Dat is correctquote:Op zondag 22 januari 2006 15:07 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Een AirPort Express en een hele mooie stereo?![]()
Ha! Ik wist hetquote:
De wie knop?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:19 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb vandaag de context knop ontdekt (of althans, dat 'ie toch wel erg handig blijkt te zijn als je maar 1024x768 pixels hebt)
Exposé ?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:19 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb vandaag de context knop ontdekt (of althans, dat 'ie toch wel erg handig blijkt te zijn als je maar 1024x768 pixels hebt)
Het plusje aan de linkerbovenkant van elk scherm dat er voor zorgt dat je scherm aan de content wordt aangepast qua groottequote:
Ik heb dat altijd een hoogst onbetrouwbaar knopje gevonden. Nooit helemaal in te schatten wat er gebeurt. Misschien toch eens wat vaker gebruiken, dan maar.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Het plusje aan de linkerbovenkant van elk scherm dat er voor zorgt dat je scherm aan de content wordt aangepast qua grootte![]()
Wat dacht je van de oude eigenaar?quote:
Kuch, SuperDrive? Kuch.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:08 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Wat dacht je van de oude eigenaar?
Ik persoonlijk zou er een clean install tegenaan gooien als ik jou was
quote:Op zondag 22 januari 2006 15:17 schreef nietzman het volgende:
Hoi schatjes!
Oh ja, sorry, vergetenquote:
Dat is niet echt handig uit dit gat, maar misschien als je iemand in jou omgeving kent die het even via FW wilt installeren. Helpt jou ook weer verder.quote:
Ik wacht sowieso even liever totdat alles het doet.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is niet echt handig uit dit gat, maar misschien als je iemand in jou omgeving kent die het even via FW wilt installeren. Helpt jou ook weer verder.
Vetquote:Op zondag 22 januari 2006 18:09 schreef Hugster het volgende:
Ik heb alle Futurama's ik heb er alleen echt pas 3 afleveringen van gezien![]()
Volgens mij ga ik het wel leuk vindenquote:
Nooit gespeeld.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:43 schreef Rock-shocker het volgende:
Even heel offtopic hoor, maar Antraxx, heb je ooit echt "zap de robot" gespeeld, zoals je onderschrift blijkt? Lijkt me wel grappig om een Futurama marathon te houden en dat te gaan doen
dapperquote:Op zondag 22 januari 2006 18:44 schreef Tijn het volgende:
Fuck die kapotte kut-iBook. Ik heb een MacBook Pro besteld
[i-spy-mode]Foto's. Van zowel de kapotte kut-iBook als een MacBook Pro. Iedereen kan wel zeggen dat ze een kut-iBook hebben en een MacBook Pro besteld hebben.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:44 schreef Tijn het volgende:
Hufter.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:44 schreef Tijn het volgende:
Ga ik ook doen zodra mijn iBook het begeeftquote:Op zondag 22 januari 2006 18:44 schreef Tijn het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef """"Mike"""" het volgende:
[..]
[i-spy-mode]Foto's. Van zowel de kapotte kut-iBook als een MacBook Pro. Iedereen kan wel zeggen dat ze een kut-iBook hebben en een MacBook Pro besteld hebben.[/i-spy-mode]
Ik heb C++ geleerd in CodeWarrior, maar heb er verder nooit echt iets nuttigs mee gedaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:07 schreef rashudo het volgende:
Er is hier vast niemand die codewarrior gebruikt?
Met welke specs heb je heb besteld?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
[afbeelding]![]()
![]()
Maar gelukkig zijn de mensen bij iNTEL hard bezig om voor mij persoonlijk een nieuwe MACBOOK PRO in elkaar te zetten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Dat 'nieuwe' onderstreept is, is een backstab naar mij he.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
[afbeelding]![]()
![]()
Maar gelukkig zijn de mensen bij iNTEL hard bezig om voor mij persoonlijk een nieuwe MACBOOK PRO in elkaar te zetten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Oh ja, geld, da's waar ook.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:57 schreef Furious het volgende:
Gaat goed met de nieuwe Apple aankopen.
Nu Slarioux nog.
Doe je er toch zo'eentje?quote:
quote:Apple eMac 1Ghz
128/40gb/Combo/modem
474,81
quote:MacMini 1.42Ghz
256/80gb/Combo
489,09
Jaquote:Op zondag 22 januari 2006 20:06 schreef Furious het volgende:
[..]
Dat 'nieuwe' onderstreept is, is een backstab naar mij he.![]()
![]()
De "goedkope" versie met Intel Duo Core 1,67 GHz CPU en 512 MB RAM. Ik had geen 500 euro extra meer in een doos liggenquote:Op zondag 22 januari 2006 20:05 schreef Hugster het volgende:
[..]
Met welke specs heb je heb besteld?
Ja, dat weet ik nog niet helemaal. Ik ga morgen even naar MacHouse Rotterdam om te kijken wat we kunnen regelen. Als de reparatie onder de 500 euro gedaan kan worden, doe ik het denk ik wel, want dat is 'ie zeker nog wel waard.quote:En ga je de iBook laten repareren en dan verkopen?
Ik zie het voordeel boven pen en papier niet zo snel, geloof ik.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:53 schreef Tijn het volgende:
VoodooPad is trouwens geniaal. Eindelijk een goed programma om snel complexe aantekening mee te maken.
Papier verfrommelt en raak je kwijt en is daarom compleet nutteloos. Als ik iets niet op m'n computer heb staan, dan heb ik het niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:58 schreef broer het volgende:
[..]
Ik zie het voordeel boven pen en papier niet zo snel, geloof ik.
Hoe te verwachten toen hij tegen die buis aan leunde.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit filmpje is fantastisch. Weliswaar ontiegelijk NIET Apple-gerelateerd, maar het is wel ontroerend en lief. En een gaaf nummer.
Eh ? Hebben wij het over hetzelfde filmpje ? (Ik heb het over de videoclip van Bright Eyes.)quote:Op maandag 23 januari 2006 09:59 schreef Furious het volgende:
[..]
Hoe te verwachten toen hij tegen die buis aan leunde.
Dat programma over mensen met een vieze baan?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Eh ? Hebben wij het over hetzelfde filmpje ? (Ik heb het over de videoclip van Bright Eyes.)
Oh, dat is reclame.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Dat programma over mensen met een vieze baan?![]()
Da's mooi, wanneer verwacht je 'm terug?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:00 schreef Furious het volgende:
Als het goed is is de Powerbook nu ongeveer weer bij de MacHouse.
Volgende week denk ik. Lijkt me zeer sterk als ze daar een SuperDrive hebben liggen en ze die er eventjes indraaien.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:22 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Da's mooi, wanneer verwacht je 'm terug?
quote:
Ik meen me te herinnneren dat het gehele OS en randsoftware hooguit een gig of vijf inneemt. Meer dan genoeg dus. Ik heb nu nog 9,5 gig van de 27 (geformatteerd) over.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die 40 GB schijf he, hoeveel ruimte heb je daarop nog als je je OS en Office installeert? Ik heb niet veel nodig, maar een beetje ruimte is niet verkeerd.
Je kan veel overbodige troep eruit gooien. Ik had iets van 10 Gb in gebruik toen ik deze iBook kreeg, maar daar stond echt *alles* opgeinstalleerd.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die 40 GB schijf he, hoeveel ruimte heb je daarop nog als je je OS en Office installeert? Ik heb niet veel nodig, maar een beetje ruimte is niet verkeerd.
Ja zo'n verhaal had ik eigenlijk wel verwacht, omdat hij niet geformatteerd was.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef Furious het volgende:
Wat kut.
MacHouse lijkt wel i-spy, een stel leugenaars!
Goed, Powerbook terug gebracht. De Powerbook is helemaal niet gebruikt op 1 demodag, dit ding is 3 maanden lang verkocht geweest, de eigenaar heeft 'em terug gebracht toen de SuperDrive kapot ging en heeft een vervangend exemplaar gekregen. Deze (die 'defecte' dus) hebben ze dus gewoon zo weer in de verkoop gedaan (welliswaar als 'refurbished' ??) en hebben niet eens de moeite genomen om de HD te formateren. Als smoes vertelden ze mij dat zoiets 'vreemd' is omdat 'Apple' de HD normaal gesproken wel formateerd. (Leugenaars, dat ding is nooit teruggeweest naar Apple)
Nu wordt het nog mooier. Ze gaan de Powerbook opsturen naar 'Apple' (ze hebben zeker hun schuurtje 'Apple' genoemd), en over 2 of 3 werkdagen kan ik de Powerbook weer komen halen. Als ik even na ga hoelang het met mijn iPod heeft geduurt toen er niets kapot was (zo bleek) heeft het 2 weken geduurt voordat ik 'em weer terug had. Hier leid ik vanaf dat ze gewoon ergens anders een SuperDrive vandaan plukken, en zelf 'em erin proppen.
En een vergoeding voor deze gebreken en leugens? Nee hoor, een excuus.
Ik had een Mighty Mouse goed kunnen gebruiken.
MacHouse. Be afraid, be very, very afraid.
Zeker weten. Als ik 'em woensdag of donderdag weer ga ophalen ga ik toch proberen er een Mighty Mouse uit te slaan. Dit is geen stijl.nlquote:Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Hugster het volgende:
ja je krijgt een erg vervelend smaakje aan je aankoop zo
Ik denk niet dat dat zal lukkenquote:Op maandag 23 januari 2006 15:36 schreef Furious het volgende:
[..]
Zeker weten. Als ik 'em woensdag of donderdag weer ga ophalen ga ik toch proberen er een Mighty Mouse uit te slaan. Dit is geen stijl.nl.
Of kan ik de Consumentengids bellen ofzo?
Ik zou hem zoiezo ff aan zetten. En dan gewoon ff kutten met die iBook, ff ermee spelen.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef super-muffin het volgende:
hmm, mn broertje gaat morgen naar Woerden (echt waar dit keer)
Maar als die iBooks ook kapot zijn
Op wat moet hij het allemaal controleren als hij er 1 gaat kopen? iig de CD-rom speler
maakt die CD er in hangen nog uit als die iBook uitstaat?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:56 schreef Furious het volgende:
Aanzetten zal niet lukken. Deze batterij was ook compleet leeg. Wat je wel kan doen is vragen of je 'em even aan het lichtnet mag hangen.
En uiteraard gewoon een CD erin hangen.
Als-ie uitstaat werkt het slik-mechanisme niet, toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:31 schreef super-muffin het volgende:
[..]
maakt die CD er in hangen nog uit als die iBook uitstaat?
Volgens mij is het ook zo'n net niet nieuw iBook die er bedoelt wordt. Als het een nieuwe is dan gewoon mee naar huis meenemen. Dan doet alles het gewoon.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:22 schreef Anthraxx het volgende:
Als je een nieuwe iBook koopt dan zou ik het niet eens proberen. Gewoon meenemen en je ziet het thuis wel. Die dingen komen toch rechtstreeks uit de fabriek (met een volle batterij trouwens).
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
dat zijn een stel amateurs die de voor- en achterkant van een computer nog niet uit elkaar kunnen houden.
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:30 schreef Furious het volgende:
[..]
[afbeelding]
"Kut...waar zit dat knopje ook alweer...argh..."
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is ook wel erg moeilijk...
Ja hallo, dit is een serieuze vraagquote:Op maandag 23 januari 2006 21:02 schreef Tijn het volgende:
Hey vraagje: hoe verplaats je een venster met het toetsenbord?
Shift+Command+A, ga naar 'Safari'. Druk op tab totdat je een internetadress kunt invullen, vul hier 'www.apple.nl' in (zonder de aanhalingstekens uiteraard) en druk op enter. Jens dan op tab totdat je bij de 'Store' komt. Als het goed is kom je nu bij de hoofdpagina van de store, nu moet je met de arrow keys even naar beneden scrollen en weer op tab jensen totdat je bij het onderdeel 'Toetsenborden' komt, druk hier weer op enter. Bij een toetsenbord zul je 'koop' zien staan, wederom tab je je weg hiernaartoe en drukt wederom op enter. Nu dit product in je winkelwagen zit zoek je verder zelf maar uit hoe vaak je moet tabben en op welke knoppen.quote:
Jij..., jij... ISPY!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:44 schreef Tijn het volgende:
Misschien moet ik dan toch maar geen iBook kopen. Dat Windows is duidelijk beter.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef Slarioux het volgende:
Met windows is dat gewoon met de pijltjes.
Heb je daar dan geen 'stennis' geschopt?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef Furious het volgende:
Wat kut.
MacHouse lijkt wel i-spy, een stel leugenaars!
Goed, Powerbook terug gebracht. De Powerbook is helemaal niet gebruikt op 1 demodag, dit ding is 3 maanden lang verkocht geweest, de eigenaar heeft 'em terug gebracht toen de SuperDrive kapot ging en heeft een vervangend exemplaar gekregen. Deze (die 'defecte' dus) hebben ze dus gewoon zo weer in de verkoop gedaan (welliswaar als 'refurbished' ??) en hebben niet eens de moeite genomen om de HD te formateren. Als smoes vertelden ze mij dat zoiets 'vreemd' is omdat 'Apple' de HD normaal gesproken wel formateerd. (Leugenaars, dat ding is nooit teruggeweest naar Apple)
Nu wordt het nog mooier. Ze gaan de Powerbook opsturen naar 'Apple' (ze hebben zeker hun schuurtje 'Apple' genoemd), en over 2 of 3 werkdagen kan ik de Powerbook weer komen halen. Als ik even na ga hoelang het met mijn iPod heeft geduurt toen er niets kapot was (zo bleek) heeft het 2 weken geduurt voordat ik 'em weer terug had. Hier leid ik vanaf dat ze gewoon ergens anders een SuperDrive vandaan plukken, en zelf 'em erin proppen.
En een vergoeding voor deze gebreken en leugens? Nee hoor, een excuus.
Ik had een Mighty Mouse goed kunnen gebruiken.
MacHouse. Be afraid, be very, very afraid.
Als ik 'em weer ga ophalen neem ik een kapotte wijnfles mee, schreeuw ik heel Woerden bij elkaar (is toch niet zo groot, moet lukken) en zeg ik dat ik beroofd ben door de ene verkoper.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je daar dan geen 'stennis' geschopt?
Ik had direkt gezegd dat ik dan onder valse voorwendselen deze powerbook aangesmeerd heb gekregen, dat ik nog wel bereid zou zijn een reparatie af te wachten, maar dat ik wel een coulance regeling verwacht.
Nee, ik zou voor minimaal 100 euro gaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Furious het volgende:
[..]
Als ik 'em weer ga ophalen neem ik een kapotte wijnfles mee, schreeuw ik heel Woerden bij elkaar (is toch niet zo groot, moet lukken) en zeg ik dat ik beroofd ben door de ene verkoper.
Maar even serieus, ik probeer er nog wel een Mighty Mouse uit te slaan, dat lijkt mij op z'n minst terecht.
Of doe ik nu raar?
Dan doe ik een iSight.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ik zou voor minimaal 100 euro gaan.
Een demo dag of 3 maanden vind ik nogal een serieus verschil.
Ja, doe voor mij inderdaad ook maar gelijk een mighty mouse.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ik zou voor minimaal 100 euro gaan.
Doe jij eerst maar een iBook.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, doe voor mij inderdaad ook maar gelijk een mighty mouse.
Mijn vader, die mij in eerste instantie even het geld moet voorschieten, wilde nog even met moeders overleggen. Maar dat moet wel goedkomen, over 2 maanden hebben ze het terug.quote:
Samehere, ik sta nu dik in het rood door die Powerbook. Maar het is wel 'worth it' weet ik.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mijn vader, die mij in eerste instantie even het geld moet voorschieten, wilde nog even met moeders overleggen. Maar dat moet wel goedkomen, over 2 maanden hebben ze het terug.
Weet je gelijk wat je als coulance regeling moet vragen.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:51 schreef Furious het volgende:
Ik lees nu net dat Aperture minimaal 1GB geheugen nodig heeft anders start het niet op, is echter wel makkelijk te omzeilen door iets in de configtextbestanden te veranderen. Maar wat dat betreft vind ik OS X toch wel stom, als het niet 'ruim' lukt, dan maar helemaal niet.
Zoiets werkt niet aan de telefoon. Ik moet daar dan gewoon heen gaan en de verkoper het lekker ongemakkelijk maken, bijvoorbeeld lange stiltes tussen je zinnen in totdat de verkoper zelf iets zegt, geen suggesties geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet je gelijk wat je als coulance regeling moet vragen.
Gelijk bellen morgen, als ze 'm toch open hebben voor je SD.
Dat kan ik op alle mogelijke manierquote:Op maandag 23 januari 2006 21:59 schreef Furious het volgende:
en de verkoper het lekker ongemakkelijk maken
Maar ik ben ook een soort I-Spy.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan ik op alle mogelijke manier
Bel jij dan even voor me?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan ik op alle mogelijke manier
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zit NET even in eeeh... Koerdistan. Beroerde telefoonlijnen hier.
Ik zie je al zo'n reepje geheugen doormidden brekenquote:
Ik zou er graag foto's van maken zodra ik 'em binnen heb. Maar helaas gaat dat een beetje moeilijk, want de enige camera die ik dan heb, is de ingebouwde iSightquote:Op maandag 23 januari 2006 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij..., jij... ISPY!
Beetje allemaal leuke MAC speeltjes bestellen
Ben je bekend met het fenomeen 'spiegel' ?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er graag foto's van maken zodra ik 'em binnen heb. Maar helaas gaat dat een beetje moeilijk, want de enige camera die ik dan heb, is de ingebouwde iSight
Ja, dat wordt vast schitterendquote:Op maandag 23 januari 2006 22:26 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ben je bekend met het fenomeen 'spiegel' ?
Even je spiegel oppoetsen.quote:
Mijn wishlist is ook aardig uitgebreid. En niet alleen beperkt tot Apple, trouwens. Wat er als eerste gaat komen is denk ik een 350D. En daarna...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Furious het volgende:
[..]
Even je spiegel oppoetsen.
Heeft niemand een iSight over toevallig?Gratuit uiteraard.
Eerstvolgende aankoop: ergens in April.![]()
Iemand moet hij echt aan een dwangbuis leggen half Februari, zo lang zonder iets te kopen gaat mij echt niet lukken.
Wil een Nikon hoor!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mijn wishlist is ook aardig uitgebreid. En niet alleen beperkt tot Apple, trouwens. Wat er als eerste gaat komen is denk ik een 350D. En daarna...
Ik heb al een PowerBook en wil inderdaad met Aperture spelen ooit, maare, waarom is een Nikon beter dan een Canon? (Ik ben overigens serieus van plan een dSLR aan te schaffen, dus advies is welkom.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Wil een Nikon hoor!Anders vind ik je niet meer lief.
D70s op RAW + Powerbook met Aperture =.
Ik zeg niet dat het beter is hoor, ik wil alleen dat je een Nikon neemt omdat ik er ook eentje heb.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb al een PowerBook en wil inderdaad met Aperture spelen ooit, maare, waarom is een Nikon beter dan een Canon? (Ik ben overigens serieus van plan een dSLR aan te schaffen, dus advies is welkom.
En als iemand een Tatra ergens weet te staan is die ook welkom, maar ik denk dat voorlopig bij 'wish' blijft
Nou goed, maar op grond waarvan heb jij voor die Nikon gekozen dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:45 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beter is hoor, ik wil alleen dat je een Nikon neemt omdat ik er ook eentje heb.
'Verkapte-pimp'
Goede ervaring met Nikon camera's door de jaren heen, genoeg lenzen om uit te kiezen. Zit prima in de hand in tegenstelling tot de 350D (zonder grip, klein!!!). Degelijke behuizing, relatief weinig ruis, de kit is een prima keuze omdat de kitlens in tegenstelling tot Canon-kitlenzen gewoon goed is.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou goed, maar op grond waarvan heb jij voor die Nikon gekozen dan?
Is dat voor meenemen niet juist beter?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:48 schreef Furious het volgende:
[..]
Goede ervaring met Nikon camera's door de jaren heen, genoeg lenzen om uit te kiezen. Zit prima in de hand in tegenstelling tot de 350D (zonder grip, klein!!!).
Heb je misschien ergens een vergelijking online gevonden op basis waarvan je deze keus hebt gemaakt?quote:Degelijke behuizing, relatief weinig ruis, de kit is een prima keuze omdat de kitlens in tegenstelling tot Canon-kitlenzen gewoon goed is.
Graag, het is toch een flinke aanschaf dus alle adviezen zijn welkomquote:Later meer.
Nee hoor, in gewicht maakt het weinig uit. En als je een dure DSLR koopt, koop je ook wel een dure tas, en dure lenzen. En dan wil je toch wel graag dat het allemaal goed in de hand ligt. Als je graag iets kleins wil moet je uberhaupt niet aan een DSLR beginnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:52 schreef De_Hertog het volgende:
Is dat voor meenemen niet juist beter?
Hier zie je even kortweg de specificaties naast elkaar. Op verdere ruisvergelijkingen kom ik later op terug.quote:Heb je misschien ergens een vergelijking online gevonden op basis waarvan je deze keus hebt gemaakt?
Kom ik ook op terug.quote:Graag, het is toch een flinke aanschaf dus alle adviezen zijn welkom
De 300D is dan ook een stuk breder dan de 350D.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik, of eigenlijk E.T., heeft een canon 300D. Ik vind het wel een prettig ding eigenlijk. Maar ik heb weinig verstand van fotograferen dus....
Ja ik wilde die 300D al inruilen voor een 350D want ik ben eigenlijk een sucker voor het kleinst mogelijke cameraatje. Maar ja hij moet wel superfoto's maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:04 schreef Furious het volgende:
[..]
De 300D is dan ook een stuk breder dan de 350D.
[afbeelding]
Links de 300D, rechts de 350D.
1gb gaat niet in je Powerbook, je hebt namelijk 256mb ingebouwd dat er niet uit kan.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:59 schreef Furious het volgende:
[..]
Zoiets werkt niet aan de telefoon. Ik moet daar dan gewoon heen gaan en de verkoper het lekker ongemakkelijk maken, bijvoorbeeld lange stiltes tussen je zinnen in totdat de verkoper zelf iets zegt, geen suggesties geven.
Eigenlijk moet ik heel droog zeggen donderdag, 'en, wat heb ik gratis gekregen voor al dit gedoe?'
Ik sla er wel iets uit, maar ik denk niet dat het 1GB of 1.25GB geheugen is.
Ik had het voornamelijk over formaat, omdat jij daar over begon. En formaat is inderdaad zeker niet mijn eerste eis, maar wel een (mogelijke) afweging wanneer de keus tussen twee dSLRs gaatquote:Op maandag 23 januari 2006 22:57 schreef Furious het volgende:
[..]
Nee hoor, in gewicht maakt het weinig uit. En als je een dure DSLR koopt, koop je ook wel een dure tas, en dure lenzen. En dan wil je toch wel graag dat het allemaal goed in de hand ligt. Als je graag iets kleins wil moet je uberhaupt niet aan een DSLR beginnen.
Specificaties zijn natuurlijk leuk, maar vergelijkingsfoto's zeggen veel meer. Hier zie ik vooral dat de Nikon duurder is, minder MP heeft, een CCD ipv een CMOS, en een sluitertijd van 1/8000. Dat is leuk, maar zegt me verder weinig.quote:Hier zie je even kortweg de specificaties naast elkaar. Op verdere ruisvergelijkingen kom ik later op terug.
Balen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
1gb gaat niet in je Powerbook, je hebt namelijk 256mb ingebouwd dat er niet uit kan.
Ik heb een Canon Powershot A510. Een fijn, klein dingetje.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik wilde die 300D al inruilen voor een 350D want ik ben eigenlijk een sucker voor het kleinst mogelijke cameraatje. Maar ja hij moet wel superfoto's maken.
Ik denk dat ik er maar gewoon 1tje bijkoop voor mezelf(niet de 350D maar gewoon een digicammetje... ik ben geen I-Spy
)
Nog een tip, verkijk je zeker niet op de megapixels. Dat is de stomste fout die je je kunt begaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had het voornamelijk over formaat, omdat jij daar over begon. En formaat is inderdaad zeker niet mijn eerste eis, maar wel een (mogelijke) afweging wanneer de keus tussen twee dSLRs gaat
[..]
Specificaties zijn natuurlijk leuk, maar vergelijkingsfoto's zeggen veel meer. Hier zie ik vooral dat de Nikon duurder is, minder MP heeft, een CCD ipv een CMOS, en een sluitertijd van 1/8000. Dat is leuk, maar zegt me verder weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |