http://www.llink.nl/MoveYourAss_TV.59.0.html (aflevering 2).quote:Zoektocht naar kernwapens
Kernwapens in Nederland? Johan gaat met de jonge activist Mark Akkerman mee op nachtelijke 'burgerinspectie' op de vliegbasis in Volkel. En dat is niet zonder risico.
bovenquote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:31 schreef sizzler het volgende:
... Elke vorm van extremisme is verkeerd, ik heb nog nooit gehoord dat een rechtsextremist schotels vernielt, inbreekt, kraakt of banden leegprikt.
Post icon. Bij deze post het pijltje bovenaan. Hij postte een knipoog-smiley wat wil zeggen dat je de post met een knipook moet lezen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 21-01-2006 19:03:57 ]"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Post-icon, linksboven elke post (nu dus een stukje papier).
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:55 schreef sizzler het volgende:
Laat ze lekker hun eigen spullen kapot maken!Dat ben ik dan wel weer met je eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijbelverbrandingen zijn OK, maar dan moet je wel die bijbel eerst gekocht hebben
![]()
democratiequote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:59 schreef electricity het volgende:
het is eigen aan links om onwettige middelen te gebruiken teneinde democratisch genomen besluiten te frustreren.
op fok! ? ??quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:00 schreef lpg het volgende:
Je kunt ook respect hebben voor mensen die vechten voor hun idealen, en actie's ondernemen om hun idealen na te streven.
onzin, er is NIETS erger dan mensen die door films heen praten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:00 schreef Ill-Skillz het volgende:
Die gasten zijn nog erger dan allochtonen die door films heenpraten!
Extremisme is gelijk aan linksquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:59 schreef electricity het volgende:
het is eigen aan links om onwettige middelen te gebruiken teneinde democratisch genomen besluiten te frustreren.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:31 schreef sizzler het volgende:Elke vorm van extremisme is verkeerd, ik heb nog nooit gehoord dat een rechtsextremist schotels vernielt, inbreekt, kraakt of banden leegprikt.
En wat als hun idealen mijn idealen niet zijn, en ik ga hetzelfde doen? Zal me dan een aardig pestzooitje worden in Nederland.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:00 schreef lpg het volgende:
Je kunt ook respect hebben voor mensen die vechten voor hun idealen, en actie's ondernemen om hun idealen na te streven.
Neuh, mensen die andermans spullen kapot maken kunnen niet op mijn respect rekenen. Gek hè?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:00 schreef lpg het volgende:
Nee om ze te slopen......quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:04 schreef P8 het volgende:![]()
bij linkse activisten gebeurd het tenminste (vaak) voor hun idealen, die moreel gezien vaak zo slecht nog niet zijn.
Het zijn overigens wel de rechtsextremisten die zich vaker schuldig maken aan zinloos geweld en vandalisme, drugshandel etc. etc.
Overigens is inbreken ook zeker niet uncommon bij rechts lowlife uitschot![]()
bovendien breken linkse activisten niet in om waardevolle spullen te jatten, vergeet dat niet
zoals het vrijlaten van pelsdieren of labratoriumdieren omdat die zo zielig zijn?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:00 schreef lpg het volgende:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:04 schreef P8 het volgende:
[..]![]()
bij linkse activisten gebeurd het tenminste (vaak) voor hun idealen, die moreel gezien vaak zo slecht nog niet zijn.
Het zijn overigens wel de rechtsextremisten die zich vaker schuldig maken aan zinloos geweld en vandalisme, drugshandel etc. etc.
bovendien breken linkse activisten niet in om waardevolle spullen te jatten, vergeet dat niet
Of moskees in de brand steken? Wat probeer je nou te zeggen, linkse extremisten zijn erger dan rechtse extremisten?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:12 schreef electricity het volgende:
[..]
zoals het vrijlaten van pelsdieren of labratoriumdieren omdat die zo zielig zijn?
zoals het bedreigen van de fokkers/onderzoekers van bovenstaande dieren?
voor het omschoffelen van proefprojecten voor genetische manipulatie?
door militair materiaal te saboteren?
door in bomen te klimmen en zich met veel geweld moeten laten weghalen?
door zichzelf aan treinspoor vast te ketenen zodat de wagons met radioactief afval niet verder kan?
door rechtse politici te vermoorden/verminken? (janmaat fortuyn)
door winkeliers die bio-eieren verkopen te chanteren?
en zo gaat het maar verder en verder. idealen, prima. maar laat ze maar op een vreedzame manier demonstreren.
Een moskee is een haathuis. Deze aansteken kan natuurlijk wel "brandstichting" worden genoemd, maar kan nooit een resultaat zijn van verknipte ideeen, juist omdat deze door de verwoesting van een moskee tegengegaan worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:16 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Of moskees in de brand steken? Wat probeer je nou te zeggen, linkse extremisten zijn erger dan rechtse extremisten?
Klopt helemaal!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:15 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sure. Volgens mij zijn degene die het meest geweld gebruiken toch echt de linksen hoor.
Kijk alleen al maar naar verschillende linkse demonstraties ijdens een wereldtop of zo, of krakersrellen wat voornamelijk uit linksdenkenden bestaat.
nee. ik probeer te zeggen dat 'die lieve mensen die tenminste nog voor hun idealen opkomen' tuig van het ergste soort is dat de samenleving bakken met geld kost.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:16 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Of moskees in de brand steken? Wat probeer je nou te zeggen, linkse extremisten zijn erger dan rechtse extremisten?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Zucht, zou goede target practice voor de militairen zijn. Het probleem is dat deze onzin in politiek correct links Nederland niet eens wordt aangepakt.
Zo'n baardje, lang haar, ongewassen, en afgetrapte kleding, dat bedoel je?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:20 schreef local34 het volgende:
Ik moet altijd hard lachen om de clichématige dresscode die al sedert 1980 hip is binnen het linkse activisten milieu. Wat dat betreft zijn het net zulke kuddedieren als hun rechtse opponenten. Of trekken ze dat speciaal aan zodat de ME weet wanneer ze minder hard moeten slaan of zo?
Tuurlijk zijn gewelddadige actie's tegen mensen of dieren sowieso foutquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:12 schreef electricity het volgende:
[..]
zoals het vrijlaten van pelsdieren of labratoriumdieren omdat die zo zielig zijn?
zoals het bedreigen van de fokkers/onderzoekers van bovenstaande dieren?
voor het omschoffelen van proefprojecten voor genetische manipulatie?
door militair materiaal te saboteren?
door in bomen te klimmen en zich met veel geweld moeten laten weghalen?
door zichzelf aan treinspoor vast te ketenen zodat de wagons met radioactief afval niet verder kan?
door rechtse politici te vermoorden/verminken? (janmaat fortuyn)
door winkeliers die bio-eieren verkopen te chanteren?
en zo gaat het maar verder en verder. idealen, prima. maar laat ze maar op een vreedzame manier demonstreren.
Ik zou best wel op zo'n complex willen werken eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[...]
Wat dat betreft lijkt dit me beter:
Gek pakt een bijl. Gek klimt over een hek. Gek krijgt 3 kogels in z'n donder vanwege het betreden van militair terrein. Gek doet het nooit meer.
het is ook een ideaal dat alle buitenlanders het land uit moeten, en eventueel dat ze allemaal dood moeten. zeggen we hierover ook dat dergelijke meningen/handelingen goed te zijn om bepaalde feiten onder de ogen van een groter publiek te krijgen? nee, daar hebben we allemaal een duidelijk oordeel over. en zo is deze manier waarop 'de linkse idealen' wordt uitgedragen net zo goed fout.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:23 schreef lpg het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn gewelddadige actie's tegen mensen of dieren sowieso fout
Feit is wel dat er een heleboel verkeerd is in de wereld, en actie voeren mag van mij best. Die mensen die militair materieel slopen, hebben op zich wel een goed punt, want waarom zouden er nog kernwapens in nederland moeten zijn. Ze kiezen voor deze actie en aanvaarden er ook zelf de consequenties van. Ze volgen tenminste hun idealen en ik denk veel van die idealen in principe goed zijn.
Ik denk dat het goed kan zijn om door actie's bepaalde feiten onder de ogen van een groter publiek te krijgen.
Er wordt in Nederland zo ontzettend veel gesloopt, door vandalen, voetbal hooligans, dronkenlappen etc...
maar waar gaan we ons hier zorgen over maken om een schotel die kapot gemaakt wordt door iemand die voor zijn idealen vecht.
Ik vind iemand die vanwege z'n dichtgetikte extremistische idealen z'n hele leven lang alleen maar dingen kapot wil maken (type pyromaan dus!) eigenlijk gewoon erger dan zo'n voetbal-hooligan die af en toe door het lint gaat en compleet gestoord gedrag vertoond omdat-ie dronken en in een groep is...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:23 schreef lpg het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn gewelddadige actie's tegen mensen of dieren sowieso fout
Feit is wel dat er een heleboel verkeerd is in de wereld, en actie voeren mag van mij best. Die mensen die militair materieel slopen, hebben op zich wel een goed punt, want waarom zouden er nog kernwapens in nederland moeten zijn. Ze kiezen voor deze actie en aanvaarden er ook zelf de consequenties van. Ze volgen tenminste hun idealen en ik denk veel van die idealen in principe goed zijn.
Ik denk dat het goed kan zijn om door actie's bepaalde feiten onder de ogen van een groter publiek te krijgen.
Er wordt in Nederland zo ontzettend veel gesloopt, door vandalen, voetbal hooligans, dronkenlappen etc...
maar waar gaan we ons hier zorgen over maken om een schotel die kapot gemaakt wordt door iemand die voor zijn idealen vecht.
Ach silly mequote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Een moskee is een haathuis. Deze aansteken kan natuurlijk wel "brandstichting" worden genoemd, maar kan nooit een resultaat zijn van verknipte ideeen, juist omdat deze door de verwoesting van een moskee tegengegaan worden.
Ik ben het met je eens dat het tuig is, maar dat is toch iedereen die willens en wetens de wet overtreedt? Ik snap ook niet waar dit topic nou precies om draait, waarom specifiek linkse activisten? Dit gaat trouwens niet eens om alle linkse activisten, maar een asociale subgroep.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:21 schreef electricity het volgende:
[..]
nee. ik probeer te zeggen dat 'die lieve mensen die tenminste nog voor hun idealen opkomen' tuig van het ergste soort is dat de samenleving bakken met geld kost.
edit:
die bezoekers van die wapenbeurs vorje jaar molesteren was ook weer zo'n leuk voorbeeld.
Ze hebben ook hele leuke hondjes.... Als dierenliefhebber zal zo'n linkse kraker zich natuurlijk graag laten bijten. En reken maar dat-ie dan HARD wordt gebeten!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zou best wel op zo'n complex willen werken eigenlijk.![]()
Kan je een leuke militaire oefening van maken.![]()
Dat alle buitenlanders het land uit of dood moeten is eerder racisme lijkt me...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:25 schreef electricity het volgende:
[..]
het is ook een ideaal dat alle buitenlanders het land uit moeten, en eventueel dat ze allemaal dood moeten. zeggen we hierover ook dat dergelijke meningen/handelingen goed te zijn om bepaalde feiten onder de ogen van een groter publiek te krijgen? nee, daar hebben we allemaal een duidelijk oordeel over. en zo is deze manier waarop 'de linkse idealen' wordt uitgedragen net zo goed fout.
en wat is het slopen van bezittingen van anderen, bedreigen van anderen, of doodmaken van dieren dan? dat zijn net zo goed strafbare feiten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:28 schreef lpg het volgende:
[..]
Dat alle buitenlanders het land uit of dood moeten is eerder racisme lijkt me...
dat is appels met peren vergelijken.
Ja. Of van die 8e generatie neo-punkers. Hanenkam, kisten, palestina-sjaal. En dan nog beweren dat het een uiting is van hun individualiteit. Tuurlijk, met 150 dubbelgangers in een protesttocht zeker?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zo'n baardje, lang haar, ongewassen, en afgetrapte kleding, dat bedoel je?
Nu kom je dus met een woord, "racisme", verzonnen door "links", en opeens is het heel anders?!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:28 schreef lpg het volgende:
[..]
Dat alle buitenlanders het land uit of dood moeten is eerder racisme lijkt me...
dat is appels met peren vergelijken.
Ahhh een soort Lonsdale-jongeren, maar dan met een te lage WW-uitkering om merkkleding te betalen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:30 schreef local34 het volgende:
[..]
Ja. Of van die 8e generatie neo-punkers. Hanenkam, kisten, palestina-sjaal. En dan nog beweren dat het een uiting is van hun individualiteit. Tuurlijk, met 150 dubbelgangers in een protesttocht zeker?
Sorry maar ik vindt het stukmaken van een schotel heel iets anders dan, dan het aanvallen van militairen, of racisme.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu kom je dus met een woord, "racisme", verzonnen door "links", en opeens is het heel anders?!
Of je nou een hekel hebt aan "militairen" of aan "zwarten", het valt in dezelfde groep!
(zwarte militairen ga ik het nu even niet over hebben)
en extremisten doen per definitie extreme dingen, of ze nou links of rechts zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:35 schreef DionysuZ het volgende:
ehm wat is de link tussen 'links' en milieu?
Dus het stukmaken van een schotel is iets anders dan het stukmaken van een moskee?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef lpg het volgende:
[..]
Sorry maar ik vindt het stukmaken van een schotel heel iets anders dan, dan het aanvallen van militairen, of racisme.
"links" heeft nou eenmaal iets met "milieu"! Waarom weet ik niet....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef DionysuZ het volgende:
nogmaals, en ik hoop dat de mensen het nu wel lezen:
[..]
en extremisten doen per definitie extreme dingen, of ze nou links of rechts zijn
Misschien niet voor mensen die het hebben van een sterk leger als een soort geloof zien.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus het stukmaken van een schotel is iets anders dan het stukmaken van een moskee?
of het in brand steken van een basisschoolquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus het stukmaken van een schotel is iets anders dan het stukmaken van een moskee?
dat is irrelevant. het gaat om feitelijke handelingen zoals deze strafbaar zijn gesteld in de wet. niet om de sentimenten die een bepaalde bevolkingsgroep er bij heeft.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:36 schreef lpg het volgende:
[..]
Misschien niet voor mensen die het hebben van een sterk leger als een soort geloof zien.
milieu is niet per definitie een links thema. Rechtse mensen kunnen ook hart voor het milieu hebben en er zou zelfs een ultra rechtse partij kunnen bestaan die hart voor het milieu heeft.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"links" heeft nou eenmaal iets met "milieu"! Waarom weet ik niet....
Maar er zaten geen rechtse lui daar AWACS te pesten!
Nu leg jij het verschil dus bij jouw eigen mening! Jij vindt blijkbaar dat je iets wat met "een geloof" te maken heeft, niet kapot mag maken (want dan heb je er een woordje voor gevonden, namelijk "racisme"), en als het niks met een geloof te maken heeft, dan mag het wel kapot?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:36 schreef lpg het volgende:
[..]
Misschien niet voor mensen die het hebben van een sterk leger als een soort geloof zien.
milieubeleid op wetenschappelijke gronden ipv sentimenten zou al een heel eind helpen om mijn stem te krijgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
milieu is niet per definitie een links thema. Rechtse mensen kunnen ook hart voor het milieu hebben en er zou zelfs een ultra rechtse partij kunnen bestaan die hart voor het milieu heeft.
Je kan mij echt niet wijs maken dat dit soort gasten rechtser dan de PvdA stemmen. Valt een beetje samen met de AFA en al die milieu-terroristen. Zelfde laken een pak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:34 schreef DionysuZ het volgende:
nogmaals, en ik hoop dat de mensen het nu wel lezen:
[..]
en extremisten doen per definitie extreme dingen, of ze nou links of rechts zijn
en alle criminelen zijn marokkanenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je kan mij echt niet wijs maken dat dit soort gasten rechtser dan de PvdA stemmen. Valt een beetje samen met de AFA en al die milieu-terroristen. Zelfde laken een pak.
ZEKER WETEN!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef electricity het volgende:
[..]
milieubeleid op wetenschappelijke gronden ipv sentimenten zou al een heel eind helpen om mijn stem te krijgen.
Het was andersomquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en alle criminelen zijn marokkanen
nee. maar alle marokkanen zijn wel crimineelquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en alle criminelen zijn marokkanen
Ok maar waarom dan zoveel geklaag over een schotel die kapot gemaakt word door een links-extremist.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:37 schreef electricity het volgende:
[..]
dat is irrelevant. het gaat om feitelijke handelingen zoals deze strafbaar zijn gesteld in de wet. niet om de sentimenten die een bepaalde bevolkingsgroep er bij heeft.
En zoals Youp zou zeggen... "nu vergeet ik helemaal de Turken, de Antillianen".......quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:45 schreef electricity het volgende:
[..]
nee. maar alle marokkanen zijn wel crimineel
jij zegt dat dit soort extremisten altijd links zijn. Dan is het toch een goede vergelijking?quote:
leg mij het verschil tussen het in brand steken van een kerk/moskee en het slopen van een militair object eens uit? waarom is het een erger dan het ander. als ik zou moeten kiezen, dan zou ik zeggen dat het compromitteren van de staatsveiligheid door het betreden van een militaire basis en het vernielen van operationele militaire objecten een zwaarder strafbaar feit is dan het vernielen van een gebedshuis voor een bepaalde groep gelovigen, waarmee verder geen enkele fysieke schade wordt aangericht aan de samenleving.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:45 schreef lpg het volgende:
[..]
Ok maar waarom dan zoveel geklaag over een schotel die kapot gemaakt word door een links-extremist.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat zo iemand dat volgens mij in principe doet voor een ideaal dat niet heel verkeerd is. Ja de wet is overtreden, nou de persoon in kwestie word gestraft en waarschijnlijk word de schade op diegene verhaalt.
En de vergelijkingen die hier steeds gemaakt worden zijn ook irrelevant, want kom op zeg je kunt toch niet menen dat je een moskee of een kerk slopen van hetzelfde kaliber vind als een kapot gemaakte schotel, of een kapot geschopt bushokje, of een gesloopte stoel in een voetbal stadion.
Ik vind mensen met "criminele idealen" juist erger dan criminelen "zonder idealen"!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:45 schreef lpg het volgende:
[..]
Ok maar waarom dan zoveel geklaag over een schotel die kapot gemaakt word door een links-extremist.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat zo iemand dat volgens mij in principe doet voor een ideaal dat niet heel verkeerd is. Ja de wet is overtreden, nou de persoon in kwestie word gestraft en waarschijnlijk word de schade op diegene verhaalt.
Een F16 met een bijl te lijf gaan heeft zo miljoenen schade! Veel meer dan een half afgebrande moskee...quote:En de vergelijkingen die hier steeds gemaakt worden zijn ook irrelevant, want kom op zeg je kunt toch niet menen dat je een moskee of een kerk slopen van hetzelfde kaliber vind als een kapot gemaakte schotel, of een kapot geschopt bushokje, of een gesloopte stoel in een voetbal stadion.
het kapot maken van militair materiaal vind ik in geenszins te vergelijken met het in brand steken van een basisschool. Ook al zijn het beide foute dingen om te doen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:50 schreef electricity het volgende:
[..]
leg mij het verschil tussen het in brand steken van een kerk/moskee en het slopen van een militair object eens uit? waarom is het een erger dan het ander. als ik zou moeten kiezen, dan zou ik zeggen dat het compromitteren van de staatsveiligheid door het betreden van een militaire basis en het vernielen van operationele militaire objecten een zwaarder strafbaar feit is dan het vernielen van een gebedshuis voor een bepaalde groep gelovigen, waarmee verder geen enkele fysieke schade wordt aangericht aan de samenleving.
echter door de onrust die dit onder de bevolking zaait zou ik het toch op enige manier gelijk willen trekken met elkaar.
Jij reageert op een manier die volledig van een zwart/ wit kijk getuigt. Maar elke geval is een situatie apart. Tussen het zwart wit in jou visie zitten er ook nog ontelbare grijstinten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu leg jij het verschil dus bij jouw eigen mening! Jij vindt blijkbaar dat je iets wat met "een geloof" te maken heeft, niet kapot mag maken (want dan heb je er een woordje voor gevonden, namelijk "racisme"), en als het niks met een geloof te maken heeft, dan mag het wel kapot?
Beetje krom, niet? Te meer omdat "onderscheid op grond van geloof" in de grondwet verboden is!
Hmmm zou de term "landverraad" nog bestaan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:50 schreef electricity het volgende:
[..]
... dan zou ik zeggen dat het compromitteren van de staatsveiligheid door het betreden van een militaire basis en het vernielen van operationele militaire objecten een zwaarder strafbaar feit is dan ...
wat is er zo erg aan het in brand steken van een basisschool dan? die kindertjes moeten een paar maandjes ergens anders naar school. dat is heel vervelend natuurlijk, maar veel meer dan dat is er ook niet aan de hand.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:51 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het kapot maken van militair materiaal vind ik in geenszins te vergelijken met het in brand steken van een basisschool. Ook al zijn het beide foute dingen om te doen.
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:52 schreef lpg het volgende:
[..]
Jij reageert op een manier die volledig van een zwart/ wit kijk getuigt. Maar elke geval is een situatie apart. Tussen het zwart wit in jou visie zitten er ook nog ontelbare grijstinten.
qua materiaal is het natuurlijk niet erger. Maar je moet je ook bedenken aan wat je die kinderen aandoet. Iemand steekt een school in brand omdat het een moslimschool is en ze moslims haten, dan veroorzaak je toch ook wat bij die kinderen en de ouders?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:53 schreef electricity het volgende:
[..]
wat is er zo erg aan het in brand steken van een basisschool dan? die kindertjes moeten een paar maandjes ergens anders naar school. dat is heel vervelend natuurlijk, maar veel meer dan dat is er ook niet aan de hand.
Nou op zich ben ik het wel eens dat het kapot maken van andermans eigendom in principe fout is.quote:
klopt. maar is dat gevoel erger dan de schade die de exploitant/werknemers van een pelsdierfokkerij ondervinden wanneer hun bedrijf aangevallen wordt door links tuig? ik zal niet zeggen dat er een 1 op 1 vergelijking tussen zaken mogelijk is, maar de algemene gedachte achter links extremisme is even fout als die achter rechts extremisme, of welk ander extremisme dan ook. er zijn hier mensen die dit bestrijden, en ik vind dat ik daar tegen op moet treden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
qua materiaal is het natuurlijk niet erger. Maar je moet je ook bedenken aan wat je die kinderen aandoet. Iemand steekt een school in brand omdat het een moslimschool is en ze moslims haten, dan veroorzaak je toch ook wat bij die kinderen en de ouders?
extremisme = extremisme en achter extremistische ideologien kan ik me niet vinden. Links extremisme of rechts extremisme, beide fout. Maar als er weer eens links extremisme heeft plaatsgevonden zijn veel mensen er altijd als de kippen bij om links weer flink de grond in te bashen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:05 schreef electricity het volgende:
[..]
klopt. maar is dat gevoel erger dan de schade die de exploitant/werknemers van een pelsdierfokkerij ondervinden wanneer hun bedrijf aangevallen wordt door links tuig? ik zal niet zeggen dat er een 1 op 1 vergelijking tussen zaken mogelijk is, maar de algemene gedachte achter links extremisme is even fout als die achter rechts extremisme, of welk ander extremisme dan ook. er zijn hier mensen die dit bestrijden, en ik vind dat ik daar tegen op moet treden.
dat komt omdat er onvoldoende aandacht aan dergelijke zaken wordt besteed door de media en politiek. dat komt omdat deze extremisten zich vertegenwoordigd zien in de 2e kamer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
extremisme = extremisme en achter extremistische ideologien kan ik me niet vinden. Links extremisme of rechts extremisme, beide fout. Maar als er weer eens links extremisme heeft plaatsgevonden zijn veel mensen er altijd als de kippen bij om links weer flink de grond in te bashen.
welke extremistische partijen hebben we dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:09 schreef electricity het volgende:
[..]
dat komt omdat er onvoldoende aandacht aan dergelijke zaken wordt besteed door de media en politiek. dat komt omdat deze extremisten zich vertegenwoordigd zien in de 2e kamer.
de partijen zijn niet zozeer extremistisch, maar er zijn wel enkele kamerleden die in het verleden zelf aan dergelijke acties hebben meegewerkt. ze zitten bij de SP, GL en PVDA.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
welke extremistische partijen hebben we dan?
wie dan allemaal?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef electricity het volgende:
[..]
de partijen zijn niet zozeer extremistisch, maar er zijn wel enkele kamerleden die in het verleden zelf aan dergelijke acties hebben meegewerkt. ze zitten bij de SP, GL en PVDA.
heb geen zin om ze allemaal op te gaan zoeken. maar deze jongen bijvoorbeeld:quote:
groenlinks jah, daar wist ik het van. Maar jij wijst ook PvdA en SP aan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef electricity het volgende:
[..]
heb geen zin om ze allemaal op te gaan zoeken. maar deze jongen bijvoorbeeld:
zoals ik zei. ik heb geen zin om het op te zoeken nu. maar als je wilt wil ik de SP en de PVDA er best buiten laten hoor. om mijn punt te bewijzen heb ik die niet nodigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
groenlinks jah, daar wist ik het van. Maar jij wijst ook PvdA en SP aan.
communisme is een bepaald economisch systeem, net als kapitalisme dat is. De vergelijking met nazisme is dus niet terecht.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:30 schreef cappp het volgende:
Sorry hoor, mijn politiek voorkeur is links maar ik knuffel geen bomen, knuffel geen marokkanen, drink geen kruidenthee en ben geen communist. Communist zijn is immers net zoiets als de holocaust herkennen of in het openbaar de hitlergroet doen. Er zijn meer doden gevallen aan het communisme dan nazisme.
Sommige reacties in dit topic zijn net zo sneu als de reacties van de "boomknuffelaars".
dan gaat het tenminste nog ergens over (niet dat ik het overigens dan goedkeur trouwens). Bovendien is er in veel gevallen niks mis met kraken (maar dat is een andere discussie)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:15 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sure. Volgens mij zijn degene die het meest geweld gebruiken toch echt de linksen hoor.
Kijk alleen al maar naar verschillende linkse demonstraties ijdens een wereldtop of zo, of krakersrellen wat voornamelijk uit linksdenkenden bestaat.
Het maakt niks uit of het ergens over gaat geweld of vandalisme is nergens voor nodig, ook niet als je het met bepaalde zaken niet eens bent.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:16 schreef P8 het volgende:
[..]
dan gaat het tenminste nog ergens over (niet dat ik het overigens dan goedkeur trouwens).
Ik heb toen ik wat jonger was een tijdje omgang gehad met hooligans en degene die ik kon waren niet links of rechts. Dat waren gewoon kortzichtige figuren die leefden van weekend naar weekend en zich niet eens bezig hielden met linkse of rechtse ideeën.quote:maar naar mijn weten zijn de rellenschoppende hooligans over het algemeen aardig rechts
beetje raar dat je zegt dat er onvoldoende aandacht aan linksextremisme wordt besteed, en dat het daarom meer in het nieuws is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:21 schreef electricity het volgende:
[..]
zoals ik zei. ik heb geen zin om het op te zoeken nu. maar als je wilt wil ik de SP en de PVDA er best buiten laten hoor. om mijn punt te bewijzen heb ik die niet nodig
links'extremisten' hebben wel mooi ons van de nazi's afgeholpen in WO2...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:06 schreef HenkieVdV het volgende:
Kortzichtige mensen die extremisten.
Het maakt niet van welke kant ze komen, links of rechts. Gek zijn ze.
Wordt het niet eens tijd om mensen met een strafblad te weigeren als kamerlid?!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef electricity het volgende:
[..]
heb geen zin om ze allemaal op te gaan zoeken. maar deze jongen bijvoorbeeld:
maar dan moeten de helft van de LPF-leden en een kwart van de VVD-leden de kamer uitquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd om mensen met een strafblad te weigeren als kamerlid?!
Of zitten daar weer te veel belangen om zoiets te doen? Want een steuntrekker, die fijn inbreekt, aanzet tot haat, oproept tot moord, en natuurlijk vooral fijn steun trekt, hoort NIET verkozen te worden tot volksvertegenwoordiger!
Veel andere overheidsfuncties (agent bijvoorbeeld) hebben wel een bewijs van goed gedrag nodig.
Ja, dat is toch ook allemaal links?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
groenlinks jah, daar wist ik het van. Maar jij wijst ook PvdA en SP aan.
bron?quote:Op zondag 22 januari 2006 00:50 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
maar dan moeten de helft van de LPF-leden en een kwart van de VVD-leden de kamer uit![]()
en wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 22 januari 2006 01:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook allemaal links?
Vandalismequote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:04 schreef P8 het volgende:
[..]![]()
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:10 schreef rood_verzet het volgende:
links'extremisten' hebben wel mooi ons van de nazi's afgeholpen in WO2...![]()
Ja en daarna half Europa voor 50 jaar verkracht. En laten we ook niet vergeten dat ze eerst een bondgenootschap met de nazis hadden gesloten, en alleen zijn gaan vechten toen Duitsland dat bondgenootschap verbrak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:10 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
links'extremisten' hebben wel mooi ons van de nazi's afgeholpen in WO2...![]()
Jij bent echt domquote:Op zondag 22 januari 2006 12:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja en daarna half Europa voor 50 jaar verkracht. En laten we ook niet vergeten dat ze eerst een bondgenootschap met de nazis hadden gesloten, en alleen zijn gaan vechten toen Duitsland dat bondgenootschap verbrak.
kanker toch op joh, ga lekker een beetje geweld goedpraten. Een moreel "goeie daad" (jou linkse socialistische kut perceptie) cancelt nog geen terreur.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:04 schreef P8 het volgende:
[..]![]()
dan bleven ze tenminste nog heel, nu slopen ze ze alleen maarquote:bovendien breken linkse activisten niet in om waardevolle spullen te jatten, vergeet dat niet
Uiteraard.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:02 schreef McCarthy het volgende:
llink parasiteert uiteraard op belastingbetalers. een schande
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat het echte verschil tussen linkse extremisten en bijvoorbeeld voetbalhooligans is, dat er een grote (linkse) groep mensen in dit land is, die het helemaal niet erg vindt als er een gek met een bijl een militair complex te lijf gaat!
toch wel sneu dat je de dwang van de overheid nodig hebt om je idealen te verwezenlijken. Blijkbaar redden die kut idealen het niet zonder de hulp van de overheid.quote:
het gaat wel even verder dan de economie hoor.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
communisme is een bepaald economisch systeem,
Goeie logica.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
toch wel sneu dat je de dwang van de overheid nodig hebt om je idealen te verwezenlijken. Blijkbaar redden die kut idealen het niet zonder de hulp van de overheid.
wat is het dan nog meer dan een economisch systeem dat gebasseerd is op gemeenschappelijk eigendom van productiemiddelen waarbij eenieder produceert naar vermogen en neemt naar behoefte?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het gaat wel even verder dan de economie hoor.
Je bent niet bekend met het Ribbentrop pact? Waarin de Russen ook nog eens in overleg met de nazi's Europa opdeelden. Ooit gehoord van operatie Barbarossa van de Duitsers? Hou dan je bek.quote:
En je mag wel dankbaar zijn voor Pearl Harborquote:Op zondag 22 januari 2006 18:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het Ribbentrop pact? Waarin de ook nog eens Russen in overleg met de nazi's Europa opdeelden. Ooit gehoord van operatie Barbarossa van de Duitsers? Hou dan je bek.
Het is niet zozeer goed en kwaad onderscheiden, het is het kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
En je mag wel dankbaar zijn voor Pearl Harbor. Heerlijk als je goed en kwaad zo eenvoudig kan scheiden.
Verklaar je eens nader, waarom is hij dom? Het enig waar jij je mee bezig houd is een beetje met oneliners strooien. Onderbouwen en discussie voeren heb je nog nooit van gehoord. Op en top Vassiliquote:
geen ruimte voor andere partijen bijvoorbeeldquote:Op zondag 22 januari 2006 18:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
wat is het dan nog meer dan een economisch systeem dat gebasseerd is op gemeenschappelijk eigendom van productiemiddelen waarbij eenieder produceert naar vermogen en neemt naar behoefte?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
TS ==> Helaas bestaan dat soort mensen in dit land. En helaas ontbreekt het aan wetgeving om die lui aan te pakken!
Wat dat betreft vind ik Area 51 stijl: "gewoon schieten" helemaal niet erg!
Want nu is het: gek (en ja, ik zeg gek, omdat zulke lui niet normaal zijn) pakt een bijl. Gek loopt naar een militair complex. Gek slaat met die bijl zoveel mogelijk vliegtuigen/auto's/schotels of wat dan ook kapot. Gek maakt een milijoen euro schade. Gek gaat 3 weken de gevangenis in. Gek komt weer vrij. Gek pakt een bijl. Kringetje rond! Zo gaat gek z'n hele leven door....
Wat dat betreft lijkt dit me beter:
Gek pakt een bijl. Gek klimt over een hek. Gek krijgt 3 kogels in z'n donder vanwege het betreden van militair terrein. Gek doet het nooit meer.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Zucht, zou goede target practice voor de militairen zijn. Het probleem is dat deze onzin in politiek correct Nederland niet eens wordt aangepakt.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zou best wel op zo'n complex willen werken eigenlijk.![]()
Kan je een leuke militaire oefening van maken.![]()
Linkse extremisten maken graag spullen kapot, en hun tegenstanders maken liever mensen kapot?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het aan dit type gek (linkse gast die militair terrein kapot wil maken) had geleden, zouden we nu gewoon Russisch spreken.......
Zulke lui zijn hun vrijheden niet waard! En het blijft van de zotte dat het leger, met al z'n capaciteiten, zich in eigen land niet gewoon *degelijk* mag verdedigen tegen zulke lui... Eentje opgepakt doodgeschoten, daarna met tanks even hun krakers-bolwerk binnenrollen, en de hele tent opdoeken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |