Mijn review van live-show 4, die ik net heb zitten kijken omdat ik gisteren bij Vrienden van Amstel zat:
coole en hilarische introfilmpjes
![]()
Christon als Axl Rose en Harm als Ozzy
![]()
Chantal
1. Rafaella: veel beter als de afgelopen twee shows maar toch heeft haar stem op kleine momentjes iets valsig... wel een goede performance, ze zag er ook erg leuk uit
2. Christon: Zijn kleding was een bijeengeraapt zootje... Maik de Boer denkt dat een leren jack genoeg is voor een Rock-uitstraling
![]()
Christon was zowaar te pruimen vanavond, ook beter dan de afgelopen weken, zijn stem paste goed bij het nummer...
3. Rock past niet bij Angelique maar zij heeft de gave om een lied helemaal haar eigen stijl te geven.
Erg goed gedaan.
4. Aaron: Alleen al voor het feit dat ie Gavin Degraw rock vindt had ie exit gemogen
![]()
Het valt me nu op dat hij elk liedje op dezelfde manier zingt en daarbij dezelfde bewegingen maakt dus het wordt een beetje saai. De performance paste totaal niet bij het nummer. Niet slecht gezongen maar ik kon er niet warm van worden... hij haalde de ziel uit het nummer
5. Serge: vorige week vond ik hem goed, deze week ging het ook bij lange na niet slecht eigenlijk al past het genre totaal niet bij hem. Serge moet het toch vooral van zijn performance hebben en zijn looks en niet van stem...
6. Floortje heeft toch wel de beste stem van de finalisten maar het is een beetje het suffe-dozen imago waar ik me aan irriteer... het begin was niet best maar ze maakte het helemaal goed in het tweede gedeelte... ik denk dat ze het gewoon gaat winnen eigenlijk, maar het is niet mijn idool... dat janksmoelerige gezicht bij de jury-commentaren moet ze ook eens achterwege laten
7. Marescha koos een schreeuw-nummer. De afgelopen weken blonk ze uit in schreeuwen en uithalen en juist nu het mocht deed ze het veel te weinig... niet heel slecht gedaan maar ook zij haalde net als Aaron een beetje de ziel uit het nummer
8. Mijn idool (zoals jullie wel weten) Ellen maar ik zal het objectief bekijken en dan nog vind ik dat ze het geweldig heeft gedaan. Ze wordt in mijn ogen zwaar ondergewaardeerd door de jury. Haar performances worden met de week beter. Ze zag er weer
![]()
uit
Complete bullshit trouwens van Erik tijdens het commentaar want hij zit daar toch om zijn eigen mening te geven en hij hoeft niet te zeggen wat het publiek in zijn ogen denkt. Ellen durft tenminste te kiezen voor een nummer wat echt in het genre past... en niet zo'n halfzacht rocknummer dat Floortje zong
9. Harm is als typetje helemaal goed (Ozzy
![]()
) maar qua stem en performance heb ik het er een beetje mee gehad. Vond het niet best, hij verneukte het nummer gewoon
Concluderend op basis van vanavond hadden Marescha, Aäron, Harm of Serge op de bank mogen zitten. Ellen en Christon zaten er zwaar onterecht op basis van vanavond maar kijkend naar de afgelopen weken kan ik wel leven met de exit van Christon