klein kapitaaltje aan luiers doorheen gejaagd. Hoezee! Hij at en dronk nauwelijks, tot mijn grote bezorgdheid. Inmiddels stralen zijn oogjes weer een beetje en begint meneer al weer wat praatjes (lees: spatjes! ) te krijgen. Daar ben ik heel blij om!!! Eten gaat nog steeds mondjesmaat, maar het is vooral het drinken waar ik me zorgen over maak(te). Dat deed ie namelijk echt bijna niet meer. ik ben er dus de godganse dag achteraan gekropen met flesjes water, venkel- en kamillethee. Iedere slok is er 1, dacht ik steeds, want aan uitdroging bij zo'n kleintje moet ik dus echt niet denken. Vannacht om half vier lustte meneer ineens wel 180cc melk en ondanks het feit dat ik heel erg om 1 nacht ongestoorde slaap zat lag te springen, was ik toch blij dat ie eindelijk iets fatsoenlijks binnenkreeg (en hield!). En trots ook. Ik hou zo van hem!!! Ik heb hem de afgelopen dagen heel veel geknuffeld, zo lief. Kwam ie ook echt bij me gekropen. Zo met z'n koppie in mijn nek.
Zo, nu naar bed! Slaap inhalen van de afgelopen nachten. de uitslag van idols moet maar wachten tot morgenochtend....

Annaatje dikke kus!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 28-01-2006 22:03:47 ]
pi_34562585
gelukkig maar renzell, dat 't weer wat beter gaat! wat een zorgen kun je dan meteen hebben he, over zo'n kleintje, als ie niet wil drinken. weet nog dat we toen bij piet ook de gekste dingen hebben gedaan om die ORS bij 'm naar binnen te krijgen. uiteindelijk dronk hij dat alleen vermengd met lauw-warme roosvicee (perziksmaak).
pi_34562775
Wat vervelend voor Anna joh! Weet je ook hoe het komt? Wel fijn dat je er in ieder geval iets op kan smeren. voor Anna!

Renz, gelukkig gaat het weer iets beter maar zo te horen/lezen heb jij het ook zwaar gehad! Hopelijk slaap je ffies lekker bij vannacht..

We doen Sara al sinds haar geboorte om de dag in bad. Ik hoop in ieder geval dat het geen eczeem of allergie is, lijkt me zo rot voor een kleintje! Maar goed, als het goed te behandelen is kan ze hier in ieder geval vanaf zijn. We zulllen zien, ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van wat de huisarts te melden heeft, en allemaal onwijs bedankt voor het meedenken.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')