----quote:moussy - zondag 22 januari 2006 @ 15:44
Pfftt.. is er iemand die weet hoe vreselijk frustrerend het is als je iedere dag, alle voedingen moet pieren om het er in te krijgen? Er is zelfs een grote kinderen topic over het niet willen eten en hoe frustrerend dat is!
Ik heb ook wel eens jankend boven een voeding gehangen dat ike r helemaal schijtlazerusziek van was, altijd dat gepiel met voedingen, de dagen draaide maar om 2 dingen, Cas en zijn voedingen. Kan me best voorstellen dat iemand het hier op een andere manier neerzet dan het roze-wolkjes-praatje.
disclaimer: ik heb Ingrid, Djeez & Kim niet gevolgd de afgelopen weken, maar reageer op wat ik nu allemaal zie staan
quote:_evenstar_ - zondag 22 januari 2006 @ 15:51
misschien dat je dat wel eens zou moeten doen dan begrijp je denk ik wat meer de bezorgdheid...
Jij kunt vast een ander nummer bellen, want het 24 uur bereikbare nummer is verre van gratis. Is namelijk een 0900 nummer.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:00 schreef Leah het volgende:
[..]
Door dit soort opmerkingen maak ik mij dus zorgen...
Maar goed, natuurlijk zijn jullie hier hartstikke welkom Ingrid, het lijkt me alleen beter dat je met je vragen het gratis, 24 uur per dag bereikbare nummer van het CB belt. Zij kennen jullie, zij kennen Kim, en kunnen jullie veel beter adviseren als een aantal moeders met verschillende meningen.
Ik denk dat je dit onderdeel van het forum vooral moet zien als een leuke uitwisseling, maar niet moet gebruiken als vervanging van CB og huisarts. Vandaar mijn reacties, dat heeft echt niets te maken met welkom zijn. Maar dat weet je diep in je hart zelf ook best, denk ik.
opgelostquote:
Klinkt behoorlijk vervelend Vicky, hopenlijk kan de ka helpen!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:42 schreef Vicky het volgende:
ik zal het niet meer doen.
toch maar even de hap gebeld en verhaal verteld. Gaan nu de ka in het ziekenhuis bellen.
Aha, oke, dat kan. Maar dan volgt Ingrid dat advies op, maakt zich dus zorgen omdat de voeding te lang duurt, en krijgt vervolgens te horen dat ze dat niet moet doen omdat het normaal is dat het langer duurt en het CB maar moet bellen voor 24/7 adviesquote:Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Sugar het volgende:
Dat zegt mijn cb idd ook, Miss_D.
En ik denk dat dit soort informatie beter in het modtopic kan dan hier.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef jessie een heel verhaal:
tussen hier iets tikken en zeggen dat het CB het heeft gezegd en dat het cb het ook écht gezegd heeft zit natuurlijk een wereld van verschil. Ik kan ook wel zeggen dat het CB mij verteld heeft dat ik mijn kinderen peper moet een als ze lusteloos zijn.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar... als het CB echt zegt dat een voeding maar een half uur mag duren, en echt zoveel gerommel met voeding adviseert, vraag ik me af of het CB bellen wel zo'n goede tip is.
Ik zeg toch ook 'als het CB echt zegt dat...'quote:Op zondag 22 januari 2006 20:25 schreef moussy het volgende:
[..]
tussen hier iets tikken en zeggen dat het CB het heeft gezegd en dat het cb het ook écht gezegd heeft zit natuurlijk een wereld van verschil. Ik kan ook wel zeggen dat het CB mij verteld heeft dat ik mijn kinderen peper moet een als ze lusteloos zijn.
nee, een fles "moet" idd tussen de 15 en 30 minuten leeg zijn. Staat ook bijna overal op internet, maar dat geklooi en gewissel met die soorten voeding bedoelde ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook 'als het CB echt zegt dat...'
Ik was er niet bij. Maar aangezien het CB van Sugar dat ook zegt, is het blijkbaar geen heel ongebruikelijk 'advies'.
2. Hoe lang mag een flesvoeding duren?quote:Op zondag 22 januari 2006 21:02 schreef Lois het volgende:
Bijzonder dat een fles zo snel leeg "moet" zijn, wist ik helemaal niet. Geen haan die er naar kraait als een kindje eens een uur aan de borst ligt maar bij een fles mag dat dan weer niet.
