abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35577689
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:36 schreef AirRaid het volgende:
hoe krijg ik [afbeelding] ongeveer als [afbeelding]

dus dat het plaatje die boog onderaan heet
Hoe bedoel je? je eerste plaatje in de vorm van dat schild van het 2e plaatje? Als ik jou was zou ik het makkelijk houden, en de 2 plaatjes over elkaar leggen als layers. Dan de buitenkant van het schild selecter (dus alles behalve het schild, met je toverstafje ernaast klikken) en dan op de layers van je 1e plaatje op delete drukken.. of is dit te makkelijk uitgelegt?
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:46:06 #103
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_35590383
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:58 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? je eerste plaatje in de vorm van dat schild van het 2e plaatje? Als ik jou was zou ik het makkelijk houden, en de 2 plaatjes over elkaar leggen als layers. Dan de buitenkant van het schild selecter (dus alles behalve het schild, met je toverstafje ernaast klikken) en dan op de layers van je 1e plaatje op delete drukken.. of is dit te makkelijk uitgelegt?
Nee ik denk dat het iets te moeilijk is uitgelegd, het idee is wel goed, maar dat iedee kan makkeljker.

1: Leg de plaatjes over elkaar als layers, het plaatje met de boog als bovenste layer.
2. Selecteer de magic wand (of toets W) klik dan met de magic wand buiten het schild en druk dan op delte.
Als het goed is heb je alleen het scild nog over en de achtergrond is weg.
3 Houd nu de CTR-Toets in en klik op de layer van je Schild
Als het goed is, is nu je schil geselecteerd
4. klik nu op het oogje naast de layer van jouw schild
Als het goed is is nu je scild voor even uit beeld
5. Klik nu op de layer die onder je layer is met je verdwenen schild.
6. druk nu de toetsen CTRL + SHIFT + I tegelijk in en je selectie is ongekeerd.
7. druk nu op delete

Als het goed is heb je nu je vorm zoals je dat wilt hebben.

Als de selectie te klein is geweest, dan moet je Ctrl + T indrukken voordat je aan stap 3 begint.
Zo ku je de grootte aanpassen met CTRL + I

Succes !
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:48:24 #104
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35590498
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_35592643
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:51:21 #106
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_35600985
Heb hier een gifje wat ik wil bewerken maar hoe krijg ik alle layers van dat gifje in PS
In imageready opent ie het wel in 8 layers maar bewerken in Imageready is kut
?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_35602348
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Steve-O het volgende:
Heb hier een gifje wat ik wil bewerken maar hoe krijg ik alle layers van dat gifje in PS
?
Je bedoelt een animated GIF?

Openen in ImageReady, en daarna met Ctrl-Shift-M opent ie 'm incl lagen in Photoshop.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:36:35 #108
124655 DarkManta
pi_35602402
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Steve-O het volgende:
?
Welke versie van Photoshop heb je? Het is bij photoshop CS2 namelijk mogelijk om gewoon een gifje bestandje te bewerken alsof je het in Imageready zou bewerken, namelijk (CTRL + SHIFT + M). Met dat verschil dat je geen animatie effecten er in gooit, maar gewoon je effecten die je kent zoals blurring e.d.

Bij de vroegere versies van PhotoShop is het een kwestie om van elke layer in ImageReady om die apart te bewerken.

Dus je hebt ik noem maar wat, 30 layers in je animatie, dan heb je een hele korte animatie maar goed, het gaat even om het idee.

Layer 30 doe je copy (CTRL + C ) in image ready. New image in photoshop,( als het goed is heb je meteen de juiste image-size) vervolgens paste je je layer uit je Clipboard ( CTRL + V )

De CS versies van Photoshop zie je meteen direct resultaat in Image-Ready, dus je hoeft niet eens Copy paste toe te passen maar gewoon CTRL + SHIFT + M

Versie 7 en lager moet je helaas wel weer copy paste toepassen als je vanuit Photoshop je frame (layer, plaatje) hebt bewerkt en terug wilt zetten in Image Ready.

Als je er niet uitkomt kan ik wel eens een tutorial schrijven. *onder voorbehoud, daar ik het best druk heb.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:45:37 #109
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_35602641
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:36 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Welke versie van Photoshop heb je? Het is bij photoshop CS2 namelijk mogelijk om gewoon een gifje bestandje te bewerken alsof je het in Imageready zou bewerken, namelijk (CTRL + SHIFT + M). Met dat verschil dat je geen animatie effecten er in gooit, maar gewoon je effecten die je kent zoals blurring e.d.

Bij de vroegere versies van PhotoShop is het een kwestie om van elke layer in ImageReady om die apart te bewerken.

Dus je hebt ik noem maar wat, 30 layers in je animatie, dan heb je een hele korte animatie maar goed, het gaat even om het idee.

Layer 30 doe je copy (CTRL + C ) in image ready. New image in photoshop,( als het goed is heb je meteen de juiste image-size) vervolgens paste je je layer uit je Clipboard ( CTRL + V )

De CS versies van Photoshop zie je meteen direct resultaat in Image-Ready, dus je hoeft niet eens Copy paste toe te passen maar gewoon CTRL + SHIFT + M

Versie 7 en lager moet je helaas wel weer copy paste toepassen als je vanuit Photoshop je frame (layer, plaatje) hebt bewerkt en terug wilt zetten in Image Ready.

Als je er niet uitkomt kan ik wel eens een tutorial schrijven. *onder voorbehoud, daar ik het best druk heb.
Ctrl Shift M Werkte voor mij (PS 8)
Thnx iig
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:00:01 #110
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_35604880
tvp
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_35612233
Ik heb hier een stuk of 20 foto's en die moeten allemaal naar dezelfde resolutie toe, en met moeten een witte border krijgen van 1px. Ik heb zitten kijken of het met een batch kan ofzo, maar het lukte niet. Iemand hier een ideetje?
pi_35612734
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik heb hier een stuk of 20 foto's en die moeten allemaal naar dezelfde resolutie toe, en met moeten een witte border krijgen van 1px. Ik heb zitten kijken of het met een batch kan ofzo, maar het lukte niet. Iemand hier een ideetje?
ja, het verkleinen moet idd met batch. En dan in combinatie met een "action" om overal een witte rand om te maken moet het makkelijk lukken. Wil vragen aan iemand anders om, als het niet lukt, de stappen op een rijdtje te zetten, want ik moet helaas nu gaan werken. ZO niet leg ik je het vanavond uit!
pi_35612864
oke thx
pi_35614408
ik vat h'm nog (steeds) niet
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:06:00 #115
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_35618375
Of maak een droplet. File>Automate>Create Droplet
sla hem bv op op je bureaublad en sleep de foto's op je droplet.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_35618908
Maar.... waar kan ik de grootte instellen enz...??
kSnap er ff helemaal niets meer van
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:28:40 #117
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_35619305
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Maar.... waar kan ik de grootte instellen enz...??
kSnap er ff helemaal niets meer van
je moet eerst een action maken.
Kies onder [set: ] bij create droplet de naam van de map waar je je action in hebt gemaakt.

Onder [action: ] kies je de naam van de action die je gegeven hebt.
gelijk
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2006 @ 20:44:27 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35619945
Kan ik hier ook een request kwijt? Mijn photoshop skills zijn namelijk niet zo groot.

Ik zou graag een logootje, een knop en een tussenheadertje in een 'crystalized' look, of te wel glasachtig willen hebben

Dit idee dus

Kan iemand me hiermee helpen?
pi_35620371
je kunt natuurlijk effe op good-tutorials.com en tutorialized.com zoeken op "crystalize", je zult vast wel wat vinden
pi_35620439
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

je moet eerst een action maken.
Kies onder [set: ] bij create droplet de naam van de map waar je je action in hebt gemaakt.

Onder [action: ] kies je de naam van de action die je gegeven hebt.
ok gelukt, het lukte mij niet om een action te maken, maar op GoT vond ik een kleine oefening. thx for the help
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2006 @ 20:59:51 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35620456
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:57 schreef Incolumis het volgende:
je kunt natuurlijk effe op good-tutorials.com en tutorialized.com zoeken op "crystalize", je zult vast wel wat vinden
Ja.... maar ik kan het niet.
Ik heb geen grafisch inzicht

Ik kan wel weer leuk technisch PHP'en. Zo heeft iedereen zijn kwaliteiten.
Uiteraard kom ik met veel gekut wel tot een bepaald resultaat, maar niet tot een resultaat rijp voor publicatie.

Dus vraag ik of er hier iemand is welke me kan helpen door dit voor me te maken.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:00:56 #122
124655 DarkManta
pi_35620498
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan ik hier ook een request kwijt? Mijn photoshop skills zijn namelijk niet zo groot.

Ik zou graag een logootje, een knop en een tussenheadertje in een 'crystalized' look, of te wel glasachtig
Kun je heel makkelijk zelf

1 Open een nieuw leeg document
2 maak een nieuwe layer aan.
3 Selecteer de ovale selectietool, kun je `m niet vinden klik op de rechtermuisknop op de vierkante selectietool en je ziet een lijstje met selctie-vormen.
3. Maak een cirkel met de ovale selctietool in je nieuwe layer
4, toets D, selcteer de opvul tool, dus dat emmertje je weet wel enzo.
5, vul je selectie met het liefst een zwarte kleur of in ieder geval een donkere kleur. En toets vervolgens CTRL + D ( dit de-selecteert om het zo even te zeggen)
6. Nu selecteer je in je menubalk Layer---->Layerstyle----->blending options----> Styles. Als het goed is zie je allerlei stijlen van layer-blendings.
7. Als er geen glas-achtige bij staat, niet meteen gaan huilen of met dingen gaan gooien of bier gaan drinken, maar even naast je styles op het pijltje drukken.
8. Selecteer load styles---> selecteer glass buttons en vervolgens Append selecteren als je die optie krijgt. Deze Optie zorgt er namelijk voor dat ie je nieuwe style toevoegt bij je oude styles. ANders heb je alleen je nieuwe styles.
9. Kies nu je glas-stijl uit.

Afhankelijk van je image-size (resolutie), kan het zijn dat je niet het gewenste effect krijgt.
Daarvoor moet je even spelen in je blending opties met de Bevel and Emboss.

Succes!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2006 @ 21:02:29 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35620553
Ok, ik kan hier dus duidelijk GEEN requests plaatsen.
pi_35624988
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:24 schreef Ranja_Ranja het volgende:
ik vat h'm nog (steeds) niet
Lijkt misschien heel verhaal.. maar als je het eenmaal hebt gedaan spreekt alles voor zich en is het makkelijk te gebruiken.

• van te voren alle foto’s in 1 map plaatsen
  • Open een foto in photoshop om een action te maken
  • via window >> action, een “actie” opnemen door op het pijltje rechts bovenaan het windowtje te klikken en voor “new action” te kiezen en te bevestigen met “record”
  • via image >> image size je foto resizen naar het gewenste formaat
  • nu kan je je border maken van 1 pixel
  • action stoppen door in het action window op stop te drukken
  • action voor de zekerheid opslaan
  • foto sluiten
  • open batch via file >> automate >> batch
  • selecteer juiste set en juiste action
  • source op “folder” zetten en d.m.v choose de juiste map aangeven waar alles in staat (stap 1)
  • destination ook op “folder” zetten en d.m.v choose de map aangeven waar het opgeslagen moet worden
  • aangeven hoe de file’tjes moeten heten en hoe ze genummert moeten worden
  • als laatste op “OK”
  • "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_35625082
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
    Misschien moet je een keer beginnen om de TT te lezen!! Zoals je ziet en leest willen we je best op weg helpen, we willen je overal door heen slepen, hoe moeilijk het ook is, maar moet je natuurlijk wel zelf je best er voor willen doen. Zo niet.. zit je hier aan het verkeerde adres. Doei
    pi_35626933
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:26 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Lijkt misschien heel verhaal.. maar als je het eenmaal hebt gedaan spreekt alles voor zich en is het makkelijk te gebruiken.

• van te voren alle foto’s in 1 map plaatsen
  • Open een foto in photoshop om een action te maken
  • via window >> action, een “actie” opnemen door op het pijltje rechts bovenaan het windowtje te klikken en voor “new action” te kiezen en te bevestigen met “record”
  • via image >> image size je foto resizen naar het gewenste formaat
  • nu kan je je border maken van 1 pixel
  • action stoppen door in het action window op stop te drukken
  • action voor de zekerheid opslaan
  • foto sluiten
  • open batch via file >> automate >> batch
  • selecteer juiste set en juiste action
  • source op “folder” zetten en d.m.v choose de juiste map aangeven waar alles in staat (stap 1)
  • destination ook op “folder” zetten en d.m.v choose de map aangeven waar het opgeslagen moet worden
  • aangeven hoe de file’tjes moeten heten en hoe ze genummert moeten worden
  • als laatste op “OK”
  • helemaal te gek, maar ik had het al
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:59 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

ok gelukt, het lukte mij niet om een action te maken, maar op GoT vond ik een kleine oefening. thx for the help
    pi_35626968
    Maar ja, weet wat geleerd
    Ik wip vast nog wel een keertje langs
    pi_35627040
    Geeft niet, maar als je vaker meerdere foto's de zelfde behandeling moet geven, zou ik het zeker proberen. Succes verder
    pi_35642426
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef cosmick het volgende:
    Ik heb deze 'bloedvlekken' niet zelf getekend; dit zijn brushes die ik gewoon gedownload heb (ook die strepen)..

[afbeelding]

Zijn veschillende sites die die dingen aanbieden.. zal er ff naar zoeken (niet gebookmarked op mn laptop).
    Waar heb je dat lettertype vandaan dan?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 maart 2006 @ 15:50:15 #130
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_35644703
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Misschien moet je een keer beginnen om de TT te lezen!! Zoals je ziet en leest willen we je best op weg helpen, we willen je overal door heen slepen, hoe moeilijk het ook is, maar moet je natuurlijk wel zelf je best er voor willen doen. Zo niet.. zit je hier aan het verkeerde adres. Doei
    Je hoeft niet zo overtrokken te reageren hoor. Ik VRAAG ook netjes of ik hier een request kwijt kan. Ik vraag dus niet om hulp, nee ik vraag of iemand wat voor mij wil maken.

Blijkbaar kan dat hier niet. Dus zit ik inderdaad in het verkeerde topic. Een andere recent topic van photoshop goeroes stond er niet en het deign subforum bestaat niet meer he.

Hoef je niet boos te worden.

Kusje kroel.
      donderdag 2 maart 2006 @ 17:19:23 #131
    124655 DarkManta
    pi_35648221
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo overtrokken te reageren hoor. Ik VRAAG ook netjes of ik hier een request kwijt kan. Ik vraag dus niet om hulp, nee ik vraag of iemand wat voor mij wil maken.

Blijkbaar kan dat hier niet. Dus zit ik inderdaad in het verkeerde topic. Een andere recent topic van photoshop goeroes stond er niet en het deign subforum bestaat niet meer he.

Hoef je niet boos te worden.

Kusje kroel.
    En omdat juist dit topic bedoelt is voor, nou jah de TT zegt het al. Gerelateerd aan PhotoShop dus en niet gerelateerd is om artiesten iets vrijwillig voor je willen maken.

Vandaar dat er mensen zijn, in dit geval was ik het dat ik je een wijze liet zien (gerelateerd aan Photoshop) om het zelf te kunnen i.pv. dat je er iemand voor vraagt.

Meestal zijn vragen zoals, wil je dat voor mij maken of design-en of whatever niet kosteloos.
    Het topic zoals in US loopt, het bewerk hier.... topic is op vrijwillige basis en si voor sommige artiesten een goede oefening.

Wil je daar een professioneel briefje aan plakken, dan ziet het geheel al meteen anders uit, waarom hoef ik denk niet uit te leggen.

Vandaar mijn reactie dat je in een paar simpele stappen, voor een nogal vrij simpel werkje zelf kan doen. En wil je het niet zelf doen of kun je het niet of wat dan ook, dan zou ik zeggen...

Cliché, maar open er een topic over, mods doen hun werk etc. en je ziet wel wat er gebeurt.

Overtrokken reageren deed óók jij tegenover Eastwood.
    No offense, misschien doe ik het nu ook wat absoluut niet de bedoeling, de bedoeling is dat het geheel in balans staat.

Toch adviseer ik je om zelf eens te proberen wat jij wilt, want je mist echt heel veel Photoshop plezier op het moment dat het je zelf lukt wat jij voor ogen hebt.

Photoshop ON!
      donderdag 2 maart 2006 @ 20:49:41 #132
    28946 mirelia
    Neehee ik ben geen vrouw!!
    pi_35655727
    Ik maak zelf gokkasten voor op de PC (zie www.fruity.nl)
    Nu heb ik een dringende vraag
    Ik maak nu alle lampen op de kast door eerst een selectie te maken donker en dat is voor als de lamp uit is
    Daarna maak ik een selectie transparant en die verlicht ik en plak ik weer op de donkere zodat ik een aan-versie heb

Eigenlijk moet ik nu voor een bepaald gedeelte op de kast een transparante BMP hebben maar dat bestaat niet.
    Als workaround gebruik ik de blauwe achtergrond 0000FF
    Het probleem waar ik nu tegnaanloop is dat de randjes blauw blijven na het uitgummen van de onnodige achtergrond
    Ik kan bij het gummen geen anti-aliassing of iets ontdekken
    Weet iemand raad

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt
    Shuffle up and deal!!!
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 maart 2006 @ 21:15:26 #133
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_35656741
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:19 schreef DarkManta het volgende:

[..]

En omdat juist dit topic bedoelt is voor, nou jah de TT zegt het al. Gerelateerd aan PhotoShop dus en niet gerelateerd is om artiesten iets vrijwillig voor je willen maken.

Vandaar dat er mensen zijn, in dit geval was ik het dat ik je een wijze liet zien (gerelateerd aan Photoshop) om het zelf te kunnen i.pv. dat je er iemand voor vraagt.

Meestal zijn vragen zoals, wil je dat voor mij maken of design-en of whatever niet kosteloos.
    Het topic zoals in US loopt, het bewerk hier.... topic is op vrijwillige basis en si voor sommige artiesten een goede oefening.

Wil je daar een professioneel briefje aan plakken, dan ziet het geheel al meteen anders uit, waarom hoef ik denk niet uit te leggen.

Vandaar mijn reactie dat je in een paar simpele stappen, voor een nogal vrij simpel werkje zelf kan doen. En wil je het niet zelf doen of kun je het niet of wat dan ook, dan zou ik zeggen...

Cliché, maar open er een topic over, mods doen hun werk etc. en je ziet wel wat er gebeurt.

Overtrokken reageren deed óók jij tegenover Eastwood.
    No offense, misschien doe ik het nu ook wat absoluut niet de bedoeling, de bedoeling is dat het geheel in balans staat.

Toch adviseer ik je om zelf eens te proberen wat jij wilt, want je mist echt heel veel Photoshop plezier op het moment dat het je zelf lukt wat jij voor ogen hebt.

Photoshop ON!
    Je leest een hoop dingen welke er niet zijn.
    Elk zichzelf respecterend forum heeft een 'request' sectie. Waarin de mindere goden de goeroe's vragen om iets te maken.

Inderdaad ontbreekt dat op dit moment. Ik zit vaak in het php topic waarin we ook mensen aansporen hetzelf te doen. Ik heb dus ook de intentie om daarvoor een request topic te openen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er volledige website codes worden gevraagd in dat request topic, net zo min als het de bedoeling is dat er volledige website DESIGNS gevraagd worden.

Anyway, ik zie niet waar IK overtrokken heb gereageerd. Ik vraag of ik een request kan plaatsen. Vervolgens beginnen mensen over zelf doen, waarop ik duidelijk aangeef dat dat niet de bedoeling is. Wanneer mensen dan heel agressief gaan doen, zeg ik heel simpel 'Ok, request zijn dus NIET mogelijk'

Maar ik heb er eigenlijk al geen zin meer in

Ik ken wel wat freelancers en die gun ik nu liever een paar 100 euro dan dat ik hier een of andere armlastige scholier het klusje voor een knaak en een bounty laat opknappen.
      donderdag 2 maart 2006 @ 21:45:24 #134
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35657865
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 20:49 schreef mirelia het volgende:
    Ik maak nu alle lampen op de kast door eerst een selectie te maken donker en dat is voor als de lamp uit is
    Daarna maak ik een selectie transparant en die verlicht ik en plak ik weer op de donkere zodat ik een aan-versie heb

Eigenlijk moet ik nu voor een bepaald gedeelte op de kast een transparante BMP hebben maar dat bestaat niet.
    Het probleem waar ik nu tegnaanloop is dat de randjes blauw blijven na het uitgummen van de onnodige achtergrond
    Weet iemand raad

gebeurt het ook als je de onnodige achtergrond selecteerd en dan delete?
    gelijk
      donderdag 2 maart 2006 @ 22:13:00 #135
    124655 DarkManta
    pi_35659033
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 20:49 schreef mirelia het volgende:

Weet iemand raad

De onnodige achtergrond kun je ook selecteren met bijvoorbeeld de magic-wand.
    Deze tool selecteert het gedeelte waarbij de pixelinformatie zo dicht mogelijk komt bij naastliggende pixelinformatie.

Met andere woorden, pixel blauw en zijn buurman pixel lichtblauw vergelijkt de magic-wand in hoeverre de twee pixels overeen komen qua informatie.

Pixel blauw heeft als informatie 0000FF, zijn buurman pixel lichtblauw heeft als informatie 0607FF.
    Magic-Wand tool vergelijkt deze 2 waardes en rond ze af op het gemiddelde (Gebruiker kan de berekening zelf instellen). M.a.w. Magic-wand tool zal dus alles wat in de buur komt van blauw selecteren, afhankelijk of de gebruiker instelt op een hoger vergelijkingsniveau.

Met dit gegeven is het nu alleen een kwestie dat de magic-wand tool ook die informatie selecteert die moeilijk te vergelijk zijn. (denk bijvoorbeeld aan zwart met informatie 000000)
    Op dat moment kun je the Feather inzetten als je reddende engel.

The Feather tool doet eigenlijk niks anders (het zegt het eigenlijk al) vervagen en dus ook een beetje een overgang creëren waar de magic-tool meer moeite mee heeft.

Leuk al die bla bla er om heen maar hoe doe ik dat, want dát vraag ik eigenlijk?

Very simpel eigenlijk, selecteer de magic-wand ( of toets W) en selecteer dat gedeelte wat jij kwijt wilt, bijvoorbeeld heel veel blauw in lucht of water.

Nu toets je CTRL + ALT + D, deze toetsencombinatie zorgt voor de activatie van de Feather tool.
    Stel nu je waarde in op 2 pixels ( even om voorzichtig mee te beginnen, afhankelijk van de resolutie van je document, kan de waarde 2 varriën). En toets nu delete, je zult zien dat er een bepaalde overgang is.

Niet te vreden? Toets CTRL + Z en je ducument heeft zijn oude staat weer terug en je kunt eens proberen om je Feather instellingen te verhogen of te verlagen en kijken of dat het gewenste effect geeft wat jij voor ogen had.

Mocht dat totaal niet werken voor jou, dan kun je nog altijd over gaan op een iets meer geëvanceerder techniek en dat is Masking.

Masking is voor proffesionals zowel hobby-isten ondenkbaar bij het manipuleren van foto`s.

Maar probeer eest the feather, misschien dat iemand anders of ik de tijd hebben om je dan de techniek van het Masking globaal uit te leggen. Waarom globaal? Omdat de techniek masking wel eens onderschat wordt en nogal laconiek gereageerd wordt, dat het makkelijker en sneller kan.

Klopt voor de helft, maar met masking kun je zo in detail treden dat het gewoon niet onbruikbaar mag blijven.

Photoshop all the way!
      donderdag 2 maart 2006 @ 22:21:15 #136
    124655 DarkManta
    pi_35659343
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je leest een hoop dingen welke er niet zijn.
    Elk zichzelf respecterend forum heeft een 'request' sectie. Waarin de mindere goden de goeroe's vragen om iets te maken.

Inderdaad ontbreekt dat op dit moment. Ik zit vaak in het php topic waarin we ook mensen aansporen hetzelf te doen. Ik heb dus ook de intentie om daarvoor een request topic te openen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er volledige website codes worden gevraagd in dat request topic, net zo min als het de bedoeling is dat er volledige website DESIGNS gevraagd worden.

Anyway, ik zie niet waar IK overtrokken heb gereageerd. Ik vraag of ik een request kan plaatsen. Vervolgens beginnen mensen over zelf doen, waarop ik duidelijk aangeef dat dat niet de bedoeling is. Wanneer mensen dan heel agressief gaan doen, zeg ik heel simpel 'Ok, request zijn dus NIET mogelijk'

Maar ik heb er eigenlijk al geen zin meer in

Ik ken wel wat freelancers en die gun ik nu liever een paar 100 euro dan dat ik hier een of andere armlastige scholier het klusje voor een knaak en een bounty laat opknappen.
    Kan misschien zijn, maar dat hoef ik niet te weten dat ik een hoop dingen lees die er niet zijn.

Maar één ding is wel duidelijk, en dat is dat je reactie ook anders geformuleerd kan worden in die zin dat andere mensen niet de indruk krijgen dat je zelf ondankbaar overkomt of als iemand die laconiek overkomt en het allemaal niet boeit maar meteen zijn zin wil hebben.

Gevolg van jouw onderstaande reactie:
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
    Hebben we kunnen lezen van een andere user.
    Waarbij ik van mening ben dat meerdere users dezelfde opvatting interpreteren.

Jammer dat je het nu al opgeeft en niet de moeitte hebt genomen om het zelf te proberen of om het knopje Nieuw Topic aan te klikken.

Misschien had 1 van de 2 opties vruchten afgeworpen.

Veel succes met de freelancers.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 17:06:24 #137
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_35684666
    ben op zoek naar de functie om dingen te vervormen in een foto. dus dat je iemand zijn wangen op kunt blazen en zijn neus veel smaller kunt maken. daar is een hele handige voor maar welke?
    Remlof is een Spellings Nsb'er
    pi_35685114
    Filter -> Liquify
    Shift + Ctrl + X
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
      vrijdag 3 maart 2006 @ 17:26:06 #139
    124655 DarkManta
    pi_35685277

Er werden vragen gesteld over het volgend bovenstaand boorbeeld.

Hoe heb je dat effect gemaakt? Met die nullen en eentjes over het gezicht en zo dat het lijkt alsof een soort in 3d programma is gemaakt. Het doet me een beetje denken aan The Matrix.

Eerlijk gezegd is het voor mij simpel, en ik was er dan ook snel mee klaar. Alleen een tutorial daar over schrijven is niet zo simpel, in die zin dat ik dacht dat he ook zo snel zou gaan.

Door mijn enthousiasme vergat ik effe dat wanneer je een Tutorial schrijft, dat je het ook goed moet doen en anders maar niet doen.

Omdat er toch iets meer bij komt kijken dan een simpel glas of rook effect, zal ik het in delen opsplitsen.

Voordat ik begin neem ik aan dat je basis van photoshop wel kent, zodat ik niet hoef uit te leggen hoe je een document ( je foto ) opent of hoe je een filter toepast.

First gaan we een layer maken, layers zijn 1 van je belangrijke sleutels om professioneel ogende bewerkingen te krijgen. Sterker nog, je zult er niet aan ontkomen, zodra je al koppie pasta (copy / paste) uitvoert is je gekopieërd onderdeel al in een layer geplaatst.

* Je hebt je document geopend en de volgende stap is dat je CTRL + A toetsen indrukt. Dit zorgt er voor dat je alles selecteert.

* Nu komt de "'bekende koppie pasta" en je drukt dus op de toetsen CTRl + C vervolgens op CTRL + V en je layer is al een feit.

* Nu je een klein beetje ervaring hebt met een layer, maken we eens een nieuwe layer door CTRL + SHIFT + N in te toetsen.
    Mocht je geen layers zien, ram even op F7

* Deze layer gaan we vullen met zwart. Dit doen we door op toets D te drukken en vervolgens SHIFT + G, zorg dat je het emmertje hebt, heb je deze niet nog eens op SHIFT + G rammen.

* Klik nu je lege layer aan, herkenbaar aan het schaakbord (aanduiding voor transparant), zie je geen Layers? Dan heb je niet opgelet en niet op de toets F7 gedrukt.
    Vervolgens klik je met je linkermuistoets in je document en je layer is nu gevuld met de kleur zwart.

Mocht deze nu wit zijn, dan zie je in je Tool-Menu een zwart en een wit vierkant elkaar overlappen, dit zijn je kleuren waar je mee werkt op het moment. rechtsdaarboven zie je in het klein 2 wisselpijltjes, als je daar op klikt dan... dat hoef ik toch niet uit te leggen, toch?

En herhaal de voorgaande stap nogmaals, is ie nu wel zwart?

* Kijk nu eens in je layer menu, daar zie je 3 layers;
    1 je achtergrond (je origineel document)
    2 je copy van je achtergrond
    3 je zwart gevulde layer

In je document is het gewoon zwart. De werkmethode is omslachtig, maar dit heb ik bewust gedaan. Om zo, je dan een beetje met layers te laten spelen, vandaar nu het volgende.

De 2e layer daar klik je met je linker-muistoets op. Houd de linkermuistoets vast en sleep de 2e layer naar boven en laat dan de linkermuistoets los.
    Wat eerst zwart was, zie je nu weer je foto.

*Eerst gaan we de achtergrond verwijderen, zodat deze zwart wordt. Dit kan ook op verschillende manieren, het liefst met masking maar daar kom ik later even in het kort op terug.
    Nu gaan we de achtergrond op een simpele manier verwijderen, namelijk met de Eraser-Tool (SHIFT + E ) Afhankeljk van de versie van Photoshop heb je in de CS 2 versie een background eraser-tool, daar zou je ook eens mee kunnen spelen.

In ieder geval gaan we verder met de Eraser-tool.

*Zorg voor een soft-round-brush met airbrush, bovenstaand plaatje verschaft de enige verduidelijking. een wat?

Je eraser-tool beschikt ook over zogenaamde kwasten (brushes), door een zachte ronde kwast te kiezen met het effet van airbrush zorgt er voor dat je makkelijk grootte oppervlakte kan verwijderen maar dat randjes toch een zachte overgang krijgen.

Geduld is net als met veel dingen een schone zaak, dus neem de tijd, speel met de grootte van kwasten en kijk wat het doet. Wanneer je achtergrond verwijderd is, is het tijd voor de volgende stap.

*Selecteer in je tool-menu de lasso-tool. (SHIFT + L)
    In ons voorbeeld heeft het model niet alleen kleren aan zijn body maar ook om zijn hoofd een een band om zijn hoofd. Waarom ik dit zo benoem heeft een reden en namelijk de volgende.
    Als een model een hoofddeksel opheeft of een sjaal om zijn/haar nek is dit een dimensie.
    Een dimensie in de zin van dat er een dimensie gecreëerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan 3D verjaardagskaarten. Die zijn ook opgedeeld in lagen (layers). Een taart als voorbeeld zou je kunnen opdelen in elementen. 1e element met de taart zelf en het 2e element de kaarsje op de taart. De kaarsjes op de taart geef je meer lagen (layers) dan de taart, om zo de illusie te wekken, dat het om 3D-model gaat. (terwijl het gewoon een laag (layer)hoger ligt dan een ander laag (layer)

* De volgende stap ga ik voorbereiden met plaatjes en dan neem ik ook de Displace-filter onderhanden want dat is juist de sleutel van de hele tutorial.

Heb je inmiddels al een engelse tutorial gevonden of zelf ontdekt hoe de Displace-filter werkt, dan zou ik zeggen. Stoei dan eens met plaatjes van dieren, en geef een Olifant de huid van een Zebra of iets dergelijks, dat is echt lachen geblazen.

Goed, ik ga deel 2 van deze tutorial voorbereiden
    pi_35688286
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 17:26 schreef DarkManta het volgende:

Lang maar zeer goed verhaal..
    je had het over dat als je een tut schrijft, het wel goed moet doen. Had je eerst dan heel snel alle stapjes op een rijdje gezet? zo ja, post ff
      vrijdag 3 maart 2006 @ 22:51:29 #141
    124655 DarkManta
    pi_35694638
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 19:15 schreef Eastwood het volgende:

[..]

je had het over dat als je een tut schrijft, het wel goed moet doen. Had je eerst dan heel snel alle stapjes op een rijdje gezet? zo ja, post ff
    Jah, nou ik was bezig met de voorbereidingen, maar ik had niet gedacht dat er dingen tussen zouden komen die ik niet zomaar kon laten liggen vanwege een tut die je op het internet ook wel krijgt.

Maar ik zal mijn werkwijze verder uit de doeken doen.

We waren gebleven bij de lasso-tool (SHIFT + L) en vergeet even niet wat ik vertelde over die dimensie want dat principe over die 3D kaarten ga ik nu eigenlijk ook doen alleen nu met Photoshop

* Selecteer de eerste dimensie. En je eerste dimensie is in ons voorbeeld de kleding. Omdat er meerdere onderdelen zijn in de kleding namelijk 2. Kiezen ik eerst voor het vest.
    Het leuke is dat je niet precies hoeft te zijn, dus je moet wel binnen proporties blijven, maar je hoeft niet super precies, als je maar in grote lijnen het vest hebt geselecteerd.

Zoals je boven ziet ben ik op een aantal plaatsen ook niet precies geweest, en dat is ook niet erg voor het effect dat we willen bereiken voor ons voorbeeld.

Tip: Terwijl je met de lasso-tool selecteert, houd de SHIFT toets in wanneer je iets al geselecteerd hebt en je wil later bij je selectie een selectie toevoegen. Dit proces kan ook omgekeerd, alleen houd je dan niet de SHIFT toets in maar de ALT toets.

Nu je het vest geselecteerd hebt, doe je een koppie pasta (CTRL+C vervolgens CTRL +V , weet je nog?)

* Deze stap doe je hetzelfde als bovenstaande stap, alleen nu voor de band om het model`s hoofd
    en als laatste voor het lichaam van het model in ons voorbeeld.

Om het professioneel te doen, zou je inprincipe elk detail moeten selecteren, zoals ogen, wenkbrauwen, neus, vorm van gezicht, lippen en etc. Net als voor de kleren, de rand van je mouw bijvoorbeeld, de mouw zelf etc.

Maar daar gaat te veel tijd inzitten. En in dit voorbeeld werkt deze werkwijze goed genoeg.

* Oke nu zijn we aan een stap gekomen waar ik de Displace-filter onderhanden neem.
    De displace filter zegt het eigenlijk al, die verplaatst of ontplaatst de pixels van een structuur ( "jasje" / texture) aan de hand van zwart / wit en alles wat er tussen zit. Ik bespaar je de technische achtergrond en berekenigen omdat het niet relevant is voor de basic photoshopper/

Wat wél relevant is dat je je 3 extra layers die je hebt gemaakt nu apart gaat wegsaven in PSD-formaat.
    Maar voordat we dat gaan doen, laat ik eerst zien hoe het uitziet als je je 3 dimensie-layers hebt gemaakt. Denk aan:
    1. Vest
    2. zwarte band om hoofd
    3. Gezicht (lichaam)

Dat ziet er dus als volgt uit in je Layer-Menu

Ondertussen post ik dit deel al, terwijl iemand het nu zou kunnen uitproberen ga ik verder met de TUT

Tot zo, ben verder schrijven Tiepvouten oinder voorbehoud
      vrijdag 3 maart 2006 @ 23:55:58 #142
    124655 DarkManta
    pi_35696944
    * Nu je de layers klaar hebt, gaan we de 3 dimensie-layers, (om het zo maar even te noemen) de 3 layers apart wegsaven.
    Dat doen we door de CTRL in te toetsen en vast te houden, terwijl je de CTRL-toets ingedrukt houdt, selecteer je je 1e dimensie-layer. Ik kies even voor het gezicht en werk zo naar onder tot en met het vest-layer.

Je had ook een dimensie-layer kunnen kiezen en vervolgens CTRL + A kunnen intoesten, maar dan had je alles geselecteerd. Die werkwijze is uiteraard niet verkeerd, maar door CTRL in te houden en dan op een dimensie-layer te klikken, zie je dat je met deze techniek je uitgeknipte layer selecteert precies zoals jij hebt geknipt. Dit kan handig zijn voor latere dingen

Oke layer-(deel) is geselecteerd en nu CTRL + C intoetsen, dit keer even wachten met CTRL + V

Eerst een new document maken (CTRL + N en nu mag je CTRL + V intoetsen, een koppie pasta met delay, zeg maar enzo.
    Ahum

* Goed, selecteer nu de achtergrond (je originele layer) en verwijder deze Layer
    Dat doe je door in je Layer-menu op het prullebakje te klikken. Of gewoon in menu-balk Layer--->Delete---> ? Wat zou daar toch op de plaats van dat vraagteken komen? Een koe

Ahum, damn ik ben gewoon NIET grappig

Nu je je ondergrond layer is verwijderd is deze klaar om weg te saven als (SHIFT + CTRL + S) Als het goed is, is de extensie PSD als geselecteerd, zo niet selecteer dan de PSD-extensie via het pulldown menu.
    Herhaal deze stappen ook voor je andere dimensie-layers.

Als het goed is heb je nu 3 aparte PSD bestanden gemaakt uit je 3 aparte dimensie layers.

Als je dat bovenstaande klopt, dan is het tijd voor de volgende stap.

* Tijd voor een texture. Je kunt ook bij google texture intikken en op het knopje search / zoek rammen en je krijgt miljoenen textures voor je neus, believe me.

Maar ik houd er van om alles zelf te maken, dus heb ik gekozen voor het binairstelsel ( mede omdat ik programmeer )
    Ik ga je nu echt niet uitleggen wat een binairstelsel is..google is your friend.
    Ik ga je wel vertellen dat voor het menselijk oog het binairstelsel uitziet als nulletjes en eentjes (uit en aan dus)

Binairstelsel: 0001110110001110110011000110011010110011101

Bovenstaand gaan we gebruiken in Photoshop door de TEXT-tool te gebruiken.

*Terug naar je bewerkings-document.
    Maak een nieuwe layer en vul deze layer met wit. SHIFT +CTRL + N ----> D ----> SHIFT +G en kleurtje wit vervolgens in je layer klikken.

Zorg nu weer voor een zwarte kleur.
    Selecteer de Text-tool (SHIFT + T), in je tool menu ziet dat eruit als een........ T , JOH?
    Zo simpel is Photoshop eigenljk, maar toch zo krachtig.

type nu maar wat als het maar 000101101110111011011100111001.

Tip:Om een betere texture ( jasje / structuur) te krijgen type je de nullen een eentjes in een bepaalde lengte en druk je op enter en dan weer random nullen en eentjes typen.

Voorbeeld:

001101101010101010010001101
    110101010010010010101110001
    001001000101001010100100100
    111011111000111011101011111

Heb je dat gedaan? Oke, dan zal ik de rest zo meteen weer uitleggen.

Tot zo...

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkManta op 04-03-2006 00:04:08 ]
    pi_35696958
    Het is vast al een keer gepost, maar is er ook een goede NL site met oefeningen voor Photoshop. Wat zijn jullie ervaringen?
    pi_35697652
    Zie steeds mn foto voorbijkomen, wel droog.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      zaterdag 4 maart 2006 @ 00:17:51 #145
    124655 DarkManta
    pi_35697739
    Ik ga morgen misschien verder, heb effe geen zin meer. Ik zal de TUT afmaken, en dan QUOTE ik mezelf we,l waar ik gebleven was zodat het 1 geheel wordt.

Nu ga ik neuken...
    pi_35699746
    je bent wel een man van veel woorden zeg. het kan natuurlijk in heel wat minder zinnen, gewoon stap voor stap, ipv een heel verhaal ophangen imo
      zaterdag 4 maart 2006 @ 09:49:07 #147
    124655 DarkManta
    pi_35703413
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 01:23 schreef Incolumis het volgende:
    je bent wel een man van veel woorden zeg. het kan natuurlijk in heel wat minder zinnen, gewoon stap voor stap, ipv een heel verhaal ophangen imo
    Heb je gelijk in, wanneer ik de tut afmaak, dan neem ik je kritiek mee. Want het kan ook irritant of verwarrend overkomen, mijn vele woorden.

TNX
    pi_35737063
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 23:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Het is vast al een keer gepost, maar is er ook een goede NL site met oefeningen voor Photoshop. Wat zijn jullie ervaringen?
      zondag 5 maart 2006 @ 20:48:41 #149
    124655 DarkManta
    pi_35752689
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 13:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er TE weinig van dit soort sites zijn in het Nederlands. En als je er een paar vind dan zijn ze niet echt bijzonder.

Vandaar dat ik (toen ik Met Photoshop begon) engelse sites heb bezocht. Op een gegeven moment ben je dat ook zat, en dan ga je Adobe eens bellen of ze ook geen cursussen geven.
    En die hebben ze gelukkig, en heb me toen in Eindhoven laten inschrijven voor een PhotoShop cursus. Ik was toen 18 jaar en heb toen dertijd alle certificaten gehaald.

De certificaten zijn nu zo verouderd dat er bepaalde dingen niet in worden behandeld zoals de Liquify Filter in de CS serie van Photoshop, maar dat heb je dan ook niet nodig als je eenmaal weet hoe Photoshop werkt

Maar het is raadzaam om de Engelse sites af te zoeken. En eens aan wedstrijden mee te doen zoals ik ook doe om je skills bij te houden en te motiveren.

Hier de link waar ik wel eens wat heb gewonnen op alle niveaus zowel de beginner als de pro.

www.worth1000.com
    pi_35809815
    wel een heel simpele vraag voor jullie denk ik:

Hoe draai ik mijn foto als volgt:

Dat hij dus een beetje 3d effect heeft... alsof de foto schuin bekeken wordt...
    pi_35810237
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef Triangeljosti het volgende:

[afbeelding]

Met vrije transformatie (Ctrl-T)

Houd dan de CRTL toets ingedrukt en click-and-drag 1 van de hoekpunten van het transformatie-vak. Daarmee verplaats je alleen dat hoekpunt, waarbij de andere 3 hoekpunten op hun plek blijven. Positioneer elk van de 4 hoekpunten op deze wijze en je maakt een perspectief-illusie van je foto. .
    pi_35810290
    Hoi Triangeljosti, kijk maar eens in photoshop via edit >> transform >> en dan skew, distort of perspective. Dan zie je in je foto in de hoeken kleine vierkantje verschijnen, trek zo'n vierkantje maar naar het midden van de foto en kijk maar wat er gebeurd. Het zal vast wel lukken succes verder

EDIT; zijn dus al 3 antwoorden van lynx666 en NiteSpeed en mij.. moet lukken
    pi_35810313
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef Triangeljosti het volgende:

[afbeelding]

Edit - Transform - Perspective of Skew, even proberen.
    We'll keep on whispering our mantras.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 15:04:37 #154
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_35810329
    ctrl+t. ctrl inhouden en dan slepen maar
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      dinsdag 7 maart 2006 @ 17:41:03 #155
    124655 DarkManta
    pi_35815301
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 23:55 schreef DarkManta het volgende:
    -edit-.

* Tijd voor een texture. Je kunt ook bij google texture intikken en op het knopje search / zoek rammen en je krijgt miljoenen textures voor je neus, believe me.

Maar ik houd er van om alles zelf te maken, dus heb ik gekozen voor het binairstelsel ( mede omdat ik programmeer )
    Ik ga je nu echt niet uitleggen wat een binairstelsel is..google is your friend.
    Ik ga je wel vertellen dat voor het menselijk oog het binairstelsel uitziet als nulletjes en eentjes (uit en aan dus)

Binairstelsel: 0001110110001110110011000110011010110011101

Bovenstaand gaan we gebruiken in Photoshop door de TEXT-tool te gebruiken.

*Terug naar je bewerkings-document.
    Maak een nieuwe layer en vul deze layer met wit. SHIFT +CTRL + N ----> D ----> SHIFT +G en kleurtje wit vervolgens in je layer klikken.

Zorg nu weer voor een zwarte kleur.
    Selecteer de Text-tool (SHIFT + T), in je tool menu ziet dat eruit als een........ T , JOH?
    Zo simpel is Photoshop eigenljk, maar toch zo krachtig.

type nu maar wat als het maar 000101101110111011011100111001.

Tip:Om een betere texture ( jasje / structuur) te krijgen type je de nullen een eentjes in een bepaalde lengte en druk je op enter en dan weer random nullen en eentjes typen.

Voorbeeld:

001101101010101010010001101
    110101010010010010101110001
    001001000101001010100100100
    111011111000111011101011111

Heb je dat gedaan? Oke, dan zal ik de rest zo meteen weer uitleggen.

Tot zo...
    Zorg dat je texture (jasje/ je nullen en enen dus) op een gevulde achtergrond staan.
    Omdat de nullen en eentjes op een vector-basis leunen, zul je eerst je text moeten rasterizeren.

Zorg er voor dat je textlayer boven de gevulde layer staat en druk op CTRL + E
    Op deze manier hoef je niet apart te rasterizeren en heb je meteen een raster-formaat.

Nu moeten we van die eentjes en nulletjes een texture maken.

* Druk de M toets en zorg dat het een rechthoekige selectie is. Selecteer zo nauwkeurig mogelijk anders krijg je overtollig gebruik van je texture wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Nu je je texture geselcteerd hebt selecteer je in je menu-balk Edit--->Define Pattern (Edit---> definieer Patroon)
    Geef je texture een naam dat voor jou makkelijk herkenbaar is.

Heb je dat gedaan? Toets CTRL + A vervolgens toets DELETE. Als het goed is heb je nu een lege layer.

*Herinner je je nog je 3 layers?
    1. vest
    2. hoofd
    3. zwarte band om hoofd

* nu wordt het tijd om die lege layer te vullen met je texture (die je zojuist had gemaakt)
    Toets G en zorg ervoor dat je het emmertje hebt.
    Normaal als je vult, vul; je met de voorgrond-kleur. Dat gaan we in dit geval veranderen, we willen vullen met jouw persoonlijke texture.

Standaard in je menubalk zie je daaronder de opties voor je tool, selecteer in de dropdown menu van je fill-tool Pattern ( patroon ). Daarnaast verschijnt nu een patroon, klik ook hier op de dropdown-menu en selecteer jouw texture.

Bovenstaand voorbeeld zou duidelijkheid moeten bieden.

* Houd je lege layer actief, toets nu CTRL (inhouden) en selecteer met de L M-toets 1 van de 3 dimensie-layers (vest enzo).
    In je lege layer zie je nu de omvang van je gekozen layer in een selectie.

Klik nu met je emmertje binnen die selectie.

* Nu komt de sleutel van de bewerking.
    In je menubalk selecteer Filter--->Distort---->Displace...
    Afhankelijk van de resolutie van je document zul je even met de instellingen moeten spelen en kijken wat voor jou aannemelijk is.

Mijne warem als volgt:

H S : 20
    V S: 15
    Displacement Map:
    Stretch to fit

Undefined Areas:
    Wrap Around

Klik nu op oke en zoek jouw opgeslagen dimensie layer die je al eerder had gemaakt.
    *Let Op!* Dat wanneer je je gevulde vest layer(die met je texture) met de Displace wilt bewerken dat je ook je vest Displacement-Map selecteert ( eerder in deze tut gemaakt in PSD formaat)

Maak een nieuwe layer en herhaal de stap vanaf het dikgedrukte gedeelte. (dus niet de instellingen maar de stap) voor je amdere 2 layers.

Wanneer je dit hebt gedaan moet je even wachten op verdere uitleg, omdat ik wat voer in mijn lichaam ga proppen, ik heb honger gekregen.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 20:25:42 #157
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_35821046
    Centraal gemaakt .
    pi_36018024
    tvp
    [=[_]=]
    [+[_]::]
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:36:50 #159
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_36022734
    weet iemand een tutorial waar je zulke achtergronden mee kunt maken.
    Remlof is een Spellings Nsb'er
    pi_36026500
    uhm.. moet je ff googlen of op good-tutorials zoeken op iets met "swirls" dan vind je wel iets denk ik. Zo niet, maak ik wel een tut voor je

last note.. gebruik sierlijke lettertypes om zo'n effect te krijgen, kan erg makkelijk zijn
    pi_36055855
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 16:27 schreef Eastwood het volgende:
    uhm.. moet je ff googlen of op good-tutorials zoeken op iets met "swirls" dan vind je wel iets denk ik. Zo niet, maak ik wel een tut voor je

last note.. gebruik sierlijke lettertypes om zo'n effect te krijgen, kan erg makkelijk zijn
    lijken gewoon brushes te zijn
    pi_36082204
    Ik was ff aan het kutten en opeens wou ik weer inzoomen om verder te gaan gebeurde dit.

Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Ik deed control en +

KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_36083168
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:36 schreef B_BOY het volgende:
    weet iemand een tutorial waar je zulke achtergronden mee kunt maken.
    [afbeelding]
    hier heb je een hele mooie tutorial
    pi_36090439
    quote:
    ik wil je zeker niet afkraken hoor, maar de tutorial is bagger. Het resultaat is zeker mooi, ik ga het ook eens proberen zo.. iets in die trant, maar de tutorial.. nee respect voor de luiheid. z'n enige uitleg is hoe je het uitknipt en voor de rest is de bootschap: pak je brushes en doe wat.
    Maar zeker cool resultaat!!!!
    pi_36090727
    maak er zelf eens eentje dan
      donderdag 16 maart 2006 @ 20:24:00 #166
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_36096332
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef Incolumis het volgende:
    volgens mij heeft hij dat al vaak zat gedaan
    idiots will be shot, survivors will be shot...again.
    pi_36098742
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef Incolumis het volgende:
    het spijt me.. ik ga morgen voor een week snowboarden, dus het gaat niet lukken. Maar als ik terug kom zal ik het zelf proberen en meteen een tutorial schrijven (als ik het voor elkaar krijg ) dus nog even gedult of ff door zoeken op internet
    pi_36209440
    ik heb ff een vraagje, met CS2 wil ik Clouds renderen, maar de Clouds functie onder Filter -> Render is niet aanklikbaar

knap irritant dus, weet iemand wat k moet doen?
    pi_36209516
    wel een plaatje geopend of nieuw aangemaakt?
    of is de file een gif/bmp met bepaalde rgb dinges-en?
    pi_36209546
    het is gewoon een nieuwe afbeelding, helemaal leeg dus
    pi_36218183
    Weet iemand hoe ik zoiets als het volgende kan maken?
    Met name het (semi transparante)..

Ik wil met onderstaande aan de buitenkant geen transparantie, maar des te meer naar het centrum, des te transparanter het zwarte moet worden:
    pi_36224901
    ctrl+click op het plaatje in je layers pallette, dan wordt als het goed is je cirkel geselecteerd. ga dan naar select/inverse, en dan wordt het zwarte deel geselecteerd. kies dan een gradient uit
      dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:46 #173
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36246846
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef Skorpija het volgende:
    Weet iemand hoe ik zoiets als het volgende kan maken?
    Met name het (semi transparante)..

[afbeelding]

Ik wil met onderstaande aan de buitenkant geen transparantie, maar des te meer naar het centrum, des te transparanter het zwarte moet worden:
    [afbeelding]
    selecteer de ovaal. sla de selectie op.
    maak een mask layer en laad de selectie.
    invert de selectie, selecteer je mask en vul hem met een [radial] zwart wit gradient
    vanuit het midden.
    selecteer je gewone layer en en vul hem met zwart.
    gelijk
      woensdag 22 maart 2006 @ 23:03:40 #174
    124655 DarkManta
    pi_36282306
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 19:39 schreef Diederik89 het volgende:
    ik heb ff een vraagje, met CS2 wil ik Clouds renderen, maar de Clouds functie onder Filter -> Render is niet aanklikbaar

knap irritant dus, weet iemand wat k moet doen?
    Zet je image mode maar eens op RGB en 8 bits, doet ie het wel.

Hoe de fok doek dah?

In je menubalk klik je Image----> Mode -----> RGB Color.
    Vervolgens de cyclus herhalen maar dan RGB Color overslaan en dan 8 bits/Channel aanvinken.

Hoe ken dah, nu doetie het wel?

Sommige filters werken niet in 16 bits modus of andere modus. Zoals de Clouds filter werkt niet in RGB 16 bits omdat de kleurcode vele male hoger ligt dan 8 bits. Dit omdat de Clouds rekent in 8 bits en niet in 16 bits.
      woensdag 22 maart 2006 @ 23:35:43 #175
    124655 DarkManta
    pi_36283796
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 17:41 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Zorg dat je texture (jasje/ je nullen en enen dus) op een gevulde achtergrond staan.
    Omdat de nullen en eentjes op een vector-basis leunen, zul je eerst je text moeten rasterizeren.

Zorg er voor dat je textlayer boven de gevulde layer staat en druk op CTRL + E
    Op deze manier hoef je niet apart te rasterizeren en heb je meteen een raster-formaat.

Nu moeten we van die eentjes en nulletjes een texture maken.

* Druk de M toets en zorg dat het een rechthoekige selectie is. Selecteer zo nauwkeurig mogelijk anders krijg je overtollig gebruik van je texture wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Nu je je texture geselcteerd hebt selecteer je in je menu-balk Edit--->Define Pattern (Edit---> definieer Patroon)
    Geef je texture een naam dat voor jou makkelijk herkenbaar is.

Heb je dat gedaan? Toets CTRL + A vervolgens toets DELETE. Als het goed is heb je nu een lege layer.

*Herinner je je nog je 3 layers?
    1. vest
    2. hoofd
    3. zwarte band om hoofd

* nu wordt het tijd om die lege layer te vullen met je texture (die je zojuist had gemaakt)
    Toets G en zorg ervoor dat je het emmertje hebt.
    Normaal als je vult, vul; je met de voorgrond-kleur. Dat gaan we in dit geval veranderen, we willen vullen met jouw persoonlijke texture.

Standaard in je menubalk zie je daaronder de opties voor je tool, selecteer in de dropdown menu van je fill-tool Pattern ( patroon ). Daarnaast verschijnt nu een patroon, klik ook hier op de dropdown-menu en selecteer jouw texture.

[afbeelding]

Bovenstaand voorbeeld zou duidelijkheid moeten bieden.

* Houd je lege layer actief, toets nu CTRL (inhouden) en selecteer met de L M-toets 1 van de 3 dimensie-layers (vest enzo).
    In je lege layer zie je nu de omvang van je gekozen layer in een selectie.

Klik nu met je emmertje binnen die selectie.

* Nu komt de sleutel van de bewerking.
    In je menubalk selecteer Filter--->Distort---->Displace...
    Afhankelijk van de resolutie van je document zul je even met de instellingen moeten spelen en kijken wat voor jou aannemelijk is.

Mijne warem als volgt:

H S : 20
    V S: 15
    Displacement Map:
    Stretch to fit

Undefined Areas:
    Wrap Around

Klik nu op oke en zoek jouw opgeslagen dimensie layer die je al eerder had gemaakt.
    *Let Op!* Dat wanneer je je gevulde vest layer(die met je texture) met de Displace wilt bewerken dat je ook je vest Displacement-Map selecteert ( eerder in deze tut gemaakt in PSD formaat)

Maak een nieuwe layer en herhaal de stap vanaf het dikgedrukte gedeelte. (dus niet de instellingen maar de stap) voor je amdere 2 layers.

Wanneer je dit hebt gedaan moet je even wachten op verdere uitleg, omdat ik wat voer in mijn lichaam ga proppen, ik heb honger gekregen.
    Na al deze inspanningen ziet je plaatje er ongeveer zo uit:

Let er op dat bij de gezicht-layer, de nullen en enen wit zijn, en de achtergrond zwart.

Nu we dit hebben selecteren we de gezicht-layer en gaan het formaat layer van normal naar Darken zetten.

(In je pulldown menu van de filter-window zie je Normal staan, klik je op de pulldown-menu, selecteer dan voor Darken)

Nu ben je bijna klaar!

* Klik nu onderaan de Filter-windows voor de filter / adjustment layer en selecteer voor de Hue and Saturation.
    Vink de Colorize aan en speel met de sliders voor jouw kleur.

* Ga nu in het menu-balk naar Layers ----> Flatten layers.

Om diepte te creeëren kun je gebruik maken van de Lighting effects filter. Ik heb gekozen voor de flashlight.

Ik heb je op weg geholpen, probeer zelf ook om er diepte in te krijgen, door bijvoorbeeld layers te stapelen en dan met de layer format te knoeien.

Succes!
    pi_36302549
    Heel simpel vraagje, maar het antwoord kan me hopelijk veel werk schelen .

Vraag: hoe kan ik in ImageReady meerdere animation-frames tegelijk selecteren?

Ik heb nu een filmpje geopend, en dat zijn dus een paar honderd frames. Daarvan heb ik er slechts enkele tientallen nodig, maar om de rest te verwijderen moet ik ze 1 voor 1 selecteren .
      donderdag 23 maart 2006 @ 17:51:25 #177
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_36303330
    Control-left click
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_36303798
    Ja daar heb ik wat aan . Dan moet ik ze nog allemaal 1 voor 1 aanklikken he .

Ik ken het trucje 'Control - Shirt - left click', maar dat werkt bij mijn ImageReady dus niet .
    pi_36304782
    1e selecteren die je weg wilt...
    *shift
    laatste die je weg wilt
    pi_36305893
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 18:42 schreef kaspermols282 het volgende:
    1e selecteren die je weg wilt...
    *shift
    laatste die je weg wilt
    Hulde!! Waarom werkt dat niet gewoon met Shift+Control?
    pi_36312397
    Hey mensen, ik heb een vraagje. Ik heb heel Adobe Creative Suite 2 geinstalleerd, maar per ongeluk in het Nederlands. Omdat ik alle termen zo gewend ben in het Engels wil ik hem graag naar Engels veranderen. Moet ik hiervoor heel CS 2 opnieuw installeren (en vervolgens wéér alle updates binnenhalen ) of is er een andere manier voor?

Alvast bedankt
    pi_36315463
    nvm 't is opgelost.

[ Bericht 92% gewijzigd door no1uknow op 24-03-2006 19:23:47 ]
    pi_36324128
    Als ik tekst wil invoegen zie ik het niet meer. En nee, de kleuren zijn anders, snap er niks van.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_36324166
    Het lijkt wel alsof ik piepklein in zo'n vierkant hokje typ.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      vrijdag 24 maart 2006 @ 13:24:23 #185
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36326222
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 12:19 schreef Badabingea het volgende:
    Het lijkt wel alsof ik piepklein in zo'n vierkant hokje typ.
    trek een [box] en je bent er van af.
    gelijk
    pi_36328049
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 13:24 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

trek een [box] en je bent er van af.
    En wat bedoel je daarmee?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      vrijdag 24 maart 2006 @ 14:19:51 #187
    118973 Whizkid_RaiLmAn
    Beschreven figuur
    pi_36328139
    ff snel een vraagje tussen door, kunnen jullie met dit logo iets doen? (in de zin van, maak er een gaaf logo van) Want mijn kennis gaat niet verder als AutoCAD

When something drops I'm like:
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
      vrijdag 24 maart 2006 @ 15:26:51 #188
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_36330278
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 14:17 schreef Badabingea het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?
    dat ipv klikken met de txt tool, je met de txt tool een tekstkader moet slepen

dat jij piepkleine vierkantje moet uittrekken naar groot vierkantje
    pi_36336713
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:14 schreef Badabingea het volgende:
    Ik was ff aan het kutten en opeens wou ik weer inzoomen om verder te gaan gebeurde dit.

Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Ik deed control en +

[afbeelding]
    Ctrl en + is gewoon inzoomen hoor... Wat je daar op je plaatje hebt is het standaard wolkjesfilter, dat krijg je niet ineens door in te zoomen.
    ...
    pi_36337015

In dat blokje linksboven zie ik dan een piepklein streepje knipperen.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_36337188
    uhm gewoon de grootte van de font veranderen?
    pi_36343419
    Uhm, nee die staat al op 60 ofzo, dat maakt echt geen verschil.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      zaterdag 25 maart 2006 @ 01:11:43 #193
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36346024
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 23:03 schreef Badabingea het volgende:
    Uhm, nee die staat al op 60 ofzo, dat maakt echt geen verschil.
    dat is bijzonder
    ik zou voor de zekerheid je font op arial zetten,
    en je character en paragraph resetten.
    Anders zou ik het ook niet weten
    gelijk
    pi_36349280
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 19:21 schreef Badabingea het volgende:
    [afbeelding]
    In dat blokje linksboven zie ik dan een piepklein streepje knipperen.
    Ik moet zeggen dat ik daar ooit ook last van heb gehad, maar het is vanzelf weer goed gekomen.. Niet dat je daar nu wat aan hebt
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:40:12 #195
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_36350102
    Heb je misschien een custom theme op je computer (visual style, windowblinds e.d.)?
    En helpt het als je iets typt, dan het getypte selecteert dmv control+a, en dán de fontgrootte hoog zet?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_36352253
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:40 schreef Devolution het volgende:
    Heb je misschien een custom theme op je computer (visual style, windowblinds e.d.)?
    En helpt het als je iets typt, dan het getypte selecteert dmv control+a, en dán de fontgrootte hoog zet?
    Helpt ook niet.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_36352415
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 01:11 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

dat is bijzonder
    ik zou voor de zekerheid je font op arial zetten,
    en je character en paragraph resetten.
    Anders zou ik het ook niet weten
    [afbeelding]
    Dit werkt dus ook niet
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      zaterdag 25 maart 2006 @ 15:46:46 #198
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_36355866
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 13:22 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Dit werkt dus ook niet
    kijk een naar de ppi van je document, waarschijnlijk is die verzet.
    als je een ander document opent met een resolutie van 72ppi of hoger dan heb je waarschijnlijk niet dit probleem.

ik denk dat dat het is. [iemand ander had ook zo'n probleem op een forum]
    gelijk
    pi_36361708
    Hoi ik heb een vraag, ik gebruik fotosoep 7.0
    ik heb een logo: www.djko.nl/bf.jpg
    alleen zoals je ziet zijn de randen niet mooi ze zijn kartelig

ik wil graag dat ze netjes rond doorlopen in de gehele afbeelding weet iemand hoe ik dit kan doen?
      zaterdag 25 maart 2006 @ 20:03:51 #200
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_36362842
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 19:26 schreef dj_ko het volgende:
    Hoi ik heb een vraag, ik gebruik fotosoep 7.0
    ik heb een logo: www.djko.nl/bf.jpg
    alleen zoals je ziet zijn de randen niet mooi ze zijn kartelig

ik wil graag dat ze netjes rond doorlopen in de gehele afbeelding weet iemand hoe ik dit kan doen?
    door de volgende keer dat je het maakt niet meer anti-alias uit te vinken
    pi_36362877
    ja dat is het probleem, ik heb dat logo in een lage resolutie zitten bewerken. ik wil hem echter in deze resolutie houden en met gladde lijnen, iemand hier een handige oplossing voor?
    pi_36363128
    Je zou 'm over kunnen trekken dmv een pad (vectoren).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')