abonnement Unibet Coolblue
pi_34355971
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:35 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

weet ik, maar in eerste instantie lag er geen afbeelding van een fallus..


Edit, ja, nou dan denk ik dat Robbert misschien wat te veel op had en er nog een bijmaakte? Je reinste speculatie
Waarmee trouwens aangetoond is hoe gemakkelijk het is zo'n eenvoudige vorm te maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door Stenny op 22-01-2006 20:47:24 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 20:47:52 #102
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34356279
Neeee Stenny!
Je hebt dit toch van DCCA? daar staat als 't goed is het hele verhaal?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34356413
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:47 schreef Marietje_34 het volgende:
Neeee Stenny!
Je hebt dit toch van DCCA? daar staat als 't goed is het hele verhaal?
Ik las het, toch vreemd dat * zomaar iemand * er even een fallus bijmaakt; moet je toch eerst weten waar het lieve graancirkeltje te vinden is. Misschien Robbert in een lok broeke nbui of iemand die kwaad was op de familie Van den Broeke?

[ Bericht 2% gewijzigd door Stenny op 22-01-2006 20:57:06 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 20:52:48 #104
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34356512
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:50 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik las het, toch vreemd dat * zomaar iemand * er even een fallus bijmaakt; moet je toch eerst weten waar het lieve graantje te vinden is. Misschien Robbert in een lok broeke nbui of iemand die kwaad was op de familie Van den Broeke?
Ik gok het laatste, of tenminste iemand die het belachelijk wil maken
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:53:10 #105
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34356526
Ik vraag me af waarom er in de omgeving Hoeve altijd van de amateuristische circels te vinden zijn.
Hebben de aliens soms leerlingen die ze inzetten in minder belangrijke delen van de wereld?
Ik meen dat wanneer die graancircels echt door aliens of indentiteiten gemaakt worden dat ze het dan goed doen om hun boodschap over te brengen.
Wanneer de theorie klopt dat die circels gevormd worden door menselijk collectief bewustzijn, dan zegt dat een hoop over hoeve.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34356658
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:52 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik gok het laatste, of tenminste iemand die het belachelijk wil maken
Het was begin 2005, Robbert was toen nog niet bekend als nu. Dat zet je wel aan het denken, mij althans.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:00:22 #107
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34356897
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:55 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het was begin 2005, Robbert was toen nog niet bekend als nu. Dat zet je wel aan het denken, mij althans.
niet bij het grote publiek nee, maar hij was zeker al wel bekend hoor.

Maar het maakt ook niet uit, wie er lollig is geweest, toch?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34357658
ja, ikzelf geloof wel in graancirkels opzich, heb er een tijdje lang onderzoek naar gedaan, weten jullie dus ook bijv. of er speciale stoffen rondom en/of in de graancirkel zijn gevonden die niet van de aarde afkomstig zijn, wat normaal bij een graancirckel vaak gevonden wordt (diegene niet door mensen gemaakt), of dat dus bij RvdB ook van toepassing is? maar dat er zoveel bij hem gevonden worden vind ik erg vreemd, zijn daar ook nog mooie gevonden misschien, heeft iemand een foto van een graancirkel in en rondom hoeve die er een beetje normaal uitziet? of zijn het alleen maar van die lelijke cirkels:S ik vind het allemaal maar vreemd.
pi_34357930
Nog een aardige link over een confrontatie van Randi met Rosemary Athea, live uitgezonden op de Amerikaanse Tv: http://www.victorzammit.com/skeptics/larryking.html

En een vertaling van het voorwoord van het boek, ook op de site in het Nederlands te vinden:
quote:
EEN ADVOCAAT HOUDT EEN PLEIDOOI VOOR EEN LEVEN NA DE DOOD
Zonder enige twijfel is er wetenschappelijk bewijsmateriaal voor het bestaan van een leven na de dood. Advocaat Victor Zammit biedt in zijn boek "A LAWYER PRESENTS THE CASE FOR THE AFTERLIFE" een overzicht van drieentwintig verschillende soorten bewijsmateriaal die uitwijzen dat een leven na de dood 'absoluut' kan worden bewezen - zie zijn website www.victorzammit.com
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om een religieuze kruistocht. Er is ook geen sprake van dat ik er op welke manier dan ook op uit zou zijn uw overtuigingen te veranderen. Ik verzoek u slechts de wetenschappelijke informatie die ik hier op een rijtje heb gezet in overweging te nemen.
Dr Victor Zammit beweert dat het bewijsmateriaal dat hij overlegt geaccepeteerd zou worden door het hoogste gerechtshof in elk beschaafd land ter wereld.
Het technische bewijsmateriaal behelst onder meer:
Het "Electronic Voice" Fenomeen (opgenomen stemmen van geesten), Instrumentele Transcommunicatie (tweezijdige communicatie met hen die zijn overgegaan), de SCOLE-Experimenten, Buiten-Lichamelijke Ervaringen, Bijna-Dood Ervaringen, Empirische Materialisatie, Trance en Mentaal Mediumschap; Poltergeist, Xenoglossie en Reïncarnatie, de Kruiscorrespondenties, Proxy Zittingen. In verband met het onderwerp materialisatie, besteedt deze advocaat ook nog de formule van Prof. Albert Einstein E=mc2.
Een hoofdstuk gaat ook nog in op diegenen onder de meest briljante, gerespecteerde wetenschappers en onderzoekers die ooit op deze planeet aarde rond hebben gelopen die hun wetenschappelijke kennis en vaardigheden hebben ingezet om het leven na de dood te onderzoeken en tot de conclusie kwamen dat er een hiernamaals bestaat.
Dr Victor Zammit stelt dat men geen bewijsmateriaal mag verwerpen enkel en alleen omdat dat bewijsmateriaal niet in overeenstemming is met onze dierbare overtuigingen. Hij zegt dat we de neiging hebben om producten van onze eigen omgeving en onze eigen opvoeding te zijn. Vanaf het moment dat we geboren worden nemen we informatie in ons op, afkomstig van onze familie, vrienden, school en media. Bovendien moeten we niet vergeten dat we in een wereld geboren worden met haar eigen unieke cultuur, geschiedenis en traditie.
Het is onvermijdelijk dat overtuigingen op den duur erg emotioneel worden en daarom ook neurologisch. We weten dan ook dat we de neiging hebben om wanneer we informatie horen die niet overeenkomt met onze eigen dierbare overtuigingen, die informatie meteen te verwerpen. Waarom? Onze geest zal defensiemechnismen activeren die onze vooringenomenheid en partijdigheid beschermen: omdat de afwijkende informatie ons bang maakt, angst oproept, en ons daarom al gauw emotioneel uit ons evenwicht brengt. Stelt u zich eens voor hoe u zich zou voelen als u een Amerikaan was die een rotsvast geloof in het christendom had en dat een fundamentalistische moslim u zou vertellen dat u er helemaal naast zit in uw geloof - en dat de islam de enige weg tot de 'verlossing' is!
We moeten eveneens aannemen dat u als u (de lezer) geboren bent in het Midden-Oosten hoogstwaarschijnlijk een moslim bent - en in sommige gevallen al enkele malen ALLAHU AKHBAR (God is groot) heeft gereciteerd.
Als u geboren zou zijn in India, zou u een totaal ander wereldbeeld en overtuigingen hebben dan een westerling. Of als u in Japan of China zou zijn geboren, zou u zeker andere overtuigingen erop nahouden dan als u geboren was in andere landen.
U moet begrijpen dat wanneer er een inconsistentie bestaan tussen 'wetenschappelijke' kennis en traditionele of 'persoonlijke overtuigingen', de wetenschappelijke kennis onvermijdelijk prevaleert boven persoonlijke overtuigingen. Dat kan niet anders. We herinneren ons wel wat er gebeurde ten tijde van de wetenschapper Galileo in Italie die zijn kennis van de wetenschap gebruikte en beweerde dat de aarde zich NIET in het centrum van het universum bevindt en dat het aarde is die om de zon draait - en niet de zon om de aarde. De christelijke Katholieke Kerk moest na vele jaren uiteindelijk accepteren dat de wetenschap prevaleert boven hun persoonlijke religieuze overtuigingen en de Kerk gaf toe dat ze ongelijk had. Dit is ook een voorbeeld van de voortdurende verfijning binnen onze kennis.
Het is erg belangrijk dat we begrijpen, omdat het uiteindelijk belangrijk is voor u om te weten en volledig te begrijpen op deze planeet aarde, dat de waarheid gebaseerd is op informatie die herhaaldelijk getoetst kan worden op haar validiteit.
Het 'wetenschappelijke' bewijsmateriaal voor het leven na de dood is onweerlegbaar - het is nog nooit aangetoond er naast te zitten. Het bewijsmateriaal dat vermeld wordt en gevonden kan worden in A LAWYER PRESENTS THE CASE FOR THE AFTERLIFE is gestuurd naar experts over de hele wereld om hen te vragen wat er mis mee zou kunnen zijn -het is gestuurd naar theologen, wetenschappers, materialisten en hard-core skeptici.
Zeven jaar later, is er nog geen enkele wetenschapper -geen enkele bioloog, natuurkundige, skeptische empiricus of materialist- geweest die in staat was om het bewijsmateriaal voor een leven na de dood te weerleggen.
Victor heeft ook een website over materialisten en skeptici waarbij zijn sponsors een ieder een bedrag van 1.000.000,- U.S. dollar aanbieden die waar ook ter wereld aan zou tonen dat het bewijsmateriaal voor een leven na de dood zoals men dat in zijn research op het internet kan aantreffen niet correct is
, klik op de nieuwe webpagina Lawyer on the Skeptics www.victorzammit.com
Onze tijd op aarde duurt maar kort. Een van de mooiste openbaringen van informatie die doorgekomen is vanuit het hiernamaals door hen die overgegaan zijn, is dat de liefde blijft bestaan na de fysieke dood. Ja, we zullen allemaal onze geliefden ontmoeten nadat we fysiek gestorven zijn.
Er is niets belangrijker op aarde dan te weten wat er staat te gebeuren als we de brug oversteken naar het hiernamaals. Laat ik eens een directe vraag stellen: wat als het waar is dat het leven almaar doorgaat, gedurende een erg lange tijd, misschien wel duizenden jaren? Is het dan niet redelijk om zelf serieuze onderzoekingen in te stellen of tenminste te lezen wat de professionele onderzoekers hebben ontdekt op dit gebied?
Denkt u ook niet dat dat enorme consequenties zou hebben?
Advocaat Victor Zammit heeft al vele jaren kritisch onderzoek naar het leven na de dood gedaan dat zijn leven heeft veranderd. In dit boek doet hij zeer zorgvuldig verslag over zijn erg belangrijke bevindingen.
Kunt u het zich veroorloven om het risico te lopen om niet te weten wat de parapsychologische wetenschap te zeggen heeft over wat er zal gebeuren als u sterft?
Lees over al het bewijsmateriaal op: www.victorzammit.com
Advocaat Victor Zammit is een gepensioneerde advocaat van het 'Supreme Court' en het Hoge Gerechtshof van Australia.


[ Bericht 46% gewijzigd door Gorian op 22-01-2006 22:02:11 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34358917
wowow, gorian mooi stukje tekst, interesant
thnx!
joey
pi_34359046
Frank wijnen heeft Robbert een paar jaar geleden betrapt bij een graancircel. (bron: BN De stem 21 januari 2006/ weekendeditie)

Sommige boeren in Hoeven zijn echter wel bereid te praten. Frank Wijnen wil nu wel vertellen hoe hij Van Den Broeke jaren geleden betrapte in een gewasveld. Hij stond midden in een graancircel die hij volgens mij net daarvoor gemaakt had. 'Kijk' zei-ie tegen me. 'hier is net een ufo geland.' Ik keek omhoog en zag alleen hoogspanningsdraden. 'Daar doorheen?' vroeg ik hem. Daar had hij niet van terug. Ik heb hem gezegd hem nooit meer in een van mijn velden te willen zien. Op mijn grond is sindsdien ook nooit meer een graancircel gevonden.

Lachen!

[ Bericht 4% gewijzigd door frank4all op 22-01-2006 21:51:14 ]
pi_34359097
Ja, er staat een link bij naar de bevindingen van Zammit, dus de mensen die hier toch de hele dag niets anders te doen hebben dan anderen als believers uit te maken: sla je slag, en verdien een miljoen US Dollar door simpel de bevindingen zoals daar vermeld te weerleggen.

Overigens, dit is geen pleidooi voor van den Broeke, maar even een tegengeluid voor de Skeptici mbt 'the afterlife', want er wordt zo nu en dan aardig generaliserend gedaan over de paranormale wereld. De Derren Brown's en Cold readings vliegen je hier om de oren
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34359141
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:45 schreef frank4all het volgende:
Frank wijnen heeft Robbert een paar jaar geleden betrapt bij een graancircel. (bron: BN De stem 21 januari 2006/ weekendeditie)

Sommige boeren in Hoeven zijn echter wel bereid te praten. Frank Wijnen wil nu wel vertellen hoe hij Van Den Broeke jaren geleden betrapte in een gewasveld. Hij stond midden in een graancircel die hij volgens mij net daarvoor gemaakt had. 'Kijk' zei-ie tegen me. 'hier is net een ufo geland.' Ik keek omhoog en zag alleen hoogspanningsdraden. 'Daar doorheen?' vroeg ik hem. Daar had hij niet van terug. Ik heb hem gezegd hem nooit meer in een van mijn velden te willen zien. Op mijn grond is sindsdien ook nooit meer een graancircel gevonden.

Lachen!

Staat ook in deze krant dat robbert les kreeg van het maken van graancircels bij Volksterrewacht 'Simon Stevin' (Quasar)
Op pagina twee van deze draad staat het hele artikel
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34359756
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:00 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

niet bij het grote publiek nee, maar hij was zeker al wel bekend hoor.

Maar het maakt ook niet uit, wie er lollig is geweest, toch?
Ik vind van wel. Als je weet wie dit gedaan heeft, kun je ook vragen naar zijn/haar beweegredenen en die kunnen interessant zijn. Ik zeg niet dát ze interessant zijn, maar misschien zit er wel een heel verhaal achter.
pi_34359827
MENSEN GA NU KIJKEN OP DISCOVERY CHANNEL!! net begonnen, een entiteit in een huis, a haunting nog wat!! ik heb deze al eens gezien, NU BEKIJKE!! DISCOVERY
pi_34359919
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef syntaxerror het volgende:
MENSEN GA NU KIJKEN OP DISCOVERY CHANNEL!! net begonnen, een entiteit in een huis, a haunting nog wat!! ik heb deze al eens gezien, NU BEKIJKE!! DISCOVERY
Heb ik van de week gezien. Is een boeiende docu!
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34360720
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef syntaxerror het volgende:
MENSEN GA NU KIJKEN OP DISCOVERY CHANNEL!! net begonnen, een entiteit in een huis, a haunting nog wat!! ik heb deze al eens gezien, NU BEKIJKE!! DISCOVERY
A Haunting in Connectticut. Ben aan het kijken, bedankt voor de tip.

Wat een verhaal zeg! Ik vind het behoorlijk geloofwaardig (ik weet dat er slechte geesten bestaan), alleen jammer dat het onderzoeksteam niet met videomateriaal komt, waarvoor ze wel de apparatuur hadden meegenomen.
De macht van het geloof is ook maar erg schamel (dit heb ik tijdens uittredingen ook meegemaakt), het enige wat echt helpt tegen 'slechte geesten' is een oprechte liefde, bijvoorbeeld voor dieren, negeren en humor (!). Het aanroepen van Jezus en God heeft weinig zin noch het uitvoeren van rituelen. Deze familie zegt dat de uitdrijving een succes was, maar voert het waarschijnlijk terecht terug op hun vertrouwen erin. Ze verhuisden desondanks, want ze zeiden dat het huis teveel negatieve emoties kende. Dat kan zeker: de zogenaamde psychic imprints.

Wat ik niet begrijp is waarom ze überhaupt in een voormalig afleg- en rouwcentrum gingen wonen en zo lang daar bleven, hoewel ze elke nacht gekweld werden. Ik was allang weggegaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stenny op 23-01-2006 00:09:44 ]
pi_34362440
http://www.grenswetenschap.nl//permalink.asp?grens=85:
quote:
Oei oei.....

Een grote tegenslag voor de graancirkelgemeenschap. Enkele wetenschappers in dit (koren-)veld hebben stout gedaan (het kaf?). Hun huiswerk niet goed gemaakt. Gesjoemeld, zelfs.

Volgens een recent gepubliceerd onderzoek in de Journal of Scientific Exploration hebben de Levengoods, Nancy Talbot en onze Nederlandse (t)rots in de graancirkels Eltjo Haselhoff ondermeer schuldig gemaakt aan verkeerde weergave van de experimentprotocollen en het misleidend gebruik van statistische procedures. Een wat minder geslaagd resultaat? Dan werd er “flexibel” mee omgegaan.
En van electromagnetische straling was al helemáál geen sprake. Aldus Grassi en zijn maatjes die dit onderzoek hebben uitgevoerd. Een gevalletje Syndrome du Pantalon, of hebben we hier met de Italiaanse Skepsis te maken?
pi_34363548
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik weet het niet. Ik heb vanaf het begin af aan gevonden dat zijn aliens er zeer nepperig uitzagen. Aan de andere kant lijkt het er nu toch wel sterk op dat die op bedrog berusten. Maar ook zeer ongeloofwaardig vind ik, als hij inderdaad van kleine poppetjes gebruik maakt, dat NIEMAND hem daar tot nu toe daadwerkelijk op heeft kunnen betrappen.

Ik weet zeker dat Robbert paranormaal is, ik blijf dan ook achter hem staan. Mijn zus niet. Die denkt ook dat hij paranormaal is maar vindt dat hij door het bedrog zijn geloofwaardigheid totaal verspeelt heeft en nu ook geen readings meer zou moeten geven.

We zullen zien.
Jee, ik vind het werkelijk NIET TE GELOVEN, dat er nog mensen zijn die denken dat Robbert para is. Die er uberhaupt van uitgaan dat er zoiets bestaat. Deze freak beweert dat hij op een andere planeet is geweest........ Die jongen is psychotisch, en volgens mij is hij daar ook voor behandeld, maar hij zal zijn pilletjes wel niet hebben gesikt de laatste tijd.
pi_34364780
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:38 schreef Meds het volgende:

[..]

Jee, ik vind het werkelijk NIET TE GELOVEN, dat er nog mensen zijn die denken dat Robbert para is. Die er uberhaupt van uitgaan dat er zoiets bestaat. Deze freak beweert dat hij op een andere planeet is geweest........ Die jongen is psychotisch, en volgens mij is hij daar ook voor behandeld, maar hij zal zijn pilletjes wel niet hebben gesikt de laatste tijd.
En daar ga jij helemaal van uit je dak.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34365244
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Stenny het volgende:

[..]

A Haunting in Connectticut. Ben aan het kijken, bedankt voor de tip.

Wat ik niet begrijp is waarom ze überhaupt in een voormalig afleg- en rouwcentrum gingen wonen en zo lang daar bleven, hoewel ze elke nacht gekweld werden. Ik was allang weggegaan.
Dat is toch wel logisch hoor, ze kregen het huis snel voor een lage huur. En de ouders geloofde eerst niets van wat de kinderen zagen, en toen ze het zelf meemaakte was de zoon al bezeten en maakte de vader het voorval met zijn auto mee. Vluchten kon niet meer zeg maar.
Het video materiaal is denk ik niet getoond om de anonimiteit te waarborgen van die mensen. Althans, daar kan ik me iets bij voorstellen. Of het aanroepen van Jezus of God net als een ritueel weinig zin heeft weet ik niet. Het is maar welke associaties het oproept of in welke toestand je er door kan komen zelf.

Ik vond deze uitzending erg huiveringwekkend, waar of niet waar. Ik vond het erg geloofwaardig. Zometeen om 01.00 uur komt er nog een aflevering. A Haunting komt er regelmatig op.

Zometeen nog maar een uurtje discoveren, want verslavend is het wel
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34365324
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef Gorian het volgende:

[..]

Dat is toch wel logisch hoor, ze kregen het huis snel voor een lage huur. En de ouders geloofde eerst niets van wat de kinderen zagen, en toen ze het zelf meemaakte was de zoon al bezeten en maakte de vader het voorval met zijn auto mee. Vluchten kon niet meer zeg maar.
Het video materiaal is denk ik niet getoond om de anonimiteit te waarborgen van die mensen. Althans, daar kan ik me iets bij voorstellen. Of het aanroepen van Jezus of God net als een ritueel weinig zin heeft weet ik niet. Het is maar welke associaties het oproept of in welke toestand je er door kan komen zelf.

Ik vond deze uitzending erg huiveringwekkend, waar of niet waar. Ik vond het erg geloofwaardig. Zometeen om 01.00 uur komt er nog een aflevering. A Haunting komt er regelmatig op.

Zometeen nog maar een uurtje discoveren, want verslavend is het wel
Nog een? Ik weet niet of ik daar wel naar moet gaan kijken zo midden in de nacht
pi_34365384
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:35 schreef Indirah het volgende:

[..]

Nog een? Ik weet niet of ik daar wel naar moet gaan kijken zo midden in de nacht
Deze was uitzonderlijk, de andere afleveringen zijn meestal iets minder eng. En anders kan je daarna nog altijd de herhalingen van Buitenhof kijken. Lekker aards en altijd slaapverwekkend
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34368965
jup, was zeer interesant, toen die voor de eerste keer op discovery zal komen heb ik maar de helft gezien, gelukkig kwam ik erop tijd achter en heb hem nu helemaal gezien, zeer indrukwekkend...
zeker een heel bijzonder geval, ja miss hebben ze dat materiaal niet getoond om die anonimiteit, maar opzich zou dit wel een grote doorbraak kunnen zijn als men dit toch wel toont??
joey
pi_34370101
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:22 schreef Gorian het volgende:

In een strikt rationele wereld is het allemaal te verwerpen en onder de noemer bedrog af te boeken, maar mijn wereld is niet volledig rationeel. Nee, ik geloof niet in de Robbert zoals wij hem gepresenteerd krijgen, maar om alles als bedrog af te doen en mensen die wel nog iets in hem zien als naief af te doen of zelf toe te roepen: 'denk toch eens na' vind ik kort door de bocht. Want ja, er is zoveel meer tussen hemel en aarde dan ons verstand kan bevatten. En ja, er is ook zoveel meer aan Robbert dan waar hij volkomen terecht op bekritiseerd wordt. Op voorhand alles verwerpen, is net zo dom als alles meteen voor waar aannemen.
Oohhhh my god, nog steeds die mensen die half in Robbert geloven Het is echt een koe van een denkfout. Ik zal dat laten zien aan de hand van de volgende fictieve dialoog:

Believer: Robbert is echt, want hij kan foto's maken van aliens!
Genverbrander: Nee, dat zijn uitgeknipte poppetjes.

Believer: Ja maar hij kan ook foto's maken van overleden nonnen!
Genverbrander: Nee, dat zijn ook uitgeknipte poppetjes die hij op de WC heeft gemaakt.

Believer: Ja maar hij kan ook Hugo de Groot fotograferen!
Genverbrander: Nee, dat heeft hij uitgeknipt van het oude briefje van 10.

Believer: Ja maar er ontstaan graancirkels van aliens rond zijn huis!
Genverbrander: Nee, die maakt hij zelf, boeren hebben hem betrapt.

Believer: Ja maar er worden lichtbollen gezien rond zijn huis!
Genverbrander: Nee, dat is aangestoken magnesium.

Believer: Ja maar hij kan astrale nevelen fotograferen!
Genverbrander: Nee, dat is zijn adem.

Believer: Ja maar hij kan contact maken met overleden personen!
Genverbrander: Nee, de informatie haalt ie van de verjaardagskalender op de WC.

Believer: Ja maar hij weet vorige levens van mensen!
Genverbrander: Nee, hij haalt informatie van Google, inclusief tikfouten.

Believer: Ja maar hij wist dat iemand bij een fontein woonde in Parijs!
Genverbrander: Hm, hoe dat precies is gegaan weet ik niet, ik heb me er niet precies in verdiept.

Believer: HA ZIE JE WEL!! Dat kun je niet weerleggen!!! Robbert is dus ECHT paranormaal!!!

Zie je wat er mis gaat? Zolang je in Robbert blijft geloven totdat ALLES is weerlegd, kan ik je nu alvast zeggen dat er nooit een moment zal aanbreken dat je niet meer in hem zult geloven. Het is namelijk onmogelijk om alles wat robbert doet te weerleggen, ten eerste omdat sommige trucs gewoon heel moeilijk aan te tonen zijn en ten tweede omdat we wel wat beters te doen hebben.

Via inductief redeneren weet echter iedereen met een gezond verstand dat Robbert gewoon een bedrieger is, en niets meer.
pi_34370562
Wat Robbert heeft laten zien op tv zijn inderdaad trucs, ben ik met je eens.
Maar wat weten wij nou echt van zijn jeugd, tot ongeveer zijn 14 e, ja wat pa geschreven heeft.
Maar is dat ook niet allemaal verdraaid?
Robbert moest presteren van pa en dan is de werkelijke waarheid verdraaien de simpelste oplossing, de zaak opblazen want dan zach pa er wel geld in.
Uit gesprekken met mensen die Robbert meegemaakt hebben in zijn vroegste jeugd maak je toch duidelijk op dat Robbert echt wel over gave beschikt.
Mijn mening is dan ook dat Robbert, door de druk van pa, doorgeschoten is.
Jammer, dat bijzondere mensen, door materialistische druk, zo doorslaan.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34370742
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Wat Robbert heeft laten zien op tv zijn inderdaad trucs, ben ik met je eens.
Maar wat weten wij nou echt van zijn jeugd, tot ongeveer zijn 14 e, ja wat pa geschreven heeft.
Maar is dat ook niet allemaal verdraaid?
Robbert moest presteren van pa en dan is de werkelijke waarheid verdraaien de simpelste oplossing, de zaak opblazen want dan zach pa er wel geld in.
Uit gesprekken met mensen die Robbert meegemaakt hebben in zijn vroegste jeugd maak je toch duidelijk op dat Robbert echt wel over gave beschikt.
Mijn mening is dan ook dat Robbert, door de druk van pa, doorgeschoten is.
Jammer, dat bijzondere mensen, door materialistische druk, zo doorslaan.
Gaven??? die jongen is van psychiater naar kliniek gesleept, hij was (is) eerder gewoon ernstig ziek!! Er zijn meerdere psychische diagnoses bij hem gesteld, ik zie geen reden om dat te wantrouwen.

Het is wel in- en in triest dat er nooit goed naar geluisterd is en dat die jongen niet de behandeling heeft gekregen die hij nodig had.
pi_34370876
Ik hoop dat jij eens een x perongeluk een Djin oproept ofzo
pi_34371052
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:32 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Gaven??? die jongen is van psychiater naar kliniek gesleept, hij was (is) eerder gewoon ernstig ziek!! Er zijn meerdere psychische diagnoses bij hem gesteld, ik zie geen reden om dat te wantrouwen.

Het is wel in- en in triest dat er nooit goed naar geluisterd is en dat die jongen niet de behandeling heeft gekregen die hij nodig had.
Waar haal jij dan de info vandaan dat er meerdere psychische diagnoses zijn gesteld?
Uit het boek van pa of via andere kanalen?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34371069
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Waar haal jij dan de info vandaan dat er meerdere psychische diagnoses zijn gesteld?
Uit het boek van pa of via andere kanalen?
Dat heeft die pa in meerdere interviews verteld, weet niet of het in dat verdoemde boek staat. Kwam volgens mij ook aan de orde in de 1ste aflevering van Er is zoveer meer.
pi_34371092
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:38 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat jij eens een x perongeluk een Djin oproept ofzo
Onder de gordel.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:48:34 #132
8875 Mdk
Smart-ass
pi_34371096
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:38 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat jij eens een x perongeluk een Djin oproept ofzo
Dan kan Robbert daar mooi een foto van maken zeker? Of moet ie er dan eerst eentje uitknippen?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_34371128
Ik vind trouwens dat Robbert zo snel mogelijk een flinke taakstraf moet worden opgelegd, zodat ie de schade kan vergoeden die alle Hoevense boeren hebben opgelopen door zijn gestamp in de velden.
pi_34371139
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:48 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Onder de gordel.
hoezo? Hij wil toch zo graag in contact met "the beyond" staan?
pi_34371148
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:32 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Gaven??? die jongen is van psychiater naar kliniek gesleept, hij was (is) eerder gewoon ernstig ziek!! Er zijn meerdere psychische diagnoses bij hem gesteld, ik zie geen reden om dat te wantrouwen.

Het is wel in- en in triest dat er nooit goed naar geluisterd is en dat die jongen niet de behandeling heeft gekregen die hij nodig had.
Het een sluit het andere niet uit
En wat is dan de behandeling? Volstoppen met pillen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34371173
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:48 schreef Mdk het volgende:

[..]

Dan kan Robbert daar mooi een foto van maken zeker? Of moet ie er dan eerst eentje uitknippen?
Volgens theorieén kan een djin evenmaal zichzelf geopenbaard te hebben door iedereen gezien worden. En niet enkel en alleen door mediums.
pi_34371336
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het een sluit het andere niet uit
En wat is dan de behandeling? Volstoppen met pillen?
Nee, zo'n opmerking getuigt van weinig respect voor de excellente staat van de psychologische behandelmethodes heden ten dagen. Ik heb geen idee hoe een specifiek probleemgeval als Robbert het beste behandeld kan worden, maar daar hebben heel veel slimme mensen heel hard voor gestudeerd. Een goede psychiater had Robbert makkelijk voor zijn uitglijers nu kunnen behoeden, en op veel subtielere wijze dan alleen maar "volstoppen met pillen".
pi_34371350
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:47 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat heeft die pa in meerdere interviews verteld, weet niet of het in dat verdoemde boek staat. Kwam volgens mij ook aan de orde in de 1ste aflevering van Er is zoveer meer.
Juist, pa dus.
Nu zijn we er met z'n alle inmiddels toch wel achter dat we alle informatie die van pa komt met een hele grote korrel zout moeten nemen?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34371368
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:50 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind trouwens dat Robbert zo snel mogelijk een flinke taakstraf moet worden opgelegd, zodat ie de schade kan vergoeden die alle Hoevense boeren hebben opgelopen door zijn gestamp in de velden.
Heb jij trouwens nog persoonlijk contact (gehad) met Randi en wordt je stuk nog vertaald naar het Engels?
pi_34371385
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:33 schreef soulsurvivor het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk wanneer je zegt. Ik geloof gedeeltelijk in Robberts gave.
Wat is jullie definitie van een gave?
Ik zelf bv weet vaak snel wat er in mensen omgaat en kan snel analyses
maken en lijnen doortrekken om tot bepaalde conclusies te komen. Dat gaat over het algemeen vanzelf. Daar hoef ik niet per definitie voor tegaan zitten.
Soms hoor je dan opmerkingen van: hoe weet jij dat?

Tja, ik denk dat ik snel bepaalde non- en verbale signalen opvang en met een hoop zelfkennis en projectie en analitisch vermogen tot conclusies kom.

Ik noem dit alles behalve paranormaal.
Misschien kan je het wel als een gave benoemen, maar niet buiten het normale om.
Ik geloof ook niet in het woord paranormaal, aangezien dat alles wat is, als normaal betitelt mag worden.

Daarom zou ik ook altijd afraden om naar zogenaamde mediums te gaan. Zeker wanneer je je laat leiden door wat zo'n medium beweerd. Maar infeite kan een medium niet meer zien dan wat er in je is en er nog eens verkeerde interpretaties aan kan geven ook.
En wat in je is, daar heb je geen ander voor nodig om daar achter te komen. Wellicht kan iemand je op zaken wijzen/zogenaamde blinde vlekken, maar dan zou ik liever naar een goede vriend gaan of een hulpverlener met een goed analitisch vermogen en mensenkennis en zijn inzichten ook zo benaderd. Waneer je deze zogenaamde paranormale gaves niet benoemt zoals ze zijn, zijn mensen IMO sneller geneigd om afhankelijk van zo'n figuur te worden dan hun eigen inzichten en verantwoordelijkheden te benutten.

Dit ff om te verwoorden hoe ik in het algemeen tegen deze readings aankijk.

Misschien en wellicht is het mogelijk om via een medium met overledenen of demonen te spreken.
Maar mocht dit waar zijn, begrijp ik het nut hier niet van.

Als er een belangrijke boodschap voor mij is, dan kunnen ze dat aan mij vertellen imo.
Met zo'n medium is het altijd nog maar de vraag of hij/zij het wel goed ziet en interpreteerd en of het zo wie zo wel uit een goede en betrouwbare bron komt.
Blindelings je heil zoeken in deze paragnosten en mediums lijkt mij hoe dan ook ongezond.
Ben het voor het grootste deel met je eens. Een gave wordt enkel paranormaal genoemd omdat het normale het nog niet kan verklaren. Verder zijn alle gaven bijzonder voor wie ze heeft en de mensen eromheen. Of die nou als paranormaal wordt gezien of niet.

Maar.... niet alle mensen hebben die gevoeligheid in even sterke mate of durven er niet op te vertrouwen dat ze zelf zaken kunnen ervaren en zoeken daarom een medium. Of misschien wel voor een second opinion. In geval van ziekte is het niet slecht als men niks heeft kunnen vinden maar met een advies van bijvoorbeeld een Robbert terug naar de arts kan gaan om te zeggen: kijk hier of daar nog es naar.

En verder kun je je idd afvragen hoe het zit met de interpretatie van een medium. Want ook die kan een eigen mening projecteren op een client.
Stel dat een medium ziet dat je ergens mee bezig hebt dat op jouw pad ligt maar het medium is het daar niet mee eens. Dan zal dat medium misschien zeggen: Ik zie dat je daar en daar mee bezig bent, maar het lijkt me beter voor je als je ermee stopt. Terwijl dat misschien helemaal niet perse goed is voor de client maar enkel de mening over een onderwerp van het medium zelf weerspiegelt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34371429
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Juist, pa dus.
Nu zijn we er met z'n alle inmiddels toch wel achter dat we alle informatie die van pa komt met een hele grote korrel zout moeten nemen?
Waarom zou die pa daar over liegen? Hij heeft er eerder baat bij om het achter te houden. Heb je de eerste aflevering van Er is zoveel meer gezien? Dat begint met een interview met de hele familie, en daarin komt dit meerdere malen aan de orde.
pi_34371446
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:58 schreef Stenny het volgende:

[..]

Heb jij trouwens nog persoonlijk contact (gehad) met Randi en wordt je stuk nog vertaald naar het Engels?
Ja hij had mij toen gemaild. Maar ik heb het stuk niet vertaald omdat jij me ervan hebt overtuigd dat die man geen haar beter is dan Robbert zelve.
pi_34371473
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja hij had mij toen gemaild. Maar ik heb het stuk niet vertaald omdat jij me ervan hebt overtuigd dat die man geen haar beter is dan Robbert zelve.
Inderdaad wil ik iedereen die oprechte interesse heeft in parapsychologie waarschuwen voor het belachelijk-makende toontje van Zwarte Meester Randi. Wat men ook zelf kan vaststellen door deze site door te nemen: http://www.randi.org
pi_34371611
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Waarom zou die pa daar over liegem? Hij heeft er eerder baat bij om het achter te houden. Heb je de eerste aflevering van Er is zoveel meer gezien? Dat begint met een interview met de hele familie, en daarin komt dit meerdere malen aan de orde.
Ik weet niet op pa daar baat bij zou hebben, het zou voor hem een goed excuus kunnen zijn (gezien zijn eisen voor een hoge opleiding).
En omdat pa bekend staat als zeer dominant persoon zou ik er niet van te kijken staan dat hij dat de hele familie oplegt.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34371646
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:28 schreef Stenny het volgende:
Dit is een Freudiaanse verspreking, ver graancirkeling van Robbert, kijk eens naar de achterste vorm, waar doet je dat aan denken?





http://www.dcca.nl/2005/hoeven/hoev2-nl.htm
pi_34371678
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik weet niet op pa daar baat bij zou hebben, het zou voor hem een goed excuus kunnen zijn (gezien zijn eisen voor een hoge opleiding).
En omdat pa bekend staat als zeer dominant persoon zou ik er niet van te kijken staan dat hij dat de hele familie oplegt.
Nee sorry, dat vind ik te ver gezocht.
pi_34372012
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee sorry, dat vind ik te ver gezocht.
Oke, is je goed recht, ik denk er alleen anders over.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34372029
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja hij had mij toen gemaild. Maar ik heb het stuk niet vertaald omdat jij me ervan hebt overtuigd dat die man geen haar beter is dan Robbert zelve.
Zonde.
pi_34372266
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:25 schreef Mudman het volgende:

[..]

Zonde.
Iedereen is vrij om het alsnog te vertalen en naar hem op te sturen hoor, van mij mag het.
pi_34372318
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Oke, is je goed recht, ik denk er alleen anders over.
Ik twijfel er vooral niet over omdat ik het een bijzonder geloofwaardig verhaal vind. We weten nu dat Robbert de boel bij elkaar heeft verzonnen en bedrogen, en dat kan in mijn ogen alleen als er psychisch iets aan de hand is. Dat er dus artsen zijn geweest die in zijn jeugd hebben vastgesteld dat er iets mis is met Robbert, vind ik erg in de lijn der verwachting liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')