Ik ben altijd van het idee "kind kan nog niet klok kijken" uitgegaan als het me allemaal te lang leek duren.
Nog even voor de goede orde. We hebben het cb, dat 0900 nr, wel vaker gebeld met vragen. En op dinsdag is er een inloopspreekuur. Vorige week hebben we Kim ook laten wegen, omdat we wel benieuwd waren of ze wel goed groeide. En dat was gelukkig ook zo!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien... Een CB bellen is goedkoper dan halve pakken voeding weggooien.
Je wil toch het beste voor je kind (en zo te lezen ook voor jezelf) dan bel je dat CB toch. Je kan er ook even binnenlopen, is nog goedkoper! ik ben wel redelijk fan van ons CB
Ik denk dat het cb er al vanuit gaat dat je dat zelf probeert, maar ja, je moet er maar net op komen idd. Hoe is het nu met de voeding, en had je mn vorige vraag nog gezien?quote:Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef Ingrid19 het volgende:
Het cb heeft trouwens niks over andere spenen gezegd. En het cb gaat uit van theorie, jullie hebben praktijkervaring, daarom stel ik sommige vragen (ook) hier. En nu ga ik slapen!![]()
je kan het ook in de keuken gebruiken hoor, martinekequote:Op maandag 23 januari 2006 10:02 schreef Martineke het volgende:
ik doe laatste tijd op maxim zn billetjes uierzalf (als ze rood zijn) werkt hier als een tierelier, beter als sudocreme en zinkzalf in ieder geval. maizena heb ik wel in huis maar nog steeds niet geprobeerd
ik voel me zo poemojn nuquote:Luieruitslag
Luieruitslag ontstaat door inwerking van urine en ontlasting op de huid van de billen, soms ook op andere plekken die door de luier worden bedekt.
U kunt het zoveel mogelijk voorkomen door uw kind niet 1ang met een vieze luier te laten lopen. Bij warm weer kunt u het kind als dat mogelijk is het beste zonder luier laten lopen. Baby's kunt u het beste ongeveer een kwartier na de voeding verschonen. De meeste kinderen plassen namelijk vlak na de voeding.
Als uw kind toch luieruitslag krijgt, kunt u het behandelen door de luiers vaker te verwisselen en door de schoon-gemaakte billen bij elke luierwisseling in te smeren niet zinkolie of zinkzalf.
Smeer geen uierzalf of crème of zalf waar perubalsem in zit op de billen. Uw kind kan hier overgevoelig op reageren. Met als gevolg dat uw kind niet alleen luieruitslag heeft, maar ook nog huiduitslag door de zalf of crème. Als kinderen tanden krijgen hebben ze vaak meer last van luieruitslag.
Neem contact op met uw huisarts als er rode puntjes aan de rand van de rode plekken zitten en de luieruitslag erger wordt of als het kind pijn heeft.
Ohoooh Go Juliusquote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef renzell het volgende:
Julius trok zich net op tot staan!![]()
Loop ik naar de slaapkamer, waar vriendlief nog steeds (!!!) ligt te slapen (komt door die paardenmiddelpijnstillers), maak hem wakker en vertel wat Juultje net deed. Mompelt ie doodleuk.... "Ja, dat deed ie gister ook al...."Mannen!
![]()
![]()
Met de voeding gaat het nu goed. Met dezelfde fles en speen trouwens. Ze doet er soms nog wel lang over, het verschilt per keer. Gisteren wilde ze voor de nacht niks drinken, toen hebben we nog een tijdje met haar getutteld, de luier verschoond etc. En toen ging de fles er wel in!quote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik denk dat het cb er al vanuit gaat dat je dat zelf probeert, maar ja, je moet er maar net op komen idd. Hoe is het nu met de voeding, en had je mn vorige vraag nog gezien?
Wat een mooi gewicht alquote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen is hier ook wel eens eens klaarwakker beetje rond aan het turen en absoluut niet mopperig![]()
net nara het cb egweest en mijn vermoedens bevestigd tis idd reflux maar das niet erg.. ze krijgt vanaf nu friso 1 met frisocomfort gemengd.. moeten opbouwen met de helft normale friso en de andere helft met comfort en als dat nog teveel terug komt beetje opbouwen om dan eventueel volledig naar de comfort te gaan.
Donderdag belt het cb terug om even ene terugkoppeling te doentoch wel fijn hoor.
ze groeit trouwens wel als kool.. madammeke is inmiddels 4200 gramlekker spekkie
![]()
Liev hequote:Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef _evenstar_ het volgende:
jordy en julius petje af hoor![]()
en trouwens sara lieve foto van a met sara![]()
is hier normaal ook altijd zo! Maar ik heb de little people garage gister uit doos gehaald en hij is er helemaal verzot op! continu die auto's van de glijbaan enzo.. en dan maar lachen want dan zwiepen ze zo hard onder zn bedje en knallen ze tegen de muur aan..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:08 schreef Githa het volgende:
Dylan wat knapJordy speelt niet graag alleen in zijn kamer, zodra ik de kamer uitga komt hij me achterna.
Jazeker, volop de zenuwen hierquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:33 schreef renzell het volgende:
Hoe is het met de dames Bos en Jdee? Al een beetje de zenuwen?Staan de taarten gereed en zijn de cadeau's ingepakt? uiteraard willen wij uitgebreide fotoverslagen van de grote 1-jarigen-festijnen...
![]()
Ja gezellig, je bent welkom hoor ! Ook morgenmiddag trouwens als je niets te doen hebtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:17 schreef DaanBanaantje het volgende:
Oeh MyrtheJij ook alweer bijna baby-af.. Men wat gaat dat snel! En dat terugkijken kan ook ik me heel goed voorstellen. Ik doe het nu al en Dylan is pas over 3.5 week 1 jaar
Maak er een hele leuke gezellige dag van.. en vind je het goed als we volgende week even langskomen? Ga ik ook nog een mooi kadootje scoren
Gaat wel goed hoor, deden wij altijdquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:59 schreef _evenstar_ het volgende:
oh tegen mij werd gezegd dat het dan ging klonterenmaar zal dat eens proberen
thanx
![]()
Wij deden altijd onder de koude kraan houden en onderwijl schudden. Maar is zelfde principe eigenlijkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:56 schreef Xanthe het volgende:
Gootsteen me koud water vullen en de fles erin zetten , af en toe even schudden. Zo heb ik hier meestal een te hete fles in 10 minuten op drink temperatuur.
Leuk! dan komen we morgenmiddag even langsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ja gezellig, je bent welkom hoor ! Ook morgenmiddag trouwens als je niets te doen hebtEn kadootje hoeft niet hoor, ze heeft net zo'n mooie puzzel van je gehad !!
Vanaf 3 uurquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:20 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Leuk! dan komen we morgenmiddag even langsIk heb wel trek in teletubbietaart! Hoe laat ongeveer? En natuurlijk wel een kadootje.. dat hoort erbij!
je word maar 1 keer 1!
![]()
Prima! Dan heeft Dylan ook geslapen... dan ben ik tussen 3 en 4 bij je! Tot morgen!quote:
Deden wij eerst ook , maar mijn ervaring is dat het sneller afkoelt in een bak water. Dit omdat de fles dan op een groter oppervalk gekoeld word.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:25 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wij deden altijd onder de koude kraan houden en onderwijl schudden. Maar is zelfde principe eigenlijk
Zo deden (en doen) wij het ook. Nu krijgt ze Friso normaal, maar ook toen ze comfort kreeg deden wij het zo. Er heeft nooit iemand tegen ons gezegd dat het met gekookt water gemaakt moet worden, nou ja het is altijd goed gegaan. De klachten gingen iig over met de comfort en de abc-dophilus.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:24 schreef bixister het volgende:
evenstar, waarom moet het dan met net gekookt water? ik maakte altijd een (afsluitbare) kan gekookt water die we gewoon lieten afkoelen, dus zodra ik de fles ermee ging maken moest het zelfs nog opgewarmd worden. maar dit was dus geen 'comfort'.
Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:01 schreef texelonia het volgende:Myrthe is 1 jaar!
Hiep Hiep Hoera!
waaa julius! goed heee! gaaf man. (nou niet doen wat ela deed: zich optrekken en dan met haar hoofd steeds tegen stoelzittingen, planken in kasten en kleine tafeltjes bonken omdat je nog niet doorhebt dat je wat rechterop moet opstaanquote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef renzell het volgende:
Julius trok zich net op tot staan!![]()
Loop ik naar de slaapkamer, waar vriendlief nog steeds (!!!) ligt te slapen (komt door die paardenmiddelpijnstillers), maak hem wakker en vertel wat Juultje net deed. Mompelt ie doodleuk.... "Ja, dat deed ie gister ook al...." en slaapt weer verder!Mannen!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:27 schreef Jdee het volgende:
ohja en de traktaties zijn ook klaar (ik ben zo trots, zo trots! heb nog mn moeder gebeld om te vertellen dat ze me goed heeft opgevoed)(en zooo blij dat ik dat nu nog kan doen trouwens)
heb beestjes uitgeknipt (13x5 stuks... au)en ze gelamineerd en weer uitgeknipt (...dat was serieus niet het beste gedeelte van mn plan overigens, dat knippen) en toen gaatjes gemaakt, elastiekjes erdoor en voila! een mobile! ela vindt m leuk,in ieder geval...
nu nog slingers ophangen...
aaaaaargh wat moet ze morgen aaannnnn?!!?!
helemaaaaaal niet hyper ofzo
quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:29 schreef Jelief het volgende:
Maandag vierde een van mijn kindjes haar verjaardag, mama is ook leidster. De traktatie? reepjes cake in frietbakjes met slagroom. Sjonge wat heb ik het daar dan moeilijk mee, ik vind dat helemaal geen goed idee om dat aan die kleintjes te geven( ze krijgen zoiets sowieso pas vanaf een jaar) al was het idee ontzettend leuk.
Ik geef het liever mee, maar in dit geval was mama er bij en was het niet mee te geven. Daarbij ben ik ook net weer begonnen en sta ik nog niet zo sterk in mijn schoenen, mijn collega's zien niet zo in dat het slecht is, hoewel ze wel terughoudend zijn met zoet op brood. Wij promoten op zich wel de hartige traktaties en niet-eetbare dingen als boekjes of speeltjes. Beleid bij ons is dat we bvb één koekje of snoepje geven en de rest gaat mee naar huis.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef melonovy het volgende:
[..]
![]()
En al met al een beetje krom idd, zeker als moeders een leidster is en zeker met jonge kindertjes, maar geef jij dat dan ook aan de kindertjes, of aan de ouders mee?
dank dank!quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef renzell het volgende:
Whiehaaaaaa Jdee; het is zover!!!!![]()
Gefeliciteerd!
Wat ben je lekker hyperdepieper.En? Wat heeft ze aan, je prinsesje?
nog even geduld dames, we vieren het voor de cadeaus-gevende-goegemeente pas zondag. maar mn collegas vonden de bananencake-met-centimeter-dikke-laag-chocolade-glazuur lekker (en de leidsters op t kdv volgens mij ook, maar dat hoor ik straks als ik r ophaal wel).quote:En? Hoe vindt ze de cadeau's? En, lust ze taart? En? Wat hoor ik nou.... los staan?!!!!Goed zoooooooo! En? En? En?
FOTO"S GAARNE!!!!!!!!
ja, als ik dan geweten had wat ik nu weet, was ik toch eerder naar bed gegaan die dagen ervoorquote:Vandaag is de dag waarop je een jaar geleden een prachtig klein monstertje op de wereld heb t geperst. Hulde.En een
voor jullie allebei.
En.... tot in een volgend topic.![]()
Of..... tot op Oerol.... jaaaaa, ik ga, ik ga, ik ga.... een voorstelling maken op Oerol! Offtopic, maar; moest even.![]()
Zeker wel!!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:57 schreef Jdee het volgende:
<knip>
oh well, de 26e is een mooie dag om geboren te worden, rond deze tijd een jaar terug sneeuwde het en lag er een dun laagje ijs... zo romantisch.
[
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:13 schreef Randa_v het volgende:
Wat veel kindjes waren/zijn er hier die over mogen naar het dreumes en peutertopic.Gefeliciteerd en doei
.
Merlijn heeft vandaag voor het eerst echt gelachen volgens mij. Het was een ander lachje als dat hij normaal doet. Normaal zijn het nog van gelukzalige stuiptrekkingen van lachjes. Dit lachje was een een mooie open mond en een superstralend gezichtje. Alleen mijn moeder en ik waren erbij. Alleen hij lachte niet naar ons.Maar naar iets wat hij zag. Het was ontzettend lief om te zien.
![]()
Ik zie er niets vreemds aan hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oja Randa kijk even naar de ticker van Merlijn, er staat hier dat hij 36 jaar is!![]()
Ja, een handleiding is soms wel handig!quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:02 schreef Jdee het volgende:
Kim> je mama en papa houden HEEL veel van je, maar als je nu even gewoon even de handleiding van jezelf geeft, dan weten ze hoe dat je het nou precies WIL met die voedingen allemaal(of lijk je op Ela en verklap je het geheimpje niet, moeten ze er zelf achterkomen?) Succes mama en papa, vergeet vooral niet: er zijn echt meerdere wegen naar Rome, en dat is niet alleen vervelend, dat is goed! Ik denk dat ik het best mag zeggen: over een jaar heb je een jaar overleefd, en dat gaat helemaal vanzelf! woehjjjj!
![]()
Zo'm allergie kan juist na een aantal maanden naar voren komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:46 schreef Fuente het volgende:
Jdee, we smeren met vaseline, dwz, haar gezicht en hoofdje met vaseline, en de rest van haar lijf met vette creme. Ze is nu 5 maanden, heeft altijd wel een redelijk droge huid gehad, maar dat was met smeren en niet te vaak badderen prima te doen. 2 maanden terug kreeg ze een rood plekje onder haar oor op haar wang, die steeds groter werd. Vorige maand ging de plek echt open, kwam er vocht uit enz. Moesten van het CB vaseline blijven smeren, na een week trok de plek weg. Nu zit 'ie er weer, en we zijn de hele maand blijven smeren...
Kan zo'n allergie na 5 maanden nog naar voren komen dan? Sara spuugt nooit, boert alleen 1 keer na de fles...
Het is volgens mij nog niet gelukt om de big smile op de foto te krijgen. Maar er staan nog wat foto’s op de camera, dus wie weet. Ik zal binnenkort wel ff kijken. En anders blijf ik proberen!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:31 schreef _evenstar_ het volgende:
joechei doe je eens een fototje posten van een lachend ekim of is ze net zo een ondeugd als arwen dat ze weigert te lachen als je de camera pakt en zodra je het wegstopt komt die grijns weernu al eigenwijs
![]()
krijgt ze volledig comfort trouwens?
hier nl ook een met babyreflux.. we doen het zelfden als jullie paar keer boerne tussendoor en na het eten nog ff tijdje rechtop houden
Kim weigert om water te drinken. Alleen met wat suiker erdoor. Maar dat lijkt me niet verstandig. En zo’n zetpil, is dat speciaal voor baby’s? Wij hebben kinderzetpil paracetamol oid. Maar dat is vanaf 3 maanden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, je zou Kim 10 cc lauw water kunnen geven. Dit kan helpen om de ontlasting wat zachter te maken. Wij kregen van de ha ook de tip om een 1/2 zetpil van 60 mg te gebruiken. Van de parafine in de zetpil wordt de ontlasting ook wat zachter.
Is een melkklopper zo klein dan? Het is wel een idee natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:54 schreef moussy het volgende:
Ingrid, er zijn wel mensen die melkkloppers (op batterijen) gebruiken.
Laat mij de zeikerd maar zijn, maar waarom paracetamol in een kind stoppenw at niet ziek is?Het is nog altijd een medicijn, ook al kan je het vrij kopen. De thermometer insmeren met olie en dan voorzichtig in het kontje doen werkt hetzelfde.
Ja, zijn maar hele kleine dingetjes. Tis eigenlijk om de melk op te kloppen, maar dan roer je gewoonw at korterquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:05 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Is een melkklopper zo klein dan? Het is wel een idee natuurlijk.
De olie die aan de thermometer zit is om het soepeler te maken en de thermometer kan dan net even de prikkel geven om te gaan poepen. Vroeger werden er ook wel zeeppennetjes voor gebruikt.quote:Een thermometer om de ontlasting zachter te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |