Op zich kan dat wel alleen het is maar 1 simpele vorm. Ik zou het leuk vinden als er een plug in voor is waarbij je verschillende parameters hebt zodat het een beetje op echte verf lijkt enzo. Ik heb al wat gegoogled, maar weet niet echt waar ik op moet zoeken. Paint spot photoshop geeft niet echt resultatenquote:
probeer het eens met layerstylesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:08 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Op zich kan dat wel alleen het is maar 1 simpele vorm. Ik zou het leuk vinden als er een plug in voor is waarbij je verschillende parameters hebt zodat het een beetje op echte verf lijkt enzo. Ik heb al wat gegoogled, maar weet niet echt waar ik op moet zoeken. Paint spot photoshop geeft niet echt resultaten
Ik denk dat het een goed idee is om te vermelden hoe je het gedaan hebt, zodat deze vraag (hopelijk) niet meer terugkomtquote:
"Gewoon" met de standaardbrush (na)tekenen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:25 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Wat ik bedoel is meer zo iets ik denk niet dat dat kan met de huidige brushes: [afbeelding]
Gewoon de ruimte om het object selecteren, dan onder select -> aanpassen de selectie met een x-aantal pixels vergroten, en dan wegknippen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:23 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik denk dat het een goed idee is om te vermelden hoe je het gedaan hebt, zodat deze vraag (hopelijk) niet meer terugkomt
Je kan van die tekening wel een brush maken;quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:25 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Wat ik bedoel is meer zo iets ik denk niet dat dat kan met de huidige brushes: [afbeelding]
en als je dan nog feather gebruikt is hij nog mooi smooth ook. Of je maakt er een vector van en dan is hij helemaal glad en scherp.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:30 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Gewoon de ruimte om het object selecteren, dan onder select -> aanpassen de selectie met een x-aantal pixels vergroten, en dan wegknippen.
[X]:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop [X]\Presets\Brushesquote:Op zaterdag 11 februari 2006 09:46 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ok thanx, zo iets zoek ik inderdaad. Het is een .abr bestand. In welke map zet ik die?
Yeah, en dan even toevoegen aan je penselen/brushes in photoshop zelf.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:11 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
[X]:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop [X]\Presets\Brushes
Dit is een korte basis curses voor photoshop 6.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:57 schreef master_X het volgende:
Goeden dag sinds een paar dagen heb ik nu ook photoshop maar nu hadt ik de vraag hoe kan je het beste een foto uitknippen ik bedoel dan een persoon die er op staat en die zou ik dan naar een andere achtergrond willen doen bijv wit Mischien is dit al een keer uitgeled maar kon het niet zo snel vinden
quote:Op maandag 13 februari 2006 16:57 schreef master_X het volgende:
leuk is gelukt zie hier het resultaat alleen bij het haar is een beetje anders dan het was
[[url=http://images3.pictiger.com/images/2e/bc7b42bf1b8882401ce9f0a355d3402e.jpg]afbeelding][/URL]
Hoi doodkapje, wat je vertelt vind ik heel gek en hoor het ook voor het eerst. Zou niet mogen, helemaal niet als cs net nieuw is en origineel. Nou klinkt dit misschien heel dom hoor, maar waarvoor denk jij dat ctrl+d, backspace en delete werken? (wat jij denkt, dus niet eerst opzoeken in photoshop zelfquote:Op maandag 20 februari 2006 09:30 schreef Doodkapje het volgende:
Helleuj allemaal,
Deze vraag is volgens mij al eerder gesteld, maar ik kon niet echt een bevredigend antwoord vinden, dus ik stel m nog maar eens. Ik heb op het werk dus Photoshop CS geinstalleerd gekregen. Maar... een aantal shortcuts doet het niet ondanks dat ze goed zijn gedefinieerd in de shortcut list. De ´losse´ letterknoppen doen het wel (zoals ´F´ voor togglen tussen screen modes), maar de DEL knop werkt niet, de BACKSPACE knop werkt niet en wat nog veel irritanter is, is dat CTRL+D ook niet werkt...![]()
![]()
![]()
Hier op het werk hebben we licenties hebben voor Photoshop, dus aan een illegale versie ligt het niet.
Als iemand een oplossing weet... gaarne!!! Thanks people![]()
Hee Eastwood!quote:Op maandag 20 februari 2006 13:27 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Hoi doodkapje, wat je vertelt vind ik heel gek en hoor het ook voor het eerst. Zou niet mogen, helemaal niet als cs net nieuw is en origineel. Nou klinkt dit misschien heel dom hoor, maar waarvoor denk jij dat ctrl+d, backspace en delete werken? (wat jij denkt, dus niet eerst opzoeken in photoshop zelf) Nou lijkt me delete en backspace wel duidelijk, maar dat is ook een ander verhaal. Voor deze 2 geldt dat het geen photoshop sneltoets is, maar de sneltoets in windows zelf. Backspace en delete zijn alletwee de sneltoets voor clear (via edit >> clear) en als je gaat kijken zie je dat daar geen sneltoets achter staat. Niet vanuit photoshop dus.
Het geval met ctrl+d snap ik helemaal niet. Het enige wat er misschien zou kunnen zijn is dat je een andere actie in je hoofd hebt zitten dan dat ctrl+d in werkelijkheid doet, dus dan lijkt het misschien alsof hij het niet doet.
Wat ik je aanraad is:
- Kijk nog eens goed wat de shortcuts zijn, en probeer dan of ze het doen om zeker te zijn dat je de goede actie bij de goede toetsen-combinatie hebt.
- Probeer is in een ander tekenprogramma (paint ofzo) of de delete knop het daar wel doet (omdat het geen sneltoets is van photoshop voor "clear."
graag even reactie of het lukt en wat juist neit luktsucces
![]()
en als je nou weer terug gaat naar je andere toetsenbord instellingen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hee Eastwood!![]()
Bedankt voor je reactie... ik denk dat ik begrijp waar je op doelt met DEL en BACKSPACE: Ik heb geswitched van verschillende toetsenbord indelingen (VS en Nederlands) maar ik krijg die toetsen niet aan de praat. Waar ik nu op het werk mee bezig ben is het maken van overzichtsplaatjes van microscoop glaasjes. Hiervoor moet ik heel wat 'wegsnijden'. Wat ik doe is met een magnetic lasso de ongewenste gebieden selecteren. Vaak selecteert PS net een verkeerd punt en dan wil ik met BACKSPACE dat punt ongedaan maken... maar die doet het dus niet. Dan moet ik met ESC (die werkt gek genoeg wel) de hele boel annuleren en opnieuw beginnen. Als ik het gebied heb verwijderd wil ik graag deselecteren me CTRL+D... dat is gewoon handiger. En tsja... CTRL+Z om dingen ongedaan te maken is ook handig... Ik werk al jaren met PS en dit is me nog nooit overkomen.
Als je nog iets te binnen schiet (en anderen natuurlijk ook)... please!!
ondertussen =>![]()
is voor het verwerken van microscoopslides mischien image pro plus niet een betere optie dan photoshop?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hee Eastwood!![]()
Bedankt voor je reactie... ik denk dat ik begrijp waar je op doelt met DEL en BACKSPACE: Ik heb geswitched van verschillende toetsenbord indelingen (VS en Nederlands) maar ik krijg die toetsen niet aan de praat. Waar ik nu op het werk mee bezig ben is het maken van overzichtsplaatjes van microscoop glaasjes. Hiervoor moet ik heel wat 'wegsnijden'. Wat ik doe is met een magnetic lasso de ongewenste gebieden selecteren. Vaak selecteert PS net een verkeerd punt en dan wil ik met BACKSPACE dat punt ongedaan maken... maar die doet het dus niet. Dan moet ik met ESC (die werkt gek genoeg wel) de hele boel annuleren en opnieuw beginnen. Als ik het gebied heb verwijderd wil ik graag deselecteren me CTRL+D... dat is gewoon handiger. En tsja... CTRL+Z om dingen ongedaan te maken is ook handig... Ik werk al jaren met PS en dit is me nog nooit overkomen.
Als je nog iets te binnen schiet (en anderen natuurlijk ook)... please!!
ondertussen =>![]()
Ja ik heb alles weer teruggezet... (het systeem zet bij elke reboot alles weer terug trouwensquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:10 schreef Eastwood het volgende:
[..]
en als je nou weer terug gaat naar je andere toetsenbord instellingen?sorry heb verder geen idee.
Image Pro plus? Ken het niet... eerlijk gezegd nooit van gehoord. Volgens mij hebben ze hier alleen licenties voor Paint Shop Pro en Photoshop... en ik ben Photoshop gewend, dus dat is mooi makkelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:51 schreef shi het volgende:
[..]
is voor het verwerken van microscoopslides mischien image pro plus niet een betere optie dan photoshop?
trouwens check de settings eens onder toegankelijkheid, daar zitten een aantal settings in betreffende je modifier keys, mischien intefereren de settings van windows met de modiefiers van photoshop heen, ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad maar dan met een ander pakket.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja ik heb alles weer teruggezet... (het systeem zet bij elke reboot alles weer terug trouwens)
Tnx anyway![]()
[..]
Image Pro plus? Ken het niet... eerlijk gezegd nooit van gehoord. Volgens mij hebben ze hier alleen licenties voor Paint Shop Pro en Photoshop... en ik ben Photoshop gewend, dus dat is mooi makkelijk.
Ik heb zo het vermoeden dat het eerder aan de toetsenbordindeling, zoals hij in Windows wordt herkend, ligt; niet aan Photoshop...![]()
Vingerafdrukken... ooh fancy stuffquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:09 schreef shi het volgende:
[..]
trouwens check de settings eens onder toegankelijkheid, daar zitten een aantal settings in betreffende je modifier keys, mischien intefereren de settings van windows met de modiefiers van photoshop heen, ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad maar dan met een ander pakket.
image pro plus is een image processing suite speciaal gemaakt voor onderzoek doeleinden zoals slides, ect. zelf gebruikt ik het voor het verwerken van vingerafdruk sporen.
Goeie eigenlijk...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:27 schreef soulsurvivor het volgende:
waarom leg je die vraag niet voor aan de helpdesk van Adobe als je een licentie hebt?
Probeer je een 72 ppi plaatje op een 300 ppi te plakken?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:43 schreef Gert het volgende:
Ik hoop een simpele vraag:
Ik wil een plaatje maken waarvan er preciés twee op een A4 passen.
Een A4 is 210x297mm, dus heb ik via afbeelding -> afbeeldingsgrootte het plaatje 14.85 cm bij 21cm gemaakt.
Als ik het plaatje echter afdruk is het veel kleiner.
De lineaal die je via weergave kan tonen, geeft ook aan dat het plaatje de juiste afmetingen heeft, ,maar het is gewoon een stuk kleiner.
houd er rekening mee dat je printer niet tot op de papierrand afdrukt, maar hij houd een rand over. Dus moet je de printer instellingen aanpassen of via file >> print with preview, daar kan je ook zoeits instellen dacht ik. Moet je maar ff kijken. Lukt het niet, kom gerust terugquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:43 schreef Gert het volgende:
Ik hoop een simpele vraag:
Ik wil een plaatje maken waarvan er preciés twee op een A4 passen.
Een A4 is 210x297mm, dus heb ik via afbeelding -> afbeeldingsgrootte het plaatje 14.85 cm bij 21cm gemaakt.
Als ik het plaatje echter afdruk is het veel kleiner.
De lineaal die je via weergave kan tonen, geeft ook aan dat het plaatje de juiste afmetingen heeft, ,maar het is gewoon een stuk kleiner.
Nee ik had het nieuwe plaatje 72 ppi gemaakt, en daarin een plaatje geplakt van 300 ppi.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:25 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Probeer je een 72 ppi plaatje op een 300 ppi te plakken?
moet je niet downloaden, maar zelf makenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:53 schreef Badabingea het volgende:
Waar kan je mooie tekst-effects downloaden?
Vind dat daar niet echt veel stylen te vinden zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:13 schreef Eastwood het volgende:
[..]
moet je niet downloaden, maar zelf makenhaha. Maar heb je al gekeken bij styles? Waarschijnlijk niet. Daar kan je waarschijnlijk al een helebboel vinden. Tekst maken, en dan via styles kleur aan geven. Genoeg keuze..!!!!
(kan je goed met photoshop overweg raad ik aan gewoon zelf proberen)
succes![]()
hierquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:57 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Vind dat daar niet echt veel stylen te vinden zijn.
Trouwens, hij kan me kleuren niet vinden ofzo. Dus nu wordt alles ineens maar lichtbruin.
zal je toch zelf aan de slag moeten gaanquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:57 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Vind dat daar niet echt veel stylen te vinden zijn.
Trouwens, hij kan me kleuren niet vinden ofzo. Dus nu wordt alles ineens maar lichtbruin.
Jij ook bedankt voor de moeite. Ik ga wel een beetje experimenteren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
zal je toch zelf aan de slag moeten gaankan je alles zelf maken.. word het iig precies naar wens
![]()
doe dat, erg gek is dat. "Alleen bruine kleur" Doet me eigenlijk aan denken aan Sepia, maar dat zal nietquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:11 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Jij ook bedankt voor de moeite. Ik ga wel een beetje experimenteren.
Maar ik blijf het toch lastig vinden dat die me kleuren niet meer vind. Alleen maar last van met photoshop, iemand? Ik zal zo ff wat screens posten anders.
beetje? wat is de rest dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:27 schreef Badabingea het volgende:
Heb t probleem al beetje opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |