abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35810237
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef Triangeljosti het volgende:
wel een heel simpele vraag voor jullie denk ik:

Hoe draai ik mijn foto als volgt:

[afbeelding]

Dat hij dus een beetje 3d effect heeft... alsof de foto schuin bekeken wordt...
Met vrije transformatie (Ctrl-T)

Houd dan de CRTL toets ingedrukt en click-and-drag 1 van de hoekpunten van het transformatie-vak. Daarmee verplaats je alleen dat hoekpunt, waarbij de andere 3 hoekpunten op hun plek blijven. Positioneer elk van de 4 hoekpunten op deze wijze en je maakt een perspectief-illusie van je foto. .
pi_35810290
Hoi Triangeljosti, kijk maar eens in photoshop via edit >> transform >> en dan skew, distort of perspective. Dan zie je in je foto in de hoeken kleine vierkantje verschijnen, trek zo'n vierkantje maar naar het midden van de foto en kijk maar wat er gebeurd. Het zal vast wel lukken succes verder

EDIT; zijn dus al 3 antwoorden van lynx666 en NiteSpeed en mij.. moet lukken
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_35810313
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef Triangeljosti het volgende:
wel een heel simpele vraag voor jullie denk ik:

Hoe draai ik mijn foto als volgt:

[afbeelding]

Dat hij dus een beetje 3d effect heeft... alsof de foto schuin bekeken wordt...
Edit - Transform - Perspective of Skew, even proberen.
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:04:37 #154
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_35810329
ctrl+t. ctrl inhouden en dan slepen maar
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:41:03 #155
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_35815301
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:55 schreef DarkManta het volgende:
-edit-.

* Tijd voor een texture. Je kunt ook bij google texture intikken en op het knopje search / zoek rammen en je krijgt miljoenen textures voor je neus, believe me.

Maar ik houd er van om alles zelf te maken, dus heb ik gekozen voor het binairstelsel ( mede omdat ik programmeer )
Ik ga je nu echt niet uitleggen wat een binairstelsel is..google is your friend.
Ik ga je wel vertellen dat voor het menselijk oog het binairstelsel uitziet als nulletjes en eentjes (uit en aan dus)

Binairstelsel: 0001110110001110110011000110011010110011101

Bovenstaand gaan we gebruiken in Photoshop door de TEXT-tool te gebruiken.

*Terug naar je bewerkings-document.
Maak een nieuwe layer en vul deze layer met wit. SHIFT +CTRL + N ----> D ----> SHIFT +G en kleurtje wit vervolgens in je layer klikken.

Zorg nu weer voor een zwarte kleur.
Selecteer de Text-tool (SHIFT + T), in je tool menu ziet dat eruit als een........ T , JOH?
Zo simpel is Photoshop eigenljk, maar toch zo krachtig.

type nu maar wat als het maar 000101101110111011011100111001.

Tip:Om een betere texture ( jasje / structuur) te krijgen type je de nullen een eentjes in een bepaalde lengte en druk je op enter en dan weer random nullen en eentjes typen.

Voorbeeld:

001101101010101010010001101
110101010010010010101110001
001001000101001010100100100
111011111000111011101011111

Heb je dat gedaan? Oke, dan zal ik de rest zo meteen weer uitleggen.

Tot zo...
Zorg dat je texture (jasje/ je nullen en enen dus) op een gevulde achtergrond staan.
Omdat de nullen en eentjes op een vector-basis leunen, zul je eerst je text moeten rasterizeren.

Zorg er voor dat je textlayer boven de gevulde layer staat en druk op CTRL + E
Op deze manier hoef je niet apart te rasterizeren en heb je meteen een raster-formaat.

Nu moeten we van die eentjes en nulletjes een texture maken.

* Druk de M toets en zorg dat het een rechthoekige selectie is. Selecteer zo nauwkeurig mogelijk anders krijg je overtollig gebruik van je texture wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Nu je je texture geselcteerd hebt selecteer je in je menu-balk Edit--->Define Pattern (Edit---> definieer Patroon)
Geef je texture een naam dat voor jou makkelijk herkenbaar is.

Heb je dat gedaan? Toets CTRL + A vervolgens toets DELETE. Als het goed is heb je nu een lege layer.

*Herinner je je nog je 3 layers?
1. vest
2. hoofd
3. zwarte band om hoofd

* nu wordt het tijd om die lege layer te vullen met je texture (die je zojuist had gemaakt)
Toets G en zorg ervoor dat je het emmertje hebt.
Normaal als je vult, vul; je met de voorgrond-kleur. Dat gaan we in dit geval veranderen, we willen vullen met jouw persoonlijke texture.

Standaard in je menubalk zie je daaronder de opties voor je tool, selecteer in de dropdown menu van je fill-tool Pattern ( patroon ). Daarnaast verschijnt nu een patroon, klik ook hier op de dropdown-menu en selecteer jouw texture.

Bovenstaand voorbeeld zou duidelijkheid moeten bieden.

* Houd je lege layer actief, toets nu CTRL (inhouden) en selecteer met de L M-toets 1 van de 3 dimensie-layers (vest enzo).
In je lege layer zie je nu de omvang van je gekozen layer in een selectie.

Klik nu met je emmertje binnen die selectie.

* Nu komt de sleutel van de bewerking.
In je menubalk selecteer Filter--->Distort---->Displace...
Afhankelijk van de resolutie van je document zul je even met de instellingen moeten spelen en kijken wat voor jou aannemelijk is.

Mijne warem als volgt:

H S : 20
V S: 15
Displacement Map:
Stretch to fit

Undefined Areas:
Wrap Around

Klik nu op oke en zoek jouw opgeslagen dimensie layer die je al eerder had gemaakt.
*Let Op!* Dat wanneer je je gevulde vest layer(die met je texture) met de Displace wilt bewerken dat je ook je vest Displacement-Map selecteert ( eerder in deze tut gemaakt in PSD formaat)

Maak een nieuwe layer en herhaal de stap vanaf het dikgedrukte gedeelte. (dus niet de instellingen maar de stap) voor je amdere 2 layers.

Wanneer je dit hebt gedaan moet je even wachten op verdere uitleg, omdat ik wat voer in mijn lichaam ga proppen, ik heb honger gekregen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:25:42 #157
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35821046
Centraal gemaakt .
pi_36018024
tvp
[=[_]=]
[+[_]::]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:36:50 #159
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36022734
weet iemand een tutorial waar je zulke achtergronden mee kunt maken.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36026500
uhm.. moet je ff googlen of op good-tutorials zoeken op iets met "swirls" dan vind je wel iets denk ik. Zo niet, maak ik wel een tut voor je

last note.. gebruik sierlijke lettertypes om zo'n effect te krijgen, kan erg makkelijk zijn
pi_36055855
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:27 schreef Eastwood het volgende:
uhm.. moet je ff googlen of op good-tutorials zoeken op iets met "swirls" dan vind je wel iets denk ik. Zo niet, maak ik wel een tut voor je

last note.. gebruik sierlijke lettertypes om zo'n effect te krijgen, kan erg makkelijk zijn
lijken gewoon brushes te zijn
pi_36082204
Ik was ff aan het kutten en opeens wou ik weer inzoomen om verder te gaan gebeurde dit.

Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Ik deed control en +

KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_36083168
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:36 schreef B_BOY het volgende:
weet iemand een tutorial waar je zulke achtergronden mee kunt maken.
[afbeelding]
hier heb je een hele mooie tutorial
pi_36090439
quote:
ik wil je zeker niet afkraken hoor, maar de tutorial is bagger. Het resultaat is zeker mooi, ik ga het ook eens proberen zo.. iets in die trant, maar de tutorial.. nee respect voor de luiheid. z'n enige uitleg is hoe je het uitknipt en voor de rest is de bootschap: pak je brushes en doe wat.
Maar zeker cool resultaat!!!!
pi_36090727
maak er zelf eens eentje dan
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:24:00 #166
35325 shi
elegance in simplicity
pi_36096332
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef Incolumis het volgende:
volgens mij heeft hij dat al vaak zat gedaan
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_36098742
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef Incolumis het volgende:
het spijt me.. ik ga morgen voor een week snowboarden, dus het gaat niet lukken. Maar als ik terug kom zal ik het zelf proberen en meteen een tutorial schrijven (als ik het voor elkaar krijg ) dus nog even gedult of ff door zoeken op internet
pi_36209440
ik heb ff een vraagje, met CS2 wil ik Clouds renderen, maar de Clouds functie onder Filter -> Render is niet aanklikbaar

knap irritant dus, weet iemand wat k moet doen?
pi_36209516
wel een plaatje geopend of nieuw aangemaakt?
of is de file een gif/bmp met bepaalde rgb dinges-en?
pi_36209546
het is gewoon een nieuwe afbeelding, helemaal leeg dus
pi_36218183
Weet iemand hoe ik zoiets als het volgende kan maken?
Met name het (semi transparante)..

Ik wil met onderstaande aan de buitenkant geen transparantie, maar des te meer naar het centrum, des te transparanter het zwarte moet worden:
pi_36224901
ctrl+click op het plaatje in je layers pallette, dan wordt als het goed is je cirkel geselecteerd. ga dan naar select/inverse, en dan wordt het zwarte deel geselecteerd. kies dan een gradient uit
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:46 #173
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_36246846
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef Skorpija het volgende:
Weet iemand hoe ik zoiets als het volgende kan maken?
Met name het (semi transparante)..

[afbeelding]

Ik wil met onderstaande aan de buitenkant geen transparantie, maar des te meer naar het centrum, des te transparanter het zwarte moet worden:
[afbeelding]
selecteer de ovaal. sla de selectie op.
maak een mask layer en laad de selectie.
invert de selectie, selecteer je mask en vul hem met een [radial] zwart wit gradient
vanuit het midden.
selecteer je gewone layer en en vul hem met zwart.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:03:40 #174
124655 DarkManta
pi_36282306
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:39 schreef Diederik89 het volgende:
ik heb ff een vraagje, met CS2 wil ik Clouds renderen, maar de Clouds functie onder Filter -> Render is niet aanklikbaar

knap irritant dus, weet iemand wat k moet doen?
Zet je image mode maar eens op RGB en 8 bits, doet ie het wel.

Hoe de fok doek dah?

In je menubalk klik je Image----> Mode -----> RGB Color.
Vervolgens de cyclus herhalen maar dan RGB Color overslaan en dan 8 bits/Channel aanvinken.

Hoe ken dah, nu doetie het wel?

Sommige filters werken niet in 16 bits modus of andere modus. Zoals de Clouds filter werkt niet in RGB 16 bits omdat de kleurcode vele male hoger ligt dan 8 bits. Dit omdat de Clouds rekent in 8 bits en niet in 16 bits.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:35:43 #175
124655 DarkManta
pi_36283796
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:41 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Zorg dat je texture (jasje/ je nullen en enen dus) op een gevulde achtergrond staan.
Omdat de nullen en eentjes op een vector-basis leunen, zul je eerst je text moeten rasterizeren.

Zorg er voor dat je textlayer boven de gevulde layer staat en druk op CTRL + E
Op deze manier hoef je niet apart te rasterizeren en heb je meteen een raster-formaat.

Nu moeten we van die eentjes en nulletjes een texture maken.

* Druk de M toets en zorg dat het een rechthoekige selectie is. Selecteer zo nauwkeurig mogelijk anders krijg je overtollig gebruik van je texture wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Nu je je texture geselcteerd hebt selecteer je in je menu-balk Edit--->Define Pattern (Edit---> definieer Patroon)
Geef je texture een naam dat voor jou makkelijk herkenbaar is.

Heb je dat gedaan? Toets CTRL + A vervolgens toets DELETE. Als het goed is heb je nu een lege layer.

*Herinner je je nog je 3 layers?
1. vest
2. hoofd
3. zwarte band om hoofd

* nu wordt het tijd om die lege layer te vullen met je texture (die je zojuist had gemaakt)
Toets G en zorg ervoor dat je het emmertje hebt.
Normaal als je vult, vul; je met de voorgrond-kleur. Dat gaan we in dit geval veranderen, we willen vullen met jouw persoonlijke texture.

Standaard in je menubalk zie je daaronder de opties voor je tool, selecteer in de dropdown menu van je fill-tool Pattern ( patroon ). Daarnaast verschijnt nu een patroon, klik ook hier op de dropdown-menu en selecteer jouw texture.

[afbeelding]

Bovenstaand voorbeeld zou duidelijkheid moeten bieden.

* Houd je lege layer actief, toets nu CTRL (inhouden) en selecteer met de L M-toets 1 van de 3 dimensie-layers (vest enzo).
In je lege layer zie je nu de omvang van je gekozen layer in een selectie.

Klik nu met je emmertje binnen die selectie.

* Nu komt de sleutel van de bewerking.
In je menubalk selecteer Filter--->Distort---->Displace...
Afhankelijk van de resolutie van je document zul je even met de instellingen moeten spelen en kijken wat voor jou aannemelijk is.

Mijne warem als volgt:

H S : 20
V S: 15
Displacement Map:
Stretch to fit

Undefined Areas:
Wrap Around

Klik nu op oke en zoek jouw opgeslagen dimensie layer die je al eerder had gemaakt.
*Let Op!* Dat wanneer je je gevulde vest layer(die met je texture) met de Displace wilt bewerken dat je ook je vest Displacement-Map selecteert ( eerder in deze tut gemaakt in PSD formaat)

Maak een nieuwe layer en herhaal de stap vanaf het dikgedrukte gedeelte. (dus niet de instellingen maar de stap) voor je amdere 2 layers.

Wanneer je dit hebt gedaan moet je even wachten op verdere uitleg, omdat ik wat voer in mijn lichaam ga proppen, ik heb honger gekregen.
Na al deze inspanningen ziet je plaatje er ongeveer zo uit:

Let er op dat bij de gezicht-layer, de nullen en enen wit zijn, en de achtergrond zwart.

Nu we dit hebben selecteren we de gezicht-layer en gaan het formaat layer van normal naar Darken zetten.

(In je pulldown menu van de filter-window zie je Normal staan, klik je op de pulldown-menu, selecteer dan voor Darken)

Nu ben je bijna klaar!

* Klik nu onderaan de Filter-windows voor de filter / adjustment layer en selecteer voor de Hue and Saturation.
Vink de Colorize aan en speel met de sliders voor jouw kleur.

* Ga nu in het menu-balk naar Layers ----> Flatten layers.

Om diepte te creeëren kun je gebruik maken van de Lighting effects filter. Ik heb gekozen voor de flashlight.

Ik heb je op weg geholpen, probeer zelf ook om er diepte in te krijgen, door bijvoorbeeld layers te stapelen en dan met de layer format te knoeien.

Succes!
pi_36302549
Heel simpel vraagje, maar het antwoord kan me hopelijk veel werk schelen .

Vraag: hoe kan ik in ImageReady meerdere animation-frames tegelijk selecteren?

Ik heb nu een filmpje geopend, en dat zijn dus een paar honderd frames. Daarvan heb ik er slechts enkele tientallen nodig, maar om de rest te verwijderen moet ik ze 1 voor 1 selecteren .
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:51:25 #177
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_36303330
Control-left click
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_36303798
Ja daar heb ik wat aan . Dan moet ik ze nog allemaal 1 voor 1 aanklikken he .

Ik ken het trucje 'Control - Shirt - left click', maar dat werkt bij mijn ImageReady dus niet .
pi_36304782
1e selecteren die je weg wilt...
*shift
laatste die je weg wilt
pi_36305893
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:42 schreef kaspermols282 het volgende:
1e selecteren die je weg wilt...
*shift
laatste die je weg wilt
Hulde!! Waarom werkt dat niet gewoon met Shift+Control?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')