De rest van het interview lees je hier: http://vrouw.nl/site/list_messages/1689quote:Wat vindt u er van dat mensen als Robbert van den Broeke, maar ook bijvoorbeeld Char, onder vuur zijn komen te liggen de laatste tijd?
Tja... iedereen wil graag geld verdienen, onze schoorsteen moet immers ook roken. Die andere wereld of de bron, noem het zoals je dat zelf wil, laat zich niet dwingen door een televisie regisseur en al helemaal niet door geld. De boodschappen zijn vaak cryptisch en kort. Het is de taak van het medium om deze zo goed mogelijk te vertalen. Het kan ook gebeuren dat er zaken uit je eigen leven in een flits voorbij komen en dan heeft dit vaak een link naar de consultant.
Wat betreft de foto's hebben wij persoonlijk het bewijs dat Robbert een trucje heeft uitgehaald. Wanneer je een heel klein papiertje vouwt en dit voor de lens houdt lijkt het alsof er een geestverschijning op staat. Hij stond dan ook altijd met zijn handen rondom de camera te zwaaien. Of je hem dan verder nog moet geloven laat ik over aan iedereen zijn gezonde verstand. Met Char weet ik het niet. Sommige mediums beginnen heel zuiver en naarmate de roembarometer gaat stijgen, zie je ze veranderen. Hun gelaatsuitdrukkingen worden scherper.
Bij Jomanda mis ik de liefde in haar ogen. Wat ik bij haar zie lijkt voor mij op het tegenovergestelde van wat zij zou moeten uitstralen. Het is verder niet aan mij om deze mensen te beoordelen. Wanneer men zich niet prettig voelt bij een medium, dan moet men zich ook niet blootstellen aan de persoon.
Geloof jij uberhaupt wel in het paranormale? Of vind je alles kul en zie je iedereen die hier wel geloof aan hecht als psychisch niet in orde?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:36 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik twijfel er vooral niet over omdat ik het een bijzonder geloofwaardig verhaal vind. We weten nu dat Robbert de boel bij elkaar heeft verzonnen en bedrogen, en dat kan in mijn ogen alleen als er psychisch iets aan de hand is. Dat er dus artsen zijn geweest die in zijn jeugd hebben vastgesteld dat er iets mis is met Robbert, vind ik erg in de lijn der verwachting liggen.
Bedankt, ik ga het bekijken. Georgina Verbaan vind ik echt een topwijf, Jort Kelder doet het ook niet slecht. Leuk dat ze een 'spirituele' moeder heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op www.vrouw.nl staat een interview met de moeder van Georgina Verbaan. Ze is zelf ook spiritueel medium.
Een fragment over Robbert:
[..]
De rest van het interview lees je hier: http://vrouw.nl/site/list_messages/1689
Maar was jij nou familie van Robbert?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Indirah het volgende:
[..]
Geloof jij uberhaupt wel in het paranormale? Of vind je alles kul en zie je iedereen die hier wel geloof aan hecht als psychisch niet in orde?
Verdiep je eens in het fenomeen entiteiten en mensen die nu opgesloten zitten in een inrichting die stemmen horen bv.
Het zou de staat enorm veel geld schelen als men daar een exorcist op af stuurde.
Het schijnt nog te werken ook in vele gevallen nml.
Psychische druk kan ook veel nare dingen teweeg brengen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat er aan de persoon iets psychisch iets mankeert.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:36 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik twijfel er vooral niet over omdat ik het een bijzonder geloofwaardig verhaal vind. We weten nu dat Robbert de boel bij elkaar heeft verzonnen en bedrogen, en dat kan in mijn ogen alleen als er psychisch iets aan de hand is. Dat er dus artsen zijn geweest die in zijn jeugd hebben vastgesteld dat er iets mis is met Robbert, vind ik erg in de lijn der verwachting liggen.
Brilletje nodig?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Indirah het volgende:
[..]
Geloof jij uberhaupt wel in het paranormale? Of vind je alles kul en zie je iedereen die hier wel geloof aan hecht als psychisch niet in orde?
Ik stel enkel een vraag aan jou, niet over Robbertquote:Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Brilletje nodig?Zoals je kunt lezen heb ik het alleen over Robbert gehad.
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:42 schreef Stenny het volgende:
[..]
Maar was jij nou familie van Robbert?Sorry als ik te direct ben hoor.
Ja, en ik heb daar zojuist antwoord op gegeven, toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef Indirah het volgende:
[..]
Ik stel enkel een vraag aan jou, niet over Robbert
*Robbert kon tests manipuleren (dat zegt hij zelf in zijn boek-----> "ik werd er steeds beter in"quote:Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Juist, pa dus.
Nu zijn we er met z'n alle inmiddels toch wel achter dat we alle informatie die van pa komt met een hele grote korrel zout moeten nemen?
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef pikki het volgende:
Blif geloven in Robbert,
Wat is het hier een shittbull,
Kom binnenkort terug, mijn pc is in herstel
pikki.....
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef pikki het volgende:
Blif geloven in Robbert,
pikki.....
Die moeder heeft een pittig weblogje. Kan wel zien dat George haar dochter is.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op www.vrouw.nl staat een interview met de moeder van Georgina Verbaan. Ze is zelf ook spiritueel medium.
Een fragment over Robbert:
[..]
De rest van het interview lees je hier: http://vrouw.nl/site/list_messages/1689
Over Victor Zammit: zijn beweringen dat niemand in staat was om zijn'bewijzen' te weerleggen heeft simpelweg hiermee te maken: hij heeft geen enkel TESTBAAR bewijs overlegd. Een verhaal uit 1880 dat iemand een geest zag kan je daardoor onmogelijk weerleggen. Alleen TESTBARE zaken zijn volgens de wetenschappelijke methode te weerleggen.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:20 schreef Gorian het volgende:
Nog een aardige link over een confrontatie van Randi met Rosemary Athea, live uitgezonden op de Amerikaanse Tv: http://www.victorzammit.com/skeptics/larryking.html
En een vertaling van het voorwoord van het boek, ook op de site in het Nederlands te vinden:
[..]
Vanroekelquote:Op maandag 23 januari 2006 11:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ja, omdat je een mailadres had met vandenbroeke erin, die je snel hebt weggehaald.
Rosemary schrijft enge boeken over leven na de dood over de helquote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef onemangang het volgende:
[..]
Over Victor Zammit: zijn beweringen dat niemand in staat was om zijn'bewijzen' te weerleggen heeft simpelweg hiermee te maken: hij heeft geen enkel TESTBAAR bewijs overlegd. Een verhaal uit 1880 dat iemand een geest zag kan je daardoor onmogelijk weerleggen. Alleen TESTBARE zaken zijn volgens de wetenschappelijke methode te weerleggen.
Dit in tegenstelling tot James Randi die heel simpelweg de beweringen van 'paranormalen' TEST in een wetenschappelijk gecontroleerde omgeving. Een tv-show hoeft dat niet te zijn.
Over Rosemary Altea: die is genadeloos op haar bek gegaan in Penn & Teller, Bullshit afleveing 'talk to the death' waar uit de doeken werd gedaan dat ze al haar informatie over haar klanten wel degelijk van te voren wist via een medewerkster![]()
Misschien is er een boze entiteit in je pc gekropen om hem kapot te maken! Ik zou een pc excorcist bellen als ik jou was!!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef pikki het volgende:
Blif geloven in Robbert,
pikki.....
He? Als je dit leest is dat in tegenspraak met wat je zegt toch?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hier een leuke voor hen die denken dat gelovers in paranormale zaken minder intelligent zijn
Hoog opgeleide gelooft vaak in geesten
Hij is verre familie van mij dat kloptquote:Op maandag 23 januari 2006 13:58 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Heel verdacht dat je dat nu ineens gaat ontkennen![]()
Hee, ben jij het Miranda S.?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:26 schreef spirimiranda het volgende:
Hallo,
Ik ben Miranda (Sten voor jou bekend!) en kom hier eens kijken en lezen hoe de meningen verdeeld zijn over Robbert,hoop hier veel info te krijgen.![]()
Doe 'm de hartelijke groeten van me tijdens het volgende familie-uitjequote:Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Indirah het volgende:
[..]
Hij is verre familie van mij dat klopt
![]()
Als hij ooit eens wil babbelen met iemand die ECHT weet wat hij doormaakte, hij kan me altijd bellen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Indirah het volgende:
[..]
Hij is verre familie van mij dat klopt
![]()
Dat vind ik serieus heel aardig van je, M_schtoppel.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Als hij ooit eens wil babbelen met iemand die ECHT weet wat hij doormaakte, hij kan me altijd bellen.
En nee, dit is geen grap.
Er staan in het boek, waar je ook stukken van op de site vindt, nog voorbeelden van mensen die in leven zijn en tevens namen van nog in leven zijnde getuigen die massaal aanwezig waren. Of zitten die ook allemaal massaal in het complot? Ook zijn er getuigen die niet naar buiten willen komen met hun getuigenis, omdat het hun geloofwaardigheid voor de massa aantast. Er is wel degelijk tastbaar bewijs overlegt, waarna sceptici zich in allelei bochten wrongen om eea te blijven ontkennen.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef onemangang het volgende:
[..]
Over Victor Zammit: zijn beweringen dat niemand in staat was om zijn'bewijzen' te weerleggen heeft simpelweg hiermee te maken: hij heeft geen enkel TESTBAAR bewijs overlegd. Een verhaal uit 1880 dat iemand een geest zag kan je daardoor onmogelijk weerleggen. Alleen TESTBARE zaken zijn volgens de wetenschappelijke methode te weerleggen.
Dit in tegenstelling tot James Randi die heel simpelweg de beweringen van 'paranormalen' TEST in een wetenschappelijk gecontroleerde omgeving. Een tv-show hoeft dat niet te zijn.
Over Rosemary Altea: die is genadeloos op haar bek gegaan in Penn & Teller, Bullshit afleveing 'talk to the death' waar uit de doeken werd gedaan dat ze al haar informatie over haar klanten wel degelijk van te voren wist via een medewerkster![]()
Wat vindt jij dan van al die "toevalligheden?"quote:Op maandag 23 januari 2006 14:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik wil het in dit topic niet over mezelf hebben maar ja dus.
Dubieus, ik kan niet anders zeggen. Maar dat hij helderziend is staat voor mij vast. Ik weet niet, ik zie het gewoon aan hem. Ook aan de manier waarop hij een reading houdt.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:32 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wat vindt jij dan van al die "toevalligheden?"
Zn vader ging mee om die cirkels te maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:36 schreef Bibelot het volgende:
Misschien heeft dus zijn alterego de graancirkels gemaakt?Het is maar een vraagje.
Overigens, als ik Robbert ooit zou spreken wil ik het niet eens hebben over zijn foto's. Wel over hoe hij bepaalde dingen ervaart en hoe hij daar mee om gaat.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Dubieus, ik kan niet anders zeggen. Maar dat hij helderziend is staat voor mij vast. Ik weet niet, ik zie het gewoon aan hem. Ook aan de manier waarop hij een reading houdt.
Ja, ik zie wat er mis gaat. Maar wat je hierboven schrijft is voor mij niet aan de orde. Eerder schreef je aan Mirage dat ze niet God de Almachtige zelf was, waarom is het dan wel aan jou om anderen op denkfouten te wijzen? Iedereen reageert vanuit zijn eigen referentiekader, en bij mij is dat meer dan mijn verstand alleen, zonder erover in details te treden.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:01 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Oohhhh my god, nog steeds die mensen die half in Robbert geloven![]()
![]()
Het is echt een koe van een denkfout. Ik zal dat laten zien aan de hand van de volgende fictieve dialoog:
Believer: Robbert is echt, want hij kan foto's maken van aliens!
Genverbrander: Nee, dat zijn uitgeknipte poppetjes.
Believer: Ja maar hij kan ook foto's maken van overleden nonnen!
Genverbrander: Nee, dat zijn ook uitgeknipte poppetjes die hij op de WC heeft gemaakt.
Believer: Ja maar hij kan ook Hugo de Groot fotograferen!
Genverbrander: Nee, dat heeft hij uitgeknipt van het oude briefje van 10.
Believer: Ja maar er ontstaan graancirkels van aliens rond zijn huis!
Genverbrander: Nee, die maakt hij zelf, boeren hebben hem betrapt.
Believer: Ja maar er worden lichtbollen gezien rond zijn huis!
Genverbrander: Nee, dat is aangestoken magnesium.
Believer: Ja maar hij kan astrale nevelen fotograferen!
Genverbrander: Nee, dat is zijn adem.
Believer: Ja maar hij kan contact maken met overleden personen!
Genverbrander: Nee, de informatie haalt ie van de verjaardagskalender op de WC.
Believer: Ja maar hij weet vorige levens van mensen!
Genverbrander: Nee, hij haalt informatie van Google, inclusief tikfouten.
Believer: Ja maar hij wist dat iemand bij een fontein woonde in Parijs!
Genverbrander: Hm, hoe dat precies is gegaan weet ik niet, ik heb me er niet precies in verdiept.
Believer: HA ZIE JE WEL!! Dat kun je niet weerleggen!!! Robbert is dus ECHT paranormaal!!!
Zie je wat er mis gaat? Zolang je in Robbert blijft geloven totdat ALLES is weerlegd, kan ik je nu alvast zeggen dat er nooit een moment zal aanbreken dat je niet meer in hem zult geloven. Het is namelijk onmogelijk om alles wat robbert doet te weerleggen, ten eerste omdat sommige trucs gewoon heel moeilijk aan te tonen zijn en ten tweede omdat we wel wat beters te doen hebben.
Via inductief redeneren weet echter iedereen met een gezond verstand dat Robbert gewoon een bedrieger is, en niets meer.
Daar zit wat inquote:Op maandag 23 januari 2006 14:52 schreef Gorian het volgende:
[..]
Ja, ik zie wat er mis gaat. Maar wat je hierboven schrijft is voor mij niet aan de orde. Eerder schreef je aan Mirage dat ze niet God de Almachtige zelf was, waarom is het dan wel aan jou om anderen op denkfouten te wijzen? Iedereen reageert vanuit zijn eigen referentiekader, en bij mij is dat meer dan mijn verstand alleen, zonder erover in details te treden.
Dat er bedrog in het spel lijkt of is, is duidelijk. Maar niet alles hoeft perse bedrog te zijn, sterker nog, niet alles is in mijn ogen bedrog. Dat mag jij dom, naief of een denkfout noemen, daar word ik niet warm of koud van. Ik heb niet de drive iemand te overtuigen. Deze discussie gaat over Robbert, en niet enkel om zijn graancirkels of al dan niet uitgeknipte poppetjes. Laat anderen ook praten zou ik zeggen. Als alleen wat in jouw straatje past slim, doordacht en logisch is, kan je deze topic net zo goed naar jezelf vernoemen.
Ik heb niets op jouw mening tegen, maar het zou je sieren om eens te kappen met iemand met andere opvattingen niet meer weg te zetten als de onnozelheid zelve.
Er zijn ook nog steeds mensen die denken dat 'de andere wereld' (als die bestaat) alleen maar mooi en prachtig is. Je had discovery gisteravond toch ook gezien? Kan je je voorstellen dat mensen die 'spirituele regio' de hel noemen? Struikel niet over woorden die gebruikt worden zou ik zeggenquote:Op maandag 23 januari 2006 12:28 schreef Indirah het volgende:
[..]
Rosemary schrijft enge boeken over leven na de dood over de hel![]()
Vond het niet erg geloofwaardig overkomen toen dat weet ik nog wel
Hoe heb je dat gedaan Tuul?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef Tulio het volgende:
Ondertussen beginnen mijn appeltjes zeer realistisch te worden. Gewoon een beetje geduld.
![]()
[afbeelding]
Je leest behoorlijk selectief. Je kan mudmann heten, maar slaat ook nog eens een modderfiguur zo. Ik geef niet enkel gevoelsargumenten, en laat me er zeker niet blindelings door leiden. Als je het verwerpt omdat je er met je verstand niet bij kan, ben je ook naief.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef Mudman het volgende:
Zo houdt elke discussie op natuurlijk: Dat gevoelsargument os echt zo'n typische zijige new-age redenering :
"Ik vind het naiëf dat jij in kaboutertjes gelooft. "
-' Ja, maar ik voel het toch dat het waar is . Dan mag je me niet naiëf noemen.'
Heel fijn dat mensen erg in contact met hun gevoel staan en zich daar blindelings door hun gevoel laten leiden alleen is daar geen redenatie op te bouwen: het is altijd goed, je voelt het immers.
Mr. Mc Affee of Mrs. Nortonquote:Op maandag 23 januari 2006 12:53 schreef Mdk het volgende:
[..]
Misschien is er een boze entiteit in je pc gekropen om hem kapot te maken! Ik zou een pc excorcist bellen als ik jou was!!![]()
Precies, ik ben het helemaal met je eens. Het is natuurlijk ook vreselijk als je kind zo ziek is. En als er dan ineens iemand tevoorschijn komt die zegt: 'Nee, je kind is wel normaal hoor, hij is alleen heel erg paranormaal begaafd en daardoor ziet en hoort hij van alles,' dan heb je een reden om je kind niet meer als idioot te zien, maar als bijzonder.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:32 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Gaven??? die jongen is van psychiater naar kliniek gesleept, hij was (is) eerder gewoon ernstig ziek!! Er zijn meerdere psychische diagnoses bij hem gesteld, ik zie geen reden om dat te wantrouwen.
Het is wel in- en in triest dat er nooit goed naar geluisterd is en dat die jongen niet de behandeling heeft gekregen die hij nodig had.
Maar in welk opzicht herken jij je in Robbert.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Overigens, als ik Robbert ooit zou spreken wil ik het niet eens hebben over zijn foto's. Wel over hoe hij bepaalde dingen ervaart en hoe hij daar mee om gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |